Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Napsi. Olen kuullut että esim. Mun mummalla jatku menkat jokaisen raskauden aikana poikkeuksetta ja säännöllisesti. Ja kaks tervettä lasta on saanu vaikka mun äidin kaulan ympäri oli menny napanuoraki pari kertaa. Tsemppiä kuitenkin, toivotaan ettei oo vakavaa.

Täällä aamupahoinvointi jatkuu. Eikä paljo huvittais syödäkkään mitään. Yäk. Ena yöksi pitäis töihin. Taidan siis nukkua koko päivän. :D

Peikkotytsy 7+3
 
Napsi, lapsuudenystävänikin on raskaana, kohta vauvan jo pitäisi syntyäkin, ja hänellä on ollut vuotoa koko raskauden ajan. Vauva voi kuitenkin hyvin, ja vuodon syyksi on selvinnyt istukan sijainti. Jos se on kovin alhaalla ja edessä, vuoto on normaalia!

Daesha, minäkään en seulontoihin mene. En mennyt 10 vuotta sitten enkä mene nytkään. Tiedän, etten kuitenkaan tekisi mitään jos sieltä tulisi huonoja uutisia, olen sen verran "pro life", joten miksi turhaan huolestuttaa itseään. Ja ottaa vielä se pieni mutta silti todellinen keskenmenoriski joka lapsivesitutkimusten tekoon liittyy - ei kiitos! Rakenneultraan kuitenkin aion mennä, uteliaisuuttani ja köyhyyttäni, kun ei ole varaa yksityiseen ultraukseen. No, täytyy tähän vielä sanoa että minulla on kaksi tervettä lasta, jos olisi jo ennestään vaikkapa yksi vammainen niin saattaisin ajatella ihan toisin. Erään ystävän vauva syntyi normaalina mutta taantui neljän kuukauden iässä ja kuoli sitten hitaasti geneettiseen sairauteen vähän yli puolitoistavuotiaana. Ymmärrän täysin että tuo ystäväni on myöhemmissä raskauksissaan valinnut teetättää kaikki tarvittavat tutkimukset varmistaakseen ettei sama iske uudelleen, valmiina aborttiin jos iskee :(

Sairaslomasta joudun omalla kohdallani, yrittäjänä, sanomaan että omaan takkiin tulee. Minä olen ainoa pomo ja palkanmaksaja yhden naisen firmassani eli jos en jaksa tehdä töitä yhtä paljon kuin normaalisti, en myöskään tienaa yhtä paljon kuin normaalisti :p Olen kaikesta huolimatta pitänyt jo luokattoman monta lököpäivää, salaa suorastaan jopa nautin tilanteesta, kun voin niin tehdä!
 
Noniin, ehkä mulle tuli jo selväksi, ettei vatsassa asustava tyyppi nyt kelpuuta mitään vitamiinilisiä. :D Semmosen kun vedän naamariin, niin kohta oon halailemassa pönttöä.

Peikkotytsy, täälläkään ei mikään maistu. Ainakaan mikään, mitä meillä on. Kyllä mä oon jo monta kertaa miettiny, että aikamoisen kärsimyksen kautta se vauva sitten tulee. :D

Mähän en voi oikeen enää olla miestäkään lähellä, tuntuu, että seki haisee kaikelle mahdolliselle. Raukka. :( Ei vaan irtoo nyt kovin pitkiä halauksia multa. Sängyssäki mun pitää vaan maata paikoillaan eikä muhun saa koskea. Tuntuu, että pieniki kosketus aiheuttaa pahoinvointia. Liekö jo nyt vauva mustis? :D

7+2
 
Hui kauhee, varasin juuri alkuraskauden ultran ensi viikon torstaille. Vaati kyllä paljon ja nyt alkoi jännittämään ihan hulluna! Femedaan menossa Merjalle (en muista sukunimeä enää..) ja sillon olisi 7+2.

