Synnärillä omat vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinen tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä otin hienon oloasun mukaan sairaalaan ajatellen etten halua olla sairaalan kuteissa mutta käyttämättä jäi. Alapää vuosi verta niin paljon että omat vehkeet olis olleet yltäpäältä veressä samantien. Mulle tehtiin sektio, joten könkkäsin suihkuun ja syömään sairaalan koltussa. Se kaapu oli ihan paras, väljä ja siinä oli helppo imettää vauvaa. Pois lähdin samoissa vaatteissa missä menin sisään. Tais mulla jotkut vaihtoalusvaatteet olla jotka sitten lähtiessä laitoin päälle ja imetyspaita. Jos joskus toisen lapsen teen niin en enää varaa sairaalaan turhaan mitään ylimääräisiä vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja spip80:
Mitä sinä sairaalassa pelkäät?

No ventovieras paikka ja vieraat ihmiset. :s

lapsen isä saa olla siellä ja tuleehan sinne vieraitakin. äkkiä se pari päivää menee. :hug: saatat olla sen verran väsynytkin ettei oo välii missä nukut. ja sit on se ihana nyytti siinä vieressä että yksin et oo. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä siellä niitä vaatteita säilytetään? Entäs miten ruokailu? Mua pelottaa mennä sairaalaan. :'(

jokaisessa huoneessa on oma kaappi. lukittava sellainen. sairaalavaatteet ainakin meillä käytävässä ja vauvanvaatteet hoitotason alakaapissa. ruoka syödään ruokailutilassa. saa sitä ottaa ruuat mukaan omaan huoneeseenkin jos tarvii omaa rauhaa tai ei pysty istuu. hyvin se sujuu ja meillä ainakin synnäri ei oo niin sairaalatyylinen vaan ihan kiva paikka ja ei tuu semmonen potilas-olo.

teilläkin varmaan järjestetään noita tutustumiskäyntejä! soita ja varaa aika! :)

TYKSissä ei ole kaapeissa lukkoja.

kyllä mulla vaan oli kaapissa lukko ja tyksissä olin viimeksi-o8

lapsen isä saa olla siellä ja tuleehan sinne vieraitakin. äkkiä se pari päivää menee. :hug: saatat olla sen verran väsynytkin ettei oo välii missä nukut. ja sit on se ihana nyytti siinä vieressä että yksin et oo. :heart:

just sen takia mä pelkäänkin kun yksinään sinne joudun menemään, ei oo isä kuvioissa. eikä ketään kuka olis tukemassa. :s

just sen takia mä pelkäänkin kun yksinään sinne joudun menemään, ei oo isä kuvioissa. eikä ketään kuka olis tukemassa. :s

voiskos sun joku hyvä kaveri tulla tai äitisi mukaan synnytykseen?

miten ois kaveri tai sukulainen? :hug:
ja juttele muuten neuvolassa noista sun fiiliksistä. oisko teilläpäin mahollisuus saada doula?

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Mä en käsitä miten verkosta tehtyjä alkkareita voi pitää! :O

siis ne on normaaleiden alushousujen malliset mutta tehty siitä samanlaisesta kankaasta kun uunon hihaton :D

meillä ne oli sukkahouskangasta. Siis niinkuin sukkahosut joista oli pätkäsy lahkeet pois.

Ei niissä kaapeissa mitään lukkoja tarvi ollakaan kun itse olet lähes koko ajan siellä huoneessa missä kaappikin eikä edes koko osastolle pääse vieriata kuin lasten isät ja isovanhemmat ja nekin valvotusti. Minä myös pelkäsin sairaalaan menoa etukäteen kun en ennen ollut ollut, mutta kyllä siellä oli ihan muuta mietittävää koko ajan ja kätilöt neuvoi kädestä pitäen vessasta käynnistä lähtien.

kättärille oon menossa synnyttämään että kai täällä doulan sais, ja sisko kai lähtee synnytykseen mukaan mutta eihän se sinne sitten kauemmaksi aikaa voi jäädä.

Mä luulen että pelko haihtuu kun sairaalaan menee sisään. Ei yksinkertaisesti ole aikaa pohtia moista, kun on muut mielessä:)

Ne verkkokalsarit on sektion jälkeen ihan ehdottomat. Kaikki omat hipsterit kun tulivat just haavan päälle, joten ei tullut kuuloonkaan että niitä olisi voinut käyttää. Muutenkin ne oli mukavat ja mukavuus oli sairaalassa ollessa ykkösjuttu. Luulin että ulkonäköäkin vähän ajattelisi, mutta ei paljoa kiinnostanut;)

kättärille oon menossa synnyttämään että kai täällä doulan sais, ja sisko kai lähtee synnytykseen mukaan mutta eihän se sinne sitten kauemmaksi aikaa voi jäädä.

no yleensähän synnäreillä on vierailuajat mutta isät saa tulla ja mennä niitten aikojen ulkopuolellakin. eli varmaan sullakin on se mahis jos ilmoitat että sun sisko on tukihenkilönä. kättäristä en tiiä.

Yhteistyössä