Syyskuun inssipiinailijat

Kerääntykäämme tänne kaikki syyskuussa inssiin menijät. Omaa taustaa sen verran, että meillä takana Clomit, yksi Clomi-avusteinen inssi ja yksi kierto Puregon+Pregnyl-yhdistelmällä, jolloin ei kuitenkaan päästy inssiin. Nyt olisi tarkoitus jatkaa Puregonilla ja tähdätä inssiin.

Meillä siis takana jo 3 inssiä, kesäkuu meni ohi (mutta tuli luomutärppi..ja km..).
Lääkärin mukaan kannattaa tehdä vielä 3-4 inssiä menopur apuna. Tässä kierrossa otin viimeisen terolutin tiistaina, eli nyt odotan tätiä (eli toivon ettei vaan tulis ja ihme olisi tapahtunut..) että päästäis taas uuden hoitokauden alkuun.. :ashamed:

Eli turhaa pessimismiä viljelemättä, ilmoittaudun tähän koska 95% varmuudella inssi on taas edessä :hug:

..koko viikon ollut ihan tätiä enteilevä olo, eilen kaikki oireet hävisivät. Taitaa pää tehdä tepposia :saint: :wave:

Mieki tuun mukaan tähän pinoon.

Taustaa lyhyesti: Vauvaa yritetty vähän reilu kaks vuotta. Viime keväänä söin 6 kiertoa clomeja. Nyt edessä ensimmäinen inssi. Lääkkeinä clomit, puregon ja pregnyl.

Tänään kp 6. Clomit tekee minusta ihan hermoheikon, hormoonihirviön sanan pahimmassa muodossa. Oon tällä hetkellä sairauslomalla, kun en pysty olemaan töissä. Autan työssäni ihmisiä ongelmissa enkä tällä hetkellä pysty auttamaan ketään muuta kun itsekin olen ihan pihalla ja nämä clomit ei kyllä yhtään helpota olotilaa... Mut ehkäpä tämä tästä, toivottavasti nämä kärsimykset joskus palkitaan!

Voimia kaikille! :hug:

Kovat kokemukset vahvistaa, juhannus alkoi toisin kuin piti, mutta skarppasin, ajattelin järjellä ja positiivisesti, että kaikesta huolimatta tulin raskaaksi vaikka päättyikin huonosti. Mutta ihmiset kokee asiat niin erilailla, en olisi voinut jäädä kotiin murehtimaan ja suremaan :hug: , vaan jatkettiin sisulla eteenpäin :heart:

PeePee77; tsemppiä, taidat olla "pisimmällä" meistä, jos inssi jo ensi viikolla. Itse aloin syömään jättihelokkia clomien kanssa, pysyi limakalvot kunnossa eikä inssi jäänyt sen takia tekemättä kertaakaan (vink vink) =) Aika menee hitaasti, mutta hyvää kannattaa odottaa.. :wave:

Viimeisestä Terosta siis 5 päivää, eilen tuli vähän rusehtavaa pyyhkiessä ja heitin kirveen kaivoon; vuoto ei kuitenkaan jatkunut, eli pieni toivon kipinä jäi.. :ashamed: Tänään taas tosin niin menkkamainen olo, että taidan tosiaan kuulua tähän pinoon ja päästä/joutua syyskuun puolivälissä inssiin.. :snotty:

tänään siis kp 31..

PeePee77: tosi hyvälle kuulosti tuo teidän tilanne! Toivottavasti tärppi tulee että saadaan täältä väkeä siirtymään toiseen osastoon ;)

olo on paha, mutta mitään ei ainakaan vielä ole tapahtunut *rakentaa tätimuuria* :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:

...ainahan sitä saa toivoa, mutta sen opin viime kierrosta, (josta tärppäsi), että stressaaminen ei kannata :whistle: :saint:

Täti saapui yöllä ja aamulla olinkin sitten NIIN kipeä että oksat pois :ashamed: Täytyy siis tänään soittaa lääkärille, niin saan jatko-ohjeet (resepti Menopureihin mulla jo onkin..) Kyllä tulee taas raskasta; paino nousee, piikkikammo pahenee ja päälle ennen kaikkea raskasta jatkuva odottaminen ja toivominen. Onneksi (siis kurjaa toki kun muutkin samassa jamassa) täältä saa tukea ja pystyy ehkä auttamaan muitakin =)

PeePee77, sulla alkaa jo olla jännät paikat :wave:

Mitäs muille kuuluu?

Voi Pupuvaimo :hug: ja voimia! :'(

Mulla nyt kp 9. Pistin eilen ensimmäisen Puregonin. Oli hirveän jännittävää pistää itseään, mutta ihan ok se sit meni. Pistopaikkaa kirveli jonkin aikaa pistämisen jälkeen. Tänään pitää vielä pistää toisen kerran ja keskiviikkona ois sitten ultra. Jännittää! Toiveet on tosi korkealla, mutta pelottaa että joutuu pettymään...

