Syyskuun 2009 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti
ellinoora77
heippa!

no, dinna, niinhän täällä muutkin käy enemmän tai vähemmän epäsäännöllisesti höpöttämässä, ei tästä mitään stressiä kannata ottaa.. pysy mukana vaan!:)

mun on vaikea kommentoida tuohon maha-asiaan, kun musta on tuntunut jo plussauksesta asti että välillä on ilmapallo mahassa, siis tällaista on-off turvotusta, vaihtelee kauheasti päivästä toiseen. mutta ei se sellainen kova vauvamaha ole kyllä vielä, haluaisi vain käyttää löysiä vaatteita. mulla nyt ei mikään sixpack ole ollutkaan...:) varmaan hoikempimahaiset tuntee sen kohdunkin helpommin!

mulla on toinen sisko tällä hetkellä äitiysvapaalla 10kk vauvan kanssa ja toisen siskon kanssa odotin tuota esikoista, oli hänelle tosi toinen. nyt hän on jo työelämässä ja tuskin enää lisääntyy (olen meidän perheen nuorin) siskosodotuksesta oli ihan hirveästi iloa ja hyötyä! just se, että on joku, jolle voi loputtomasti höpöttää vauvajuttuja...ihanaa! onko katan ja eemin siskot ekaa kertaa raskaana?

onneksi on ollut mukavan kiireinen viikko, ei ole liikaa ehtinyt miettimään juttuja ja perjantaikin (ultrapäivä) lähestyy nopsaan! tänään mennään pojan kanssa opiskelukaverin luo ulkoilemaan ja huomenna on miehen synttärit, menee nämä loputkin päivät nopeasti... voih, kohta se totuus paljastuu!

eemi: tottakai voi mennä iskiasvaivoista työterveyslääkärille, eihän sen välttämättä tarvitsisi johtua raskaudesta! ja kun ei voi mitään särkylääkkeitäkään ottaa omin päin... lääkäriin vaan!!

seuraavaksi ultrien jälkeen aletaankin sitten odottelemaan kuka tuntee liikkeitä... esikoisen kanssa tunsin ne tasan viikolla 18, olen lukenut jostain, että uudelleensynnyttäjät ainakin vois tuntea jo viikolla 15.. jännää!!!

no nyt taas karkasi mielikuvitus liian pitkälle, suitsin itseni odottamaan sitä perjantaiaamua...

mukavaa talvipäivää kaikille!

ellinoora 11+2

 
Kata 76
Ellinooran ultra lähenee :) Mites muuten se Tillin ultra meni. Eikös sinulla ollut aika Pulssissa eilen?

Se minun siskon raskaus on kanssa toinen kuten itsellänikin. Meidän esikoisilla on ikäeroa 8 kk. Ja nyt toiset syntyvät vielä lähempänä toisiaan:)

rv 12+6
 
bambu86
Mulla on kanssa n. viikon ajan ollut ihan kauheita alaselkä kipuja. Ensin alkoi korkokengillä kävelyn jälkeen kolottaa vasemmalla puolella pakaran sisässä, mut eilen jo puolen tunnin kävelylenkin jälkeen koko alaselkä oli ihan hajalla.. hyvä jos pystyi kumartuu pöntön kannen auki!!!

mullakaan ei ole koskaan mitään selkävaivoja ollut, joten tää on todella rasittavaa. toivottavasti menee äkkiä ohi, kun en oikein tiedä mikä tähän auttaiskaan.
 
ellinoora77
mulle on tullut tänään maha!! siis ihan oikea, ei enää pelkkää turvotusta.

lähdenkin hakemaan kaverilta alkuvaiheen äitiyshousut ja huomenna vedän kyllä päälle ekan kerran julkisesti ultraan&toimistoon. jos ultrasta tulee huonoja uutisia, en kyllä mene koko päivänä töihin.

mitäs muille kuuluu?

ellinoora 11+3


 
Tilli_
Tervehdys!
Piti tosiaan olla ultra eilen, mutta kävin kuitenkin neuvolassa uudelleen koittamassa niitä sydänääniä. Kyllä siellä edelleen niitä korkeampia pulssilukemia vilahteli moneen kertaan, varsinaisia sydänääniä ei tosin kuulunut. Eli kyllä näyttäisi siltä, että siellä elossa ollaan, eihän nuo lukemat voi mistään muualtakaan tulla. Eihän?

