SYKSYN 2008 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Voi helkkaria tätä epätietoisuutta! Mulla on ollut kaksi päivää sellainen olo, että kaikki ei ole kunnossa. Edelleenkään mulla ei tunnu missään mikään. Jotenkin tuntuu, että edes rinnoissa ei ole tapahtunut kerrassaan mitään. Aamulla tuli kirkas veriviiva paperiin. Johan säikäytti taas. Ei onneksi mitään vuotoa eikä kipuja. Vasta ensi viiko torstaina eka ultra. Olen varma ettei siellä mitään kuulu. Pakko kai jotain kropassa pitäisi tuntua jos hormoonit nousee!!! Eipä taida nousta.... Olen ihan hermorauniona! Antakaa neuvo miten mä selviän täysipäiväisenä vielä viikon. Ens ma on terkkarille neuvola aika. Siihen en kovasti luota, tuskin siellä mitään tehdään. Vai olenko väärässä? UÄ päästää meidät piinasta. Karmea ajatus, jos kaikki romahtaa.... Että tällaista ahdistusta sateisena ja synkkänä päivänä. Selkänikin satutin eilen, enkä pysty kunnolla kävelemään. Kaikki on huonosti.... :/
 
Älähän nipsu nyt vaivu epätoivoon.tiedän täysin tunteen,mullakaan ei ole mitään oireita tai tuntemuksia,oikein pitää tikulla kaivaa et löytäs jotakin oiretta et ois raskaana...ainoastaan illalla tissit aristaa hieman,kun riisuudun,muuten ei mitään...mulla ke iltana tuli wc:ssä papruun ruskeaa töhryä,sit to aamuna tuli,ja tänä aamuna,mut ei pyttyyn asti ,vaan ihan paperiin...ei ole lainkaan veristä,vaan jotain tuhrua,nyt sit tarkkailen itseäni ja ihan ku ois mahakipu erilaista...koetan vakuuttaa et monellekki tulee vuotoa,toisille paljon toisille vähän...mut kun mulla oli tänään ultra(varhais),niin eivät kommentoineet tuota vuotoa millään lailla(sitä jäi ultrapuikkoonki),et mitä se on...mietin et mulle laitettiin kaks alkioita,niin voiko se jotenki liittyä siihen?näin pitkän ajan jälkeen...palasia ei ole ollut mukana,paitsi tänään sellasia hiutaleita(?)...se ultraus tilanne oli tosi sekava,kun erikoistuvalääkäri teki tutkimuksen,ja ei varmasti ollut ultrannu montaa kertaa aijemmin,ja oikea lekuri oli vieressä,ulkomaalainen...yks matkalainen oli kyydissä,senkin jouduin itse uteleen sit ultran jälkeen,ku puhuvat vaan keskenään.pituutta oli 0.8mm :) nyt joudun sit alottaan luget uudelleen,kun OYS:ssa sanovat et rv5 asti,ja nyt sit tuo lekuri sanoi et uudelleen alottaa tuon tuhrun takia,ja kestää rv11 asti,muuten kuulemma tulee keskenmeno...jälkeen päin tajusin et se luuli varmaan et olen omin luvin lopettanut luget ,kun käski nyt käyttää sit loppuun asti,tai siis paketit loppuun...et ei tästä osaa oikein iloita...mies oli kyl naama messingillä,kun näytin ultrakuvan...itse pessimistinä...
Mut nipsu ei saa nyt masentua,mä koetan nostaa sua sieltä suosta ylös*hiiiooopp*... onko tämä sun esikoinen? olet varmaan kertout joskus sen mut muisti huono...mulla on yks lapsi,ja silloin mulla tuli eka raskausoireet rv10 :)) joten sen verran lääkäri sanoi ,et olen sitten tottunut oireettomuuteen alkuraskaudessa...viikkoja ultran mukaan 6+6 ja IVF hoidosta laskettuna 7+2,la 10.6
 
Titinka ja Ainokki Onnittelut molemmille! :flower: ja tervetuloa porukkaan.

Ryhis ihme sähellyksen keskelle jouduit ultrassa. Ärsyttävää kun itelle tärkeä hetki menee käsille hoitohenkilökunnan takia. Onnittelut kuitenkin pikkuisesta maha-asukistasi. :heart:

Tänään olen vielä menossa np-ultraan.. jännää..