Ihan kamalaa!

niin ja napakorusta vielä nyt kun muistan, mulla tuli kummassakin raskaudessa ennen puoltaväliä sellainen fiilis että halusin kaikki lävistykset pois joten sekin lähti silloin. En siis käyttänyt mitään erikoiskoruja. Läpi se meni ihan helposti myöhemmin taas eikä revennyt mitenkään, vaikka arpia paljon tulikin niin korun ympäristö nähtävästi säästyi :xmas:

C&6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Hei kaikille! :) Uutena tulen mukaan tähän syyskuisiin, toki turinoitanne olen seurannut jo tammikuusta asti :) Meille olisi tulossa viides lapsi jos tämä raskaus nyt etenee. Vuotoa on ollut jo viikon verran ja alkuraskauden ultraan sain ajan ensi viikon torstaille jolloin olisi viikkoja kasassa 7+3, jännittää aivan älyttömästi. Viimeksi kirjoittelin lokakuisissa -12 ja oli ihana lukea muiden kirjoituksia, vertaistuki on mielettömän arvokasta tässä elämän vaiheessa :)

No, tämä raskaus oli yllätys tai siis otettiin miehen kanssa tietoinen riski ja plussa tuli :heart: Nyt vaan toivotaan että kaikki olisi hyvin kun tota vuotoa on jonkin verran :/
Mutta raskaana olen kunnes toisin todistetaan. Viikon päästä saan varmuutta asiaan.

muhvi/29v/5.lapsi/la29.9/Seks

muhvi ja pätkis 6+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli- ja Crocus76
Huoaah, still alive! Onnistuin näköjään jostain sen ihan perinteisen oksutaudin hankkimaan ja viime yönä ei sitten tullut nukuttua silmäystäkään. Itselläni ei oksuilua tässä raskaudessa muuten ole esiintynyt joten tuskin tätä nyt raskaudenkaan piikkiin voi laittaa.. Vai miten teillä pahoinvoinnista kärsivillä? Onko normaalia herätä yöllä 2h välein vaikka vatsalaukku on jo ihan tyhjä? :/

Mmini: Otatko vitamiinit tyhjään vatsaan? Itselläni huonovointisuutta vitaminien takia vain jos tyhjään vatsaan otan.

Avellan + Möykky 10+0 (?)
 
Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville, tämä on kyllä ihan kauheaa. Huomenna alkaisi rv9 ja pahoinvointi vain pahenee pahenemistaan. Entinen iltapahoinvointi on nyt pahoinvointi 24/7 - no, okei, yöllä kun kävin viiden aikaan vessassa niin olo oli kyllä ihan hyvä -__- Jes. Eilen oli ensimmäinen päivä kun jätin lämpimän ruoan kokonaan väliin, ei se vain mene enää alas. Leipä, banaani ja omena on ainoat... Ja salmiakki! Salmiakki jopa helpottaisi oloa, mutta taitaa kohta viikkoannostus jo ylittyä, eli se siitä sitten.

Alkaa jo suoraan sanottuna ottamaan päähän tämä huonovointisuus. Varsinkin kun kotona makaaminen loppuu ensi viikolla ja sitten pitäisi ihan oikeasti olla ihmisten ilmoilla, näyttää ihmiseltä, olla syömättä monta tuntia ja muuta voi-apua-miten-selviän. |O

No, ehkä lopputulos on kärsimyksen arvoista :heart:

Fritang 7+6
 
Avellan, en ole ottanut tyhjään vatsaan. Vaikea käsittää, missä vika. Hyvin pystyn nielemään sen, mutta perille päästyään sitä ei kelpuuteta. Tänään vielä söin muutakin vitamiinin päälle, kun eilen ajattelin sen johtuneen siitä, etten syöny vitamiinin kanssa mitään muuta. Mikään muu ei tosiaan oo näiden rannekkeiden ollessa käsissä niin aiheuttanut oksennusrefleksiä kuin nuo vitamiinit.

Sulla kyllä kuulostaa vatsataudilta. Toivottavasti ei raskauspahoinvointia. Olisi aika rankkaa kestää tuollaista koetusta kauemminkin!
 
