Syyskuiset 2022 🍁🧡

MĂ€ haluaisin kyllĂ€ myös oman mielenrauhan vuoksi varhaisultraan, niin kun kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa, mutta kĂ€vin just katsomassa niin tÀÀllĂ€ on varhaisultran omavastuu 245 e. đŸ˜© Varmaan puolet halvemmaksi tulisi matkustaa Helsinkiin ja kĂ€ydĂ€ siellĂ€ Perhe-Artessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • TykkÀÀ
  • Vau!
Reactions: Vehkis ja hiliputti
Hei. Liittynen joukkoonne vaikka pelko seuraa mukana kuten monella muullakin.

Porukan senioriosastolle asettaudun, kevÀÀllÀ 38v tÀyttÀvÀ kolmen lapsen Àiti. Nelosen LA olisi 21.9., ja synnÀri VKS.
EhkÀisy jÀtetty 9/20 ja 2 varhaista km matkalle mahtunut. Oli jo vÀhÀn luovutettu, mutta nÀinpÀ se elÀmÀ taas yllÀttÀÀ.. toivottavasti lopullisesti.
Oireina vain rintojen kipu/arkuus ja alavatsaolot.

TsemppiÀ jokaiselle!
Kiva, ettĂ€ meitĂ€ senioreita on tÀÀllĂ€ useampia 🙃 Itsekin tĂ€ytĂ€n 38v kesĂ€llĂ€.



Juhlava olo kun tÀnÀÀn alkaa uusi rv, 5+0 :)
 
  • TykkÀÀ
Reactions: Liljah
Nyt naiset!! Positiivisuutta kehiin! MeillÀ kirmaa yksi reilu 1v poika tÀysin oireettomasta raskaudesta, josta kaikki pelottelivat ettÀ jotain on vialla. Nyt en aio moiseen höpöhöpööb uskoa, sillÀ todennÀköisyydet on puolellamme ettÀ kaikki menee hyvin!
On niin helppo sanoa noin, jos oma kokemus on onnellisesti pÀÀttynyt raskaus. Mulla oireeton raskaus pÀÀttyi keskeytyneeseen keskenmenoon viime syyskuussa.
 
Elinanen
On niin helppo sanoa noin, jos oma kokemus on onnellisesti pÀÀttynyt raskaus. Mulla oireeton raskaus pÀÀttyi keskeytyneeseen keskenmenoon viime syyskuussa.
No ei ollut tarkoitus olla mikÀÀn syyllistÀminen :) tarkoitin vain, ettÀ yhtÀ hyvin voi oireettomuus pÀÀttyÀ hyvinkin :) itsellÀni kaikki meni hyvin, vaikkei oireita ollut ja yhtÀ hyvin voi mennÀ myös syyskuisten oireettomilla <3
 
Ihanaa kuulla ultrakuulumisia @Dallu ja @Guinevere <3

Ja @hiliputti ymmÀrrÀn niin tuon turhautumisen, eihÀn nyt vielÀ pitÀisi olla mitÀÀn estettÀ suht normaaliin menoon! Mutta niin on yllÀtyksiÀ ja erilaisia oloja tÀÀ alkuraskauskin tÀynnÀ. Toivottavasti juilimiset ja kivut menee pian ohi! Tuo spinning olis kyllÀ varmaan hyvÀ, siitÀ oon joskus tykÀnny kovasti. Hiihto on kans yks hyvÀ, jossa ei tuu iskutusta - kunhan lunta olis. Sit aattelin hankkia ihan vaan sauvat vÀhÀn tehokkaampaan kÀvelyyn. EhkÀ nÀillÀ sit aina sopivissa vÀleissÀ liikkumaan!

TÀnÀÀn sitten herÀsinkin hyvien unien jÀlkeen tilanteeseen, ettei oo huono olo! Siis viikon about ollu jatkuva huonovointisuus, mut tÀnÀÀn melkein normaali olo. Nyt aattelin sit hyödyntÀÀ tÀn hetken ja lÀhteÀ ulos! Olin ihan varautunu viettÀmÀÀn tÀn viikonlopun vÀllyjen vÀlissÀ.

Ja onnea ja tervetuloa myös uusille! <3
 
Mulle voi lisĂ€tĂ€ listaan vielĂ€ iĂ€n, joka on 32v ja synnĂ€ri on VKS 😊

Mulla on viime raskauteen verrattuna enemmÀn pahoinvointia jo nyt, viimeksi alkoi vasta rv7.