Ulpu 11+0
 
Kiitti Ryhis tsemppauksesta! Mä yritän taas kasata itteni. Ekaa lasta tässä yritetään ja kun ei ole kokemusta, toivoo ja kuvittelee, että kaikilla on jo ekalla viikolla hirveet tissit, kamala pahoinvointi ja mielialan heitot. Vaan eipä ole mitään täällä. Meinasin jo vaihtaa ultran ajan aikaisemmaksi, mutta sinnittelen nyt kuitenkin torstaihin. Mies yrittää rauhoitella, mutta kyllä silläkin on pinna tiukalla, lähinnä minun takia. Se on aika positiivinen ton toukan suhteen. No päivä kerrallaan ja yöt valvoen :) !
 
Titinka ja Ainokki: tervetuloa mukaan! :D

Nipsu: ymmärrän että masentaa ja ei millään jaksaisi enää odottaa mutta kuten ryhiskin sanoi niin ei niitä oireita välttämättä ole kaikilla. Mullakin OLI öklötystä mikä on nyt pari päivää pysytelly poissa ja tietysti sitä heti miettii että mitä on tapahtunut?No toistaiseksi ei vuotoa ole ollut...

ryhis: olipa inhottava ultra kokemus!Onneksikuitenkin se pääpointti tuli esiin eli vauvalla kaikki hyvin :) , mutta kyllä noita lääkäreitä näköjään löytyy jos jonkinnäkösiä...eivät ajattele potilasta ollenkaan :kieh:

ON: mulla tosiaan öklötys hävinnyt (apua! toiv. ei huono merkki...) , rinnst edelleen arat mutta siinä kaikki.Vuotoa ei ole vielä ollut ja toivottavasti ei tulekaan... :|

5+3?
 
No niin...kesken meni :'(

Eilen illalla alkoi runsas kirkas verinen vuoto joka jatkui tähän aamuun. Hcg eilen vielä 8732 ja hoitaja sitä mieltä (puhelimessa) että ihan ok lukema. Mutta ei sitä kai normaali raskaudessa tällä tavalla vuoda...
 
Alexandria :hug: Jaksamista!

Ja sama taitaa olla täälläkin edessä :( Viikonloppuna ajattelin jo kirjoittaa että hyvältä näyttää. Pahoinvointi oli alkanut ja vuoto loppunut. No tänä aamuna töihin päästyäni vuoto alkoi uudestaan ja pahoinvointikin on hävinnyt. Joten kesken taitaa tämäkin mennä. Keskenmenoahan meillä ei vielä ole ollutkaan joten pitihän tämäkin kokea.

Ulra olisi vasta ensi viikon torstaina ja vaikka äsken hoitsulle soittelin itku kurkussa ei sinne aikaisemmin pääse.

Tintinka 5+5 (tai kp1)
 
Paljon paljon paljon halauksia Titinka ja Alexandria :hug: Tällä meidän pinolla tuntuu olevan kyllä kauhean surulliset ajat käsillä. Paljon voimia ja jaksamista. Älkää luopuko vielä toivosta. Tuntuu, että se vuoto on enemmän kuin tavallista näissä hoidoissa.

Itse elän piinaavassa epätietoisuudessa toivon ja epätoivon vuorotellen. Huomenna menen sinne kontrolliverikokeesen, ja se sitten kertookin aika paljon. Pelkään sitä niin paljon, että en tiedä miten pääsen sinne klinikalle asti. Mulla siis vuotoa kesti pp 18-21 sitä ennen oli pientä tuhrua välillä vessassa käydessä, mutta nuo neljä päivää kyllä vuosin niin, että jos en olis plussaa testannut niin olisin luullut niitä ihan menkoiksi vaan., tuli ihan tummanpunaista vertakin ja hyytymiä. kuitenkin sitten se loppui ja siitä lähtien ei ole tullut mitään vuotoa. pp22 kävin verikokeessa ja hormooniarvo oli viitearvon alapuolella 509. raskausoireet on jatkunut siitä asti eli öklötystä melkein milloin vaan, klo 11 on pakko saada ruokaa tai olo on maailman kamalin, mahassa erilaisia tuntemuksia, joista en tiedä onko hyviä vai huonoja, ja pissattaa ihan kokoajan. Rinnat on välillä turvonneet välillä ei nii paljon, niihin sattuu kun koskee, tai kääntyy sängyssä. pp25 testasin kotona illalla aivan vahvan plussan, ja tänään aijon testata mitä sama testi näyttää. jos keksenmeno olis tapahtunut pp18 ja hormooniarvo pp22 509 niin mun mielestä sen ei pitäis enää pp27 kovin vahvana näkyä.. no huomenna silti verikoe ja kamala kohtalon kuuleminen. Toivo on taas herännyt, ja tulen tippumaan korkeammalta kuin koskaan, jos kaikki ei ole kunnossa. Jos kuitenkin on niin ultra olis 5.11 ja laskettu aika omien laskujeni mukaan 25.6. näin tänään ihania vauvan vaatteita, teki mieli ostaa mutta maltoin itseni. pääätin, että jos ultrassa kaikki on ok, niin sitten voin ostaa jonkun, mutta sitä ennen en. pelkään, että se olis huono enne.

