Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Töissä menee hyvin vaikka kiirettä pitää ja tuntuu et joka päivä jollain lapsella on flunssa. Neniä saa pyyhkii minkä kerkiää ja kun ekan nenän oot pyyhkinyt ja viimeiseen pääset , joutuu taas aloittamaan alusta. :LOL:

Tänää mulla oli se munasolujen keräyspäivän ja hyvinhän niitä soluja tuli, mieskin antoi sitten omat siimahäntänsä ja huomenna sais sitten soittaa ja kysyä onko yhtään hedelmöittynyt. Mulla siirtyi se alkion siirto vasta maanantaille, mut näin on ehkä parempi. :heart: Sain uuden reseptin ja nyt pitäis alkaa perjantai iltana keltarauhashormooneja tabletteja laittaa emättimeen kolme kertaa päivässä. En kyl viel hakenu niitä mut huomenna on pakko mennä apteekkiin hakemaan.

Onko mutzilla sun äidistä mitää uutta tietoo??? :flower:
Ei kannata kauaa sitä mahakipuu kuunnella vaan mee lääkärille ja selvitä mikä vaivaa =)

Äitiysvaatteista sen verran että ihailin niitä tuol netissä h&m:n sivuilla. Ja jotain muistaakseni tilasinkin mut tulevat vasta lokakuun alussa. Saahan nuo sitten aina onneks palauttaa.

Metsätähtönen, niin käytätkö siis minipillereitä nyt? Miksi vaihdoit jos yhdistelmät sopivat hyvin? Mäkin kuulun niihin ihmisiin, jotka ei kärsi yhdistelmistä mitään sivuoireita. Silloin kun lopetin pillerit niin kolme ekaa kuukautta oli aika sekavia, tuli näppyjä ja kierto ihan sekaisin. Mut kyl se tasoittu. Onnea työhaastatteluun, menikö hyvin? :)

Mutzilla, miten sun masu voi, onko vielä kipeä? Samaa mieltä oon, että mene lääkäriin.. mitä jos vaikka oot raskaana? :)

Unikeiju Jee toivottavasti hedelmöittyy ja pääsette alkion siirtoon!! Jännät päivät teillä tiedossa. Millainen toimenpide tuo munasolujen kerääminen on? Tekeekö kovin kipeää? Täällä on sormet ja varpaat ristissä, että saisitte plussan sitten pian! :heart:

Oi mä en kyllä uskalla ostaa mitään äitiysvaatteita kun en tiedä kuinka kauan tässä projektissa menee.. kai jotain taikauskoakin. Enhän edes vielä tiedä että mihin vuodenaikaan ollaan raskaana :) Kaveri laittoi just facebookiin kuvia vauvastaan, pari viikkoa vanha, ja iski tää vauvakuume ihan toden teolla.. Apua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lily-Jane:
Metsätähtönen, niin käytätkö siis minipillereitä nyt? Miksi vaihdoit jos yhdistelmät sopivat hyvin? Mäkin kuulun niihin ihmisiin, jotka ei kärsi yhdistelmistä mitään sivuoireita. Silloin kun lopetin pillerit niin kolme ekaa kuukautta oli aika sekavia, tuli näppyjä ja kierto ihan sekaisin. Mut kyl se tasoittu. Onnea työhaastatteluun, menikö hyvin? :)
Vaihdoin siis tuon aurallisen migreenin takia ja sitten, kuten tuolla jo vähän aiemmin taisin mainita, niin yhdistelmät aiheutti ärsytystä ja räjähtelyalttiutta. Rengas kaikkein vähiten, siksi siitä jopa ihan pidinkin..vain hieman kiristi. Erotan siis ton pillerikiristyksen muuten :D Eli nykyisin en saa käyttää yhdistelmiä, sanoi se emäntä mulle että periaattees saisin käyttää hormonikierukkaa (ja kuparia tietysti)..mutta enpä tiiä. En halua mitään veritulppia aivoihin ja muuta vastaavaa. Työhaastattelu meni hyvin, luulen että tässä kohta teen noita hommia opintojen ohella. Ja jopa palkka on parempi ku siivoushommissa, mistä oon kyllä riemuissani. Joku päivä ku valmistun, niin varmaan pyörryn siitä omasta palkasta kun sekin on vielä parempi taas. Sitten kun sitä tottuu, niin se tuntuu ihan surkean keskitasolta tai ehkä jopa alle. En nyt tarkkaan muista sairaanhoitajien keskipalkkausta, varsinkin vastavalmistuneen.

Äitiysvaatteista..oon nähnyt tossa Vauva-lehdessä monesti..mikähän se oli..joku Mamalicious tai tuon tyylinen merkki. Siis aivan ihania paitoja! En tiedä näyttääkö ne mun päällä sit joskus hyvältä, muta ainakin noilla malleilla näyttää :D Mut noissa on aivan ihania juttuja. En tiiä sitten, ovatko materiaaleiltaan hyvän tuntoisia. Oon aika tuntoherkkä, niin mulle ei sovi kovat saumat ja muut kaverit.

