Syyskuun söpöläiset 2014 (:

KapuH, maitoa tekee mieli minullakin joskus päivisin, tavallisesti en juo maitoa muuta kuin kahvin seassa.

Kaikille hermoilijoille... minä olen myös niin pelko persiissä. Keskenmenot saa ihmisen kyllä pelkäämään, plus mulla tämä ikä on yksi pelon aiheuttaja, kun en ole enää mikään tyttönen :rolleyes:
 
Mulla tulee ihan vainoharhanen olo, ku teillä vaikka mitä oireita ja mullei tyyliin mitään. Silti on jotenkin varma olo siitä, että kaikki on hyvin. Koitan pitää tästä olosta kiinni, ettei ahdistus iske :)

Esikoisesta tosiaan oli mielihaluna Pink Lady omenat. Suosittelen kaikille! Söin niitä jossain vaiheessa kilon kahessa päivässä useemman päivän ajan. Enkä edes tajunnu koko himoa ennenku poika synty ja se himo katos :D on ne edelleenkin hyviä kyllä!

Mimzy on normaalia.

Josko ti saisin varattua neuvolan. To soitin liian myöhään (netissä luki et kolmeen asti voi soittaa, soitin 13.30 ja puhelin totes et ma-pe klo 13 asti..) Pe yritin uudestaan, niin puhelinvastaaja ilmoitti että palvelu tänään ruuhkautunut, yritä myöhemmin uudelleen. En päässy koko päivänä läpi ja nyt loppiainen.

Mulla on ihana neuvolantäti. Odotan jo et pääsen kertomaan sille et mun tulevaisuuden suunnitelmat ei ole enää niin auki taas hetkeen ku sitä sillä stressasin jossain vaiheessa :D
 
Ensimmäinen migreeni parasetamolin avulla kärsitty. Tuli kyllä niin paljon ikäviä muistoja viime raskaudesta, että päätin mennä heti lääkäriin hakemaan estolääkkeet jos tämä vaan jatkuu.

Palelua on täälläkin ollut. Olin flunssassa ja vaikka flunssa helpotti niin lämpöä oli monta päivää. Nyt en ole jaksanut edes mitata. Mielialat heittelee ja ärähtelen niin helposti, että itsekin oikein hätkähtää. Kuvotus on hieman helpottanut viime parin päivän aikana, mutta nälkä on jatkuvasti. Nyt pitää lähteä purkamaan kuusta esikoisen kanssa, ennen kuin kämppä on täynnä palloja.
 
Muakin vähän vainottaa kun ei kummoisempia oireita. Ehkä tämä tästä. Pitäisi vain ottaa rennosti ja nauttia tästä alustakin!

Mulla on eka neuvola 27. päivä. Meidän neuvolatäti on ihan mukava, joskin hieman vanhanaikainen ja tiukkis :D Odotan kyllä raskausneuvoloita innolla. On se niin ihanaa!
 
Hämy22 Kyllä graavilohta saa syödä, jos tekee sen itse tai ostaa kalatiskiltä, kunhan kysyy, ettei se ole ollut vakuumissa missään vaiheessa vaan on tehty tuoreesta kalasta. Itse himoitsin samaa...

Lindacandy Kyllä oma mielenrauha on mulla vaikka parinsadan euron arvoinen, ja siksi menen varhaisultraan. Viimeksi sain siitä rauhallisen mielen, joka kesti np-ultraan asti.

Jos Kuopiossa ultra on 95e, niin se on kyllä halpa. Mä luulen, että terveystalossa Helsingissä joudun maksaa sen 200e. En muista mitä se viimeksi oli.

Simppu, koita kestää. Mäkin toivon että ilmestyisi kunnon oireita, niin tietäisi varmasti olevansa raskaana. Nyt kokoajan huolettaa. Mutta niin se oli edellisessäkin raskaudessa. Kaikille ei vaan tule oireita. Siitä vaan ei osaa nauttia, esim. että ei ole pahoinvointia. Vaan ajattelee, että se olisi kunnollinen raskauden merkki...
Noh, mulla on kaksi oiretta. Toinen se, ettei kuukautisia ole :) ja toinen se, että iltaisin turvottaa mahaa. Ja muut on enemmän tai vähemmän keksittyjä oireita, kuten janottaa, yöllä wc.ssä käynti (mutta niin käyn aina), ehkä vähän närästi (tai sitten ei), tissit ehkä vähän aremmat. No jokatapauksessa kokonaisvaltaista itsensä ja olojensa tutkiskelua tämä on koko ajan....:ashamed:
 
Heräsin aamulla kamalaan migreeniin. Vieläkin jomottaa. Pitäisi noita omia koulutehtäviä saada kirjoitetuksi (siksipä olen koneella, ja toisaalta siksipä olen netissä enkä Wordin salaisessa maailmassa... :ashamed: ), eikä tämä ruutu oikein tunnu sopivan silmille...

Onko kukaan käynyt Tampereen/Lempäälän kunnissa varhaisultrassa? Olisi kiva tietää missä kannattaa käydä, jos ajan tästä jonnekin varaisin. Esikoiseni syntyi ulkomailla, toinen nippa nappa Helsingissä (eli neuvolat ulkomailla), joten olen pikkuisen kokematon näissä raskausasioissa täällä Suomen maaperällä. Varhaisultraan haluaisin ehkä nyt mennä, jos nämä migreenit tästä alkaa tulemaan "tavaksi". Haluaisin sitten lääkäriltä jonkin sopivan estolääkityksen (migreeni monesti lääkitsemättä niin, että melkein joka päivä on kipeä). Jos taas raskaus ei ole pysyvää sorttia, lääkkeitä ei tarvitsisi jättää pois.
 
alkuraskauden ultran hinta täälläkin lääkärin tekemänä yksityisellä esim.terveystalo maksaa muistaakseni jotain 150-200eur, koska siinähän tulee samalla se lääkärin tutkimus. Mutta sitten vaihtoehto on mennä yksityiselle, jossa kätilö tekee sen ja hinta n.50euroa. Pääkaupunkiseudulla ja muissa isoissa kaupungeissa on yksityisiä neuvoloita/muita vastaavia paikkoja joissa siis pelkän ultran saa halvemmalla, kannattaa ottaa selvää.