Kaikille siis voimia jotka vuodon kanssa joutuvat elää. tiedän todella tunteen, nuo neljä päivää itkin kesken menoa, ja jos nyt olenkin raskaana, niin tämä muuttaa kaikki käsitykseni siitä, että menkkoja ei vois tulla vaikka on raskaana. vuoto oli niin voimakasta. Mietin kyllä sitäkin olisko se voinut johtua siitä, että otin vikat luget pp15 ja tuhru alkoi illalla pp 16 vuoto pp18. jos nyt kaikki oliskin kuitenkin hyvin.
 
Moikka!
Sovinko mukaan tähän porukkaan. En ole ennen näillä sivuilla kirjoitellut, mutta lapsettomuutta on takana neljä vuotta. Siinä ajassa on ehditty kokea paljon. Taustalla on yksi luomusti alkanut raskaus, joka osoittautui tuulimunaksi rv 13. Hoitotaival on sisältänyt viisi inseminaatiota, joista kolmesta plussa. Kaikki menivät kuitenkin kesken alkuviikoilla. Nyt ensimmäisen IVF:n tuloksena menossa rv 8+3. LA olisi siis 5.6.2009, jos tämä kaveri pysyy kyydissä. Toistuvien keskenmenojen vuoksi mulla on tukilääkityksenä lugesteron rv:lle 12 asti ja hepariinipistokset koko raskausajan.

Ekassa ultrassa käytiin runsas viikko sitten. Silloin nähtiin yhden pienokaisen syke. Kaveri on pikkuisen pieni viikkoihin nähden ja senpä vuoksi uusi ultra torstaina. Jännittää... Toivottavasti kaveri olisi kasvanut vauhdikkaasti ja sydän sykkisi kiivaasti.

Ei oikein haluta kirjoitella noissa nomaaleissa kuukausiketjuissa. Siellä suhtaudutaan kuitenkin niin eri tavalla raskauteen kuin tässä vaiheessa, kun takana on jo pitkä ja tuskainen taival.

Onnea teille kaikille plussan saaneille ja toivotaan onnellista odotusaikaa kaikille. :heart: Niille, jotka kärvistelevät vuotojen kanssa, toivotan kovasti jaksamista. Vuotohan voi tosiaan olla normaaliakin, mutta aina se saa tuskan nousemaan pintaan.
 
Röllitär Kiva saada lisää porukkaa jakamaan ajatuksia. Tervetuloa! Sulla onkin ollut raskas taival kuljettuna. Voin vain kuvitella millaisen huolen kanssa saa elää raskauden tuossa vaiheessa. Toivon kovasti, että teidän tämä pikkuinen pääsisi syntymään oikeaan aikaan. Tutkittiinko teillä koskaan syytä keskenmenoihin?
Mä sain viime keväänä kaksi keskenmenoa 1. ja 2.ivf:n jälkeen ja meille tehtiin sen jälkeen kromosomitestit, joiden tulos onneksi näytti täysin normaalilta. Meilläkin ekassa ultrassa (rv6+6) vauva oli pienempi, kuin viikot, mutta kiri 4vrk kiinni. Olen kuullut myös monelta kaveriltani, että alussa viikot voi heitellä. Onnittelut teille sydämen läpätyksestä!

