Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Heippa!

Talvivauvasta: Mun esikoinen syntyi viime joulukuussa ja mun mielestä ei se vauvan pukeminen niinkään hankalaa ollut, vaan itselläni loppuraskaudessa vaatteiden ja varsinkin sopivien talvikenkien löytäminen oli hankalaa! :D Jalat oli niin turvonneet, ettei oikeen mitkään kengät tahtoneet mahtua jalkaan, varsinkin kuin useimmissa talvikengissä oli sen verran vartta. Mies saikin silloin usein laittaa mulle kengät jalkaan :D Ja talvitakki oli toinen hankala, kun ei viitsinyt mitään varsinaista äitiysmalliston takkia ostaa niin lyhyen ajan takia, kun ne oli sen verran hintavia...Kirpparilta sit löysin silloin omaa kokoani 2 kokoa isomman toppatakin, joka viimeisillä viikoilla meni juuri ja juuri kiinni (ja poika syntyi rv 37+0 ja oli jo 3350g ja 52cm...jos ois raskaus pidemmälle mennyt niin ei ois enää takki kiinni mennyt :whistle: ).

Ja se liukastelupelko oli myös yksi miinus raskausaikana ja tietysti vauvan synnyttyäkin kun poikaa kanteli...Loppuraskaudessa kun se käveleminen oli muutenkin sellaista ankkatyyliä, sitten kun oli vielä liukasta, sai kävellä todellakin kieli keskellä suuta, että pysyi pystyssä. Kun poika syntyi ja päästiin sairaalasta kotiin, tulikin plussakelit joksikin aikaa. Kunnon talveksi sitä ei voinut edes kutsua, joten sairaalastakin saatiin lupa ulkoilla vauvan kanssa vaikka samantien...

Jos saisin itse päättää, haluaisin seuraavaksi kesävauvan, että vois loppuraskaudessa käyttää jotain kesämekkoja ja sandaaleja, jotka vois vaan sujauttaa jalkaa...Mutta valitettavasti se ei niin yksinkertaista ole ja toivon vaan saavani edes jonkin vauvan, olkoon sitten vaikka talvellakin.

Täällä odotellaan menkkoja ja kp taitaa olla nyt 29/?...Toivon vaan, että mun normaalit 3-4 päivää kestävät menkat ois nyt palanneet kierukan poiston jälkeen...Puoli vuotta sitä kierukkaa pidin ja joka ikiset menkat kesti kaksi viikkoa ja oli välillä tosi runsaat ja kivuliaat..Tai toivottavasti nyt edes ylipäätään ne menkat alkaisi, ettei ois taas kierrot ihan sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Möhköfanttis:
Kp 1.. eli olen ilmeisesti ovuloinut luomusti tai sitten terojen tyhjennysvuoto on todella myöhään.. :/ Mutta viime syksynä ennen kuin aloitin pillerit, kierto oli 35pv ja samoin oli nyt, sattumaa? Mutta ehkä, jos näitä luomukiertoja olisikin, niin voisi luomusti raskautua?
toivotaan parasta :hug:

itse en ole oikeammin mitään noita odotuskirjoja lukenut, ainoat on mitä neuvolasta sai ja missä luki mitä tapahtuu missäkin vaiheessa...en sen kummemmin niihin ole perehtynyt...

vielä 11 päivää että saa rinkulan pois ottaa...odottavan aika on pitkä...minäkun olen muutenkin sellainen että en malttais millään odottaa mitään mukavaa, mutta pakkohan se on odottaa :heart:

Huh, mulla tippuu tuota painoa siihen malliin, etten ite edes pysy perässä mitä painan ja milloin :saint:

Ja oon unohtanut nuo pillerilaattojen laskut taas, en taida tältä erää jaksaa. Tuossa syksyllä varmaan taas innostun, lasken ne ja merkkaan ylös..ja unohdan..ja sama rumba jatkuu =) Onpahan semmosta puuhasteltavaa tuokin asian tiimoilta.

