Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Alku viikkoa täätä porvoonkin suunnalta :)
Täällä loppui nyt sit pillereiden jälkeiset vuodot ja nyt jäädään jänskäämään, että koska tulee ekat viralliset luomu vuodot. Parina aamuna ollut jotenkin lievää pahoinvointia ja lämmönnousua, liekö sitten pillereistä johtuvia vieroitusoireita.
Lisäksi selkä on aivan tajuttoman kipeä, ilmeisesti iskias hermo on jotenkin nyt ärtynyt kun vetää se kipu sekä alaselkään että tuonne pakaraa alas :( Ei muuten tunnu kivalta.

Nyt istunut koko illan lämpötyyny selässä kun se vähän helpottaa oloa. Onko kellään muuten kokemusta kun pitäisi tuo jäykkäkouristus rokote käydä uusimassa, voiko siitä olla jotain haittaa? raskaanahan en tosiaa vielä ole eli ei ole sikiötä mitä vaurioittaa, mutta jotenkin hieman epäilyttää työntää sitä itseeni :/ ( täytyy hoitajalta kysäistä kun aikaa varaa )

Oikein ihanaa viikonjatkoa kaikille, toivotaan joka suuntaan mieluisia uutisia :)
 
Täälläodotellaan yhä tätiä kylään, ei ole vieläkään viimeistä tyhjennysvuotoa tullut jonka piti tulla 3 viikkoa sitten. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä että ainakin pari kuukautta vois ootella ennen kun alkaa niitä menkkoja käynnistelemään. Kuka jaksaa oottaa sellasia aikoja, kysyn minä?? Ei kai se auta muuta kun yrittää keskittyä opiskeluun. Tosin melkoisen hankalaa koska vauva-asiat pyörii koko ajan päässä. Onneksi ainakin toistaseksi on pystynyt välttämään "stressaamisen" asiasta. Mutta huomaa kyllä hyvin itsestäkin että intoa peiton heiluttelemiseen on ihan eri lailla kun aiemmin, koska eihän sitä tiedä vaikka tärppäiskin (toiveajattelua...)... :)
 
onpas tullut kirjoitusta :D
mä en millään jaksaisi odottaa sitä leikkausta, tekis niin mieli alkaa kokeilemaan uudelleen heti nyt :whistle:
vuoden loppuun asti saikkua ja sillä ajalla pitäisi leikkaus olla mut eipähän tuolta mitään tietoa ole tullut :kieh: mua niin rissooo :ashamed: :snotty:
kohta olisi ovis jospa sitä vaan menisi ilman ehkäisyä ja katotaan mitä tuleva tuo :xmas:
 
Suosittelen, Ryöminkäinen, kyselemään tosiaan aikaa varatessa. Ainakin noita sikainfluenssarokotteita heitellään raskaana oleville ja näin, mutta kun ainesosat erit niin kannattaa sieltä kysyä. Ja varmaan parempi saman tien soitella, niin saa asiaan selvyyden ja napattua vielä ennen koko raskautta sen =)

Nelli, kuulostaa kyllä munkin korviin pitkältä tuo menkkojen odotteluaika ennen apuja. En tiedä noista silleen erikoisemmin, mutta ehkäpä sitä kannattaa vähän googletella ja näin mitäs muille on sanottu. Jotenkin ite oon saanut käsityksen, että kun kpt huitelee yli 50 niin vois saada jo apuja..Mutta en tiiä sitten noista. Varsinkin jos sulla ei sitä ekaa tyhjennystä ole tullut. Ja voihan sitä käydä yksityisellä puolella, jos julkinen ei tunnu auttavan.

Ite oon ihan tulessa ja oon saanut viakka mitä aikaan tänään. Koko kodin oon jo siivonnut, sit olen järjestellyt asioita ja työasioita siihen päälle ja tässä iltapäivällä ois työkeikka. Sitten oiski lähtö pohjoiseen. Mukava loppuvko siis tulossa. Että ehtiinpä tänäänki kirjottelemaan, kun tässä mukamas jäikin luppoaikaa =)

Mun pitäis huomenna lähtee hakemaan uusi pakkaus pillereitä. Se taitaaki olla toisiks viimenen. Aika nopeaa se aika menee, muistan ku joskus laskin ja niitä laattoja oli jotain 13 kpl vielä syötävänä ja risat. Nyt ois sitten se 6 ja tosta vähän. Mulla siis yhdessä pakkauksessa on se kolme laattaa.

Noh, pitää tästä mennä jotain puuhastelemaan ja pakkaamaan. Heips ja mukavaa loppuviikkoa!
 