Kävimme perjantaina np-ultrassa ja niskaturvotusta oli 0,39mm. Riskiluku oli 1/34000, eli ei pitäisi olla sen puolesta hätää. Meidän ipana siellä näytti olevan oikein virkeä ja viuhtoi käsillään ja jaloillaan minkä kerkisi. :heart: Hän vastasi nyt täysin viikkoja ja kätilö kehui hänen olevan muutenkin oikein hyvin kehittynyt. Nyt alkaa tuntua, että uskaltaa jättää pelkoa keskenmenosta vähän taaemmaksi ja että todennäköisesti vauva selviää hengissä. (toivotaantoivotaantoivotaan..)

Mitäs kuuluu Hobelle ja Kamillalle? Onko ruoka jo pysynyt sisällä? :kieh:

Ulpu 11+3
 
Voi halit Alexandrialle! :'( Tähän pinoon päässeille on kasautunut epäreilun paljon murheita.

Toivotaan parempaa myös ryhikselle, nipsulle ja haltialle, voimia paljon. Voin vaan kuvitella miten vuotaminen kauhistuttaa.

Röllittärelle tervetuloa ja onnea ultraan, kerro sit heti mitä näkyy :) Ulpullahan oli ihania iloisia uutisia :flower: Joko alkaa maha näyttää erilaiselta ulospäin? (En siis yhtään tiiä millon "pitäis", aattelin vaaan kun taidat johtaa pinossa viikoissa)

Itse olen voinut hitusen huonosti mut muuten kanssa aika oireetonta. Huomenna saan ehkä nähdä ultralla kuvaa kun menen tutkimuskäynnille joka sinänsä ei liity vauvaan mutta jossa yleensä ultrataan pco:ni takia. Voikohan 6. viikolla kylläkään edes näkyä mitään. Miten teillä miehet suhtautuu? Meillä ihmeen nuivasti, tuntuu että nyt vihdoin kun ollaan raskaana niin yhtäkkiä onkin kaikki illat jotain omia harrastusprojekteja. Ei tunnukaan niin auvoiselta kun sitä silloin hoidoissa kuvitteli :LOL:
 
Voi murhe, Aleksandria! :hug:

Mulla vielä kaksi pitkää piinaavaa päivää odottelua ennen ultraa. Päivä päivältä paniikki kasvaa. Ainoa "oire" on järkyttävä turvotus, mikä tulee illan myötä. Sukat painaa jalkoja, sormus ei irtoa sormesta ja housun napit ei yllä kiinni. Joka helkkarin ilta se iskee ja olo on aivan kamalan eämiellyttävä. Epäilenpä turvotuksen johtuvan lugeista. Onx muilla samanlaista? Musta tuntuu että mä olen niin täynnä lugeja että ne ei pysy enää millään sisällä. Koko ajan lurahtaa ja olo on tosi epämiellyttävä. Eipä paljon tee mieli sexiä! Olen onnellinen että pääsen lugeista parin päivän päästä eroon, on se raskaustilanne sit mikä tahansa. Mä en ole edes kattonut millä viikolla raskauden pitäis nyt olla. En nimittäin enää usko tähän yhtään. Surkeaa.
 
Voimia teille kaikille, jotka olette kärsineet vuodosta, ja kokeneet menetyksiä, kuitenkin lohtuna kaikille, Tässä taas yksi tapaus, jolla tuli kuukautiset ja punaista veristä klimppivuotoa kesti 4 päivää testin jälkeen, ja silti raskaana ollaan.

Tänään olen täristen odottanut verikokeiden tuloksia. HCG- hormooni arvo oli noussut 1820, joka oli hoitajan mielestä tosi hyvin. Nyt siis kaiken pitäis olla ihan kunnossa, jollei tämä mene kesken. Kun kaikki alkoi niin pelottavasti olen vielä todella jännittynyt, enkä osaa tästä vielä täysin iloita. Ajatukseen tässä on silti hyvin ehtinyt tottua, ettei tullut shokkina. Ensi viikon keskiviikkona on sitten varhaisultra 5.11 jota jännitän tusisani, sen jälkeen vasta voi vähän huokaista helpotuksesta. Vuotoa ei ole ollut, paitsi ihan pieni tippa punaruskeaa tulee välillä kun oikein pitää ponnistella vaikka, jos vatsa on kovalla. silloin pelottaa kovasti, että alkaako vuoto ja meneekö kesken.

