Synnytys käynnistyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bibo

Jäsen
27.06.2007
372
0
16
Auttakaahan minua tietämätöntä! :) Mulla oli viikonloppuna (lauantaina) pari kipeää supistusta, jonka jälkeen reilun tunnin ns.tavallisia supistuksia (kestoja en katsonut tms ). Sunnuntaina kun olin elokuvissa niin alavatsa oli tosi kipeenä. Maanantaina aamusta oli neuvola, jossa kerroin tapahtumat ja täti sanoi, että vooi lähtö tulla milloin vain, kokeili, että vauveli on tosi alhaalla. Nyt yöllä heräsin ja alkoi supistella (tai sitten heräsin supistukseen, en tiedä ). Katsoin aikoja, 3-4min välein epämääräisiä supistuksia (vaikea katsoa tarkkaa alkua ja loppua kun tuli aaltomaisesti ), sitten taukoa ja taas. Nyt taas tauo paikka. Alkaako tästä kenties synnytys käynnistellä? Vai voiko tämmöistä olla pidemmänkin aikaa?

Olen nyt 36+2.

Aina voi soittaa jos epäilyttää. Kätilö antaa ohjeet sitten jatkosta. Minä olisin jo menossa koska noilla oireilla olisin jo todennäköisesti synnyttänyt :) Omat synnytykset (3) ovat kestäneet kaikki alle 3 tuntia...

Kun nää supistukset ei oo mitenkään kipeitä, alavatsalla tuntuu, ei koko vatsa supista. Ja kun on epämääräisiä, kun ei tunne ihan selvää alkua ja loppua välttämättä...ääh.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipunen:
Aina voi soittaa jos epäilyttää. Kätilö antaa ohjeet sitten jatkosta. Minä olisin jo menossa koska noilla oireilla olisin jo todennäköisesti synnyttänyt :) Omat synnytykset (3) ovat kestäneet kaikki alle 3 tuntia...

Huih. Oho, hmm..pitäsköhän sitä sit kohta jo soitella. Nyt kyllä lasken aikoja ainakin!

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
mä jos oisin jääny oottaa että alkaa kokee ni nuo ois molemmat syntyny kotio.. :whistle:

no mulla on se hyvä puoli että vedet ei oo kertaakaan menny itekseen. hyvä homma koska sen jälkeen kesti esikoisen kaa 2h, kakkosen kaa 10min ja kolmosen kaa alle 5min. olisi tullu kiirettä... :D

Huhuu........ootkö täällä.....Kannattaa soittaa synnärille, koska mulla ainakin alkoi säännölliset supparit vasta pari tuntii ennen kun tyttö syntyi. Kyllä sä tiedät sitten kun se on menoa :heart:

Soitin synnärille. Sanoivat, että kun supistuksista tulee kipeitä niin tuu sitten vasta, muuten kotona. No nyt tässä sit oon kotona ollut. Äsken sain nukuttua, onneksi, tosi väsynyt olo oli. Heräilin välillä. Unessakin oli kipuja ja hassua, unessa mulla meni lapsivedet, heräsin siihen. Ei oikeesti sentäs mennyt. Nyt alavatsa tosi pinkeenä. Ei oo kyl hyvä olo siellä. Tuntuu kuin olisi yhtä supistusta vain...Kaipa sitä pitää odottaa kovia supppareita?? Voi helv...Jos tää jatkuu niin meen kyl näytille.

Mul oli toi loopuvaihe kanssa yhtä supistusta just noilta viikoilta asti. Mnei muuten viikolla yliaikaiseksikin, ettei ne supistukset kyllä mitään tehneet. Inhottavaa kun pingottaa mahaan, mutta ilman kipua kohtu vain harjoittelee.Ala vaikka tekemäään jotain, koska muuten tulee aika pitkät neljä viikkoa. Vaikka mistä sitä koskaan tietääkään..........

