Koira asiaa:
Minäkin kaipaisin jotain hyvää koira & vauva -opasta. Meillä on myös ärhäkkä koira, joka ei ole tottunut lapsiin. En ole kyllä stressannut asiasta, mutta neuvoja kyllä kaivattaisiin. Meillä koira on erittäin arka, ja sitten puolustautuu puremalla tai räkyttämällä. Meillä tuskin onnistuu koiran nukkumapaikan siirtäminen, kun on nukkunut aina sängyssä ja peiton alla. Itse olen myös ajatellut, että vauva nukkuu omassa sängyssään meidän sängyn vieressä, vähän niin kuin sivuvaunussa. Pelkäisin muuten varmaan, että vauva tippuu sängystä. Meillä, kun ei ole täysleveätä parisänkyä niin ahdasta voisi olla, jos kaikki nukuttaisiin samassa sängyssä.
Oletteko te miten ajatellut hoitaa koirien hoitamisen silloin, kun olette synnyttämässä ja sairaalassa? meillä koirat varmaan menee hoitoon appiukolle siksi aikaa. Joutuisivat varmaan muuten olemaan liikaa yksin kotona, jos mies viettää sairaalassa meidän kanssa aikaa tai sitten jos mies joutuu olemaan vielä töissä... Ei varmaan sitten meillä onnistu tuo pissavaipan tuominen koirille ellei sitten appiukko tule käymään sairaalassa ja ota mukaan vaippaa

.
Minkähänlaisia ne leikkikehät on? pitäisi varmaan sellaiseen tutustua ja hankkia sitten, jos näyttää, että on mahdotonta vahtia koiraa ja vauvaa. Meidän koira on vaan niin pikkuinen (n.3kg), että onkohan mahdollista, että se luikahtaa sinne leikkikehään...
Omaan oloon ei sen kummempaa. Turvotusta on edelleen, ja varmaan pahenee tulevien helteiden myötä ;(. Lääkäri olisi ensi viikolla. Toivottavasti olisi jo jotain edistystä alakerrassa tai edes vauva kiinnittynyt. Nyt kyllä tuntuu, että vauva on vielä jotenkin väärässä asennossa, vähän vinossa vartalo, pää alaspäin kuitenkin.
Itse en ole laskenut vauvan liikkeitä, mutta niitä yleensä on nyt tuntunut pitkin päivää ja iltaa. Ei kylläkään koko ajan tunnu liikkeitä eli hiljaisempiakin hetkiä on. Neuvolassa, vaan sanoivat, että kunhan tuntee joka päivä reippaampia liikkeitä, ettei vain pientä töytäisyä, on kaikki kunnossa.
Oltiin parin päivän reissussa Helsingissä. Kyllä tuntui jo pidempi automatka tuskaiselta ja enempi käveleminen raskaalta jaloissa. Nyt pitäisi varmaan vähän malttaa levätäkin.
Ei meilläkään mies taida ihan tajuta, et meille on tosiaan tulossa sellainen pikkuinen vauva. En kyllä varmasti itsekään tajua, kun esikoista odottaa, mitä se tuleva arki tulee olemaan. Aika paljon sekä minulla että miehellä on ajatuksissa se tuleva synnytys. Ei sitten osaa oikein vielä ajatella, mitä se elämä sen jälkeen on.
Synnytyksestäkin on alkanut mietityttää, miten mies sinne pääsee, kun on sitten töissä. Tai saattaahan olla hyvä tuuri, että mies on silloin vapaalla, mutta minun tuurilla kuitenkin jossain monen sadan kilometrin päässä töissä. Mieheni ajaa rekkaa, niin työpäivät on pitkiä eikä sieltä töistä noin vaan lähdetä takaisin ajaa kotia. No, sehän yleensä esikoista odottaessa synnytys kestää pidempää niin onhan tässä hyvät mahdollisuudet, että mies pääsee synnytykseen mukaan ainakin jossain vaiheessa.
Nyt tulee taas romaani... Jospa tästä kohta lähtisi kauppaan...
Tähti rv 35+0