LisĂ€ksi lievÀÀ ahdistuneisuutta on havaittavissa. Vaihdoin työpaikkaa kesĂ€llĂ€ ja murehdit vĂ€hĂ€n sitĂ€ minkĂ€lainen vastaanotto työpaikalta tulee. En vielĂ€ kuitenkaan tunne heitĂ€ hyvin. TiedĂ€n ettĂ€ se on aivan typerÀÀ ja naurettavaa miettiĂ€ tĂ€mmöistĂ€. Työuraa on kuitenkin tĂ€llĂ€ iĂ€llĂ€ edessĂ€ vielĂ€ "aika" kauan. 😅
 
  • TykkÀÀ
Reactions: hiliputti
Heippa kaikki! TÀÀllÀ odotetaan esikoista viikoilla 5+2. JÀnnittÀÀ, ja olo on yhÀ hetkittÀin epÀtodellinen. Laskettu aika on edellisten kuukautisten perusteella 15.9.

TÀnÀÀn alkoi pahoinvointi ja aaltoilevat vatsakivut, olo on stressaantunut, mutta ei auta kun toivoa ettÀ kaikki menee hyvin. <3
Varhaisultraan menossa 3.2. ja ensimmÀinen neuvola 9.2. TsemppiÀ kaikille!
 
Mulle voi lisĂ€tĂ€ listaan vielĂ€ iĂ€n, joka on 32v ja synnĂ€ri on VKS 😊

Mulla on viime raskauteen verrattuna enemmÀn pahoinvointia jo nyt, viimeksi alkoi vasta rv7.

LisĂ€ksi lievÀÀ ahdistuneisuutta on havaittavissa. Vaihdoin työpaikkaa kesĂ€llĂ€ ja murehdit vĂ€hĂ€n sitĂ€ minkĂ€lainen vastaanotto työpaikalta tulee. En vielĂ€ kuitenkaan tunne heitĂ€ hyvin. TiedĂ€n ettĂ€ se on aivan typerÀÀ ja naurettavaa miettiĂ€ tĂ€mmöistĂ€. Työuraa on kuitenkin tĂ€llĂ€ iĂ€llĂ€ edessĂ€ vielĂ€ "aika" kauan. 😅
Mulla samat, ettĂ€ hoitovapaalta aloitin työt syyskuussa ja nyt sitten pian saa ilmoittaa tulevasta pikkuisesta jo, ettĂ€ vĂ€hĂ€ kans jĂ€nnittÀÀ vaikka ihan normaaleja asioita nĂ€mĂ€ kuitenkin ovat. 😅
 
Mulla samat, ettÀ hoitovapaalta aloitin työt syyskuussa ja nyt sitten pian saa ilmoittaa tulevasta pikkuisesta jo, ettÀ vÀhÀ kans jÀnnittÀÀ vaikka ihan normaaleja asioita nÀmÀ kuitenkin ovat.
Just nĂ€in, normaaleja elĂ€mĂ€ntapahtumia nÀÀ on. KyllĂ€ työnantajat sen tietĂ€vĂ€t. Mutta en oo vielĂ€ sisĂ€istĂ€nyt tĂ€tĂ€ itse 😅
 
@mangomelooni tsemppiÀ! MeillÀ poika karanteenissa ja mietin vÀkisinkin, ettÀ jos se nyt tulee niin toivottavasti ei vaikuta raskauteen.

Kovasti paljon mĂ€kin urheilen, salibandy jÀÀ nyt tauolle. Juoksu myös.. hiihdellyt oon myös. Mutta kyllĂ€ niihin taas takas kiinni pÀÀsee. KĂ€velyĂ€ vaan paljon đŸ€—

Pahoinvointia ei oo aiemmissa ollut, katsotaan, kuinka nyt kÀy...

MeillĂ€ muuten 2/3 lapsista jo syyskuussa syntyneet 😊
 
  • TykkÀÀ
Reactions: L1mppu ja hiliputti
TÀÀllÀ aamuvirkku taas. Oon useana aamuna herÀnny aikaisin, joka on mulle todella epÀtyypillistÀ. Tein sitte sen viikkonÀytöllisen testin ja sain tulokseksi 3+. Olin tosi yllÀttynyt mutta tietenkin hyvÀllÀ tavalla, odotin siis ettÀ toivottavasti tulee se 2-3 joka oletettujen viikkojen mukaan pitÀisi tulla !
 
