Syyskuun söpöläiset 2014 (:

Huomenta vaan kaikille! Vahva punainen viiva vetästy aamupissasta äskettäin.HUH HUH sanon minä :D nyt vaan sulatellaan tätä tietoa. En tiedä millon kertois työpaikalla ? Ehkä 12vkon jälkeen? Eilenkin iltalenkillä oli niiiiiin kuuma kun tulin pois ,melkein kun kuumeessa ois ollut.aattelin jo sillon ettei oo kyllä normia kun viuhotan aina koirien kans niin kovaa ja nyt muka noin hiki. Laittelen tietsikalta myöhemmin värillisen päivityksen. Keski-suomesta muuten ollaan.tahon kyllä sit tutustumaan sinne uuteen synnäriin.mä oonki siel vanhassa ollu töissäki ,ehkä tuttuja kätilöitä :) siellä on langattomat piuhat kaikkiin sydän käyriin yms.et saa vaikka kävellä huoneessa kokoajan.
 
Mistä mä tiedän, että kaikki on kunnossa..
Eilen illalla hiipi pelko, kun ei mulla juurikaan ole mitään oireita. Ei oo tissit arat, ei okseta tai mitään muutakaan. Järkyttävä turvotus ja välillä ummetusta, siinä kaikki.
Neuvolakin on vasta kuun lopulla eikä siellä vielä mitään vahvistusta saada. Pitäisi odottaa vielä se reilu viis viikkoa, että tietää..
 
Onnittelut uusille ja suuret pahoittelut menetyksen kokeneille :(

Täällä iski epäuskon hetki ja piti vielä testailla halpisliuskatestillä... Kyllähän siihen vahvat viivat tuli, pöhköä :D Oireitakin on ihan riittävästi, mut pää ei meinaa uskoa. Uskalsin perua ajan lapsettomuustutkimuksiinkin ja tänään meinasin soitella neuvolaan. Varhaisultraan mennään 23.1 Femedaan.

Oktonautti 5+3 <3
 
Oireista: eilen illalla flunssaoloa ja päänsärkyä. Aamullakin niin vahvaa päänsärkyä että piti jäädä kotiin päiväks. Toiv. hellittää.

Ultrasta: luin aiemmin netistä Brunosta hyvää palautetta, minkä takia menin gynekäynnille Femedaan. Samaan paikkaan nyt siis 22.pvä varhaisultraan menossa.
 
Uusi syyskuun söpöläisen odottaja täällä hei! Tai ties vaikka kahden, sillä kun on yhdet epäidenttiset kaksoset ennestään niin kertoivat aikoinaan synnytyssairaalassa että silloin toisten kaksosten todennäköisyys on 1/5 joka raskaudessa!

Laskettu aika lienee 20.9. / Bhumi / 34 v / kolmas lapsi / ei vielä hajuakaan synnytyssairaalasta, niin monta kertaa on muutettu sitten edellisen synnytyksen joka oli 2004 ;-)
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin soitelin tuonne Femedaan ja varasinkin sitten parin viikon päähän alkuraskauden ultran Larkio-Miettiselle. Sanoivat että hinta jää alla sataseen hänellä.
Kipaisin sitten heti lukemassa mitä kommenttejä kyseisestä gynestä ja onneksi löysin hyvin kehuja :) Nyt vain odotellaan (malttamattomina!) :D

Huh hengästystä, se on nyt oireista nostanut päätään, kotonakin rappusten kipuaminen pistää puuskuttamaan :p Pitääkin ottaa rennosti ja lepäillä aina kun voi. Voisin nukkua mooneeet päikkärit päivässä ;) Onneksi on etätyömahdollisuus eli oman työn rytmittäminen onnistuu ja sopii vallan erinomaisesti tähän väsymykseen.
Aivan huippufiilareilla eteenpäin <3 ja onneksi on viikonloppu!
 
Hui nyt on eka neuvola varattu, 30.1! Ootteko muut jo varaillu? Mä sain jo kehotuksen varailla np-ultraa, Jorvissa on kuulemma aika ruuhkaista. Ehkä ens viikolla soittelen sinne. Neuvolan laskutavalla LA aikastui päivällä ja uskon että pitää paikkansa, mulla on ollut aika lyhyt kierto. Jos saisin siis päivityksen tietoihin:

Oktonautti la 8.9.

