Syyskuiset 2022 🍁🧡

Mä haluaisin kyllä myös oman mielenrauhan vuoksi varhaisultraan, niin kun kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa, mutta kävin just katsomassa niin täällä on varhaisultran omavastuu 245 e. 😩 Varmaan puolet halvemmaksi tulisi matkustaa Helsinkiin ja käydä siellä Perhe-Artessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
  • Vau!
Reactions: Vehkis ja hiliputti
Hei. Liittynen joukkoonne vaikka pelko seuraa mukana kuten monella muullakin.

Porukan senioriosastolle asettaudun, keväällä 38v täyttävä kolmen lapsen äiti. Nelosen LA olisi 21.9., ja synnäri VKS.
Ehkäisy jätetty 9/20 ja 2 varhaista km matkalle mahtunut. Oli jo vähän luovutettu, mutta näinpä se elämä taas yllättää.. toivottavasti lopullisesti.
Oireina vain rintojen kipu/arkuus ja alavatsaolot.

Tsemppiä jokaiselle!
Kiva, että meitä senioreita on täällä useampia 🙃 Itsekin täytän 38v kesällä.



Juhlava olo kun tänään alkaa uusi rv, 5+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Nyt naiset!! Positiivisuutta kehiin! Meillä kirmaa yksi reilu 1v poika täysin oireettomasta raskaudesta, josta kaikki pelottelivat että jotain on vialla. Nyt en aio moiseen höpöhöpööb uskoa, sillä todennäköisyydet on puolellamme että kaikki menee hyvin!
On niin helppo sanoa noin, jos oma kokemus on onnellisesti päättynyt raskaus. Mulla oireeton raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viime syyskuussa.
 
Elinanen
On niin helppo sanoa noin, jos oma kokemus on onnellisesti päättynyt raskaus. Mulla oireeton raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viime syyskuussa.
No ei ollut tarkoitus olla mikään syyllistäminen :) tarkoitin vain, että yhtä hyvin voi oireettomuus päättyä hyvinkin :) itselläni kaikki meni hyvin, vaikkei oireita ollut ja yhtä hyvin voi mennä myös syyskuisten oireettomilla <3
 
Ihanaa kuulla ultrakuulumisia @Dallu ja @Guinevere <3

Ja @hiliputti ymmärrän niin tuon turhautumisen, eihän nyt vielä pitäisi olla mitään estettä suht normaaliin menoon! Mutta niin on yllätyksiä ja erilaisia oloja tää alkuraskauskin täynnä. Toivottavasti juilimiset ja kivut menee pian ohi! Tuo spinning olis kyllä varmaan hyvä, siitä oon joskus tykänny kovasti. Hiihto on kans yks hyvä, jossa ei tuu iskutusta - kunhan lunta olis. Sit aattelin hankkia ihan vaan sauvat vähän tehokkaampaan kävelyyn. Ehkä näillä sit aina sopivissa väleissä liikkumaan!

Tänään sitten heräsinkin hyvien unien jälkeen tilanteeseen, ettei oo huono olo! Siis viikon about ollu jatkuva huonovointisuus, mut tänään melkein normaali olo. Nyt aattelin sit hyödyntää tän hetken ja lähteä ulos! Olin ihan varautunu viettämään tän viikonlopun vällyjen välissä.

Ja onnea ja tervetuloa myös uusille! <3
 
Mulle voi lisätä listaan vielä iän, joka on 32v ja synnäri on VKS 😊

Mulla on viime raskauteen verrattuna enemmän pahoinvointia jo nyt, viimeksi alkoi vasta rv7.

Lisäksi lievää ahdistuneisuutta on havaittavissa. Vaihdoin työpaikkaa kesällä ja murehdit vähän sitä minkälainen vastaanotto työpaikalta tulee. En vielä kuitenkaan tunne heitä hyvin. Tiedän että se on aivan typerää ja naurettavaa miettiä tämmöistä. Työuraa on kuitenkin tällä iällä edessä vielä "aika" kauan. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Heippa kaikki! Täällä odotetaan esikoista viikoilla 5+2. Jännittää, ja olo on yhä hetkittäin epätodellinen. Laskettu aika on edellisten kuukautisten perusteella 15.9.

Tänään alkoi pahoinvointi ja aaltoilevat vatsakivut, olo on stressaantunut, mutta ei auta kun toivoa että kaikki menee hyvin. <3
Varhaisultraan menossa 3.2. ja ensimmäinen neuvola 9.2. Tsemppiä kaikille!
 