  • TykkÀÀ
Reactions: hiliputti
Ja @hiliputti ymmÀrrÀn niin tuon turhautumisen, eihÀn nyt vielÀ pitÀisi olla mitÀÀn estettÀ suht normaaliin menoon! Mutta niin on yllÀtyksiÀ ja erilaisia oloja tÀÀ alkuraskauskin tÀynnÀ. Toivottavasti juilimiset ja kivut menee pian ohi! Tuo spinning olis kyllÀ varmaan hyvÀ, siitÀ oon joskus tykÀnny kovasti. Hiihto on kans yks hyvÀ, jossa ei tuu iskutusta - kunhan lunta olis. Sit aattelin hankkia ihan vaan sauvat vÀhÀn tehokkaampaan kÀvelyyn. EhkÀ nÀillÀ sit aina sopivissa vÀleissÀ liikkumaan!
Totta, hiihto vois olla myös hyvÀ. Se hiihtokausi on vaan tÀÀllÀ etelÀssÀ harmittavan lyhyt; viime talvena pÀÀs just vauhtiin, ku kausi oliki jo ohi! Nytki harmittaa, ku pakkaset muuttu nÀihin plussakeleihin! = (

Mulla on ollu aika surkee viikonloppu, ku alaselkÀ oli niin hitsin kipee, ettei oo oikee tehny mieli tehÀ mitÀÀ. =/ Keskenmenojutut taas mielessÀ, ku niissÀ saattaa olla myös selkÀkipuja, ja se vielÀ yhdistettynÀ perjantain vatsakipuihin - sen jÀlkeen ei oo ollu enÀÀ oikee mitÀÀ vatsatuntemuksia, ja nyt selkÀki jo parempi, ja sit vÀkisin miettii, et kÀvikö tÀssÀ nyt pahin (anteeks negatiivisuus)...

Kuulostaa tutulta noi jÀnnitykset raskauden kertomisesta työpaikalla. Munkin tapauksessa tulee varmaan olee aika iso yllÀri, jos nyt sinne asti pÀÀstÀÀn. Viimeks kerroin vasta raskauden puolivÀlissÀ, rakenneultran jÀlkeen. =D Mutta ehkÀ vielÀ enemmÀn jÀnnittÀÀ kertoa joilleki lÀheisille, kun tÀÀ ei ehkÀ nyt ollu ihan odotettavissa ettÀ niin monen vuoden jÀlkeen vielÀ ryhdyttÀis tÀhÀn.
 
  • TykkÀÀ
Reactions: L1mppu
Moikka!

Liityn tÀnne teidÀn joukkoon höpisemÀÀn. Vuodenvaihteessa plussattu ja laskuri nÀytti, ettÀ laskettu aika olisi 9.9.

ErinÀisistÀ terveydellisistÀ syistÀ johtuen kÀvin varhaisultrassa eilen. NÀkymÀ oli kovin heikkoa ja vielÀ ei osattu varmuudella sanoa kulkeeko mukana pikkuinen vai onko kyseessÀ mahdollisesti tuulimuna tai kkm. Viikot vastasi ultrassa 5+6, eli saattaa kaiketi johtua pienistÀ viikoista ettei juurikaan mitÀÀn vielÀ pystynyt varmaksi sanomaan. Sanoi, ettÀ pitÀÀ kontrolloida viikon kuluttua.

Kovasti oireeton ollut tÀmÀ alkutaival. JÀrkyttÀvÀ jano koko ajan ja tietty vessassa sit joutuu ravaamaan usein. Satunnaista, hyvin lyhytaikaista kuvotusta ja rintojen arkuutta on myös ilmoilla.

MeillĂ€ kyseessĂ€ ensimmĂ€inen lapsi ja vu:n mukaan laskettu aika olisi nyt 11.9. JĂ€nnittÀÀ vain niin kovasti tuo ensi viikon kontrolliultra, ettĂ€ kuinka tĂ€ssĂ€ oikein mahtaa kĂ€ydĂ€. Kovasti toivon, ettĂ€ matkassa mukana kulkisi pikkuruinen ❀