Ja tänään siis rv 5+4 :)
 
Heippa! Vieläkö mahtuu joukkoon :) Täältä kirjoittelee 32v. äippä joka raskaustestien ja hcg arvojen perusteella on raskaana. Kuitenkin niin pelko persauksissa kun vaan voi olla. Viime vuoden keskenmenot kummittelevat takaraivossa.
Vielä en halua, että minua lisätään tuonne listalle. Ensi viikolla on ultra niin jos sen jälkeen sitten.
Sen verran tietoja että lapsi on 5. ja sairaala tulee olemaan Kaks
 
Heippa muut syyskuun söpöläisten odottajat! Olen jo jonkun aikaa tässä teidän ketjua lueskellut ja voisin uskaltautua mukaan joukon jatkoksi. :wave:

LA 4.9. Joiku / 33 / 1. lapsi / PHKS

Kovasti pelottaa, että meneekö kaikki hyvin ja että tuleeko meille oikeasti nyytti syyskuussa. Mahakivuista täällä on ollut juttua ja mulla on välillä todella kovasti sattunut vatsaan. Olen öisin välillä heräillyt todella kovaan kipuun. Mitään vuotoa ei ole onneksi tullut - ainakaan vielä. Onko kellään kokemusta, että voiko kovatkin vatsakivut olla ns. normaaleja? Digin viikot nousivat kuitenkin ihan niin kuin olettaa saattaa eli toivon, ettei olisi kohdun ulkopuolinen kyseessä. :)

Varhaisultraan ajattelin myös varata ajan viikon päähän ja tuonne Femedaan, kun täällä Helsingissä tulee paljon aikaa toistaiseksi vietettyä. Toivon kovasti, että kaikki olisi kunnossa! Oireita ei kauheasti ole, pientä kuvotusta iltaisin töiden jälkeen ja muutamat päiväunet on tullut otettua. Rintojen pahin arkuus on mennyt jo ohi.

Kaksoset -mahdollisuutta oon kyllä kauhun sekaisesti miettinyt, kun on sukurasitetta siihen suuntaan... Tuttavapiirissä on useampi monikkoperhe ja onhan se vauva-aika ollut aika raskaan oloista. Mutta varmasti myös palkitsevaa. :)

Joiku ja 6+1
 
Me ollaan myös menossa Femedaan, meillä lääkärinä Olavi Ylikorkala, oon varautunut, että hinta on 100-200€. Jotkut Femedan lääkärit ei ota palkkiota, vaan hinta tulee pelkästään ultrasta ja osalla hinta määräytyy molemmista, ko. lääkäristä en tiedä.

Eli ar-ultra on 16.1 ja eka neuvola 20.1.
 
Pitää vielä avautua yhdestä oireesta. Öisin kyljellään nukkuessa lonkkaa alkaa särkeä sivusta ja pitää vaihtaa puolta. Netistä löysin tietoa, että samaa ollut muillakin jo alkuraskaudesta.

Tänään lähtö laivalle. Ajattelin ostaa pahoinvointirannekkeen ja testata, josko olis apua. Mulla on normaalisti ollu herkästi matkapahoinvointia, niin katotaan ny josko ihmeen kaupalla kuitenki sujuis hyvin reissu.

Tää on kyllä hyvä, kun alkuraskaus tammikuussa, ni voi kaikille sanoa viettävänsä tipatonta tammikuuta ja välttää lisäkysymykset! :D
 
Onko liian aikaista kysyä, joko teille on tullut tyttö/poikaoloja? :D Tällä hetkellä mietin tuleeko tästä mitään vauvaa ollenkaan, kun kaikki raskausoireet loistaa poissaolollaan :confused: Mutta tuntuu että olis tyttö, kun on nyt ollut niin erilainen olo kuin poikaa odottaessa.

Pojasta kyllä veikkasin vahvasti tyttöä tulevaksi, että se niistä oloista :p

äitii88 + sulo rv 6+4
 
sukupuoli meillä on 2tyttöä joten poikaa vähän toivotaan, mut tuli kumpi vaan niin <3

olot turvotus edelleen ihan älytön, otin jo ekan mahakuvankin .. :D

Mulla on tiistaina ultra pääsee kurkistamaan josko siel masussa tosiaan joku asustelee ja tosiaan se la sit tarkentuu :)

väsymystä on. Tänään ollut helpompi päivä, mut ke ja to olin kokoajan nukahtamassa pystyyn + kauhee 'krapula'olo.. Kiva tehdä töitä

nälkä on kokoajan, jos tuo mun mahankasvu joutuukin jatkuvasta syömisestä :saint: kävikin mielessä et jos onkin 2 tulossa?? No tuskin vain ..miehelle eilen sanoin nii se sivuutti ajatuksen ihan täysin, olis aika shokki varmaan .. ;)
 
