synnytyksestä kammo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älä lue jos synnytät ekaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tai tehkää ihan valitus sinne synnärille. Siellä nimittäin syynätään tosi tarkkaan kaikki palautteet, nimellisesti jos antaa niin joutuu puhutteluun ja ne selvitetään.

.... Joo ja kiitokseksi saa kaksi riviä kohteliasta pahoittelua sähköpostiin. Mutta mitä siitä sitten hyötyy?

No, neuvolasta ei saa edes sitä. Kertoo jotakin siellä työskentelevien aseenteesta, esimiehestä puhumattakaan.

Jep, kannatti todella lukea näin esikoista odottavana.... =)

Tietääkö kukaan, mitä puudutusainetta epiduraalissa käytetään, onko useampia vaihtoehtoja? Olen nimittäin puudutusaineallerginen, eikä pelkkä ilokaasu ajatuksena houkuttele...

Mäkin kyllä kävin koko systeemin läpi synnärillä jälkeenpäin. Ihan rehellisesti kerroin mitä mielestäni tapahtui.

Kätilö joka haastattelua teki, sanoikin että kyllä hänen mielestään toimituksessa mukana olleiden kätilöiden olisi pitänyt hieman toisin toimia (siis ainakin liittyen potilaan tsemppaukseen jne.), jos kerran tälle alalle ovat tulleet.

Minä kun vähättelin tuossa vaiheessa että: ""ymmärrän kyllä että jokainen tekee vain työtänsä eikä aina voi olla täydellinen päivä tehdä näitäkään hommia"".

Tosin jälkeen päin mä olen miettinyt että olisikohan tuossa valituksen paikka tuon yli 2 h ponnistuksen suhteen.

Nimittäin papereihin kirjoitettiin myös: ponnistusvaihe 30 min. Vaikka muutoin papereista näkee että kellonaikoihin perustuen ponnistusvaihe on alkanut yli 2 h ennen imukuppiulosauttoa.

Minulle siitä vielä erikseen sanottiin näin: ""Älä sitten ihmettele että kun täällä lukee ponnistusvaiheen kesto 30 min - se vaan näyttäisi omituiselta jos ponnistusvaihe olisi 2 h täällä papereissa ja se lasketaan siitä AKTIIVISESTA ponnistuksesta - vaikka kyllähän sinä ihan aktiivisesti sen kaksi tuntia ponnistit!"" (ja takuulla ponnistinkin - eipä ollut vaihtoehtoja kun vauva oli tulossa jo heti epiduraalin jälkeen. Tai kyllähän siinä pidäteltiinkin välillä, mutta eihän siitäkään mitään tullut)

Tätä mä ihmettelin jo silloin kun kuulin - ja kyllä mä tästäkin sanoin sille kyselevälle kätilölle, mutta ei se ainakaan sanonut mitään että olisi tapahtunut mitään vääryyttä.

Olinko sitten liian sinisilmäinen vai oliko tuo sittenkin ihan normaalia synnytystä? Vaikea sanoa kun ensimmäistä kertaa tekee ja mitään ei juuri mistään tiedä. Olin siis myös tilanteessa yksin koska mies oli työmatkalla.

Yhteistyössä