Synnärillä omat vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinen tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoinen tulossa

Vieras
Eli siis ensimmäistä odotan ja mieleen tuli että mitkäs vaatteet pakkaan itselle mukaan, saahan siellä omia käyttää ja missä vaiheessa saa käyttää omia?

Tyhmien kysymysten lista jatkuu, missä vaiheessa vauvalle saa pukea omat vaatteet ja mitä sillä on päällä sitä ennen?

Älkää pahasti naurako kun nyt uskaltauduin kysymään.

Ainakin kättärillä saa käyttää omia vaatteita ennen synnytystä ja sen jälkeen (sen aikana kantsii käyttää sairaalan kaapua), mutta mun mielestä fiksuinta on käyttää koko ajan sairaalan vaatteita, koska ne likaantuu kuitenkin helposti eikä kotona halua yhtään lisäpyykkiä. Vauvalla meillä oli omat vaatteet vasta kotiinlähtiessä, muuten sairaalan.

saa pitää omia. vaikka iltapukuu jos siltä tuntuu. :D
sairaalassa on vauvoille bodeja ja potkareita, äideille pyjamat, verkkoalkkarit ja aamutakki. niin ja sairaalan kaameet sukat. yäk!

Toki saa omia käyttää, mutta sairaalan vaatteet on kivan rennot eikä purista mistään. Mutta oman maun mukaan. imetyskin on helpompaa, kun on ne löysät rytkyt päällä ;)
Vauva puetaan yleensä omiin vaatteisiin kotiinlähtöpäivänä =)

Saa käyttää omia mutta voi olla järkevintä pitää ainakin alussa sairaalan vaatteita. Siis sitä pyykkiä tuli niin järjettömästi, meidän tyttö pulautteli lapsivettä (ja sitten maitoa, oli koko vauva-ajan kova pulauttelemaan) ja sillä meni ekoina päivinä varmaan 5 vaatekertaa/vrk. Itsellä taas oli paikat aluksi niin kipeät että siinä väljässä yöpaidassa viihtyi ihan hyvin...ja vauva pulautteli sillekin...Olis kyllä tullut melkoinen kassillinen pyykkiä kotiinviemisiksi! Itse pidin vikana sairaalapäivänä omia vaatteita ja vauvalle vasta lähtiessä puin omat, niin aion tehdä ensi kerrallakin.

Ne verkkoalkkarit on ihan parhaat! Jotkut jopa ottavat niitä kotiin mukaan menkka-alkkareiksi. ;)

Ne sukat on huonoja, koska ovat one size fits for no one eli putkisukat joissa ei ole kantapäätä ja siksi eivät oikein pysy jalassa.

Liivejä useimmista sairaaloista ei löydy joten ne pitää olla omasta takaa.

Vauvoille on isot pinot frotee- ja trikoonuttua. Kotiinlähtöön vasta omat vaatteet.

Vaihdoin sairaalakaapuun heti kun pääsin sinne, omat alkkarit sain pitää siihen asti kun piti ponnistaan lähtee. Sairaalakaapua käytin koko sairaalassa oloajan, näin jälkiviisaasti ajatellen olisin pakannut mukaan omia alkkareita, ne sairaalan verkkopöksyt ei oo kovin käteviä eikä mukavia. Vauva oli sairaalan vaatteissa myös kotiin lähtöön asti. Mikä oli kätevää kun ne sotkeentui aika usein kun haluttiin käyttää harsoja vaippoina ja siellä ei ollut kuoria.
Ja tyhmiä kysymyksiä ei ole, se on tyhmä joka ei kysy =)
niin ja lisään vielä, että olisi kantsinut ottaa myös omia sukkia. Ne putkisukat todellakin on hirveitä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Missä siellä niitä vaatteita säilytetään? Entäs miten ruokailu? Mua pelottaa mennä sairaalaan. :'(
Huoneissa on omat kaapit vaatteita varten. Ruoka haetaan kärrystä käytävältä ja sen voi syödä joko omassa huoneessa tai pienessä ruokasalissa. Vauvahan kulkee siinä pyöräsängyssä.

mitkä on verkkoalkkarit ja mitä niissä sukissa sitten on vikana?

sukissa ei oo sitä kantapäänkohtaa,ja verkkokalsarit on semmosesta verkkosta tehdyt alushousut,isoja siteitä olis vaikee saada pysymään normaaleissa housuissa.
osta kotiin vuokkoset-siteitä jälkivuotoa varten,monet on sanonu että ne on hyviä,ite tykkäsin kun oli takamuksessa tikkejä.ei jääny kiinni.