Mulle voi lisätä listaan vielä iän, joka on 32v ja synnäri on VKS 😊

Mulla on viime raskauteen verrattuna enemmän pahoinvointia jo nyt, viimeksi alkoi vasta rv7.

Lisäksi lievää ahdistuneisuutta on havaittavissa. Vaihdoin työpaikkaa kesällä ja murehdit vähän sitä minkälainen vastaanotto työpaikalta tulee. En vielä kuitenkaan tunne heitä hyvin. Tiedän että se on aivan typerää ja naurettavaa miettiä tämmöistä. Työuraa on kuitenkin tällä iällä edessä vielä "aika" kauan. 😅
Mulla samat, että hoitovapaalta aloitin työt syyskuussa ja nyt sitten pian saa ilmoittaa tulevasta pikkuisesta jo, että vähä kans jännittää vaikka ihan normaaleja asioita nämä kuitenkin ovat. 😅
 
@mangomelooni tsemppiä! Meillä poika karanteenissa ja mietin väkisinkin, että jos se nyt tulee niin toivottavasti ei vaikuta raskauteen.

Kovasti paljon mäkin urheilen, salibandy jää nyt tauolle. Juoksu myös.. hiihdellyt oon myös. Mutta kyllä niihin taas takas kiinni pääsee. Kävelyä vaan paljon 🤗

Pahoinvointia ei oo aiemmissa ollut, katsotaan, kuinka nyt käy...

Meillä muuten 2/3 lapsista jo syyskuussa syntyneet 😊
 
  • Tykkää
Reactions: L1mppu ja hiliputti
Täällä aamuvirkku taas. Oon useana aamuna heränny aikaisin, joka on mulle todella epätyypillistä. Tein sitte sen viikkonäytöllisen testin ja sain tulokseksi 3+. Olin tosi yllättynyt mutta tietenkin hyvällä tavalla, odotin siis että toivottavasti tulee se 2-3 joka oletettujen viikkojen mukaan pitäisi tulla !
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Ja @hiliputti ymmärrän niin tuon turhautumisen, eihän nyt vielä pitäisi olla mitään estettä suht normaaliin menoon! Mutta niin on yllätyksiä ja erilaisia oloja tää alkuraskauskin täynnä. Toivottavasti juilimiset ja kivut menee pian ohi! Tuo spinning olis kyllä varmaan hyvä, siitä oon joskus tykänny kovasti. Hiihto on kans yks hyvä, jossa ei tuu iskutusta - kunhan lunta olis. Sit aattelin hankkia ihan vaan sauvat vähän tehokkaampaan kävelyyn. Ehkä näillä sit aina sopivissa väleissä liikkumaan!
Totta, hiihto vois olla myös hyvä. Se hiihtokausi on vaan täällä etelässä harmittavan lyhyt; viime talvena pääs just vauhtiin, ku kausi oliki jo ohi! Nytki harmittaa, ku pakkaset muuttu näihin plussakeleihin! = (

Mulla on ollu aika surkee viikonloppu, ku alaselkä oli niin hitsin kipee, ettei oo oikee tehny mieli tehä mitää. =/ Keskenmenojutut taas mielessä, ku niissä saattaa olla myös selkäkipuja, ja se vielä yhdistettynä perjantain vatsakipuihin - sen jälkeen ei oo ollu enää oikee mitää vatsatuntemuksia, ja nyt selkäki jo parempi, ja sit väkisin miettii, et kävikö tässä nyt pahin (anteeks negatiivisuus)...

Kuulostaa tutulta noi jännitykset raskauden kertomisesta työpaikalla. Munkin tapauksessa tulee varmaan olee aika iso ylläri, jos nyt sinne asti päästään. Viimeks kerroin vasta raskauden puolivälissä, rakenneultran jälkeen. =D Mutta ehkä vielä enemmän jännittää kertoa joilleki läheisille, kun tää ei ehkä nyt ollu ihan odotettavissa että niin monen vuoden jälkeen vielä ryhdyttäis tähän.
 
  • Tykkää
Reactions: L1mppu
Moikka!

Liityn tänne teidän joukkoon höpisemään. Vuodenvaihteessa plussattu ja laskuri näytti, että laskettu aika olisi 9.9.

Erinäisistä terveydellisistä syistä johtuen kävin varhaisultrassa eilen. Näkymä oli kovin heikkoa ja vielä ei osattu varmuudella sanoa kulkeeko mukana pikkuinen vai onko kyseessä mahdollisesti tuulimuna tai kkm. Viikot vastasi ultrassa 5+6, eli saattaa kaiketi johtua pienistä viikoista ettei juurikaan mitään vielä pystynyt varmaksi sanomaan. Sanoi, että pitää kontrolloida viikon kuluttua.

