Syyskuiset 2022 🍁🧡

Moi,
Mäkin liityn joukkoon
Tänään vasta 4+2 ja LA 20.9., meillä ennestään 3,5v tyttö.
Tosi epäileväinen fiilis, kun viime vuonna koettiin kaksi alkuraskauden keskenmenoa. Nyt kaikki vitamiinit tankattu ja sain sellaisen napapistoshoidonkin tukemaan alkuraskautta, joten toivotaan parasta

Kiva lukea muiden kuulumisia ja fiiliksiä
Mulla myös oman kalenterin mukaan olis LA. 20.9 :love: tuntuu että päivät matelee ihan kamalan hitaasti...
 
Moi!
Liityn varovaisesti mukaan. 😊
Tänään 4+1, laskettu aika kuukautisten mukaisesti 21.9

Ennestään meillä on lokakuussa 2019 syntynyt poika. ❤

Viimeksi raskaus meni tosi hyvin. Alkuraskaudessa vuosin verta, mutta se meni onneksi ohitse ja kaikki oli kunnossa loppuun asti. Viimeksi tein testin kun kuukautiset olivat myöhässä, tällä kertaa minulla oli niin vahva tunne, että tein testin heti samana aamuna kun kuukautisten piti alkaa. 😄
 
Moikka! Varovaisesti minäkin ilmoittaudun mukaan. 😊 Tänään vasta rv 4+0 myöhäisestä ovulaatiosta laskettuna ja laskettu aika 22.9. Neuvolassa sitten aikaistuu aivan varmasti ainakin hetkeksi, kun menkkojen mukaan ja sillä 28 päivän kierrolla sen aina laskevat.
Meillä on kaksi lasta ennestään, 6 ja 2 vuotiaat pojat, itse täytän 38 keväällä ja mies on vuoden nuorempi.
Minulla taustalla endometrioosi, joka ei onneksi ole kuitenkaan vaikuttanut meillä raskautumiseen, vaan kaikki raskaudet ovat saaneet alkunsa muutaman kuukauden sisällä Yritys aloitettiin syyskuussa ja viime kierrossa oli kemiallinen raskaus.
Facebook ryhmästä olen myös kiinnostunut jos joku sellaisen perustaa. ☺

Kaikille paljon onnea raskauteen! ❤
 
Oi miten jännää, että hiljalleen alkaa jo olla varhaisultria! ❤ Itellä vielä(/enää!) kaks viikkoa siihen.

Tosi samanlaisia fiiliksiä ku monella muullakin: epätietoisuutta ja pientä negatiivisuutta/pessimistisyyttä, mutta ehkä se on myös vähän itsensä suojelemista pahimmalta romahdukselta, kun kaikki on tässä vaiheessa kuitenkin vielä aika epävarmaa...

Joku puhu kamalasta väsymyksestä - muistan sen ite kahden edellisen raskauden alusta, mutta nyt on ollu enemmänki vaan sellanen saamaton ja laiska olo! Kauheen huonosti saa esim. lähettyä urheilemaan.

Ja jonkin verran ollu unettomuutta. Just yks uneton yö aloin oikein tunnustelemaan, onko mitään "oloja", ja olin ihan vakuuttunu, ettei oo mitään, mutta heti seuraavana aamuna tulikin ekaa kertaa niin öllötysolo, että jo mietin mitenköhän selviän työpäivästä. Mutta kyllä vaan auttaa, kun on jotain tekemistä; ei ehdi töissä niin asiaa ajatella! Sitä seuraavanakin aamuna oli vähän samanlainen olo, mutta sittemmin ei oo taas ollu mitään. On tää vaikeeta, ku ei oo niin kivaa huonovointisena muttei oireettomanakaan. =D
 