Vaikkei neuvolan"täti" nyt ihan 100% voinut todeta sydänääniä, sanoi hänkin, että kyllä nuo lukemat todistaa, että siellä sydän sykkii. Joten jätän kuitenkin ultraamisen sinne Tyksiin, enää kaksi viikkoa...

Maha-asioista: mullakin on maha paisunut, mutta ilmeisesti on siis vain turvotusta, vai mitä kokeneemmat sanoo? Housut mahtuu vielä ihan hyvin, mutta joistain alkkareista huomaa, että vähän on naftimmiksi tullut.

Mites teillä nuo mielialan vaihtelut? Itse olen ollut tähän asti sitä mieltä, että mulla ei moisia ole ollut, kun olen muutenkin aika tasasen rauhallinen ihminen. Mutta eilen illalla kas kummaa, sain aikaiseksi siipan kanssa mehevän riidan asiasta, jota eilen pidin ihan oikeutettuna, mutta tänään aamulla rupesi jo harmittamaan, että mitä noin pikkuasiasta jaksoin metelin nostaa.

Missäs vaiheessa te olette muuten kertoneet/aikoneet kertoa töissä vauvasta? Entä missä vaiheessa kerroitte/kerrotte läheisille? Aluksi ajateltiin kertoa läheisillekin vasta nt-ultran jälkeen, kun en jaksa siitä seuraavaa ylimääräistä hössötystä, mutta siskolle kyllä tekisi mieli kertoa. Töissä on tulossa tosi kiireinen syksy, joten sinne joudun varmaan aika heti nt-ultran jälkeen kertomaan, jotta saadaan tehtävä ja sijaisjärjestelyt hoidettua.

Tilli 10+0 (aina mukava aloittaa uus viikkoluku)
 
Eemi
Ellinooralle onnittelut mahasta! Hitto kun oon kade, mulla on vaan tää läskimaha. ;)

Mun sisko odottaa myös esikoista, kuten mäkin, eli siinäkin mielessä ollaan samassa veneessä. Meidän äiti on ihan seitsemännessä taivaassa, kun saa sitten kaksi lastenlasta kuukauden sisään, mikäli kaikki sujuu toivotusti. Onneksi se ei kuitenkaan ole sitä rasittavaa tyyppiä äideistä, sen jutustelut kestää ihan hyvin. :)

Bambu, mä olen tänään menossa työpaikkalääkärille tuon kivun takia. Ihan samanlaista kipua siis mullakin, ihan joka päivä ei ole noin pahana mutta aina välillä sitten. Joka päivä ilmoittelee itsestään ainakin vähäsen... Ja lisäksi istuessa häntäluu (?!) kipeytyy välillä tosi paljon. Mistäköhän tuokin johtuu?? No, toivottavasti se lekuri osaa jotain vastata.

Nyt täytyy hipsiä kohti työpaikkaa ja sitä lääkäriä. Ellinooralle toivottelen huomiseksi hyviä fiiliksiä ultrakäynnille!

Eemi 12+5
 
Eemi
Tillille heilutukset: hyvä, että jo rauhallisempi mieli. :) En itse aatellut kertoa töissä työkavereille vielä vähään aikaan... Pomo tietää, kun siellä kehityskeskustelussa oli vähän pakko sanoa. ;)
 
Tilli_
Selkäkivuista: mulla on ollut tällä viikolla keskiselkä kipeä, ainoa hyvältä tuntuva tapa istua on ihan selkä suorana, muissa asennoissa sattuu. Pitäis varmaan yrittää säätää tota työtuolia jotenkin parempaan asentoon...

Ai niin, neuvolassa kerrottiin vielä, että täälläpäin joutuu sokerirasitustestiin muistaakseni viikolla 32 kun on BMI yli 30 (raskauden alussa katsottuna ilmeisesti). Muuten eivät ottaneet kauheasti kantaa tuohon ylipainoisen painonnousuun raskauden aikana, sanoivat sen vaihtelevan niin paljon henkilöittäin, ja riippuvan paljon turvotuksestakin. Painottivat vain terveellistä ruokavaliota ja liikuntaa. Mukavia naisia ovat molemmat olleet, tosi ymmärtäväisiä tällaisen ensiodottajan ja hänen huoliensa kanssa...
 
Lalla
Heippa pitkästä aikaa!

