synnytyksen jälkeinen treenaus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manma

Vieras
Miten pian synnytyksen jälkeen ootte palanneet kunnon treenin pariin?? Mulla on synnytyksestä kulunut 1,5 viikkoo ja tässä pohdin, että millon sitä uskaltaa lähtee taas mm. spinnaileen... Neukkutäti sanoo, että pitää odottaa jälkitarkastukseen asti, mut kuulostaa vähän tyhmältä, koska kyllähän naiset ympäri maailmaa palaa esim. peltotöihin ym. "rankkaan" työhön pian synnytyksen jälkeen! Miten te ootte toimineet?

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Eikös siinä ainakin muutama vko pitäis odottaa? Mutta lantionpohjalihasten treenausliikkeitä pitäis tehdä jo seuraavana pvänä :)

mulla kesti viikon ennenkuin edes jotenkuten paikallistin lantiopohjalihakset. oli hirvee paniikki et jääkö ne sellasiks vieraan tuntusiks ja tunnottomiksi, mut huh hei, aika auttoi tässäkin asiassa.ja se treenaus.

Kyllä ne neukku tädit vaan tietää parhaiten :) Ja ne äidit ympärin maan jotka palailee heti peltotöihin niin ne yleensäkin näyttävät myös siltä. Miksi pitää niin kovaa kiirettä kehon pitää antyaa palautua rauhassa koska synntys on kuitenkin aika raskas juttu elimistölle. minä aluksi ähinnä kävin reippailla kävelylenkeillä ainakin pari kuukautta ennenkuin aloin sen kummemmin reenailemaan. Ja vatsalihakset kantsii jäättää rauhaan aika pitkäksikin aikaa.

Lapsivuodeaika kestää ainakin sen aikaa että jälkivuodot on loppunut ja se jälkitarkastus on tehty.

Joten malttia. Kannattaa mielummin nyt vain nauttia pienen vauvan hoitamisesta ja levätä ansaitusti.

Alapään lihaksia en kanssa tunnistanut ainakaan melkein kuukauteen synntyksen jälkeen mutta silti yritin niitä ahkerasti supistella.

Alkuperäinen kirjoittaja maltti on valttia:
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Eikös siinä ainakin muutama vko pitäis odottaa? Mutta lantionpohjalihasten treenausliikkeitä pitäis tehdä jo seuraavana pvänä :)

mulla kesti viikon ennenkuin edes jotenkuten paikallistin lantiopohjalihakset. oli hirvee paniikki et jääkö ne sellasiks vieraan tuntusiks ja tunnottomiksi, mut huh hei, aika auttoi tässäkin asiassa.ja se treenaus.

Mä kyllä jumppailen lantiopohjanlihaksia ja pissaa pystyn pidätteleen normaalisti... Tosin häpyluussa vielä tuntuu, että on synnyttänyt... Meillä jälkitarkastus on n.6 viikon päästä synnytyksestä ja tuntuu tosi pitkältä ajalta olla hissukseen. Mut ehkä sitä sit pitää vaan odottaa kiltisti.

Yhteistyössä