Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Waaka: heh..toi mun teksti oli kyllä kieltämättä epäselvä..kirjotin vain mitä ajattelin enkä ehkä siitäkään kaikkea :LOL: Juu siis meinasin että kun puhuit että jos ovis olisi sullakin tullut myöhemmin niin kierto venyy ja jos se ovis on ollut tässä lähipäivinä niin sitten siihen kiinnittymiseen menee se 12-14 päivää (karkeasti ottaen) niin silloin kannattaa ainakin testi tehdä. Jos tiedät tai jos sulla jokin aavistus milloin ovis oli niin siitä voisi laskea, jos et tiedä niin odota nyt jonkin aikaa ja tee uusi testi, sehän voi tosiaan olla että kierto nyt pidempi! Puhuit myös niistä veritahroista aikaisemmin... tuli vain mieleen, ettö kiinnittymisestähän saattaa tulla pieni määrä verta/ verenkaltaista vuotoa... Mut toivotaan nyt että tärppää!! Toivottavasti tämä teksti vähän selkeämpi =)
 
Huih tänne on taas tullu niin hirveästi tekstiä :) Ei oo taas pikää aikaa tullu käytyy täällä, on ollu niin kiire, ja väsyny koko ajan että töistä ku on tullu kotiin nii on saanu melkeimpä heti mennä nukkumaan |O :(

Mulla e oo vieläkää menkat alkanu nyt 2kk myöhässä ja mitään ei näy :| Tein sillo viime viikon maanantaina ja torstaina testin nii negaa näytti :ashamed: Alkaa nyt pikku hiljaa huolestuu..
Mutta voiko pillereiden lopetus tehdä kepposet?

Kaveri sano kylläki että sillä näky vasta toisella raskaus kuukaudella vasta että on raskaana koska joillaki naisilla on hormooni pitoisuus niin alhanen ettei se heti näy.
Mutta jos ei kohta ala menkkoja näkyy nii pitää taas testaa vimeistää ens viikon alussa. :)
 
Täälläkään ei joululahjoja mietitty ollenkaan.. Odottelen niitä veronpalautuksia :D Sitten vois ehkä keksiä. Miehen lahja on kyllä aina vaikein.. Äiti taas tykkää kaikesta mitä sille keksin :)

Huomen aamulla sitten testaillaan että oonko hedelmällinen :) Se on se testi mistä ollaan jonkun verran puhuttu, aika uusia ilmeisesti. Mun testi pitää tehdä just kierron 3. päivä.. ja se testiaika on 30 minuuttia!!! Siinä sitten odotellessa heheh. Aamupissaan se pitää tehdä, joten testin jälkeen suihkuun ja meikit ja aamukahvit naamaan niin vierähtää se puoli tuntia. Tuun sit kertoo että mikä tulos :D Toisaalta aika pelottavaa, kun jos ne munasoluvarasto-hormonit on koholla niin sit pitäis soittaa lääkäriin jopa :eek:

waaka parane pian :hug:

Möhköfanttis Tuu sitten kertomaan, että mikä tulos ja fiilis.. vaikka tiedän ettet kauhesti toiveita elättele. Yritä nukkua yö rauhallisesti. :)

Metsätähtönen Sulla onneks riittää malttia :) Mulla oli riitettävä pakosta.. Vaikka sitä kuinka toivo et nyt aletaan yrittää niin nyt kun sai luvan niin alko vähän jännittää :D Vaikka sitä on 7 kk itkeny kun ei saa, ihmeellistä..

Kertopaakas ne jotka on saanut lapsia ennen, että millaista se väsymys alkuraskaudessa on? Mihin sitä vois verrata, esim siihen että valvois neljään tms? Alkaako se jo heti aamulla? Mietin vaan kun kaveri sanoi että hän melkein nukkuin alkuraskauden läpi, että se oli niin rankkaa se väsymys että ei koulutöitäkään saanut tehtyä. Tietty yksilöllistä mutta oon utelias kuulemaan kokemuksia että mihin sitä on ryhtymässä? :LOL:
 
Möhköfantille :hug:

Joululahjoja ei oo täälläkään vielä ees mietitty. Kait pitäis alkaa vähä jotain miettimään ja ostelemaan. Se joulu tulee sit niin nopeesti ja huomaa et kaikki on viel tekemättä. Lahjapaperia taitaa kyl olla viel viime vuodesta jäljellä jonkin verran ku tuli ostettua vähä liikaa.