Mulle kyllä, tuosta kirjallisuudesta, parasta oppia on tainnut tulla noista Vauva-lehdistä ja sitten Kaksplussaakin pari löytyy peräti. Ja sitten täältä foorumilta, kun tajusin ettei kaikk iookkaan niiin yksinkertaista. Joten on sitä valaistunut aika paljon. Silti muaki kiinnostais lukee ko. aiheen kirjoja..ja oon vähän pettynyt tohon meidän kirjastoon. Syytän kato tota kirjastoa, ku ei oo silmiin sattunu hyvää kirjaa ;)

Tänään pitäis lähteä reissun päälle ja veljen häihin. Kivaa =)

Lisäksi sain mun tarkkaavaisuushäröilyasioita eteenpäin, käyn koulun kautta yhdellä naikkosella paperit jne täyttämässä ensi kerralla ja sitten yksityisellä käyn. Voin siitä saada jopa diagnoosin, joten siitä ois ainakin apua kouluelämässä. Varsinkin kokeissa.

Aivan ihana aurinkoinen päivä ja minä istun sisällä. On niin tullut tänään puuhasteltua, että väsyttää sen verran. Jotenki jännä, kun on niin kauniin ja lämpimän näköistä, mutta oikeesti aika viileetä sitten kumminkin. Että lyhythihaisella palelee.

Ja voi että minä ootan sitä päivää, kun ei tartte pillereitä popsia. Voin kyllä tässäkin tosiaan kuvitella, että mitä lähemmäksi mennään sitä kamalampaa se odotus on :D

Pikaisesti tulin lukemaan viimeisimmät kuulumiset!

Täällä mennään kp 17/28, eli kohta pääsee jännäilemään....Jaiks! :eek:
Hassua, kun mähän oon kuumeillut toista lasta jo 3 vuotta, ja nyt kun vihdoin jätin pillerit pois, alkoi jotenkin jännittämään..Vaikka tiedän, että haluan sen toisen saada, ja elämäntilanne hyvä ja vakaa (on koulut käyty, vakityöt, jne). Silti vatsanpohjassa vääntää jännityksestä, kun ajattelenkin mahdollista kahta viivaa testissä.Mutta kai tää on normaalia, toiskertalaisellekkin.?

Tänää on ollu ihanan aurinkoinen päivä ja lämmin. Meillä ainakin pärjäs ihan hyvin ilman pitkähihaista.

Mä vielä menkkoja odottelen, yhtään ei ole sellaista tunnetta et ne ees alkais :(

En ole oikeestaan koskaa lukenut mitään vauva opuksi. Vauva- ja kaks plus lehtee luin kyllä ahkerasti kun ensimmäistä odotin. Ja sit tietty niitä lehtisiä mitä neuvolasta sain.

Möhkikselle onnittelut hoitojen aloituksesta!

Metsätähtönen hyvä että asiat menee eteenpäin, koska se helpottaa sitä opiskelua sitten. Mun pikku veljelle tehtiin oma suunnitelma ammattikouluun ja valmistuikin hyvillä papereilla.

Oon myös miettiny noita vaatetus juttuja et mitä sitä laittais vauvalle päälle tai itselleen. No sen näkee sit ku alkaa vatteet itsellään käymään pieneks mahan kohdalta....

Nyt lähen tyttöä hakemaan ringette treeneistä. Mun piti sillä välin imuroida ja koko ajan oon koneella istunut. :ashamed:

juu kyllä miekin noita vauva ja kaksplus lehtiä olen lukenut, mutta ns.oikeaa kirjallisuutta en...tässä tämänpäiväisessä hullunmyllyssä on mietityttänyt taas että haluanko sittenkään kolmatta tuohon huutamaan, kunhan kolmaskin sitten aikoinaan kasvaa niin sittenhän vasta on tappelut pystyssä yms...mutta kyllä se kaipuu vauvasta on niin suuri että se antaa vallan

Toivottavasti en ärsytä ketään mutta kysyn nyt kuitenkin että ettekö yhtään pelkää sitä sikainfluenssaa? Itseäni se pelottaa niin että senkin takia olen lykännyt kolmannen lapsen yrityksen aloittamista! Ajattelin että jos sen rokotuksen ottaisi ensin ja sitten ryhtyisi "hommiin". Pelkään siis että raskaana ollessani saisin ko. lenssun. Se olis kauheeta. En kuitenkaan voi kauheesti lykätä tuota lapsen hankkimista ikäni takia joten viimeistään tammikuussa kuitenkin aion aloittaa yrityksen. Miten te muut tuon asian ajattelette?

