Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Höh,

Mielestäni joku päivä kirjoitin, mutta en löydä tekstiäni. Oonkohan unohtanut lähettää tekstini. :D Eli tänne ei ihmeempiä kuulu. Koulua kovasti kokeilen pakertaa. Opinnäytetyö pitäisi olla valmis lokakuun loppupuolella ja suuntaavat opinnot on käynnissä. N. kolmen viikon päästä alkaa ensimmäinen suuntaava harjoittelu, joka kestää 7 viikkoa. Ihan mielenkiinnolla ja toisaalta jännityksellä odottelen. Olen tässä nyt päätynyt siihen, että tuon harjoittelun jälkeen käyn kierukan poistamassa eli menee marraskuulle. Sitten aletaankin jännämään kauanko menee, että nappaa vai nappaako ollenkaan. Ekassa raskaudessa kesti vuoden, mutta se meni sitten alkuvaiheessa kesken. Ja toka raskaus lähti heti eka kierrosta ja siitä palkintona esikoisemme, joka nyt siis 2 v 3 kk. :) Jänniä aikoja siis kaiken kaikkiaan tässä menossa. Mutta nyt käyn taas tuon opinnäytetyön kimppuun.

Hei vaan kaikille! Mahdanko olla enään listoilla?! Olin tossa hetken palstatauolla :p Mentiin ukkolin kanssa naimisiinkin tässä välissä :p Eli rouvana jatketaan tätä yritystä. Meillä tilanteeseen sellainen muutos, että ens kuun lopussa menen gynelleni, jossa sitten mietitään miten edetään. Plus ollaan kunnalliselle jonossa lapsettomuuspuolelle :) Eli ehkä tää tästä. Pisti vaan silmään toi möhkiksen ilmotus, että olitte kanssa saaneet ajan tän vuoden puolelle! Toivottavasti mekin. (btw,mäkin oon 21 ;) )

:flower: Onnittelut Deville :flower:

Mikä on pikkuVarpunen tilanne? Tulitko kipeäksi vai oliko jotain muuta?

Omaa napaa sen verran että, huomenna alkaa hormooni pistokset kp 2/28. Siitä se sit alkaa...:heart:

Huomenna olis Tukholman risteilylle lähtö, lähetään yhen tuttava perheen kanssa. Kiva päästä pois ja saada muuta ajateltavaa. :wave:

Mukavaa viikonloppua kaikille :hug:

Tuntuu, etten ole käynyt täällä ikuisuuteen. Meillä on ollut remppahommia kotona jokin aikaa, siitä johtuu hiljaisuus täällä.. mä jätin pillerit tosiaan pois silloin heinäkuun loppupuolilla ja viikko sitten tuli ekat luomumenkat, nyt siis kp 8/28. Olin todella (positiivisesti) yllättynyt kun menkat alkoi, koska se oli helpottavaa, että kroppa toimi pillereiden jälkeen. kohta voi aloittaa taas sitten jännäilyn tästä kierrosta =)

möhkikselle onnea hoitohin pääsystä :flower:

possuflussasta, ei se kyllä hirveästi mielessä kummittele. tosin olen huomannut, että käsidesillä tulee läträttyä esim töissä, eli ehkä sen siellä alitajunnassa tiedostaa..

Pikkuvarpusella on jännät paikat!!

minäkin ostin Vauva-lehden ja imin jokaisen artikkelin niin että päivä ja kaikki luettu.
Uutta numeroa odotellessa.. :p

Jaa-a, pitää vissiin käydä imurin varteen.

Viikonloppua odotellessa!

Saiskohan mukaan liittyä uusi keskustelija? Täällä olis pian 33v kahden lapsen äiti(-02, -04 syntyneet pojat) eli kolmas lapsi olis haaveissa :heart: Tilasin eilen ajan kierukan poistoon ja syyskuun alkupuolelle sain ajan :) Siitä se yritys sitten lähtis.

