Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Huomenna pitäisi mennä yövuoroon ja olo on aika tukala, mä en kehtaa soittaa töihin ja sanoa etten pääsekään, vieläkään. Tyhjennetty kysta on varmaan täyttynyt uudelleen ja kivistää ihan älyttömästi vasemmalla puolella. Rakon tyhjeneminen sattuu ihan älyttömästi! Kamalaa juoda paljon kun sit saa pelätä wc:ssä käyntiä. Noh, huomenna aamulla siirto. Ultraako ne siirron yhteydessä myös vai siirtävätkö suoraan vaan siirrettävät? Mietin myös, että mitä jos yksi alkio on pakastuskelpoinen/ paras ja se siirretään nyt. Toiset ovat liian huonoja pakastukseen mutta niistä voisi tuoresiirtona alkaa raskaus niin on se kamalaa että ne hävitetään! Mun stressaamisen syyt vaan vaihtelee... :whistle:
Heni onnea punktioon!!
 
Tvvo, kyllä ne ultraa samalla kun ne vie alkion paikoilleen. Se alkio näkyy sellasena valkosena pisteenä ruudulla! Musta se oli yllättävän liikuttava hetki nähdä se alkio.. pääsin pari kyyneltäkin siinä salaa..

Ja koita olla murehtimatta niistä pakkaseen menevistä.. huomenna se kuitenkin jo selviää!! =)

Tsemppiä siirtoon!!
 
tvvo Me ollaan aivan samassa tilanteessa!!! Mulla kanssa tyhjennettiin kysta, joka nyt selvästi täyttynyt ja huomenna myös siirtoon... Mulla ei vaan satu, tuntuu paine, että tiedän sen täyttyneen. Mulla ollu sama kysta samassa kohdassa jo 10 vuotta, eikä sille tehdä mitään ku ei se haittaa mun elämää. Sulla kuulostaa kyllä paljon tuskallisemmalta...

Samoja pelkotiloja käyn täällä läpi ja varsinkin kun on ensimmäinen kerta, ei tiedä yhtään mitä odottaa omien munisten toimintakyvyltä. HERMOJARAASTAVAA!!! :headwall:
Tämä sunnuntai on kyllä pisin päivä koskaan!!!
Yritetäänpä nyt kuitenkin jaksaa ja tsemppiä! :D
 
Tuun nyt tänne tilittämään, kun noi hommat ei taas mennyt ihan putkeen.. Vielä kaiken hyvän lisäksi kaikki omaa syytä.

Noh tämä alkoi siitä kun en saanut kalibroitua kynääni oikein ja hups gonalia ruiskahti runsaasti taivaan tuuliin olin jo ihan huolissani että gonal ei nyt riitä loppuun, Ultran jälkeen (jossa osoittautui että oon niin herkkä lääkkeelle että vaste on aivan hurja oikealla puolella ainakin 16 rakkulaa joista ne kuusi on siis vaan tarpeeksi isoja ja vasemmälla puolella 13 rakkulaa joista 7 tarpeeksi isoja, hyperi on siis lähes varma.) Selvisi että lääke tulee riittämään. Täytyi pistää vaan 75 ui mutta minä sitten illalla tuikkasin vahingossa 112.5 ui vanhasta tottumuksesta (ihan vaan varmistaakseni hyperin)

Eilen sitten piti pistää prenegyl klo 21.30 ja rupesin aukaseen niitä ampulleja toinen aukesi hyvin mutta toinen ei meinannut millään aueta otin sitten kunnolla kiinni ja niinhän se nuppi murtui sirpaleiksi käteeni ja sirpeleita meni sinne jauheen päälle. Mä aloin vaan itkee paniikissa ja sormesta vuoti aikalailla verta, mies rauhoitteli ja sai ne sirpaleet pois sieltä ampullista ja sitten sotkettiin aineet ja se ruiskukin oli ihan veressä ja mä vaan itkin että nyt meni tämäkin hoito ihan käsille. Sain mä sitten tärisevin vertavuotavin käsin pistettyä sen aineen masuun.

Huomenna siis punktio, mitähän siellä odotettavissa. Munasoluja on niin paljon että toivoa saa ettei kato ole myöskin suuri....

tuun sitten huomenna kertoon miten kävi ellen oo sitten tosi kipee, ja hyperin kourissa.

Kaikille punktioon meneville onnea :heart:
 
Sarma
Inkku: Toi sun pregnylin pistäminen kuulosti ihan samanlaiselta tapahtumalta ku mulla sillon kun sen ensimmäisen kerran pistin.. Onneksi sen jälkeen se on sujunut helpommin.

