Syyskuisten LA:t

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No töissä en ole asiasta puhunut mutta ystäville on tullut mainittua ja tietty vanhemmille. Mä en oikein ymmärrä, että asiaa salaillaan. Raskaus on iloinen uutinen ja siitä kuuluu iloita. Jos keskeytyy niin onpahan sinulla ystävät sitten henkisenä tukena. Kamalinta kai se olisi yksin kotona itkeskellä jos niin huonosti menee. Ystävien kuuluu minun mielestäni olla mukana niin iloissa kuin suruissakin. Mutta kukin tavallaan...

Töissä muuten on ollut hermot tosi kireällä koko tämän viikon.
On tosi vaikea olla hyväntuulinen.
Kotona räjähtelen ja itkeskelen; turhauttavaa ailahtelua.
Hammastahna alkanut maistumaan pahalta ja rinnat on kuin
kaksi tikittävää pommia...=)

musta tuntuu kans tolta...siis et antaa ilon näkyä -jos on surua niin sit saa sekin näkyä. oli ihanaa kun ystävät tiesivät raskaudestani ja olivat keskenmenon tultua tukena ja kuuntelivat. ymmärrän tosi hyvin kuitenkin salailun-itsekin olin vähällä lähteä siihen nyt, mutta sit muistin sen, että keskenmenon aikoihin ihmettelin että eikö kesken menoja ole kun ei kukaan tiennyt esim ystävistäni et kellään ois ollu.kunnes tajusin että ei niistä puhuta, raskaus salataan siihen asti kunnes ollaan varmoja, ja niin syntyy ympäröivään maailmaan käsitys että raskaus johtaa aina lapsen syntymään. raskaus kaikkinensa-keskenmenoinensa-sais olla osa elämän kirjoa!mitä tuumitte

TOTTA!
Saitte mutkin tajuamaan!!! Mä aloin tosiaan kanssa miettiä, että jos tulee km, niin onpahan sitten tukijoita. Kyllä, haluan kanssa tästä kertoa KAIKILLE!
Nyt vaan joudun odottamaan viikon, sillä haluan että mies on mukana kun kerrotaan vanhemmille. Sen jälkeen voin kuuluttaa tän koko maailmalle.

hauskaa!jos tekee mieli kertoa, niin se on varmasti hyvä ja luontainen tunne jota voi huoletta kuunnella!ystäville-ym. tietenkin jos kaikki mahdolliset puolitutut tietää, ei sekään varmaan oo mikään paras vaihtoehto, kun ei välttämättä ihan kaikkien kanssa tunnu hyvältä puhua vaikeista käänteistä jos niitä tulee.jos esim kaikki työkaverit yms ei niin läheiset tietää, niin se ei sitte välttämättä oiskaan niin mukavaa sitten joutua kaikille siellä selittään.

.tottakai iloinen puoli itsestään ja asioista on helpompi kertoa kenelle tahansa, mut teki niin hyvältä saada tärkeiden ihmisten kanssa käydä läpi tilannetta, itkeä yhdessä. mut ei ole ihme että ihmisellä tulee mieleen että kerron vasta kun on varmaa -tää yhteiskunta on niin täydellisyyttä tavoitteleva ja kaikkihyvin-meininki jokapaikassa, kaikki menee siististi ja siloisesti...sille voi antaa loparit ja luottaa että sitä voi olla ihan rennosti,et raskaudesta saa olla vapaasti onnessaan eikä tarvi ajatella niin hirveesti keskenmenon mahdollisuutta...eihän sitä ikinä vois olla vapaasti jos kaikissa asioissa pitäis silleen varmistella.ihminen saa olla onnellinen , höpsäshtänyt, epävarma,murheellinen-mitä millonkin...se on elämää!

