SYKSYN 2008 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Kamilla :heart: Ihanaa että pääsitte kuulemaan sydänääniä. Onnittelut! Ultra odottelusta.. Mulla kävi hyvä säkä, kun pääsin eka Taysiin varhaisultraan ja yhteen 'paniikki-ultraan' kun oli paripäivää veristä vuotoa. Sit kunta tarjosi viimeviikon np-ultran ja Taysiin sovittiin np-ultra jo varhaisultran yhteydessä. Sinne siis ens viikolla. Kunta tarjoo vielä joulun tienoilla rakenneultran. Oon tosi tyytyväinen kun tässä varhasessa vaiheessa päässyt säännöllisesti käymään ultrissa.

Haltia Mun mielestä kans tässä porukassa ymmärretään paremmin toisiamme, kun kaikilla jollaintapaa samaa taustaa. Ihan ymmärrettävää jännittää ens viikkoa. Kuitenkin niinkuin joku joskus kirjoitti pömppiksiin viisaasti siitä, kuinka meidän on pakko uskoa lapsiimme. Kuka heihin uskoo, jos ei oma äiti. Rentouttavaa ultra odotus aikaa. Luotetaan että kaikki on hyvin.

Melia Onnittelut! :flower: tervetuloa mukaan.
Neuvolasta saadussa paperissa, ravitsemuksesta raskauden aikana, oli muutamia ainakin itselleni yllättäviä kohtia. mm. ulkomaisia pakastevadelmia ei suositella, pellavansiemeniä ei suositella (ja tuntuu olevan melko useissa leivissä), A-vitamiinia sisältäviä vitamiinivalmisteita ei saa käyttää. Home ja tuorejuustoista kiellettyjä oli ainoastaan pastöroimattomasta maidosta valmistetut. Haukea ei lainkaan eikä itämeren kaloja yli 1-2kertaa kuukaudessa. Ei rohdosvalmisteita eikä yrttiteetä. Lakritsia ja salmiakkia ei säännöllisesti (? :LOL: ) Tässä jotain ohjeita.

Mulla paino on tippunut pari kiloa ja maha lähinnä turvonnut iltaisin. Oliskohan ehkä ihan minimaalista pyöristymistä havaittavissa?

Ulpu 11+6
 
Melialle onnittelut ja tervetulotoivotus!

Nipsulle pahoittelut ja jaksamista! Toivottavasti pääset pian uudestaan iloitsemaan positiivisista uutisista. :hug:

Haltia, mun käsittääkseni viisaudenhampaiden poistoa ei kovin helposti tehdä raskausaikana. Siinä on kuitenkin tulehdusriski, joka vaatii sitten lääkehoitoa. Mutta toisaalta eipä sitä hammassärkyäkään montaa kuukautta voi kärsiä, joten kyllä ne varmaan johonkin toimenpiteisiin ryhtyy.

Me oltiin eilen ultrassa. Nyt pikkuinen vastasi täsmälleen viikoja ja heilui siellä kovin ahkerasti. Lääkäri naureskelikin, että tämähän on liikkuvaista sorttia jo nyt. Nyt tuntuu kyllä tosi hyvältä! Ja vaikka epävarmuuden viikkoja on edessä vielä paljon (oikeastaan loppuun asti), niin olen päättänyt nauttia tästä raskaudesta täysillä ja jättää murehtimisen taakse. Surra ehtii kyllä sitten, jos huonosti käy.

Tänään pitäisi sitten soittaa neuvolaan. Np-ultraan ei kuitenkaan ole kuin kolmisen viikkoa aikaa, joten täytyy toimia ripeästi jotta saan ajan siihen. Tuota ennen varmaan pitää käydä neuvolan ensikäynnilläkin. Np-ultran jälkeen meidän hoitava lääkäri tekee sitten lähetteen Tyksin äitipolille, johon joudun seurantaan. Tämä kun kuulemma lasketaan riskiraskaudeksi.

Mistä päin te muut muuten olette?

