Syyskuiset 2022 🍁🧡

Huomenna olis nyt sitten se päivä kun menkkojen piti alkaa.. en tiiä miks mua jännittää tää nyt aivan hulluna ja oon jotenki ihan varma että huomenna tai lähipäivinä ne menkat alkaa ja tää oliki vaan kemiallinen raskaus. Ei olis pitänyt testata niin varhain... ootteko muut testailleet "liian" aikaisin? Mun kierto on ollu aina säännöllinen 28pv ja nyt siis tein testin jo kp25 koska olin jotenkin ihan varma raskaudesta. Sain selkeän viivan testiin ja tein vielä viikkonäytöllisen eilen illalla (eli kp27) johon tuli "raskaana 1-2 viikkoa" . Tietyllä tapaa tuo selkeä plussa noin aikaisin taas antaa vähän toivoa, kun viime raskauden testasin vasta kp29 kun menkat ei alkaneet ja viiva oli juuri ja juuri tarkkaan tihrustamalla havaittavissa... Ja se raskaus siis menikin kesken
 
Huomenna olis nyt sitten se päivä kun menkkojen piti alkaa.. en tiiä miks mua jännittää tää nyt aivan hulluna ja oon jotenki ihan varma että huomenna tai lähipäivinä ne menkat alkaa ja tää oliki vaan kemiallinen raskaus. Ei olis pitänyt testata niin varhain... ootteko muut testailleet "liian" aikaisin? Mun kierto on ollu aina säännöllinen 28pv ja nyt siis tein testin jo kp25 koska olin jotenkin ihan varma raskaudesta. Sain selkeän viivan testiin ja tein vielä viikkonäytöllisen eilen illalla (eli kp27) johon tuli "raskaana 1-2 viikkoa" . Tietyllä tapaa tuo selkeä plussa noin aikaisin taas antaa vähän toivoa, kun viime raskauden testasin vasta kp29 kun menkat ei alkaneet ja viiva oli juuri ja juuri tarkkaan tihrustamalla havaittavissa... Ja se raskaus siis menikin kesken
Onnea! 😍
Testasin varhaistestillä kp 23 ekan plussan. Mulla ei aikaisempia raskauksia/keskenmenoja ja silti mua jännitti kun sitten oli menkkojen alkamispäivä. Mä pidän peukkuja huomiselle! 👍 Yritän ite ajatella että en halua antaa pelon pilata tätä alun euforiaa. Vaikka kuinka yrittäisi himmailla fiiliksiään niin se keskenmeno ottais joka tapauksessa koville...
 
Huomenna olis nyt sitten se päivä kun menkkojen piti alkaa.. en tiiä miks mua jännittää tää nyt aivan hulluna ja oon jotenki ihan varma että huomenna tai lähipäivinä ne menkat alkaa ja tää oliki vaan kemiallinen raskaus. Ei olis pitänyt testata niin varhain... ootteko muut testailleet "liian" aikaisin? Mun kierto on ollu aina säännöllinen 28pv ja nyt siis tein testin jo kp25 koska olin jotenkin ihan varma raskaudesta. Sain selkeän viivan testiin ja tein vielä viikkonäytöllisen eilen illalla (eli kp27) johon tuli "raskaana 1-2 viikkoa" . Tietyllä tapaa tuo selkeä plussa noin aikaisin taas antaa vähän toivoa, kun viime raskauden testasin vasta kp29 kun menkat ei alkaneet ja viiva oli juuri ja juuri tarkkaan tihrustamalla havaittavissa... Ja se raskaus siis menikin kesken
Mä plussasin 11dpo 05/2016 ja vuoto alkoi siitä n.4 päivän päästä ja v.2017 tasan vuotta myöhemmin plussasin uudelleen ja se pelko juurikin sen ekan viikon oli hirveää sen edeltävän kokemuksen vuoksi. Ja vähän samaa nyt havaitsen (tänään 16dpo tai 4+2), sain plussan viikko sitten 10dpo ja oon testaillut nyt aika hulluna (päivät kuluneet hitaasti),tänään viivat lähes yhtä tummia ja tähän koitan nyt lopettaa. Esikoisesta tein yhden testin ja se oli siinä, sillä tiedolla mentiin! Viivan tummumisen seuraaminen on tuonut näihin eroihin piinapäiviin vähän mielenrauhaa.