Aiemmat raskaudet on lähteneet käyntiin aikalailla helposti niin, että molempia oon alkanut oottaa toisella yrityskiekalla. Jotenkin nyt epäilyttää ettei enää ihan yhtä helposti käy-ikääkin kun on jo enemmän... Kellekään emme ole oikeastaan puhuneet kolmannen yrittämisestä vaikkakin lähipiiri on hyvin tietoinen mun kroonista laatua olevasta vauvakuumeestani :D

Tervetuloa uudet, lisäsin teidät listaan :)

Devi Kyl sun siellä pitäisi olla :) Ja samaan tahtiin me mennään näköjään.. :) Me emme edes tienneet olevamme jonossa KYS:lle lapsettomuuspuolelle, mutta siellä ollaan ja se hyödynnetään.. :)
Mutzilla Sama synnytyssairaala sit olisi :) Plus mun työpaikka..
Unikeiju Onnea pistelyihin :)

Minä tilasin vauvalehden.. Tosin jo heinäkuussa, 33e/vuosi ja kaupan päälle hoitolaukku, että aika kannattava :)

Nyt tältä viikolta viimeinen työssäoppimispäivä ja tästä sitten vkonlopun viettoon klo 16 :)

Alkuperäinen kirjoittaja Möhköfanttis:
Mutzilla Sama synnytyssairaala sit olisi :)
Sittenhän meitä on kolme Kyssiläistä täällä.

Minä tilasin vauvalehden.. Tosin jo heinäkuussa, 33e/vuosi ja kaupan päälle hoitolaukku, että aika kannattava :)
Ohos, sinähän sait edullisesti. Minä ku tein sen vahinkotilauksen, niin oisko ollut 39e. Mutta valitsin sitten myöhemmin, kun en ollut raksannut siitä tietysti sitä (kun en tiennyt tilaavani :D) sellaisen kantopussukan muistaakseni. En muista mikä muu oli vaihtoehtona, vai oliko.

Täällä odotellaan kampaaja-aikaa. En muista joko ehtiin urputtaa, mutta kun kävin kotikaupungissani kampaajalla..niin tämä naikkonen halusi tehdä kuivaleikkauksella (en tajunnut että niissä on noin isoja eroja) ja sitten tosiaan aika kaamea tuli nyt. Varsinkin kun kotona lähti suoristamaan tukkaa, niin huomasi selkeesti, että ihan surkeesti leikattu. Siis ei ole koskaan edes parin kolmen kkn jälkeen kampaajareissulta suoristettuna ollut noin kauheen näkönen tukka :LOL: Ko. putiikeissa en kyllä enää käy. Ja lisäksi otsatukkakin on ihan väärän mallinen. Musta jo tuntuu, että taisin valittaa tästä, mutta oon edelleen vähän ymmälläni. Kun en heti hoksannut noita. Noh, johtu siitä että oli kiire, mutta silti.

Tervetuloa Syksyinen :flower:

Ja täällä jo jännäillään yrittävien kiertoa :heart: Minä näin tässä jotain unta, että me oltiin yritys päällä ja tutkailin mun kehoa, että onkohan tämä nyt mitäki :D

Nyt pitää lähtee valmistautumaan kampaajalle, toivottavasti onnistuu..on ainakin mun "lempparikampaaja", joten miksikäs ei onnistuis.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Mutzilla Sama synnytyssairaala sit olisi :)
Sittenhän meitä on kolme Kyssiläistä täällä.
On ainakin neljä kun on perämaan emäntäkin kyssin asiakkaita :D sisko nimittäis :D
.
Viime yönä alkoi täällä sitte menkat eli kiertopäivä 1/28 taitaa olla jos lasketaan noiden renkaiden mukaan tuo kierto nyt...miehestä ei taas ota selvää mitä haluaa, mutta toivotaan että se menis siihen että ei enää rengasta paikoilleen.

Itsellänihän se ajattaa taas pelkopolille jos ja kun tässä raskaaksi pääsee.

