Syyskuiset 2019

@gemmy Oooooh, ihania ja odotettuja uutisia! :love: Ja todella rohkaisevaa kuulla, että noinkin voimakkaan vuodon jälkeen voi kaikki olla hyvin.

Paljon lisää uusia ilmoittautunut tähän ryhmään, kivaa! :)

Oon ajatellut, etten sano oireista (tai lähinnä oireettomuudesta) täällä enää mitään, kun muilla on niin kurjan voimakkaita ja mulla ei vkon 4 jälkeen juuri mitään. Mutta juuri äsken roikuin mäkin silleen meditatiivisesti pöntön yllä ja mietin, kannattaiskohan työntää sormet kurkkuun. Hahaa! No onneksi meni hetki ohi.

@Olivia_ Mulla oli se varhaisultra 6+5 (tai arvottiin koon perusteella, että oiskohan jo ollut 6+6). Hyvin näkyi syke, vaikka muuten vielä pieni olikin. Nyt tietty mietin, että olis pitäny hermoilla vähemmän ja mennä myöhemmin - vaikka oikeastihan haluaisin vain mennä uudestaan kurkkaamaan. :whistle:

Mä oon ehkä vähän pettynyt ollut tohon Raskaus+-appiin. Odotin enemmän ja tarkempaa alkionkehitysinfoa ja kunnon selostusta raskauden vaikutuksista kropalle jne. Ja ne niiden alkion kootkin on musta vähän yläkanttiin (”vauvasi on tänään vadelman kokoinen: 1,6 cm” - no ei tasan ole varhaisultran ja lekurin kasvuarvion perusteella.):cautious: Löytyyköhän wannabe-biologeille joku oma appi? :p
 
Kaikille uusille onnittelut plussista ja tervetuloa ketjuun :love::love::love::love::love::love::love:

@gemmy ihania uutisia sieltä <3 <3
Olin kans tänään siellä kontrolli ultrassa. Pieni vastasi viikkoja ja sydän väpätti hurjasti <3 nyt siis 7+2 :)
Vuotoa ei juurikaan enään ollut, mutta tumma hematooman viittaava löydös kohdussa oli. Se sama mikä siellä näkyi viimeksikin, mutta alue oli selkeästi pienempi (y)
Tämäkin gyne oli sitä mieltä että kohdussa on ollut toinenkin matkustaja, joka vain ei ole lähtenyt kehittymään normaalisti.
Yritän tässä luottavaisin mielin olla, että pieni jaksaa pysyä kyydissä.
 
Vuodolle/verelle kohdussa voi olla monia selityksiä. Periaatteessa istukan reunakin voi vuotaa, mutta tämä ei näyttänyt kuulemma ihan siltäkään. Epäili, että jokin verisuoni olisi katkennut kohdun laajetessa ja vuotanut sinne verta. Toki kun on keinoalkuinen raskaus ja katetri on käynyt kohdussa niin sekin voi joskus aiheuttaa hematooman/verta kohtuu jos raskaus alkaa. Kakkosmatkalaistakin tai sellaisen jäänteitä etsi, koska hcg-arvot sopivat siihen, mutta viitteitä sellaiseen ei kuitenkaan näkynyt.

@Tupuli En tiedä onko wannabe biologeille tai biologeille sopivia appeja olemassa :ROFLMAO: 8+0 alkion vasta pitäisi olla 1,6 cm. Kai.Tai en mä muista. 7+0 oli nyt 1 cm ja se oli kuulemma juuri oikea koko ja muistaakseni esikoisesta oli 7+5 se 1,5 cm.

