Syyskuiset 2022 ūüćĀūüß°

Ei tainnut viel√§ olla syyskuisille 2022 omaa ryhm√§√§?ūüėä

Syyskuiset‚̧:
Dallu, 25v, 1.lapsi LA 2.9. HUS
Limppu, 32v, 1.lapsi LA 2.9. HUS
Suikku1, 2. lapsi, LA 3.9. OYS
Mariellaa, 23v, 1.lapsi LA 4.9
Elinainen, 25v, 2.lapsi LA 4.9. TAYS
Evena_4, 40v, 4.lapsi LA 4.9. Satasairaala
Guinevere, 36v, 4.lapsi LA 4.9. HUS
MariaJ, 26v, 1. lapsi, LA 5.9., HUS
Elrione, 34v, 2.lapsi, LA 5.9. TAYS
Karkkis91, 2.lapsi LA 6.9.
Luurunen, 2.lapsi LA 6.9. HUS
Viita, 1.lapsi LA 7.9.
Hiliputti, 34v, 2.lapsi LA 7.9. HUS
Myria, 3.lapsi LA 8.9.
Lilliputtiska, 31v, 1.lapsi, LA 9.9. Nova
Rouva.pupu, 31v, 2. lapsi LA 9.9 Nova
Hapskrankki, 25v, 1. lapsi LA 9.9 TAYS
Mangomelooni 27v, 2.lapsi LA 9.9. Vaasa
Eliinia, 4.lapsi, LA 10.9. TYKS
Mompsu, 29v, 3.lapsi, LA 13.9. KHKS
Jeny, 2.lapsi, LA 15.9. Satasairaala
MAMA22., 27v, 1.lapsi, LA 15.9. HUS
HJ95, 26v, 1.lapsi, LA 17.9.
Syksy84, 37v, 3.lapsi LA 19.9.
Mabbe, 2.lapsi LA 20.9.
Suhveli, 37v, 4.lapsi LA 21.9. VKS.
Tamariatara, 32v, 2.lapsi, LA 21.9. VKS
Tellervo2, 35v, 1.lapsi, LA 22.9.
Liljah, 37v, 3.lapsi, LA 22.9.
Atsaleah, 33v. 2. lapsi LA 26.9 HUS
FIZZYY, 31v, 2.lapsi, LA 28.9. NOVA
Elnia, 33v, 2.lapsi LA 29.9. PHKS
Rosina31, 35v, 4.lapsi LA 30.9. Kaks

Viimeksi muokattu:
@Guinevere kiva kun teit keskustelun! T√§√§ll√§ yksi joulun tuoksinassa plussannut, en ehtinyt kuumeiluketjuun ottaa osaa seurailua enempi mutta hypp√§√§n nyt sitten t√§nne ‚ėļ. Olen v√§h√§n p√§√§st√§ni py√∂r√§ll√§ asian suhteen, toki superonnellinen kun toinen lapsi on eritt√§in tervetullut!

Meill√§ olisi LA 6.9. kuukautisten mukaan tai pari p√§iv√§√§ aiemmin oviksen mukaan ūüėĆ.

• Tykk√§√§
Reactions: Guinevere
Jee, onnea!ūüėć Mulla my√∂s ajatukset oli tosi sekaisin aluksi vaikka aivan tosi toivottu h√§n on ‚̧ En ollut varautunut ett√§ n√§in nopeastikin t√§rpp√§√§ kun edellist√§ yritettiin vuosi ūüėä Meill√§ on tulossa nelj√§s lapsi jos kaikki vaan menee hyvin ūüėä