*X-**na *-x-*le *-**u :'(
Oikein kaunis munasolu, mutta VASEMMALLA....

Kattellaan sitten ensi kuussa....

Yks kerta vielä (siis toinen) ainakin tehdään. Sperman laadusta riippuu sitten jatkot. Jos olisin oikein nuori, niin sitten tuo sperman laatu voisi juuri ja juuri riittää. Mutta kun sitä ei olla enään niin hedelmällisessä iässä (33), niin tuo laatu ei oikein kuulemma riitä. Pitäis kuulemma samalla miettiä hoitosuunnitelmaa, josko sitten sinne IVF:ään. Mies ei vielä ole oikein varma haluaako siihen lähteä.
Saatiin muuten uuden lain mukaiset hoitosopimuspaperit allekirjoitettaviksi. Ootteko muut jo niitä saaneet?

Ja tieto, että minä en enään voi viedä IUI aamun "spermalähetystä" klinikalle, vaan miehen on se itse sinne vietävä. Tämä on uuden lain aikaansaamaa...

Mulla ei todellakaan olisi aihetta/lupaa olla näin vihainen ja pettynyt. Olenhan jo "omani" saanut, ne tuplat. Sanoinkin tuossa miehelle vaan että nyt tätä on läpikäyty niin pitkään (yli vuosi uudelleen) ja ns. aloitettu hoidot. Nyt mä kyllä sen "pikkukolmosen" haluan, se verran vanhat haavat on repeytyneet auki.

Jännää muuten huomata miten nämä uudet hoidon aloittamiset on tosiaan repineet vanhoja haavoja auki, aiheuttaneet tunteiden sekamelskaa yms. Tietyllä tavallahan se kriisi jota lapsettomana poti pyyhkäistiin yhdellä tikkuun pissaamisella pois ja alettiin iloisena odottamaan. Jälkipyykkiä ei pestä, tunteet vaihtuvat vihasta ja katkeruudesta odottamisen onneen. Huomaan nyt itse että paljon on tunteita ja ajatuksia, jotka noudevat sieltä seitsemän vuoden takaa esiin. Ne olisi pitänyt käsitellä silloin loppuun, ei nyt.

No joo taas mää horisen...

TSEMPPIÄ ja Woimahalauksia!

On raskasta joo :ashamed: Yhdessä kuitenkin jaksetaan, on pakko :headwall: Meille ohjeistettiin heti alkuun (vuosi sitten), että miehen on itse tuotava näyte pesuun ja henkkaritkin pitää olla mukana; taitaa lopulta olla kaikkien edun mukaista niin :wave:

Onneksi pian pääsee töistä kotiin, pieniä motivaatio-ongelmia.. :saint:

Juu, periaatteessa parin päivän pidättaytyminen olisi suositeltavaa, mutta jos siittiöissä ei ole vikaa ja niitä on tarpeeksi (kuten meillä), kannattaa kuulemma pupuilla ennen ja jälkeen luomustikin :wave: Inssi on kuitenkin aikamoista arpa- ja tuurinpeliä vaikka kuinka koittaa ajoittaa..

täällä alkaa kanssa menopur-pistely huomenna, ilmaista lystiä :headwall:

PeePee77, tsemppiä huomiseen inssiin! Meillä on simpoissa pientä häikkää, joten sen vuoksi on neuvottu pidättäytymään muutama päivä ennen inssiä.

Mä olen aina vieny miehen simppanäytteen, ja nytkö sen täytyy se itse viedä? Ollaan julkisella puolella hoidossa eikä kukaan oo koskaan maininnut asiasta. Eikä me olla kyllä mitään hoitosopimuspapereitakaan allekirjoitettu...Kiva joo, jos miehen täytyy alkaa ite viemään, sen kun täytyy olla tosi aikaisin jo töissä, ja työpaikka on aika kaukana polista, kun taas mun työpaikka on aika lähellä.

(.) Aloitan tänään taas Puregonin pistämisen, jee jipii...Kp 5 siis nyt, ja viikon päästä ultraan kontrolliin. Vaikuttaakohan nää hormonit mitenkään niin, että nyt tokassa kierrossa vaikutus olis voimakkaampi, kun sitä tavallaan on jo elimistössä? En tajunnut lääkäriltä kysyä viimeksi. Viimeksi vaan munikset kasvoi aika hitaasti, mutta annostusta ei nostettu, kun ne kuitenkin kasvoi.