Mutzilla, toivottavasti äitisi tilanne selkenee. Onneksi nykyään lääketiede ja tekninen puoli on sen verran kehittynyttä, että on hvyät mahkut selvitä vaikka mistä hyvässä kunnossa :flower:

Mulla on kans ihan kamala kuume päällä. Tekis mieli jo aloittaa yritys, mutta hyvinhän se aika taas menee. Nyt ku katon tota mun pillerilaattaa, niin niitä ei tartte syyä enää ku 7 ja alle puoli levyä päälle. Jos miettii, niin muistan ku niitä oli yli 12sta ja olin ihan ahdistunut välillä. Oon muuten huomannu, että lähetessä yritystä tuo ahdistuneisuus siitä ettei se aika tuu ikinä, on huomattavasti helpottunut. Nyt tuo seittemän laattaa tuntuu ihan kakun palaselta =) Ainoa, ku pääsis näistä iho-ongelmista eroon. En kyllä sitten enää jatka näillä mineillä, vaan taidan kokeilla sitä kuparikierukkaa. Sais sen ekan ilmaiseksikin vielä. Jos se ei toimi, niin sit se hormoni. Mut mietin vielä noiden välillä sitten ku aika on...Rengas oli muuten siitä ihan mahtava, ettei tarttennu muistaa napsia pillereitä. Mulla se muistaminen noin tärkeässä asiassa ei ole ongelma, mutta en oikeen vaan tykkää pillereiden syömisestä (vaikka ne pieniä on). Tuntu tänäänkin, että se koko pilleri sulaa suuhun ennen ku ehin kipata kuumat kahvit päälle. Ihania aamuongelmia täällä ;) Mut siis tuollaiset on kätsyjä, joissa ei tartte joka päivä tehdä jotain.

Unikeijulle onnea siirtoon. Jospa tärppäis ekasta :heart:

Adamalle voisin sen verran muuttoexperttinä sanoa (miljoona muuttoa mulla takana), että jos ei jaksa ennen muuttoa kaikkia romuja vielä hoitaa sinne sun tänne. Niin voi tehdä semmosia laatikoita, joissa on esimerkiksi kirpparikamat. Näin me tehtiin. Sitten vietiin ne suoraan varastoon odottelemaan, että otetaan kirppispöytä. Ja sitten semmoset suoriltaan vaikka kierrätyskonttiin menevät laitettiin suoraan pusseihin ja vietiin vaik samalla ku käytii siivoamassa uusi asunto jne. Mutta siis mun mielestä ei kannata ottaa tuosta asiasta ainakaan stressiä, kun muutakin on. Kaikkee ei tartte tehdä kerralla. Tietysti sen verran kantsii kattoo, että varisnkin roskiskamat roskiin, ettei tartte niitä kannella. Mutta muuttomiehet ei oikeesti ole kovin kalliita, joten kannattaa niitäki harkita. Voihan vaikka osan vaan liikuttaa niillä, jos tuntuu ettei muuten raaski. Mut ne on yllättävän edullisia, jos ei saa kuljetusvälineitä mistää. Sitten vielä suosittelen muuttolaatikoita vuokrattavaksi. Maailman helpoimpia. Lisäksi voi itselle ostaaa varastoon vaikka muutaman, ne on aika käteviä liikutella. Mutta oon ite huomannu, että vuokralaatikot on muutossa varmaan top-3 mitä tulee helpottaviin tekijöihin. Mulla taitaa noita muuttoja olla takana melkee 15 pelklästään yksin asuessa, niin on kokemusta tosi surkeista ja tosi hyvin onnistuneista :LOL:

Onpa kaunis aurinkoinen ilma. Minä käytän sen sisällä tenttiin lukemiseen B) Puuh, pitää alkaa varmaan lukemaan..muuten menee kuumeiluun koko päivä :heart:

En minä usko että minä vielä raskaana, tänään kp 14/28...eli ovista ootellessa...eikä miulla eikaisempien kohdalla tälläista jatkuvaa jomotusta ollut, meen maanantaina jos ei siihen mennessä helpota...

Juu äidistä sen verran uuttaa tietoa että jäi tarkkailuun sinne, ja tosiaan jokin värinä siellä sydämessa, en taas muista mikä se oli, soittelen tuossa kohta onko tietoo pääseekö kotio vai jääkö vielä sinne, jos jää niin pittee käyä kahtomassa sitten...marevania joutuu mitä ilmeisimmin sitten syömään...

no nyt soitettu äitille ja ei taisa tänäänkään pois päästä, verenpaineet kuulemma huidelleet 180 molemmin puolin eilen illalla, mutta tänään laskeneet nekin, polven takiahan se sinne joutui ja siihenkään ei vielä ole selvyyttä saatu, mut sekin tänään tutkitaan, äiti onneksi itsekin on sitä mieltä että hyvä kun sinne pääsi ja asiat tutkitaan, illalla menemme siellä käymään, jahka saan tuon kuopuksen ukolle jätettyä kun se niin kovassa flunssassa että en häntä voi mukaan ottaa...

Mutzilla, äidilläsi on ihan oikea asenne. Paljon mukavampi olla sairaana hyvässä hoidossa ja tutkimuksessa..kuin kotona epätietoisuudessa.

Nyt sitten seuraa sarjaa typerät kysymykset :LOL: Eli te, jotka olette opiskellessa olleet äitiyslomalla..mitä luokkaa se äitiysraha suurinpiirtein on (tiedän että se on jossain, mutta en nyt ehdi kaivella tähän hätään ja se on voinut muuttua toki sen äitiysloman jäkleen)? Ja miten jos käy osa-aikaista työtä ja opiskelee, niin saako silloin jotain lisätukea noista osa-aikaisista töistä (jos ne menevät yli jonkun tietyn tuntimäärän vaikkapa)? Tuli vain mieleen, että voiko tällaisella osa-aikaishommilla vähän nostatella noita äitiyslomarahoja.