Anikolle iso kiitos halista ja rohkaisusta! :flower:

Peikkotytsylle ja Bhumille toki myös (ja muillekin jos jonkun unohdin) :flower: Tuota istukkaa mietin itsekin kun se viime raskaudessa sanottiin tuhruttelun syyksi, mutta millainenkohan se istukka näillä viikolla oikein onkaan? Ilmeisesti melko pieni, ainakin.

Olen tässä tämän päivän miettinyt niitä lausahduksia joita valitettavan usein saa km-tilanteessa kuulla. (Btw, yksikään niistä ei muuten lohduta.) Kätilö sanoi minulle viimeksi, että ajattele miten hyvä oli kun se näin itsekseen keskeytyi eikä sun tarvinnut tehdä päätöksiä suuntaan eikä toiseen. No olipa tosiaan HYVÄ :stick: Ja tuossa mun mielestä on itseasiassa ihan älytön ristiriita, eihän se välttämättä ole se lapsi jolla ei ole elämän edellytyksiä. Siellähän voi olla vaikka esim. se istukka joka ei toimi miten pitää, ja lapsi olisi täysin ok ehjällä istukalla. Ei tuollaisella voi itseään lohduttaa, ei mitenkään.

Olotilat taitaa jäädä aina tän pelkäämisen varjoon, en ole havainnut edelleenkään kummempia raskausoireita rintojen ajoittaisen aristamisen lisäksi.

Muhville tervetuloa ja tsemppiä sullekin niiden vuotojen kanssa!

-Napsi 6+5(?)-
 
Minullakin on oksentelutiheys noussut pikkuhiljaa tuttuihin ja siksi jotenkin kieroutuneella tavalla turvallisiin lukemiin... kun edellisessä raskaudessa oksentelin ihan mahdottomasti ja se päättyi kahden terveen tyttären syntymään niin pidän yrjöämistä henkilökohtaisesti positiivisena ilmiönä ;-)

Tänään ei kuitenkaan ole vielä laatta lentänyt, pitäisikö huolestua... No ei, kuvotus kun on vahvasti silti päällä ja olen syönyt varovaisesti ennakoiden.

- Bhumi rv 7+4 - jee, ollaan jo yli puolivälissä riskiaikaa, enää nelisen viikkoa 12 viikon rajapyykkiin!
 
Viimeksi muokattu:
Napsi: Mulla on kans oireet vähissä ja siks pelkään koko ajan pahinta. Toisaalta lohduttaudun sillä, että niitä ei ole kummemin ollut missään vaiheessa rintojen aristusta ja mahatuntemuksia lukuunottamatta ja vuoto on pysynyt poissa. Tekis kovasti mieli käydä siellä vu:ssa, mutta hinta mietityttää. Kun tulee noita menoja muutenki sit, jos vauva saadaan maailmaan.
 
Napsi, mulla oli tosiaan kuopusta odottaessa sitä vuotoa viikolle 12 asti ja sitten se loppui. Pari kertaa kävin tarkistusultrassa vuodon takia (+np-ultra) ja aina se pikkutyyppi siellä oli hyvinvoivana. Np-ultrassa epäilivät, että vuoto johtuu vain kohdunsuun limakalvojen herkkyydestä, ei siinä tarvi muuta syytä. Mutta onhan se niin stressaavaa, voimia sinulle ja muillekin vuodoista kärsiville!

KapuH:lle sydänäänistä: mulla ei esikoiselta saatu neuvolassa sydänääniä kuulumaan vielä 11+-viikollakaan. Sitten lääkärineuvolassa 12+jotain ne kuuluivat normaalisti. Ja silloin oli istukka edessä ja johtui siitä.