Täällä on olo ehkä aavistuksen tasaantunut, mutta oksentelen silti epäsäännöllisen säännöllisesti. Koomailtoja mahdottomine oksenteluineen on ollut tälläkin viikolla, vaikka nyt onkin ollut pari taukopäivää. Tosin joka aamu yökkäilen... Ja iltaoksentelut ovat välillä sitä luokkaa, että suusta saattaa yhtäkkiä purskahtaa oksennusta, vaikkei olisi edes erityisen huono olo! Tosi kiva. :(

Muutenkin on ollut nyt vähän masisfiilis. Tuntuu, että kaikki on jotain supermammoja, jotka nauttivat raskaudestaan ja ovat hehkeitä ja ihania ja jatkavat elämäänsä normaaliin malliin. Mä joudun perumaan edelleen pääsääntöisesti kaikki iltamenot, koska pahan olon ja oksentelun riski on vielä liian iso. Mä vain koomailen illat kotisohvalla ja itken surkeuttani. No, ihan hyvän syyn takia kyllä, mutta nyt alkaa hermo paikoitellen pettää, kun tätä vaihetta on nyt kestänyt jo 2 kuukautta. Enkä edes ole normaalisti mikään menevä tapaus!

Joudun jättämään ne lähiomaisen hautajaisetkin väliin ja sitä olen tässä nyt tämän viikon tuskastellut. Ärsyttää NIIN paljon. Matka on kuitenkin aivan liian pitkä, että reissaamisessa tässä kunnossa sillä aikataululla olisi pienintäkään järkeä.

Mun raskaudesta tietää mun työpaikalla kaksi läheisintä työkaveria. Pomolle ajattelin kertoa kolmisen viikon päästä kehityskeskustelussa, jos en ole paljastunut siihen mennessä. Miehen työpaikalla ei tiedä vielä kukaan! Muuten ei olla nyt julkistettu asiaa sen enempää. Läheiset ovat kuitenkin tienneet jo plussauksesta asti ja nyt on selvinnyt, että he ovat ruvenneet juoruamaan asiaa vauhdilla eteenpäin, joten tuskin meidän tarvii enää kenellekään paljastuksia tehdä!

Tilli, mä en oikeastaan haluaisi edes sanoa tätä sulle... Mun kaverille kävi niin, että sen sikiöltä saatiin neuvolassa muutamaan otteeseen eri viikoilla sykkeen lukemat ruudulle, mutta sykettä ei silti kuultu. Myöhemmin paljastui, että keskenmeno oli tullut jo noita viikkoja ennen. Toivottavasti sulla olisi kaikki kuitenkin OK!

Lalla 14+2
 
Eemi
Voi Lalla, mikä surkeus tuo sun olo! Toivois nyt, että jo helpottaisi... Mutta jos ei, niin ei. Mulla kyllä oli pahoinvoinnin aikaan sama, että ei pystynyt menemään mihinkään ylimääräisiin menoihin mukaan - nyt olen sitten käynyt urakalla, kun on ollut parempi olo. Oletko kysellyt neuvolalääkäriltä mitään apuja tilanteeseen?

Siitä mun iskiaksesta: ei se ollutkaan sitä! Vaan jollain lailla mun häntäluu on kipeytynyt (hitto se tutkimus teki kipeää), ja sen takia olen varonut tiettyjä asentoja, jolloin selkä ja pakara ovat kipeytyneet. Olin huomannutkin, että kovalla alustalla istuessa häntäluuhun koskee ja ajattelinkin, että näillä asioilla on joku yhteys, mutta en tajunnut noita kipuja ja kramppeja pelkästään lihaksista aiheutuviksi. Mutta nyt siis syön 10 päivän Panadol-kuurin, kun muutakaan tulehduskipulääkettä ei voi ottaa, ja katsotaan, miten tehoaa.

Eemi, joka on diagnoosista onnellinen. :)
 
Lalla
Kiitos tsemppauksesta, Eemi!

Mulla on jäänyt / jää se eka neuvolalääkäri kokonaan väliin, koska samat asiat kuulemma hoidettiin jo varhaisultrassa. En kyllä edes tiedä, mihin ajankohtaan tuo eka lääkäri olisi ajoittunut. Seuraava lääkäri (mulle siis eka neuvolalääkäri) on herraties koska, en tiedä senkään ajankohtaa.

