Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Lähettäkääpä joku ne menkat tänne mun suuntaan. Tiistaina ois ultra ja ennen sitä pitäs alkaa tai siirtyy taas puktio viikolla eteenpäin :|. Mullahan siirtyi jo suunnitelmat viikolla eteenpäin tän takia. Pitkät kierrot on kyllä ihan pyllystä :ashamed:, eikä huvittas tuota synarelaakaan koko loppuvuotta sumutella....

Minttu ja Sannuli: Hurjasti Onnea :flower: :(
 
Sarma
En minä vielä mitään testejä ole uskaltanu tehdä.. Iltapäivällä sitten töitten jälkeen niin saa olla sen jälkeen rauhassa kiukkunen ja painella koiran kanssa mettään miettimään jatkohoitoja.. :)

Meillä on eka aika varattu jo sitten suunnitteluun toiselle klinikalle ja se on vajaan parin viikon päästä.. Jos ei nyt, niin ehkä sitten seuraaavasta hoidosta tärppäis. Näin mä olen yrittäny itteäni tsempata. Onhan täälläkin kuitenkin monta sellaista, joka on onnistunut, vaikka ei ensimmäinen hoito ole tuottanutkaan tulosta.

Mites peppiina, maltoitko olla aamulla testaamatta?
 
On nyt ihan pakko tulla kommentoimaan noita vuotoja alkuraskausdessa, josta [/b]Sannulikin on nyt huolisaan :( Mutta onnittelen silti plussasta :heart: Eli mä kirjoittelin tänne alkuviikosta, että oli tosi menkkamainen olo, paperiin tuli punertavaa ja tuhruakin. Soitin omalle kilinikalle ja sieltä passitettiin uuteen hcg-mittaukseen. Menin sinne sitten, mutta koko maanantain oli niin menkkaolo ja vatsa tosi inhottavan tuntuinen ja ajattelin, että kun vaan joku ottaa jonkun tulpan pois niin tulee kaikki ulos. No, illalla järkytys olikin suuren suuri kun aloin tuntea, miten jotain valuu housuihin. Pääsin vessaan ja pönttöön lorisi aika paljon kirkasta juoksevaa verta. Itkin aivan hillittömästi, että taasko näin käy jo kolmannen kerran. Mutta nyt tulee se outo osio: eli kipuja ei ollut lainkaan, kohtu ei supistellut ja vuoto loppui kuin seinään. Vaipat pöksyissä menin kuitenkin nukkumaan ja ahdistuneena soitin aamulla klinikalle. Heidän arvionsa oli, että koska kyseessä oli lähinnä verinen vuoto, ei riekaleita yms. eikä kipuja ja että vuoto oli loppunut siihen paikkaan, niin täytyy olla melkoisella varmuudella hematooma. Parina päivänä tuli vielä pariin otteeseen hieman kirkasta verta, ilman kipuja, ilman klönttejä jne. Ja silti hcg arvo alkuviikosta oli hurjassa nousussa, tänään kontrolli.

Tuo
hematooma on siis verihyytymä, joka saattaa tulla punktion seurauksena ja se on sinällään vaaraton. Ongelmallinen se on siinä mielessä, että jos se on iso ja tulee vauhdilla ulos, tulee kaikki muukin. En siis vieläkään uskalla iloita raskaudesta vaan olen aika peloissani ja yritän välttää kaikkea mahdollista rasitusta. Mutta tämä nyt vaan tulin kertomaan lähinnä siksi, että jos teillä tulee niitä vuotoja, niin osa voi liittyä punktioon ja yliturpeaan limakalvoon, kun sitä on niin ahkeraan mömmöillä kasvateltu. Tänään siis itsellä uusi hcg -mittaus ja toivon arvon olevan jälleen nousussa.

t. Vadelmaunelma rv.5+4
 
Jee, saatiin 5 alkiota pakkaseen! Enemmän kuin edellisellä kierroksella, silloin tuli vain 3 joista sitten viimeisestä sulatuksesta tuli tuo esikoistyttönen. =) =)

Hypervatsa vielä vähän haittaa elämää ja väsyttää kovin mutta mitäs tuosta kun saatiin kunnolla tulosta! Jippii!! PAS sitten marraskuussa, mutta nyt juhlitaan edes tätä pientä askelta...