Ei se hyperi nyt ihan väistämättä aina tule vaikka rakkuloita on paljon, vaikka toki suurempi todennäköisyys kyllä tietysti on.
 
Niin minä sitten kuitenkin sorruin varhaiseen testaamiseen eli tänä aamuna (pp11) testasin Clearblue herkällä digitaalisella ja raskaanahan siinä luki!!

Aika epätodellisissa fiiliksissä tässä päivä mennyt - ensin tosi helpottunut siitä, että ainakin hetkellisesti tärpännyt, sitten tietty aloin epäillä koko testin paikkansa pitävyyttä. No ei tässä auta kuin mennä muutama päivä eteenpäin ja testata sitten vaikka varsinaisena testipäivänä uudestaan.

Hiukkasen oli epäilystä, että ei välttämättä tavalliset menkat tulossa, sillä pala kurkussa -olo ja paineen tunne/ turvotus vatsassa olivat tässä viime päivinä muuttuneet tasaisemmiksi. Ja kahtena peräkkäisenä yönä näin unen, että tein positiivisen testin.

Nyt onkin sitten alkamassa monella jännät viikot - punktiot, siirrot ja piinailut - tsemppiä ja jaksamista kaikille!!
 
Mun mies on kyllä ihan uuvatti mitä tulee näihin hoitoihin! Selitti innoissaan että oli jutellut yhden ystävänsä kanssa ja kuullut että niidenkin esikoinen on saatu aikaan koeputkihedelmöityksellä. Oli ihan innoissaan että meillä on sentän paljon helpommat hoidot menossa. Että on sitä tutut onnistuneet jopa koeputkihedelmöitykselläkin lapsia saamaan. kysyin häneltä ihmeissäni vaan että mitä hän mahtaa luulla että tuo ICSI tarkoittaa mitä meille tehdään? Menee niin toisesta sisään ja toisesta ulos kun lääkäri puhuu naisten vaivoista =)
 
Inkku83 ja Heni: Jännittääkö teitä jo huominen punktio? itseä ainakin alkaa jo pikku hiljaa jännittää, ja huomenaamulla varmaan jännitys noussu tuhatkertaiseksi. Mutta lupaan itsekin tulla kertomaan kuulumiset heti, kun koneelle kykenen.
Syystuulelle varovaiset onnittelut!
 
Joppu Mä oon jo koko viime viikon hyppiny seinille =)
Tuun kans tänne kirjottamaan heti kun oon takasin kotona..meillä matkaa 160km suuntaan et pitkä päivä tulossa.
Tsemppiä Inkku83 ja Joppu!

Syystuuli onnea, toivottavasti plussa pysyy ja pysyyhän se :heart:
 
Inkku Olipa sulla nyt vastoinkäymisiä piikitysten kanssa. Onneksi sait Pregnylin perille! Pidän peukkuja että tulee hyvää saalista eikä mitään hypereitä! Kaikki menee varmasti ihan hyvin!

[/b]Syystuuli Varo-varovasti onnittelen! :heart:
 
Mukana menossa maanantaina 5.10.2009



kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP18
syystuuli75 : 1.IVF, siirto 23.9., PP12
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, siirto 25.9., PP10
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP0
Heni : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10,PP-
Joppu : 1.IVF, punktio 5.10, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP-
Uskallanko : 2.IVF, punktio 6.10, siirto 8.10. PP-
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 PP-
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10., PP-
sade83 1.ICSI, punktio 7.tai 9.10, PP-
Sharlin : 1. ICSI, punktio 7. tai 9.10., PP-
tvvo : 1.IVF, siirto vko 41, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
verve : 1. IVF, punktio 16.10, siirto 19.10 PP-
Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, vko 42, PP-
idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-
kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava PP-
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, vko 42, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 43, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Sunflower79 : 1.ICSI, lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
sebu08 : 3.IVF, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
 
Toivottavasti kaikkien punktiot menee tänään oikein, oikein hyvin!! :hug:

Mulla on nyt kyydissä yksi 8 soluinen top alkio ja 4 samanlaista pakkasessa odottamassa. Alkiot pakastettiin 2 korteen koska 3 päivän alkioiden pakastuksen/sulatuksen kesto on huonompi kuin vähemmän viljeltyjen. Testipäivä on 16.10, mutta enhän minä nyt niin kauan kuitenkaan odota... :LOL:
 
Punktio takana ja nyt lepäillään kotona. Ei se niin paha ollut, kuin mitä odotin. Ei sattunut yhtään, ainoastaan tuntui välillä epämiellyttävältä, kun pisti piikin munarakkulaan. Toimenpiteen jälkeen munasarjoihin sattui, mutta ei niin että olis enää kipulääkettä tarvinnut. Nyt kotona, toiselta puolelta hieman kivistää. Saatiin 15 munasolua talteen. Nyt ootellaa ja jännäillään, hedelmöittyykö niistä kuinka moni! Tulkaas Inkku ja Heni kertomaan myös kokemuksenne, kun koneelle asti pääsette.
 