Heips!
ryöminkäinen: Jäykkäkouristus rokotteesta voi tulla voimakkaitakin sivuvaikutuksia, yleensä se käsi mihin pistetään saattaa kipeytyä. Joillekin ei tietenkään tule mitään oireita mutta yleensä siitä tulee kun se on aika kudosta ärsyttävää ainetta...ja jos on raskaana sitä ei tietenkään suositella laittaa...

Jonetta: Mulla kanssa ovistestissä koko ajan haalea viiva, ja välillä hieman voimakkaampia (vaaleampi kuitenkin kuin kontrolli viiva, eli siis negatiivinen) ja välillä haaleampi...kysyin kätilö kaverilta ja se sanoi että se on siis niin kauan haalea kunnes ovis tulee (kuten ohjeissakin lukee) mutta se saattaa sitten ihan yhtäkkiä tummua koska se LH hormoni tekee piikin, eli edellisenä päivänä voi olla haalee sit seuraavana positiivinen ja heti taas haalee... ja ne testitkään ei ole täysin luotettavia, että ovis voi tulla vaikka negaa näyttäis... varsinkin jos kierto epäsäännöllinen voi ovista olla vaikee löytää. Ja joskushan ovulaatio voi jäädä välistä jossakin kierrossa...sekin normaalia....

Niin..ja joku kyseli niistä talvirenkaista...kyllä vaihdettu on sunnuntai iltana =)
 
Mä olen tässä nyt miettinyt ja pohtinut ja tullut kyllä siihen tulokseen että en mä mitään kuukausia ala niitä ensimmäisiä menkkoja odottelemaan. Tämän kuun loppuun odotan ja sit kyselen aikaa lääkärille (joko tk:sta tai sitten yksityiseltä, riippuu kuinka tk:ssa otetaan vastaan). Kovasti helpottaisi omaa oloa jos ne ensimmäiset menkat (tai itseasiassa se tyhjennysvuoto...) tulisi ja pääsisi ihan tosissaan seurailemaan oman kehon eri vaiheita.
 
Terve taas kaikille!

Omaa napaa hieman...Täällä siis yk 2 ja Kp nyt jännittävät 24/28.
Oireista...Hillittömiä väsymyskohtauksia olen saanut pitkin päivää nyt parina päivänä. Lisäksi viluttaa koko ajan. Mutta noihan voi johtua ihan mistä vain, joten odottelen odottelen, mitä tuleman pitää....

Talvirengas-galluppiin: Myönnän, ei ole vaihdettu... Ehkä vkoloppuna... :ashamed:
 
:kieh: mitäs tää on? mun alapäätä on "tykyttäny" jo muutaman päivän niinku joku pulssi tuntuski muka siellä.Siis tuota klitorista vai mikä sen nimi onkaan, ei oo tätäkää ollu ikkään enne! Ihan outoa! Ja kuiva kuin korppu! :eek: :ashamed: :snotty:
hävettää tulla tänne nurisemaan mutta ei kehtaa ukollekkaan jauhaa ku ei se kuiteskaa ymmärrä miltä se tuntuu..

mulle tuli oikeen joulufiilis. piti jo yhet valot köyttää terassin kaiteisiin kiinni ja kaivelin joulu aiheisia punasia kynttilöitä esille ja nyt luon niillä itselleni jonkin sortin tunnelmaa.
:whistle: menkkajomotusta on hieman ollu, mutta ei näy eikä kuulu.
huomenna on 15pv jolloin menkkojen alkamisesta on kulunu 4vk. :D jänskättää.
outoa! Rinnatkaan ei oo yhtään kipeät,niinku menkkoja ennen yleensä pari päivää.
 
tuli tossa vielä mieleen,että eilen kävin kyseleen tän kaupungin apteekista digitaalista raskaustestiä.eivät kuulemma myy olleskaan ku ois ollu nii kallis apteekille. |O ja perä! ku mä oisin just sen halunnu. :kieh:
 
No nyt mä ehkä uskallan jo sanoa että ois kp 1 ja yk 2. 5 päivää sitä epämääräistä tuhruttelua kestikin ja kierron pituudeksi tuli sit loppujen lopuksi 33. No ei oo kamalan pitkä sekään, aloin jo epäillä että se venyis sinne 50 päivään niinkuin edellinen kierto...

Joku kyseli jossain vaiheesta mistä päin porukka on, täällä ollaan Kouvolasta :)

Ja siihen kyselyyn, mitä mieltä mies on tästä palstailusta...Meillä mies ei valita, lähinnä vaan naureskelee, että taasko sä siellä vauvakuume-sivulla oot :) Yleensä kirjottelenkin mieluummin silloin kun hän ei ole tuossa vieressä naureskelemassa, mutta kyllä mä käyn useamman kerran päivässä täällä lueskelemassa ja sen hän on ilmeisesti huomannut :D
 
No niin, nyt minä aloin miettimään sitä jäykkäkouristusrokotetta! Ei oo aavistustakaan koska mulle sellainen on laitettu...ei mitään muistikuvaa... Täytynee huomenna soittaa Terveyskeskukseen jos niillä olis ylhäällä jotain tietoja. Niin sekö pitää kymmenen vuoden välein uusia? Onko se ihan välttämätöntä... siis se rokotus?
 
että pitäiskö lopettaa tää kirjottelu. Kävin tuolla toisessa pinossa vain ruikuttamassa ja muutenkin tuntuu vaikealta saada mitään selvää tekstiä näpyteltyä. minulta menee lähes kaikki muiden teksteissä ohi mitä pitäis kommentoida ja sitten vaan omaa napaa aina. Ja oikeasti kun en ole mikään oman navan tuijottaja vaan :eek:

Tavirenkaista kyseltiin ja on vaihdettu paitsi tuohon äitin autoon joka on nyt meillä kakkosautona lainassa (tai mulle se on ykkönen ku vihaan tuota meidän omaa rötiskää). Paikkakuntagallup tais kanssa olla ja Kotkasta päin kirjoittelen :wave: Koko elämäni täällä olen asunut. Joku noita rokotuksia mietti ja ei kyllä ole harmainta hajua milloin viimeksi just jäykkäkouristus pistetty mut on siitä ainakin yli 10 vuotta apua :eek: Mitähän vielä kyseltiin *miettii kuumeisesti*

kp 22 menossa ja piinaviikko alkanut jos kierto nyt olis ton 27 tai 28 kuten kolme vai neljä viime kiertoa ollut. Mitään raskausoireita tai menkkaoireita ei havaittavaissa. Noita menkkaoireita ei kyllä ikinä olekaan etukäteen vaan vuodosta sitten huomaan. Mahdolliset kivutkin tulevat vasta toisena vuotopäivänä. Rinnat ei ole sen kipeämmät kuin muutenkaan ja yhtään "tärpännyt" olo ei ole kuten noista kahdesta jo olemassa olevasta lapsesta oli. Toivon, että ei venyisi kierto paljon yli 30 päivän ainakaan kun siinä jo toiveet herää monet kerrat ja minullahan noita testejä kuluu.

Nyt lähden laittamaan pyykit kuivumaan. Uusi pesukone asennettin tänään ja huomenna sitten mies asentaa vielä uuden kuivausrummun siihen päälle :D Nyt mahtuu kaikki lakanat hyvin kerralla koneeseen kun hankittiin samantien 8 kilon kone.

Kiertopäivistä pyykinpesuun, just joo :LOL:
 
Waaka meillä täällä oli kyllä vaikka kuinka paljon niitä digitestejä ja olis ollu viel joku toinenkin vaihtoehto mut otin sen clearbluen.

Kävin sit tiistaina siel klinikalla kun edelleen vaan testitikku näytti negaa. No lääkäri sanoi että ovulaatio on tapahtunut mut testi ei ole sitä näyttänyt. Otti aika paljon päähän :headwall: kun ajelin kotiin päin. Taas sitä tultiin pilvistä kovaa alas :'(
Nyt sitten odotellaan menkkojen alkamista jonka jälkeen pääsee taas tikuttamaan ovista. Toivottavasti nyt löytyisi tolla clearbluen testillä.

Loppuviikon jatkoja kaikille :wave:
 
Hei vaan =)
Mä olen kanssa miettinyt että näinköhän se ovis menee ohi kun vain tikkua tuijottaa, siis jos ne ei pidä paikkaansa...olisi vain niin kiva tietää milloin se on. Mulla siitä on siis niin kauan, 7 vuotta kun viimeksi luonnollinen oma kierto oli (viime kiertoa en laske omaksi koska se oli heti pillereiden lopetuksen jälkeen ja sehän saattaa olla yleensä aika sama mikä pillereiden aikaan, eli mulla oli 26)...Pelkään vaan jos sitä ovista ei tule ikinä, et onkin joku vika... No pitää katella...

Siitä jäykkäkouristusrokotteesta vielä...joo se on 10v se uusimisväli (joskus aikaisemmi jos joku tosi paha haava tms) ja suositus on että ei kauheesti aikaisemmin, ennemmin hieman yli, koska jos vasta-aineita kehossa kauheesti, sivuvaikutukset voi olla voimakkaampia. Se siis alkaa pikkuhiljaa heiketä se teho 10v jälkeen, ei siis lopu kuin seinään. Ja kyllähän se rokote kandee olla voimassa ku se on perusrokote kun matkustaa ja vaikka jäykkäkouristus sairautena harvinainen niin senhän voi saada just likaisista haavoista yms. Mut jokainenhan itse päättää mitä rokotuksia haluaa =)
 
Päivää tänne

ryöminkäinen, porvoosta kotoisin? :) Myö just muutettiin tänne kesällä.

Kultasiipi, mulla on käyny just aina tolleen kun oon ovista tikuttanu et on eka nega ja sit yhtäkkiä positiivinen ja sit taas seuraavana päivänä nega.

perämaan emäntä, paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä! Toivottavasti piakkoin ilmoittelisivat leikkauksesta.

Ja täti tuli kylään sitten vihdoin. :'( Eilisestä asti tiputtannu ja tänään alkaa sitten varmaankin kunnon vuoto. Joko mun oireilut oli kemiallista tai sit pms:t on muuttanu muotoaan aika tavalla. Ehti jo hetken olemaan sellainen olo et nyt ois tärpänny, mut ei sit. Kohti uutta kiertoa. Eli kp 2 ja yk 2 täällä. Saa nähdä meneekö taas liki vuosi niin kuin esikoiselta ennen kuin tärppää vaiks tässä on vuosi oltu ilman hormonaalista ehkäsyä. Kyllä on taas tultu turvalleen maahan ja lujaa. Mut positiivista ainakin et epäröinti sen suhteen et haluanko nyt toisen on menny ohi ja ehdottomasti on vain se et haluan. Mut aina ei voi saada mitä haluaa silloin kun haluaa. :)

 
Aranel Porvoon lähtettyviltä olen kotoisin ja nykyään asutaan ihan porvoossa :) Toivottavasti viihdytte täällä, minusta ihana kaupunki!
Nyt on sit varattu aika sille rokotukselle niin saan hoidettua vielä kun ehtii.

Muuten ei täällä päin mitään uutta, inhottavaa tämä odottaminen! Haluis jo heti nähdä että miten kierto alkaa toimimaan pillereiden jälkeen :/

kaikille tosi paljon tsemppiä ja plussa tuulia (heille jotka sitä odottavat :) )
 
Heipat kaikille!

Ryöminkäinen: Otappa se tetanus-rokote nyt, ennen kuin olet raskaana. Raskauden aikana ei erityisesti suositella mitään rokotuksia otettavan, joten kannattaa hoitaa nuo ajan tasalle ennen sitä. Se jäykkäkouristus-rokote kyllä pitää olla ajantasalla. Noita bakteereita kun on ihan oikeesti olemassa, esimerkiksi tuolla maassa mullan seassa ja riittää että on pieniä haavaumia käsissä ja multia sörkkii. Kyseinen tauti on harvinainen, mutta niin vakava ettei kannata asialla leikkiä. Rokotus ei maksa mitään ja ei kauaa kestä. Eli mars terkkariin! :) Sanoo terkkari jolla on itselläänkin vielä Twinrix-ohjelma kesken... :p

Auton talvirenkaat vaihdettiin eilen. Meillä kun on nuo kitkat niin nehän voi vaihtaa vaikka juhannuksena jos siltä tuntuu... Mutta kyllä se ihan tosissaan sitä talvea pukkaa jo, tänäkin aamuna oli pakkasta täällä etelässäkin. Ihanaa, kohta saadaan lunta ja tulee joulufiilikset... :heart:

Nelli86 ja muut menkkojen odottelijat: Julkisella ne ei vissiin heti ala niitä menkkoja käynnistelemään, mutta yksityisellä terot saa kyllä kun pyytää.