Väsyttää ja väsyttää, sentään illalla sain yökkimisen lomassa keittiön siivottua, ettei ihan oo kämppä kaaoksessa. Vielä jaksaa muutaman viikon tätä, jaksaa, jaksaa... :D

Meelia ja kullanmuru 9+3
 
saikusta tänään soitin pomolle aamulla että en päässyt töihin kun oksensin ja karmea olo... ei tiedä siis raskaudesta mutta ajattelin että miettiköön vaikka että on iskenyt oksutauti tms... noh huomenna pitäis soittaa uudestaan kuulemma että mikä olo jos en töihin pääse tai ole käynyt lääkärissä...
mietin että soittaakko työterkalle sitten vaiko neuvolaan vai mitä tässä nyt tekee... en soittanut sitten mihinkään... soitan aamusta taas töihin jos siltä näyttää...
pahat hajutkin saa kyllä oksetus ja kakomis oloo... huuh huh... välillä ei oo paha olo ollenkaan ja sit taas iskee ihan puskista...

*emppu* 7+6
 
Eilen huolestuin kun olo oli kummallisen hyvä ja jopa maistoin kahvia. No yökötys palasi jo yöllä ja jouduin nieleskelemään ettei tarvinnut lähteä oksentamaan. Aamulla lähdin töihin ja yökin, mutta tulikin kutsu takaisin kotiin kun vanhemmalla tytöllä nousi kuume. Joten nukuin itekin koko aamupäivän. Tyttö valittaa mahaansa ja tässä odotellaan pukkaako mahatautia lisäksi. Sitä on paljon meidän suunnalla liikkeellä.

onko muilla kohtukipuja? En enää muista kuinka pitkään jatkuivat edellisissä raskauksissa, mutta nyt tuntuu joka päivä. Välillä vihloo ja välillä menkkamaista kipuilua. Vielä viikko varhaisultraan...huoh...

SuSette82 ja 6+4
 
Mä soittelin tänään neuvolaan, eka aika varattiin parin viikon päähän. Ja sain puhuttua itselleni ultrankin raskauden keston määrittämiseksi ensi viikon alkuun, kun selitin miten epäsäännöllinen toi kierto on ollut. Ihanaa, ei tarvi sit mennä yksityiselle erikseen.

Mullakin on alkanut nyt olla etovaa oloa, lämmintä ruokaa ei tekisi yhtään mieli ja tänään meinasinkin tehdä ruuaksi jonkun hyvän pastasalaatin. Mä en ole mitenkään supertarkka ollut noitten ruokarajoitusten kanssa, eli aion kyllä tuonnekin vähän majoneesia pistää sekaan. Täällä myös aamulla meinasi vitamiinit tulla ylös, mutta mä kyllä otin tyhjään vatsaan että voi hyvin johtua siitä.

Noista nukkumisasennoista kun on ollut aiemmin puhetta, niin ärsyttää että just kun on taas pystynyt nukkumaan ihan miten haluaa (yleensä just puoliksi mahallaan) niin kohta ei taas enää voi. Viime raskaudessa alkoi varsinkin loppuvaiheessa lonkat kipuilla kyljellään nukkuessa, piti vaihtaa kylkeä vähän väliä kun oli lonkat ihan puuduksissa. Ja jossain vaiheessa heräsin joka yö monta kertaa siihen, että olin vahingossa kääntynyt selälleen ja kohtu meni ihan kovaksi. Sit taas kun lapsi oli syntynyt niin ekan kuukauden rinnanpäät oli niin järkyttävän kipeät ettei voinut nukkua muuten kuin selällään, jos erehtyi kääntymään kyljelleen niin tissit valui sen verran että liivin reuna tuntui kamalalta siinä rikkinäisessä nännissä. Eli nyt vielä nautin tosta mahallaan nukkumisesta niin kauan kuin voin..

Tsempit kaikille jotka niitä kaipaa, toivotaan että kaikilla olis vuodoista ja muista huolimatta asiat kunnossa :)

Hepa_ 7+0
 
Pahoittelut menetyksen kokeneille ja tsemppiä niille, joilla vuotaa! Koitakaa jaksaa.

Oletteko muut huomanneet sellaista, että kirjoituksien vieressä ei näy nimimerkkiä? Ärsyttävää kun ei tiedä kuka kirjoittaa!

