Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Sade83
Täälläkin siis menossa pp11, enkä ole uskaltanut vielä testata.... pp9-pp10 oli todella kovat menkkakivut, jotka helpottivat sitten eilen ja nyt pieniä menkkatuntemuksia enää.. Rinnat edelleen kipeet (tosin ollu alusta asti, joten syytän progesteronia), vuodosta ei ole tietoakaan. Nää piinapäivät on olleet ihan tuskaa, jotenkin en jaksa uskoa plussaan... mutta odotellaan nyt vielä.

Paljon onnea plussanneille! :heart: :flower:

Haleja ja voimia myöhemmin onnistuneille... :hug:

Dreamer mä sain 3 pas.ta hcg arvoksi 18 ja mulle sanottiin suoraan, että sitä ei lasketa edes plussaksi mulla otettiinse arvo pp14. Mitenkäs monentena päivänä sulla otettiin ?
En yritä mitenkään lannistaa, mutta ihmetyttää vähän noi eri tulkinnat mitä lääkäreillä on.

Onnea Kipinä, tvvo ja Inkku. niin ja varovaiset onnittelut Jopulle myös!!!!

hirmuisesti tsemppiä piinailijoille älkää nyt vielä luvuttako helppohan se on sanoa kun varmaan sama fiilis itsellä parin päivän päästä =)

Täälä ei oikeastaan mitään oireita välillä on nippaissut mahasta mut ei mitään muuta. Testin ajattelin tehdä pp14 vaikka lääkäri käski tehdä pp16 kuka nyt sinne asti jaksaa odottaa.

T: Leppis

Multa onnittelut myös kaikille plussanneille ja tsempitystä haamuviivoille!
Itse testasin taas tänään ja se oli hieman tummempi kuin eilinen, eli ihan hyvältä näyttää. Huomenna verikokeeseen, joten eiköhän se sitten selviä. Eli jännä päivä tulossa!

fifiris joo tiedän tasan tunteen kun haluaa lugeista eroon niin epätoivoisesti, et menee ihan nuppikin sekasin. Ja mä oon kuitenkin melko varma siitä negasta, joku vaisto varmaan. No, mut piinataan nyt sitten koko rahalla kun kerran on alettu :LOL: Ei oo enää menkkaviiltoja, vähän nippailee korkeintaan.

Sunflower kumma et ne anto jo luvan lopettaa luget. Mä sain ohjeeks, et alkuraskaudessa vuoto voi olla runsastakin, jopa kuukautismaista. Ja siksi on tärkeää tehdä r-testi jokatapauksessa ennen lugejen lopetusta. Eiks sulla oo sama pp12 nyt kun mulla?

joo, leppäkerttu - en mä tosiaan luulekaan että tästä mitää lasta tulee.
mutta mulle sanottiin että yli 5 tarkoittaa sitä, että JOTAIN on tapahtunut. viimeksi mulla oli kemiallinen ja pp17 hcg oli alle 5.
nyt on kyllä jo melkein 3 viikkoa oviksesta eli mulla oli PAS:n jälkeinen VÄLIKIERTO. eli LUOMUTÄRPPI!! :eek: - eli kyllähän kp35 pitäis jo arvot olla koholla, jos ovis on tosiaan ollut kp15-17... mut eihän tosta nyt tiedä.

Jopulle onnea viivan vahvistumisesta! :heart:

Tosi paljon ONNEA Kipinä, tvvo. Jopulle myös plussa puhallus ja varovaiset onnittelut :whistle:

On: Testasin vielä eilen illalla sellasella clearbluen testillä johon piirtyy se + ei edes kerennyt kontrolli viiva kunnolla piirtyä kun vahva plussa näkyi...

tänään en enää testannut kun on se veritesti huomenna. Toivotaan että hg:t on nyt kunnolla koholla.

Tietääkö joku onko kohdunulkoisessa raskaudessa normaalisti matalat hg tulokset vai miten?