Röllitär 9+0
 
Nipsu voi pa..a! :hug: otan osaa teidän perheen suruun. :'(

Röllitär Ihanaa kun kaiki oli noin hyvin. Minkähänlainen vauhti-veikko sieltä vielä tulee? :D Varmaan ihan hyvä, että pääsette tarkempaan seurantaan. Jokakerta kun käy polilla ja kaikki näyttä olevan ok, voi iloita taas yhden etapin saavuttamisesta. Ainakin ite tykkäisin olla mahdollisimman usein syynättävänä. Sulla on hyvä asenne, nyt nautitaan kun kerran ollaan raskaana.

Ulpu 12+0
 
Ulpu, mikäli lapsi isäänsä tulee niin todellinen vauhtiveikko sieltä on tulossa... :LOL: Se on kyllä totta, että ei tässä kohtaa ylimääräiset kontrollit ollenkaan pahasta ole. Niin monesti on saanut pettyä... Varsinkin tässä vaiheessa kun ei vielä voi havaita mitään elomerkkejä tuolta sisuksista, olisi tosi huojentavaa käydä tsekkaamassa kaverin tilannetta usein. Luulisin, ja toivon, että siinä vaiheessa kun tuntee potkuja, alkaa tuntua helpommalta.
 
Nipsu altavat osanotot, ja suuret halaukset. Maailma on niin perkeleen epäreilu. Voimia menetykseen, ja onnea tulevaan.

Itsellä taas pelottavat olotilat. viikoja olis ilmeisesti 6 + 3 ja tänään tuli aamusta pari kertaa ruskeaa tuhrua paperiin, selvästi jotain vanhaa verta.... nyt ei ole tullut. Pelottaa kokoajan, että alkaa taas vuoto. On jotenkin ankea olo, mies taas pitää lippua korkealla, ja on sitä mieltä, että kaikki on varmasti hyvin. Mäkin toivoisin, että siihen ultraan asti nyt ei ainakaan tapahtuis mitään. Mahassa on ollut tuntemuksia. Sellaista yleistä jomotusta ja sitten jotain pistelyä, miltäköhän ja missäkohtaa ne repäisykivut tuntuu? Paha olo on mielestäni vähän vähentynyt mikä tietenkin huolestuttaa. Tissit on kipeät ja turvonneet, palelen kokoajan ja on olo, niinkuin olis kuumetta.

Teillä rällitär, ulpu ja kamilla on viikot ihanan pitkällä. Voi kun odotan, että itse joskus pääsen sinne asti, kun näkisin oman lapseni ultrassa, ja sydän löisi, olisin niin niin onnellinen. tuntuu, että tämän kauhean piinaamisen ja pelon ja epätoivn aika ei lopu millään, olen melkein masentunut, vaikka luulisi, että raskaudesta voisi nauttia.
 
Täällä masennus valtaa mieltäni. Mitä se trkoitaa, että kohdun ulkoisen raskauden paha oire on pistoa hartiassa? mulla pistää vasemmalle lapaluun kohtaan kainaloon. paperiin on tullut ihan ruskeaa pariin ertaa illalla. Olen aika väsynyt ja kuumeinen. Mies ei ole huolestunut. mä olen ihan sekaisin. koska tässä pitää huolestua. vatsaa sattuu niinkuin kuukautisssa, ja niinkuin olisi nälkä.
 
:hug: niille joilla on ollut ongelmia.
Tervetuloa uudet.
(.) olen kyllä lueskellut silloin tällöin, mutta pahaolo on jatkuvaa. Mulla se alkoi neljannellä viikolla ja viimeset kolme viikkoa olen säännöllisesti oksentanut aamulla. Mandariinit ovat aivan ihania pahanolon jonkinlaiseen hallintaan. Ei olla vielä menty omalle lääkärille, kun klinikan lääkäri haluaa vielä tavata, maanantaina mennään siis toiseen ultraan siellä. Mä odotan kauhulla, sillä lyhytkin autoreissu on kuin helvetistä. Mukana on aina parikin muovipussia. Ma toivon ja rukoilen kovasti, että parin viikon päästä pääsisi tästä olosta eroon. On viela niin epätodellinen tunne ja ei tätä pahaaoloa millään yhdistä raskauteen. Mahaa joka paivä taputtelen ja toivoisin jo pientä kohoamista, mutta vain pöhötysta on ilmassa. Onneksi siskon lähettämät äityishousut on aivan ihanat tähän tarkoitukseen. Ja autotallissa odottaa iso lasti vauvan vaatteita ja sitteri ja vauvaistuin ja kantokassi, sisko muuttaa ja on onnellinen kun voi heivata ylimääräistä pois. Eli ei ole ollut intoa osteluun, kun tietää, että kaikki on tulossa, jopa vaunut.