Seuraavaan neuvolaan on aikaa parisen viikkoa, mutta ainakaan viimeksi siellä ei puututtu pahoinvointiin mitenkään. Eipä kai, kun se ei kuitenkaan vaadi tällaisenaan sairaalahoitoa. Hieman on kyllä helpottanut, kun ei joka ilta tarvitse tyhjentää vatsalaukkuaan vessanpönttöön...

Toivottavasti saat Eemi häntäluusi kuntoon! Mulla oli kipeytynyt häntäluu joskus ala-asteella ja se oli aivan kamalaa. En voinut lopulta istuakaan. Ei sille mitään voitu tehdä ja aikaa myöten se parani itsekseen. Mutta oli kärsimystä, joten toivottavasti pääsisit vähällä ja saisit taas pian terveen takaliston! :)
 
Eemi
Toivotaan tosiaan, että paranee... Lääkäri sanoikin, että pitäisi ehdottomasti hoitaa se nyt kuntoon, koska loppuraskaudesta se on sitten tooosi kipeä jos vielä vaivaa. :(

Mutta itse olen nyt epäilevällä mielellä: yöllä oli tullut hiukan verta alkkareihin. Aamulla ei enää tullut mitään, mutta pelottaa kyllä, että mitä tää on... Varmaan soittelen neuvolaan puhelinaikaan, että jos ottaisivat sínne vaikka sydänäänien kuunteluun tai jotain sellaista. Hermostuttaa ihan sikana, ja tuli heti ne kaameat fiilikset keskenmenosta päälle... Toivottavasti vuotoa ei enää tulisi ja kaikki jatkuisi hyvin.

Lalla, sen takia mä sanoin siitä lääkäristä, että jos pahoinvointi jatkuu pitkälle, niin voihan siihen kai jotain lääkitystä saada? Vaikka se nyt ei henkeä uhkaakaan... En kyllä tiedä, mutta voishan siltä tädiltä kysyä, josko jotain helpotusta olisi.

Samoin mullakin jäi se eka lääkärikäynti väliin enkä tosiaan tiedä, koska se seuraava on... Eka olis ollut jo n. viikolla 10, mutta aika turhahan tuo olisi ollut.

Eemi 12+6, joka toivottavasti siirtyy huomenna turvallisesti viikolle 13
 
Sasa_sofia
Täällä sitä vain toivotaan että niitä raskaus oireita tulisi edes jotain...Tää kuulostaa hullulle, mutta voisin vaikka vannoa että mulla on joh pieni vauvamaha..Mittani on 52/165 ja aina mulla on itseasiassa näkynyt heti..Ei ole kovin kiva kun jotkut voi peitellä sitä vaikka kuinka kauvan niin minusta näkee melkein heti...Kumma kyllä mitkään housut ei mulla mahu enää jalkaan..Eilenkin kun käytiin miehen kanssa kaupoilla , piti jättää nappi housuista auki ja sitoa vyöllä kiinni..Minä en ainakaan enää voi istua kumarassa etunojassa, vaan aina pitää istua selkäsuorana vai jotekin nojata johonkin...Arvatkaa vain kun pelottaa jos siellä tosiaan onkin 2..*huoh*

Ehkä ihan pieni raskaus oire voisi olla että nänninpäät on hioeman kipeät ja rinnat on arat...todellakin hyvin vähän

Muuten oletteko huomanneet ihossa tai hiuksissa mitään muutosta?? Mulla kun on persiiseen asti olevat hiukset niin ne on alkanut lähteä pois ja ovat kauhean kuivat..Ne leijuvat kuin olisi sähköiskun saaneet...Iho mulla on nykyään kauhean kuiva ei oikein uskalla mennä suihkuun kun sitten kutittaa suihkun jälkeen kauheasti.Ikenet mulla on ruvennut vuotamaan verta sillin tällöin..Eilenkin kun olin suihkussa niin ykskaks maistui veren maku suussa..Ja aivastuttaa jatkuvasti..

Kumma homma kun syö jotain niin heti tuntuu että on syönyt miljoona kiloa..Tuntuu että turpoaa ihan kauheisiin mittoihin.

Toivotaan Eemi että kaveri pysyy mukana touhussa, itse varmaan olisin joh menossa lääkäriin sen verran hekkätautinen ihminen olen raskauden suhteen..

Tulee sukulaisia kylään puolen päivän jälkeen, kauhea siivoaminen taas ja ei millään jaksais..Pakko se on mentävä jynssäämään lattioita..Onneksi on nuorin auttamassa siivouksessa (sotkee samaan aikaan kun äiti saa siivottua).