Mukana menossa keskiviikkona 21.10.2009

Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP14
Uskallanko : 2.IVF, siirto 8.10. PP13
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP12
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, siirto 13.10, PP8
tyhmäblondi73 : PAS, siirto 13.10, (2) PP8
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS, siirto 14.10, PP7
kolmisin: 2. ICSI, siirto 14.10 PP7
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, siirto 14.10, PP7
verve : 1. IVF, siirto 16.10 (2) PP5
Vanilla79 : IVF,siirto 19.10, PP2
Paiju :1 IVF, siirto 20.10, pitkä kaava, PP1
Rosetta : 1. ICSI, siirto 21.10, PP0
hemu80 : 1. IVF, siirto 22.10, PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 20.10, siirto 23.10, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 46, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:
Kipinä1: 2. ICSI :heart: :heart:
tvvo : 1.IVF :heart:
Joppu : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS
Elenia : 1. IVF
Sunflower79 : ICSI/IVF
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS
Heni : 1.IVF
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS

Positive : 1.IVF:n PAS ?

Wau! Täällähän on oikein plussa-aalto meneillään! Hienoa ja onnittelut kaikille plussanneille ja toivotaan, että ne haamut ja hieman epävarmat lähtevät pian vahvistumaan. =) Lugejen käyttöä epäröivät; täällä on jo nyt sellaisia tuloksia näkyvissä, että itse en Lugeja näiden tietojen varjolla lopettaisi. Eli palleroa pesään vaan! :LOL:

Toivottavasti myöhemmin onnistuvat saavat tästä toivoa ja uskoa onnistumiseen seuraavalla kerralla. :hug:

Joppu, tulehan kertomaan minkä arvon sait hcg:lle tämän päivän testissä. Eikö sulla tänään pp 14? Mulla otettiin verikoe vasta pp 16, kun pp 14 oli lauantai, eikä klinikka auki. Eli oli "myöhäinen" testi ja tulos oli aika hurja: 1936! Kuulemma pp 16 normiyläraja on n. 840. :eek: Kätilö sanoi, että saattaa antaa hieman vihjettä siitä, kun kaksi alkiota siirrettiin. Ai HIEMAN!? Toi arvohan tuplat! :LOL: Noh, toivotaan parasta, sillä kaksi olisi lottovoitto!

Nyt on kyl ollu massussa melkoisen hiljasta. Ei mitään tutemuksia. :( En tiedä onkohan hyvä vai paha. Väsyttää ja välillä huippaa. Koko ajan on kyllä nälkä ja jos ei syö, niin nälän tunne muuttuu sellaiseksi öglötykseksi. Ei kuitenkaan pahanlaista pahaa oloa kuitenkaan. Toivotaan, että kaikki ok, kun ultra vasta 9.11. ja meillä vielä yksi reissukin ennen sitä.

Paljonkohan maksaa käydä ottamassa yksityisellä verikoetta? Ihan vaan, että näkisi, että onko tuo hcg kohomaan päin vai mikä on meininki. :/

Kipinä1 ja Pupu & Papu (rv 4 + 6)

kipinä: kysyin juuri yksityiseltä testin hintaa se oli 19,50e. ajattelin itekkin mennä niin tietäs missä mennään.
pelkkää kriisiä : hoitaja antaa sulle a-todistuksen jossa on 3 päivää eli punktio päivä+ 2 seuraavaa. siirtoon ei tarvi miestä mukaan. siirto ei satu ja toimenpide on ohi 5 minuutissa. tosin kannattaa maata ihan rauhassa ennen ku lähtee liikkeelle.

Sattuu ja tapahtuu tosiaan täällä meidän foorumilla!

Fifiris ja Sunflower odotan todella mitä tuossa lopulta käy..

Hemu, Idaliin ja Rosetta hienosti meni siis punktiot teillä! Yksi askel edempänä.

Vanilla nyt tosiaan ymmärrän mitä tarkoitit, että oli henkisesti ihan poikki sen alkionsiirron jälkeen. Kai sitä jotenkin odotti, että tohtori sanoo, että kaikki on hienosti ja nyt tulette varmasti raskaaksi, mutta sitten se totuus onkin jotain ihan muuta. Olin koko päivän pihalla, hukkailin tavaroita, unohdin ottaa alushousut pois toimenpidettä varten ja sen sellaista..

Meillä siis kävi niin, että ensiluokkaisia alkioita ei ollut ollenkaan :| Pääasiallinen ongelma, joka kuulemma hyvin selittää meidän lapsettomuuden, on kuorikerroksen paksuus. Tohtori totesi, että tuolla kuorella ne ei kyllä pysty kiinnittymään lainkaan. Ei ihme ettei ole koskaan ollut haamun haamua..Onko kellekään muulle kerrottu tällaista? Ongelma on kuulemma yleisempi jos on vanha (meikäläisen 34 ei riitä) tai FSH koholla, mitä se ei mulla ollut. Jotain pientä fragmentaatiotakin oli, mutta siitä tohtori ei ollut huolissaan ja sanoi että ihan keskitason kamaa. Tuon alustuksen jälkeen en kuitenkaan enää oikein uskonut häntä. Mistään ei koskaan tule mitään, turhaa olen toivonut :/ Sellainen pieni paniikki kai.

