Moi!
Synnytyksestäni on aikaa 10päivää ja synnytyksestä ja synnytyssalin henkilökunnasta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Kätilö oli ihana ja kannustava, vaikka ponnistuksestani ei tullut valmista ja vauva syntyi imukupin avustuksella. Ite makasin kyllä koko ajan, epiduraalinkin takia, mutta luulen että se oli minulle paras tapa kestää ne supistukset. Synnytyslääkäristä jäi hiukan huono maku, sillä hän oli venäläinen, eikä juurikaan osannut suomea, vaikka yritin kysellä kuinka pahasti repesin ja keventää tunnelmaa, koska olin kuin jäykkä toteemipaalu ompelemisen yhteydessä
Osastolla olin 3A:lla, josta kyllä jäi aika paha mieli. Aluksi ruuhkien takia oltiin kolme tuntia päiväsalissa ja huusin sitten siivoojalle, että voitko pyytää jonkun auttamaan, kun en saa poikaa imemään.Taasen ensimmäisenä yönä en omasta mielestä saanut apua mihinkään mitä pyysin. Tarvin apua imetyksen, vaipan vaihdon ja muutenkin hoidon suhteen.Olin ensisynnyttäjä, enkä vauvojen kanssa ollut missään tekemisissä ennen tätä. Yökätilö sanoi sitten vaan, että huomenna likat opettaa!!! Kannustavaa...
Seuraavana iltana sitten vauvan tulehdusarvot nousivat lapsiveteen kakkaamisen takia ja vauva joutui lastenosastolle. Siellä oli ihana henkilökunta ja sain todellakin siellä neuvoja ja vinkkejä lapsen hoitoon. Siellä henkilökunta todella perehtyy lapseen ja äidin auttamiseen. Mulla myös 3A:lla loppui minun hoitaminen, sain moneen kertaan sanoa kätilöille, että pitäisköhän mun ommeltani katsoa ja kohtua tarkistella. Ja jouduin myös lähtemään sieltä aikasemmin ruuhkien takia, itkuhan siinä tuli kun kotiin lähdin ja vauva jäi vielä kolmeksi päiväksi lastenosastolle. Mutta nyt vauva ja minä voidaan hyvin, tosin istuminen ei oikein vielä onnistu kivuttomasti. Ollaan oltu sunnuntaista kotona, tänään eka kerran ulkona. Ihanaa vauva-arkea. :heart:
Toivotaan että sulla kaikki menee hyvin!