Sain muuten sen työpaikan. Eli teen nyt sitten opintojen ohessa kotiapulaishommia erilaisissa kohteissa, saa nähdä kauanko jaksan :D Noh, toisaalta mulla ois omat harjottelut ens keväällä..joten sit se oiski siinä noi ja vaihdan sairaalan puolelle kaikki työt sen jälkeen.

Ei mulla muuta. LÄhden jatkamaan tenttiin lukuun ja aion läpäistä huomenna kaikki tentit, peekele! :D Ja tietysti aivan huippumenestyksellä, köh. No mutta, ainakin hyviä joistaki varmasti nappaan keksimällä vaikka jonku kivan tarinan sinne :D

Lily-jane Kiitoksia! Peukut on pystyssä täälläkin. Ite toimenpide ei satu, mut tänää on ollu tosi kipee alavatsa, varmaan sen takia etten ole muistanut juoda niin paljoo kuin olis tarkoitus eli 2-3 litraa päivässä. Oisin saanu tänkin päivän sairaslomaks mut menin kuitenkin töihin.

Soitin päivällä klinikalle ja kerroin voinnista niin kuin niillä on toivomus. Kysyin samalla miten munasolut on hedelmöittynyt. Kymmenestä solusta seittemän on hedelmöittynyt normaalisti. Nyt niitä sit hoidellaan siel viikonlopun yli ja maanantaina olis sitten siirto :heart: Huomenna sais soittaa ja kysyä onko tapahtunut mitään muutosta ja lupasivat viikonloppuna ilmoitella tapahtumista.
Loppukuusta sais sit tietää miten siirto on onnistunut.

Äitiyspäivärahasta mä sain ainakin kaikista pienimmän summan kun jäin koulusta äippälomalle. En nyt muista tarkkaa summaa mut pieni oli kuitenkin.

Onneks olkoon metsätähtönen työpaikan johdosta ja tsemppiä tuleviin tentteihin :flower:

Mutzilla oon samaa mieltä metsätähtösen kanssa et äidilläs on parempi olla sairaalassa tutkimuksissa kuin kotona epätietoisuudessa. Ilmoittele sitten taas kun jotain on selvinnyt :flower:

Nyt lähden nukkumaan kello sois aamulla 5.15

Kierukasta on päästy eroon ja yrittäminen alkaa kai sitten tästä :) En aio ostella mitään ovis- tai muita testejä vaan mennään vaan luomuna "tulee jos on tullakseen" periaatteella.

Jotenkin tämä on jänskää, aivan kuin ensimmäisen kohdalla. Aika tuntuu jotenkin hyvälle juuri nyt vauvan yrittämiseen kun kaksi aiempaa lasta jo vähän isompia ja aikaa jo jonkin verran edellisestä vauva-ajasta kulunut. Toisaalta välillä olen ajatellut, että miksi aloittaa kaikki uudestaan alusta, mutta ei tässä nyt järjen ääni tunnu paljon painavan ;) Nyt vaan katsellaan miten kierrot yms asettuu hormonikierukan jälkeen...

En jaksa lueskella kaikkia, niin paljon tullu tekstiä :D Toivottelen vain onnea yrittäville ja tsemppiä kuumeileville. Meillä aloitellaan kolmen tai neljän pilleriliuskan jälkeen :heart:

Oviksesta: sairaanhoitajakaverini mukaan ovis on aina 14 päivää ennen menkkojen alkamista, eli näin ajattelin itse sit laskeskella. Toivottavasti pillereiden lopetuksen jälkeen pysyy kierto tasaisena, ennen pillereitä kierto oli aika tasainen, mutta pitkä, n. 30 pv. En aio kyllä hirveänä stressata asiasta, enkä ainakaan mittailla lämpöjä ym.

Huoh, pitäis kirjoittaa kandi loppuun (palautus ens viikolla) et pääsee GRADUn kimppuun! :D

Kyselen nyt tyhmiä mutta olen lukenut useasti kun monet "tikuttaa ovista" eli joka päivä testaavat koska ovulaatio on. Mullakin oli apteekin KALLIS ovulaatiotesti viime kerralla eikä pakkauksessa ollut kuin jotain alle viisi testiliuskaa ja sen jälkeen koko "hökötys" piti heittää pois. Eli mistä te niitä ovulaatiotestejä halvalla ostatte vai saako niitä ylipäänsä halvalla mistään?

Heippa kaikki,

MinkuK, ovis ei AINA ole 14 päivää ennen menkkoja, se on ihan yksilöllistä. Liian lyhyt luteaalivaihe (jos tavasin oikein) voi olla ongelmallinen kyllä. Nää ei mene ihan kirjan mukaan :) 10-11 olis se minimi jolloin hedelmöitys on mahdollinen. Kannattaa kuullostella omaa kroppaa, että tietää parhaiten, milloin se ovis on.

erka, ei sitä joka päivä testata, vaan suurinpiirtein silloin, kun olettaa, milloin ovis on :) eli riippuen kierron pituudesta.Niinkuin ylhäällä totesin, oviksen "pitäisi" olla 14 päivää ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää, mutta kun näin ei aina ole.