Varasin varhaisultran 3.2
 
@Mini-Myy pahoittelut kemiallisesta! Onneksi olet noin toiveikas tulevan suhteen, uskon teidän saavan omn pienokaisen ihan takuulla. Toivottavasti mahdollisimman pian 💞

Täällä nyt rv 6+3, ja parina aamuna on etova olo nostanut päätään... Tänään meinasi ihan oksettaa. Esikoisesta oksensin aika paljon rv6-14 (muistaakseni), ja en kyllä sitä samaa haluaisi. Saapa nähdä. Appelsiinia tekee mieli 😆 Varhaisultra on jo ensi viikolla, jännittää kamalasti! Toivon sieltä saavani jonkinlaisen rauhan tähän odotukseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva.pupu
Voi ei, pahoittelut @Mini-Myy – toivon sulle pikaista plussaa!

Vähän samoja fiiliksiä kun @Suikku1 – parina päivänä meinannut vähän öllöttää, jos on yli kaksi tuntia vierähtänyt ruokailusta. Vaikka vielä tosi lievää, niin silti saa esimakua, että apua, jos kokisikin sen pahemman kaavan kautta. Sulla ilmeisesti ollut! Huh. Tämä "öllöttävä" olo nyt vaan ärsyttää lähinnä siksi, että koko ajan pitää miettiä mitä haluaisi syödä. On nälkä, mutta ei oikein tee mitään mieli. PAITSI jalapenoja, fetaa, limeä ja kermaviiliä. Mietin kuumeisesti mitä kaikkea voin niillä marinoida. :D Nyt siis 6+4.

@AmandaF - minusta kuulostaa hyvältä tuo sinun "tunne että on raskaana" - ja toki siis plussa jo testissä eli sehän sen tietty jo todistaa! Ymmärrän kyllä, että voi olla todella epävarmat fiilikset. Mä oon kaks kertaa ollut raskaana ja DPO 10 ollut kutakuinkin varma tuntemuksista kummassakin. Testit kuumotelleet, mutta sitten DPO 11 oon pinnistellyt testauksen. Ensimmäinen kun meni siitä viikon päästä kesken, niin tässä nykyisessä raskaudessa nimenomaan tuo eka viikko oli tosi raskas, kun ei uskaltanut luottaa. Mutta kun pääsi sen "merkkipaalun" ohi ja sopivasti ollut oireita, niin tilalle on tullut luottamus tähän. Plus toki tein testejä niin pitkälle, että sain tasavahvat viivat. Olisko ollut DPO 18.
 
  • Tykkää
Reactions: Suikku1
Onpa ikävää @Mini-Myy 😔. Toivotan hyviä plussatuulia jatkoon!

Aloin tässä hermoilemaan, että äitiysvapaahan koittaa lopulta todella pian, kesälomat pitää mun ainakin pitää alta pois 😱. Samanaikaisesti mietin että kaikki muu on toissijaista, kunhan pienellä olisi kaikki hyvin 🙏🏼. Ensi viikolla jo vu! Tavallaan pelottaa että meen liian aikaisin, 7+1 tai 7+3 laskentatavasta riippuen, mutta kaiken järjen mukaan sykkeen pitäisi tuossa kohtaa jo näkyä kumminkin 🤔
 