Samoilla linjoilla olen. Liiaksikin ihmiset pelkäävät näyttää todelliset tunteensa. Kasaamalla pahaa oloa sisällensä tekee vain itsellensä karhunpalveluksen.
Mutta ymmärrän kyllä, ettei kaikki halua omia yksityisiä asioita kertoilla muille. En toki itsekään ole kuin lähimmilleni ja rakkaimmilleni ystäville asiasta kertonut. Osa heistä kyllä itsekin arvasivat.
Töissä haluaisin kyllä asiasta lähimmille työtovereille mainita, mutta en viitsi koska sitten alkaa hössötys tuuraajan hankkimisesta. Siihen rumbaan ryhdyn vasta kun olen 100 varma asiasta.

Hei kaikki!

Täällä ois vielä yksi ""kypsempi"" plussaaja joukkoonne eli laitan tietoni tuohon ketjun perään. Menossa nyt rv 4+5. Sain neuvolaan ekan ajan Ystävänpäiväksi 14.2.! Sitä ennen meinaan varata ajan yksityiselle ekaan ultraan.

Jennu79: LA 2.9./26 v./esikoinen
Kaza: LA 7.9./28 v./esikoinen
Malin: LA 7.9./28 v./esikoinen
Anneli: LA 7.9./24 v./esikoinen/toimistotyö
Rizzu: LA 10.9./28 v./esikoinen/toimistotyö/KOS tai NKL
Mama: LA 12.9./39 v./viides lapsi
Annuska: LA 12.9./30+/toinen lapsi
Hanne: LA 13.9./29 v./esikoinen/toimistotyö
Tuire: LA 16.9.
Pirita: LA 14.9./esikoinen
Piitsu: LA 16.9.
Frisse: LA 17.9./29 v./esikoinen
Manna66: LA 17.9./39 v./toinen lapsi/toimistotyö/KOS tai NKL

Olen jäsenenä myös tuolla Aurinkovauvat-ketjussa, mihin liityin jo viime keväänä. Tämä raskaus alkoi luomuna ja 11 kuukauden yrittämisen jälkeen (pillerit jätin 1.1.2005). Lääkäri arvioi, että marraskuussa syömäni Terolut-kuuri saattoi auttaa asiaa kun keltarauhashormonin eritys lisääntyi tai normalisoitui. Ja aluksi meinasin jättää koko kuurin syömättä!

Samaa mieltä vivin ja Frissen kanssa tuosta uutisen kertomisesta eli voisi sitä varmaan ainakin ihan lähimmilleen kertoa vaikka heti, mutta toisaalta jokainen tekee niin kuin parhaimmaksi näkee! Mukavaa 13. päivää ja perjantaita kaikille!

lista edelleen täydennettynä:

Frisse: LA 17.9./29 v./esikoinen
vivi:LA 20.9/25 V./esikoinen

En päässyt tuosta linkistä minnekään. Tosin eipä sillä väliä Viime kuun menkat on viime vuoden kalenterissa ja kalenteri roskiksessa :( Muistan että menkat oli joulukuun alussa. Laskettu aika saadaan kai tarkemmin selville vasta ultrassa, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

lista edelleen täydennettynä:

Frisse: LA 17.9./29 v./esikoinen/päätetyö/OYS
vivi:LA 20.9/25 V./esikoinen

Tervetuloa uudet mukaan.
Mulla oli vikat menkat 1.12.2005 ja la on syyskuussa joten Tintti, syyskuussa sullakin.

Hei, kaveri soitti äsken mulle ja kysy seuraavaa:
Oli huvikseen testannut ovistikuilla kiertopäivänä 27/32 ja oli tullut vahva viiva??? Nyt kysyi, että onko hän siis raskaana??? Eli jos ovistikkun tulee viiva ja tossa vaiheessa kiertoa niin??? Eiks se kuitenkin oo sitä samaa hormonia, siis oviksessa ja raskaudessa??
Mä en kyllä yhtään tiedä näistä hommista..

Hei ja hyvää alkavaa viikonloppua!

Hannelle tiedoksi, että ovistesti ja raskaustesti testaavat kyllä ihan eri hormoneja. Ovistesti näyttää luteinisoivan hormonin määrän, jota muistaakseni erittää aivolisäke. Se nousee piikkimäisesti ylös n. vrk ennen ovulaatiota. Sitä on toki ihmisen veressä koko ajan jonkin verran.

