Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Jonetta mulla välillä kans samanlaisia tuntemuksia ettei meillekään tule koskaa sitä neljättä.
Mutta onneks täällä saa käydä kertomassa ajatuksia omista tuntemuksista ja seurata muiden taivalta eteenpäin, ISO kiitos teille kaikille ihanille ihmisille:heart:

Nyt ollaan miehen kanssa alettu miettimään et pitäiskö kuitenkin siirtää kaks alkioo, ku on kuulemma paremmat mahdollisuudet raskautua ja jos toinen vaikka tarrais kiinni. Mut mitäs jos ne tarraakin molemmat???
Mitäs ootte mieltä?? Kertokaa ajatuksia??

Nyt saunomaan :wave:
 
Lauantai iltaa kaikille!! Mulla on nyt kp 22/28-40. Ovistestissä tänäänki ollu melkein yhtään tumma viiva kuin kontrolli samoin eilen.. sitä ennen ole hyvin haaleita viivoja ja viime viikonloppuna kans tummia.. En ymmärrä. Mulla on nyt ihan hirvee olo, lämpöä ollu eilen ja tänää siinä 37 hujakoilla, kurkku ja kaula tosi kipeet, huimaa, paleltaa ja tulehdusarvot oli noussu.. jos se ovis nyt vasta olis niin nyt ei kyl jaksa mitää ylimäärästä rehkiä tosiaankaan.. itku herkässä täällä kaikkien asioiden kans nyt.. kiitos et teille saa purkaa tänne asioita..
 
Mullahan ei ne ovistestit näyttäneet yhtään mitään vaikka ihan hyvissä ajoin aloin testaamaan eli seuraavaa ovista lähden tikuttaa aika varovaisin mielin. Pääsen ton hoidon takia ultraan niin tiedetään vähä missä vaiheessa ollaan menossa.

Mulla on nyt parisen viikkoa jatkunu tää flunssa, eikä oo yhtään helpottanut. Ei kyllä mitään muita vaivoja kuin nenän tukkoisuus.


Jonetta monet itkut on täälläkin itketty :'( ja epätoivo vaivaa. Ei kannata ihan hirveesti alkaa tressaamaan raskaus asialla, mut kuitenkin täytyy ajatella positiivisesti et raskaus alkaa enemmin tai myöhemmin :heart:

 
vieläkös sekaan mahtuu yksi pienokaista toivova. Olen 32v kolmen lapsen äiti. Lapseni ovat jo kaikki koululaisia :heart: ja pieni iltatähti olisi haaveena :heart: .Tässä on nyt jännät paikat kun kierto on lopuillaan kp25/30. Aikaisemmin raskaaksi tuleminen on tuottanut hankaluuksia takana jopa vuosien yrittämistä ennen plussaamista.
 
Tervetuloa hemuli5 mukaan kuumeilemaan.


Mulla vaan flunssa jatkuu ja tänään taas tuntuu pahemmalta kuin eilen. Perjantaina sain kirjeen jossa mulle on varattu aika korvapoliklinikalle tän jatkuvan tukkosuuden ja poskiontelossa olevan kystan takia, mut käynti siel on vasta ens kuun puolessa välissä.

Aamulla täällä päin satoi isoja räntä hiutaleita, talvi kolkuttelee jo oven takana, ihanaa... :heart:

Sunnuntain jatkoja :wave:
 
pikkuvarpunen mimmosia oireita oli? Mun la. ton laskurin mukaan ois 22.6 :D
jos nyt mukamaste oisin raskaana,vaan tuskimpa olen mutta toivossa on aina hyvä elää! :ashamed:

mun menkat,ei oo vieläskää alkanu. tein perjantaina testin aamupissasta,negaa näytti.
mutta se oli haalea? :$ eipä oo kovinkaan uutta, ihme oireet vaan jatkuu ja jatkuu.
Huono olo on vähentyny, väsymys lisääntyny ja mahaa nipistelly monta viikkoa!
tää ei oikeesti oo ennää kivvaa!!!

mun pitää vissiin vielä ootella menkkoja,koska sillonku poikaa odotin ni testi näytti haalean plussan vasta ku menkat oli yli 2,5 vk myöhässä. :eek: kiva kulkea rätti haarovälissä koulussa jokapäivä ku saa pelätä millon holahtaa.
varmaan kohta tulee joku hiiva tms sen takia!! :( |O :kieh: ärsyttävää..

JA PERJANTAINA oli aamusta pitkälle päivää tosi omituinen menkkajomotus,just samanlainen ku sillonku alapää on alkanu vuotaan. Mutta mitään menkkoja ei näkyny. Onko kellää kokemusta? Mulla oli samantapasta sillonku poikaa aloin oottaan, enkä vielä moneen viikkoon tienny olevani raskaana ku testit näytti negaa ja plussaa vasta just ku 2,5 n.oli kulunu menkkojen oletetusta alkamispäivästä.. plaah..