-Aavamariia
 
Elinanen
Mie oon pahoillani jos nyt tuo minun viesti kuulosti ikĂ€vĂ€ltĂ€ tai syyllistĂ€vĂ€ltĂ€. En tarkoittanut ettĂ€ ei saisi pohtia tai pelĂ€tĂ€ keskenmenoa tai muuta. EhkĂ€ olen liian suorapuheinen, minua vaan itseĂ€ harmitti kun koko esikoisen odotusaika meni pelĂ€tessĂ€ oireettomuutta (minulla myös kkm oireellisesta raskaudesta tiedĂ€n kyllĂ€, ettĂ€ on tosi kova paikka). Joten tarkoitin tsempata meitĂ€ kaikkia, ilmeisesti se ei ollut oikein kuitenkaan sanottu joten pahoittelut siitĂ€. ÄlĂ€ ihmeessĂ€ hiliputti pahoittele negatiivisuutta, ihan normaalia pohdintaa. TsemppiĂ€ meille kaikille ja toivon ettĂ€ saadaan jokainen pieni syyskuinen syliin.
Tervetuloa aavamariia! Toivotaan ettĂ€ saatte hyviĂ€ uutisia kontrolliultrassa, hyvin voi olla ettĂ€ viikot on vain vielĂ€ niin pienet ettĂ€ pikkuista on vaikea nĂ€hdĂ€ ultrassa💙
 
Mie oon pahoillani jos nyt tuo minun viesti kuulosti ikĂ€vĂ€ltĂ€ tai syyllistĂ€vĂ€ltĂ€. En tarkoittanut ettĂ€ ei saisi pohtia tai pelĂ€tĂ€ keskenmenoa tai muuta. EhkĂ€ olen liian suorapuheinen, minua vaan itseĂ€ harmitti kun koko esikoisen odotusaika meni pelĂ€tessĂ€ oireettomuutta (minulla myös kkm oireellisesta raskaudesta tiedĂ€n kyllĂ€, ettĂ€ on tosi kova paikka). Joten tarkoitin tsempata meitĂ€ kaikkia, ilmeisesti se ei ollut oikein kuitenkaan sanottu joten pahoittelut siitĂ€. ÄlĂ€ ihmeessĂ€ hiliputti pahoittele negatiivisuutta, ihan normaalia pohdintaa. TsemppiĂ€ meille kaikille ja toivon ettĂ€ saadaan jokainen pieni syyskuinen syliin.
Tervetuloa aavamariia! Toivotaan ettĂ€ saatte hyviĂ€ uutisia kontrolliultrassa, hyvin voi olla ettĂ€ viikot on vain vielĂ€ niin pienet ettĂ€ pikkuista on vaikea nĂ€hdĂ€ ultrassa💙
Eijei, mĂ€ en ottanu sun kommenttia mitenkÀÀn negatiivisesti - ymmĂ€rsin kyllĂ€ tsemppitarkoitukset! = ) ❀

MÀ nyt kuitenkin diagnosoin tÀÀllÀ jo ittelleni (keskeytyneen) keskenmenon, ku oli niin hirveet alaselkÀ- ja vatsakivut, ja sen jÀlkeen kaikki pienimmÀtkin oireet (tissikihelmöinti, turvotus, heikko olo, uupumus & yöllinen vessahÀtÀ) loppu ku seinÀÀn. Nyt aattelin vaan odottaa, mitÀ seuraa...
 
  • Surullinen
Reactions: Tintin-91 ja Viita
Ihanaa, kun tullut uusia syyskuisten odottajia mukaan. Tervetuloa kaikille! đŸ„°

@mangomelooni , tsemppiÀ koronan kanssa! Jospa sairastaisitte sen vÀhÀoireisena koko porukka ja pian pÀÀsisitte taas kiinni normaaliin elÀmÀÀn.

TÀÀllĂ€ nyt rv 7+2 ja aamupahoinvointi alkaa olla melkoista. 😬 Onneksi toistaiseksi aamupala maistuu hyvin ja pahoinvointi helpottaa heti kun saa syötyĂ€. Harmittaa, kun tuli tĂ€nÀÀn hermoiltua esikoiselle ihan mitĂ€ttömĂ€stĂ€ asiasta kun pahoinvointi hermostutti aamulla. Pyytelin kyllĂ€ anteeksi ja pitĂ€nee tĂ€nÀÀn touhuta hĂ€nen kanssa jotain kivaa. đŸ„° Vuorotyön etuja nĂ€mĂ€ arkivapaat.
 
Elinanen
Minulla on myös nyt viikonlopun aikana ja tĂ€nÀÀn ollut aiempaa voimakkaampaa vĂ€symystĂ€ sekĂ€ pahoinvointia. Onneksi ei ole oksennjs vielĂ€ lentĂ€nyt, mutta sellaista vĂ€hĂ€n koko pĂ€ivĂ€n jatkuvaa pahoinvointia ei niinkÀÀn ajoitu aamuun. ÄrsyttĂ€vÀÀÀÀÀ.. meillĂ€ myös 7+2
 

YhteistyössÀ