Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Se on Moro! Mutzilla sama vaiva täällä mut alkaa olla jo ohi mutta sitkeässä on. On otettu lääkettä tuohon vähän joka kautta ja monennäköistä.
Mulla on antibioottikuuri silmätulehdukseen kun iski sellainen adenovirus silmiin ja näkö heikkeni ja tätä kestänyt jo kaksi kuukautta (antibiootteja kohta kolme viikkoa). Tähän ei varsinaista lääkettä ole vaan nuo kortisoniantibiootit vain lieventävät oireita eli näön sumenemista. Tän pitäisi parantua ajan kanssa itsestään. Ei ole onneksi tarttunut lapsiin.
En malttaisi odottaa tuonne vuodenvaihteeseen vaan saattaa olla että otan marraskuun lopussa varaslähdön yrityksiin mut kattoo nyt sitten miltä silloin tuntuu.
Tunnustan etten oo kerinnyt kaikkien kirjoituksia lukea vaikka mieli tekisi koska nuo 1,5 ja 3v pitävät niin kiireisinä.
Niin sellaista piti kysymäni että oletteko jotenkin erityisesti valmistautuneet tulevaan raskauteen (vitamiineja, kunnon kohotusta, painon pudotusta tms. ja miten?)
Onnea kaikille yrityksiin. :flower: :flower: :flower:
 
Heipsan.

Ihana ilma! Ainakin täällä etelässä. Tällainen syksy saisi vielä jatkua pitkään mun puolesta! B)

Kahlailin tossa eilen illalla teidän tekstejä läpi (olipa muuten homma!). Ja se ei kyllä tehnyt ollenkaan hyvää mun vauvakuumeelle...! Jotenkin pitää vielä malttaa odottaa.

Mä en oo valmistautunut vielä mitenkään.. Ihan perusterveellisiä elämäntapoja pidän yllä kuten aina. Mä en noista vitamiineista ja foolihapoista ennen raskautta niin piittaa.. Edellisessä raskaudessa olin jo viikolla 12 kun tajusin asian ja tein testin! En siis ollut tosiaankaan mitään vitamiineja syönyt tai muutenkaan kiinnittänyt asiaan huomiota - silti kaikki meni hyvin ja terve tyttö syntyi. Mulle siis ehkä jopa parempi kun jäi alkuaikojen riskit stressaamatta! :LOL:

Mies on meillä ihan mukana tässä vauvaprojektissa, sekin kun haluaisi lapsille suhteellisen pienen ikäeron. Sen mielestä kestetään nyt toiset valvomiset ja muu vauva-aika nyt samaan syssyyn. Minä taas pohdin enemmän niitä raha-asioita ja työpaikka-asiaa.. mutta täällä taitaa olla muitakin yrittäjiä jolla ei ole vakkariduunia valmiina?

Laittelin tuossa just tytön pieneksi jääneitä vaatteita pahvilaatikkoon ja mietin mahtaako niille tulla vielä käyttöä... Mekkoja ja vaaleanpunaista riittää, parempi olisi siis ehkä toinen tyttö! :D No ei vaan, kyllä se poikakin kävisi. :heart:

Aurinkoisia päiviä naiset.. palaillaan! :wave:
 
No miten tuohon valmistautumiseen tulee, siis raskauteen valmistautumiseen, niin ite vetelen vitamiineja. Mutta syön niitä muutenkin, kun on homekämpän jälkeen aika surkea vastustuskyky (jonka voin taas todeta näin jo-ties-monettako-päivää-flunssaisena). Ja kyllä ajattelin aloittaa jo parisen kk etukäteen syömään noita ns. raskausajanvitamiineja, kun niitä voi jo jotain jopa olikohan 3-4kk etukäteenkin syödä. Tässähän ei ole kyse pelkästään terveestä lapsesta, vaan terveestä äidistä :heart: Eli kun mulla on näitä terveysongelmia ollut tässä ja helposti sairastun, niin mulla myös varmaan on vähän enemmän pulaakin sitten kaikista vitamiineista ja hivenaineista. Ja varsinkin raskaana kun keho kuluttaa noita enemmän, niin oishan se hyvä että ois äitikin sitten kunnossa. Ja vielä jos haluais niitä sisarruksia. Ainahan raskaus kuluttaa sitä kehoa...Joten ajattelen oman hyvinvoinnin kantilta myös noita. Mutta ei nyt kannata stressiä noista asioista mielestäni ottaa.