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Toivottavasti en ärsytä ketään mutta kysyn nyt kuitenkin että ettekö yhtään pelkää sitä sikainfluenssaa? Itseäni se pelottaa niin että senkin takia olen lykännyt kolmannen lapsen yrityksen aloittamista! Ajattelin että jos sen rokotuksen ottaisi ensin ja sitten ryhtyisi "hommiin". Pelkään siis että raskaana ollessani saisin ko. lenssun. Se olis kauheeta. En kuitenkaan voi kauheesti lykätä tuota lapsen hankkimista ikäni takia joten viimeistään tammikuussa kuitenkin aion aloittaa yrityksen. Miten te muut tuon asian ajattelette?
kyllähän tuo vähän jyskyttää tuolla jossain pääkopan takana, mutta nythän sitä on tituuleerattu miltei samanlaiseksi kuin normi influenssa, joten en pelkää...

Possuflunssasta En pelkää vaikka työskentelen sairaalassa ja olen terveysalalla koulussa, plus että olen sairastanut flunssia useita, angiinoita kuusi ja poskiontelotulehduksia kolme vuoden aikana, eli vastustuskykyä ei ole.. Mutta se on kuin flunssa, hieman voimakkaampi.. Vain vaarallinen raskaana oleville ja heikkokuntoisille.. Jos tulee niin tulee, eihän sitä tiedä mitä ens kesänä on, jos raskaana silloin olisi.. Voi olla joku ufoflunssa seuraavaksi :D

R86
Alkuperäinen kirjoittaja Möhköfanttis:
Possuflunssasta En pelkää vaikka työskentelen sairaalassa ja olen terveysalalla koulussa, plus että olen sairastanut flunssia useita, angiinoita kuusi ja poskiontelotulehduksia kolme vuoden aikana, eli vastustuskykyä ei ole.. Mutta se on kuin flunssa, hieman voimakkaampi.. Vain vaarallinen raskaana oleville ja heikkokuntoisille.. Jos tulee niin tulee, eihän sitä tiedä mitä ens kesänä on, jos raskaana silloin olisi.. Voi olla joku ufoflunssa seuraavaksi :D
Joo, Möhköfanttiksen kanssa olen samoilla linjoilla tuon possunuhan kanssa. Toki se pitää ottaa vakavasti, niin kuin kausi-infulenssakin, mutta koskaan ei voi tietää, mitä elämä tuo tullessaan. Itselläni tosin on muutenkin tämmönen kristillinen elämänkatsomus ja uskon, että kaikki on Herran kädessä ja mitään ei sattumalta, ilman tarkoitusta tapahdu :) Mulla painaa myös sama homma kuin Möhköfantilla, etten tiedä, miten helpolla raskaudun. Monirakkulaista munasarjaa löytyy ja itkuhan eilen pääsi kun kävin lapsettomuuspuolella kurkkimassa, miten pitkään ihan minunkinikäiset nuoret naiset ovat lasta yrittäneet saman vaivan kanssa :'( Lohduttaa tosin kuulla, että jotkut lopulta onnistuvat. Ja kaverini sai toisesta luomukierrosta tärpin monirakkulaisuusdiagnoosin jälkeen:) Vauva on nyt reilut 3vk vanha:)

Haluankin henkilökohtaisesti antaa voimahalin sulle, Möhköfanttis :hug: ja onnea kovasti noihin hoitoihin! Mitä teille siellä hoidoissa aluksi tehdään, jos sopii kysyä?

Ihanaa kun se Vanhan testamentin tuntemustentti on nyt ohi:D Oli kolme kysymystä. Ekaksi piti tunnistaa, mistä VT:n kirjoista kolme tekstipätkää oli. Niistä kolmesta kaksi tunnistin. Sitten piti kirjottaa essee otsikolla Daavid ja Batseba. Se oli ihan helppo. Mut se viimenen tehtävä: Hoosean vaimo ja lapset :eek: Ei niinkun mitään havaintoa. Joku portto se muija oli... No saatan silti päästä läpi, koska laskujeni mukaan 50-60% meni oikein ja puolella pääsee läpi:D Pitäkää silti peukkuja, koska toi on oikeesti vaikee. Jotkut kaverit yrittäny sitä tuntemusta jo 6 kertaa! Itekin yleisesti saan tenteistä jotain 3-5 eli luen kyllä ahkerasti tentteihin. Joo, teitä varmaan kiinnostaa tosi kovasti nää mun pulinat :D