Onnittelut tosiaan sinnekin @Guinevere ! ūüėć On kyll√§ hurja py√∂rremyrsky t√§m√§ touhu kun ei koskaan tied√§ kuinka k√§y, yritt√§misen ja raskauden jatkumisenkaan suhteen. Sain ennen esikoista kkm:n ja se on jotenkin tuoreessa muistissa. Mutta ei auta kuin ajatella ett√§ ei ole mit√§√§n syyt√§ miksi ei voisi k√§yd√§ hyvin ūüôŹūüŹľ. Tein t√§n√§√§n viel√§ uuden testin ja ihan ok n√§ytt√§isi vahvistuneen, mutta ei mik√§√§n kirkkaan helakka viiva viel√§. Pit√§√§p√§ parin p√§iv√§n p√§√§st√§ viel√§ tsekata se cb:n viikkon√§yt√∂llinen. Nyt tuli mieleen ett√§ tein sen muutes esikoisesta ja sain silloin 1-2 viikkoa raskaana kun olisi pit√§nyt olla jo v√§h√§n enempi, ja kaikki meni silti ihan ok, niin ei sek√§√§n aina ole paras vaihtoehto kun voi aiheuttaa huolta, vaikka onkin kai aika hyv√§n√§ pidetty ūüėĆ.

Onko sulla ollut viel√§ mit√§√§n oireita? Niin ja millaiset ik√§erot teill√§ on lapsilla? ‚ėļ Meill√§ tulisi vajaa pari vuotta.

Hei, varovasti liityn itsekin nyt ihan ensimmäistä kertaa keskusteluun! Oon haaveiluryhmää seurannut jo keväästä asti taustalta. Elokuussa alkoi meidän yritys, kolmannessa kierrossa tärppäsi, mutta meni sitten heti 4+6 kesken.

Nyt plussa tuli sopivasti ennen joulua, Ihanat lahjat ollaan saatu! :love: On t√§ss√§ kyll√§ ehtinyt jo j√§nnitt√§m√§√§nkin. Yht√§kki√§ tissit ei oo olleet niin kipe√§t ja muutenkin oireetonta ‚Äď mit√§ nyt satunnaisia alavatsan tuntemuksia ja v√§h√§n pienen pient√§ juilimista hetkitt√§in, ehk√§ herkemmin heng√§stynyt. Mutta oon ajatellut, ett√§ todenn√§k√∂isyydet on kuitenkin meid√§n puolella ja koitan ihan tosissani nyt vaan nauttia t√§st√§. Viivat vahvistuneet nyt kivasti kuitenkin.

Meidän LA 3.9. ja esikoinen siis kyseessä! Miten jännittävää!

Joo kyll√§ t√§√§ alku on aika hurjaa ja ihanaa samaan aikaan. Mullakin meni ennen kuopusta yksi raskaus kesken ihan ekoilla viikolla. Nyt on plussa vahvistunut niin ett√§ oli eilen jo l√§hes saman vahvuinen kuin kontrolli viiva. Testasin uudestaan kun kanssa tuntuu ett√§ oireet ennemmin v√§henee kuin lis√§√§ntyy ja sek√∂s laittaa hermostuttamaan ūüė¨ mulla siis ollut rep√§isykipuja esim k√§√§ntyess√§ tai noustessa nopeasti yl√∂s, ja niit√§ ollut my√∂s aiemmissa raskauksissa. Rinnoissa jotain pient√§ tuntuu, mietin onko sekin v√§henem√§√§n p√§in ūüėÖ Mutta ei t√§ss√§ auta muu kuin toivoa parasta ‚̧
Mulla isommat lapset jo 15v ja 12v. Nuorin on vasta 3, ja ite oon 36 ūüėä

Pit√§isk√∂ muuten alkaa pit√§√§ listaa mihin laitetaan vaik just nimi, viikot ja monesko lapsi? Jotain muuta viel√§? ūü§Ē

Elinanen
Moikka kaikille!
T√§n√§√§n my√∂s plussailtu. Ykskaks tuli fiilis kuten esikoisestakin ett√§ raskaana ollaan vaikka kuukautiset vasta pari p√§iv√§√§ my√∂h√§ss√§. Ensiajatus oli kielt√§m√§tt√§ j√§rkytys. Meill√§ esikoinen vasta reilu vuoden ja minulla oli ajatuksissa suurempi ik√§ero sisaruksille.. mies tosin toivonut lyhyemp√§√§. En oikein osaa suhtautua asiaan viel√§.. t√∂ihinkin olen juuri palaamassa ja tuntuu ajoitus jotenkin nyt v√§√§r√§lt√§ joskin samalla tiet√§√§h√§n tuon ettei lapsia tilauksesta saa <3 en vain voi k√§sitt√§√§ t√§t√§, sill√§ meill√§ takana yksi mahdollinen kerta keskeytetyll√§ yhdynn√§ll√§.. pit√§isi varmaan laittaa lottolappu vet√§m√§√§nūüėĀ

