Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Plussanneille onnittelut minultakin!

Meillä on näillänäkymin punktio kanssa viikolla 42, joten samoissa mennään sitten ainakin Rosettan kanssa :)

Mulla olisi muutamia kysymyksiä, mitä olen miettinyt. Osaisiko joku tämän ruljanssin jo kokenut vastailla?

1. voiko passin tehdä heti seuraavaan kiertoon, jos tuoresiirto ei onnistu? Meillä lääkäri sanoi, että pitää olla kierto välissä, mutta voiko sen ruinata jo heti seuraavaan kiertoon?
2. miten passissa päätetään siirtopäivä? Onko se ovulaatioplussan jälkeen seuraavana päivänä tai pregnylistä 36 tuntia?

Mukavaa päivää kaikille! Itsellä on vähän pasmat sekaisin, kun taas kerran hyvä kaveri kertoi perheenlisäyksestä. Tuli mukavasti ekalla yrittämällä. Jotenkin tuntuu niin epäreilulta mun elämä, mutta ei tässä auta kuin rämpiä eteenpäin ja uskoa tulevaisuuteen.
 
eevi-antero: :hug: Ja tsemppiä seuraavaan yrityskertaan.

Taidan itse tulla täältä perässä, testin teen kylläkin vasta huomenaamuna, mutta aavistukseni on, että se on nega! Ajoitus taisi passissa mennä aika pahasti pieleen. Toisaalta harmittaa lääkärin toiminta, kun kuitenkin 500 euroa tästäkin lystistä maksettiin. Joten saa nähdä antaako kukkaron nyörit periksi heti seuraavaan kiertoon yrittää uudestaan. :kieh:

tytti82: 1. kysymykseen en kyllä osaa vastata, mutta kakkoseen tuumaan sen verran, että meillä PAS-siirto oli ovisplussasta kolmen päivän päästä eli tähän vaikuttaa se minkä ikäisinä alkiot on pakastettu.
 
plastex, nyt sitten näytämme meidän munasarjoille loppu vuodesta mistä meidät naiset on tehty. Tulevan hoidon aikana munikset ei ehdi edes huomata mikä niihin iski kun alkaa follit tuhdisti turpoamaan. Jaksamisia viel teille molemmille ja :hug:
 
plastex :hug: Todellakin tarvitset nyt tätä, voi surku miten kävi!

Eipä sitä itselläkään hirveen hyvin tämäkään hoito etene. Viimeksi siis vasemmalla 5kpl ja oikealla 1kpl 8mm follia. Gonal annos oli 150IU ja eilen tuli mukaan jarru ja tänään on 10 pistopäivä Gonalia. Tänään vasemmalla 1kpl 13mm ja 2kpl 7mm. Oikealla 1kpl 11mm, 1kpl, 10mm ja 4kpl 7mm. Limakalvo 6.2mm joka sopii follien kokoon. Lääkäri on ihan ulalla miten näin voi käydä. Nyt Gonal annos nousi 262.5IU ja ensi maanantaina uusi ultra. Keskiviikkona punktio, jos siis on jotain punktoitavaa. Lääkäri meinasi, että pienimmätkin 7mm follit ehtii mukaan eli kokonaisfollimäärä olisi hyvä. Zumenon ei sopinut mulle, munasarjat menikin 5 päivän lääkkeen takia niin nukuksiin ettei nyt stimuloidu kunnolla. Nyt kun Gonal annos on liki tupla mitä aiemmin niin riskinä on tietenkin että jostain putkahtaa lisää folleja. Lääkärin mukaan tällaisesta tilanteesta liki aina päästään punktioon ja on äärettömän huonoa tuuria jos ei päästäkään. Tekisi mieli toivoa parasta, mutta ei millään viitsi kun sit taas tipahtaa kovaa ja korkeelta. Seuraavassa hoidossa lääkitys vaihdetaan ja pitkällä kaavalla edetään. Mä olen nyt IHAN LOPPU!! :'(
 
Aivan mahtavat onnittelut pohtijatar ja minttu!

Mieltäni todella lämmittää ja antaa toivoa lukea pinoilijoista, joilla on tärpännyt useamman hoidon jälkeen. Pakko myöntää, olin maanantaina negan jälkeen TÄYSIN maassa, tuntuu kuin ei voisi koskaan onnistua, näihin hoitoihin (3 inssiä ja 1 IVF) on mennyt yksityisellä jo koko omaisuus, mutta nyt ovat kuukautiset jo alkaneet ja aika taas kerran varattuna uuteen IVF-suunnitteluun. Antaa toivoa kuulla, että todella se seuraava IVF voisikin tuottaa tuloksen, vaikka eka meni negaksi...