Mulla väsymys alkuraskaudessa oli aika vähästä. Meillä esikoinen oli sen ikäinen että nukkui päiväunet sellaset pari tuntii niin siin sai hyvin sit itsekin nukuttua samalla. Kolmatta kun odotin niin en ollut väsynyt ollenkaan. Paitsi ihan loppu ajasta kun hemppa laski 82 ja jäin kotiin lepäilee.

Mulla on nyt sellanen fiilis et taidan unohtaa koko vauva haaveilun joksikin aikaa kun ei tää oikeen nyt onnistu. Tiesin kyllä alkaessani tähän että voi mennä pitkäänkin ennen kuin alkio kiinnittyy ja raskaus alkaa, mut kuitenkin on niin epätoivonen olo ja aina kun tekee testin ja näyttää negaa niin kyllä se harmittaa. Nyt vielä kun on menkatkin myöhässä niin taas kaikki siirtyy vaan eteenpäin :headwall:

Meillä sit valvottiin viime yö pojan kanssa kun vesirokko näppylät kutisee niin kauheesti et ei saanu nukutuksi. Tuli sit meiän viereen , pyörii ja häärii niin eihän siinä ite saa nukuttua ollenkaan. |O

 
Möhköfanttis :hug:

Lily-Jane Mulla se väsymys oli alkuraskaudessa kamalaa (tai ehkä se tuntui niin kamalalta, kun se oli suurin oire, mulla ei ollut siis juurikaan pahoinvointia tms.). Mä olin silloin koulussa ja olin niin poikki, etten jaksanut tunneilla keskittyä ollenkaan ja luokkakaveritkin huomasi, että olin ihan omissa maailmoissani kun en enää ollutkaan tunneilla aktiivinen niinkuin yleensä (ja siitä kurssikaverit alkoivatkin epäillä, että olisin raskaana ja tein testin sen jälkeen..). Kotona nukahdin alkuillasta sohvalle ja nukuin aina aamuun asti, sellaisia 12-13h yöunia. Mutta ei sitä väsymystä kauaa onneksi kestänyt :)

Täällä ei ole vielä yhtään joululahjaa ostettu, eikä kyllä edes vielä mietittykään. Pitäis kyllä pikkuhiljaa aloittaa, ettei kaikki jäis viime tippaan...
 
Lily-Jane, mulla on taas niin että tiiän aika hyvin mitä kukanenkin tarttee..mutta ei tosiaan aina ole oikein varaa ostaa. Esimerkiksi äidilleni tiedän, että moccamaster ois ihan must-hankinta. Hänellä on ihan hullu kahvinkeitin ja se ei tosiaan tule vaihtumaan, jos sille ei uutta osteta. Mietinkin, että taidan veljeni kanssa ostaa sen puokkiin, niin on sitten ihan ok-hintainen. Eihän se muuten, mutta kun tiedän kaikille läheisille mitä ne just tarttee, mutta se hinta on aina sellainen, että ei näin opiskelijan+osa-aikatyöläisen surkeilla tuloilla =) Ja äitini kahvinkeitin on siis ihan hengenvaarallinen suorastaan, voi jäädä päälle ihan ihmeellisesti.

Lily-Jane, mitä muuten tulee tuohon yrittämisen aloittamiseen. NIin luulen, että mulla on vähän semmonen tietynlainen pissat housuun-fiilis sitten ku alotetaan. Oisko siinä vähän sitä ehkäisyvalistuksenkin tulosta? Että ku seksiä ei kuulkaas saa harrastaa ilman ehkäisyä :D

Just eilen ajattelin, kuinka kiva ois aloittaa jo yritys. En nimettäin oikein viihdy tossa mun opiskeluryhmässä, niin sitten saisin enemmän vaihtoehtoja ettei tarttis kaikkia kursseja heidän kanssaan istua. Olis siis ihan pätevä tekosyykin mulla itselleni tässä tarjolla, että miks meidän pitäis alottaa aiemmin :saint:

Vielä Lily-Jane kun kyseli noista väsymyksistä. Itsellähän ei jälkikasvua ole, mutta mulla oli ystävä sellainen, että se nukku kans käytännössä koko raskausajan. Kävi vaan vähän töissä ja taas nukkuun. Se oli ihan kamala ajotnekin vierestä katsoa, kun toinen vaan nukkuu.Onhan se kuitenki 9kk elämästä, niin en ite ainakaan viittis koko aikaa nukkua, pliis. Ei oikeen parisuhdekaan tykkää, kun mitään ei yhdessä voi tehdä, kun toinen on niin rättipoikki. Mutta minkäs tollekaan tekee?

Möhköfanttis :hug: Mulle jotenkin tuli mieleen se Saammeko vauvan-ohjelma, kun kuvasivat siinä niitä negan saaneita. Jotenkin tulee aina niin paha mieli kaikkien puolesta (varsinkin kun istä kuvataan). Toivotaan, että tärppää kuitenkin..jos ei nyt, niin joku toinen kerta.

Unikeiju, tosiaan kaikki on ihan kamalaa varsinkin huonosti nukuttujen öiden jälkeen. Mulla kokemusta miehen puolesta, kun sillä oli pitkä putki, että oli univaikeuksia. Tuntui, että koko ihminen, vaikka on aina niin älyttömän (!!) peruspositiivinen, muuttui negatiivisemmaksi ja murehti koko päivän ensi yötä. Myös muutkin asiat näkyi negatiivisemmassa valossa, vaikka eivät olleet yhtään sen huonommin kuin ennenkään tai jopa paremmin (vaikkapa talous, josta minun mies jaksaa aina murehtia). Jospa sitä sitten jaksaa, kun koko perhe on terveenä :heart:

Terveydestä puheenollen kyllä ottaa kupoliin olla kuumeessa. Eilen oli ihan korkeampi, saa nähdä mtä tänään tulee. Ei voi mitään..tämän siitä saa, kun poistuu neljän seinän sisältä :saint:

Mulla on kaamea vauvakuume. Kuten oon jo tässä pari viestiä ruikutellut. Mutta tietyllä tapaa se on semmonen positiivinen fiilis, että ei ota niin päähän tuo sairastelu edes. Mietin jo, että pitäisköhän ostaa niitä raskausvitamiineja. Hah! Ainao mikä mua oikeestaan harmittaa, on se ettei ykskään kaveri ole yhtä aikaa raskaana tai mitään. Jotenki ois kiva. Joten onneksi täällä sitten on meitä kuumeilijoita, raskailijoita ja vauvailijoita useampi =) Tosiaan tämä kuumulointi näkyy siinäkin, että osallistun kaiken maailman kilpailuihin, jotka ovat lapsiaiheisia :LOL: Ihan ku niistä joskus voittaiski jotain.

-Metsis
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikailija:
Mutta voiko pillereiden lopetus tehdä kepposet?

Mulla kesti yli 8 viikkoa alkaa ensimmäiset kuukautiset pillereiden lopetuksen jälkeen. Sen jälkeen ollut normaali kierto.
Mutta nehän sanoo, että joillakin pillereiden lopetuksen jälkeen voi mennä puolikin vuotta, ennen kun kroppa toimii normaalisti.

Onko sulla kuitenkin ollut menkat pillereiden lopetuksen jälkeen?
 
Möhköfanttis: :hug:

Metsätähtönen: Mua kanssa harmittaa eniten se, että kavereilla on erilainen elämäntilanne. Olis niin kiva et sais odottaa jonkun kanssa yhdessä sitten joskus. Sais haaveilla ja käydä ostamassa vauvajuttuja yhdessä. Että ois joku jonka kanssa sais kunnolla jakaa raskauden ja vauva-ajan ilot ja surut.