Pupuvaimo, mihinkäs tarkoitukseen tuo Menopur nyt olikaan, kasvatellaanko silläkin munarakkuloita?

Juu, Menopur on Clomien vahvempi aste =)
Me ollaan kanssa julkisella hoidoissa, mutta heti ekalla käynnillä pantiin nimet hoitosoppareihin enkä ole koskaan saanut viedä miehen näytettä, vaan miehen pitää vielä ite henkkarit matkassa (muutoinhan sitä vois vielä vaikka naapurin Erkin kamut pesuun :LOL: )

Mies on työreissussa, enkä ole koskaan itse pistänyt, mutta huomenna on pakko :x |O

Huomenta kanssa sisaret!
Viime viikon tiistaina oli se meidän inssi ja kovasti nyt jännäillään, toivotaan parasta. Ensi viikon tiistaina pitäisi sitten tädin tulla kylään jos niikseen on. Nyt ei ole minkäänlaisia tuntemuksia muuta kuin karsea väsymys. Mutta sillekin on järkevä selitys kun työpäivät tahtovat venyä tosi pitkiksi.

Mukavaa syyskuun jatkoa kaikille, palaan viimeistään tiistaina kertomaan kuulumisia... :hug:

Terkuin,
Kaneli-07

Kävin tänään kontrolliultrassa (kp 11), yksi pieni rakkula kasvoi vasemmalla. Olikohan 14*11 tai jotain, vähän turhan pieni siis. Tänään pistän vielä ylimääräisen Puregonin, maanantaina Pregnylin ja sit tiistaina on inssi. Harmittaa kun tuo rakkula oli niin pieni! :'(

älä Tiiti sure, ne ottaa yleensä kasvuspurtin lopuksi, hyvä siitä tulee! =) Itselläni on yleensä aina käynyt juuri noin, kasvavat aluksi vain n. 1mm päivässä, mutta loppua kohti kirivät :whistle: Pidät vaan lipun korkeella!!

Tervetuloa Kaneli-07 joukkoon! Taidat olla meistä pisimmällä, johtotähti siis B)

Tämä tyttö ottaa ehtoolla piikit esiin ja tökkäsee ekan Menopurin |O :saint:

Tervehdys taas kaikille!

Olen täällä taustaillut, kun itsellä ollut pienoista alakuloisuutta pettymysten takia. Olen ollut aivan kamala miehelleni ja olo on sellainen, että nyt riitti hormonit ja lääkärissä käymiset. :'(
Tänään lähdin kuitenkin vastenmielisesti kontrolliultraan ja perjantaina on uusi ultra, kun follit olivat niin hitaasti kasvaneet (kp10). Perjantaina on tiedossa myös keskustelua jatkohoidoista, jos nyt ei 3. inssillä tärppää. Vasta perjantaina saadaan tietää sekin, osuisiko inssi viikonlopulle=siirtyisi seuraavaan kiertoon. Olen niin pettynyt ja suuttunut tähän
kaikkeen. :headwall:

Toivon teille kaikille paljon jaksamisia ja odottelen kuulumisia! :hug:

Kaneli-07 , teillä alkaa olemaan jännät paikat. + :whistle:

PeePee77 , onnea ensimmäisestä inssistä ja peukutetaan, ettei menkat ala! Nyt ei muuta kuin seurailemaan "oireita". :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pupuvaimo:
pahinta on tuo ikuinen pettyminen, sitten sitä on osittain mieli maassa koko ajan :ashamed:

Pakko vaan tsempata, tämän vuoden puolella meillä kaikilla on PAKKO tärpätä!! :hug:

Tätä toivon minäkin, kaikille meille tärppiä ennen uutta vuotta! =)

Kiitos Pupuvaimo kysymästä, edelleen olo tosi väsynyt ja tuntuu, että voisin nukkua kellon ympäri. En tiedä onko jokin vitamiini puutos vai mistä tämä johtuu. Tosin olen juonut Beroccaa ja ottanut vitamiineja pitkin syksyä joten tiedä sitten. Hiukan on alkanut rinnat tuntumaan aroilta, ehkä ne enteilee jo tädin tuloa.. toivottavasti ei.
Toivon kyllä kovasti nyt onnistaisi mutta toisaalta en tipu korkealta kun tiedän miehen simppojen laadun. Mutta kaikkihan on mahdollista! =)

Minkähänlaisia ne ensi oireet on jos on tärpännyt ja milloin niitä alkaa tulemaan?

