Syöttekö te zucchinin kuorineen?

05.03.2014
408
-1
16
Olen ajatellut että eikö se salaateissa ole (aina) ihan kuorineen, mutta nyt kun tein siitä spagettia, tulin epävarmaksi sen suhteen ja kuorin, vaikka nyt tuntuu että siinä kuoressahan on varmasti todella paljon hyviä antioksidantteja ja vitamiineja?

Nyt kun päästiin asiaan, haluan myös tietää miten te itketätte munakoison? Itse joskus suolasin ja runsaasta huuhtelusta huolimatta olivat ihan syömäkelvottoman suolaisia :-C

Mää haukun sen miestä ja lapsia :D

Ei vaan ihan suolaamalla oon menny, tai aina en oo tainnu jaksaa itkettää ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: metsänpeitto
Olen ajatellut että eikö se salaateissa ole (aina) ihan kuorineen, mutta nyt kun tein siitä spagettia, tulin epävarmaksi sen suhteen ja kuorin, vaikka nyt tuntuu että siinä kuoressahan on varmasti todella paljon hyviä antioksidantteja ja vitamiineja?
473290.jpg

Paista kurpitsat öljyssä kullanruskeaksi. Mausta suolalla ja pippurilla.

[QUOTE="Niin";29936829]Ei ole, vaan kesäkurpitsa on. Samoin parsakaali, eikä mikään broccoli.

Se vaan hämmentää, että kirjoitat kuitenkin munakoiso, etkä aubergine. Miksi tällainen ristiriita?[/QUOTE]

No on kyllä ihan yleinen sana, jos laskee yleisyydeksi esim sanan käytön ruokalistoissa, lehtijutuissa jne. Ja toisia lainasanoja nyt vaan käytetään yleisemmin. Muistatko itse varmasti välttää puhumasta vaikka hands free -toiminnosta?

[QUOTE="tööt";29936847]ei kesäkurpizza oo salaatti?[/QUOTE]
Voi siitä tehdä salaattiakin :)
Kesäkurpitsa on vihannes ja ulkonäöltään hyvin samankaltainen kuin kurkku,
Vihreä tai joskus keltainen, pitkulainen, joskus pyöreähkö.

Äkkiseltään muistaisin lukeneeni, ettei näitä uudempia munakoisolajikkeita tarvitsisi itkettää. Munakoisossahan hedelmän sisällä oleva neste on luonnostaan hyvin kitkerää ja sen vuoksi on ollut tärkeää, että mahdollisimman paljon nestettä saadaan ulos. Uudemmissa lajikkeissa tuota kitkeryyttä on saatu jalostettua pois. Rakenteeseenhan itkettäminen toki yhä vaikuttaa.

Äkkiseltään muistaisin lukeneeni, ettei näitä uudempia munakoisolajikkeita tarvitsisi itkettää. Munakoisossahan hedelmän sisällä oleva neste on luonnostaan hyvin kitkerää ja sen vuoksi on ollut tärkeää, että mahdollisimman paljon nestettä saadaan ulos. Uudemmissa lajikkeissa tuota kitkeryyttä on saatu jalostettua pois. Rakenteeseenhan itkettäminen toki yhä vaikuttaa.

Joo ei nuo enaa alyttoman kitkeria taida olla mutta ilman itketysta ja nesteiden puristelua semmoinen kasittelematon munakoiso imee oljya paistettaessa kuin sieni joten parempaa tulee mielestani itkettaen.

Yhteistyössä