Olen oksentanut koko illan. Miksi poikkesin tutusta ruokavaliosta ja söin riisiä. Koko pakka meni sekaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
@Tupuli, sama täällä! (y) Ite oon aika kranttu ja vertaillu siks monta sovellusta ja parhaat on tähänastisista Pregnancy Calendar (logona vaaleanpunainen sydän jonka sisällä vauvan ääriviivat) ja Pregnancy (logona valkoiset jalanjäljet vihreällä taustalla). Noissa on mun mielestä kivasti embryologiaa ja muutenkin kaikkea hyödyllistä ja mielenkiintoista tietoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
Täällä on niin aktiivista etten nyt ehdi kaikkea kommentoimaan vaikka luen kyllä ahkerasti palstaa :D

@Beibihaaveilija lle osanotot menetyksestä, mutta ihana että osaat olla positiivisilla mielin ja katse on kohti jatkoa (y) jos yhtään auttaa niin meilläki tuli tärppi (edellisestä) heti tokasta kierrosta km jälkeen vaikka sitä ennen oli 6kk yritystä, ehkä se on totta että siinä tulee hedelmällinen vaihe!

@gemmy Mukava kuulla että siellä tuli hyviä uutisia ja että todellaki on mahdollista vuotelut monesta syystä eikä tartte aina tarkoittaa että mikään ois vikana :)

@Mandel Vau! Onnea tuplavauvoista, toivotaan että molemmat pysyy hyvin kyydissä! :love: Mä oon ite kaksonen ja meillä on suvussa niitä paljo, miehelle se ois unelma ja mulle ”painajainen” :LOL: sen mielestä mun pahoinvoinnit ym tarkottaa että ois kans kaksi ku viimeks olin niin oireeton, en kyllä ite usko.

Mitähän muuta piti kommentoida, en nyt muista o_O no täällä menny koko vko pahoinvoinnin kans ja onneks taitaa helpottaa jo sen verran että jää lähinnä aamuun. Mutta syöminen on tosi vaikeeta ku heti alkaa kiertää mahassa ja ripuliki iskee oksentamisen sijaan :sick:

Ai niin, kerrottu on vaan mun äidille ja siskolle, muille varmaan sitte vasta ku on np ultra takana. Jos maltan ite sinne asti olla sanomatta muille :whistle:
 
Heippa kaikille! Oon ollut koko viikon kauheessa flunssassa niin jäänyt kirjoittelutkin tänne.:( Kivasti tullut lisää uusia:)

Joku täällä kyseli implanteista.. mulle on laitettu 2015 lihaskalvon alle ja edelleen imetän meidän 2 vuotiasta. Onhan nää mun rinnat alkanu roikkua kun välillä ollu niin täynnä maitoa mutta jospa sitä menis korjausleikkaukseen joskus tulevaisuudessa:LOL::D
Onkohan muuten raskausaikana imettämisestä jotain haittaa sikiölle?

Miten sinne fb-ryhmään pääsikään? Tai siis kenelle piti laittaa viestiä?(n)

Ja isot pahoittelut heille joilla mennyt kesken:cry: ja kovasti onnea uuteen yritykseen!❤
 
Ja hitsit kun tekis niin paljon mieli shoppailla kaikkia vauvanvaatteita ym. Mut ehkä maltan vielä odottaa jonkun aikaa:rolleyes:

Piti olla eka neuvolakin tulevana tiistaina jolloin olis 8+0 mutta joudun siirtämään ajan töiden takia:( toivottavasti ei mene kauhean pitkälle aika:(
Eikä millään jaksaisi odottaa ekaan ultraan joka on vasta viikoilla 12-13 täällä suunnalla..
Onko täällä muita joita jännittää jos sikiöitä onkin enemmän kuin yksi? Itseäni jännittää kovasti kun lapsia on jo 4 ennestään:D
 
Täällä odotellaan toista lasta syntyväksi syyskuussa. Ensimmäinen 3/18. Plussasin tiistaina ja voi tätä iloa ja onnea! Ei vaan malttaisi odottaa ekaa neuvolakäyntiä!

Miten fb ryhmään pääse?
 