Esikoisella oli tumor sydämessä (joka onneksi pieneni kun poika kasvoi ja nyt pitäisi olla jo kokonaan hävinnyt, eli lihaskasvain on tuo tumor.)
ja se pelotti jo kuopuksenkin aikaan jos hälläkin on ja sitten tuo kuopuksen koko pelottaa, 4030g ja 52cm, että haluisin että kokoa seurattas kolmannen kohalla sitten, synnytys meni onneksi hyvin, mutta minua pelottaa se että jos on yhtään isompi seuraava niin että joko miulle tai vauvalle käy köpelösti ja ollaan kipeitä kovin sitten kumpainenkin.

Oho, no Kyssille sitten ois asiakkaita tarjolla :D

Jännää tosiaan, kun ite en osaa ees jännittää sellaisia, että lapsi ois liian iso/pieni. Ei vaan ole tullut mieleen edes. En myöskään oo semmosia vielä ehtinyt ajatella hirveästi, että entä jos tuleekin vaikka down ja miten ihmeessä kaikki asiat sitten pitäisi järjestää. Tosiaan luin tässä aika vasta Vauva-lehdestä, kun siinä oli yksi pariskunta jättänyt kaikki seulonnat jne välistä. Ja sitten synnytyksen jälkeen olivatkin todelleet, että siellä on down. Ja siinä vaiheessa ite vähän mietin, että ehkä ois kannattanut käydä seulonnoissa...koska ois ehtinyt kotona sitten jo valmistautua siihen. Käsittääkseni siis tarttee vähän erilaisia papereita täytellä ja apuvälineitä ja kaikkea kotona. Siis en nyt varsinaisesti moittiakseni sano, mutta ite ainakin saisin sytkärin, kun en ois ehtinyt valmistautua mitenkään tuohon. Tiedän kyllä, että down voidaan huomata vaikkapa 7 kuulla..mutta siinähän on hyvin aikaa sopeutua sen verran mitä etukäteen voi. Mitkäs teillä on fiilikset noihin seulontoihin ja muihin? Ite tosiaan aion ottaa kaikki mitä lähtee ja ois ehkä kiva käydä jopa sellaisessa 3d-ultrassa..varsinkin jos sieltä sais sen cd-levyn jak aikkea kivaa :heart:

Meillä on suvussa käsittääkseni aika pieniä lapsia, ainakin nykykäsitteellä. Siis jotenkin kun musta tuntuu, että 3.5kg ei ole enää normikokoinen? Noh, sellaisia yleisesti ottaen on meidän suvussa ollut ja sitten hieman pienempiä. Mutta enpä tiedä onko tolla mun puolen suvulla siinä vaiheessa mitään merkitystä, kun (ei jossitella) on oma pienokainen tulossa. Noissa vaikuttaa varmasit niin monet tekijät, että tuota..ehkä en ajattelekkaan asiaa sen enempää B) Mun on ehkä parempi olla autuaan tietämätön ja keskittyä enemmän pähkäilemään noita vaunu-asioita :saint:

Miten, onko tuo tieto kaikesta saanut teillä siirtämään raskausyritystä jne? Siis varsinkin jos on jo yksi lapsi?

Miten, onko tuo tieto kaikesta saanut teillä siirtämään raskausyritystä jne? Siis varsinkin jos on jo yksi lapsi?
Ainut mikä meillä on siirtänyt kuopuksen tekoa oli raskaushepatoosi esikoisen odotusaikana ja siinä on suositus pitää 3v väliä ennen uutta raskautta jotta se ei uusiutuisi...noin 3 v väliä olikin ja kuopuksen ootusaikana sitä ei tullut

Aivan, en tullut edes ajatelleeksi. Ja taitaa olla sektiossakin jokin varoaika. Kaikkee sitä onkin.