Oireita on kuvotus, nälkä ja paha olo, joiden voimakkuus vaihtelee laidasta laitaan. Vatsassa kaikenlaisia tuntemuksia, joista en tiedä onko hyviä vai huonoja. Väsymys on välillä kova. oireettomuus ja oireet pelottaa, kuten teillä muillakin, niin eipä tässä osaa oikein iloita vielä, kun niin pitkä ja kivinen tie takan... Mutta nyt siis liityn pinoon ihan virallisesti varovaisesti.

Minä siis täytän 7.11 24 vuotta. mies on paljon vanhempi 40. Takana vauvan yritystä 2,5 vuotta, ja huhtikuussa 2008 hakeuduttiin väestöliitolle tutkimuksiin. Selvisi, että mulla kaikki ok, miehellä siittiöiden määrä, liikkuvuus ja muoto alentunut selvästi. lääkäri totsi, että vauvaa ei kevyillä hoidoilla saada ja suoraan icsi-hoitoihin, joista tämä on ensimmäinen ja ensimmäinen tuoresiirto. pakkaseen jäi vielä 5 olkea, kussakin 2 alkiota. Nyt toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin.

Raskausviikko on nyt siis 5 + 6

Laskettu aika 25.6
 
Sittenkin täällä vielä. Vuoto on taasen loppunut. Vuoto oli ihan kirjasta punaista ja muutama hyytymäkin taas tuli. Ja joko pahoinvointi tuli takaisin tai sitten sain vatsataudin. Jälkimmäinen on kyllä todennäkisempää sillä heräsin viime yönä noin tunnin nukkumisen jälkeen todella huonoon oloon ja lopulta oksensin sitten kaksi kertaa yöllä. Tänään on sitten ollut vain kuvottaa olo ja ruokakin on pysynyt alhaalla.

Tunteet vain menevät kuin vuoristoradalla. Välillä olen ihan varma että olen raskaana ja välillä taasen uskon että kesken on mennyt. Ja nämä saattaa vaihdella viiden minuutin välein. Ultraan on vielä todella pitkä aika (ensi to). Ja vaikka silloin kaikki olisikin ok niin uskaltaisinko uskoa että kaikki menee loppuun asti hyvin. Kuin paljon helpompaa olikaan esikoisen odotus. Silloin ei vuotoja ollut enkä muista missään vaiheessa ajatelleeni että raskaus edes voisi mennä kesken. Luotin täysin siihen että kerran raskaana ollaan että vauvan tulen saamaan.Tällä kertaa ollaan kaukana siitä.

Tintinka 5+6

ps. eikös sulla Haltia pitäisi olla jo 6+0? Ja la 23.6? Mulla punktio oli 1.10 joka on 2+0 joten tänään on 5+6 ja eikö sinulla ollut punktio 30.9 jolloin täydet viikot tulisi aina täyteen tiistaina. Vai olenko itse laskenut väärin?
 
Titinka Ihanaa, että sinäkin täällä meidän pinossa pysyttelet. Itse olen ollut ihan solmussa noiden viikkojen kanssa, ja koittanut laskea, että miten menee, mulla oli punktio oli siis tosiaan 30.9 joten tarkemmin laskettua mulla taitaa nyt tosian olla siis 6 + 0 hmm. laskettu aikakin siis siirtyi parilla päivällä. ihanaa pari piinapäivää vähemmän :)
 
Täällä eräs yökyöpeli valvoo, kun uni ei meinaa tulla silmään. Tai nukahdin kyllä jo yhdeksän maissa mutta heräsinkin sitten jo muutaman tunnin kuluttua nälkään. Se tuntuu vain yltyvän viikko viikolta ja jos en syö, niin tulee todella paha olo. Niinpä tein äsken jotain aivan ennenkuulumatonta elämässäni. Söin lämpimän aterian keskellä yötä! Toivottavasti ei tule tavaksi. Onneksi ei ihan joka yö pahoinvointi ja nälkä näin vaivaa, mutta tänään ei auttanut mandariinit, hapankorput taikka mehujäät. Tämä viikko on muutenkin ollut pahoinvoinnin kannalta aika taistelua. Ruoka kyllä pysyy yleensä sisällä, mutta esim. työmatkat täytyy todella hyvin valmistella, että olo on sopivan kylläinen sillä jos tyhjällä mahalla istuu ruuhkabussissa, niin huh huh, huonosti käy...