Joten, jos jollakulla on avautumishaluja, olen varma, että meitä kaikkia hiljattain neganneita kiinnostaa lukea briiffiä siitä, kuinka edellisillä kerroilla ei onnistunut (vaikka oli top-alkiota ja vaikka oli oireita...) ja kuinka sitten kuitenkin päivä paistoi risukasaan....

Olen mielettömän onnellinen plussanneiden puolesta, etenkin niiden, jotka nyt sitten saivat sen 2 viivaa ekaa kertaa elämässään testiruutuun - se on siis mahdollista???
 
Ja kun haaveilin noista "se-on-siis-kai-sittenkin-ehkä-joskus-mahdollista"-jutuista, unohdin laittaa, että olen TODELLA PAHOILLANI muiden neganneiden tai huonoja uutisia saaneiden puolesta . Nyt naiset hyökkäykseen! Turilaista lainatakseni, näytetään niille...

Voitaisi kerätä kuulemiamme ja tietäämiämme psyykkausvinkkejä siitä, mitä me voidaan tehdä parantaaksemme mahdollisuuksiamme (lähinnä munasolun laatua). Vai onko nää vinkit jo jossain pinossa? :hug:
 
kiitos teille kaikille. yllättävän paljon voivat auttaa ja ilahduttaa "tuntemattomien kohtalotovereiden" toivotukset. lamaantunut ja surullinen olo, mutta ehkä se tästä joskus paranee.... soitin sairaalaan ja lääkäri soittelee takaisin, kunhan saavat uuden aikataulun mietittyä.

mies yrittää piristää ja kääntää mun katsetta jo tulevaan. hyvähän se on, jos toinen jaksaa olla positiivinen, mutta nyt ketuttaa vielä niin paljon että ei jaksa arvostaa tuota piirrettä. kun huvittais vain ryömiä kivenkoloon ja märehtiä siellä.
 
StellaR, no minä ainakin ihan mielelläni kerron tästä hoitohistoriastani ;) eli eli...
2006 alko yritys, menkat oli epäsäännölliset, teroluteilla kierto säännöllistyi, mutta ei raskautta. 2007 julkiselle hoitoihin, clomit kehiin. kierto jäi lyhyeksi, vain noin 25 päivää, ja todettiin että ei toimi. 2007 vuoden lopulla alkoi pistoshoito. muistaakseni 4 tai 5 kierrosta, munasoluja lähti aina kypsymään useampi, vaikka annos olisi ollut mikä. Muistaakseni yhden kerran sain laittaa irrotuspiikin, että olis ollu mahdollisuuksia. No eipä onnannut. 2008 syksy, eka ivf hoito pitkällä kaavalla. Tuli 11 alkiota ja siirrettiin 1 top-luokkainen ja 6 pakkaseen. Olin tosi kipeä hoidon jälkeen, mutta odotukset korkealla. Nega tuli. Tästä yksi välikierto ja passia yrittämään. Siirto aamuna tuli puhelu, kaikki siis KAIKKI alkiot olivat tuhoutuneet sulatuksesta. Tämä oli aikamoinen romahdus meille molemmille. Tuntui, että usko hoitoihin meni. Tästä suunnitellusta passista puolen vuoden hoitotakuulla seuraava ivf pitkällä kaavalla alkoi nyt 2009 syksyllä. Taas munasoluja tuli liikaa, vaikka annokset oli mitättömän pieniä. 15 alkiota, joista jäi siis vain kaksi alkiota, jotka molemmat siirrettiin. Toinen oli 2 luokkainen ja nelisoluinen, toinen vain 2-soluinen. Pakastimeen ei jäänyt yhtään. Oli tarkoitus, että toisessa hoidossa alkioita olisi jatkoviljelty vielä yksi päivä, mutta koska kato oli niin suuri, ei uskallettu. Puhuttiin, että seuraava hoito kokeillaan eri lääkkeillä, jotta saataia parempia munasoluja. En uskonu plussaan itse, ennen kuin testipäivä alkoi lähestyä.
Summasummarum, lopulta toisesta ivf hoidosta ja siis toisesta siirrosta(tuore)tärppäsi. Limakalvo oli molemmissa hoidoissa hyvä. En syönyt tummaa suklaata, en juonut viiniä. Toisessa hoidossa stressasin vähemmän, en odottanut hoidolta niin paljon. En tehnyt mitään erityistä munasolujen laadun parantamiseksi, huonommat alkiothan toisessa hoidossa olikin, mutta silti onnisti. Uskon että lääkkeet ne on jotka niitten laatuun vaikuttaa, ja mitä enemmän tulee, sitä huonompi on sitten laatu.
Oireett erosivat plussakerralla, että rinnat eivät olleet enää loppupiinapäivinä plussakierrossa niin kipeät kuin negakierrossa. Negakierrossa hioitti enemmän. Lievää pahoinvointia oli testiaamua edeltävänä päivänä. Plussakierrossa luget pysy paremmin sisällä, kun ilmeisesti se kohdunnipukka jotenkin laskeutu, siis ihan oikeasti plussakierrossa sinne tuli joku lisäosa;) Tää oli ihan selvä huomio!Alavatsaa juili molemmilla kerroilla, negakierrossa juiliminen loppu muutama päivä ennen testipäivää. KAhvinjuonti oli helpompi jättää plussakierrossa pois, ei tehny tiukkaakaan, vaikka olen kahvikissa.
No, en tiedä auttoko tämä nyt ketään, mutta toivottavasti antaa toivoa. Kyllä minäkin olen niin monet itkut itkenyt, viimeksi silloin kun kuulin, että pakkaseen ei saatu taas mitään, ja pelkäsin että edes tuoresiirtoon ei päästä.Mutta tässä sitä nyt ollaan. Ihan pää pyörällä vieläkin. Olkaa naiset sitkeitä. Toivoa on ja paljon. :)
 