Kuitenkin tohtorin mielestä kelvollisista keskivertoisista oli 4 ja kyytiin pääsi kaksi 7-soluista, joille sitten tehtiin alkiokuoren avaus jollain laaserilla, jotta voisivat yrittää kiinnittyä. Pakkaseen meni yksi 7 ja yksi 8 soluinen. Olen aika ymmälläni..oliko ne solut nyt tosi huonoja vai ei? Onko siitä kuoren avauksesta mitään iloa? Uskaltaako tässä toivoa vai ei?

Nyt on siis PP1 ja olen päässyt sen verran positiivisemmaksi, että nimesin kyytiläiset Kipinän esimerkin mukaan Pikkelssiksi ja Pakkelssiksi (siltä ne näytti kuvissa) ja ajattelin, että kannattaa nyt toivoa, koska jos ei nyt onnistu niin tuskin niillä pakasteillakaan. Sellaista..

Kipinä, Inkku ja Joppu odotamme suurella kiinostuksella jatkouutisia!!

heissan!

tulisin seuraksenne jännitttämään,yksin on aina inhottava olla.
pp8 on meneillään,siirto 13.10 2kpl pas alkiota..testaus olisi siis ens tiistaina.
sairaslomalla olen ollut jo perjantaista lähtien ja loppu viikko olisi vielä..keuhkoputkentulehdus.
mitään muuta tuntemuksia ei ole ollut kuin lievää pahoinvointia ja hikoilua,en tiedä,voi johtua myös antibiootista;)
ollaan 36/27

Sade83
Tein aamupäivällä ovulaatiotestin (ihan hetken mielijohteesta ) kun ei ollut raskaustestiä mukana. Ovulaatiotestithän voi toimia raskaustestinä...? Vai voiko? Sain kuitenkin ovulaatiotestiin vahvemman viivan kuin kontrolliviiva. Raskaustestin teen varmaan vasta huomenna aamulla, silloin siis pp13. Mietin kyllä vaihtoehtoja, että kroppa olisi sekaisin kaikista hormoneista ja ovistesti näyttäis nyt tätä. Ei kai progesteronikaan voi vaikuttaa tähän... :headwall:

Eli tulokset saatu pp14 hcg-arvo 90, eli lääkärin mukaan näyttää ihan hyvältä, eli ole raskaana! Vaikka en osaa hirveästi tässä vaiheessa iloita, niin onhan tämä jo jotakin 2,5 vuoden jälkeen. Toivotaan että luku tuosta lähtee nousemaan.

Yksi top alkio siirretty ja kuusi meni pakkaseen. Yksi oli hyytynyt eilisen jälkeen. Tuo alkio mikä siirrettiin oli niin hyvä kun vaan voi olla ja pakkaseen menijät myös :D . Kyselin myös siitä tehtiinkö meille missä suhtessa mikrohedelmöitystä ja koeputkihedelmöitystä. Kaikkille soluille oli tehhty ICSi, koska sperma ei mitenkään hirmu hyvää ollut. Mulle se on ihan sama miten hedelmöitys tapahtuu kunhan vaan saadaan hyviä alkioita, mutta halusin vaan tietää =). Eli mun tietoihin voi korjata 1. ICSI.

Aika moinen kokemus oli tuo siirto. Jouduin yli 30min odottamaan aikaa, kun siinä oli 3 punktiota ennen minun aikaa eikä ole kuin yksi mikrokooppi ja olin sitten ihan räjähtämispisteessä, kun mun vuoro tuli. Sitten kun pötkähdin siihen tuoliin niin munasarjoihin sattu ihan sairaasti ja itkuhan siinä tuli. Mun oli sitten pakko käydä vähän pissimässä ennen siirtoa että helpottaa vähän ja sen jälkeen siirto menikin ihan hyvin. Siirron jälkeen kävin vielä uudestaan veskissä ja sitten oli taas suht hyvä olla. Ilmeisesti se täysi virtsarakko painoi jotenkin munasarjoja ja sen takia sattui niin kovasti. Lääkäri ultrasi ne munasarjat ja ihan hyvältä näytti ei vissiin hyperiä pitäisi tulla, mutta lepäillä pitää nyt vielä loppu viikko .