Raskaustesti puolestaan osoittaa hcg-hormonin eli istukkahormonin määrän, eli sitä ei voi olla ihmisen veressä ellei ihmisessä ole myös istukkaa. Siksi se on varma raskauden osoitin. Olen toki ymmärtänyt, että raskauden aikana myös tämä luteinisoiva hormoni (ovistestin määrittäjä) olisi koholla, mutta enpä menisi sellaiseen tulokseen luottamaan. Miksi hän ei siis osta raskaustestiä? Nehän eivät maksa kuin 3-6 euroa halvimmasta päästä.

Mutta omaa napaa: aamulla oli taas paha olo, kun koitti aamiaisen aika. Myös matkalla töihin etoi. Mutta sitten kun pääsin tänne omaan työhuoneeseen ja kun syö melkeinpä koko ajan jotain pientä, pysyy paha olo poissa. Hyvä niin. Muita uusia oireita ei ole ilmaantunut. Olen jopa huolissani siitä, kun tällä viikolla kohdussa ei olekaan tuntunut mitään oireita (viime viikolla sitä sentään vihloi ja nipisteli), nyt tosi harvoin. Viikko pitäis vielä odottaa siihen ultraan!

Mutta eipä muuta tällä erää!

Hei,

Tässä linkissä on hyvä laskuri kohdassa ""Kiekko"". Mulla vikat menkat 10.12. ja kierto 29 vrk eli laskettu aika 17.9. http://www.tekay.fi

Minä en osaa sanoa tosta ovistikun vahvasta viivasta, mutta ei siihen kannata luottaa vaan tehdä oikea raskaustesti.

Onko jollakin tietoa mitä veloitetaan esim. Diacorissa gynekäynnistä ja ultrasta? Työpaikkaetuna on vakuutuskortti, mutta se ei korvaa raskauteen liittyviä käyntejä. Ei siis ole hajuakaan hinnoista!

Minä en tosiaan halua kertoa vauva-asiasta kellekkään. Yksi ystävä tietää.Ensinnäkin lukuisat keskenmenot ovat tehneet minusta.... varovainen on väärä sana ...ehkä paremminkin olen väsynyt aina iloitsemaan ja sitten suremaan, ja jos se vielä pitäisi jakaa kaikien *ystävien* kanssa niin puhetyöläisenä en vain jaksa selitellä olen sitten mielellään yksin haudan pohjalla aikani ja sitten eteenpäin. Vanhempani ovat myös niin iäkkäitä että haluan säästää heitä järkytyksiltä.
Vaikea selittää, ymmärsittekö?
Ymmärrän ja olen hiukan kateelliinenkin niille avoimille ihmisille jotka pystyvät toimimaan toisin.
Mutta nyt raskausoireet kaatavat minut sohvalle, ihan poikki!!

Tulen ikävine uutisini :(((((
verta tulee ja paljon, joten homma selvä osaltani, se meni kesken taas ja vanhat muutamien kuukausien takaiset arvet revitty auki.... oon aivan turtana, mut tiedän, et aika parantaa.....
Toivon teille parempaa tuuria ja toivottavasti kaikilla muilla menis hyvin... jäisin vain ainoaksi tilastomerkinnäksi epäonnistumisini.

voi että!otan osaa...kyllä se siitä! parempi silti ihan tälleen alussa kuin joskus kun on jo kauemmin askaroinu asian kanssa ja kun se on tullut jo osaksi itteä vahvemmin. varmasti vielä onnistaa! voimia!

ja ymmärrän mama,sun ajatuksen.....voin kuvitella.itselläni on vasta elämäni toinen raskaus käynnissä-eka meni kylläkin kesken eikä tästä vielä tiedä, mutta voin kuvitella et ku ois muutama keskenmeno takana, niin vois kertomisinnot hiipua.
iloista mieltä sullekin!:)

Annuska, Olen pahoillani!
Mitä se auttaa jos sanon että tiedän miltä sinusta tuntuu, kun en tiedä oikeesti kumminkaan, tiedän vain miltä minusta on tuntunut tuossa tilanteessa.
Käy tarkastuttamassa ainakin khhdun tilanne sitten kun vuoto vähenee että kaikki on tullut pois ja voithan myös kysyä onko joku vika kun meni taas kesken.
Voimia ja halauksia vanhalta kehäraakiltä!