Liityn seuraanne koska meillä käynnistymässä ICSI ensimmäistä kertaa. Vähän taustatietoja:

Eli olen 30 v. ja olemme mieheni kanssa 6 vuotta olleet yhdessä joista 4 vuotta yrittäneet lasta luomusta. N. 1 v. sitten, häiden jälkeen menimme Avalle jonka jälkeen Väestöliitolle (oli jonkin verran halvempi) ja josta meidät passitettiin Tyksiin koska ICSI osoittautui ainoaksi vaihtoehdoksi ja on todella kallis hoito. Tyksistä siirryimme nyt sitten n. 1 kk sitten takaisin Väestöliitolle koska väsyimme ainaiseen pompotteluun verikokeista verikokeisiin ja ainaiseen jonotteluun. Lapsettomuuden syy oli kuitenkin jo selvä - huono siittiöiden laatu.

Väestöliitossa asia laitettiin heti käyntiin ja ensimmäisellä kerralla minulle määrättiin e-pillerit koska ultrassa havaittiin kystia. Nyt kystat ovat kadonneet, e-pillerit syöty ja huomenna aloitan Puregonin pistämisen. Jännittää ihan hirvittävästi! Olen ollut jollain tavalla sinisilmäinen koska olen uskonut täysillä että tämä onnistuu. Nyt kuitenkin näitä juttuja lueskellessa on todennäköisempää että se EI onnistu:/

No, mutta ensi viikon tiistaina 29.9 on ensimmäinen ultra ja siitä seuraava perjantaina.
Eipä sitä muuten tiedä kuin katsomalla ja odottamalla!!

Tsemppiä kaikille:)
 
Juu aavistukseni ja tuntemukseni oli aivan oikeassa, negahan sieltä paukahti. Ei näin oireettomana yksinkertaisesti voi plusssata! :headwall: :( No katsotaan piinailenko taas kahden viikon päästä uudestaan!

Plussapuhuria yritän täältä muille puhallella +++++++++++++ :whistle: !
 
Hei ystävät!
Olen täällä taustaillut ja lukenut kyllä kaikki jutut. Monella on ollut kova paikka ja pettymyksiä taas tullut, mutta onneksi myös iloisia uutisia. Tänään alkaa meikäläisen pistokset. Oon tullut lähes riippuvaiseksi tästä palstasta, joten ajattelin ottaa nyt vähän etäisyyttä..(jos pystyn) Tulen kyllä sit kertomaan miten meni. Kaikille kovasti jaksamisia!
 
Sarma
Onnittelut pohtijatar! :) Ja :hug: niitä tarvitseville.. :(

Ylihuomenna olis jo testipäivä, mutta enteilee pahasti menkkoja tämä mun olotila, joten olen 99,9% varma, et negahan se sieltä taas paukahtaa. Etenkin kun sen ovistestin tein jo aiemmin ja siitä päätellen siirtoajankohta oli ihan päin peetä. Ja toisen ovistestin tein maanantaina johon ei tullu mitään viivaa ja jotainhan siihen pitäis kai tulla jos olis raskaana. Joten ei ole toiveet korkealla. Oikeastaan se kirves lensi tänään jo sinne kuuluisaan kaivoon ja syvälle tän hoidon osalta.