Hitsit, oikeen ällöttää nuo kaiken maailman pervot, jotka omia lapsiaan käyttää hyväksi. Siitäkin vaan 12 vuotta! Tsiisus! Olis voinut sen maksimin 13 laittaa. Mistäköhän täällä Suomessakin saa maksimin? Ei varmaan mistään! Lisäksi vielä ulkomailla taas tuollainen lapsi kaapattu, raiskattu vuosikausia ja sitten vielä lapsia..siis yökkis! Ihmeellisiä pervoja taas liikenteessä! Ja kuinkahan moni noistaki uutisista vielä innostuu? Huoh! Yhdysvalloissa toki on hieman eri tuomiot :D

Voih, näin muuten aivan ihanan lastenvaateliikkeen. Oli niin söpöjä mekkoja ja kaikkea. Onneksi kävelin vaan ohi, niin olen tietämätön niistä hinnoista =)

Possuflunssaa jännäileville, että tuotahan on tänään just niin sanotusti lievennetty. Sairastuneet voipi palata jo kuumeen laskeuduttua töihin ja niin edelleen. Lapsetkaan ei ole enää riskiluokituksessa. Ihan mukava tietää, koska mua ei kiinnostais sairastaa tyyliin viikko korkeessa kuumeessa yhtään mitään..oli se possua or not :D

Moikka taas pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikki uudet!

Me ollaan nyt mietitty tätä vauvahommaa ja päätettiin, että nyt alkaa TJOTTAILU. Tällä hetkellä menossa kp 2 ja menkkojen loputtua sitten tjot-meiningillä eteenpäin. Haluaisin tietää, että onko tää nyt tjottailua kun ei mietitä milloin ovulaatio on vaan heilutellaan peittoa silloin kun siltä tuntuu? Siis ovulaatiota ei ainakaan tikutella ja kun kierrot on viimeiset puoli vuotta heitelleet 24-47 päivän välillä niin vähän vaikea on yrittääkään yhdyntöjä ajoittaa kierron puolenvälin paikkeille. Molemmilla on ollut myös stressiä mm. tuon remontin ja muuton kanssa joten ei niin kovin aktiivisia jakseta olla makuuhuoneen puolella :ashamed: Syyskuusta vasta stressaava tuleekin kun muutetaan n. kolmen viikon kuluttua. Ahdistaa koko ajatus, vaikka kiva muuttaa saman katon alle. Tähän liittyy vaan niin paljon muutakin ei niin kivaa hommaa :headwall: Yksi niistä on se, että olen hukannut kaksi tämän vuokrakämpän avainta ja se ei ole mikää halpa juttu. Nämä on meinaan noita abloyn exec avaimia. Olen niin tumpelo. Yhden avaimen hukkaamisen vielä jotenkin voisi ymmärtää, mutta että kaksi avainta hukassa :ashamed: Toinen noista avaimista saattaa vielä toooodella hyvällä tuurilla löytyä loppusiivouksen yhteydessä kun kotona hukkunut, mutta toisesta minulla ei ole mitään muistikuvaa. Tiedän, että viisi niitä avaimia oli ja nyt kolme tallella. Kenelläkään tutulle en myöskään ole avaimia antanut. Ihan käsittämätöntä tällainen :eek:

Minulla tulisi olemaan synnytyssairaala koks. Sinne ei taida olla tunkua :wave: Possuflunssa ei kauheasti pelota tällä hetkellä mut mielessä on kuitenkin. Mitähän muuta, hmm... Pää on ihan tyhjä ja silmät ristissä tätä kirjoitan kun kaksi aamuvuoroa takana |O Pirteämpänä palaillaan taas. Tää just nukahtaa

Vkoloppu meni nopeasti ohi. ovis huomenna taikka ylihuomenna, mut nyt mietin tarkemmin et taijan sittenkin mennä eka sinne leikkaukseen sillä jo jos tulisin nyt raskaaksi niin kuormittaa tuota selkää varmasti enemmän ja olisin sen 9kk tosi kipee :snotty:
tosin nyt pelkään, et mitä jos olisinkin raskaana, no ei se mitään sitten oon.Viimeksi pupuiltu keskiviikkona joten mahdollisuus raskauteen on mut kumminkin pieni, sillä jos nyt ovis olisi vasta huomenna taikka tiistaina ei ne pikku vipeltäjät niin kauan elä tai sitte jos on kierron 22 mukaan niin ovis nyt vkoloppuna ja silloin raskaus enemmänkin mahollinen. Mut nyt ainakin laitetaan projekti jäihin ja soitan tiistaina sinne selkäosastolle ja kysyn et milloinka olisi sinne leikkaukseen mahdollisuus päästä. Ja täytyy muutenkin lissää saikkua soitella