Hobelix & vattu 9+2
 
Ensiksi valtavat lohtuhalit Nipsulle, Alexandrialle ja Ellastiinalle.
Toivottavasti palaatte palstailemaan pian, Peepee myös!

Meitä potkaisi suuri onni ja plussa tuli ekasta IVF:stä. Sitä ennen takana oli lapsettomuutta 5 ja 1/2 vuotta, 7 clomi+pregnyl-kiertoa, laparoskpia ja 2 inssiä. Diagnoosi selittämätön.
Uskomatonta että elimistö sitten lopulta teki tempun. Kaveri tarrasi kiinni!
Nyt on meneillään rv 8+5. Eka ultra oli väestöliitossa viime viikolla ja äyriäisestä löytyi syke. Seuraava käynti on neuvola Kivelän sairaalassa ensi viikolla.

Huomasin, että tuosta alkuraskauden vuodosta on kovasti keskusteltu täällä. Aattelin vaan kertoa, että mulla alkoi vuoto parin päivän päästä plussaamisesta ja jatkui yli kaksi viikkoa jokapäiväisenä. Edelleen tulee välillä niukasti kirkkaanpunaista vuotoa. Viime viikolla gyne sanoi, että mulla on siellä kohdunkaulassa pieni rako josta vuotoa pääsee valumaan. Hän sanoi ettei ole mitään syytä huoleen kun sykekin kerran havaittiin ja vuoto ei ole runsasta. Lisäksi netistä löytyi infopalanen, että suurimmalla osalla IVF-potilaista on vuotoa alkuraskaudessa.

Paha olo on koko ajan ja mun niksit oli tähän viikkoon asti greippi, mustikkakeitto, keitot, jätski. Huomasin sitten kauhukseni, että olin laihtunut 3 kiloa kahdessa viikossa! Nyt olen pakottautunut syömään paremmin ja useammin. Tuntuukin että yhtäkkiä onkin vähemmän paha olo!
Tässä on mun virallinen jääkaapinovilista:

ÄLÄ SYÖ:
-raaka liha ja kala
-tyhjiöpakattu liha ja kala
-pastöroimaton maito (tuore- ja homejuustot, mozza..)
-meetvursti ja palvikinkku
-e-koodit
-merilevä, mäti
-maksa
-hauki
-pellavansiemenet, korvasienet
-yrttiteet
-pakastevihannekset, pakastemarjat (ellei keitetty ainakin 2min)
-PAPAIJA

VÄLTÄ:
-salmiakki, laku, kofeiini

SYÖ (tekee hyvää vauvan kehitykselle):
-omega 3 ja 6
-tumma suklaa
-kananmunan keltuainen
-gefilus-tuotteet, maitohappobakteerit
-d-vitamiini

Kauhean pitkä lista! Täydentäkää!

Ai niin, ja kissojen ja koirien jätöksien kanssa ei saisi olla läheisissä tekemisissä :D toksoplasmoosin takia. Mies saa tästä lähtien hoitaa kisun laatikon tyhjennyksen ja mulla on pätevä tekosyy!
 
Nipsu: :hug: :hug: Lohtuhalauksia ja jaksamista sinulle!

Haltia: Toivottavasti kaikki hyvin. Onko sinulla lähistöllä yksityistä, johon voisi varata ajan ultraan kohdun ulkoisen selvittämiseksi? Kävin 5 viikolla yksityisellä valittamassa vatsakipuja (todettiin hyperstimulaatio) ja silloin lääkäri pystyi jo sanomaan et kyseessä ei ole kohdun ulkoinen. Sydän ääniä ei tässä vaiheessa kuitenkaan näkynyt.