• Tykk√§√§
Joo kyllä tää alku on aika hurjaa ja ihanaa samaan aikaan. Mullakin meni ennen kuopusta yksi raskaus kesken ihan ekoilla viikolla. Nyt on plussa vahvistunut niin että oli eilen jo lähes saman vahvuinen kuin kontrolli viiva. Testasin uudestaan kun kanssa tuntuu että oireet ennemmin vähenee kuin lisääntyy ja sekös laittaa hermostuttamaan mulla siis ollut repäisykipuja esim kääntyessä tai noustessa nopeasti ylös, ja niitä ollut myös aiemmissa raskauksissa. Rinnoissa jotain pientä tuntuu, mietin onko sekin vähenemään päin Mutta ei tässä auta muu kuin toivoa parasta
Mulla isommat lapset jo 15v ja 12v. Nuorin on vasta 3, ja ite oon 36

Pitäiskö muuten alkaa pitää listaa mihin laitetaan vaik just nimi, viikot ja monesko lapsi? Jotain muuta vielä?
Noi repäisykivut on mulle kans tuttuja ja onkin jo ollut! Joskin niitä on joskus yksittäisiä kertoja ollut nyt esikoisen synnytyksen jälkeenkin ennen raskautta, tiedä sitten mikä homma. Mutta nyt tosiaan viime päivinä taas ilmaantunut. Jotain kramppeja on kanssa, hieman erilaisia kuin menkkakivut kuitenkin. Ja vessahätä! Mulla oli edelliskerrallakin tuo kiva vaiva just ihan alussa, ja tietty lopussa varsinkin öisin.

Lista on hyv√§ idis, pit√§isk√∂ muokata tuohon ihan ekaan alotusviestiin jos jaksat @Guinevere yll√§pit√§√§? Jos olis vaan LA ja monesko? Ehk√§ synn√§ri jos haluaa? Niin ei tarvis p√§ivitt√§√§ viikkoja sellasessa rullaavassa listassa ūü§Ē

• Tykk√§√§
M√§ voisin kans liitty√§ t√§nne. ‚ėļ Eli yritys alotettu jo 2018 ja silloin olin jokseenki aktiivinen noissa haaveiluketjuissa. Sit se v√§h√§n j√§i ja varovaisesti tullaan t√§nne.

Esikoista odotetaan ja LA olis kuukautisista laskettuna 2.9. V√§lill√§ stressaa enemm√§n ja v√§hemm√§n mahdolliset ongelmat. Plussasta pari p√§iv√§√§ k√§rsin hirve√§st√§ v√§symyksest√§ ja nyt on vaan rinnat todella arat sek√§ maha v√§lill√§ nippailee. Raskaustesti vahvistunut tasasesti ja eilen olikin yht√§ vahvat viivat. ‚ėļ

Onko muut menossa/harkinnu varhaisultraa? Meill√§ pit√§is olla n. 7+1 ja ei mill√§√§n malttais paria viikkoa odottaa. ūüėÖ

Aloitin tonne alkuun nyt ton listan ūüėä Haluatteko ett√§ lis√§t√§√§n jo synn√§rit, vai my√∂hemmin?ūüėä

Meinaatteko muuten menn√§ varhaisultraan? Ja aiotteko milloin soittaa neuvolaan? M√§ aattelin ett√§ varhaisultraan ja sit soitan neuvolaan jos kaikki hyvin ūüėä‚̧ Neuvolaan varmaan soittaisin muuten jo ensin mutta kun eka aika taas varmaan vasta samoihin aikoihin NT-ultran kanssa kun ei oo eka raskaus ūü§Ē

• Rakkaus
Reactions: Luurunen
Mä voisin kans liittyä tänne. Eli yritys alotettu jo 2018 ja silloin olin jokseenki aktiivinen noissa haaveiluketjuissa. Sit se vähän jäi ja varovaisesti tullaan tänne.

