Oliko synnytys kenellekään pettymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suruissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
ap: mulle kävi just noin. Synnytys kesti yli 34 tuntii ja pääty sektioon. Aluks harmitti, mut toisaalta kaikki meni niin kuin pitikin loppujen lopuks.

niih: ja kyllä sektiokin on synnytys.

eipä ole vaan leikkaus. en tätä pahalla sano vaan sehän on ihan totta että synnytys tapahtuu emättimen kautta mutta sektiolla vauva leikataan pois kohdusta

Tällöin vauva syntyy sektiohaavan kautta eli SYNNYTYS SEKIN ON SAATANA!

Mulla vähän samanlainen kokemus, kahden vuorokauden jälkeen päädyttiin lopulta leikkuriin kun käynnistysyrityksistä huolimatta homma ei vaan edennyt, vedet oli mennyt jo 42 tuntia sitten, tulehdusarvot veteli pilvissä ja vauva oli hiukan liian rauhallinen. Tuossakaan vaiheessa ei ollut paikat kunnolla auki vaikka olin ikuisuuden supistellut 2-4 minuutin välein.
En kyllä tiedä olisiko musta enää ollutkaan alatiesynnytykseen sitten kun lopulta joskus olisin päässyt ponnistamaan, kun en ollut nukkunut noin 60 tuntiin ja kaksi päivää olin oksentanut kaiken minkä söin ja enemmänkin, jatkuvasti annoin ylen.

Tästä nyt 5 viikkoa aikaa enkä mä nyt varsinaisesti pettynyt ole, mulla ei ollut sen kummempia suunnitelmia tai toiveita, kun että alakautta mennään jos kaikki menee hyvin.

Mutta tavallaan oli sellainen olo kyllä, että en sitten päässyt synnyttämään.
Enemmän harmitti se, kun ei saanut toista vierihoitoon, eikä heti synnytyksen jälkeen rinnalle yms.

Mä en kyllä näe että synnytys olis mennyt pieleen. Vauva tarjoutui epäsopivasti alatiesynnytyksen kannalta mutta eihän se mikään virhe ole. Lääkäri vaati mun tätiä synnyttämään alakautta vaikka oli täti oli varma ettei kaikki ole kunnossa. Lapsesta tuli vaikeasti vammainen hapenpuutteen takia. Se synnytys meni pieleen.

Kuten joku tuolla jo sanoikin, lääkärilläsi oli varmasti ihan perusteltu syy tehdä sektiopäätös. Sektioon ei Suomessa ihan hevin nimittäin ryhdytä, kun kyseessä on kuitenkin iso leikkaus, jonka kustannuksetkin ovat ainakin kaksinkertaiset normaalisynnytykseen verrattuna. Eli hyvä syy on oltava, jotta leikataan. Ajattele siis, että lääkärin päätös kohdallanne oli tosiaankin aiheellinen, itse et voinut enää vaikuttaa tähän, joten älä ainakaan syytä itseäsi mistään!

Mutta ymmärrän kuitenkin pettymystäsi oikein hyvin! Itsekin olen joutunut pettymään kaksikin kertaa (kaksi sektiota takana), kovasti olin toivonut alatiesynnytystä. Nyt ei enää harmita, sillä tiedän että näin oli vauvan kannalta parasta..

Yhteistyössä