Mäkin malttamattomana meen jo pe VU, sillon kanssa suunnilleen 6+4-6+6 suunnilleen, olisin vaihtanut ens viikon alkuun mutta ei ollut mulle sopivaa aikaa siinä 🙈 Vähän kyllä jännittää just jos ei näy syke niin siitäkös sitten hermostuu... Sit mulla olis nyt se koronarokote ens tiistaina ja kauhea päänsisäinen vääntö nyt että otanko jo vai vasta 12vko jälkeen 🤷🏼‍♀️🙈 Lähinnä se mietityttää kun noita mrna-rokotteita ei oo raskaana olevilla testattu juurikaan, että miten se uusi teknologia toimii.. opiskelen ite myös Th:ksi ja oon kyllä muuten rokotuksista lukenut paljon. Toisaalta ei huvittais kokeilla sitä koronaa sairastaakaan raskaana ollessa... puu ja kuori ja silleen 😅
 
Täällä ihan hirmu levoton ja huonostinukuttu yö takana. Ja illalla pitäis mennä yövuoroon o_O

Kaikkiko te ootte menossa varhaisultraan? Mä en oo ikinä eläissäni sellaisessa käynyt , mietin menisinkö nyt vai en... Nythän mulla kai on viikot vasta 4+1 joten vielä en tietysti hötkyile yhtään mihinkään.

Mullakin 2kpl viikkonäytöllisiä testejä kaapissa jemmassa. Varmaankin oman mielenrauhan vuoksi teen vielä testin, vaikka eihän sekään mitään varmaa lupaa vaikka testit näyttäis mitä. En tiiä miten pääsen tästä negatiivisesta asenteesta eroon!?!? Kkm kummittelee niin voimakkaasti takaraivossa että oon kokoajan ihan varma ettei tässä käy hyvin nytkään :oops:
 
Täällä ihan hirmu levoton ja huonostinukuttu yö takana. Ja illalla pitäis mennä yövuoroon

Kaikkiko te ootte menossa varhaisultraan? Mä en oo ikinä eläissäni sellaisessa käynyt , mietin menisinkö nyt vai en... Nythän mulla kai on viikot vasta 4+1 joten vielä en tietysti hötkyile yhtään mihinkään.

Mullakin 2kpl viikkonäytöllisiä testejä kaapissa jemmassa. Varmaankin oman mielenrauhan vuoksi teen vielä testin, vaikka eihän sekään mitään varmaa lupaa vaikka testit näyttäis mitä. En tiiä miten pääsen tästä negatiivisesta asenteesta eroon!?!? Kkm kummittelee niin voimakkaasti takaraivossa että oon kokoajan ihan varma ettei tässä käy hyvin nytkään
Mä en (ainakaan toistaiseksi) ole menossa varhaisultraan. Mieli voi toki muuttua, jos kaikki oireet katoaa tai muuten tulee sellainen olo. Juuri nyt ei vaan jostain syystä tunnu, että se olisi tarpeellista. Oon ottanut nyt sen asenteen, et oon 100% raskaana ja se saa riittää.

Voin kyllä kuvitella, että kkm varjostaa alkanutta raskautta. Ei se auta kuin uskoa ja toivoa parhaan mukaan, että todennäköisyydet on omalla puolella. Toivon, että saat mielenrauhaa ja varmuutta raskauden jatkumiseen normaalisti.

Täällä jatkuu ja ehkä aavistuksen vielä pahenee etova / huono olo. Nyt ei enää kovin kauan ruokailun jälkeen kestä se normaali olo. Toivon, ettei tarvitse oksennella! Myöskin veto pois. Ei oikein innosta muu kuin laiskottelu tällä hetkellä.
 
Huuh, nyt alkaa olee paha olo aamusta iltaan 🤢 Sanoin just miehelle että en halua valittaa kun enemmän taas huolestuisin jos yhtäkkiä olisi oireetonta. Appelsiinit on kyl aivan best ja omenalohkot. Aamuisin on edelleen mustikkakeitto ainoa mikä menee alas. Suolasta tekee mieli välillä ja syömisen ajan ok olo, sen jälkeen melkein heti taas oksettaa 😅 Onneksi opiskelut etänä, niin ei tarvii luennoilla kärvistellä 😊🙈 Tänään olis noin 6+3 🥰
 
Kaikkiko te ootte menossa varhaisultraan? Mä en oo ikinä eläissäni sellaisessa käynyt , mietin menisinkö nyt vai en... Nythän mulla kai on viikot vasta 4+1 joten vielä en tietysti hötkyile yhtään mihinkään.
Mulla 1.tyypin diabetes, niin sisätautipoli sano että kannattaa varata. Hoitotasapaino on hyvä, et ylimääräisiä riskejä ei sen kummemmin pitäisi tässä vaiheessa vielä olla. Kiva kuitenkin mennä ja ilmaiseksi vielä, kun on neuvolan järjestämä.
 