Pinossa onkin ollut monenlaisia uutisia - iloisia ja surullisia. Voimia kaikille menetyksen kokeneille. Itsekin elelin taas muutaman päivää enemmän epävarmuudessa, kun ilmaantui pienen pientä tuhruvuotoa, mutta nyt se on jo hävinnyt ja eilen oli vapauttava ultra.

Ja siellä oli hän. Meinasi itku tulla kun lääkäri kommentoi, että "hänellä vaikuttaa kaikki olevan oikein hyvin". Minusta HÄN näytti lähinnä sammakonpoikaselta kuvassa, mutta pienet käsien ja jalkojen alut jo näkyi. Viikkoja nyt 9 + 5 ja taas yksi etappi voitettu.

Vajaa kaksi viikkoa niska-poimu-ultraan... Kulu aika kulu.

 
[align=center]


NIMI*********** HOITO ************ LASKETTU AIKA

[/align]

Ulpu.............................luomuylläri............................ 15.5.09
Lintu ...........................IVF........................................ 31.5.09
Kamilla.........................clomi-ihme.............................31.5.09
Hobelix........................IVF.........................................1.6.09
Jeps1...........................IVF.........................................1.6.09
Melia............................IVF........................................2.6.09
Röllitär.........................IVF.........................................5.6.09
Fasupala......................inssi.......................................7.6.09
Ryhis............................IVF....................................... 10.6.09
Nipsu08.......................IVF.........................................17.6.09
Haaveli........................ICSI.......................................17.6.09
Haltia...........................IVF.........................................23.6.09
Tintinka.......................IVF..........................................24.6.09
Ainokki........................clomit......................................27.6.09


Myöhemmin pinoon palaavat :hug:

Ellastiina
Alexandra
 
Kokeilin päivittää tota listaa, korjatkaa, jos jotain meni väärin!

Alexandra :hug: Pahalta tuntuu sun puolesta :'(

Vuodon kanssa kamppaileville jaksuja :hug: Toivottavasti pikkuisilla on vuodosta huolimatta kaikki hyvin!!!

Ulpu, hyvin täällä voidaan! =) Mulla oireilu vähäistä, samat housut menee edelleen, rinnat vähä kipeet ja välillä kuvotusta. Maanantaina oli eka neuvola ja saatiin sydänäänetkin kuulumaan :heart: Np-ultra on 21.11, maltan tuskin odottaa! Sokerirasitus 19.11 ja samana päivänä neuvolalääkäri. Tosi mukava neuvolan"täti" oli, alle nelikymppinen naisimmeinen.

Kamilla 9+2
 
Hei!

Olen 32 v. ja avomieheni 34 v. Yritystä takana 4,5 vuotta ja selittämättömiä ollaan. Aloitimme 3 inseminaatiolla ja 1. IVF:llä sitten tärppäsi. Kyseessä on molempien ensimmäinen lapsi. Laskettua aikaa ei ole kukaan vielä ilmoittanut, mutta olen päätellyt sen olevan 2.6.2009 tai 3.6.2009.

En ole uskaltanut vielä liittyä pinoon aiemmin, vaikka olenkin teidän kaikkien kuulumisia sivusta seurannut. Päätin liittyä mukaan vasta, kun sydämen syke näkyi ultrassa. Kuvotus/ällötys/pahoinvointi alkoi jo kp 9 eli vaikka testi näyttikin seuraavana päivänä negaa, niin jälkikäteen aateltuna oireet olivat kyllä ihan selvät. Oksentamaan en vielä joutunut, mutta kuten Linnulla myös minulla on yöpahoinvointia. Sitä on kyllä koko vuorokauden tasaisesti lievempänä, mutta yötä kohti se voimistuu. Joudun syömään jotain pikkusuolaista n. 2 tunnin välein, jotta olo pysyy poissa tai ainakin lievempänä. TUC-keksejä olen joutunut hakemaan parina yönä kaapista. Niitä ei tarvitse kuin 1-2 kpl ja jo olo helpottaa ja voi jatkaa nukkumista. Ruoka maistuu turhan hyvin, joten painoakin on tullut varmaan jo liikaa. Jouduin ostamaan ensimmäiset äippähousut jo 3 viikkoa sitten. Mut toisaalta Hyperi pääsi yllättämään ja nestettä oli jonkin verran mahassa, joten sekin selittää sitä alkuvaiheen turvotusta.