No täällä on aika monikin, joilla ei ole vakkaripaikkaa eikä muutakaan :saint: Tai apua, onhan mulla nyt vakkarityö periaatteessa, mut osa-aikainen ja ei kyllä omaa työtä varsinaisesti. Eli opintojen keskelle on, siis minun opintojen, ois tarkoitus lapsi tehdä jos sellainen sattuu tulemaan. Mutta mun alalla on tosiaan aika varma työpaikka, tosin vakkaritöitä on aika turha kuvitella varmaan pariin ekaan vuoteen saavansa anyway...sairaanhiotajaksi siis opiskelen. Nuo tahtoo olla vähän pätkää ja tämmöstä, mutta on toki tarjolla pysyvämpiäkin.

Sitruunapippuri, tuo on totta että vois olla parempi kun jäisi monetkin stressit stressaamatta. Ite oon monesti ajatellut, että olisi mukava melkeen kun tulisi yllätyksenä se lapsi (siis tietysit pysyvään parisuhteeseen, kiitos B) )..koska epäilen että stressaan tuota yrittämistä ja testailua ja kaikkea. TAi sitten alan hössöttämään. Sama asia, yhtä stressaavaa kaikille =) Jännä muuten miten hyvin parit tuttavat, joille on tullut yllätysraskaus ja vielä aika huonoon tilanteeseen suoraan sanottuna..niin kuinka hyvin he ottivat sen vastaan ja kuinka hyvin asiat sitten järjestyivät. Ja siis esimerkiksi jos on tullut tosi uunituoreesee parisuhteeseen, niin ovat yhdessä ainakin toistaiseksi pysyneet hyvinkin. Varmaan lapset laittaa asiat tärkeysjärjestykseen..ja ehkä sitten oikeesti on löytynytkin tyyppi, josta on suhteeseen =) Mutta oon itelle kyllä tyytyväinen, että minä varmaan stressaisin hulluna jos uuteen parisuhteeseen ois heti lapsi tulossa, niin ettei niin ole käynyt nyt. Mutta joillekin se voi ehkä olla ihan hyväkin juttu, voi elämä rauhottua. Mut nyt tuntuu siltä, että säilyisköhän siltä isoiltakin stresseiltä jos tulis joku yllätys..sitten tietysti miettisin, että millähän toklulla se on ku on syönyt pillereitä ja näin edelleen :D Että eiköhän sitä saa stressin kehitettyä vaikka mistä jos tahtoo :LOL:

Apua, oon ihan sairaana vieläkin ja töitäkin piti siirrellä. Joten jutut on kyllä sekavia. Että lähen tästä finrexiniä lipittämään :snotty:
 
Täällä ei vielä mitään uutisia ole, mutta kohta sais alkaa testailee joko plussan sais :heart:

Oiskohan jännityksestä kun kaks päivää kestäny päänsärky vai oisko kuitenkin niistä keltarauhashormooneista? Ilmoitin tänää töihin et oon viel pari päivää kotona lepäilemässä ja parantelemassa oloa... |O

Viikon jatkoa kaikille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möhköfanttis:
Nopeasti käyn ilmoittaa, että eilen mies kosi :heart: Tänään sormukset tilattu.. oih... *pilvilinnoissa*
Onnea!!! =) Täällä jänskätään..Lauantaina aion tehdä testin ja toivoa edes haamuilua ;) Nyt sitten rinnat kipeytyi ja todella arat.Voihan nämä kaikki viitata muihinkin juttuihin kun raskauteen. Menkkaoireisiin kuuluu arkuus ja pieni nipistely.

Noh,sitten tuo hartiasärky on jokapäiväistä ja kahtena päivänä on tullut 15v.vanha vaiva esille nimittäin rinnan pistely.Aikoinaan sitä oli kun esim.lenkkeilin paljon ja joutui kesken juoksun/pyöräilyn pysähtymään kun tavallinen hengityskin sattui. Tutkittiin sydän ja keuhkot muttei mitään löydetty. Mietin tuossa että voisko stressi aiheuttaa moista.Kun en ole rasittanut itteäni ainakaan urheilulla,normaali kunto mulla on ja säännöllisesti liikun ja lepään. Ja joskus on tunne että sydän lyö nopeasti ja sitten taas tasaiseen tahtiin.ihan vaan sohvalla istuessa. Miehen kaverilla oli rytmihäiriöitä ja kävi sähköhoidossa koska oli töiden takia ylikierroksilla.Siksi sitten huolestui kun kerroin noista. Onko teillä kellään vastaavanlaisia kokemuksia? :/ :)
 