Metsätähtönen Onnea uudesta duunipaikasta :flower:

Täällä on niin masentuneet fiilikset... ei pitäis ikinä nuolasta ennen kuin tipahtaa. Gyne soitti ja ne tulokset on siis huonontuneet. Ei näin pitänyt käydä, justhan ne sano viime viikolla et solumuutosalue on pienentynyt ja näyttää hyvältä. No joo mut nyt mä joudun siihen sähkösilmukkahoitoon, eli "vauvaprojekti" siirtyy taas ainakin kuukaudella. Mua ottaa niin päähän ja oon niin pettynyt. Nyt on itkut itketty, pitää maanantaina varaa aika siihen hoitoon ja get done with it. Alue on kuitenkin sen verran pieni tossa kohdunkaulalla, että saadaan kuulemma heti paranemisajan jälkeen alkaa yrittää vauvaa :heart: Inhottavaa tää vaan, oon maaliskuusta asti vaan odottanut ja odottanut... :(

Lily-Jane, no onneksi saat sentään hoitoa. Pitää toivoa, että sähkösilmukkahoitoa tepsii heti =)

Minä oon myös käsittänyt, että ovulaation ajankohta menkkoihin verrattuna voi vaihdella. Eikös jotkut syö jotain lääkettäkin siihen, että tuo aika olisi pidempi? En nyt tarkkaan edes tiedä, mutta jotain olen yritysketjusta bongannut aiheeseen liittyen (ja lukenut ilmeisesti pikakelauksella) :D

Mulla on tosiaan ollu tässä pari päivää vähän oksennustautia, tai luulen et se liittyy ehkä enemmän siihen että on kuumeen poikasta..ei kuitenkaan paljon. Joten mulla aina tulee se pahoinvointi, kun lämpö nousee..että tällaista. Mietin, että voihan olla et nyt on tulossa vaikka lyhempi kierto. Se kun vaihtee 6-8vko, mutta onhan mulla välillä tiputellu välissäkin. Että voi olla sellaistaki, kuuluu minien luonteeseen. Nyt on tosiaan jotain 15 pv tms viime tyhjennyksestä, että jospa onki tulossa jo nopsaa uus :D

Täällä rauhallinen lauantaiaamu..jospa sitä lähtis suklaaespressoa keittämään :heart:

Jokohan kohta alkais tähän ketjuun tulemaan plussauutisia!

Jahs, mepäs oltiin tipahdettu.

Mulla alkaa huomenna nyt nuo työt, ei noita kamalasti ole mutta onpahan jotain vähän tässä tekemistä kun on verkkokursseja sen verran. Ja ilmeisesti ne sitten määrät nousee, kun saa sen ns. luoton tuohon. Ja minähän saan :D

Mulla on nyt nuo vatsaoireet olleet niin pahoja ym, että tilasin viime viikolla tommosen raskaustestipaketin ja kun se näyttää negaa, niin varaan ajan lääkäriin. Epäilen, et nyt on joku pissatulehdus tai jotain tämmöstä. On siis ihan erikoisia vatsakipuja, ettei tämmösiä ole ollut. Ja huomautan, ettei mulla ole koskaan ollut pissatulehdusta, niin en oikeen tiiä miltä se tuntuu sitten. Joten tuskin kaikk iihan ok on tai sitten minit mua kiusaa pahemman kerran. En usko tuohon raskauteen, kun syön kuitenki niin tarkasti aina nuo samaan kellonaikaan joka päivä, että se on aika minimaalista. Mutta joku tulehdus vois ollakin..tai sitten jotain ikävämpiä, endoa tai jotain. Mulla on sekin, että käsittääkseni noita endoja ja muita vastaan auttaa yhdistelmäehkäisyt? Ja mullahan on vaihtunut mineiksi..että vaikka viime jouluna kaikki oli ok ultrassa (oli se umppariepäilys), niin tiiä jos jotain on tapahtunut kun vaihtu pilleritkin siinä vähän tuon jäkleen. Tai sitten ku ehdin saada lääkäriajan, niin kaikki ongelmat ovat kadonneet :D Mutta on tosiaan nyt jo sellaisia kipuja, ettei kuulu olla kyllä enää näin pitkään jatkuneena. Hieman siis huolestuttaa, mutta eiköhän se siitä sit.

Mitenkäs se on uusi viikko lähtenyt käyntiin? Minä sain psykiatrin puolelta lausunnon, että voi olla lievää adhd:ta tai sitten vain sellaisia luonteenpiirteitä :D Eli pitäis lähtee neuron puolelle ja se on aika tyyristä. Noh, toistaiseksi mulle riittää tämä, kun kuitenkin tiedän että ongelmia on ja opiskele ntästä päivästä lähtien sillä mun tyylillä..ja itseasiassa jo aiemminkin oon niin tehnyt. Tuohon lähinnä hain vahvistusta =) Ja kuulemma mitään muuta ongelmaa ei pitäisi olla mielenterveydessä tai mitään tämmösiä, että onhan se sekin positiivinen uutinen :LOL: Sen taisin toki jo tietääkki ;)

Jahas, minäpäs lähden tästä lukemaan jotain lehteä. Vietän tässä nyt rattoisasti tämän päivän, kun huomenna olis sit noita työhommeleita.

Muoks. Huhhuh, pääsenkin jo tänään antamaan ton pissanäytteen. Oon ihan nakki, että on tuo pissatulehdus ja ehkä jopa pitemmälle mennyt. Aiko kuitenkin ottaa ton raskaustestinkin väkisellä, mutta tehkööt. Luin noista oireista tuolta ja mulla on samoja paitsi toi kirvely. Ja ne voi olla oireettomiakin. Että tämmöstä täällä! Onneks saan jo huomenna tulokset sit, niin ei tartte kauaa kärvistellä..varsinki ku nuo työtki alkaa =)

Metsätähtönen ilmoittele sitten kun olet tulokset saanu.
Mul on joskus pienenä ollu pissa tulehdus mut en kyl muista siitä yhtään mitää.

