synnyttäneet!!????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Kertokaa te joilla on kokemusta et mitä nää kivut on?
Eli Mul on raskaus vkoja nyt 39+2. Tänään ollut maha menkkamaisesti kipeä. Nyt pari tuntia maha kovettunut vähän väliä ja tunnen kun vauva liikkuu ja samalla pistää alapäähän sekä kauhea paineen tuntu.
Ei kai vaan synnytys käynnisty nyt???
Itse odottelen niitä supistuksia mutta kun niistäkään en varmaksi tiedä miltä ne tuntuu. Ei kai ilman kipeitä supistuksia synnytys voi kovin lähellä olla?????

Mulla meni ekasta lapsivedet ilman mitään ennakkovaroituksia ja siitä 10h niin lapsi syntyi.

Ja tokasta kohdunsuu oli "ittekseen" auennut 6cm -en ollut tuntenut supistuksia.

Eli voi se synnytys lähellä olla ilman mitään kipeitä supistuksia.

Tai kai mullaki jotain kuukautiskivun kaltaisia oli ollu mut en osaa sanoa oliko ne supistuksia ku kaikki puhuu aina niin helvetillisistä kivuista... lapsi ois varmaan syntyny kotiin toisella kertaa ellen ois menny sairaalaan sattumalta ya-kontrolliin.

Kivuthan riippuu ihan ihmisen kipukynnyksestä. Mä tosin oon siitä hassu ettei synnytys satu koskaan, mutta sitten esim. joku pistäminen tekee niin kipeetä niin kipeetä että ei tosikaan!
Voisin kyllä kuvitela että sulla on synnytys käynnissä... Tai enhän mä nyt mikään ennustaja eukko ole, mutta kuitenkin...(niin sekavaa, niin sekavaa...)

Sulla saataa mennä lapsivedet kohta puoliin...ja siten synnytys käynnistyä.
Mulla supisteli tuolleen ½vuorokautta ja sitten meni vedet ja sen jälkeen alko KUNNON supistukset....

No mä kans odottelin niitä kipeitä supistuksia mut niitä ei kuulunut ennen kun autossa matkalla sairaalaan. Mun tuli kans sellasii menkkamaisia tuntemuksia säännöllisesti ja sit lähdimme 3 tunnin jälkeen sairaalaan niin kohdunsuu oli 4 ja puol senttii auki, sit 5 tunnin jälkeen poika syntyi

Noi on supistuksia, mutta tollasia voi olla kymmenen viikkoo ilman, että tulee tulosta. Kohtu vaan harjottelee. Sillon ku et pysty puhumaan mitään supistuksen aikana, on tosi kyseessä. Sen vaan tietää. Sillon ei tarvii enää kysyy keltää, että onko nää nyt niitä.

mittaile supistusten välejä. mulla ei tuntunu avautumis supistukset missään ja sairaalassa menikin sit vaan pari tuntia....niin että ei syntyisi autoon. ei se eka synnytyskään kauan kestä mulla sen 4 tuntia...

Alkuperäinen kirjoittaja jarna:
Sulla supistelee, mut kun on oikeet synnytyspoltot sen kyl huomaa.se on ihan helvettiä!!!!Sellasta kipua et voi ees kuvitella.

Höpsis. Ei se todellakaan aina mene noin. Itselläni ekasta ja tokasta supistukset olivat jo todella tiheitä mutta lähes kivuttomia kun päätin sairaalaan lähteä. Molemmista olin jo senttiä vaille aukikin kun synnärille pääsin.

Supistuksiahan noi on, menkkamaiset kivut ja vatsan kovettuminen. Myös se paineen tuntu kuuluu asiaan, vauva painaa päätään alaspäin siellä.

Se että käynnistyikö se nyt vai ei niin sen näet sitten, että jatkuuko ja voimistuuko ne. Ei mullakaan ne supparit alussa ole olleet mitään kovin kipeitä, semmosta menkkakipua. Siitä ne sitten kovenee vähitellen. Eikä ne tosiaan kaikille mitään ihan helvettiä ole.