Onnittelut kaikille plussanneille, tsemppiä piinailijoille ja lohdutushalit kaikille neganneille.

Sannuli-81: kiinnitysvaiheessa voi tulla pientä vuotoa, minuakin se kovasti huoletti ekalla kierroksella...
 
Mua pelottaa nyt kahta kauheemmin odotella soittoaikaa.. Siteellä mullakin vähän rusehtavaa tuhrua ja vaalean punertavaa kanssa vähän.. :/ Puskeeko menkat jo läpi vai onko toivoa vielä. Muutamana päivänä hetkiä, et on kuvottanut, mutta ainakin tänään on taatusti ihan psyykkistä ja ehkä muinakin päivinä :ashamed:
 
sannuli-81, aivan mielettömästi onnea sinulle, toivon niin kovasti, että plussa pysyisi ja kaikki menisi hienosti :hug: Odotan kuulumisia :)

vadelmaunelma, hui kun pelottava kokemus! Mutta kovasti peukkuja tulevaan ja onnea matkaan, että kaikki menisi hyvin!

peppiina78 ja sarma, kuulumisia odotellen +++ :whistle:

).( Kohtutuntemukset on vähentyneet hurjasti sitten viime kerran, se latistaa tunnelmaa. Välillä jotakin tuntuu, mutta eipä kummempaa. Nivusia pistelee kummasti. Tissit on tosi arat ja paleltaa, viime yön nukuin kahdella peitolla aamuun asti ja se on kyllä outoa loppukierrossa. Viimeks kuumat aallot alkoi pp7, nyt ne puuttuu vielä ihan kokonaan.
Edelleen toivo korkealla, mutta jalat tukevasti maassa.
 
Sarma
Peppiina: Voi itku! No, mutta se voi olla silti kumpaa vain, kuten täällä on huomattu. Mihin aikaan saat soitella tuloksia?

Mä oon perinteisesti joka ketjussa missä oon kirjotelly pitäny yllä sitä negatilastoa, joten kanssapiinaajilla on yleensä hyvät mahikset tilastojen valossa plussata.. :)
 
Vadelmaunelma, hienoa kuulla että raskaus etenee ja pidän sinulle peukkuja! :heart:

Peppiina, sinullekin pidän peukkuja ja voimia tulevaan puheluun!!!

Fifiris, kiitos rohkaisevasta viestistä. Mukavat viestit antaa aina toivoa ja voimia oman kamppailun keskellä. :heart:

Kirma, mulla on ihan päinvastaiset oireet kuin sinulla. Pp9 menossa, eilen alkoi kuumat aallot ja menkkakivut senkun jatkuu... toivotaan että toinen meistä kuitenkin plussaa. Jotenkin luotan enemmän sinun oireisiisi, kuulostavat jotenkin toiveikkaammilta. =)
 
Itkun paikka se on täälläkin ja vuoto senkun runsastuu :'( :'( :'(
Ehkä mahdollisesti lokakuun lopussa PASin suunnitteluun tai sitten ei jos sitä lääkäriresurssia ei saada käyttöön, mikä vielä on mahdollista.. Kirje luvassa parin viikon päästä niin sitten selviää.. ja odottamassa niitä verkkaisia 2soluisia.. :/

:hug: Sarma, kyllä me vielä onnistutaan!