Pysytään kasassa vielä !!!

Sasa_sofia 10+2
 
ellinoora77
huomenta!

terveisiä IHANASTA ulrasta, siellä mönki ja pyöri meidän joulun ihme 4,4cm!!! kaikki hyvin muuten, niskaturvotus 0,9mm, kaikki jalat ja kädet ja aivot ja sydämet jne. näkyi!

just kerroin pomollekin ja muutamalle työkaverille, en halua enää yhtään piilotella. oi miten ihanaa...

eemi: toivottavasti vuoto on vaaratonta, en muista millainen kokemus sinulla oli keskenmenosta aiemmin, mutta tiedät varmaan milloin on aihetta huoleen. soittaa kannattaa varmasti, minä kävelisin varmaan suoraan polille ja vaatisin ultraa. muta se onkin tässä parin sadan metrin päässä toimistosta.

sasa_sofia: minäkin tunsin vauvamahan tällä viikolla, suurin osa mahasta on kyllä turvotusta, mutta kyllä alamahassa tuntuu kova kumpare. ja näkyy... nyt kun uskallan pitää tiukempia vaatteita töissä. saattaahan ne tietysti kaksosetkin olla..:)

lalla: voi kamala tuota sinun pahoinvointia,minä olen yrjönnyt tasan kerran ja joka toisen päivän paha olokin taitaa jo helpottaa. kuulostaa kyllä tosi vaikealta, eiköhän tuohon mitään apua olisi? joku puhui joskus B12-vitamiinista, että auttaisi...?

tilli: eiköhän sinullakin ole kaikki kunnossa siellä masussa, ultran odottaminen on kamalaa, mutta onneksi uutiset on pääsääntöisesti iloisia!!!

mukavaa päivää kaikille muillekin!

maailman onnellisin ellinoora 11+4
 
ellinoora77
Lalla, 29+31, la 25.8., esikoinen, TYKS
Aamu, 29+40, la 1.9., toinen(tyttö 07/07), NKL
bambu86 22+32, la 1.9 esikoinen
Ellen83, 26+32, la 2.9., esikoinen, NKL
selene 22+25, la 3.9., esikoinen
kata76, 32+31, la 3.9., toinen (poika 08/07), TYKS,ultra 16.2.
Odottaja, 36+38, la 5.9.,esikoinen, NKL , ultra 19.2.
Eemi, 24+24, la 5.9., esikoinen, TYKS, ultra 16.2.
Utelias pahalainen, 30+31, la 8.9., esikoinen, TYKS, ultra 20.2.
Ellinoora77, 31+31, la 14.9, toinen (poika 07/06), KOS
Monik, 21+22, la 22.9., esikoinen
Sasa_sofia, 34 + 32, la 23.9, viides,SEKS
Lolako, 25+27 la 23.9?, kolmas
Tilli, la 24.9, esikoinen, TYKS, ultra 12.3
 
Eemi
Ihanat kuulumiset Ellinooralla!

Tämä päätti nyt olla edes yrittämättä sinne neuvolaan. Mulla on reilun viikon päästä seuraava neuvola kumminkin, ja sitä vuotoa ei tosiaan tullut kuin se 1 tl yön aikana. Ja olo on muuten hyvä, rauhoittunutkin olen jo. En kuitenkaan pääsisi sinne enää tänään, vaan vasta sitten ensi viikolle menisi. Tietty jos nyt vuotoa tulee enemmän, niin lähden sitten vaikka päivystykseen. Muuten en taida viitsiä.

Juu, se kova kumpare tuntuu mulla vasta tuossa häpyluun päällä, ei ollenkaan mahan kohdalla vielä. Mutta toivottavasti se sieltä pian nousisi!
 
Kata 76
Ihania uutisia Ellinoora!! Ja kyllä tuo Eeminkin vuoto ainakin kuulostaisi harmittomalta, jos oli noin vähäistä.