Yritin tänään soittaa neuvolaan yhteensä varmaan 10 kertaa, mutta siellä oli kolmeen asti päällä puhelinvastaaja jossa kehotettiin yrittämään myöhemmin uudelleen, ja kolmesta eteenpäin puhelinvastaaja, jossa sanottiin että pitäisi soittaa ennen kolmea. No, ei tässä todellakaan ole mikään kiire, kunhan vaan olen niin innoissani plussasta että haluaisin tehdä kaikkea siihen liittyvää :) Kerroin jo parhaille ystävilleni, pirautin äidilleni ja tekstasin veljilleni. Peruin rankan urheiluharrastuksen kevätkauden, säästypähän rahaa, kun kausi pitäisi kuitenkin jättää kesken raskauden edetessä ja nyt alkuvaiheessa väsyttää niin etten ehkä jaksaisikaan urheilla iltaisin...

Väsymyksestä puheenollen, joko saa mennä nukkumaan? Jätin päikkärit väliin ja ajattelin sinnitellä kahdeksaan asti mutta oikeastaan sitä voisikin jo aloittaa iltatoimet näin seitsemältä :) Ipanat isänsä luona tämän viikonlopun... aijai, uusi vauva ei sitten jätäkään minua nauttimaan omasta ajasta joka toinen viikonloppu koska hänen isästään en halua erota ikinä :)
 
Minä oon niiin peloissani ku edellinenkin meni kesken. Tuntuu et varoo koko ajan kaikkee eikä uskalla töissäkään nostella säkkejä. Ja oon leipuri niin melko fyysistä työtä. Pitäis soittaa neuvolaan kyl jo ja jutella jos varhaisultraan pääsis tavallaan sitä kautta.

Esikoinen on poika joten oishan se pikku rinsessa niin ihana. Mut poikaki toki käy, kumpi vaan niin yhtä rakas <3 miehel onny kaks poikaa niin se haluis tytön hemmoteltavaks :)
 
Tervetuloa ja onnea uusille!

Mulla on neuvola 22.1 ja ultra ensi tiistaina. Josko tuo ultra vähän helpottaisi huolta ja laskettuaikakin tarkentuis. Saattaa mennä kyllä elokuun puolellekin.Tervetuloa ja onnea uusille!

Meillä on kaksi poikaa ja aika poikaolo on. Tietenkin tyttö olisi tervetullut kun sellaista ei vielä ole, mutta ehkä poika sopisi kuitenkin paremmin näiden meidän poitsujen joukkoon. Molemmat tietenkin :heart: .

Kiva nähdä pääseekö joku nauttimaan tuplaonnesta. :) meille sen en usko osuvan koska sivuissa ei kaksosia ole.

Täällä olo ei fyysisesti ole hyvä. Mulla on siis kyynärpää leikattu kolme viikkoa sitten ja on edelleen tosi kipeä. Nukkumisasennot on tosi rajoitettuja käden takia ja särkylääkkeitä en kauheasti viitti ottaa. Lisäksi selällä nukkuessa on alkanut tuntua inhottavalta mahassa, ihan kuin oisi jo pidemmälläkin. Nyt vielä hirvee flunssa päällä ja pää ihan tukossa, koko ajan saa yökkiä vessassa ja on kaikkea muuta ku hehkeä olo.

Muutenkin tässä on niin paljon meneillää kun käsi on vielä täysin pois pelistä ainakin 6viikkoa. Kuopus on vasta 1,5vee enkä tosiaan pärjää sen kanssa yhdellä kädellä. Kotiäidit ei sais kyllä sairastaa eikä joutua tapaturmiin. :( no onneksi on tää ihana salaisuus mahassa. :heart:
 
Hei voisin kans varovasti liittyä ryhmään :) tänään tein haamu plussan ja toivon että plussa vahvistuis. Mulla on ennestään jo poika joka on nyt 1v3kk eli hän on syyskuun söpöliini 2012 :) huomenna meinaan mennä ostaa digi testin et sais kunnon varmistuksen ja sit sais vaikka maanantaina soittaa neuvolaan...
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
Tänään tuli semmonen olo, että masussa kasvaa pikkuneiti :D Saa nähdä nyt sitten.
Eka neuvola vasta 27.01, eli vielä pitää odottaa se reilu kolme viikkoa (kääk). Tuntuu niin pitkältä odottamiselta tässä vaiheessa, kun ei vielä edes tiedä, onko siellä mitään.

Mulla vielä toistaiseksi vain turvotusta ja välillä on maha ummella.
4+3 tänään meillä.
 

Yhteistyössä