Simppu aina ku mainitset noista omenoista niin mun on pakko mennä kuorimaan omena :D , ainakin yksi..
 
Viimeksi muokattu:
Mimzy mä asun tässä Akaassa, ja oon käyny kahessa aikasemmassa raskaudessa varhaisultrassa Tampereen AVAklinikalla. se on siis lapsettomuusklinikka, mutta tekee myös muille ultria ja oli selvästi halvempi sillon ku mikään muu paikka. makso oisko ollu 90 euroa ku muualla yli 200. nyt en enää tie paljon maksaa, me saadaan vissii ilmanen varhaisultra täällä. Toi avaklinikka on vissii nykysin nimeltään Ovumia.
 
Hei vaan kaikki, voisin liittyä seuraanne!

13.9/viltsu92/21/1./TAYS

Ensimmäisen plussatestin tein rv3+5 ja tänään on rv4+2. Ollaan todella onnessamme ja vähän varuillaan. Toki sitä voi koko loppuelämänsä ruveta jännittämään asioita, jos sille tielle lähtee. Yritetään siis nähdä tämä suurena mahdollisuutena, mutta en ainakaan itse täysin vielä pysty tätä todeksi käsittämään :--)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ois pöllähtäny ja onnellinen plussaaja joukkoon :) Uudenvuoden aattona sain ekan haamun ja tänään uskalsin tehä digin ja tuloksena raskaana 2-3 <3 2 vuotta ollut toinen vauva toiveissa ja nyt sit napsahti, saatiin jo aika lapsettomuustutkimuksiin tän kuun lopulle. Alotin tän kierron alussa myös vehnänalkioöljykapselit ja foolihapon sekä vielä raskausmonivitamiinit. Kumpi taika sitte oli tehokkaampi, lääkäripelko vai vitamiinit :D

Oireita on jo kovasti, mahaa juilii, pahoinvointia, väsymystä, huimausta, äkäisyyttä. Ja turvotusta.

Eli jos sais listalle:
Oktonautti/34/2./9.9/Jorvi
 
  • Tykkää
Reactions: Sorel
Tyydeli, kiitos vinkistä! Pakko varmaan herättää surkeat kokkaustaitoni henkiin ja yrittää kotitekoista graavilohta. En kestä, jos en saa himoa siihen taltutettua :D

Mulle iski kriisi ja oli pakko tehdä taas kerran tänä aamuna digitesti, joka näytti onneksi 3+ eikä ollut viikot vähentyneet. Inhottaa olla tällainen stressaaja, hermot kuluu ihan turhaan! Pitänee ruveta meditoimaan tms... Turhauttaa muutenkin kun itkettää koko ajan ja väsyttää, mutta töissä pitäisi jaksaa ihan samaan tahtiin. Nyyhkis
 
Siis rupesin tänään itkemään, kun tiputin näppiksen lattialle :---D

Hämy22, voin lämpimästi suositella meditaatiota, se todella auttaa rauhattomaan mieleen ja stressailuun! eron huomaa nopeasti, kun ottaa päivittäiseksi rutiiniksi :)
 
Voi ei santrana mieki keskenmenon kokenut, ja se on kyllä tosi ikävää .. :(

Soittelin neuvolaan, sielä oli kiirusta aiko soitella huomenna takas. Varmaan pääsen neuvolaan ultrattavaks, et saadaan laskettuaika meidänkin pienelle .. :)

Minunki neukkutäti on tosi kiva, semmonen vanhanajan täti ;D

pelkoja on kyllä, en anna niille valtaa mut toki välillä tulee ajatus et mitä jos alkio ei ookkaankehittyny niinku pitää :/

Ärsyttäää tällähetkellä epämääräinen ja epäsäännöllinen työ, yrittäjänä toimin.. Voi kun ois normaali palkkatyö .....

P.i.s.s.a.t.t.a.a kokoajan |O

FBhenTuun varmaan ekan neuvolan/ ultran jälkeen mukaan :)
 
Digiin tuli tänään 2-3! Superpaljon enemmän positiivinen mieli nyt tähän raskauteen! Jotenkin tuo antoi nyt hyvin toivoa että kaikki olisi lähtenyt ainakin näin alussa kehittymään niinkuin pitää! Saas nähdä pitääkö sinne ultraankin vielä juosta :D
 
Huh. Siinä se sitten lukee. Gravid Raskaana 1-2! Eilen näkyi liuskatesteissä haaleita viivoja, halusin kuitenkin varmistaa vielä näin.

Laskurien mukaan laskettu aika olisi 18.9.2014. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja beibe pysyy kyydissä.

Huomenna varaamaan neuvola-aikoja ja sen sellaista. On vähän hankalaa ymmärtää asiaa.

Eli: Kukkaislapsi / 35 / 1. lapsi / ei vielä tiedossa
 
Viimeksi muokattu:
Eka päivä uudessa työssä takana. Hengästytti portaissa sikana ja pohdin jo, huomaako pomo. Juteltiin kävellessä ja välillä en saanu sanoja kokonaisena ulos kun hengitys katkoi niitä. Huvittava ilmiö! :D Muuten meni hyvin, paitsi iltapäivällä väsymys iski aika kovaa. Kai se tästä, päivä kerrallaan vaan!
 

Yhteistyössä