Kovasti oireeton ollut tämä alkutaival. Järkyttävä jano koko ajan ja tietty vessassa sit joutuu ravaamaan usein. Satunnaista, hyvin lyhytaikaista kuvotusta ja rintojen arkuutta on myös ilmoilla.

Meillä kyseessä ensimmäinen lapsi ja vu:n mukaan laskettu aika olisi nyt 11.9. Jännittää vain niin kovasti tuo ensi viikon kontrolliultra, että kuinka tässä oikein mahtaa käydä. Kovasti toivon, että matkassa mukana kulkisi pikkuruinen ❤

-Aavamariia
 
Elinanen
Mie oon pahoillani jos nyt tuo minun viesti kuulosti ikävältä tai syyllistävältä. En tarkoittanut että ei saisi pohtia tai pelätä keskenmenoa tai muuta. Ehkä olen liian suorapuheinen, minua vaan itseä harmitti kun koko esikoisen odotusaika meni pelätessä oireettomuutta (minulla myös kkm oireellisesta raskaudesta tiedän kyllä, että on tosi kova paikka). Joten tarkoitin tsempata meitä kaikkia, ilmeisesti se ei ollut oikein kuitenkaan sanottu joten pahoittelut siitä. Älä ihmeessä hiliputti pahoittele negatiivisuutta, ihan normaalia pohdintaa. Tsemppiä meille kaikille ja toivon että saadaan jokainen pieni syyskuinen syliin.
Tervetuloa aavamariia! Toivotaan että saatte hyviä uutisia kontrolliultrassa, hyvin voi olla että viikot on vain vielä niin pienet että pikkuista on vaikea nähdä ultrassa💙
 
Mie oon pahoillani jos nyt tuo minun viesti kuulosti ikävältä tai syyllistävältä. En tarkoittanut että ei saisi pohtia tai pelätä keskenmenoa tai muuta. Ehkä olen liian suorapuheinen, minua vaan itseä harmitti kun koko esikoisen odotusaika meni pelätessä oireettomuutta (minulla myös kkm oireellisesta raskaudesta tiedän kyllä, että on tosi kova paikka). Joten tarkoitin tsempata meitä kaikkia, ilmeisesti se ei ollut oikein kuitenkaan sanottu joten pahoittelut siitä. Älä ihmeessä hiliputti pahoittele negatiivisuutta, ihan normaalia pohdintaa. Tsemppiä meille kaikille ja toivon että saadaan jokainen pieni syyskuinen syliin.
Tervetuloa aavamariia! Toivotaan että saatte hyviä uutisia kontrolliultrassa, hyvin voi olla että viikot on vain vielä niin pienet että pikkuista on vaikea nähdä ultrassa💙
Eijei, mä en ottanu sun kommenttia mitenkään negatiivisesti - ymmärsin kyllä tsemppitarkoitukset! = ) ❤

Mä nyt kuitenkin diagnosoin täällä jo ittelleni (keskeytyneen) keskenmenon, ku oli niin hirveet alaselkä- ja vatsakivut, ja sen jälkeen kaikki pienimmätkin oireet (tissikihelmöinti, turvotus, heikko olo, uupumus & yöllinen vessahätä) loppu ku seinään. Nyt aattelin vaan odottaa, mitä seuraa...
 
  • Surullinen
Reactions: Tintin-91 ja Viita
Ihanaa, kun tullut uusia syyskuisten odottajia mukaan. Tervetuloa kaikille! 🥰

@mangomelooni , tsemppiä koronan kanssa! Jospa sairastaisitte sen vähäoireisena koko porukka ja pian pääsisitte taas kiinni normaaliin elämään.

Täällä nyt rv 7+2 ja aamupahoinvointi alkaa olla melkoista. 😬 Onneksi toistaiseksi aamupala maistuu hyvin ja pahoinvointi helpottaa heti kun saa syötyä. Harmittaa, kun tuli tänään hermoiltua esikoiselle ihan mitättömästä asiasta kun pahoinvointi hermostutti aamulla. Pyytelin kyllä anteeksi ja pitänee tänään touhuta hänen kanssa jotain kivaa. 🥰 Vuorotyön etuja nämä arkivapaat.
 
Elinanen
Minulla on myös nyt viikonlopun aikana ja tänään ollut aiempaa voimakkaampaa väsymystä sekä pahoinvointia. Onneksi ei ole oksennjs vielä lentänyt, mutta sellaista vähän koko päivän jatkuvaa pahoinvointia ei niinkään ajoitu aamuun. Ärsyttäväääää.. meillä myös 7+2
 

Yhteistyössä