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Noilla ohjeilla meidän kuopus olis syntyny sit vissiin kotiin. Ei nimittäin ollu säännöllisiä supistuksia juuri lainkaan eikä niitä oikein kivuliaiksikaan voinu sanoa.

Sitäpä mäkin tässä mietin. Pari päivää sitten soitin kaverille, kaveri sanoi, että älä sitten odottele mitään kipeitä suppareita vaan lähde kun tuntuu siltä, ei ne supparit välttämättä mitään kipeitä todellakaan ole! Ja niitä nyt pitäs silti odottaa...en ymmärrä miksi noin sanoivat. No mutta, enköhän mä tästä ehdi sinne synnyttään kuitenkin, matkaan kun menee vain muutama minuutti+ 10min kun mies tulee töistä kotia hakee mua. Pitääköhän sitä taas alkaa laskee supistuksien välejä...huoh.

Omasta kokemuksesta kerron, että kannattaa kyllä mennä näytille jos vielä jatkuu. Oma synnytykseni oli juuri tuollainen ja jos olisin kovia kipuja vielä jäänyt odottamaan olisi poika syntynyt kotona. Kaikenkaikkiaan tuota supistelua oli siis torstai päivästä maanantai aamuun ja aikaakin tuosta jo 6 vuotta.

mulla kesti tollasta pariviikkoa, joka yö mietin et pitäskö lähteä synnärille mut sit sitä vaa jotenki vaa jakso olla kotona ja pompotella pallolla. päivät oli helpompia ku oli enemmän liikkeessä. tyttö synty sit 41+1 21tunnin sairaala aherruksen jälkee! jos epälet yhtää omaa jaksamistasi ja kohdunsuun tilannetta nii kannattaa mennä synnärille näytille!

Jaahas nyt tää ei laittanutkaan mun edellistä tekstiä tähän.

Tosi öklö olo ja vatsa vaan supistelee. Mutta jospa sitä nyt osottelis niitä kipeitä suppareita sitten....huoh. Onneksi matka synnärille on vain n.2min+se aika kun mies tulee töistä hakeen mut (10min ), eli kyllä sinne nopeaan sitten ehtiikin. Ja kun eilen vielä neuvolassa täti sanoi mulle, että voi syntyä milloin vain ja puhui ensi viikon lääkäriajasta, että jos en pääsekään kun jos oon synnyttämässä jne...Ja tunne onkin semmoinen kyllä, että ei tässä kauan olla. Soitin miehelle ja sanoin, että sano töissä jo varoitus jos joudut juokseen kohta. Odottavan aika on pitkä, toivottvasti menisi ohi tai tapahtuisi sitten jotain, alavatsassa kun ei tunnu hyvälle.

Noi supparit on vaan hassuja kun ovat laimeita aluksi, sitten tuntuu, sitten laimenee, vaikee ajatella millon loppuu ja alkaa.

Mulla ainakin tuli esikoisesta ennen synnytystä tosi paha olo ja oksetti,mutta noista suppareista en osaa sanoa mitään kun mulla niitä ei tuntunut vasta kun 3 päivää ennen synnytystä ja se oli sitten koko tuon 3 päivää ne kivut ja kaikki laukesi siihen kun vedet meni.Ja tosiaan mulle tuli kauhean paha olo just ennen sitä synnytystä.

Kyllä pahoinvointia voi olla...mulla oli niin että oksensin sairaalassa. Mites supparit nyt? Jos teillä lyhyt matka niin kannattaa käydä tarkistuttamassa jos koko päivän supistelee, ei mene ensi yö pilalle kun mietit asiaa. jos mitään ei ole tapahtunut ja näyttää siltä ettei tapahdu niin pääset kotiin takas. noi voi kyllä olla myös harjoitus suppareita...

Joo kun soittelin sinne synnärille nin sanoi mulle, et on harjoitussuppareita...Jos tässä tän päivän supistelee niin menen näyttämään kun mies tulee kotia töistä. Jospa menis vaikka suihkuun niin piristyisi edes.

Yhteistyössä