:kieh:
Syyskuun loppuun ois se 6kk jonossa oltu |O alkuperäinen leikkausarvio oli toukokuussa et hieman on jonoa :headwall:
eilen alko jo huvittamaan kun tuo selkä antaa niitä puutumisoireita niin eilen istuin vissiin hieman huonosti jonkin aikaa kun mulla puutu vasemmanpuoleinen beffa ja bermuudan kolmio :whistle: :LOL: eli ehkä vaan on paras ootella sitä leikkausta :snotty:
mut katotaan nyt pari viikkoa et onko sittenkin onnistunut raskautumaan ja sen jälkeen suunnitellaan lisää :wave:

Tervetuloa Syksyinen!!!

Me risteiltiin viikonloppu ja mukavaa oli kun sai vaan mennä valmiiseen pöytään istumaan =) ja muutenkin pääsi irti tästä arjen pyörityksestä.

Pistelyt aloitettu ja torstaina olis kontrolli ultra et onko munarakkulat kasvaneet yhtään. Torstaina sit tietäis enemmän aikataulua hoitojen suhteen...

Mä odotan kans leikkaukseen pääsyä, mulla löydettiin loppu keväästä kysta poskionteloista ja sen takia olen jatkuvassa flunsassa. Leikkauksesta ei ole mitään kuulunut enkä jaksa odotellakaan |O

Mietin kanssa et pitäiskö tilata Vauva-lehti, nyt oon ostanu irtonumeroina Vauvaa ja Kaksplussaa =)

Nyt nukkumaan, huomenna olis taas töihin lähtö :wave:

R86
Moi kaikille pitkästä aikaa :wave:

Mä olin miehen kanssa viime viikon sukuloimassa ja ystäviä tapaamassa + kaikkiaan neljää eri pienokaista katsomassa, joten en ole tänne päässyt kirjoittelemaan:) Ihmisillähän näyttää yritykset lähtevän käyntiin. Näin myös täällä:) Viimeinen e-pilleri otettu viime keskiviikkona ja menkkojen pitäs alkaa tänään, huomenna tai viimestään keskiviikkona ja sitten alkaakin YK1 :eek: Jaiks! Jotenkin nyt jännittää. Varsinkin kun ystäväpariskunnan vauva-arkea pääsi seuraamaan. Olimme heillä kaksi yötä. Oli jotenkin yllätys, miten paljon vauva on tississä kiinni ja miten hän valveilla ollessa ylipäätään haluaa koko ajan syliä :eek: Ja oikeastaan nukkuessakin, koska takuulla hän heräsi, jos hänet nukahtamisen jälkeen laittoi sylistä sänkyyn...

No ihan kiva sitä oli neljästään heijata: vauvan äiti ja isä ja minä ja mun mies:D Minusta ja mun miehestä tulee muuten tämän poitsun kummeja:D Ihanaa! Meillä ei olekaan kummallakaan aikaisempia kummilapsia, joten poika on silläkin tavalla spesiaali :heart: Onko teillä muilla muuten kummilapsia ja miten pidätte yhteyttä tai mitä teette yhdessä?