HERRRRRMMOOOOO menee!!
 
R86
Onpas sulla waaka ihmeellisiä oireita. Entä jos olisit sittenkin raskaana

Jonetta, toivottavasti sulla on ollut ovis ja tulosta olis tuloillaan d:)b

Mä sitten tulin siihen tulokseen, että mulla oli kun olikin menkat. Varsinkin kun eilen sitten vuosin vielä ihan kunnolla. Tänään ei vuotoa ole enää tullut. Tilasin sitten kotitestiltä 21kpl herkkiä ovulaatiotestejä (liuskoja) ja sit sen follikkelia stimuloivaa hormoonia mittaavan hedelmällisyystestin, josta näkee, olenko ylipäätään hedelmällinen. Paketti tullee joskus tiistaina tai keskiviikkona ja sitten alkaakin mulla ovulaation metsästys:)

Toivokaa mulle ovisplussaa! :)

Plussatuulia kaikille ++++ :whistle:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Oon siis ollut reissussa viime viikon ja siksi ollut kaksplus-pimennossa :) Paljon tekstiä tullut, joten aloitan ensin onnittelemalla PikkuVarpusta, ihania uutisia! :heart:

Paikkakuntaa kyseltiin, mä oon alunperin Helsingistä, mutta muutin 1,5 v sitten Englantiin miehen kanssa. Eli ulkomailla asustellaan :)

R86, mäkin ostin ton hedelmällisyystestin :D Nyt pitää vaan odottaa siihen kp3:n.. Nyt menossa vasta joku kp20 tai jotain sinne päin. Ensi kierto yk1, jee!

Täällä on loppujen lopuksi parannuttu sähkösilmukkaoperaatiosta ja seksilakkokin loppuu jo ensi perjantaina! Meni onneks kuukausi aika nopeasti! Ollut toisaalta ihan hauskaa puuhastella muita juttuja miehen kanssa, siis sängyn puolella :D Ei se ainakaan oo valittanut hahah..

Huh huh, 11 h lento takana ja olo on aika rapea.. Taidan mennä ottamaan superkuuman suihkun ja laittamaan pyjaman päälle ja vajota sohvalle.. :)

Palaillaan pian!
 
Listaan päivitettävää: Mulla siis nyt yk2.

Tai siis on ollut jo vähän aikaa mutta en oo täällä paljon kirjotellut. Kp 13. :/ Pitäisi tässä peittoa heilutella ahkerasti mutta ei nyt oo jostain syystä oikeen mitään tapahtunut. Tai siis no juu eilen ehkä, mutta kun ne tarvittavat tavarat ei mennyt sinne minne olisi vauvan saamisen kannalta pitänyt.. :D (liikaa informaatiota!) Ehkä tänään. Tai huomenna. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily-Jane:
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Oon siis ollut reissussa viime viikon ja siksi ollut kaksplus-pimennossa :) Paljon tekstiä tullut, joten aloitan ensin onnittelemalla PikkuVarpusta, ihania uutisia! :heart:

Paikkakuntaa kyseltiin, mä oon alunperin Helsingistä, mutta muutin 1,5 v sitten Englantiin miehen kanssa. Eli ulkomailla asustellaan :)

R86, mäkin ostin ton hedelmällisyystestin :D Nyt pitää vaan odottaa siihen kp3:n.. Nyt menossa vasta joku kp20 tai jotain sinne päin. Ensi kierto yk1, jee!

Täällä on loppujen lopuksi parannuttu sähkösilmukkaoperaatiosta ja seksilakkokin loppuu jo ensi perjantaina! Meni onneks kuukausi aika nopeasti! Ollut toisaalta ihan hauskaa puuhastella muita juttuja miehen kanssa, siis sängyn puolella :D Ei se ainakaan oo valittanut hahah..

Huh huh, 11 h lento takana ja olo on aika rapea.. Taidan mennä ottamaan superkuuman suihkun ja laittamaan pyjaman päälle ja vajota sohvalle.. :)

Palaillaan pian!
onko kivaa asua englannissa? =) Mimmosta siellä on asua? saako siellä lapsilisää tms.
 