Sit noista pillereitten laskuista. Mä en niitä laskenut, ennen kun sain lääkäriltä luvan alkaa yrittää heti pillereitten lopetuksen jälkeen eli syyskuussa. Nyt mulla on tuossa laatassa enää kuusi pilleriä ja sit se on menoa! Et siis metsätähtönen ole ainoa, joka noita laskee;) Muakin muuten houkuttaa noi vauvalehdet ja muut, mutten uskalla tilata tai ostella ennen kuin plussaan (JOS plussaan!!). Joskus tosin tullut kirjastossa luettua joku Kaksplus... :ashamed:

Vähän jännittää muakin tulevaisuus, vaikka asiat sinällään ihan kunnossa. Ei ehkä niin miten moni ajattelee, että pitää olla kun lasta yrittää, mutta hyvin kuitenkin:D Mulla on maailman ihanin mies, jonka kanssa yli 5v ollut yhdessä ja 2v naimisissa. Asutaan tilavassa kaksiossa, hyvin mahtuu pinnikset ja lipasto vauvan tarvikkeille. Tilava ja hyvä auto löytyy. Mies valmistuu keväällä ja voi mennä töihin sen jälkeen. Nyt tekee opintojen ohessa kassahommia. Mäkin saan teologian kandin paperit keväällä eli alempi tutkinto on jo sitten kasassa. Töiden saannissa mulla ei ikinä ole ollut ongelmaa, joten olen luottavainen:)

Mitäpä naiset meinaavat puuhailla viikonloppuna:)? Mä aion siivota ja kokata ja tehdä omenapiirakan tänään. Huomenna tsillaan ja saunon ja nautin lonkeron (päätetty;)) ja sunnuntaina lähetään sukuloimaan. Ens viikolla en siis kerkiä tänne ennen kuin sunnuntaina. Pitäkää keskustelu kuumana ja tsemppiä kaikille, joilla jännät päivät lähestyy tai on päällänsä;)

Tänään sitten lähtis rengas pois ja odottamaan tätiä kylään joka saapuu loppuviikosta sitten, pääsee yk ja kiertopäiviä miettimään :D miten mun kierto muuten nyt katotaan kun tuo ehkaisy lopetetaan, niin onko se se 28päivää joka ollu ehkäisyn aikana, vai mites...

possuflunssa ei pelota. sehän on luokiteltu tavan flunssaksi. Ja mistä sitä tosiaan tietää mitä vaikka ensi vuonna on liikenteessä?
menkat loppu eilen :whistle: nyt vaan laskemaan hedelmällisä päiviä jotka alkaa huomenn ja loppuu loppuvkosta, tosin ovulaatio jossain tuossa välissä, no panic. ;)
hyvää alkanuttaa viikkoa kaikille :wave:

Onnea Mutzillallekki yritykseen :flower:

Täällä ollaan vähän sairaana. Taisin vilustua häissä. Noh, menee varmaan ohi parissa päivässä.

Kyllä hieman vauvakuumetta pukkaa. Mun tekis mieli kierrellä vaunuja katsomassa, ovat jotenkin niin söpöjä nykyään mun mielestä =) Voisi pikku hiljaa tuo vauvakuume vähän hellittää, kun kesäkin loppuu. Pitäis tässä kuitenkin sinnitellä vielä vajaa kahdeksan kk, niin aikaa on kuumeilla =)

Mies alkaa perumaan...ilmeisesti paniikki iski, kun kerroin että renkaan otin pois ja en taida enää laittaa takaisin niin sanoi että voisit ehkä laittaa sen vielä...ensin näyttää vihreää valoa ja sitten alkaa perumaan...voi vide :headwall: on sekin taas...tosin samanlaista se oli kuopuksenkin kanssa, mutta ottaa päähän...alkukeväästä jo aloin puhumaan että ei se ainakaan siitä ole että tää olis jokin extempore jude :kieh: hitsin hitsi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Mies alkaa perumaan...ilmeisesti paniikki iski, kun kerroin että renkaan otin pois ja en taida enää laittaa takaisin niin sanoi että voisit ehkä laittaa sen vielä...ensin näyttää vihreää valoa ja sitten alkaa perumaan...voi vide :headwall: on sekin taas...tosin samanlaista se oli kuopuksenkin kanssa, mutta ottaa päähän...alkukeväästä jo aloin puhumaan että ei se ainakaan siitä ole että tää olis jokin extempore jude :kieh: hitsin hitsi :snotty:
No ei ole kyllä yhtään kiva. Siis jo pelkästään sillä, että jos jostain on jo puhuttu ja se perutaan..niin siis ihan periaatteesta ärsyttää. Ihan ilman vauvakuumettakin. Jospa hän sitten itse käyttäisi kumeja tai vastaavia, kun kerta haluaisi oikein helpolla vielä päästä :D Toisaalta joissain oli, että helpointa raskautua heti ehkäisyn lopetettua? Että tiedäpä sitten.

