Synnytyssairaalana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jorvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jorvi

Vieras
Hei,

jouduin tekemään pikapäätöksen Jorvista synnytyssairaalana ja yhtäkkiä alkoikin mietityttää että mitäs tuli tehtyä... Minkälaisia kokemuksia ja fiiliksiä Jorvista sekä synnyttämisen että myös ultratutkimusten yms. raskauden aikaisen hoidon osalta?

Kiitos etukäteen.

Aivan mahtavia kokemuksia. Olen kolme tytärtäni synnyttänyt Jorvissa sekä käynyt ultrat yms. siellä ja olen ollut todella tyytyväinen saamaani palveluun sekä synnytyssalissa että osastolla, jossa vauvaa saa pitää heti vierihoidossa tai myös halutessaan viedä ""hoitoon"" yöksi jotta saa nukuttua paremmin, tuovat sitten imetettäväksi. Itse en kyllä saanutkaan nukuttua hyvin vauvan ollessa poissa vaan ikävä oli kova ja piti hakea tuhisija viereen. Sitä ajatteli kaikista vauvan itkuista, että onko se mun pikkunen siellä hädässä ;-)

Itse valitsin myös Jorvin, tosin en edes paljoa muita vaihtoehtoja ajatellut.
Olen kuullut Jorvista hyvää ja vaikka sairaala onkin aika ""laitosmainen"", niin ihan kivasti ovat omat ystäväni paikkaa kiitelleet.
Itse olen käynyt vain yhdessä ultrassa (np), mutta siitä jäi oikein positiivinen kuva ja vaikka osan tutkimuksesta teki harjoittelija (Jorvihan on opetussairaala), niin tuntui hyvältä ja ammattitaitoiselta touhulta. Tosin tämä vasta näin pienellä kokemuksella - heinäkuun alussa on sitten rakenneultra...

Omat kokemukseni Jorvista reilun kuukauden takaa ovat erittäin positiiviset. Mahtava henkilökunta ja perhehuoneessa täydellinen rauha halutessasi.
Sinne vaan ja tsemppiä matkaan!

Ihan hyvää sanottavaa on mullakin Jorvista, yhden vauvan olen siellä synnyttänyt. Synnärillä mulle osui huippukiva kätilö, ja myös lapsivuodeosaston henkilökunta oli ystävällistä, joukossa eräskin kultainen tapaus, joka oikein otti mut omakseen, kun jouduin oleen siellä viikon. Hyvää hyvyyttään antoi mulle esim vyöhyketerapiaa erääseen vaivaani monta kertaa, kun vain muilta töiltään ehti.

Ainoa asia mikä vähän ehkä ärsytti oli se, että pulloa oltiin heti tarjoamassa, jos vauva ei kymmenessä minuutissa ollut heidän mielestään saanut imettyä tarpeeksi maitoa rinnasta. Pikemminkin oisin kaivannut enemmän kannustusta imetyksessä kuin sitä pullosta tuputtamista.
Niin, ja jos on valinnut perhehuoneen, niin silloin henkilökunta ei ota vauvaa hetkeksikään hoitoon, vaikka olisit kuolemanväsynyt ja tarvitsisit hetken unta. (näin ainakin meillä kävi.)

Yhteistyössä