Viikko lähteny hyvin käyntiin aurinko paistaa ja ulkonakin on viel yllättävän lämmintä.

Mulla oli tänää se alkion siirto ja kaikki meni hyvin.:heart: Pakkaseenkin laitettiin vielä neljä varmaa ja kahden kohtalo varmistuu huomenna:heart: . Nyt vaan sitten odotellaan ja kahden viikon päästä viimeistää saa testin tehdä. Keltarauhashormoonia joutuu ainakin sen kaks viikkoo viel käyttää.

Unikeijulla on nyt niin jännät paikat!! Toivottavasti kaksi viikkoa vaan humahtaa niin pääset testailemaan! Iso iso onnenpotku! Siirrettiinö sulle vaan yksi, vai onko ehkä mahdollisuus kaksosiin?

Metsätähtönen, voi ei, toivottavasti tulokset tulee pian ja saat jotain antibioottia tai vastaavaa! Mullakaan ei oo virtsiksestä mitään kokemuksia.. Ystävällä on ollut krooninen virtsatientulehdus, ottaa vieläkin usein estolääkettä kun se tulee seksin jälkeen, ja se on vaan valitellu sitä hirveetä oloa virtsartiessä, että koko ajan kirvelee ja pissattaa, mutta pissaa ei tule. Mulla meni nyt ihan ohi, eli siis miksi kävit tarkistuttamassa pääkopan psykiatrilla? Oliko sulla jotain huolta asian puolesta? Ehkä oot aiemmin maininnut jotain, anteeksi en muista
:ashamed:

).( Täällä saatiin aika loopiin (eli se sähkösilmukkapolttojuttuhoito..) ensi viikon perjantaille, eli 25. päivä. Sit tuleekin KOLMEN VIIKON SELIBAATTI ja tampooni ym kielto. Höh! Mut, jos jotain positiivista asiasta etsii, niin mulla pitäisi olla ovis just silloin kun saadaan taas puuhastella, eli ei tässä mennyt kuin yksi kuukausi hukkaan, jippii! Mä en nimittäin kestä enää odottaa!

Mihis Mutzilla ym kaverit on kadonneet?

Huh, kylläpäs väsyttää ja pitäis vielä lukea huomista varten artikkeleita ja kaikkea.. Äh.. Voisin vaan vajota sohvalle! Onneks maanantai on kohta ohi :)

Eli tilanne nyt se et ootellaan se mun selkäleikkaus ja sen jälkeen voisi sitte jatkaa yrittämistä. Menkat pitäisi alkaa näinä päivinä.
Niin jos nyt jollekin epäselväksi jäänyt niin olen tuon Mutzillan isosisko :D ja äitiä olemme käyneet kahtomassa ahkeraan sairaalassa jotta ees aika menisi äitillä siellä paremmin. vieläkään tänään ei pääse pois, tiiä sitte huomennakaan. sydämen ultraa oottelee, joka todennäköisesti on huomenna ja sen ja verikokeittan mukaan sitte kotiuttamista tai ees siirtämistä tk: vuode osastolle lähemmäs meitä.
Äiti oli valittanut lekurille kun haluaisi jo kotiin ja kun ei osaa siellä nukkua niin lekuri oli kysynyt et haluaako äiti jutella psykiatrin kanssa :LOL: juu ehkä se uni vaan ei tule kun siellä semmoinen mekkalla on ja mummeli vieressä joka koko yön juoksee vessassa semmoisella rytinällä :whistle: ja onhan se sanomattakin selvää ettei siellä osastolla mikään mukava ole olla. Ihme kun mä en joutunut kuopuksen aikaan juttelemaan psykiatrin kanssa kun sanoin hoitajalle et mun pää leviää täällä kun ei saa nukuttua :D B)
no mut näin mennään eteenpäin, plussaonnea yrittäneille, mä jään hieman takavasemmalle seurailemaan ketkä plussailee :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Lily-Jane:
Metsätähtönen, voi ei, toivottavasti tulokset tulee pian ja saat jotain antibioottia tai vastaavaa! Mullakaan ei oo virtsiksestä mitään kokemuksia.. Ystävällä on ollut krooninen virtsatientulehdus, ottaa vieläkin usein estolääkettä kun se tulee seksin jälkeen, ja se on vaan valitellu sitä hirveetä oloa virtsartiessä, että koko ajan kirvelee ja pissattaa, mutta pissaa ei tule. Mulla meni nyt ihan ohi, eli siis miksi kävit tarkistuttamassa pääkopan psykiatrilla? Oliko sulla jotain huolta asian puolesta? Ehkä oot aiemmin maininnut jotain, anteeksi en muista
:ashamed:
Joo, no onhan se pääkopanki arvioimista. Mutta siis lähinnä kävin noita mun keskittymis- ja tarkkaavaisuusongelmia siellä selvittämässä, ja lievää on mitä luultavammin sitten. Pitää tietää nuo jo senkin takia, että jos omaa jälkikasvua on, niin vauvastahan voi nähdä jo jotakin. Eli toivon, ettei meidän suvun adhd:t mene lapsellekin =) Itselle siitä on hyötyä sitten niin, että tietää vähän eri tyylisesti opiskella. Esim. minä en muista luennoilta yhtään mitään -edes vetäjää. Kun taas normaalisti oppiva muistaa sieltä yleensä edes vetäjän (meillä pyörii samat tutut tyypit). Joten joo, pitää vähän erilai opiskella vapaaehtoiset luennot, jos meinaan saada ok-numeroita. Oon tästä vähän ohimennen maininnut, mutta en niin hirveesti..tekstihän yleensä menee vauvakuume-keuhkoamiseen :heart:

Huomenna saan soitella. Epäilen tosissaan tota pissatulehdusta, on sen verran kipee massu. Ärsyttää se, että haluaisin jo aamusta alkaa nappailee sitä antibioottia mutta käytännössä se onnistuu vasta illalla mulla..tulokset saan siis vasta iltapäivällä. Otti ne myös jotain virtsanperusjuttuja, mutta en tiiä noista virtsalabroista kylä yhtää mitään :D

Perämaan emännälle ja Mutzillalle tsemppiä äitinne tilanteeseen. Tosiaan ei ole mitään tympeämpää kuin sairaalassa oleskelu, niin onkin tärkeää että vieraat käyvät edes piipahtamassa =)

Toivottavasti Unikeijulla tärppää kerrasta =) Jännittävää odottaa pari viikkoa!

Ja Lily-Janelle hermoja ja kärsivällisyyttä selibaattiin :LOL: Sen jälkeen voikin olla menoa kotona ja koti-illat varsin vauhdikkaita :D

Kiitos kiitos, meillä elellään jännittäviä aikoja. Siirrettiin vain yksi alkio tai ainakin sillä lähdettiin liikkeelle. Jos nyt ei tärppää niin seuraavalla kerralla kokeillaan sitten kahta.:heart:

Jaksamista ja tsemppiä Mutzilla ja Perämaan emäntä. Se on hyvä että ottavat kaikki mahdolliset kokeet ja selvittävät asioita. :flower:

Lily-jane aika menee nopeesti ja sitten pääsette taas peittoa heiluttelemaan ja viettämään vauhdikkaita iltoja. =)

Huomenna olis 4.00 herätys, työkaveri sairastunut niin meen aikasemmin töihin, pääsis sitten kotiin jo 11.30 :LOL:

Juu täällä ollaan, mennyt aika tosiaan kysissä äitin luona ja muissa hommissa niin ei pahemmin koneelle enää ole kerennyt/jaksanut tulla...täällä käytetty hedelmälliset päivät hyväksi ja kuun lopussa testaileen jos menkat viipyy :p

Kaikille muillekin onnea ja voimia tentteihin ym. mä taidan lähtä nyt pehkuihin :wave:

Tääl on jtn outoa tekeillä. Onko kellään tullut oletetun oviksen aikaan veristä vuotoa?? Ollut alavatsa kipeenä?? Mulla on kiertopäivä 13/24 ja ovistestejä oon tikutellut -kuitenkin vielä tuloksetta. Mitähän tää ny mahtaisi olla - ekasta menkkojen jälkeisestä sekstailusta (joka tosin se niinkuin kaikki muutkin kerran ns 'keskeytetty') on nyt 8 vuorokautta.. eikai tää ny mitään kiinnittymis vuotoja ole? Itse en ainakaan siihen usko (vaikka tahtoisinkin) mutta tulee kaikenlaista mieleen ku tällasia oireita yhenäkin tulee.

Apua?? :eek:

Uusia on tainnut pinoon tulla joten tervetuloa vaan kaikille :wave:
Meillä alkaa nyt todella piinaviikko tämän muuton kanssa. Perjantaina viedään pikkukamoja ja lauantaina sitten kaikki suuret huonekalut. Paljon jää tänne vielä kamaa senkin jälkenn joka ei vaan mahdu uuteen kotiin ja suuri osa niistä sitten hävitetäänkin tai lahjoitetaan eteenpäin. Kiiton metsätähtönen noista muuttovinkeistä. Toi kirppistavaroiden yms. ylimääräisten tavaroiden laittaminen autotalliin kuulostaa muuten hyvältä mutta kun meillä on se remontti ihan kesken ni autotalli on jo täynnä tavaroita :kieh: Me aikuiset nukutaan olohuoneessa aluksi ja lapsilla yhteinen huone kun 2 muuta makuuhuonetta toimii remonttihuoneena ja muun tavaran säilytystilana. Eipä ole meillä vaatekaappejakaan heti käytössä vaan pahvilaatikoista saadaan vaatteet aina kaivaa. Siis jos olen järjissäni seuraavan kuukauden jälkeen (n. kuukausi siis menee kunnes päästään kaikki omiin makuuhuoneisiin) ni ihme ja kumma. Sitten kuukauden kuluttua alkaa keittiön ja olohuoneen remontti. Tosin onneksi vain maalataan ja laitetaan laminaatti. Ei vaan rahallisesti pystytä enää asumaan kahdessa taloudessa kun menee tuohon remonttiin rahaa. Muuten olis järkevää odottaa vielä kuukausi ennen kuin muutetaan.