Kiitokset kaikille tasapuolisesti tervetulotoivotuksista ja ohjeista joita olette laittaneet. Itku pääsi tuossa Mimin listaa lukiessa. Mitä voin syödä joulupöydän alkuruuista?? Ei mätiä, ei kraavilohta :'( Ei saisi valittaa, olenhan kuitenkin raskaana.

Mimi: Meillä on kaksi kissaa ja mies ei halua siivota hiekkalaatikkoa jollei ole aivan pakko. Ratkaisin ostamalla käsien desifiointiainetta vessaan. Käytän ainetta käsien pesun jälkeen. Tosin muutaman kerran on pahoinvointi ollut niin voimakas, et oon käskenyt miehen siivoamaan laatikon.

 
[align=center]


NIMI*********** HOITO *********** LASKETTU AIKA

[/align]

Suzyanne.....................IVF.........................................6.5.09
Ulpu.............................luomuylläri............................ 15.5.09
Lintu ...........................IVF........................................ 31.5.09
Kamilla.........................clomi-ihme.............................31.5.09
Hobelix........................IVF.........................................1.6.09
Jeps1...........................IVF.........................................1.6.09
Melia............................IVF........................................2.6.09
Röllitär.........................IVF.........................................5.6.09
Fasupala.....................inssi.......................................7.6.09
Mimi79........................IVF..........................................7.6.09
Ryhis............................IVF....................................... 10.6.09
Haaveli........................ICSI.......................................17.6.09
Haltia...........................IVF.........................................23.6.09
Tintinka.......................IVF..........................................24.6.09
Ainokki........................clomit......................................27.6.09


Myöhemmin pinoon palaavat :hug:

Ellastiina
Alexandra
Nipsu08

 
Suzyanne
Olen taustaillut täällä jo pitkään, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoittaa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :whistle:

Minulta on oma hormonituotanto päättynyt jo 12 vuotta sitten kystaleikkausten takia. Leikkauksia on yhteensä 3, joista viimeisessä( 8/07) loppukin munasarjanjämistä poistettiin.

Tämän vuoden loppukeväästä teimme mieheni kanssa päätöksen, että kokeilemme Ivf: ää luovutetulla munasolulla. Aiempia lapsia ei ole kummallakaan. Alkionsiirto oli sitten 15.8, kaksi laitettiin, joista toinen luovutti, ja toinen pysytteli sitkeästi kiinni. :heart: Eli nyt on sitten rv 13+4, L.A 6.5.

Siis tämä on aivan käsittämätöntä, olin halunnut lasta jo noin 14 vuotta, ja kärsinyt lapsettomuudestani kovasti vuosikausia. Ja nyt sitten on pikkuinen masussa!! Vaikkei biologinen olekaan, minun vauvanalkuni silti. :heart: :heart:

Vaikka olen onnellinen raskaudestani, ja siitä että tärppäsi ekalla kerralla, niin silti jotenkin pelottaa vieläkin. Olen tähän asti koko alkuraskauden elänyt vähän niinkuin pelko takalistossa, pelottaa mennä vessaan jos paperiin tulee verta tms., tiedän ettei pitäisi stressata mutta minkäs teet.. :whistle:

Olen ravannut ultrassa ihan hullun lailla, ensin varhaisultrassa yksityisellä 6+5, sitten kunnallisella 9+0, sitten np-ultra11+6, ja yksi paniikki-ultra kovahkojen alavatsakipujen takia viime viikolla. Kaikissa on ollut asiat hyvin, yksi vilkasliikkeinen pikkukaveri siellä polskuttelee. :heart: :heart:

Painoa on tullut nyt 3 kiloa, vatsanympärys on kasvanut 12 cm , lantionympärys 2 cm ja rinnanympärys valtaisat 8 cm jo, huh, en voi enää sanoa itseäni pienirintaiseksi niinkuin aina ennen. :LOL:

Muista oireista, kuvotusta on ollut, mutten ole kertaakaan oksentanut. Alussa kuvotti ainakin 3 viikkoa putkeen, sen jälkeen enää pari kertaa viikossa, ja aina aamupalan jälkeen, tänään viimeksi. Lisäksi aina nälkäisenä alkaa huimata ja heikottaa niin että on vaikea kävellä suoraan, syöminen auttaa. Kahvi ei enää maistu ollenkaan, haisee niin hirveälle että alkaa kuvottaa. :/

Kuvottaako muita kahvin tuoksu? Olen lukenut ja kuullut että se olisi aika yleistä.

Tuosta alkuraskauden vuodosta, tosiaan minäkin olen lukenut että Ivf- hoidoissa on tosi monella vuotoa alussa. Niin oli minullakin, muistaakseni viikolla 5 tai 6, neljä päivää tuli punaruskeaa tuhrua ihan housuun asti, niin että kuitenkin pikkuhousunsuojalla selvisi. Sitten se meni ohi, eikä ole sen jälkeen kuulunut. :whistle:

Kissanhiekoistakin on täällä ollut keskustelua, meillä on 3 kissaa, ja joskus, kun mies ei kotona, on PAKKO minunkin putsata hiekkalaatikkoa, sen verran tiiviiseen tahtiin tuo karvapallolauma sitä torttuaan vääntää. :LOL: Pesen aina hyvin kädet, ja käsihuuhdepullo on minullakin hankintalistalla, se on erittäin hyvä keksintö.

Isot voimahalit kaikille kelkasta pudonneille!! :hug: :hug: :hug:
 
Tervetuloa Suzyanne! Olettepa kulkeneet pitkän tien tähän asti. Ihanaa että olet jo noin pitkällä! Onneksi olkoon! :heart:
Kahvin haju ällöttää sairaasti! Olen kova teenjuoja, mutta nyt ei ole yhtään tehnyt mieli teetä. Mies keittelee espressoa itselleen pari kertaa päivässä ja sen voimakas tuoksu saa mut yökkimään.

Hyvä idea tuo masun- ja rinnanympäryksen mittaaminen! Masukuvia on otettu yksi kappale rv 5, kohta voisi taas räpsäistä vaikka ei masussa ehkä ole mitään havaittavaa vielä kuukauteen.

Pidän muuten päiväkirjaa... Sama kirja on ollut käytössä vuoden verran, alunperin terapiaksi tarkoitettu lapsettomuuspäiväkirja on nyt muuttunut juhlallisesti odotuspäiväkirjaksi. Entä muut, ootteko jotenkin tallentaneet tunteita joita liittyy tähän ihmeelliseen uuteen tilanteeseen?
 
Mimi - ei pitäisi olla paijaamisesta haittaa. Kissa saa tartunnan raasta lihasta ja se siirtyy ulosteiden kautta. Helistimen sivuilla oli oikein hyva juttu. Valistin vahan miestani, kun täalläpain ollaan todella hysteerisiä noiden juttujen suhteen. Isompi vaara on saada itse tartunta raasta lihasta - siis ei tartar pihvejä... Multakin on tippunut nelisen kiloa, eikä ole vielä tullut yhtään takaisin, mutta oksennan vielä säännöllisesti, joten olen ajatellut pitää tämän saavutetun enkä anna laskea enempää. Ja ehkä muutaman viikon päästä kun pahoinvointi loppuu alkaa se kunnon kilojen kalastelu. Ostin tänään itselle kirjan johon voi alkaa kirjoittaa nykyisiä tapahtumia. Mulla taasen toi lapsettomuusaikanen terapia oli tuolla lapsettomuuspuolen jutuissa. Oli todella ihana apu.
Melia - käsket vaan miestäsi siivoamaan, vetoat hanen suojeluviettiin. Meillä toimi tämä. Mulla on kanssa tota desinfiointi ainetta, tosi hyvä matkallakin.
Suzyanne - tervetuloa kovasti ja todella paljon onnea vilkkaasta veijarista.