Meillä on tosiaan jo sovittu, mihin laattaan jätetään ehkäisy. Tosin jos mies haluaa sitä hieman siirtää, niin kyllä minä siten ymmärrän. Koska toisinaan itse mietin ihan opiskeluiden takia, että pitäsköhän siirtää esim. 3kk, jolloin ois taas opintoja vieälkin enemmän pulkassa. Mutta toisaalta, noh. Ehkä nämä on sellaisia juttuja, että tosiaan toisen epäröinti on hyväksyttävää kuitenkin. Miehilä voi aika paljon painaa taloustilanteetkin näissä jutuissa.

Mulla sitten vaihtuu huomenna uusi pillerilaatta. On taas voittajaolo, ku on yksi laatta vähemmän syötävänä =)

Heippa kaikille!

Täällä on oltu lomalla ja huh kun on tullut tekstiä :) Metsätähtönen, ihanaa kun sulla on hyvä asenne tohon kuumeiluun!! Mä kun viime maaliskuussa jouduin pistää "projektin" kuudeks kuukaudeks jäihin niin se tuntu ihan maailmanlopulta :LOL: Mut sit toisaalta kesä on ollut tosi ihana, oon ottanut kaiken irti ja nauttinut viiniä ja kaikkea ruokaa. Juttu on enemmänkin siinä, ettei edes haittaa, ettei heti tärppäis, mut se mahdollisuus tuo pienen kivan jännityksen elämään :) Tällä kertaa aion kyllä ottaa rennosti ja unohtaa ovistikut ym ennen joulua. Jos ei ennen tammikuuta tärppää niin sit ne käyttöön.

Voi ei, Mutzilla, ikävää kun joutuu tolleen soutaa ja huopaa.. Kaipa se miehen mieli pian muuttuisi. Tärppäsikö sinulla pian kun yritit esikoistasi? Jos saan kysyä :)

Sikainfluenssa ei pahemmin pelota, vaikka asunkin Englannissa, jossa sitä on eniten Euroopassa.. pyrin desinfioimaan käsiä ja olemaan varovainen julkisilla paikoilla. En vaan osaa pelkää sitä ennen kuin olen raskaana, sit voikin olla vähän eri tilanne :D

Täällä pitäisi menkat alkaa ihan lähipäivinä.. Ja yrityskin oikeastaan. Mut ennen sitä mulla on ens viikolla gyne niin katotaan näyttääkö vihreää valoa.

Ootteko te muut miettineet etukäteen kaikkia synnytysjuttuja ym? Mulla pyörii nää jutut päässä ja etsin netissä tietoa kuin joku hullu.. Mies varmaan pitää mua ihan pähkähulluna kun oon jo päättänyt tyyliin missä sairaalassa synnytän ennen kun edes olen raskaana tai mitään takeita edes on, että tulisin raskaaksi! HULLUA toimintaa sanon minä.. mut minkäs tälle kuumeelle mahtaa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Lintsi85:
Heippa kaikille!

Voi ei, Mutzilla, ikävää kun joutuu tolleen soutaa ja huopaa.. Kaipa se miehen mieli pian muuttuisi. Tärppäsikö sinulla pian kun yritit esikoistasi? Jos saan kysyä :)
Esikoinen tuli pillereiden läpi ja kuopus heti kun jätettiin rengas pois...että ehkä sekin hieman mietityttää miestä että jos taas näin nopeesti käy...mutta kuten sanoin toiveissa olis kesävauva ja että siihen oli edes mahdollisuus, olisi nyt aloitettava yritys, koska aina voi mennä aikaa vaikka 2 edellistä tulleet "helposti"...

Ei muakaan tuo sikaflunssa pelota, pesen käsiä hyvin ja käytän myös jonkun verran käsidesiäkin. Lasten kanssa ollaan käyty läpi mitä pitää koulussa tehdä ja koulustakin tuli hyvät ja selkeet ohjeet.

Mä edelleenkin odottelen menkkojen alkua tai oikeestaan nyt kaks päivää tiputellu. No tänää meen käymää klinikalle koska varmistetaan voidaanko illalla aloittaa pistokset.