Kuten oon teidän monien tarinoita lukenut jo lapsettomuus -palstan puolelta, niin tämä jatkuva paniiikki siitä, onko kaikki ok pahenee vain koko ajan. Jos pahoinvointia ei ole pariin tuntiin, niin heti ensimmäisenä käy miettimään, että missä on vika. Kuvittelin aina, että se plussa tuo onnen ja autuuden, mutta näin ei ole käynyt. Haluaisin nauttia joka raskaushetkestä (myös kuvotuksesta), mut pelottaa et kuinka kauan tätä onnea kestää ja jotenkin koko ajan pelkää sitä pahinta. Mut koska meillä kaikilla on samanlainen tausta, niin taidatte tietääkin mistä puhun. Nyt odotan taas seuraavaa ultraa paniikissa ja toivon et ne sydänäänet vielä löytyvät...

Rinnat ovat olleet arat melkein heti siirrosta lähtien ja rintojen verisuonet tulivat jo ennen raskaustestiä jonkin verran näkyviin. Nyt tuntuu et se turvotus ja arkuus on hieman hävinnyt.

Onko teillä kanssasisarilla mitään sellaisia ruoka-aineita tai kemikaaleja joita olette alkaneet välttämään? Ajattelin kysäistä, et oisko mitään sellaista välteltävää mitä en oo vielä keksinyt aiemmain (makeutusaineet, tuore- ja homejuustot, hiusvärit). Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta 6.11., joten saan varmaan silloin vasta lisätietoa.
 
Tervetuloa melia Kiva, että saadaan porukkaa enemmän.

Itse koitin liittyä kesäkuisiin, mutta huomasin heti, että ihmiset ovat vähän erilaisissa tunnelmissa, kun raskaus on ollut yllätys tms, joten pysyttelen kuitenkin täällä.

Itse pelkään joka hetki, että vuoto alkaa uudelleen. Niinkuin meliakin sanoi, minäkin haluaisin nauttia jokaisesta raskauden hetkestä, mutta se ei vaan ole helppoa. Pelkään jatkuvasti, että jos oireet katoavat, niin kaikki toivo onkin mennyttä, tai kun on vatsakipua, niin pelkään, että se on merkki keskenmenosta tms. Uusin ja vakavin pelkoni on nyt tuo kohdun ulkoinen raskaus. En saa rauhaa sielulleni, vaan pelkään alkuraskauden ultraa 5.11 joka on 7 + 1 aivan hirveästi, luulisin, että jos siellä näkyy sydän, niin minun on helpompi olla. Muutenkin haluaisin jo oman tutun lääkärin luokse, että olisi varmempi olo. tämä epävarmuus on kauheaa.

Mun pitäis vissiin mennä myös housuostoksille. Ei mahdu enää entiset päälle, ja ne jotka mahtuu puristaa turvonnutta mahaani. Olo on muutenkin jotenkin väsynyt ja "raihnainen" joten ei tee mieli vetää mitään makkaran kuoria päälle, vaan jotakin mukavaa. Rinnat on arat edelleen, tosin vaihtelevasti, ja nänneihin on mielestäni tullut sellaisia nystyjä lisää. Paha olo aihtelee kuvouksesta oksettavaan oloon. Vatsassa nipistelee joka puolelta.

Sitten muutamia kysymyksiä teille..

Onko täällä muita kasvissyöjiä? Miten teidän ruokavalionne raskausaikana?
onko teillä jotain tuntemuksia vatsassa? Minkälaisia, tiedättekö onko se normaalia (jos aiempaa kokemusta)?
Tiedättekö onko viisaudenhampaan leikkauksesta jotain haittaa? En voi okein kärsiä hammassärystäkään koko raskausaikaa...

Melia Itse vältän myös homejuustoja, fetaa, tuorejuustoja, kofeiinia (juon silti n 2 kuppia laimeaa maitokahvia päivässä), en ole oikein varma mitä kaikea tässä nyt sitten olisi viisasta välttää.. esim rejusto ja maustamaton jugurtti ja majoneesit on ilmeisesti ok?

RV 6 + 2
 

Yhteistyössä