Päivittelen vielä tän mun ja Sarman tilanteen, jatkakaa sitten joku muu, palaan palstailemaan joskus kun jaksaa.. :ashamed:

Tsemppiä teille kaikille :wave:
 
Sarma
Lohtuhalit Peppiina :hug:

Eipä täs nyt oikeen muuta voi sanoa.. Kohti seuraavaa hoitoa/siirtoa vaan, ei tässä nyt muu auta. Meillä tulee ainakin yks välikierto. Katotaan mitä ne siellä uudella klinikalla sanoo, et voidaanko tehdä punktio vielä tän vuoden aikana.
 
Hei kaikille!
Onpa teillä täällä hieno, pitkä ketju! En ihan kaikkia kirjoituksia alusta asti ole jaksanut lukea, mutta osan viimeisistä kylläkin.
Haluaisin liittyä joukkoonne, sillä elän jännittävää ja ahdistavaa aikaa minäkin:
tänään aloitan pistokset 2. IVF:ää varten. Ensi viikolla menen ultraäänitutkimuksiin ja siitä sitten homma jatkuu eteenpäin.
On huojentavaa välillä käydä täällä lukemassa kanssataaplaajien ajatuksia.
Hyvää viikonlopun alkua kaikille!
Lähden tästä tutustumaan pistosvehkeisiini, jotta illan tullen saan hermot kasassa tuikattua ekan annoksen...
 
Jopas on ollut tapahtumaa! Meni taas jokune tovi kun luin viime viikon jutut, ihana palsta!
Ekaks kaikille tarvitseville :hug: , niitä ei liene liikaa, ja plussanneille tosi paljon onnea!!!

Peppiina ja Sarma kuulostellaan?!!! ja vadelmaunelma, ihanaa että tuollaisen vuoristoradan jälkeen olet reippaasti plussan puolella :)

SaaraX jos viitsit niin kerrotko miten sen hyperin aluksi huomasi? Olisko voinut tehdä mitään? Pidetään peukkuja että kelpo saalis tuo tulosta!!

Rosetta toivottavasti nyt tulisi jo kuukautiset niin pääsisi alkuun!

Mulla siirtyi työreissut, niin hoidot alkaakin jo ens viikolla ja punktio osuis viikolle 42 jos kaikki menee hyvin. Olen lueskellut noita teidän lääkityksiä ja googlaillut, ja vaikuttaa vähän siltä, että täällä ulkomailla missä asustellaan tällä haavaa käytetään vähän eri rohtoja, joita Suomessa ei enää harrasteta. Mun pitäisi siis maanantaina aloittaa Lucrin-pistokset, jotka kai vastaavasti kuin Synarela laittaa omat hormonit pois pelistä. Huh! Alkoi vähän hirvittää, että mitä sitä itseensä pistelee... no, Menopur on sitten tiedossa tavallisena lääkkeenä jos sinne asti päästään. Olin jotenkin ollut tosi toiveikas tähän asti ja nyt kun pitäisikin alkaa tosi toimiin, niin tuli pupu housuun. :/
 
Voi pahoittelut Peppiina ja Sarma :hug:
Vaikea tähän on mitään sanoa! Voin vain kuvitella tunteen! Koittakaa jaksaa!!

Tulenkohan kohta perästä samaan kasaan!! Olin jo kerinnyt tottua niihin tuntemuksiin, mitä oli ja ajattelin, että ne on ihan hyvä juttu! No tänään aamu ja päivä mennyt ilman tuntemuksia ja sitten iski pelko, että mitäs tää on. NO NYT sitten alkoi menkkamainen olo, mielestäni vähän erilaista kun ennen. Ja nyt siis tuntuu taas siltä, että kyllä ne menkat on alkamassa. On tää sellasta vuoristorataa! Ja mielialat menee sen mukaan.
Testi vasta keskiviikkoja ja mies ei anna kotona testailla. Ei olis kyl testiäkään, paitsi ovistestejä, niistä luin, että nekin vois ehkä näyttää. Mutta on todellakaan mene salaa testailemaan, en voisi olla kertomatta kuitenkaan.
Mutta sellaista täällä juuri nyt mielessä. Huh, kiva että on viikonloppu kuitenkin ja ohjelmaakin tiedossa, niin aika kuluu. Mukavaa viikonloppua!
:wave:
 
Peppiinalle ja Sarmalle lohtuhalaukset ja voimia jatkoon!

