Mulle tehtiin kanssa synnytystapa-arvio, kun vauvan sf-mitta huiteli käyrien yläpuolella koko ajan. Aluksi ultrattiin ja sitten tehtiin tuo ""kovakourainen"" sisätutkimus. Vauvan lopullista kokoa veikattiin tuonne 4kg tuntumiin ja kuulemma mahtuisi tulemaan hyvin. Kun itse synnytys käynnistyi ja aikani yritin eikä synnytys edennyt, niin sama lääkäri passitti sektioon. Seuraavana päivänä sektion suorittanut lääkäri tuli juttelemaan kanssani ja kertoi, että yläosa lantiotani olisi ollut liian ahdas vauvan tavalliselle syntymiselle ettei se olisikaan ollut edes mahdollista, vauva painoi 4105g. Painoarvio osui siis aivan kohdilleen, mutta enää en luota tuohon tavalliseen mahtuu - ei mahdu - tutkimukseen vaan vaadin ensi kerralla röntgeniä, vaikka eihän sekään mitään takaa.. Kait se on niin, että jollei vauva ole iso kokoinen, niin suositellaan kokeilemaan normaalia synnytystä ensisynnyttäjille, ennen kuin viedään kiireesti leikkaussaliin, nim. kokemusta on..