Synnytys Pohjois-Karjalan keskussairaalassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyviä kokemuksia :) Vaikka kiireisenä yönä olinkin synnyttämässä, kätilö juoksi huoneesta toiseen, mutta oli aivan ihana. Tosin sehän on vähän arpapeliä, että millainen/millaisia kätilöitä sattuu vuoroon.

Ja sit siellä lapsivuodeosastolla vasta ihanaa olikin. Musta se oli ihan paratiisi: apua ja ruokaa sai aina halutessaan ja suloinen vauva makas kainalossa -ei enää masussa. Ihania hoitajia!!!

Unohtui sanoa, että jokaiselle äidille nimetään lapsivuodeosastolla oma kätilö ja mun oli ainakin hirmu mukava. Kaikki tarvittavat taidot: vauvan pesut, hoidot ym. opetettiin kädestä pitäen ja jos huoneessa tuli hätä, sai kelloa soittamalla paikalle heti apua. Lisäks synnytyskätilö kävi vielä jälkikäteen katsomassa ja keskusteltiin synnytys läpi. Kivaa oli sekin, että laitoshuoltajat juttelivat ja kyselivät vauvoista. En ikinä tiennytkään, että sairaalassa voi olla noin kodikasta. Tosin eihän raskaus olekaan mikään sairaus :)

Yksi synnytys takan PKKS:ssä ja toinen kohta edessä.Mielelläni menen uudelleenkin :) eli ihan tyytyväinen olin ainakin eka kerralla.
Valmiit ruuat ja apua sai kun vain soitti kelloa.Olin sairaalassa ensimmäisen aikana 4 vuorokautta ja sinä aikana ei sattunut kuin yksi hoitaja jonka kanssa ei kemiat sattunut yhteen,mutta muut hoitajat aivan ihania ja auttavaisia.Itse sai levätä niin paljon kun halusi,mutta vauva oli itselläni koko ajan vierihoidossa,mielellään olisivat kuulemma ottanut vauvalaan,mutta en raaskinut sitä pientä nyyttiä muille antaa :heart:
Ainut asia oli tietysti tuo nukkuminen,olen erittäin herkkä uninen eli nukkumisesta ei meinannut tulla mitään kun osasto oli silloin aika täynnä nii sitä "melua" oli sitten sen mukaan,mutta tämä tietysti aika henkilökohtaista miten pystyy nukkumaan.
Eli erittäin positiivisella mielellä sinne ollaan tässä menossa :) ainut asia mikä kauhistuttaa että miten sitä selviää erossa tuosta esikoisesta :'( saattaa ikävä tulla vaikka siellä vierailla saakin...

Yhteistyössä