PikkuVarpunen, onnea kovasti minunkin puolestani!
Täällä sunnuntai-illan ahdistusta pukkaa. Oltiin kiva mökkiviikonloppu, laitettiin mun vanhempien mökkiä talviteloille. Ja nyt on sitten kotityöt lähestulkoon tekemättä ja työviikko edessä :(
Mä sitten vihaan näitä sunnuntai-iltoja! Olen aina ollut tämmöinen stressaaja, koulusta ja opiskelusta ja työstä. Ainoa aika kun en juurikaan stressannut oli äitiysloma, oi niitä aikoja... Tahtoisin niin jäädä taas kotiin! Mä nyt en vaan hallitse työtäni ja käy voimille olla koko ajan suoritukseensa tyytymätön :headwall:
Mulle tässä vauvakuumeessa onkin paljon myös sitä että haluaisin niin taas kotiin, mut tilanne nyt vaan on sellainen ettei mitenkään pärjättäis kotihoidontuella, mies opiskelee vielä. Toki haaveilen pienestä lämpimästä nyytistä myös :heart:
Silti olo on ihan eri kuin ekaa yrittäessä, luottavaisempi kun on ennenkin tullut raskaaksi. Ainakin toistaiseksi kun vasta yk 1 menossa... Tsemppiä teille ensikertalaisille ihan sikana :hug: ja pitkään yrittäneille erityisesti!
Mulla nyt kp 35 tai jotain, menen jo sekaisin päivissä. Pitihän se negatestikin tehdä tähän sunnuntai-illan iloksi :'( mut kyllä tämä tästä, ja edelleen se esikoisen kp 45 plussa mielessä taka-alalla =)
 
Tervehdys taas kaikille pitkästä aikaa ja onnea plussan saaneille :heart:
Minulla alkoi syysloma ja toivon mukaan ehdin käydä lukemassa aktiivisemmin teidän kuulumisia ja kirjoittelemassa omianikin, jos ja kun sellaista tulee :)

Täällä siis odotellaan edelleen menkkojen alkamista hormonikierukan poiston jälkeen. Kierukka otettiin pois 9.9. ja sen jälkeen ei siis vielä menkkoja ole tullut. Täti kun tulis kylään niin tietäis hormonitoiminnan taas "normalisoituneen" ja vois alkaa sen jälkeen aktiivisemmin yrittämään. Mitään oireita ei kyllä ehkä lievän rintojen arkuuden lisäksi ole, että tietäis tädin olevan tulossa. Mutta nyt täytyy vaan koittaa kärsivällisenä odotella...

Työ ja arki on kyllä viime aikoina vieneet niin huomion ja osittain mehutkin ettei tunnu olleen aikaa oikein millekään muulle. Peittoa on heiluteltu "muuten vaan" ;) eli vielä ei mitään "urakkaa" oo hommasta otettu. Onneksi kaikkea muutakin mukavaa on tulossa kuten joulu ja kuopuksen synttärit yms. Jouluihminen kun olen henkeen ja vereen niin alan lahjojen hankkimisen yms hyvissä ajoin :D
 
Heipparallaa! Mulla nyt tänään siis kp24/28-40. tuo 40 kierto oli siis eka pillereitten lopetuksen jälkeen, muuten ollu lyhyempi. Tänään taas ovistesti plussaa. tai siis ne oli ihan hitusta vaille yhtä tummat.. Hmmm...kun tietäis mitä meinaa... Plussatuulia puhallan Selina76:lle päin ja toki kaikille muillekkin jotka jännäilee!!!
 
Kiitos kaikille teille ihanille onnitteluista! :hug:

Ja tulkaahan pian perässä tonne odotus-puolelle! ;)

Waaka kyselit mun oireista, niin viikko ovulaation jälkeen alkoi toista rintaa jomottaa. Muutama päivä siitä alkoi kova väsymys ja palelu, mitkä jatkuu nyt toista viikkoa sekä viikko ennen plussatestiä aloin heräilemään yöllä vessaan. Viimeinen niitti raskaus-epäilyilleni oli se, kun digitaalinen ovistesti näytti ovulaatioplussaa kp 25/28....Siitä arvasin,että raskaana ollaan. Seuraavana päivänä tuosta ovisplussasta eli kp 26/28 sainkin raskaustestiin plussan. :)

Tsemppiä kaikille!!! Ja plussatuulia!! :heart: :heart: :heart:

PikkuVarpunen ja Pikkiriikki 4+0
 
mä en jaksa oottaa :snotty:
jos oottaisi nyt vielä yhden kuukauden ja sitte heitän kyllä hanskat tiskiin leikkauksen puolesta, mun kärsivällisyys loppuu nimittäin ihan justiinsa :kieh:
hedelsimmät päivät olisi nyt menossa, mut taitaa olla paras oottaa vaan vielä se yksi kuukausi jos sattuisi tulemaan se kutsu sinne leikkaukseen, mut sitte en kyllä enää oota saavat leikella jotain muuta :whistle:
Onnea plussanneille :wave:
toivottavasti pinostamme tulee oikein vyöry sinne odotuspuolelle :D
 
No niin nyt olis sitten se paljon odotettu yk1 ja kp1/28-31. Yippeee! Korkkasin sen kunniaksi greippimehun ja se oli....hmmmm....pahaa :x . Vehnänalkiouutetta en millään löytänyt mistään (joku sitäkin suositteli). Kausi-influenssarokotuksen otin tänään vaikka antibioottikuuri poskiontelotulehduksesta johtuen on n. puolivälissä. Tuskin maltan odottaa että pääsen ovista testailemaan...jännää!
 