Onnea. Kateeksi ihan käy. Itselläni kolmas nyt 2,5kk ja voi miten ihanaa ja jännää tuo on. :)

Mitäs nää vihlonnat on tuol alapäässä?? Raivaakohan se tietä nyt ulos vai mikä ihme siellä pistelee ja vihloo.
Sanotaan että kun synnytys lähenee niin liikkeet myös vähenee. Vauva liikkuu kovasti ja varsinkin silloin tuntuu ikävä vihlonta ihan alhaalla. Aivan kuin ois suolet solmussa!
Ei oo kivaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Kivuthan riippuu ihan ihmisen kipukynnyksestä. Mä tosin oon siitä hassu ettei synnytys satu koskaan, mutta sitten esim. joku pistäminen tekee niin kipeetä niin kipeetä että ei tosikaan!
Voisin kyllä kuvitela että sulla on synnytys käynnissä... Tai enhän mä nyt mikään ennustaja eukko ole, mutta kuitenkin...(niin sekavaa, niin sekavaa...)

Sen verran saivarran että oikea termi on KIVUNSIETOKYNNYS. Eri ihmisillä siis "raja" tulee vastaan eri lailla. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs nää vihlonnat on tuol alapäässä?? Raivaakohan se tietä nyt ulos vai mikä ihme siellä pistelee ja vihloo.
Sanotaan että kun synnytys lähenee niin liikkeet myös vähenee. Vauva liikkuu kovasti ja varsinkin silloin tuntuu ikävä vihlonta ihan alhaalla. Aivan kuin ois suolet solmussa!
Ei oo kivaa!!

Mulle sanottiin siitä vihlonnasta, että se johtuu siitä kun vauvan pää painaa johonkin hermoihin.

Mul meni ekasta vedet enkä siinä vaiheessa tiennyt yhtään miltä supistus tuntuu. Vielä tokaa odottaessani en olisi osannut sanoa miltä synnytyssupistus tuntuu. Niin helpolla se eka syntyi.
Tokasta tyttö syntyi 2,5tuntia ekasta supistuksesta, hyvä että seiraalaan ehdin. Ei tuntunut ollenkaan siltä, että synnytys olisi alkanut. Kun pääsin sairaalaan, olin jotain 8cm auki, sit meni vedet saman tien ja sen jälkeen olikin jo 10cm auki ja sain luvan ponnistaa.

Eli vielä kaden synnytyksen jälkeenkään, mä en ainakaan allekirjoita väitettä, että kyllä sen tietää kun on lähdettävä.
Sinuna odottelisin ja jos tuntuu epävarmalta niin soita synnärille tai lähde käymään (jos matka ei hirveän pitkä ).
Tsemppiä tulevaan!

Ei oo kivaa!!

Jospa vauva vaan laskeutuu lähtökuoppiin ja porailee päällään.

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Noi on supistuksia, mutta tollasia voi olla kymmenen viikkoo ilman, että tulee tulosta. Kohtu vaan harjottelee. Sillon ku et pysty puhumaan mitään supistuksen aikana, on tosi kyseessä. Sen vaan tietää. Sillon ei tarvii enää kysyy keltää, että onko nää nyt niitä.

Mulle sano esikoisen kohdalla kätilö noin. Eli että siitä tiät että ne on oikeita kun et pysty enää kunnolla puhumaan. Ihan paskapuhetta. Onneksi tarkistin asiaa äidiltäni niin lähdettiin sairaalaan. Kolme lasta olen synnyttänyt eikä ole puhekyky kärsinyt. Päinvastoin, olen pajattanut juttujani ihan normaalisti ja keskustellut kaikenmoista kätilön ja miehen kanssa. Jokaisen kätilöni omistakin lapsista ja synnytyksistä tiedän kaikenmoista. :)

Eikös se yleisohjekin ole että kotona niin kauan kuin pystyy, sitten vasta sairaalaan. Eli tästä voi päätellä että kyllä se jonkun verran kivuliaampaa on "kunnon" supistusten kanssa kuin esim. harjoitussupistusten kanssa...

Ja tämän sanon aivan ilman pelottelua, minä esim. kestän kipua hyvin joten synnytykset omasta mielestäni menneet loistavasti ilman mitään suurempia tragedioita. (kop kop kop, koputan puuta).

Ei oo kivaa!!

mullakin oli tuota pari viikkoa ennen kuin vauva syntyi. tuntui oikeasti että tulee ulos sieltä, varmaan punki päätään syvemmälle niin se vihloi. eli voi olla synnytys lähellä tai sit ei :whistle:

Yhteistyössä