Mulla kävi viime raskaudessa niin, että lopetin pillerit ja ekat menkat tuli niinkun kuuluikin. Seuraavia ei sitten kuulunutkaan.. Tein negatiivisen r-testin ja marssin sitten lääkäriin, joka antoi mulle suoraan terolutit. No, vetäsin ne terolutit ja kas, mitään ei tapahtunut. :/ Lääkäri määräsi mulle femostonit ja taas odoteltiin - vieläkään ei mitään tapahtunut! Tässä vaiheessa olin varma että mulla on joku pahemman luokan hormonihäiriö... Sitten tein varmuuden vuoksi vielä yhden raskaustestin johon piirtyi hyyyyyvin haalea haamuplussa. Menin lääkärin ja kas kummaa, olinkin viikolla 14 raskaana. :D Että odotuksen alkuaika sujui varsin ripeästi viime raskaudessa.. :xmas:

Täällä odotellaan nyt taas niitä menkkoja alkavaksi. Tällä kertaa niiden pitäisi kyllä tulla, ihan oikeasti, eikä mitään haamuja!!! :D

Plussatuulia naiset!! :whistle:
 
Minä selvitin tänään tuon jäykkäkouristustolanteeni ja oon sen saanut kesällä 2003 joten saan olla rauhassa sen suhteen.
Mulla on nyt poskiontelotulehdus ja antibiootit :attn: . Ja tosiaan en muista kirjoitinko tähän ketjuun mut varasin ajan gynelle siten et olis ens kierron 10. päivä joten lääkäri saa sanoa tapahtuuko munasarjoissa mitään ja ovulaatiotestit odottelee kaapissa ja valtava määrä greippimehua jääkaapissa :x . Jännittää vaan koska uusi kierto mahtaakaan alkaa...että pääsee se ensimmäinen yrityskierto alkamaan :D
 
iltaa tänne!
Kultasiipi: kerroppas mitä siinä ohjelmassa kerrottiin, minä ku en pääse tv:n ääreen.
Mulla ovistestit ei näytä enää kuin hyvin haaleita viivoja.. Nyt on kp 20/28-40. Viikonloppuna oli tosiaan ne vähän vahvemmat viivat, toivottavasti ovis olis ollu sillon vaikka ne ei ihan yhtä vahvoja ollukkaan kontrolliviivan kanssa. hitto ku mulla ei oo mitään ovistuntemuksia.. alotin muuten tänään viimesen terokuurin, olis tosiaan pitäny alottaa jo kp 15 mut oon yrittäny oottaa ovista, mut ku nyt nuo niin haaleita nuo viivat et enää en oottele. Kyl se on ollu jo jos on ollu luulen niin. Millonhan sitä uskaltais alkaa testaileen ku mulla on tosiaan noita raskaustestejä joiden pitäis näyttää luotettava tulos 6-8 päivää ovulaatisosta.
Niin ja minä kirjoittelen täältä keski-pohjanmaalta.
 
Jonetta: Siinä dokkarissa oli 100 pariskuntaa (muistaakseni) ja sitten kaikenlaiset asiantuntijat kertoivat raskaaksi tulosta asioita joita sitten verrattiin tähän ryhmään. Eli siinä oli näitä myyttejä että sperma ei saisi valua yhdynnän jälkeen emätimestä...siis se oli myytti, eli ei ole väliä vaikka ulos valuu. Sit asioita jotka pitää muistaa jos haluaa tulla raskaaksi että seksiä pitää harrastaa 2-3 krt viikossa, tupakointi haitaksi, liukasteita ei saa käyttää, miesten pitää välttää liian kireitä alushousuja yms.. Mulle yllättävää oli se että sylki voi vahingoittaa siittiöitä... (tämä varmaan monelle itsestään selvyys, mutta mulle oli uutta...) ja sit sanottiin että yhdyntä tulis tapahtua 2-3 päivää ennen ovista (?!) ja toisessa kohassa sanottiin taas että mies ei saisi masturboida 2-3 päivään ennen ovista (eikös masturbointi ja yhdyntä aja miehellä saman asian!!?!)...nää jutut vähän ristiriidassa toistensa kanssa..tai sit vain ymmärsin väärin... Sit siinä lopussa ne pariskunnat teki raskaustestit..ja jotkut oli sit raskaana ja osa ei ollu ja sit se sarja jatkuu, eli seurataan raskautuneiden raskauksia ja autetaan niitä jotka ei vielä tullu raskaaksi... Sori kun tuli varmaan vähän sekava selostus! Niin ja se voi tosiaan olla että se ovis oli just ne vähän tummemmat viivat vaikkei selkeä positiivinen olisi ollut... ehkä se ei vaan sulla näytä, jos se LH taso sen verran matala ettei yllä sen testin "piikkiin" mutta siis silti ovis olis tapahtunut!! Näin ainakin itse yritän ajatella kun mulla jatkuvasti vain haaleaa viivaa.. Mutta plussatuulia sulle ja kaikille muillekin =)
 

Yhteistyössä