Esikoista odotetaan ja LA olis kuukautisista laskettuna 2.9. Välillä stressaa enemmän ja vähemmän mahdolliset ongelmat. Plussasta pari päivää kärsin hirveästä väsymyksestä ja nyt on vaan rinnat todella arat sekä maha välillä nippailee. Raskaustesti vahvistunut tasasesti ja eilen olikin yhtä vahvat viivat.

Onko muut menossa/harkinnu varhaisultraa? Meillä pitäis olla n. 7+1 ja ei millään malttais paria viikkoa odottaa.
Onnea ja tervetuloa ūüėä‚̧ Sama fiilis tosta varhaisultrasta ettei malttaisi odottaa ūüėÖ

Moikka kaikille!
Tänään myös plussailtu. Ykskaks tuli fiilis kuten esikoisestakin että raskaana ollaan vaikka kuukautiset vasta pari päivää myöhässä. Ensiajatus oli kieltämättä järkytys. Meillä esikoinen vasta reilu vuoden ja minulla oli ajatuksissa suurempi ikäero sisaruksille.. mies tosin toivonut lyhyempää. En oikein osaa suhtautua asiaan vielä.. töihinkin olen juuri palaamassa ja tuntuu ajoitus jotenkin nyt väärältä joskin samalla tietäähän tuon ettei lapsia tilauksesta saa <3 en vain voi käsittää tätä, sillä meillä takana yksi mahdollinen kerta keskeytetyllä yhdynnällä.. pitäisi varmaan laittaa lottolappu vetämään
Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan ūüėä‚̧ On kyll√§ aikamoinen lottovoitto siell√§ ūüėĄ

Aloitin tonne alkuun nyt ton listan Haluatteko että lisätään jo synnärit, vai myöhemmin?

Meinaatteko muuten mennä varhaisultraan? Ja aiotteko milloin soittaa neuvolaan? Mä aattelin että varhaisultraan ja sit soitan neuvolaan jos kaikki hyvin Neuvolaan varmaan soittaisin muuten jo ensin mutta kun eka aika taas varmaan vasta samoihin aikoihin NT-ultran kanssa kun ei oo eka raskaus
M√§ soitin nyt maanantaina neuvolaan. Eka k√§ynti olis rv 7+4, eli tosi l√§hekk√§in vu ja neuvola. ‚ėļ Huomaan, kun on vapaalla niin p√§iv√§t menee hitaasti. T√∂iss√§ sit taas nopeemmin. ūüėÖ Huomenna t√∂it√§ ūüí™ūüŹĽ

• Tykk√§√§
Aloitin tonne alkuun nyt ton listan Haluatteko että lisätään jo synnärit, vai myöhemmin?

Meinaatteko muuten mennä varhaisultraan? Ja aiotteko milloin soittaa neuvolaan? Mä aattelin että varhaisultraan ja sit soitan neuvolaan jos kaikki hyvin Neuvolaan varmaan soittaisin muuten jo ensin mutta kun eka aika taas varmaan vasta samoihin aikoihin NT-ultran kanssa kun ei oo eka raskaus
Mä soitin neuvolaan jo eilen. :D Jotenkin tuntuu, että silläkin jo konkretisoi vähän asiaa itselleen, kun on virallisesti jossain kirjoilla. Mutta tuosta varhaisultrasta en oikein oo ite varma. Jotenkin tuntuu, et omassa tuttavapiirissä ei ole käyty niissä (tai sitten ei ole vain koskaan tullut puheeksi) ja taas kun palstoja seuraa, tuntuu että kaikki käy. Onhan se kyllä ihan älyttömän pitkä aika odottaa sinne NT-ultraan. Täytyy katsella vähän miltä alkaa tuntua.

Itseasiassa neuvolan puhelimessa ne arvioi kuukautisten mukaan tuon LA:n 2.9. kun sanoi, ett√§ siihen ovulaatio-arvioon on vain tuo yksi p√§iv√§ eroa. P√§ivitin nyt kuitenkin omiin sovelluksiin, niin menee neuvolan kanssa samoihin. Ja ollaan taas p√§iv√§√§ pidemm√§ll√§! ūüėā Taitaa se sitten niiden ultrien mukaan tarkentua. Hassua roikkua nyt sit ihan hilkulla tuohon perhevapaauudistukseen, joka 4.9. - jos olis ollutkin my√∂h√§inen ovulaatio, niin voihan se viel√§ osuakin, olisi ollut ihan hyv√§ juttu meille.

