synnytyksen ajaksi esikolle hoitaja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikkimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikkimamma

Vieras
Onko teillä kaikilla ollut joku/joitain ihmisiä joiden kanssa ootte sopineet että kun synnytys käynnistyy,niin saatte esikoisen heidän hoitoonsa?Mä oon tässä monta yötä taas ihan omiani murehtinut, kun tuo meidän esikko on vasta reilun vuoden ja tämän la lähestyy kovaa vauhtia. Mun vanhemmat ovat lupautuneet tulemaan ykkösen kanssa tänne kun lähdetään isin kanssa synnärille, mutta ovat kuitenkin työelämässä, ettei sekään ihan 100%varmuudella onnistu extempore.....ja nyt kesäaikaan ovat mökillä n. 90 km päässä (saaressa siis on mökki,eli paattimatkakin pitää huomioida)....

Mulla on muitakin sukulaisia tässä lähellä, ja pari sellasta ystävää jolta uskallan kysyä, jos on pakko, mutta viitsiikö sitä koko sukua pitää "varavalmiudessa", jos ensisijaisesti luvanneet ei pääsekkään?

Ahdistaa huolehtia kaikesta mahdollisesta, mutta miten kehtaa ilman etukäteisvaroitusta soittaa esim keskellä yötä siskonserkunkaimalle, ja pyytää hyppäämään autoon ja ajaan meille lapsenvahdiksi...Varsinkin kun lastenhoito ei näillä ihmisillä oo mitenkään omakohtaista ollu ennen, tai ainakin siitä on jo vuosia.... valivalipaniikki, mutta kuiteski...mitä te ootte tehny?

on luvannut ottaa lapsemme hänen luokseen jos lähtö tulee yöllä. Hän asuu nimittäin sairaalan vieressä yliopisto alueella. Muuten poikamme menee isovanhempien luokse muutaman km päähän. Mutta sitähän ei koskaan tiedä mitä ihmettä mahtaa tapahtua ja milloin vauva ajattelee maailmaan tulla.

mummo on lupautunut tulemaan lasten kans.Asuu n. 50km päässä ja otti osan lomastaan niin että sattuu lasketunajan tienoille.Muuten olen ajatellut asian niin että jos tää päättää tulla paljon ennen eräpäivää ja mummo ei pääse,niin ei ole maata kaatava juttu jos mies ei mukaan pääsekään.
Näiltä aikaisemmilta lapsilta olen mennyt ekaks yksin sairaalaan ja sit soiteltu miestä tulemaan perässä kun näyttää siltä että sitä tarviin.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Meillä jo 2 lasta ennestään, suku asuu kaukana eikä vielä mitään hajua miten järjestämme lasten hoidon, kun lähtö tulee.

Meillä sama ongelma... Lähimmät isovanhemmat töissä ja 60kilometrin päässä. Sisko on 30kilometrin päässä mut hänel on 4 lasta ja yksin niiden kanssa joten ei pääse ihan helposti irrottautumaan.... Ja ihan ehdottomasti haluan miehen mukaan!!! Olen ajatellut et jos alettais nyt jo muuten vaa käyttää mll:n vahtia ja etsittäis sellain joka vois tulla sit ku synnytys käynnistyy...

Meillä lasten mummo tuli siksi aikaa meille, kun olin synnyttämässä. Jos ap kysyisit lisäksi joltain lähempänä asuvalta ystävältäsi, että voisiko hän tulla teille vaikka vain ensihätiin, jos tulee kiire lähtö? Isovanhemmat voisivat sitten tulla vaikka perästäpäin milloin ehtivät.... Jos sovit etukäteen hänen kanssaan, että pitää puhelinta aina päällä ja että voit soittaa hänelle milloin vain, niin ei tarvitse sitten sitä asiaa miettiä. :)

Yhteistyössä