(.) Olimme klinikalla (taas) ultrassa ja vihdoinkin saimme paperin omalle lääkärille, jonne TIETYSTI kiiruhdetaan jo huomenna. Mulla on kova hinku saada oma äitiyskortti. Nyt sitten varmistui, että vain yksi vattu siellä uiskenteli, mutta olikin sitten liikkuva. Ojenteli kovasti käsiään ja jalkojaan. Mies ihan innoissaan otti filmiä puhelimella. Lahetin skypellä miehen siskolle ja hän totesi, että ei taida tulla veijari veljeen, olisi silloin vaan nukkunut :) , niinpä...
Siskolta sain ison lastin vauvan vaatteita ja muita tärkeita tarvikkeita ja nyt ei sitten varmaan tarvitse ostaa kuin vaippoja. Kylla sita silti kaupassa käydessään piti katsella pikku nuttuja.

p.s. ihanaa, päasen lugeista eroon kymmenen päivan sisällä. Ajattelin ihan juhlia sitä. :kieh:

Hobelix & vattu 9+6
 
tervehdys pitkästä aikaa!
Oli ihan pakko tulla kysymään tuosta ravintolistasta et miksei saa meetwurstia tahi palvikinkkua syödä?mulle ei annettu viime viikolla neuvolassa muuta ohjetta,kun että kielettyjen listalla on raaka kala kaikissa muodoissa ja tuorejuustot.maksaa saa nykyohjeilla syödä olikohan se nyt kerran kahdessa viikossa...ja kissanhiekasta on puhetta jo esikoista odottaessa,et kaikki joilla on kissa ollut jo ennen raskautta,ovat sairastaneet oireettomana sen tokso...mikälie:)mut jos ottaa kissan kesken raskausajan niin silloin pitää välttää hiekan vaihtoa...
Nipsulle halaukset minulta ! hurjan paljon jaksamista!!!
tervetuloa uusille minunkin puolestani,tänne kyllä mahtuu :)
ON: ei mitään oksetus oireita tms...ainoastaan yöllä vessa kutsuu tiheämmin ja repäisykipuja on.tuhru tai mitä lie,on loppunut...Niskapoimu ultra on 21/2vkon päästä...hui...siihen asti joudun käyttämään lugeja.sillain tietty jännittää tuo ultra ,et kun olen näin oireeton ,niin sitä miettii et voiko siellä kaikki olla kunnossa,vaikka vielä 7+2 näkyi yksi elävä alkio...mut tilanteethan muuttuvat.kellekkään muille ei olla kerrottu muuta kuin niille jotka tiesivät meidän hoitokäynneistä..mummut ym.on ihan tietämättömiä vielä..antaa esikoisen sit kertoa kun sille kerrotaan np-jälkeen...
Jokos täällä alkaa olemaan joulufiilareita ihmisillä ?
Terkuin :Ryhis 8+6
 
Mä ihmettelin kans kovasti tuota kieltolistaa palvikinkun ja meetwurstin suhteen. En ole ikinä kuullut...

Täällä on kaikki kunnossa. Neuvola on torstaina ja toivottavasti sen jälkeen tietää sitten jo np-ultauksen ajankohdankin. Luget mulla loppuu jo tällä viikolla. Viikon oon ollut pienemällä annostuksella ja perjantaina taitaa olla viimeinen tabu. Ihanaa päästä niistä eroon. Ne on ärsyttäny limakalvoa niin, ettei ole tarvinnut kuvitellakaan miehen vielä sörkkivän sinne. :D Toivottavasti paikat rauhottuu pian.

Mä oon kans monesti miettinyt piäväkirjan pitämistä, mutta koskaan en ole asiassa päässyt alkua pidemmälle. Tuskin tulee aloitettua siis nytkään. Olishan niitä tunnetiloja ja ajatuksia kiva purkaa jonnekin, mutta netti saa toimia mun "terapeuttina".