Ja onnittelut uusille syyskuisille! ūüėć

• Tykk√§√§
Tervetuloa uudet ja onnea! ūü•į

Ajattelin tässä sen viikkonäytöllisen testin tehtyäni soitella neuvolaan, ja kätilön tekemään varhaisultraan mennä. Viimeksi kävin gynellä, ja kyllähän se huojensi mieltä nähdä pieni sydämenläpätys.

Ai kamala, tuo perhevapaauudistus. T√§ss√§ on niin monta kelaa py√∂rinyt jo mieless√§ kolmannesta rokotteesta, huonej√§rjestyksest√§, kodin vaihdosta ja ties mist√§ l√§htien, ett√§ tuo ei ollutkaan viel√§ v√§l√§ht√§nyt mieleen. Pit√§√§p√§ menn√§ tutkailemaan! Hurjaa kyll√§ ett√§ nyt olisi sitten kiinni jostain nt-ultran kasvumilleist√§ se ett√§ kummalle puolen tipahdetaan ūüėÖ.

Moikka kaikille! Ehk√§ iteki nyt kurkkaan t√§nne puolelle, vaikka viel√§ aika ep√§uskoinen olo asiasta...Toinen lapsi siis ois tulossa ja laskettu aika menkkojen mukaan 7.9. En osaa viel√§ ajatella mit√§√§n neuvoloita (viimeks ehdin varata, mutta piti sitten perua, kun meni kesken), mutta varhaisultraan varmaan taas pakko p√§√§st√§ kattomaan, onko siell√§ ees oikeesti mit√§√§n. Hyvin pikkuhiljaa ja varovaisin mielin siis liikkeell√§, parasta tietysti toivoen. ‚̧

Moikka. Uusi t√§√§ll√§, plussasin sunnuntaina, nyt rv 4+3. En ole palstoja seurannut ollenkaan yli kymmeneen vuoteen. Itse asiassa luulin, ettei t√§mm√∂isi√§ en√§√§ olekaan, vaan ett√§ kaikki on facessa. ūü§≠
Mutta kiva kun on, heti sitä kaipasi vertaistukea anonyymina.

Neljäs lapsi aluillaan, ikäeroa nykyiseen kuopukseen tulossa 12 vuotta. Yritystä ollut parin kierron verran. On tämä melkoinen mullistus.

Kaikesta epävarmuudesta huolimatta eka neuvola jo varattu, se olisi 7+ -viikolla. Lisäksi ensimmäinen neuvolalääkäri jossa ultrataan myös, rv 8+.

Eli saa lisätä listaan
Evena_4 4. Lapsi LA 4.9.

Ai niin, oireista vielä.

Nännit kipeytyi jo ennen plussaa, se on ainut varmuudella raskausoire.
Lis√§ksi on p√§√§ns√§rky√§, etomista, palelua, tuskanhike√§. Olen t√§n√§√§n ollut saikulla, koska tuntuu flunssalta, eilen oli my√∂s nuhaa ja kurkun karheutta. Mutta oikeasti en tied√§ mit√§ t√§m√§ on. Nyt iltaa kohti olo selv√§sti alkanut parantua. P√§√§ on hell√§n√§ edelleen, mutta olispa mahtavaa her√§t√§ huomenna s√§ryitt√§. ūüôŹ

Tervetuloa uusille ja onnea plussista!‚̧ūü§ó Lis√§sin teid√§t my√∂s listaan ūüėä Ihanaa kun tulee lis√§√§ porukkaa ūüėä

Se salainen Facebook-ryhm√§ olis tosi kiva jossain vaiheessa, jos joku jaksaa tehd√§ ūüėä Kuopuksen ryhm√§ss√§ viel√§kin v√§lill√§ vaihdetaan kuulumisia ūüėä

Mulla olis huomenna tulossa 12h y√∂vuoro, valmiiksi jo hirvitt√§√§ miten jaksaa valvoa kun on muutenkin iltaisin niin v√§synyt ūüė¨

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! Lisäsin teidät myös listaan Ihanaa kun tulee lisää porukkaa