Moi!
Siirryin tuolta epäonnisista yrittäjistä tänne odottajien puolelle,
tänään tein 3. testin ja se näytti kunnon plussaa! Kaksi edellistä oli haamuja.. Tämä on meillä eka raskaus.
Ekaksi pahoittelut Annuskalle. On se niin väärin, että ensin saatetaan yrittää pidempäänkin ja sitten kun vihdoin tärppää, niin vielä voi sattua kaikenlaista.
Itselläni mielialat tuntuvat vaihtelevan ilon ja pelon ja jännityksen välillä...
Kävin tuolla laskettu aika -laskurissa, ja sen mukaan LA olisi 18.9. Neuvolaan täytyisi varmaan alkaa soittelemaan..
Mukavaa viikonloppua!

Myy: Saanko udella millä kierron päivillä sait ne kolme haamua ja entäs sitten tämän kunnon plussan? Itse painiskelen täällä haalean plussani kanssa (tummempi kuin ihan haamu, mutta ei yhtä tumma kuin kontrolliviiva). Tämä mun plussa kun ei oikein tahdo ollenkaan tummua eli oisko km... :()

Voi voi turhaahan tämä ihmettely on, mutta kun yksinkertaisesti ei voi olla sitä ajattelematta ennen kuin tulee selvyys!

Moi!
Tein testin sinä päivänä kun menkat olisi pitäny alkaa, eli viime sunnuntaina... ja hätäisenä tein toisen testin heti seuraavana päivänä. Molemmat oli siis haamuja. Sitten maltoin odottaa tähän päivään ja heti ilmestyi yhtä punaiset viivat molempiin ikkunoihin! Käytin joka kerralla Apteekin raskaustestiä. Eiköhän sinullakin viiva vielä tummu, jos teet muutaman päivän päästä testin uudestaan. `Raskaus-hormonia`ei kait ole ehtinyt kehittyä vielä tarpeeksi, jos testissä on haamuviiva. Onnea sinullekin!

Huomenta! rv5+5
Eilen pyörryin kaupassa. hyvä merkki ja sitten oli lievää pahoinvointia (hissiliikettä) pari kertaa eilen hajujen takia.
Hyviä merkkejä, raskaushormooni lisääntyy....
Ultraan vielä aikaa.... voi että, ei malttas odottaa!

Pahoittelut Annuskalle jos niin tosiaan kävi että kesken meni!
Voimia ja jaksamista ja ei muuta kun eteenpäin ja uutta yritystä! =)

Heh, joku varmaan saattas pitää pimeenä ku on innoissaan ku pyörtyy kaupassa ja on pahaa oloa.. ;)
Mut kyllähän siitä on ilonen, jos se kerran vahvistaa sitä että ois raskaana! Että kaikkea se teettää..

Itteäni ärsyttää tää väsymys! Kokoaja on sellanen urvahtanu...
Ja sit välil tulee sellasia vitutuskohtauksia et tosi kiva! Välil kyllä huvittaaki ku kuljen ympäri kämppää ja hirmune päpätys päällä. Onneks mies on sellasta rauhallista tyyppiä et se nyt ei paljoo välitä miun jäkätyksistä! ;) Kattoo vaa vierestä että siinä se taas muija raivoaa mut miut tuntien tietää et kohta taas hymy irtoo....
Nyt on rv 7+3. Rinnat on edelleen kipeet. Ja nyt on alkanu olemaa välillä vähän sellasta etovaa oloa.

Että tässä sitä mennää päivä kerrallaa ja kuunnellaan ja katellaan!
Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa su päivää!

Yhteistyössä