Kiva ajatus tuo vatsanympäryksen mittaaminen. Sitä kehitystä on varmasti mukava seurata. Melkoisesti on Suzyanne jo saanut lisää mittaa siihen ja rinnanympärykseen. Mä toivon hartaasti, että tuo rintavarustus ei paljon kasvais. Sitä kun on ihan riittävästi jo nyt. Mutta taitaa olla toiveajattelua, kyllä niihin taitaa aina raskauden aikana kokoa lisää tulla.

Mua ei oo alkanut kahvin tuoksu kuvottaa, mutta jauheliha kylläkin. Ja kaslerpihvi viimeisimpänä havaintona. Hyi yäk!

Röllitär 9+4
 
Onpa tässä pinossa paljon ihania uutisia :) kiva kuulla, että teillä raskaudet etenee hyvin, ja paljon tervetuloa kaikille uusille, mukavaa, että tämän pinon lista kasvaa..

Mulla on huomenna sitten se ultra. tänään olis täynnä 7 + 0 jos kaikki on hyvin. oikeastaan eniten pelkään sitä kohdun ulkoista, ja olen jo täysin varautunut, että lääkäri saattaa todeta, ettei kohdussa näy mitään. siihen se sitten loppuu.. mutta jos huomenna on kaikki hyvin, olen päättänyt, että en enää hermoile. En ole lainkaan nauttinut näista ensimmäisistä viikoista, suoraan sanottuna olen psyykannut itseni ajattelemaan, etten ehkä edes ole raskaana, miestäkin harmittaa, kun ei ole voinut iloita odotuksesta, kun mä aina muistutan, että kaikki ei välttämättä ole kunnossa. tämä paniikki on kauheaa, tunnustelen kokoajan onko jokin huonosti tai hyvin, tai muuttunut.

Oireita, rinnat on isot, ja vaihtelevasti pinkeät ja kipeät, pahaolo ja ruoka-aine ällötykset vaihtelee myös, joskus vaikka on kauhea nälkä ei vaan tee mieli syödä mitään. Vessassa pitää ravata jatkuvasti. Vuotoa ei ole ollut paitsi sellaista ruskeaa limaa muutaman kerran päivässä jää paperiin. Nipistelyä on kylkiluista molemmin puoli molempiin nivusiin ja keskelle, paikat vaihtelee. välillä polttelee selästä ja mahasta niinkuin kuukautisissa. en ota tästä selvää, ultra sen huomenna kertoo. pelkään jo ennalta, mutta tulen sitten kertomaan kuinka kävi. pitäkää peukkuja pystyssä, että siellä jonkun sydän sykkii.
 
Tuulimuna. Ollaan miehen kanssa ihan sekaisin. Piti mennä raskauden keskeytyksen kätilöopistolle. aamulla ultrassa ruskuaispussi oli noin sentin vaikka sikiön olis pitänyt olla niin iso, pussissa vain pieni papu. ei sikiökaikua. olen vaan itkenyt, molempien on vielä hpakko mennä töihin tänään, minä jään sairaslomalle. en jaksa päivittää pinoa, tehköön sen joka pystyy. meillä nyt pas sitten suunnitteilla joulukuulle tai ensi vuodelle. jälkitarkastus 2.12 jolloin mietitään. lääkäri on meillä kyllä ihana. olo on niin lyöty. ihanaa perjantaina pitäis juhlia omia synttäreitä.eipä paljon ole juhlafiilistä. :'( onnea teille kaikille muille raskauksiinne.
 
Voi Haltia, olen niin pahoillani. :( Tuo on niin ikävää, kun ensin annetaan ja sitten otetaan pois. Koita jaksaa ja ole sairaslomalla lepäämässä riittävän pitkään. Vaikkei se tyhjennys fyysisesti niin kovin rankka kokemus olekaan (ainakaan omalla kohdalla ollut), niin henkinen toipuminen vie aikansa. Haleja!
 
Hei kaikille :wave:

Haltialle kovasti halauksia ja jaksamista :hug:.