Se salainen Facebook-ryhmä olis tosi kiva jossain vaiheessa, jos joku jaksaa tehdä Kuopuksen ryhmässä vieläkin välillä vaihdetaan kuulumisia

Mulla olis huomenna tulossa 12h yövuoro, valmiiksi jo hirvittää miten jaksaa valvoa kun on muutenkin iltaisin niin väsynyt
Kiitos! Tuonne listaan tuli mun riville yks 4 liikaa.:)

Esikoiseni on 16 ja meillä on edelleen facessa yhteydenpitoa sen aikaisen suljetun palstan mammojen kanssa.

• Tykk√§√§
Ilmoittaudunpa mukaan minäkin
Olen siis kohta 38v. ja vanhemmat lapset edellisestä liitosta jo 11- ja 13-vuotiaat , eli iltatähti olisi tulossa jos kaikki menee hyvin. Pelottaa iän puolesta keskenmenoriski ja muu.
Eilen raskaustestiin ilmestyi haalea viiva, fiilikset ovat todella sekavat mutta onnelliset. Tänään sitten heräsin jo klo 4 pissahätään ja uusin testin, viiva edelleen haalea mutta selvästi nähtävä. Viikkoja tänään 4+0 ja l. a näyttäis laskurin mukaan 8.9.

Kiva muuten, että tässä ketjussa on muitakin jo teinien äitejä
Onnea!

Erehdyin eilen lukemaan 40+ -vauvaa toivovien ketjua ja alkoi tuntua, että km on enemmän kuin todennäköistä, munasolut on kelvottomia jne...
Päätin olla jatkossa lukematta. Mä olen siis jo 40 täyttänyt.

Viimeksi muokattu:
Mulla kanssa meni v√§h√§n fiilis kun joka paikassa lukee ett√§ yli 35v kaikki riskit kasvaa sek√§ vauvalle ett√§ √§idille.. oon nyt 36 ja ennen laskettua aikaa t√§yt√§n just 37. T√§ytyy tosiaan yritt√§√§ vaan k√§√§nt√§√§ asia nyt niin ett√§ riskeist√§ huolimatta on onneksi todenn√§k√∂isemp√§√§ ett√§ kaikki menee hyvin ‚̧ Ja sit n√§√§ mielialavaihtelut... normaalisti mulla pms saa aikaan t√§t√§, mut huh ūüėÖ saatan olla tosi kiukkunen ihan yht√§kki√§ ja sit taas iloinen heti per√§√§n ūü§∑ūüŹľ‚Äć‚ôÄÔłŹ

Elinanen
Onnea kaikille! Ehdottomasti nyt vaan kaikki mietitään että todennäköisempää on että kaikki menee hyvin kuin että joku menee pieleen <3 onneksi asiaan ei voi itse mitenkään vaikuttaa!

meillä la 3.9 tai 4.9 laskureiden mukaan :) menen tuolla 4.9 kunnes toisin todennetaan :D mun pitäisi käydä ostamassa äitiysvitamiiniakin kun en ole tuota foolihappoa syönyt kun vauva pääsi vähän yllättämään..tosin esikoisestakin aloitin vasta plussasta ja onneksi kaikki meni hyvin. Mitään oireita ei ollut esikoisesta, eikä ole kyllä nytkään vielä ilmennyt.

Liitynpä mukaan minäkin. Tänään aamulla tehty positiivinen testi ja tunnistetun ovulaation perusteella laskettu aika olisi nyt sitten 7.-8.9. paikkeilla. Edelleen fiilikset aivan hölmistyneet, olen ollut viikon jo ihan varma, että raskaana ollaan ja samaan aikaan sitä mieltä, että en tietenkään ole. Mutta kyllä se plussa aamulla ihan selkeä oli, vaikkei viiva vielä kovin tumma ollutkaan.

Olen 34-vuotias ja esikoista meille nyt sitten odoteltaisiin, jos kaikki vaan menee hyvin. Jännittää kyllä aivan valtavasti, mutta oon päättänyt suhtautua asiaan niin, että suuremmat todennäköisyydet on kaiken mennä hyvin. Katsotaan nyt sitten, että miten käy.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä