Syksyn passaajat:)

Huh, yritän itsekin pitää jalat maassa, mutta kuten sanoin, tämä on jo voitto että edes JOTAIN on tapahtunut!!

Mulla on virallinen veritestipäivä vasta perjantaina, joten ajattelin tsempata keskiviikkoon ja sitten vielä perjantaina varmaan noitten testien kanssa. Saa nähdä miten käy :)
 
Tervehdys kaikille!

Viime viikolla siirrettiin 5 päivän blastokysti. Takana meillä 1 IVF hoito, jonka tuoresiirto ei tuottanut toivottua tulosta. Mutta 1 PAS, jossa siirrettiin 8 soluinen alkio niin siitä syntyi 10/09 poika. Tämä nyt siirretty oli meidän viimeinen alkio ja uusiin hoitoihin emme ole lähdössä eli sisarus syntyy tästä tai sit ei ollenkaan.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja voimia ja halauksia pettyneille!

Lion PP5
 
Mä kävin hakemassa tänään meidän Halloween-huurunenän mukaan, eli nyt on meneillään 1. IVF/ICSI 2. PAS. Alkio oli kärsinyt sulatuksesta, ja oli siirrettäessä vain 4-soluinen. Toivottavasti olisi kuitenkin sitkeää sorttia ja pysyisi matkassa :)

Yksi alkio jäi vielä pakkaseen, mutta toivottavasti sitä ei tarvitsisi käyttää ollenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Mäkin voisin hypätä seurailemaan myös tätä ketjua tuolta syksyn/talven hoitolaisista.

Hain myös tänään kyytiin PASin. Kyseessä neljäs yritys (IVF + 3 pas). Viimeksi testasin räikeän plussan, mutta joku meni pieleen ja tyyppi päätti tulla ulos muutaman viikon harkinnan jälkeen. No, ainakin jotain tapahtui ja sain nähdä elämäni ensimmäisen plussan. Nyt eteenpäin paremmalla onnella! Muille myös kovasti tsemppiä!=)
 
Helou kaikille leideille tasapuolisesti! Tännehän minäkin näköjään päädyin piinailemaan vaikka viimeksi eilen uhosin miehelleni, että tällä kertaa en sitten netissä pyöri yömyöhään. Näin ajankohtainen ja omaan tilanteeseen osuva ketju kun löytyi, niin enpä malttanut jäädä vain taustalle pyörimään. Mutta asiaan: meille siirrettiin viime perjantaina 5. päivän blasto luonnolliseen kiertoon, nyt tukena luget. Kyseessä on meidän viimeisen eli 3. IVF-hoidon 1. PAS ja lääkärin mukaan alkio oli säilynyt sulatuksesta sataprosenttisena ja oli jo sellainen iso mollukka ja TOP-luokkaa. Ohhoh, koitan tässä nyt olla liikaa innostumatta kun mahdollisuudet onnistua on kai n. 30 % "vain". Tosin meillä on niin ihana tilanne, että vaikka minua ja miestäni taas vauvakuume vaivaakin, niin meillä on 1. IVF:n tuoresiirrosta 4-vuotias poika ja 3. IFV:n tuoresiirrosta 1-vuotiaat kaksoset, tyttö ja poika. =) Pakkasessa meillä on vielä 2 blastokystaa ja 3 kpl 2. päivänä pakastettua alkiota. Joten koitan suhtautua niin, että jos meille on tarkoitus se neljäs (ja viimeinen) nyytti vielä tulla, niin jokin noista sitten tärppää. Tänään pp3 eli alkion iästä laskettuna dpo7. Luget aiheuttaa mm. väsymystä ja huimausta, uhhuh. Verikokeeseen menen torstaina 10.11 ja jos uskallan, niin teen kotitestin edellisenä päivänä. On vaan niin huonoa kokemusta noista kotitesteistä, koskaan ei ole plussa pärähtänyt vaan ainoat plussat olen saanut puhelimitse klinikalta kuulla kun jännityksestä vapisten olen saanut heille soitettua. Katsotaan miten tällä kertaa käy, nyt on kuitenkin paljon positiivisempi tilanne kuin aiemmin, kun sylissä temuaa jo kolme mussukkaa...
 
Lion33: en tiedä miten se dpo (days post operation?) OIKEASTI lasketaan mutta itse päättelin, että kun meille siirretty alkio oli perjantaina 5. päivän alkio, niin tuoresiirrossa punktio eli "operation" ts. hedelmöittyminen olisi ollut maanantai tai jo sunnuntai. En nyt ole oikein itsekään selvillä, saa korjata jos joku tietää paremmin. Mieltä hieman kaivelee se, että sain vasta sunnuntaina positiivisen ovulaatiotestituloksen mutta lääkäri oli hieman sekoillut meidän alkioiden iässä ja määrännyt siirtoon liian myöhään. Labrassa tämä virhe huomattiin onneksi ja siirtoon otettiinkin pitemmälle viljelty alkio. Mene ja tiedä osuiko oma ovulaatio ja siirto nyt ollenkaan nappiin, koska ovulaatiohan on 1-3 päivää myöhemmin kuin positiivinen testitulos, omalla kohdalla maanantai tai tiistai kovien kipujen perusteella. No, aika näyttää ja odottavan aika on piiiiiitkä.
 
dpo = days past ovulation, joten jos siirretään esim. 3-päiväisiä alkioita, siirtopäivä on silloin dpo3. 5-päivän ikäisillä alkiolla siirtopäivä on taas luonnollisesti dpo5.

Lääkkeellisissä PASseissa noita nyt on toisaalta ihan turha edes laskea kun ovulaatiota ei tule ollenkaan. Ja testipäiväkin yleensä määrätään sinne kahden viikon päähän siirrosta, eikä se aikaistu alkion iästä riippumatta.
 
Voi Sintu :'( Mut aina on torstaihin asti toivoa!
2 alkiotahan mulle siirrettiin eli voi hyvinkin olla että vain se toinen alkio tulee vuotona pois. Siitä huolimatta toiveet ei ole kovin korkealla.
Teen kuitenkin raskaustestin vielä jahka tämä vuoto vähenee/ loppuu. Ilmoitan vasta sitten Väestöliittoon, kun saan varmistuksen sille missä mennään...
 
Voi Sintu, kyllä sua nyt koetellaan! :hug:

Uusille piinailijoille tervetuloa ja tsemppiä! :)

Mä en oikein tiedä mitä ajatella tosta testistä, tein tosiaan maanantaina pp 10haamutestin ja tänään pp 12 uuden, eikä se viiva ole mun mielestä yhtään voimistunut... :( Pitäis kai sen jo? Jatkuva pahaolo ei ole poistunut, mutta nyt alkaa pelot kummittelemaan. Perjantaina vasta veritesti, ihanasti saan taas iltapäivällä töistä soittaa joten siinä sit ollaan jos tulos on huono... No, pitää kai luottaa siihen että kun testissä on väri niin kai se silloin on positiivinen!?

Tässä vielä kuva tän päivä testistä:

David 10 (enpä ole tätäkään tehnyt ennen että postailen nettiin jotain pissatikun kuvia...)

 
Tsemppiä uusille piinailijoille.

Sintulle paljon halauksia ja toivottavasti toinen kyytiläinen olisi kuitenkin tarrannut lujasti kiinni.

Itse kirjoittelin jossain vaiheessa tänne, mutta sitten pysyttelin poissa palstoilta. Nyt oli pakko tulla kommentoimaan Hammyn viestiä, että mun mielestä toi nyt on ihan selvä plussa. Itsellä kävi melkein samoin kuin sulla, eli mä testailin malttamattomana jo pp5-8 joka päivä puhtaita negoja ja ajattelin, että kaikki meni perseelleen, pitäishän jo näkyä edes haamujen haamu, heitin suunnilleen kirveen kaivoon, kunnes pp 10 aamulla oli ihan hirveän paha olo ja tein aamupissasta testin, mihin tuli ihan haamujen haamujen haamu. No sestailin sitten joka päivä testin ja tosi hitaasti se alkoi vahvistumaan. pp12 oli ihan sun tuota kuvaa vastaava plussa. Mietin jo, että onko alkuunkaan onnistunut raskaus vai jotain kemiallista, tuulimunaa tms, mutta kyllä se sitten virallisena testipäivänä perjantaina oli ihan vahva plussa ja päätin, etten enää testaile. Vuoto ei alkanut ja nyt mennään jotakuinkin 5 + 2 viikolla. Alkuraskauden uä olis 21.11 ja sitä nyt jännitetään, yksi tuulimunahan mulla oli joka keskeytettiin ja sitten yksi poika syntyi pasista, kaikki raskaudet alkaneet ICSIllä tai Paseista. Nyt tässä tuskailen oireiden ja oireettomuuden kanssa. Pääasiassa on akmalan huono olo, kauhean väsynyt olo, mutta ei nukuta, ruuat ällöttää, kahvia ei tee mieli jne,mutta silti tämä tuntuu aivan uskomattomalta, en oikein osaa ajatella asiaa ennen ultraa,nyt vaan jännitetään päivä kerrallaan. Mutta halusin vaan sanoa, että mun kokemuksella, kyllä toi plussa on.

Kaikille peukut pystyssä, toivottavasti pääsette pian odotuspuolelle!
Halauksia.
 
Hammy kyl toi munkin mielestä on plussa. Odottelet nyt rauhassa ne 2 päivää ja teet sitten sen ns. lopullisen testin. Tsemppiä ja onnea!

Kiitti haltia sun viestistä, koska kerroit siinä, että PP 5-8 tullu selkeitä negoja ja sit loppujen lopuks plussa, josta onnittelut! Mä kans tänään malttamattomana testasin (PP 7). Toi on niin paha, kun noita nettikaupan tikkuja kaapissa niin tulee vaan testattua... Eikös meidän esikoiset (vai onko sulla monta?) syntynyt samoihin aikoihin? Tai ainakin palstailtiin samaan aikaan jossain... Meillä poika täytti viime kuussa 2-v.
 
Lion. Joo ollaan kirjoiteltu samoissa pinoissa. Nyt tuolla toivotuissa taaperoissa. Mä en oo vaan nyt pitänyt kauheesti ääntä tästä pasista ja muutenkaan en oo kauheesti kaksplussalla nyt pyörinyt. Mutta joo,toivoa on, vaikka testi alussa olis selvä nega. Jostain olin käsittävinäni, et pasissa muutenkin alkio kiinnittyis myöhemmin,joten testi ylipäätään näyttäis plussaa myöhemmin. Pidän sulle kovasti peukkuja nyt. Meillä poika täyttää kuun lopussa 2v.
 
Haltia, no niihän se olikin!

Nyt en oikein oo kartalla näistä oireistani... On hiukan pahoinvointia, vatsassa tuntemuksia ja sit iltaisin ns. ylävatsa tuntuu turvonneelta. Ja selkä iltasin kipeenä. Rinnoissa ei tuntemuksia, mut eilen kun kokeilin niin tuli tippa maitoa. Oli pakko kokeilla toistakin niin sieltäkin tuli. Onko muilla tullu? Mistähän se johtuu? Tietty näitä hormooneita kun vetää niin on elimistä sekaisin, kaikkihan voi johtua niistä. Huonoo on, että pyyhkiessä tulee hiukan verta (joskus). Voihan se olla kyl sitä kiinnittymisvuotoa... En ajatellu passiin lähtiessä, et tätä kerkeisi niin paljoa ajatella, kun on jo yks laps minkä kanssa touhuta. Mut niin sitä vaan ajatukset on mahdollisessa uudessa tulokkaassa.
 
Lion. Sun oireet kuullostaa lupaavilta. Mulla oli ihan samoja. Ja rinnoissa ei juuri mitään tuntemuksia,vaikka ekasta oli ja vaikka nyt lopetin imetyksen vasta elokuussa. Mutta mulla tulee myös puristaessa tippa maitoa,vaikkei aikoihin oo tullut. Jostain oon käsittänyt,että se vois olla raskausoire. Toivottavasti vuoto olis vaan kiinnittymistä! Peukut pystyssä!
 
Bongasin tutun nimimerkin ja olipas täällä kivoja uutisia =) Tsemppiä Haltia ja Lion!

Hammyn testiä voisin kommentoida että itelläkin on molemmissa raskauksissa aika hitaasti tummunut viiva tikussa, mutta silti on kaikki mennyt hyvin.
 