Niille, jotka mietitte lääkkeitä niin soittakaa HUSIN TERATOLOGISEEN TIETOPALVELUUN! Ei todellakaan kannata kärsiä, ja yleislääkärit tietävät yllättävän vähän mitä lääkkeitä raskaana olevat voivat ottaa. Pääsääntöisesti melkein kaikissa lääkkeissä kielletään otto raskauden aikana, mutta asia ei kuitenkaan ole näin. Itse opin tämän kantapään kautta viime raskaudessa. Puhelinpalvelun henkilökunta on todella avuliasta.

Väsymys on järkyttävä. Jokainen päivä sinnittelyä seuraavaan. Kolme viikkoa vielä viralliseen ultraan.

Sasse 9+1
 
Outoa, mä olen kyllä nimimerkit nähnyt :)
Meillä on pitänyt äärettömän kiirettä. Eilen käytiin kuitenkin miehen kanssa ulkoilemassakin, mukavaa oli pitkästä aikaa. Semmosta yhteistä puuhaamista.

Ei vieläkään mitään outoja oloja. Turvotusta jonkin verran, mutta tuntuu, että sekin on nyt vähentynyt. Painoa on tullut yhteensä kilo lisää (siis ou mai gaad..) ja sekin varmasti johtuu siitä, että parin tunnin välein on ihan järkytön nälkä. Huomasin myös, että nännit aristaa, kun mies "nappas" niistä kiinni. Sanoi itse, että vain hipaisi, mutta musta tuntui, että se väänteli niitä niinkuin radion nappuloita :D Eli on ne vissiin vähän arat joo.

Pientä väsymystä, mutta muutoin on ihan hyvin mennyt kaikki. Kun nyt vain uskaltaisi "istua alas ja nauttia", kun kerran on näin helppo alkuraskaus :) Mies on onneksi ollut älyttömästi tukena "äänettömästi", sitä ei haittaa, jos tulee välillä kiukuteltua. Omasta mielestä oon tietenkin ollut ihan nätisti..

poks eilen, eli 9. viikko alkoi. Nyt mennään päiviä 8+1. Ensimmäinen virallinen ultra lähenee hitaaaaasti, mutta varmasti. On siis heti maaliskuun alussa.
 
Onpas taas tullut tekstiä! Ihana kyllä tämä ryhmä kun ihmiset on samassa tilanteessa :)

Mä olin eilisen ja osittain tämän päivän sydän syrjällään ja huolestunut.. ostin eilen einesruokaa töihin ja huomasin töissä sen kalvon olevan rikki.. No ruoka näytti ok:ltaeikä haissut erikoiselle ja kun oli niin kaamea nälkä söin siitä osan.. no, sitten iski morkkis ja kaikki pöpöpelot, et nyt vauva on "pilalla".. no ei siitä ole tullut oireita, pientä huonoa oloa, mutta ei mitään normaalista poikkeavaa... pieni pelko edelleen persiissä, yritin neuvolaanki soittaa, mut ei vastattu.. no, oon tsempannu itseäni, että on kai niitä vauvoja tehty maailman sivu, tuskin tämä yhteen einekseen kaatuu... HOPE SO! en sitte ole yleensä mikään ylireagoija, mutta kai tää raskaus teettää kaikenlaista..

ja haluaisin tsempata vuorostani muita oireettomia odottajia! mäki stressasin oireettomuudesta, mutta niin vain pikkuinen varhaisultrassa löytyi, oli vain pienempi kuin ajattelimme :) eikä edelleenkään juuri mitään oireita! en muuten osaa olla kauaa vahtaamatta tuota kuvaa.. jotain niin uskomatonta :,)
 
  • Tykkää
Reactions: Aniko
Juu, meillä oli kanssa varhaisultrassa kaikki kunnossa ja pieni vastasi viikkoja, syke oli oikein selvä ja sitä rataa. Jotenkin vain vielä pelottaa ehkä nämä kolme viikkoa, että kuinka meidän käy.