Joo-o.. itku taas pitkästä ilosta.. kaksi vaan oli 14:sta hedelmöittynyt..
Olen ihan varma että reisille menee taas.. :'(

Tiedän että yksi siinä vaan tarvitaan, mutta saa nähä selviääkö nekään huomiseen..

Luultavasti ei yhtään pakkaseen, joten nyt tuntuu aika turhalta nämä kaikki...

kohta vuosi vaihtuu ja taas saa maksaa kaikki uudelleen, eikä sitä niin olisi..

No niin, tulin nopeasti kertoon et testasin aamulla ihan puhtaan negan pp13 :( Eli se siitä tällä erää. Nyt kiiruhdan pakkaan kamoja, mukaan lähtee siis kingsize-paketti siteitä.

Missä Uskallanko luuraa? Onko muut testailleet? Parempaa onnea muille! :wave:

Hemu80, olen pahoillani. Toivotaan, että ne kaksi on oikein hyviä yksilöitä. Mutta tiedän niin tunteen, me saatiin vaan neljä hedelmöittynyttä, joista ainoastaan yksi oli hyvälaatuinen. Ei siis kovin lupaavalta näytä tulevaisuus, mutta yritän luottaa tuleviin hoitoihin.

Iinekselle myös lohtuhalit. onneksi teillä on reissu, niin toivottavasti saat muita kivoja asioita mieleesi nyt. Vielä se onnistuu!

Voi ei Iines!! :hug: Onneks sulla on nyt reissu edessä ja pakkasessa vielä alkioita jäljellä!!

Hemu, tosi kurja fiilis varmasti... :hug: Pidän nyt sormet ja varpaat ristissä että molemmat jatkaa jakautumista ja saat kaksi sitkeää sissiä kyytiin!!

Joppu, eikös se hcg arvo ollut kuitenkin ihan rajoissa? Joillakin vaan nousee hcg paljon hitaammin, en usko että sulla on huólta! Mites Dreamerin hcg tilanne on edennyt?

Paiju, mä oon lukenut tosta alkionkuoren avauksesta ja ymmärtänyt että se on oikein hyvä toimenpide!! Olen suunnitellut kysyväni lääkäriltä voitaisko meille kans tehä se ens kerralla. Kuulostaa hyvältä että kyydissä kaks avattua 7-soluista!! db db

Sade, kuulostaa lupaavalta...!! Ja Rosetalle onnea siirron johdosta! :)

Mulla edelleen vaan menkkajomotukset jatkuu. Huomenna aamulla teen testin, mutta en edelleenkään usko enää plussaan. Kai noi roskishaamut on aika tyhjän kanssa.. Mitkäs Sunflowerin fiilarit? Ootko tehnyt testiä??

Uskallanko, mikä tilanne?

Moikka.

Paiju puit hyvin sanoiksi sen mitä minäkin koin siellä siirto tilanteessa. Sitä tosiaan odotti että lääkäri hymyillen kertoo että kaikki on suorastaan loistavasti!! Ja sitten kun ei olekaan, ja vaikka siirtoon lopulta saadaan edes se yksi hyvä (ei tokikaan huippualkio) niin silti jää hieman epätodellinen olo, että uskaltaako tässä edes toivoa. :/ Mutta hienoa että saitte kyytiläiset myös. Se on nyt kuitenkin hyvä asia tässä vaiheessa.

Iines lohdutusta. :hug:

Hemu sinulla on tuskallinen vuorokausi odottaa tietoa. Toivon sydämen pohjasta että nämä kaksi kaveria pääsee huomenna kyytiin.

Kipinä olen ihan sanaton sinun tuloksestasi. :D

Joppu Nyt onnea matkaan. :)

Oma olotila on väsynyt ja kaikkee tekis mieli syödä. Silti kaikki vähän äklöttää, ja kahvi ei maistu. Ainakin lievää hyperiä on vielä kun on sellainen olo. Mutta ei ollenkaan tuskallinen enkä ole vielä huolissani. Pahempikin se on ollut. Onneksi tietää mihin vertaa. Lankesin tänään suklaahimolleni ja ostin geisha suklaata. :ashamed:

Ja voihan Lucky Luge... :LOL: Ei varmaan tarvi edes sanoa enempää.

Yhteistyössä