Voi onnea Möhkis! :flower:
Joko on päivä sovittu? =)

Haaveilija77: itse terveydenhoitajana osaan sanoa sen verran, että äärimmäisen harvoin nuorilla ihmisillä nuo sydänoireet liittyy mihinkään vakavaan. Pienet pistot ja rytmihäiriöt on useimmiten hyvänlaatuisia mutta tokihan ne on aina hyvä tsekata. Sulla jos on joskus kunnolla vielä tutkittu sydän ja keuhkot, tuskin on syytä huoleen. Mutta tarkkaile ihmeessä niitä oireita ja jos tuntuu että pahenee, niin oman mielenterveydenkin takia kannattaa käydä juttelemassa lääkärin kanssa.
Plussaonnea sinne ja Unikeijulle myös!! :heart:

Minä täällä pähkäilen, että lähtiskö ostamaan foolihappoa, siitä olisi kai ihan tutkitusti hyötyä jo 3-4kk ennen ehkäisyn lopettamistakin...

Sain muuten työharjoittelupaikan tammikuulle! Harjoittelun kesto on 5kk, laskeskelin tässä siis että vaikka tulisi piakkoin raskaaksi ehtisi suorittaa harjoittelun pois... :D No joo, en tosiaan realistisesti odota että heti tärppäisi mutta pitää kuitenkin ottaa aikataulut varman päälle!

Viikon jatkoja kaikille...
 
Todellakin onnea tässä hommassa tarvitaan... =)

Kävin tänää ostamassa muutaman testin ja loppuviikosta tai viikonloppuna aattelin sitten koittaa onneeni. :heart: Saas nähdä miten käy, mut onneks pakkasessa on vielä muutamia alkioita :LOL:

 
Noista sydänoireista. Niin mulla on kans vähän samaa, että yhtäkkiä saattaa pistellä tai silleen jopa kouraista ja hakata enemmän vaikka istun vaan sohvalla. Ja se on aina liittynyt stressaamiseen. Ei välttämättä aina stressatessa tuota tapahdu, mutta varsinkin jos se on jotenkin henkisesti pahaa..et on jotenkin vähän huono olla ihan mielen puolesta, niin sillon varsinkin tuota sattuu. Multa tuota ei oo tutkittu, joskus pienenä olivat kuulevinaan aluksi että ois jotain häikkää (siis synnytyslaitoksella) mutta sitten kukaan muu hoitajista ja lääkäreistä ei sitä kuullut joten..noh, en oo jaksanu ajatella. Pitäis varmaan joskus käydä, tai siis meen sit ku se alkaa enemmän vaivaamaan. Yleensä nuo menee vähä niinku kausittain, sen stressin kans käsikädessä. Mutta jos sua alkaa vaivaamaan, niin kannattaahan se käydä lääkärissä. Sulta ku on nyt ne tiedot jo kerätty, niin voidaan näppärästi seurata tilannetta.

Mulle tulee foolihappoa joka päivä noissa tavallisissa monivitskupillereissä B) Mutta siinähän on a-vitamiinia, tai mistäs minä muistan. Kun ei tartte miettiä noita asioita vielä.

Onnea Möhköfanttikselle :heart: Joko te ootte miettineet hääpäiviä? Kaikilla on niin erilainen tyyli nykyään mennä kihloihin ja naimisiinkin, niin en aina tiiä että uskaltaako kysyä =) VArsinkin lähipiiris etteivät aattele, että oon heti jalka oven välissä tulossa bileisiin, jos haluavatkin vaikka pienet juhlat. Ei mua kyllä häiritse =)

Täällä ei mitään muuta ku töitä ja koulua. Ja onpi aika sairas olo. En uskalla ees tarttua kuumemittariin, oon ihan varma että kuumetta löytyy. Mutta se ei nyt auta, mun on pakko huomenna käydä puoli päivää koulussa ja toiset puolet töissä. Ja pe kans sitten töitä ois puoli päivää ainakin. Että näin. Enköhän kestä, vkl on kohta ovella =) Ja ens vko on paljon helpompi, niin saa sitten vähän rauhottua ja levätä. Ja migreeniä pukkaa. Kävin töissä tosiaan ja yks asiakas poltti sisälä tupakkaa..huoh. Eipä sitä viitti sanoa, että tupruttelekko sitte ku häivyn :D

Noh, minäpä lähen keittämään kahvia ja jotain. En oo ees ehtiny taaskaan syyä. Ja eilenki söin sen yhden lihapiirakan vaan. Ihan kamala, kun ruokahalu katoaa. Pitää yrittää jotain proteiinipitoista nyt kyllä syödä, ettei lihakset katoa B)
 
Tervetuloa Sitruunapippuri!