Nyt sitten olisi yksi kappale top-alkioita matkassa! Piinailut alkakoon! :) Kylläpä toikin hymy hyytyy puolessa välissä. Odottavan aika on tuskallinen!

Yksi oli jo pakastettu, loput olivat hieman jäljessä ja tulokset niiden kohtalosta tulee kirjeitse. Näyttivät kuulemma kuitenkin hyvältä ja huuruun todennäköisesti menevät kaikki. Nyt en jaksa niitä hirmuisesti murehtia, yksi päänvaiva kerrallaan. Huokasen nyt hetkeksi...

Joppu Onnea onnistuneesta punktiosta! Toivotaan hyviä tuloksia myös jatkossa! :D
 
Mulla takana yksi kauheimmista päivistä ja nyt todella sekavat tunteet. Kerroin ennen toimenpidettä siitä rusehtavasta vuodosta ja lääkäri oli heti sitä mieltä et kaikki ei oo silloin ok. No ultras ensin ja ilmeestä näki että jokin mättää. Oli tosi kiva tunne siinä sit et mitähän ny. Rakkuloita oli enää vähän jäljellä ja kaikki aika pieniä, olisko isoin ollu jotain 14mm. Aloin jo toimenpiteen aikana itkemään et miks mulle käy aina näin. Lääkäri oli ihmeissään että mitä on tapahtunu, kaikki rakkulat mitkä tyhjennettiin oli verensekasta nestettä täynnä. Kolme solua saatiin tarkempaan syyniin, mutta sanoivat ettei luultavasti ole kunnollisia. Reilun tunnin lepohuoneessa makoiltuani kaikki paperit huoneesta nyyhkytettyäni mentiin lääkärin juttusille. Lääkäri sanoi, että on tosi harvinainen tapaus ja ei keksi muuta selitystä kuin että oma ovulaatio on puskenu orgalutranin lävitse eli orgalutranista ei ole ollut mulle hyötyä.

Alettiin jo suunnittelemaan uutta hoitoa, mutta itse en jaksanu sitä sillä hetkellä ajatellakkaan. Sovittiin että ollaan vielä tänään puhelimitse yhteydessä kun solut on kunnolla tutkittu. No tunti sitten lääkäri soitti, että kaikki kolme solua oli hyviä ja kypsiä ja voidaan hedelmöittää. En juurikaan osaa iloita siitäkään uutisesta, kun en mitenkään usko että mulle voisi käydä niin hyvin että niistä jotain tulisi. Huomiseen nyt kuitenkin odottelen, että miten niiden käy.

Että tälläinen päivä mulla..aika hajalla ollaan

:'(
 
Heni, tosi kurja juttu :hug: !! Varmaan on ollut tosi rankka päivä...

Onneksi kuitenkin saitte kolme solua, eli toivo ei ole menetetty!! Kyllähän vain yksikin voi riittää onnelliseen lopputulokseen... pidän sulle peukkuja kovasti!!

Onnea Elenialle hyvästä siirrosta Jopulle tsemppiä tulosten odotteluun!!

Mä isken pregnylin nassuun huomenaamuna ja siirtoon sitten perjantaina.. iiks. Jotenkin kauhee pelko perseessä että kaikki ei mee nappiin. Mulla on ihan sellanen olo, ettei ovis ole vielä lähelläkään ja et siirto tehdään liian aikaisin.. kaipa se on vaan lääkäriin luotettava. :headwall:
 
Sarma
fifiris: Luota vaan siihen lääkäriin äläkä suotta stressaa! :) (Paraskin neuvoja kun ite aina epäilen kaikkea ja kaikkia.. ;) )

Heni: Kolmesta solusta voi tulla vielä vaikka mitä. Älä vielä lannistu!

Me mennään huomenna kanssa lääkäriin ja vähän jo jännittää kun on ihan uus lääkäri. Oon lueskellu meidän sairauskertomuksia, mutta eipä siellä mitään yllättävää ollu. Lyhenteistä en ymmärrä hölkäsen pölähtämää. Aika nihkeesti ne kyllä kirjottaa potilaasta tietoja ylös, ellei noi ole sitten mitkään kaunistellut versiot sitten missä on vaan faktat.
 

Yhteistyössä