Meillä miehen kanssa on hankala tilanne, kun haaveillaan muutosta takaisin sinne missä mä asuin ennen. Olen jo hakenut töitä sieltä. Saadaan kuitenkin irtisanoa ittemme tästä asunnosta vasta 28.2.2010, tai sit maksaa sopimussakko.. Hankalaa, jos töitä saan ni sit täytyy irtisanoa jo aikasemmin. Harmittaa vaan se et sopimussakko ei oo mikään pieni summa. Siltä vuokranantajalta, miltä ollaan asuntoa ajateltu hakea, niin sitä asuntoa tarvii erikseen hakea ja "jonottaa" et saa asunnon. En osaa oikeen selittää :D Ei vaan oikeen tiä koska irtisanoutua täältä, ku ei tiä koska pääsee muuttamaan. Toivottavasti ees joku sai selvää tästä :D
 
Täällä taitaa olla kp10. Mulla on nyt viikon ollut ihmeelliistä toispuoleista rintakipua (tississä ja oon ihan ihmeissäni . Huomenna kun menen gynelle niin käsken tutkia rinnat kans kun pessimistinä tiätty pelkään aina kaikkein pahinta... . Tosin mulla on kyllä semmoinen erikoisuus myös että vaikka olen imetyksen lopettanut jo puolitoistavuotta sitten niin puristmalla saan kummastakin rinnasta tulemaan maitoa . Eikö se koskaan lopu!!!!? Ajattelin wttä kun on kylmät ilmat mniin jos oolis vaan jotenkin päässyt tulehtumaan toinen niistä kun kerran sitä maitosa siellä sisällä on (optimistinen minäni ajattelee noin). Jäi vähän taka-alalle nyt oviksen metsästys kun huolestuin tuosta rintajutusta.
 
Nallu, onpa ikävä tilanne. Mulla on kans joskus entisen kämppiksen kanssa ollut sellainen sopimussakkojuttu, että joutuisi takuuvuokrat jättämään muistaakseni ko. firmaan jos aiemmin muuttaa. Meillä on nyt asumisoikeusasunto, joten tässä on 3kkn irtisanoutumisaika. Mutta ihan ok, koska kyllä me sitä ennen tiedetäänki jo jos meinataan häippästä.

Ite joskus haaveilen muutosta kotikaupunkiin, koska siellä ois tosiaan oma äitini ja muita ystäviä. Olis sitä tukiverkkoa. Mutta tuskinpa sinne tulee koskaan muutettua. Toisaalta viihdyn hyvin myös täällä, mutta sitten jos on lapsia..niin sit olisi kiva kun olisi tukipilareita ja apuja tai ees kahviseuraa =)
 
Arvatkaa maltoinko odottaa perjantaihin asti, ku kaapissa r-testi kummitteli. Miksi sitä tahallaan kiduttaa itteensä. Nyt siis kp 27/30 ja testasin herkällä (jopa 4 pvää ennen) testillä. Negahan sieltä tuli. :'(

Yritän piristää itteeni ajatuksella, ettei peli olis vielä täysin menetetty. Mut en ymmärrä itteeni. Kai se on se, ku ajatukset pyörii niin paljon vauvojen ja raskauden ympärillä.

Joululahjoja en ole vielä ostanu, oon kyllä yrittäny miettiä lahjaideoita.

Muutaisitteko Nallu kauas nykyisestä asuinpaikastanne? Noi asunnot, joihin pitää sitoutua vaikka vuodeksi, on tosiaan hieman hankalia. Toivottavasti tilanteenne selviää parhaimmalla tavalla!
 
erka Toivottavasti kaikki on hyvin. Varmasti gynellä käynti helpottaa. :hug:

Metsätähtönen Mulla kanssa entisessä kotikaupungissa on kaikki ystävät ja äiti, sekä sisarukset. Olo on ihan kuin idiootilla kun piti tänne muuttaa! Tukiverkkoa minäkin kaipaisin. Meillä ei ole autoakaan joten ei kauhean usein tule siellä käytyä. Julkiset kun maksaa niin paljon nykyään. On tämä ihan kiva kaupunki, kaikki palvelut jne. Jotenkin kaipuu kotipaikkakunnalle on vaan niin kova. Kahviseura ja shoppailuseura yms olisi kyllä kova sana!