Ja onnea Möhkis!!! Joko päätitte päivän??

Täällä on monella jännät paikat käsillä! Plussaonnea!!

Metsätähtönen, joko on flunssa hellittänyt?

Täällä odotellaan perjantain operaatiota iloisin mielin, se motivoi kun tietää, että n. kolmen viikon päästä pääsee alkaa yrittämään! Huolestuttaa vähän kun en tiedä oliko tässä kuussa edes ovista kun ei ole ollut samoja oireita ollenkaan kuin edellisissä kierroissa.. Mutta voihan se olla, että kroppa edelleen tasaantuu pillereistä. Ollut vaan jokaikisessä kierrossa (viimeiset 9 kk) aina ovulaation jälkeen nännit tosi kipeät menkkoihin asti, nyt ei mitään ja kp 28/33 tänään. Kunhan vaan menkat ei ala huomenna tai ylihuomenna ettei se operaatio peruunnu, sit kyl suorastaan v*tuttais ja ankarasti, kun viimeksikin aikaa oli niin vaikea saada. Mut kiitos kaikille tsempityksistä, , tulen varmaan perjantaina kertomaan, että miten meni. Perjantaina ei onneks oo koulua ja voin operaation jälkeen tulla kotiin lepuuttamaan, epäilen, että alavatsaa tulee polttelemaan aika lailla.

Vitamiineista sen verran, että ostin joskus viime tammikuussa into piukeena raskausvitskuja (jotka on myös vauvaa yrittäville) mut sit kun jouduttiin laittaa yritys tauolle niin hautasin ne jonnekin ja oon unohtanut koko jutun. Muuten varmaan muistaisin ottaakin, mutta kun ne pitää ottaa ruuan kanssa enkä kehtaa pitää niitä tossa ruokapöydällä ettei kaverit ym luule et oon raskaana jos tulee käymään :D Mä en oo tästä yrityksestä oikeen kertonut kenellekään. Ollaan oltu yli vuosi nyt naimisissa ja kyllähän kaverit kyselee, ja mä oon sanonut että "joskus joulun jälkeen", että saan ainakin pari kuukautta aikaa ilman, että kukaan edes odottaa mitään. :)

Tulipahan taas pitkä sepustus. :)
 
Kiitos vastanneille! Näin minä itekin pähkäilin että ei vakavaa olisi.Täytyy tästä lähtee lenkille sauvojen kanssa kun isäntäkin on kotona lapsenlikkana B) Eikä ees sada vaikka niin luvattiin.ihan hyvä näin..Mukavaa viikkoa teille kaikille! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruunapippuri:
Voi onnea Möhkis! :flower:
Joko on päivä sovittu? =)

Haaveilija77: itse terveydenhoitajana osaan sanoa sen verran, että äärimmäisen harvoin nuorilla ihmisillä nuo sydänoireet liittyy mihinkään vakavaan. Pienet pistot ja rytmihäiriöt on useimmiten hyvänlaatuisia mutta tokihan ne on aina hyvä tsekata. Sulla jos on joskus kunnolla vielä tutkittu sydän ja keuhkot, tuskin on syytä huoleen. Mutta tarkkaile ihmeessä niitä oireita ja jos tuntuu että pahenee, niin oman mielenterveydenkin takia kannattaa käydä juttelemassa lääkärin kanssa.
Plussaonnea sinne ja Unikeijulle myös!! :heart:

Minä täällä pähkäilen, että lähtiskö ostamaan foolihappoa, siitä olisi kai ihan tutkitusti hyötyä jo 3-4kk ennen ehkäisyn lopettamistakin...

Sain muuten työharjoittelupaikan tammikuulle! Harjoittelun kesto on 5kk, laskeskelin tässä siis että vaikka tulisi piakkoin raskaaksi ehtisi suorittaa harjoittelun pois... :D No joo, en tosiaan realistisesti odota että heti tärppäisi mutta pitää kuitenkin ottaa aikataulut varman päälle!