  • Tykkää
Reactions: AmandaF
Täällä ihan hirmu levoton ja huonostinukuttu yö takana. Ja illalla pitäis mennä yövuoroon

Kaikkiko te ootte menossa varhaisultraan? Mä en oo ikinä eläissäni sellaisessa käynyt , mietin menisinkö nyt vai en... Nythän mulla kai on viikot vasta 4+1 joten vielä en tietysti hötkyile yhtään mihinkään.

Mullakin 2kpl viikkonäytöllisiä testejä kaapissa jemmassa. Varmaankin oman mielenrauhan vuoksi teen vielä testin, vaikka eihän sekään mitään varmaa lupaa vaikka testit näyttäis mitä. En tiiä miten pääsen tästä negatiivisesta asenteesta eroon!?!? Kkm kummittelee niin voimakkaasti takaraivossa että oon kokoajan ihan varma ettei tässä käy hyvin nytkään
Oon menossa varhaisultraan. Mullakin on taustalla kkm. Ekassa, siinä keskenmenneessä, raskaudessa kävin varhaisultrassa viikkojen epäselvyyden vuoksi, mutta nyt ihan keskenmenopelon vuoksi.

Mullakin on "negatiivinen asenne". En vain pysty luottamaan, että tästä raskaudesta syntyisi meille lapsi. Mulla ei oo mitään raskausoireitakaan. Yhtenä päivänä oli rinnat arat, mutta sekin meni ohi. Sitten on ollut pariin kertaan sellaista paineentunnetta jossain ehkä kohdunsuulla, ja samaa tunnetta/kipua oli keskenmenossa ennen kuin vuoto alkoi.

Ultra on ensi viikon lauantaina, mutta oon jo varautunut että sieltä ei hyviä uutisia tule.
 
Mä en mee varhaisultraan nyt tällä kertaa. Menisin jos olisi kätilön vastaanotto tarjolla, mutta ei meidän alueella ole kuin yksityisiä gynejä ja se käynti maksais 200-250e kevyesti. Että gyne toteaa et juu syke löytyy ja on oikeassa paikassa ja repii sit tommosen liksan siitä, niin ei, ei ole rahaa ylimäärästä noin paljoa 😂
Olisin voinut mennä mulle sektion tehneelle gynelle ultraan mutta hänelle ei ollut vastaanottoaikoja saatavilla 😐 hän tekee siis puoliksi yksityistä gyne vastaanottoa ja puoliksi keskussairaalassa gynekologina.
 
Hiukan nopeammin kuluu nyt päivät kun loma loppui ja uusi kierto on päivä päivältä selvemmin "myöhässä " eli poissa. Epävarmuus on inhottavaa, mutta jotenkin sitä nyt vain pitäisi kestää....

Varasin neuvolasta ajan ja he lätkäisi mulle kalenterin mukaan viikoiksi 5+0, mut elän itse todennäköisemmän 4+4 mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Mä hyppään kans mukaan. Esikoista tääl odottelen, miehellä edellisestä suhteesta 6 vuotias poika. Tiistaina tehtiin positiivinen testi, viikko digi ilmoitti 2-3 joka paikkaansa pitävä. Laskettuaika 9.9. Rinnat kipeät ja etovaa oloa ja oksettaa.
31 w ja sairaala Nova. Saa heittää viestillä, jos keskisuomessa päin asuu
Melkein täysin samassa tilanteessa ollaan! 😁 Oon kans 31 ja LA 9.9. Jyväskylässä asustellaan 🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Lilliputtiska

Yhteistyössä