  • Tykkää
Reactions: Viita
Heippa kaikille!
uskallan vihdoin myös liittyä tänne! Olen siis 23 vuotias ja ehkäisyn käyttö lopetettiin elokuussa. Näin nopsaa sitten jo tärppäsi! 😍
Tässä on nyt ollut todella paljon vuoristorataa tunteiden kanssa johtuen mun stressaamisesta. Kävin neuvolassa ”lohduttautumassa” ja siellä vihjailtiin, kuinka sikiökaikua ei näy ja että voisi olla epätäydellinen keskenmeno ilman mitään oireita tai viitteitäkään siitä, vaikka kuitenkin näimme hoitajan kanssa molemmat sykkeen ja sikiön… 🙄 noh, pääsin kuitenkin sitten parempiin tutkimuksiin joissa syke ja sikiö varmasti löytyivät 🥰

minulla on nyt rv 6+4, laskettuaika on jossain siinä 4.9 tienoilla, voi vielä muuttua 😊

voi siis lisätä listaan:
Mariellaa 1.lapsi LA 4.9
 
Niin ja muakin kiinnostaa se facebook-ryhmä jos sellainen tulee! 😊
Oireet alkoi itelläni viikkoo ennen ku ees tein koko positiivisen testin. Ekana alkoi nipistelevä ja vihlova vatsakipu, sitten tuli sellanen outo tukkoinen olo että nenä veti ihan yhtäkkiä tukkoon, muttei kuitenkaa flunssan takia 🤣 outoo!
Nyt sitte vieläki välillä vihloo, mutta myös joka aamu on pala kurkussa, väsymystä ja ihania iho-ongelmia, naama täynnä isoja näppyjä ja sit pieniä näppyjä rintakehässä ja selässä 🥴
ei siltikään paha! Mieli tekee vaan hirveesti kivennäisvettä 🤣🤣
 
Elinanen
Niin ja muakin kiinnostaa se facebook-ryhmä jos sellainen tulee!
Oireet alkoi itelläni viikkoo ennen ku ees tein koko positiivisen testin. Ekana alkoi nipistelevä ja vihlova vatsakipu, sitten tuli sellanen outo tukkoinen olo että nenä veti ihan yhtäkkiä tukkoon, muttei kuitenkaa flunssan takia outoo!
Nyt sitte vieläki välillä vihloo, mutta myös joka aamu on pala kurkussa, väsymystä ja ihania iho-ongelmia, naama täynnä isoja näppyjä ja sit pieniä näppyjä rintakehässä ja selässä
ei siltikään paha! Mieli tekee vaan hirveesti kivennäisvettä
Hei mulla oli tuo ihan sama kivennäisvesihimo esikoisesta :D siksi olenkin ihmetellyt kun nyt ei ole sitäkään ollut :D ja tässä raskaudessa oli ihan ensi viikoilla tuo tukkoinen nenä. Nyt ei oikein ole mitään oireita, paitsi olen kyllä tosi väsynyt töiden jälkeen mutta siihen osasyynä myös varmasti tuo töiden aloitus pitkästä aikaa. Ihanaa kun saa käyttää aivojaan johonkin eikä pelkästään leikkiä legoilla kaikkia päiviä :D teki kyllä hyvää palata töihin tässä välissä :)
Meillä tänään 6+5 ja katsoin varhaisultra aikoja että tänäänkin olisi… mutta ehkä nyt pidättäydyn suunnitelmassani enkä käy :D ihan kiva olisi käydä, mutta tuntuu että en edes ehdi! Miten te kaikki ehditte töiden jälkeen hakea laspset töistä ja kaupat ja ruuat ja muut touhuta :D
 
Pari hiljaisempaa päivää takana täällä, oon ollut töissä illat ja aamupäivät mennyt lasten kanssa ja väsymyksen kourissa. 😅 pahoinvointi tulee aaltoina, jos vähänkin syömisestä pidempi aika. Väsymys on aivan kamalaa ja palelen herkästi.
Tänään siis 5+3, vajaa kolme viikkoa varhaisultraan. Ajattelin tänään ostaa vielä yhden viikkonäytöllisen testin, että näkisin sen 3+ tekstin 🤭

Oliko jotain ideaa siitä whatsapp-ryhmästä tai Facebookista? Mä oon niin huono muistamaan keskustelun täällä. 😅😅
 
Mäkin voisin olla kiinnostunut siitä Facebook-ryhmästä jos sellainen päädytään tekemään!

Mulla nyt 4+3 ja oon huomannu että kahvi haisee ja maistuu pahalle! Muutkin hajut tuntuu voimakkaammilta kuin ennen. Pahoinvointia ei kuitenkaan oo ollut. Nännit on olleet monta päivää ihan turvoksissa ja kosketusarat. Mietin tekisinkö viikkonäytöllisen testin sunnuntaina? Toivoisin siis saavani tuloksen 2-3. Tekisin mielelläni testin vasta ensiviikolla mutta mies lähtee maanantai aamuna aikaisin työreissuun ja hän haluaisi olla paikalla kun teen testin...

ELINANEN muakin välillä ihmetyttää että miten sitä ehtii ja JAKSAA kaiken arjen pyörityksen, töineen ja päiväkoteineen ym ym :D Meillä siis uusperhe, kaikkiaan 5 lasta joista 4 asuu meillä. Iältään ovat 5v, 6v, 11v ja 15v x2. 11vuotias asuu äitinsä kanssa. Itse teen yötyötä ja mies on osan viikkoa toisella paikkakunnalla töissä. Ja joka viikonloppu on lasten kuskauksia etävanhemmille, välimatkaa on yli 100km. Elämä tuntuu olevan pelkkää arjen organisointia :geek:
 
@hiliputti täällä myös saamattomuus! Nimenomaan tuon urheilun suhteen. Oon suht aktiivinen mm. juoksun kanssa ollut, mutta palautumisen ongelmista ja raudanpuutteesta myös kärsinyt, joten koko yritysaikana en oikein kunnolla uskaltanut treenata. Keskityin varsinkin kierron loppuvaiheissa pitkiin kävelylenkkeihin, jotten häiritsisi herkkää kiinnittymisvaihetta. Ihan heti plussattua ei myöskään oikein uskaltanut rankasti urheilla. Ehdin jonkun viikon tuossa sitten palata kunnon hikilenkkeihin, ja se tuntui ihanalta! Vaan nyt tämä huono olo ja varmaan väsymyskin aiheuttaa sen, että ei taas oikein kulje. Ulkona ja kävellessä huono olo väistyy, mutta sinne on yllättävän vaikea nyt lähteä. Eikä kyllä yhtään tee mieli sitten hölskyttää herkkää vatsan seutua juoksuaskelin. Ja nyt otankin sen niin, että on ihan ok lepäillä, nyt on tärkeämpi asia kasvamassa tuolla sisällä.

7+0 ja nyt on haettu pahoinvointirannekkeet kokeiluun. En tiedä auttaako vai oliko pikkaisen parempi päivä näiden kanssa eilen vain sattumaa. Mutta nyt laitan nämä jo heti aamusta ranteeseen. Onneksi saan nukuttua, eikä paha olo vaivaa öisin. Siitä oon kiitollinen!

Ja itsellä kun on esikoinen kyseessä ja teen etätöitä, niin elämähän on suorastaan hävyttömän helppoa. Ei tarvitse pelätä yllärioksentamisia tai tsempata työpäivää ihmisten ilmoilla. Voin rauhassa puhallella omalla sohvalla ja ottaa taukoja tarvittaessa. Nukkua vaikka päiväunet, jos siltä tuntuu. Täytyy sanoa, että olette naiset kyllä huimia!
 
vierailija
Mäkin voisin olla kiinnostunut siitä Facebook-ryhmästä jos sellainen päädytään tekemään!