Kyllä mäkin myönnän että oon miettiny noit synnytys juttuja ja sitä et missä sairaalassa haluaisin synnyttää. Ja mitä synnytys asentoja kokeilla, voi juku kun kuume vaan kasvaa ja sit joutuu stressaa viel menkkojen alun takia....

Miehet yleensä kyllä soutaa ja huopaa tälläisten asioiden takia. Meillä mies ainakin silloin kun toista yritettiin niin puhalsi välillä pelin poikki mutta jonkun ajan päästä oli kuulemma sit taas valmis. :heart:

Jouduin tuon painon pudotuksenkin pistää nyt jäihin kun tuntuu et kroppa reagoi niin voimakkaasti näihin erilaisiin muutoksiin ja varmaa siin on myös jotain psyykkistäkin. Jännitän varmaa niitten hoitojen aloitusta niin paljon :LOL: Vaikka samat hoidot oon käyny aikasemminkin läpi :)

Nyt lapsia kouluun ja eskariin viemään ja sit lääkäriin...

Mukavaa päivän jatkoa teille kaikille :hug:

te jotka mietitte synnytyssairaala, asutteko pääkaupunkiseudulla? meilläkun se on vaan kys johon mennä ja ihan mukava paikka onkin, vaikka sielläkin on pari inhottavaa hoitsua ollut, niin muuten mukava, ainahan niitä on...

esikoisen aikaan lääkäri ja päivähoitaja antoivat luvan lähtä kotio 2 päivää synnytyksestä, niin iltahoitaja tuli niin meinas että pitäis jäädä vielä päiväksi, kysyin miksi, niin sanoi suoraan kun olet niin nuori (17v) ja et osaa kuitenkaan vauvaa hoitaa...juu enpä tosiaan kun 7 vuotiaasta asti olen pieniä hoitanut ja 11kk ennen poikaa syntyi kummityttö jota hoisin paljon kun äitinsä kävi autokoulun ja oli yökylässäkin pieni miulla...ja äiti ja isä oli lähellä jos oisin apua tarvinnut...

Hellurei kaikille pitkästä aikaa taas!
Lyhyesti nyt vain omaa napaa: menossa KP 23/28, JA OLO ON VÄHINTÄÄNKIN KUMMALLINEN.Väsyttää, toinen korva lukossa. Joko olen tulossa kipeäksi, tai sitten on tärpännyt ekasta kierrosta! Jotain kropassa nyt on meneillään.

Palailen kertomaan kuinka kävi! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuVarpunen:
Hellurei kaikille pitkästä aikaa taas!
Lyhyesti nyt vain omaa napaa: menossa KP 23/28, JA OLO ON VÄHINTÄÄNKIN KUMMALLINEN.Väsyttää, toinen korva lukossa. Joko olen tulossa kipeäksi, tai sitten on tärpännyt ekasta kierrosta! Jotain kropassa nyt on meneillään.

Palailen kertomaan kuinka kävi! :wave:
peukkuja laitan paljon
...meillä edelleen epäselvä tämä tilanne...eilen taas mies illalla oli taas sinnepäin että ehkä sittenkin, mutta tiiä siitä sitten

Kaipas minutkin voisi tänne lisäillä. Toiveissa siis se esikoinen jossain vaiheessa..yritys alkaa heti ku avokki suostuu, toivottavasti tässä Syksyllä tai viimeistään Talvella. =)

ShiruLi - vuosimallia 1982 ja esikoinen haaveissa -ehkäisyn poisjättö heti ku avomies suostuu :p

sairaala jaksoa katsoessani itku tulee silmään aina kun näkee noita keskosvauvoja ja niitä pihoja sun muita. tulee mieleen omien lasten synnytykset. tyttö synty rv 38, sai pahan infektion ja oli vasta syntyneitten teholla 2 vkoa ja kuopus syntyi rv 35+4 ja oli 3 päivää siellä osastolla syntyessään, pojalle sokerit sekaisin ja sai valohoitoa.
itellä raskausaikana aiheuttaa se jokin virus ennenaikaisen vesien menon.
Mut kyllä se vaan ois ihana kun saisi vauvan alulle ja saisi kokea raskausajan ja synnytyksen ja sen vauva ajan. :heart:
Hedelmälliset päivät käynnissä ja ovis joskus vkolopun aikana, vaikea oikestaan tarkkaa tietää kun kierto n 22-30, täytyy vaan puputella vaik joka toinen päivä ;)
tsemppiä pikkuvarpuselle :wave:

Yhteistyössä