Anoppilaan pitäisi mennä viikonloppuna. Voi apua.. Täytyy muistaa käydä kaupassa vielä siellä ennen perille pääsemistä ja hakea ainakin banaania, jogurtteja ja leipää. Ne ei syö enää klo 18 jälkeen ja mä vaikka illalla tankkaan, niin herään aina 03 aikaan pissalle ja syömään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Kurjaa, että vieläkin tulee huonoja uutisia. :( Riittäisi jo.

Täällä aamupalan syöminen on tällä hetkellä päivässä haasteellisinta. Esikoisesta ei tarvinnut kertaakaan oksentaa, onneksi. Inhoan oksentamista niin, että saan itselleni lietsottua jopa pahan olon sillon kun tiedän olevan vatsatautia liikkeellä, kun pelkään niin paljon että se tulee minulle. Onneksi nytkään ei ainakaan vielä ole tarvinnut pyttyä halata, pari kertaa ollut lähellä.

Olen huomannut, etten pysty enää syömään makeaa kuten ennen! Siis minä, jolle mikään ei ole ennen ollut liian makeaa ja raja ei tule koskaan vastaan vaan herkkuja voi syödä niin paljon kuin haluaa. Nyt saattaa pari keksiäkin rueta ällöttämään ja eilen pystyin ottaaan runebergin tortusta pari haukkua ja loppu jäi syömättä. Tuoreet kasvikset ja rasvaton maito maistuu siitäkin edestä (ihan hyvä että näin!).

Minun pitäisi mennä viikonloppuna juhliin yli 6h matkan päähän. Mietin nyt, että lähteäkö vai ei. Inhottavaa, jos siellä iskee paha olo ja kun ruokaakin pitäisi saada säännöllisesti. Onneksi voi aina huijata, että iski mahatauti, jos en pysty lähtemään. Kukaan ei kyseenalaista, miksi silloin ei tule paikalle.

Vuuti 6+6
 
Hei.

Mukaan ilmoittautuisin varovasti minäkin, toki ketjua jo pitemmän aikaa lukeneena.

4. lapsi olisi toivottavasti tulossa, tänään oli ensimmäinen neuvola, jonka mukaan la 16.9.

Ultra olisi reilun parin viikon päästä, että raskauden kesto varmistuisi (epäsäännöllinen kierto). NT-ultraan ei varmaan mennä, kun sillä riskiluvulla ei merkitystä meille ole. Rakenneultraan sitten myöhemmin.

Mutta tosiaan ketjua seuranneena, iso osanotto keskenmenon kohdanneille ja jaksamista vuodoista kärsiville.

Tsemppiä myös pahoinvoiville, mimzy erityisesti, ja mielenrauhaa vähäoireisille. Onneksi meitä on täällä mahtava porukka, niin kaikille löytyy vertaistukea.

16.9./Crispy/4./

Crispy ja papu 8+1
 
Heipsan!

Mie tahtoisin tuohon fb-ryhmään kommentoida: Hyvä, että on salainen niin ei vahingossa mee asiat niitten tietoon keiden ei vielä haluaisi tietävän vahingossakaan. Mietin myös, kun Kapuhille laitatte nimeä ja kuvailua, että eikö helpompi olisi vain laittaa linkki omaan profiiliin? No, pääasiassa että löydätte toisenne :)

Ja sitten sulkemisesta, saitte mun ahdistuskertoimet nousemaan. Ainahan näissä eripuria tulee (mitä voi laumalta hormonihuuruisia naisia odottaa :D), mutta täällä kaksplussassa ainakin tuli loppuun asti edellisessä ryhmässä uusia odottajia ja miksi he eivät olisi yhtälailla oikeutettuja myös fb-ryhmään? Ei meitä sinne täältä kaksplussan kautta mitään satoja kuitenkaan tule ja kun kaikki eivät kuulu edes koko facebookiin niin musta on turha tuommoisia rajoituksia laittaa. Hyvin mahtuu omasta puolestani joukkoon uusia ihan loppumetreille asti. Sitten kun itsekukin posahtelee ja täällä hiljenee, niin ei niitä pyrkijöitäkään enää ole. Ainakin meidän ryhmä on ollut tiivis vaikka siellä useampi kymmen äiti juttelee kaikki eri lähtökohdista ja eri puolilta Suomea :) Tärkeä ryhmä siitä on tullut meille kaikille silti, vertaistuki on verratonta. Sopuisaa yhteishenkeä kaikille ja ei liikaa sääntöjä, pikemminkin maalaisjärkeä jookos :hug:

Mullakin ois sinne kyllä tarkoitus liittyä kunhan kriittisimmät viikot ja np-ultra on ohi.