Mulla on kanssa todellakin vatsa pullahtanut esiin. Enää ei kyllä pystyisi salaamaan. Kerroin töissä heti silloin ultran jälkeen.

rv 13+1
 
ellinoora77
hihi!

täällä on koko toimisto sekaisin, sain jo ruusuja ja suklaata ja paljon halauksia! aikas nopsaan kulkee täällä uutiset näköjään:)

hienoa, että eemin vuoto rauhoittunut, niinhän se on, että sitä harmitonta vuotoa on kai paljon. mutta aina se säikäyttää!

ja paha olo iski vaihteeksi... eipähän pääse unohtumaan, että oikeasti on raskaana. olen myös onnellinen, ettei tulossa ole kaksoset, vaikka maha ónkin kasvanut nopeasti. suvussa on tuplia ja vähän ajatelin, että voisihan se minullekin sattua. yksi on kuitenkin helpompi hoitaa.

kiitos onnitteluista, tosi kivaa myös ettei tartte työpaikallakaan enää salailla!

ellinoora
 
Eemi
Ellinooran työpaikka vaikuttaa varsin kivalta. :) Itse en ole kertonut muille kuin pomolle - en ehkä jaksaisi keskustella vanhempien naisten kanssa mun raskaudesta kaiken päivää. No, katsotaan, koska tulee ajankohtaiseksi. Yhdet kosteat firman pippalot olisi 3 viikon päästä, että ehkä se siellä tulee esille. ;)

Täytyy lähteä kaverin synttäripippaloihin vielä tänään... Tai miehen kaverin oikeastaan, mutta samaa porukkaa ne nykyään ovat. Ei kyllä jaksaisi valvoa, tänään olen koko päivän kävellyt kaupungilla, pyöräillyt ja käynyt vielä jumpassakin - kyllä tuntuu jaloissa.

Ekan kerran muuten tänään en voinut tehdä selkälihaksia päinmakuulla, tuntui tosi ikävä paino kohdun kohdalla. Että tästä se lähtee. ;)
 
bambu86
Mulla on pikkasen alkanut helpottamaan se alaselkäkipu, on siis vieläkin mut ei niin pahana. Pahoinvoinnin luulin olevan historiaa, mut näinhän se taas viime yönä lensi kauniissa kaaressa:D Kuinka paljon teillä on tuntemuksia alavatsassa? Mulla on tosi paljon, kaikenlaista vihlontaa ym kasvukipuja. Nännit on kanssa kasvanut ihan hervottoman kokosiksi, ja rinnat n. 1,5 kuppikokoa ja ovat tosi 'kovat'. Mulla myös välillä kutittaa nänneistä tosi paljon, en keksi edes mikä helpottais.
 
lolako
Täällä ollaan hieman pelon sekaisissa tunteissa. Eilen yhdynnän jälkee tuli hieman punertavaa vuotoa. Ja tänään vessassa käydessä tuli hieman ruskeaa limaa. Mitää muuta "oireita" ei oo ollu. Ja vasta to on ultra siis neuvola. Toivotaan että kaikki kunnossa eikä tulis enää mitää vuotoja. Onko teillä muilla runsasta valko vuotoo? Mulla on! bambu kyseli alavatsan tuntemuksia? ei mulla ole ainakaa juurikaan ollut. en muista oliko edellisissäkää raskauksissa.

lolako 10+1
 
Aamu79
Hei kaikille,

En nyt ole kirjoitellut tänne lainkaan, mutta pidän itseni vielä listoilla jos sopii?
Minulla on nyt viikkoja 14+0. Viikon 11 lopussa alkoi hillitön verinen vuoto, joka jatkui muutaman päivän. päivystyksessä todettiin istukan vuotavan kohdunsuulle. Sama episodi toistui viikkoa myöhemmin, tällä kertaa entistä rajumpana. Istukan reunoilla ja kohdunsuulla todettiin massiivisia vuotoalueita ja valtavia verenpurkaumia. Vuodan edelleen. Vauva vastaa viikkoja ja voi hyvin. Nt-ultrakin tehtiin. Olen nyt vuodelevossa ja odotan, että miten käy. Jos käy hyvin (mikä lienee melko epätodennäköistä, kun vuodot ovat niin massiivisia), niin veri vuotaa itsestään ulos eikä uusia vuotoja enää tule. Jos käy huonosti, vuodot jakuvat ja kenties voimistuvat, jolloin istukka ei enää kestä ja repeää. Tällä hetkellä on siis ihan epävarmaa, että tuleeko meille sitä vauvaa vai ei.... pahin skenaarioini olisi synnyttää joidenkin viikkojen kuluttua kuollut vauva :(
Sopiiko, että odottelen viikon 20 paremmalle puolelle ja liityn sitten uudestaan seuraan, jos siis olen vielä raskaana?
Parempaa ja onnellista odotusta teille kaikille!

-Aamu-
 

Yhteistyössä