Pirtsakkaa torstaita ja voimia kaikille!
Terkkusin,
Kaneli-07

alkuraskaudessa (siis ihan alussa, kun meni kesken vko 5+3) tuntemuksina oli repäisevät kivut alavatsassa noustessa esim. tuolilta tai yskiessä. Lisäksi öisin piti nousta vessaan.. Muuta selvää ei ollut, ja nämä tuli esiin kun menkat oli reilun viikon myöhässä :ashamed:

Ehkä me kaikki koetaan se vielä, mielellään tietysti pian! ;)

Onneksi mies tulee tänään kahden viikon työreissulta kotiin, niin helpottaa eikä jää peitotkaan pöllyttelemättä :saint:

Tassuttelenpa minäkin taas tänne ketjuun ihmettelemään sitä, kuinka päivät ja viikot kuluvat kierron alkupuolella niin nopeasti, ja nyt kun taas koitti pp1, tuntuu aika pysähtyneen. Pupuvaimon suunnitelma kuulostaa hyvältä: kaikille + vuoden loppuun mennessä. Kannatan! :)

Ultra oli maanantaina. Tällä kertaa vasemmalta puolelta löytyi pitkän (ja lieviä tuskanirvistyksiä aiheuttaneen) ultrauksen jälkeen 17 millinen folli. Vasemmalla puolella tuppaa kuulemma olemaan suolisto sen verran edessä, että se vaikeuttaa ultrausta.

Keskiviikkoaamuna pistelin Pregnylin ensimmäistä kertaa ihan itse. Vaikkei mitään piikkikammoa ole ikinä ollutkaan, niin on siinä jotain erilaista, kun itse pitelet toisessa kädessä sitä neulaa ja toisessa vatsamakkaraa. Ja sitten pitäisi pistää. Lopputulos oli kuitenkin kohtuullinen: kolme reikää vatsassa (ai miksi kolme? Nokun ensimmäisellä yrityksellä piti vaan testata, että eihän tää nyt oikeesti satu.. ja toisella sitten löysin sen ainoan kipupisteen vatsastani :D), yksi sormi verillä (enhän minä tietenkään osannut ohjeista huolimatta avata niitä ampulleja oikein), ja pisara hukkaan mennyttä lääkettä, joka tuli haavasta ulos, kun vedin neulan pois. Ehkä ensi kerralla sitten muistan ruiskuttaa sen aineen vähän hitaammin :)

Ilmeisesti pistos oli kuitenkin toiminut ainakin jollain lailla, koska torstaina inssin jälkeisessä ultrassa lääkäri totesi munasolun jo irronneen. Nyt vain sitten toivotaan, ettei se ollut lähtenyt liikkeelle liian aikaisin.

Mukavia syyspäiviä kaikille. Joulua odotellessa :)

Cattus , voi, kyllä täällä sait kirjoituksellasi ja kuvauksellasi pistämisestä hymyn huulille! Onneksi lopputulos oli kuitenkin hyvä ja munasolu irronnut. :D

Käytiin tänään miehen kanssa ultrassa, olipas hyvä, että mies pääsi töiltään matkaan, kun sen 1.9.07 alkaneen uudistuksen (?) mukaan piti molempien allekirjoittaa hoitoihin liittyviä papereita. Sain myös inssi-pesua varten lappusen, jossa luki, että näytteenantajan henkilöllisyys tarkistettava. :eek:

Niin, siis kolmas ja kenties viimeinen inseminaatio tehdään ensi viikon tiistaina, sunnuntaina pistetään taas pregnyl. Mulla tuli itku kurkkuun lääkärissä, kun menin puhumaan omista uskon puutteistani ja pettymyksistäni.. Onneksi lääkäri oli ihanan ymmärtäväinen. Jos nyt ei inssi tuo toivottua tulosta, saadaan lähete eri paikkakunnalla sijaitsevaan ivf-hoitoon (johon en ole sen kummemmin perehtynyt vielä). Jonotusaika on kuuleman 6kk-8kk, tuskastuttaa ajatella, että noin pitkä! :/ Jonotusaikana lääkärin mukaan voidaan ehkä tehdä vielä yksi inseminaatio. Mutta sanoi, että voidaan "ennustaa" jos kolmaskaan inssi ei tuo toivottua tulosta, ei seuraavillakaan kerroilla ole enää suuria mahdollisuuksia onnistua.. Nyt on siis pakko tärpätä, peukut pystyyn! Ajateltiin touhuilla luomunakin paria päivää ennen inssiä, inssipäivän iltana ja vielä sitten sitäkin seuraavana päivänä. Eikös joku maininnut, että jos miehen simpat ok, näin on hyvä tehä, useammin muniksen irtoamisen aikaan ja ennen inssiäkin, vai miten se vaikuttaa inssiin määrättyyn "pidättäytymisaikaan"..?

Sanon samat kuin elokuunkin inssipinkassa, ainakin yhden meistä täytyy plussa saada.. Viimeksi se onnekas oli Yksis. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :hug:

Yhteistyössä