Pahoittelut taas menetyksen kohdanneille ja tervetuloa uusille! Tarrasukkia matkaan ihan jokaiikalle. Riekonmarjalle erityisen iso sydän :(

Mulla oli alunperin varattu Kättärille aika Naistenklinikan remontin takia 11.2. mut Naistenklinikka soitti että kuulunkin heidän käsiin niin kuin oletinkin. Aika siirtyi 4.3. ja silloin sitten aamulla np-ultra samaan syssyyn. Kohta pitäis mennä labroihinkin jo, huih. Olo on niin oireeton ettei uskois raskaana olevansakaan, mut menkat on pysyneet poissa ni eiköhän tässä vielä eteenpäin puksuteta. Toivon mukaan :heart:

Onneksi on tuo esikoinen niin ei pysy edes viikoissa mukana ja päivät puksuttavat eteenpäin kauheeta vauhtia. Siitäkin huolimatta, että poika on nyt ekaa kertaa kipeänä ja seinähulluillaan sisätiloissa :)

VUUTI: Mulla ei uponnu makea edellisessä raskaudessa ja poika tuli ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Tsemppiä kaiklle, joilla vuotoa on. Mulla oli esikoisesta joskus rv 6-8 vuotoa mutta kaikki oli hyvin kuitenkin. Voimia muös menetyksen kohdanneille, alkais tosiaan jo riittämään joukosta tippuneet... :(

Mulla oli kaks päibää ihan hyvä olo, tänään aamu alkoi taas oikein reippaalla oksentamisella:/ Yyh. No saan onneksi syötyä sen jälkeen, varsinkin jos ei oo kiire mihinkään. Kuvotus tulee heti, jos päästän nälän tulemaan, eli eväät (hedelmiä ja salmiakkiaski) on mukana aina:)

Mä teen keikkaa, joten pystyn periaatteessa ilmoittamaan olevani pois, jos huono olo estäis töissäkäynnin, sitten en vaan saa rahaa. Yhden vuoron oon joutunut alkuraskaudessa perumaan. Teen pääasiassa iltoja, ja silloin on yleensä jo parempi olo:) Aamuvuorot on kamalia...

Meillä on herkuton helmikuu, joten nyt on karkit, pullat ym. pannassa, toivon myös että hillitsis painon nousua. Ei oo ainakaan vielä ollut kovin vaikeeta. Appelsiineja ja meetvurstia menee kyllä reippaasti, järjetön himo molempiin:)

-Sorel 10+1
 
Täälläkään ei maistu makea. Varsinkaan mitkään leivokset! Ja valitettavasti kun käy kylässä niin pulla on aika yleinen tarjottava.

Musta tuntuu, että mun mielikuvitus on kaupassa käydessä aina kovalla koetuksella! Tosi vaikea keksiä, mikä menis alas. Oon nyt sen verran jo tajunnut, että ei saa maistua eikä haista liikaa, eli vihannekset ja hedelmät on aika jees. Mikä tahansa leipäkään ei mee, näkkäri on tarpeeks hajuton ja mauton. :D Mutta en tiedä, miten selviän ilman lihaa. Pitäs kuitenkin jostain protskujakin saada... :/ Ja kalaa ei viitti syödä ihan joka päivä kuitenkaan ja liha vaan haisee ihan kamalalle! Onks täällä muita saman ongelman kanssa kamppailevia?

Jee, tänään varhaisultraan!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Emeli-

Yhteistyössä