Hei! Olen kirjotellut tuossa kakkostoiveet-ketjussa, mutta lukenut tätäkin koska olen myös yrittänyt passailla tässä syksyllä.. Huonolla menestyksellä. Mut asiani koskee tuota maidon tuloa. En millään lailla halua kuopata teidän toiveita, ja toki toivon että plussaatte heti ja että maidontulo ja muut oireet siitä viestii, mutta mun on pakko kertoa, että mulla ainakin maitoa tulee joka kierrossa. Itse joskus piinaillessa kokeilin tuota, ja iloitsin kun maitoa tihkui. Sen oli pakko olla oire raskaudesta! Mut juu ei, eipä ollut ja sen jälkeen sitten kokeilin joka kierrossa ja aina sieltä tulee tippa tai kaks vaikkei ole ollut edes raskauden mahdollisuutta... Mut siis kaikillahan ei tule.

Mut peukut pystyyn teille kaikille, ei tällä palstalla toivoisi kenenkään joutuvan kärvistelemään!!
 
Neljänteen IVF:ään heti ku mahdollista. Takapakkia ja epäonnistumista ei ehdi jäädä murehtimaan... sairauteni (endometrioosi) määrää hoitojen tahdin.
Oikeassa jäljellä olevassa munasarjassani on vielä toimintaa, mutta endo tuhoaa sitä koko ajan. Viime kertaisessa kontrolliultrassa lääkärillä oli jo vaikeata erottaa johtofollikkelia endokasvuston seasta.

Meitä tähän saakka hoitanut Väestöliiton lääkäri soittaa ensiviikon keskiviikkona, tuolloin sovitaan seuraavien hoitojen ajankohdasta. Luultavasti joko heti seuraavaan kiertoon tai sitten tammikuulle. Joulukuu ei käy, koska punktio ja siirtopäivä sattuisivat minulla mahdollisesti jouluviikolle.

Mutta uuteen yritykseen siis... niin kauan kuin munasarjani tuottaa munasoluja, minulla on mahdollisuus omaan lapseen.

Plussapuhureita ja tarrasukkia teille muille! Hyvää alkavaa talvea! =)
 
Heippa! Kohta onkin viikko vierähtänyt siirrosta eli tänään pp6 ja alkion ikä 10 päivää. Jos pikkuinen on osannut ja jaksanut tarrata kiinni, niin siellä sen pitäisi kolossaan nyt majailla. :heart: Päivä lugesteronin aloittamisen jälkeen alkoi vaivata pääkipu, sitä on ollut joka päivä, samoin aika kova väsymys (normaalin univajeen lisäksi) . Nälkä vaivaa lähes koko ajan, samoin satunnainen huippaus. (Kaksosraskauden alussa ennen testiä heräsin öisin mielettömään vatsakipuun ja syyksi osoittautui nälkä. Ymmärrettävää tosin kun kaksi vauvanalkua vei energiat mutta tämä nälkä taitaa vaan johtua siitä, että ruoka vaan maistuu niin hyvin mulle aina...) Joitakin alavatsatuntemuksia on myös ollut, samoin nivusissa mutta ylipäänsä hyvin maltillisesti kun kaikki voi tietenkin johtua lääkkeistä. Maltillisesti toivon nyt itsekin pystyväni tähän suhtautumaan, onneksi on niitä huurunokkia vielä odottamassa jos tarpeen. En varmaan edes käytä tuota joskus aiemmin ostamaani testiä, kävelen vaan sinne labraan verikokeisiin viikon päästä. Teille, joilla on viimeinen yritys menossa, esim. Lion33, toivon todellakin onnistumista! Ja onnea Hammylle, minunkin puolesta se sinun testi oli positiivinen. Toivottavasti pääset varmistamaan arvon verikokeella. Sintu74 (muistinko nimen oikein?), pahoittelut negasta. On se niin raatavaa! Onnenpotku seuraavaan koitokseen, sitkeys palkitaan!
 
(.) Tulin vaan kertomaa, että kaikki oireeni on hävinneet ja vuoto hieman lisääntynyt. Joten luulen, että kaveri ei ole tarrautunut mukaan :( Mutta aina on toivoa keskiviikkoon asti!

Tsemiä kaikille piinailijoille!

Lion PP 9
 

Yhteistyössä