Meillähän lapset vaihtoivat tosissaan koulua ja nyt on molemmat alkaneet vähän oireilemaan. Kuopus kertaa nyt ekaa luokkaa ja tietysti koulussa on ihan tylsää kun monet asiat ihan tuttuja ja käsittelevät matikassa ja äikässä asioita jotka eivät viime vuonnakaan olleet hänelle vaikeita. Sitten tyttöä vielä harmittaa kun joutuu mennä ip-kerhoon iltapäivisin ja veikka saa mennä kotiin. Eipä siellä kotona voisikaan kaksi lasta keikkua remontin keskellä. Nahistelevat vielä paljon kuten yleensä tuon ikäiset ni hermothan siellä menee remontin tekijöillä. Olen ollut opettajaankin yhteydessä tytön asioissa ja yhdessä nyt mietitään miten saisi koulun tuntumaan mielekkäältä. Kaikki lisätehtävät on jo tunnilla käytössä jotta ei olisi niin tylsää kun tuttuja asioita kertaavat. Pojalla taas on tullut ongelmaksi sosiaalisuus. Hän kun ei osaa leikkiä yhtä pitkäkestoisesti kuin muut lapset. Samaa ongelmaa oli vanhassa koulussa mutta siellä oli kaksi kaveria jotka olivat olleet jo samassa eskarissa ni joskus löytyi kavereita kuitenkin. Nytkin kyllä puhuu aina parista pojasta ja onkin käynyt muutaman kerran heidän pihoillaan leikkimässä mutta koulussa ei sitten uskalla pyytää leikkimään. Ja kun hän tosiaan on myös mielellään välillä yksinkin. Tapa jolla hän viettää yksin aikaa on vain jokseenkin silmiin pistävää. Eli juoksee ja hyppii pitkin koulun pihaa omissa ajatuksissaan. On tehnyt sitä aivan pienestä pitäen. Poika myös hermostuu ja käy itkemään helposti ja vanhassa koulussa josku häntä tahallaan ärsytettiin ja siitä on jäänyt kurjat muistot. Nyt ei suostu paljon koulusta puhumaan ja suuttuu helposti kun kysyn jotakin. Viime viikolla oli joku välitunnilla heittänyt pojan niskaan ruusunmarjan siemeniä ja oli ihan raavitun näköinen niska sitten kotona ja suihkuun piti heti päästä. Poika sanoi, että se oli joku poika samalta luokalta, mutta ei jostain syystä osannut sanoa että kuka. Opettajalle oli onneksi kertonut, mutta eihän opettaja osannut mitään tehdä kun ei poika osannut kertoa, että kuka oli heittänyt siemeniä :( Huomenna on vanhempainilta ja aion jutella opettajan kanssa ja muutenkin sopia mahdollisimman pian keskusteluaikaa. Minun vaan pitäisi olla kahdessa luokassa yhtäaikaa, mutta jotenkin yritän pongata molemmat opettajat. Semmoinen on muuten ihan hölmöä kun tuolla koulussa ei ole enää kolmasluokkalaisilla reissuvihkoa käytössä :eek: Tiedän monia kouluja joissa se on käytössä isommillakin. Myös tätä aion ihmetellä huomenna opettajalle. Toki opettajille voi aina soittaa mutta reissuvihko on vaan niin kätevä viestintäväline kodin ja koulun välillä. Tuosta ruusunmarja jutusta en opettajalle soittanut kun poika oli itse asiasta opettajalle kertonut ja sitä selvittäneet. Jos kuitenkin vielä tulee jotain kiusaamista ilmi ni kyllä soitan tai menen koululle käymään. Toivottavasti oli tämä vain yksittäinen kerta. Jotenkin vaan pelkään, että poika ei kerro jos jotain ikävää koulussa tapahtuisikin. Onneksi on nuo kaksi poikaa koulussa joiden kanssa edes välillä leikkii. Tietysti koulua käyty vasta kuukausi joten aikaa on tutustua muihinkin kavereihin. Pojalla ei onneksi ole ongelmia muuetn koulussa tai vaikeaa. On aina saanut hyvät todistukset ja vanha opettaja aina kehui kuinka reipas ja kiltti poika on :heart:

Että tällainen romaani tällä kertaa. Ei varmaan kukaan jaksa lukea :ashamed: Minulla on siis todellakin paljon muuta mielessä kuin vauvajutut. No enpä kyllä paljon ehdi miettiä mitään tärppipäiviä tai muuta siihen liittyvää. Tietysti sitten vähän kirpaisee kun kuukautiset todennäköisesti alkavat :/ Vaikka siis vasta eka kierto meneillään. Jos nyt kierto taas venyy yli 40 päiväiseksi ni sitten ehtii varmaan jo monet kerrat toivoa josko olisi tärpännyt. En nyt todella tarkoita ettei teillä muilla olisi muita kuin vauvajutut mielessä :attn: Kaikillahan ne omat huolet on :wave:

Yritän käydä nukkumaan nyt mutta korvatulehdus päällä joten ei varmaan paljon uni maita. Minulla on parin viime vuoden aikana ollut näitä tulehduksia yllättävän paljon :eek: Viimeksi nyt kesäkuussa. Heti aamulla soitan työterveyteen jotta saan lääkkeet. Muuten voisi yrittää buranalla mennä eteenpäin pari päivää ja katsoa meneekö ohi, mutta nyt tosiaan nämä muuttohommat ja töissä en kyllä kestä lasten kanssa jos menee pahemmaksi.