Missä siellä niitä vaatteita säilytetään? Entäs miten ruokailu? Mua pelottaa mennä sairaalaan. :'(

jokaisessa huoneessa on oma kaappi. lukittava sellainen. sairaalavaatteet ainakin meillä käytävässä ja vauvanvaatteet hoitotason alakaapissa. ruoka syödään ruokailutilassa. saa sitä ottaa ruuat mukaan omaan huoneeseenkin jos tarvii omaa rauhaa tai ei pysty istuu. hyvin se sujuu ja meillä ainakin synnäri ei oo niin sairaalatyylinen vaan ihan kiva paikka ja ei tuu semmonen potilas-olo.

teilläkin varmaan järjestetään noita tutustumiskäyntejä! soita ja varaa aika! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

jokaisessa huoneessa on oma kaappi. lukittava sellainen. sairaalavaatteet ainakin meillä käytävässä ja vauvanvaatteet hoitotason alakaapissa. ruoka syödään ruokailutilassa. saa sitä ottaa ruuat mukaan omaan huoneeseenkin jos tarvii omaa rauhaa tai ei pysty istuu. hyvin se sujuu ja meillä ainakin synnäri ei oo niin sairaalatyylinen vaan ihan kiva paikka ja ei tuu semmonen potilas-olo.

teilläkin varmaan järjestetään noita tutustumiskäyntejä! soita ja varaa aika! :)

TYKSissä ei ole kaapeissa lukkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Mä en käsitä miten verkosta tehtyjä alkkareita voi pitää! :O

siis ne on normaaleiden alushousujen malliset mutta tehty siitä samanlaisesta kankaasta kun uunon hihaton :D

niin ja miusta ne oli ihan mahdottoman kätevät, ne isot sairaalan siteetki pysy hyvin jalassa niiten kanssa, omien alkkareiden kanssa ois varmasti koko ajan vuotanu ohi, vaikka ois mimmoset pöksyt ollu. ja otin sairaalaan myös omia alkkareita mukaan, mut käyttämättä ne siellä jäi ku sairaala alkkarit vei voiton 100-0 :D

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Mä en käsitä miten verkosta tehtyjä alkkareita voi pitää! :O

siis ne on normaaleiden alushousujen malliset mutta tehty siitä samanlaisesta kankaasta kun uunon hihaton :D

niin ja miusta ne oli ihan mahdottoman kätevät, ne isot sairaalan siteetki pysy hyvin jalassa niiten kanssa, omien alkkareiden kanssa ois varmasti koko ajan vuotanu ohi, vaikka ois mimmoset pöksyt ollu. ja otin sairaalaan myös omia alkkareita mukaan, mut käyttämättä ne siellä jäi ku sairaala alkkarit vei voiton 100-0 :D

joo minä kans käytin niitä,sain luvan ottaa muutat kalsongit ja siteet mukaani kun tikit olisi hiertäneet omissa pöksyissä

en tiiä ollenkaan onko mitään tutustumiskäyntejä kun neuvolastakaan mitään tietoa saa edes kysymällä viikkoja jo kohta 30 ja mä oon stressannu näitä asioita jo kauan. mitäs oon tällänen kotihiiri että kaupassa käyntikin pelottaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja spip80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

TYKSissä ei ole kaapeissa lukkoja.

:o missä te sitten säilytitte rahat ym.?

en tiiä ollenkaan onko mitään tutustumiskäyntejä kun neuvolastakaan mitään tietoa saa edes kysymällä viikkoja jo kohta 30 ja mä oon stressannu näitä asioita jo kauan. mitäs oon tällänen kotihiiri että kaupassa käyntikin pelottaa. :D

TAYSissa ainakin lopettavat tutustumiskäynnit. Netissä voi tutustua! ;)

Yhteistyössä