Mulla nyt 4+3 ja oon huomannu että kahvi haisee ja maistuu pahalle! Muutkin hajut tuntuu voimakkaammilta kuin ennen. Pahoinvointia ei kuitenkaan oo ollut. Nännit on olleet monta päivää ihan turvoksissa ja kosketusarat. Mietin tekisinkö viikkonäytöllisen testin sunnuntaina? Toivoisin siis saavani tuloksen 2-3. Tekisin mielelläni testin vasta ensiviikolla mutta mies lähtee maanantai aamuna aikaisin työreissuun ja hän haluaisi olla paikalla kun teen testin...

ELINANEN muakin välillä ihmetyttää että miten sitä ehtii ja JAKSAA kaiken arjen pyörityksen, töineen ja päiväkoteineen ym ym Meillä siis uusperhe, kaikkiaan 5 lasta joista 4 asuu meillä. Iältään ovat 5v, 6v, 11v ja 15v x2. 11vuotias asuu äitinsä kanssa. Itse teen yötyötä ja mies on osan viikkoa toisella paikkakunnalla töissä. Ja joka viikonloppu on lasten kuskauksia etävanhemmille, välimatkaa on yli 100km. Elämä tuntuu olevan pelkkää arjen organisointia
Herttinen sentään, mua jännittää myös jo tämän syyskuisen kanssa et miten sitten arki edes kahden kanssa kun on nytkin jo kokoajan juoksua paikasta toiseen! Mutta kaikkeen sopeutuu, sit ne rauhalliset hetket tuntuu entistä paremmalta :) ja tarvii mennä välillä sieltä missä aita on matalin tai sitä ei edes ole :D

mä toivon että tämä väsymys olisi tästä raskaudesta, ja helpottaisi sitten tokalla kolmanneksella..
 
Elinanen
Herttinen sentään, mua jännittää myös jo tämän syyskuisen kanssa et miten sitten arki edes kahden kanssa kun on nytkin jo kokoajan juoksua paikasta toiseen! Mutta kaikkeen sopeutuu, sit ne rauhalliset hetket tuntuu entistä paremmalta ja tarvii mennä välillä sieltä missä aita on matalin tai sitä ei edes ole

mä toivon että tämä väsymys olisi tästä raskaudesta, ja helpottaisi sitten tokalla kolmanneksella..
Ainiin ja siis elinanen täällä taas huutelee
 
Ihanaa Dallu ja Guinevere! ❤

Olen tehnyt tämän viikon aamuvuoroa ja illat viettänyt hyvin pitkälti sohvalla. Nyt ajattelin päikkäreiden päälle suunnata salille.
Meidän vaa'asta on sopivasti just patteri loppunut, mutta epäilen, että olen saanut ainakin kaksi lisäkiloa tänä vuonna. Tuntui, että olen turvoksissa koko kropasta, mutta vatsa on kyllä pahin. Parasta on turvonneet rinnat. :cool:
 
Ihanaa Dallu ja Guinevere!

Olen tehnyt tämän viikon aamuvuoroa ja illat viettänyt hyvin pitkälti sohvalla. Nyt ajattelin päikkäreiden päälle suunnata salille.
Meidän vaa'asta on sopivasti just patteri loppunut, mutta epäilen, että olen saanut ainakin kaksi lisäkiloa tänä vuonna. Tuntui, että olen turvoksissa koko kropasta, mutta vatsa on kyllä pahin. Parasta on turvonneet rinnat.
Sama tunne noiden lisäkilojen ja turvotuksen kanssa! Näyttää niinku ois pitkälläki raskaus eikä toivookaa farkkujen käyttämisestä! Menee kyl jalkaan mutta ei oo mukavaa niitä käyttääkää 😂
Rintojen turvotuksesta oon periaattees samaa mieltä, mutta tässä pohdin että kannattaisko sitä käydä ostamassa jo uudet rintsikat vai paljonkoha nää turpoo että pitääkö jo kohta hakee taas uudet… 🤣
 
Hei. Liittynen joukkoonne vaikka pelko seuraa mukana kuten monella muullakin.