Joku tuolla kirjotteli, et on todennäköisempää et nämä hoidot ei onnistuis. Eikös se kuitenkin ole reilusti todennäköisempää, että ne onnistuu jos kerta yli 80% pareista saa loppujen lopuksi hoitojen avulla vauvan? :)
 
Sade83
Heippa kaikille!
Täällä lähdössä nyt ensimmäinen ICSI epäonnistuneen IVF:n jälkeen, joten palailen palstalle. Olen kyllä seuraillut teitä taka-alalla.
Sylin täydeltä onnea kaikille plussanneille, teitä onkin jo aika pino! :heart:
Halaukset myöhemmin onnistuneille. :hug:

Tänään oli siis aloitusultra, perjantaina aloitan Gonal-F pistokset. Punktio viikolla 41. Toiveikkaana taas aloitetaan uutta hoitoa!
 
Sade83 lisäsin sut taas jännääjiin ;)

Sarma, ei luovuteta vielä ennenkuin todella tiedetään. Ollaan kyllä jo tulilinjalla lista kärjessä.. Aikalisä olis paikallaan :/ Ei haluais vielä tietää, eikä pudota korkealta ja kovaa.. :ashamed:
 
Veteraani ilmottautuu takaisin aktiivipalvelukseen :wave:
Eli tuolta myöhemmin onnistuneista lähdettäis taas uuteen nousuun, tällä kertaa pitkän kaavan IVF alkaa sumuilla 30.9 ja punktio ajoittuu sinne loka-marraskuun vaihteeseen.

Ja täähän on mulle kaiken kaikkiaan jo viides IVF, tosin -06 syntyneen esikoisen :heart: jälkeen siis kolmas IVF :xmas:

 
plastex :hug: Tämä on raakaa leikkiä, armoa ei anneta. Kovasti jaksamista ja nopeasti kuluvaa syksyä loppuvuotta odotellessa.

tytti82, meille sanottiin, ettei pas:ia tehdä seuraavaan kiertoon. Pitää antaa elimistölle aikaa palautua rankasta hoidosta ja päästä eroon kaikista hormoneista. Minulla ainakin hirveä hikoilu kesti välikierron puoleen väliin, luulen, että poistin hormoneja just hikoilemalla.
Ja meillä myös pas olisi ollut kolme pv oviksesta. Eli maanantaina sain ovisplussan, siirtopäivä olis ollut perjantai.

pohtijatar,voi ihanaa!! Toivotan älyttömästi onnea teille, nauttikaa nyt miehen kanssa raskaudesta ja koita unohtaa huolet ja murheet, niitä on ollut jo tarpeeksi!

kristiina76 :wave:
Meillä on myös tuo muru -06 syntynyt.

tvvo, teillä ei sitten tämä ivf ollutkaan mikään pikkujuttu yleisen kaavan mukaan. Tarvitaan tosiaankin se täysin oma, räätälöity hoito. Mutta jos se löytyy, voi vauvaresepti olla sitten siinä ja saatte loputkin murut sitten pakkasesta. Sehän se olisi se ihannetilanne :heart:
Kovasti jaksamista taistelussa!

sunflower79 :wave:

vadelmaunelma, mikä tilanne??

).( Yöllä valvottivat tosi kovat jomotukset munasarjoissa. Pelotti, että jos sinne on jommallekummalle puolelle tullut kysta. Minulla kun edellisessä raskaudessa (ku-07) tuli 8cm kokoinen ja oli hirveän kipeä. Mutta nyt päivällä ei ole vaivannut, että ei se ehkä sitä ole.
Kohtua pistelee ja jomottelee kummasti, ällötyskin nousi kurkkuun. Esikoisesta ällötys alkoi viikko ennen plussaa, mutta tämä voi olla myös henkistä. Tissit on kipeet, mutta se johtuu vielä lääkkeistä. Esikoisesta tissit kipeyty pari pv ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa, ku:sta eivät ollenkaan.
Kaikkea on nähty, koettu ja tunnettu tämän kahden vuoden aikana, toivo on korkealla, mutta jalat maassa.
Alkiot olis nyt 7pv:n ikäisiä, uskon, että kyllä siellä joku jo kiinni on, jos niin onnellisesti olisi käynyt. Jos kohtujomottelut jatkuu, meinaan testata jo viikonloppuna, pp9-10.

kirma & ryyni ja rupu
 
Tervehdys =)

Olen kirjoitellu tuolla loppuvuoden pinossa, mutta Peppiina kävi huikkaamassa meitä mukaan tähän pinoon. Meillä on alkamassa 2. icsi. Sumuttelu alkaa lokakuun lopulla ja punktio viikolla 48-49. Edellinen yritys oli huhtikuussa, jolloin saaliina oli 4 munista, joista saatiin tuotettua 2 alkiota. Molemmat siirrettiin, mutta kiinnittymistä ei sitten tapahtunut. Olen saanut tuuletettua pääni tämän puolen vuoden tauon aikana, ja nyt valmiina uuteen yritykseen =)
 

Yhteistyössä