Unikeiju pidän pukkuja että kyytiläinen tarraa lujasti kiinni.
Perämaan emäntä milloin se sinun selkäleikkaus on? Ei osunut silmiin, että olisit kirjoitellut siitä. Minulta kyllä voi mennä helposti ohikin tuommoiset :ashamed:
Mutzilla ja metsätähtönen teillä molemmilla oli vatsavaivoja :( Toivottavasti selviää mistä on kyse!
Lily-jane sinullakin oli huolia. Joku kohdunkaulajuttu? Näin ymmärsin aikaisemmasta kirjoituksestasi. edelliselle sivulle en voinut mennä katsomaan tarkemmin kun sitten tämä kirjoitus häviää. Kuitenkin tsemppiä sinullekin ja onneksi pääsette kuukauden kuluttua hommiin sitten =)
Syksyinen teilläkin tjottailu alkanut tässä kuussa. Samassa veneessä siis soudetaan :wave:

Mitähän vielä jonkun kirjoitukseen sanoa....ajatus hukkui totaalisesti. Panacodin voimalla koitan käydä nyt nukkumaan vihdoinkin....

mulle tuli aika tän kuun lopussa, mut jouduin sen perumaan koska meillä on mökki varattuna lapissa ja siitä ei saa rahoja takas :kieh: ja toisekseen lapset oottaa niin innoissaan et pääsevät kahtomaan poroja :D ja aika ei kumminkaan siirry kuin kuukaudella tai kahdella (toivottavasti nyt nainen siellä ei vedellyt omiaan näin sanoessaan) :whistle:
et odotellaan nyt sitte rauhassa seuraavaa aikaa.
Ja joku kirjoitti et oviksen aikaan tullut verta, mulla on tullut oviksen aikaan verta ja olin raskaana. jostain luin et mikäli munasolu kiinnittyy niin saattaa verta tulla jotain tämmöistä :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja JospaKuitenkinVieläYksi:
Tähän pinoon vaikka pienellä varaslähdöllä B)
Menkat,edelliset sellaiset alko 17.8 ja ovis,kuviteltu ja toivottu sellainen,31.8-1.9,eli eikös tämä sitten ollut jo syksyä?????? ;)
Ja reenit jatkuneet koko tämän alku kuun =)
Nyt kp 24(?) ja oireita on,kuviteltuja varmaan B)
Mutta siis jos pinoon mahtuu
JKVY yk 1 kp 24
Ja kovaa tultiin alas ja korkeelta,eli en minäkään tähän pinoon plussaa tuonut vaikka muka niin varma olin :ashamed:
Mutta jos listoille pääsisi mukaan,haikaralle lähetetty kutsu alk.syyskuusta.
Nyt kp 3/27 ja yk 2,toivottu seuraava la 19.6.10 :heart:

++++++tuulia puhaltelen kaikille jo yrittäville ja tsemppiä odotuksenodotuksenodottajille :hug:

Eipä tullut nukkumisesta mitään ja töihinkään en tänään kyennyt :( Työterveydessä kävin ja sienen aiheuttama korvatulehdus taas löytyi :$ Mistä ihmeestä mulla sieni pesiytyy nykyään näin usein korvaan :eek: Ensi yötä vasten otan buranaa 800 g jotta uni maittaa ja aamulla pääsen töihin. Ei tämä korva näin pystyssä ole niin kipeä, mutta yö oli ihan kamala.

Taisi olla puhetta luteaalivaiheen pituudesta tuolla aiemmin. Luulen, että minulla se on tosi lyhyt, n.10 päivää. Heinäkuussa sain ilmeisesti ovisplussan kp 17 joten ovulaatio tapahtui (jos sellaista oli) kp 18. Menkat alkoivat kp 29. Silloinhan ei vielä yritetty tai tjottailtu mutta halusin tietää, että tapahtuuko tuolla alhaalla mitään :ashamed: :LOL: Kirkasta limaa tuli myös tuolloin kp 17-19. Minun siskollakin on todistetusti lyhyt luteaalivaihe. Esikoisesta oli suojaamattomassa yhdynnässä kp 15 ja edellinen kierto oli ollut 23 päivää. Hänellä vaihteli kierto 21-24 päivän välillä. Nyt kuopuksesta ei ainakaan kp 14 vielä saanut ovisplussaa kun tikutteli ja testit sitten loppuivatkin. Kuitenkin kp 25 oli selvästi havaittava haamu raskaustestissä. Eihän tämä tietysti mitään varmasti todista mutta aina ei lyhyt luteaalivaihe vaikeuta raskaaksi tulemista. Ihanne tietysti on, että ovulaatiosta menkkoihin olisi vähintään 12 päivää, jotta alkio ehtisi kunnolla kiinnittyä.

Noista ovulaatiolimoista (yäk mikä sana :x ) olisi kysymys. Tuleeko teillä muilla sitä? Nyt kun epäsäännöllisen säännöllisesti olemme heilutelleet peittoa ni ongelmaksi on muodostunut seuraava asia: minulla valuu vielä seuraavanakin päivänä tuota miehen tuotosta ulos :x ja sen koostumus on siinä vaiheessa muuttunut jo aika läpinäkyväksi joten en kyllä mitenkään pysty erottamaan onko siinä seassa mahdollista ovulaatiolimaa.On minullakin ongelmat :ashamed: Anteeksi kun näin ällöttäviä asioita kyselen. Ennen tätä kuuta kun käytettiin ehkäisyä ni en kiinnittänyt kauheasti huomiota tuohon valkovuotoon paitsi silloin heinäkuussa kun metsästin huvikseen ( joo hölmöä ) ovulaatiota.

Plussatuulia kaikille

Yhteistyössä