Porukan senioriosastolle asettaudun, keväällä 38v täyttävä kolmen lapsen äiti. Nelosen LA olisi 21.9., ja synnäri VKS.
Ehkäisy jätetty 9/20 ja 2 varhaista km matkalle mahtunut. Oli jo vähän luovutettu, mutta näinpä se elämä taas yllättää.. toivottavasti lopullisesti.
Oireina vain rintojen kipu/arkuus ja alavatsaolot.

Tsemppiä jokaiselle!
 
@hiliputti täällä myös saamattomuus! Nimenomaan tuon urheilun suhteen. Oon suht aktiivinen mm. juoksun kanssa ollut, mutta palautumisen ongelmista ja raudanpuutteesta myös kärsinyt, joten koko yritysaikana en oikein kunnolla uskaltanut treenata. Keskityin varsinkin kierron loppuvaiheissa pitkiin kävelylenkkeihin, jotten häiritsisi herkkää kiinnittymisvaihetta. Ihan heti plussattua ei myöskään oikein uskaltanut rankasti urheilla. Ehdin jonkun viikon tuossa sitten palata kunnon hikilenkkeihin, ja se tuntui ihanalta! Vaan nyt tämä huono olo ja varmaan väsymyskin aiheuttaa sen, että ei taas oikein kulje. Ulkona ja kävellessä huono olo väistyy, mutta sinne on yllättävän vaikea nyt lähteä. Eikä kyllä yhtään tee mieli sitten hölskyttää herkkää vatsan seutua juoksuaskelin. Ja nyt otankin sen niin, että on ihan ok lepäillä, nyt on tärkeämpi asia kasvamassa tuolla sisällä.
Joo mäki harrastan juoksemista, mut nyt jo joulukuusta alkaen oon juossu vähemmän ja lyhyempiä lenkkejä. Just tänään piti taas mennä, ku ois ollu hyvin aikaa, mut nyt on ollu pari päivää alaselkä tosi kipee ja sit alko kramppailee viel mahaki niin, ettei tuntunu hyvältä ees seistä tai istua, ni skippasin taas lenkin! =/ Sit ku alko olla jo ihan ok olo, oli jo pimeetä, eikä tosiaan enää tehny mieli lähtee mihkään, mutta kävin kuitenki ostamassa lähikaupasta herkkuja - asiat tärkeysjärjestykseen (aargh, mikä lusmuolo!)!

En kyllä yhtään haluis jättää liikuntaa, ärsyttävää, jos kroppa rupee nihkeilemään jo näin aikasessa vaiheessa. Pitäs kyllä jossain vaiheessa keksiä joku juoksun korvaava laji. Ekassa raskaudessa pystyin käymään spinningissä ihan loppuun asti ja muutenkin liikuin paljon enemmän kun nykyisessä elämässä.
Ja täälläki jo ihme turvotus ja pömpötys, mikä ei oo yhtään tyypillistä itelle! Mietin, että muistaakohan kroppa, ku on jo kerran ollu raskaana, ni sit heti ku kehossa on jotain raskaushormoneja, alkaa maha pömpöttää, vaik ei vielä tarttis...

Mietin noissa kivuissani pessimistisyyttäni jo keskenmenojuttujaki, vielä ku alko säteilee reisiin, mitä mulla tulee menkkojen aikaan. Hitsi tätä alkuraskauden epäröintiä...Tänään siis 6+2, ja varhaisultra on 8+1.

Noista ensimmäisten varhaisultrauutisista tuli kyllä hyvä fiilis! Konkretisoituu itelleki jotenki eri tavalla, että siellä voi ihan oikeesti olla jotain elämää, ei vaan viivoja testissä. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere

Yhteistyössä