Moikka! Täällä kans yksi viime lauantaina positiivisen raskaustestin tehnyt ilmoittautuu! Lupasin kyllä että liityn keskusteluun vasta varmemmilla viikoilla, mutta tässä ollaan. Nyt siis menossa viikot 4+2 jos oikein olen osannut laskea ja esikoista odotellaan. Oireina vatsan nippailua ja jomottelua, kipeät rinnat ja armoton väsymys. Eilen oli ensimmäistä kertaa huonoa oloakin.
Olen niin kateellinen teille, jotka pystytte pitämään asian vielä näin varhaisessa vaiheessa salassa. Olen itse sairaanhoitajana leikkaussalissa töissä ja maanantaina ensimmäisenä piti mennä esimiehille sanomaan, että en pysty osallistumaan tiettyihin töihin. Hirvittää, kun työpaikka on täynnä sikiötoksisia aineita, kaasuja, tarttuvia tauteja, säteilyä ja veritartuntariskejä. Noh, toivotaan nyt pessimistisestä luonteestani huolimatta, että pieni ihmisen alku pysyy mukana

Viltti-tossu, esikoinen, rv 4+2, LA 25.9. Molemmat 30v
Hei täällä kans yksi leikkurisairaanhoitaja. Samat ongelmat töissä salassa pitämisen suhteen. Esimiehille oli pakko heti kertoa asiasta. Heti kahden viikon jälkeen plussasta jäinkin sitten muutamalle työkaverille kiinni (kiitos sevon). Tuntuu vähän siltä, että täytynee kertoa muillekin tossa varhaisultraan jälkeen, jotta on pienelle turvallisempaa olla, kun saa "luvan" kanssa laistaa tietyt työtehtävät, jotka voisivat vahingoittaa pientä.
Eli neljä päivää pitäisi vielä saada pidettyä tämä salassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Viltti-tossu
Ei löytyny alkiota ultrassa, tuulimuna tai alkuunsa keskeytyny. Vuoto oletettavasti vko sisään
 
@Karvakorvat voih :cry::cry: Varmasti iso järkytys ja suru, järkyttää itteäkin kun tollee yhtäkkiä joku saa kuulla jotain tollasta :cry: Hurjasti voimia! Toivotaan että tärppää pian uudelleen!

Elämä kyllä laittaa välillä mietteliääksi ja vetää jotenki polvilleen vaikkei ite oo nyt kuullu ainakaan vielä mitään ikävää uutista mut ihan vain mitä tähänkin ketjuun on jo sattunu nostaa tipan linssiin :cry: Toivon sydämeni pohjasta että enää ei tuu lisää draamaa tähän ketjuun ja että keskenmenon kohdanneet raskautuvat pian ja onnellisemmin uudelleen.
 
Nyt vaan odotetaan vuotoa. Oon kyllä ilonen, että menin varhaisultraan niin osaan varautua vuotoon tai jos ei vuotoa tule niin saa ainakin nopeemmin alotettua sen.
 
Olen pahoillani @Karvakorvat . Samaa itsekin mietin kun oli kkm, että hyvä kun tiedon sai mahdollisimman pian varhaisultrassa niin asian käsittelyn sai aloitettua ja pystyi vähitellen suuntaamaan ajatuksia eteenpäin ja uusiin yrityksiin. Mulla oli kasvu loppunut rv 6 mutta vielä rv 9 ei vuotoa alkanut ja silloin sitten lääkkeellinen. Jos en olisi käynyt ultrassa rv 7 olisi pettymys ollut vielä voimakkaampi. Toki oli iso jokatapauksessa. Paljon voimia! Ja positiivisia plussa tuulia tuleviin kiertoihin
 
Onnistuin muuten lopettamaan sähköposti seuraamis viestit. Sähköpostin alareunassa on pienellä tekstillä kohta joka on alleviivattu ja siinä lukee jotakin siihen tyyliin että jos haluat lopettaa seuraamisen paina tästä ja sitä klikkaamaalla pääsee valitsemaan että ei enää seuraa ja saa sähköpostiviestejä
 
  • Tykkää
Reactions: topis ja Reirei85

Yhteistyössä