Täällä yksi inssillä raskautunut, la 22.6. Eilen käyty varhaisultrassa ja nähty kaverin syke :heart: . Kaksi munasolua oli irronnut, molemmin puolin munasarjoja nähtiin keltarauhaset. Yksi kaveri oli tarrautunut mukaan. Perjantaina on eka neuvola, ja sitten aletaan odotteleen np-ultraa. Jotenkin epätodellista tämä edelleen on, ehkä tarvin sen np-ultran vielä, että tämän oikeasti käsittää.

Oireita on jonkin verran. VÄSYTTÄÄ :ashamed:, rinnat arat ja kasvaneet (kohta pitää lähtee liivikauppaan, mutta kun ei tiedä, paljonko vielä kasvaa :whistle: ), äklöttää vähän väliä ja tuo maha :eek: , ihan käsittämättömän turpea etenkin iltaan päin mentäessä. Pakko myöntää kuitenkin, että nautin oireista. Antaa uskoa, että kaikki on hyvin :heart: .

Rouva Puh 7+2
 
Ehkäpä jo uskallan kirjoitella tänne muutaman sanasen...lähinnä vain lueskellut teidän muiden kirjoituksia...pahoittelut kaikille jotka huonoja uutisia ovat saaneet.
Meillä olisi nyt sitten ensimmäinen tuloillaan ja kyseessä on 3. ivf:n 3. pas. Ettei ihan helpolla ole mitään aikaan saatu. Elämäni ensimmäinen plussa, koskaan en ole siinä tikussa nähnyt muuta kuin sen valkoisen ruudun ja kontrolliviivan. Veritesti vahvisti vielä vahvan plussan. Pessimisti ei pety....en uskonut asiaa todeksi ennekuin 6+2 nähtiin ultrassa syke joka men mieletöntä vauhtia....
Vaikea jotenkin tajuta tätä tapahtumaa, sitä on jo niin asennoitunut toisenlaisiin tuloksiin ja kun suhteellisen oireetonkin olen. Närästystä on ja pientä tuhrua, lähinnä noista mömmöistä johtuvaa limakalvojen rasituksesta johtuvaa, hyvin harvoi pientä kuvotusta. Ehkäpä se on että kun vaikeesti raskaaksi on päässyt niin oireet on helpommat :LOL: toiveajattelua.
Kirjoittelen taas kun kerkiän.....

Pa-mi ja sintti 7+2 :wave:
 
Ihan näin sivusta tulin pinon ulkopuolelta (valitettavasti... ) tunkeilemaan, koska halusin virtuaalisesti rutistaa sinua Haltia. Kirjoitin sinulle myös yksityisviestin.

Kaikille muille tällä olijoille lähetän paljon onnea odotuksen ihanuuteen. :heart: :heart: Kovasti täältä yritetään tulla perässä - aikataulusta vaan ei vielä ole tietoa...

Halauksin
Stella
 
Alexandrialle, nipsulle ja haltialle jaksamista ja isot halit. :hug:
Ja uusille onnea ja tervetuloa!

Olen pysytellyt sivussa viimeiset päivät koska paniikki on ollut kova. Työt ovat jääneet tekemättä ja öisin en ole voinut nukkua. En ole uskaltanut edes kirjoittaa tänne, koska pelko tuulimunasta tai keskenmenosta on ollut niin kova. Lueskelemassa olen käynyt ja lähes itkenyt joka kerta kun surullisia uutisia on tullut. Olen pelännyt että itse olen se seuraava joka kertoo huonoja uutisia

Tänään oli sitten ultra. Halusin jo perua koko käynnin, koska olin varma huonoista uutisista. Mutta onneksi en perunut, sillä kohdusta löytyi yksi elävä alkio ja syke. Itkuhan siinä tuli. Kaikki siis näytti olevan kunnossa eikä mitään selitystä vuodolle löytynyt (yli viikko sitten tullut viimeksi).

Nyt olen päättänyt että kaikki on kunnossa ja loppuun asti mennään. Eli yritän lopettaa turhat murheet ja iloita tästä raskaudesta joka todennäköisesti tulee olemaan meidän viimeinen.

Tintinka ja pikkunen 7+1, la 24.6.
 

Yhteistyössä