Mites teillä muilla nukkumiset? Mä alan olla tosi kyllästynyt tähän meidän meininkiin. Välissä saattaa olla n. 2 viikkoa, että nukkuu hienosti sekä päikkärit että yöllä ja sitten taas alkaa öisin heräily ja päikkärit täyttä tuskaa. Nyt kun 9,5kk menty näin niin alkaa riittää. Me muutetaan viimeistään elokuun lopussa isompaan asuntoon, asutaan nyt siis kaksiossa ja vauva nukkuu edelleen pinnasängyssä meidän vieressä. Samalla kun muutetaan niin vauva siirtyy omaan huoneeseen ja aloitamme jonkinlaisen unikoulun tarpeen mukaan, jotta tää jatkuva riekkuminen ainaki helpottuisi. Ennen sitä yritän saada nukkumarytmin kuntoon ja aikaistettua nukkumaan menoa sillä oon lukenut, että se parantaa yöunta kun menee ajoissaa nukkumaan. Tavoite ois klo 19-7 unet ilman heräilyä. Tuo aika ei sovi yhtään meidän elämäntyyliin, sillä pitäis olla sitten jo klo 18 kotona hoitamassa iltatoimia jne mut ei kyllä sovi tää jatkuva yöheräilykään.
Meillä selkeesti neiti on tosi herkkä asioille, uuden oppiminen, hampaat, eroahdistus jne vaikuttaa uniin. Viime yönä satuin itse heräämään ja seuraamaan mitä tapahtuu kun vauva herää, hän siis havahtuu hereille tai ei välttämättä herää täysin mut kääntyy massulleen ja lähtee ryömimään sängyssä. Herää sitten kun sängyn reuna tulee vastaan, alkaa kitistä, jos tässä kohti ei reagoi niin itkee ja herää kunnolla. Kun nostan hänet takaisin parempaan asentoon ja laitan tutin niin nukahtaa heti. TODELLA RAIVOSTUTTAVAA. Aivan täysin turhaa heräilyä tällänen ja alkais jo olla aika päästä eroon.
Verrokkina tähän hyvä yö menee seuraavasti; nukahtaa joskus klo 20 suosiolla ilman taistelua, herää max kerran joskus aamu 5 aikoihin jolloin annan vähän maitoa, jatkaa unia 7.30 saakka ja herää iloisena höpöttää. Tai ei välttämättä herää ollenkaan koko yönä, näitäkin öitä ollut välissä. En ymmärrä miksi tämä vaihtelee näin rajusti.
Välillä on nukkunu pinnasängyssäkin sellasia 2h päikkäreitä, sitten taas välissä se on taistelun kanssa nukkumaan ja herää 30min kohdalla itkemään eikä välttämättä nukahda enää.
HUOH. Pahoittelut avautumisesta.