Bigwish :hug: Joillakin näkyy plussa testissä kyllä tosi myöhään, toivottavasti kohdallasi on kyse siitä. Pidän peukkuja vielä sulle. Ja niin, välimatkaa on n. 100km, vuodeksi juuri ollaan sitouduttu. Täytyy nyt katsoa miten käy, jos sen työpaikan sieltä saan niin tilanne on jo paljon valoisampi.
 
Viimevuonna näihin aikoihin minulla alkoi toinen rinta kipuilemaan ja kuukauden jälkeen kävin sen kuvauttamassa ja kyseessä oli hormoni toiminnasta johtuva masteopatia. Kipuilee ikävästi. Kesti joitain kuukausia kunnes loppui. Gyne sanoi, että naisen hormoonitoiminta on niin kummallinen, että esim. ruokavalion muutos, valon lisääntyminen/väheneminen, stressi yms. aiheuttaa kaikennäköistä meidän kropassa.
Rintasyövässähän on harvemmin kipuja.
Minulla sen laukaisi ilmeisesti kirkasvalolampun käyttö. Ja siis tuo on jotain hyvälaatuista muutosta jolle ei voi mitään kait tehdä.
Jospa erka sinulla on samanlaista?
 
Mousse näkyikö niissä rintakuvissa jotain vai tehtiinkö laboratoriiokokeita jotta saatiin selville se masteopatia? Olen ihan kuin tulisilla hiilillä täällä kun huolettaa ja jännittää mutta huomenna puoliltapäivin oon jo paljon viisaampi. Ehtisin tilaamaan jo mammografiankin perjantaiksi siltä varalta että lääkäri huomenna toteaisi tarvetta siihen olevan :attn:
Ne ovis/raskaustestit tuli tänään postissa reilun viikon seikkailtuaan ja sain vielä hyvityspaketin mukaan :D
 
[/b]Jeyn Aivan loistavaa, kovasti onnea!!! Nyt kaikki muut tästä pinosta seuraa sun esimerkkiä... :D Kovasti vauvaliimaa sulle nyt vain jotta pikkunen pysyy matkassa!!

Täällä kova kuumeilu jatkuu. Ens torstaina onneksi on jo se leikkaus, tosin tässä just laskeskelin, että jos kierto suunnilleen normaali niin oviskin osuu jonnekkin niille main...Täytyy siis yrittää kaikki mahdollinen ja toivoa että leikkauksen jälkeen en ihan pihalla montaa päivää ole... :)
 
Jeyn oikein paljon onnea :heart: ja toivotaan että matkalainen pysyy mukana.

Tänää soitin klinikalle ja huomenna soittavat sitten takaisin että mitä aletaan tekemään, mut jaksamista ja odottamista.... Ehkä sit joskus viel meilläkin on pieni nyytti sylissä. :heart:

Tänää tuli kaverilta viesti että pieni prinsessa on syntynyt:heart: , toisaalta ihanaa mut täs tilanteessa masentaa aikalailla:'( . Tottakai onnittelin:flower: ja katsomaankin mennään sitten kun meiltä toi vesirokko hellittää.
 
Mousse Joo oli mulla 2 kertaa menkat sen jälkee ku lopetin pillerit. Ja senpä jälkee niitä ei oo näkyny.

Jos tän viikon jälkee näkyy viel nega ja menkkoja ei kuulu, nii soitan sit terveyskeskukseen et mikä on? Koska tää stressaa iha sairaasti. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Mousse näkyikö niissä rintakuvissa jotain vai tehtiinkö laboratoriiokokeita jotta saatiin selville se masteopatia? Olen ihan kuin tulisilla hiilillä täällä kun huolettaa ja jännittää mutta huomenna puoliltapäivin oon jo paljon viisaampi. Ehtisin tilaamaan jo mammografiankin perjantaiksi siltä varalta että lääkäri huomenna toteaisi tarvetta siihen olevan :attn:
Mulle tehtiin siis mammografia ja sitten ne ultralla katso myös. En ole varma kummassa se näkyi, vai näkyikö kummassakin, mutta joku mielikuva mulla on, että siinä ultratessa se lääkäri sitä kertoi. (kuvathan oli jo otettu)

Mitään näytteitä ei otettu. Älä turhia murehdi :hug:


Onnea Jeyn!
 

Yhteistyössä