Heippa kaikille!

Tahtoisin myös liittyä seuraanne tänne. Eli olen 19v ja ensimmäinen lapsi haaveissa :heart:
Ehkäisy jäi pois tässä kuussa, eli on nyt sitten yk1.

Söin ennen e-pillereitä joten oman kierron kestosta ei ole tietoa. Eli kp 9/??
Toivottavasti kierto ei ole kovin pitkä, odotan niin innolla!
 
Onnea PikkuVarpuiselle :heart: Pitääkin tämän kirjoituksen jälkeen tsekata, että millainen plussaropina täällä oikeen käy (on jo ruokakauppaketjuki kohta kateellinen :saint: ).

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Mitä tulee juurikin rokotuksiin ja muuta, mitä pitäis hankkia ennen raskautumista. Itselläni on rokotukset ok (suosittelen myös Sokeripalan kans kaikkien niitä laittamaan ripeästi kuntoon) ja hammaslääkäritarkastus ok ja kävinpä tuon papankin silloin alkukesästä otattamassa .Eli kaikki nuo on ok, tällä hetkellä toki. Tietysti nuo hammaslääkärit ja muut aina uusitaan sitten. Mulla on tuo nielurisahomma vaan sellainen, että ne varmaan toivottavasti poistetaan ennen huhtikuuta. Että sitä jännäilen. Mulla on vasta ens kuussa sille erikoislääkärille aika, joka päättää noista asioista, että pääsisin itse leikkausjonoon. Että näillä mennään.

Mulla on ollut venhänalkioöljyä joskus, varmaan aika lailla samaa tavaraa. Taisin tiputella sitä puuroon, sillon ku söin. Toi kivan maun siihen.

R86 kun puhui noista, että jos menkat on vähän kuin varhaisteininä (vaiukuttaako raskautumiseen). Niin kyllähän ne varhaisteinitkin pamahtaa paksuksi sopivissa olosuhteissa, jos menkat on ja ei ehkäisyä sekä sopivat perintötekijät ja ajoitus..niin en usko niiden silleen vaikuttavan. Enemmän varmaan just nuo pcot ja muut hormonihäröilyt vaikuttavat sitten. Että jos siis on vaikka hormonien kans temppuilua muun lisäksi, niin se ennemminkin. Mutta jos muuten on suht ok, paitsi sulla taisi olla se pco, niin sit ei varmaankaan vaiuta onko ne menkat mitä sitten. Tietysti nuo menkatki aina jotain kertoo, mutta ehkä noista on paremi olla stressaamatta =)

Ite en oo ehtiny yhtään vauvakuumeilemaan, kun ollaan oltu reissussa. Kyllä sitä aina erikoistilatneissa miettii, että millastahan se sitten on kun tähän päälle on vielä kiukutteleva vauva :LOL:

Noh, eipä tässä mitään. Harkitsen, jos tsekkaisin ton ylen jutun, josta joku ystävällisesti linkin heittikin.
 
Moi ja tervetuloa taas uusille! Kiva kun tulee ihmisiä, jospa sitten tuonne odotuspuolellekin riittäisi jengiä kun siirrytään kaikki sinne :)
Maanantai-ilta ja valoisampi mieli... Tissit on vähän arat ja toivon että olisi merkki lähestyvistä menkoista tai tietysti vielä mieluummin raskaudesta. Mulla siis nyt kp 36/? ja toivon että jotain tapahtuisi! Menkatkin olis sinänsä ihan tervetulleet, pääsisi taas aloittamaan uutta yrityskiertoa "puhtaalta pöydältä" mutta kyllä mä sen plussankin ottaisin =)

Toisaalta voisi kyllä olla parempi jos nyt tulisi menkat. Saan nimittäin tuon sikainfluenssarokotteen varmaan ensi viikolla tai sitä seuraavalla, kun terveydenhoitoalalla työskentelen. Ja olishan se mukavinta saada se ennen raskautta, tosin ottaisin kyllä raskausaikanakin, en oikein usko pahoihin haittoihin kun ei sisällä elävää virusta. Molempi parempi siis, raskaus ja/tai piikki :D
 

Yhteistyössä