Viikon jatkoja kaikille...
Täytyypä varmaan munkin sitten marssia hakemaan sitä foolihappoa :D . Sitruunapippuri terveydenhoitaja kun olet niin kysynpä sinulta tuosta sikainfluenssarokotuksesta mielipidettä. Eli mulla siis myös vauvahaaveita ja pähkäilen milloin uskallan aloittaa yrityksen. Eli miten itse aiot tehdä jos tulet marraskuussa raskaaksi, otatko rokotuksen vai et? Raskauden ensimmäinen kolmannes on riskialtteinta aikaa sikiövaurioiden kannalta joten uskaltaako tuon rokotuksen ottaa esim. heti kun huomaa olevansa raskaana olettaen että rokotetta on tuolloin saatavilla?
 
Kiitoksia kaikille :) Emme aio mennä naimisiin.. meille kihlaus on lupaus tulevaisuudesta, turha siihen on häitä sotkea.. suhde toimii aivan hyvin näin :) Eilen tilattiin sormukset, ens viikolla ne saadaan..

Ja tänään kp 1, yk3.. Eli omistan nyt säännöllisen kierron! 35-36pv.. wuhuu.. hieman harmittaa, että en ole raskaana, ovisviikko on hyödynnetty kyllä todella ahkeraan, mutta ei aina voi tärpätä oviksenkaan kanssa.. mut hieman enemmän toivoa, kun kierto on edes kohdillaan.. eli seuraava ovis tuossa 12-16.10.. ;) Ehkä emme joudukaan hoitoihin silloin vuoden vaihteessa?
 
Täällä kanssa pääsee jännäilemaan ylihuomenna, pakko miltei tehdäkin testi samana päivänä kun menkat alkaa kun lauantaina kaveri tarjois muuttoavusta siideriä, tuntuu vaan että varmaan putoon pilvilinnoista kovaa ja korkealta, eihän se voi toistamiseen tärpätä ekasta kierrosta, tai miltei kolmannen kerran kun esikko tuli pillereiden läpi...

Onnea möhkikselle täältäkin nyt kaverin kanssa vesijuoksemaan :wave:
 
Kiitos Lily-Jane!

erka: Nyt täytyy sanoa, että ihan suoraan sanottuna en vielä tiedä tosta sikainfluenssa-rokotteesta. Olen kyllä asiaa ajatellut, mutta en oikein osaa muodostaa vielä mielipidettä.

Toisaalta mä luotan tosi vahvasti suomalaiseen terveydenhuoltoon ja uskon, että se rokote mitä tänne on tilattu on myös suomalaisten asiantuntijoiden hyväksymä. Raskaana olevat naiset ja pienet lapset on sellainen ihmisryhmä, että vaikea uskoa että niiden kanssa riskeerattaisiin millään tapaa. Jos asiantuntijat suosittaa rokotusta, itse tauti (tai lähinnä sen jälkitaudit) voi kyllä olla aika vakavia - tuo rokote kun ei ole valtiolle mikään ihan halpa juttu, etenkään tässä taloustilanteessa.

Toisaalta sitten taas rokote on aika nopealla aikataululla valmistettu, täysin uusi aine. Sitä ei mitenkään olla voitu tutkia tarpeeksi pitkällä tähtäimellä ja luonnollisesti mietityttää että mitä jos.... Varsinkin niiden viime aikaisten guillain-barre-juttujen jälkeen... |O

Eli en tiedä vielä. :xmas: Mielipiteitähän on monia ja jokainen tekee viimekädessä päätöksen itse, minkälaisia riskejä haluaa ottaa. Vaikeita asioita. :|

Hui, Muzillallekkin plussatuulia, tule sitten heti kertomaan meille tilannetietoja! =)
 
Pikaisesti käväisen ennen töihin lähtöä. Tervetuloa uusille :wave: Täti saapui eilen paikalle. En kuitenkaan ole oikeastaan pettynyt tai surullinen kun tässä on tohinaa niin hirveästi. Onneksi ei tullut superpitkää kiertoa vaan 27 päivää jäi nyt kierron pituudeksi =) Tjottailu jatkuu taas kunhan täti pakkaa tavaransa ja häipyy :D
 
Täällähän on kuhina käynyt B) Tervetuloa, Icefairy :flower: Ja olikohan muitakin, no tervetuloa kaikille nyt -meille "vanhoillekki" :heart:

Rokotuksista..ite kyllä isken saman tien vaikka itte ittelleni sen sikaflunssarokotteen ku saan. Aion myös käydä ostamassa taviskausiflunssarokotteen. En tiiä tosin saaks niitä molempia laittaa, mutta oon niin kyllästynyt sairastamiseen. Meillä ainakin miehellä on tuo tavallinen kausiflunssarokote ollut erittäin tehokas, joten oon älyttömän toiveikas..tällä mun sairastelulla yks flunssa vähemmän on 100-0 voitto =) Voi toki olla, että siinä vaiheessa kun se sikaflunssarokote tulee markkinoille, niin se on meikältä jo läpikäytynä. Tai näin aika tod.näköistä. JOten se jää varmaan laittamati. Noh, oonki vähän positiivinen rokotuksia kohtaan, että olen ollut mukana esim. hpv-rokotustutkimuksessa ja on omana mieleen jäänyt positiivisena jotenkin tuo varsinkin. Että joo, mut onki kato aivopesty :D

Adama, se on muuten jännä kun yrittäessä toivoo sopivan lyhyttä kiertoa (ei tietysti liian että hommat pelittää)..mutta sitten sillon teininä kun ei vielä nappeja (siis pillereitä :saint: ) vedellyt niin toivoi mahdollisimman pitkiä kiertoja. Muistan ku olin hieman kateellinen yhdelle kaverille, kun sillä tuli 3kkn välein menkat. Nyt en kyllä ole yhtään, koska hänellä on varmaan siellä jotain ongelmaa taustalla. Että pienistä asioista ihmiset ovat ns. kateellisia ja pienestäpä ihmeestä se mieliki muuttuu :heart:

Oon ihan intopinko, oon selvinnyt tämän viikon! Enää huomenna kaks työkeikkaa ja se oli siinä! Uskomatonta! Oon niin tyytyväinen. Ja flunssakin on MELKEEN mennyt ohi, kiitos Lily-Jane kysymästä =) Mutta sanonko, että on todella sitkeää kun on vieläkin välillä mahdottoman sairas olo. Onneksi ei enää kuumetta ole ja se semmonen limanuha häipyi. Nyt vaivaa lähinnä kurkkukipu ja väliaikainen nuha. Mutta ne on niin pieniä juttuja, että helposti menee siinä sivussa.

Mutzilla, toivotaan että kuulut tuohon superhedelmöityjien sakkiin =)

Huomasin, että oon jo parisen päivää syönyt uutta laattaa. Että oiskohan näin, ettei tartte ku enää 6 kertaa aloittaa uusi laatta tään jälkeen. En tiiä, kun en oo muistanut laskea.Kuitenkin, tuntuu jo itestäki että jännittää. Toisaalta ku aattelen, niin siinähän on raakasti laskettuna semmoset 7kk. Että onhan siihen aikaa vaikka kuinka! Pitäis ennemmin tässä alkaa jo panikoimaan noita hääasioita! Että kun pitäis miettiä jo pulkkaan monia juttuja..en jotenki osaa tuosta yhtään hätääntyä. Ja mietin, että pitäiskö ne kutsutki jo lähettää.

Miten aikasin ootte hääkutsut laittaneet? Meillä ois tarkotus laittaa ns. toinen kierros, jos se kumminkaiman-ei-niin-toivottu-tyttären-velipuoli ei tuukaan. Noh, ei meillä ehkä tuollaisia ole muutta on sielä parit pakko-kutsua tyypit. Ja tosiaan jos eivät pääse, niin mielellään sitten omia ystäviä kutsuttaisiin lisää..että mites olette..ettei viittis nyt liian aikasin laittaa ettei ala hävettää :saint:

Noh, lähden tästä vaikka koirulit käyttämään.
 
Nyt ois testi ootettu mutta pittää oottaa että pissa ois ollu tarpeeksi kauan rakossa, nyt ollut noin 2 tuntia ja yritän sinnitellä 3 tuntiin...pissittäis jo kyllä, mutta sitteen ei saata olla tarpeeksi "vahvaa" testiä varten :saint:
 
Mutzilla hurjan paljon onnea plussasta!!! :heart: :flower: Se kävi nopeasti!

Ja Möhköfanttis onnea kosinnasta! :heart:

Täällä ei mitään ihmeellistä, kp taitaa olla nyt 15 ja menkat tuntuu olevan ihan sekaisin kierukan poiston jälkeen..Normaali vuoto kesti sellaset 4 päivää ja luulin menkkojen jo loppuneen, mutta parin päivän päästä alkoi taas verensekainen vuoto, jota kestikin sitten viikon verran ja se loppui vasta pari päivää sitten. Tulee taas varmaan pitkä kierto... :/
 

Yhteistyössä