Paiju: hyperiä vähän epäilin kun vatsa oli kovin kipeä ja ylävatsan pinkeys haittasi hengitystä, mutta varsinaisesti se todettiin punktion yhteydessä kun nähtiin nestettä vatsaontelossa. Munasarjat myös lähtivät punktion jälkeen kasvamaan ja niitä sitten seurailtiin ultralla. Ehkä sen olisi voinut välttää juomalla hoidon lopulla vieläkin enemmän kuin mitä tein. Sairaalassa join 4 litraa päivässä !!! Kotona vain noin 2-3 litraa päivässä. Sairaalassa oli lisäksi vielä muutama pussillinen tippaliuoksia joten voitte kuvitella sitä pissan määrää... sitäkin mitataan...
 
Voi ei Sarma ja Peppiina!! Isot lohtuhalit :hug: :hug:
Tiedän miten kurjalta nyt tuntuu mutta muutaman päivän päästä alkaa jo pahin helpottaa ja katse kääntyy taas kohti uutta hoitoa.. Toivottavasti pääsette seuraavaan hoitoon pian!

Uskallanko, me piinailtiin kesäketjussa :) Tää on tosiaan paljon isompi ketju, ja välillä jopa vaikee pysyy ajantasalla kaikkien tilateesta kun niin kovasti tapahtuu. =) Mulla on tässä kierrossa PAS ja jos tulee negaa niin sit ens kuussa taas IVF. Viikon päästä perjantaina ultrassa katotaan limistä ja oviksen tilannetta... Vielä saa ottaa rennosti hetken aikaa ennen kun se kauhee piinailu taas alkaa..

 
ON täysin!
Hitsi mulla on nyt niin masis olo. Rintojen turvotus lakkas yhtäkkiä! Muutenkaan ei ole enää niin "raskas" olo. Alavatsas tuntuu vähän jomotusta, mutta eri lailla kun alkuviikosta. Ja nyt huomasin, että oikeaa munasarjaankin jomottaa. Osaako kukaan sanoa, kuinka yleistä ja onko vaarallista että kehittyy uusia munasoluja, jos nyt vaikka sattuiskin olemaan raskaana?? Pelottaa sekin!
Mulla nimittäin meni edellinenkin kierto, niin että oli jo alkanut kasvaa uusia. Lekuri näki ultras, vaik oli viel kierto kesken.
Voi kiesus, nyt tuntuu, että ei tästä tullu mitään, kun yhtäkkiä onkin niin paljon normaalimpi olo. En tajua, arvelin ett kaik turvotukset ja rintojen kipeys on lugeista, mutta mites ne nyt vois hävitä kun vielä niitä käytän. Voiko kroppa jotenkin tottua lugeihin?
Pitää vaan nyt sit jännittää itku kurkus koko viikonloppu ja alkuviikko että alkaako menkat. Keskiviikkona sitten testiin, oli mennyt syteen tai saveen. :(
 
Onnittelut plussanneille :flower:

ja lohdutusta ja paljon jaksamista hoidoissa epäonnistuneille :| :heart:

Täällä nyt kolmatta päivää pistelty Gonalia, ei mitään tuntemuksia vielä. Maanantaina ultra niin nähdään onko munikset lähteneet kasvamaan.

sade83 Meillä punktio samalla viikolla, päästään jännäämään sitten samoihin aikoihin (jos hyvin käy)

:wave: Tervetuloa joukkoon kaikki uudet rautaiset naiset!!!

Täällä tosiaan tapahtuu kokoajan.
 

Yhteistyössä