Mun täytyy nyt mennä lukemaan. Kirkkohissan tentti on perjantaina. Täytyy vielä käydä tänään suuhygienistillä, tehdä keittoa ja käydä kaupassa joten ohjelmaa riittää. Mukavaa viikon alkua kaikille:)! :flower: :wave:

Minulla ei virallisia kummilapsia ole eikä tule olemaan, kun en kirkkoon kuulu. Mutta olen vähän kuin epävirallinen "kummi", tosin mielessäni käytän kyllä itsestäni nimitystä vaan Täti :heart: Koska en tosiaan tee minkäänlaista kristillistä kasvatusta, saa poika ihan itse miettiä elämänkatsomuksensa..aina voin keskustella mistä vaan toki. Mutta lähinnä kuitenkin tuo asian otti esille veljeni, etten ota nokkiini vaan, kun en voi kummiksi ryhtyä. MInua vähän nauratti, koska kyllähän minä tiedän, että kummiksi ei voi ryhtyä jos ei kuulu kirkkoon :D Mutta silti jotenkin suloista. Muita mahdollisuuksia "kummiksi" ei olekaan oikein ollut, joten tämä on vähän kuin ensimmäinen. Muistaakseni tällekin oli oma nimityksensä, mutten millään muista sitä.

Mulle on kans vähän ylläri, että totta hemmetissä vauva tarttee paljon huomiota. Silti sitä jotenkin aina yllättyy. Ja oon ite ihan vakuuttunut, että aion hankkia jonkun kantotsydeemin..vaikka repun, jos ei ne liinat ota onnistuakseen. Mutta ei ole tarkoitus, että lapsi koko ajan siinä nukkuu...mutta vaikka kun hereilläkin on, niin pääsee vähän osallistumaan..varsinkin jos ois kiire vaikkapa tehdä kotitöitä ja jotain muuta, niin toisen ei tartte vaan istua jossain..miksi-niitä-sanotaankaan ja pällistellä kattoon tai jotain. Toki en väitä, etteikö tuokin ole joskus ihan kiva vaihtoehto..ei sitä aina voi lasta kanniskella! Että pitää joku tuollainenkin hankkia. Minähän en voi esim. jollekkin puuhamatolle vauvaa laittaa, jos itse vaikka siivoilen..ainakin vielä tuntuu siltä..koska on kuitenkin nuo kaksi koiraa, niin mielestäni ei ehkä pitäisi selkäänsä paljon käännellä. Vaikka koiriini luotan, mutta joka tapauksessa. Sitten jos itse olen seurassa, niin puuhamatolla voi olla (tai joku muu seurassa). Pitkä selitys! Älkää provosoiko mua kirjottelemaan romaaneja :D

Perämaan emäntä, kuuloistais tosiaan siltä, että leikkaus ois tarpeen mitä pikimmin. Inhottavia nuo siirrot. Muistan ite, ku tässä vasta oli niin järkyttävä migreenikohtaus, etten päässyt hammaslääkäritarkastukseen (semmonen tavistarkastus vaan). Niin siirto meni johonkin 3-4kkn päähän!!! Eli joo. Ennen raskauden yrittämistä varaan ajan kylä jo tammikuussa noihin tarkastuksiin. Mulla ei ksokaan reikiä ole ollut, mutta ientulehduksia mulle tulee herkästi. Käytän nykysin sitten noita hammaslankoja aika ahkerasti, tai semmosta valmisvempainta ku se on helpompi, joten ei oo enää tulehduksia juuri ollut. Mutta en tiiä,että oisko heillä tohon jotain sitten..Käsittääkseni ientulehdukset eivät ole kivoja raskausaikana? En varsinaisesti edes muista, minkä ihmeen takia suu piti käydä tarkistuttamassa kun on raskaana :ashamed: Mutta itse ajattelin käydä uuden papan ja hammaslääkäritarkastuksen ennen yrityksen aloittamista..joten se on varmaan sama asia? Noh..

Rupesin tossa miettimään nyt kun on vuoden suunnitelmat selkiytyneet, että mulla alkaa yritys aika lailla kun on työharjottelua. Meillähän sitä on aika paljon ja itse ajattelin kaks työharjottelua vetää yhteen putkeen. Eli käytännössä olen ensimmäisen kolmen yrityskkn aikana työharjottelussa. Tämä rupes kyllä mietityttään, mutta toisaalta ei. Mulla on noiden harjotteluiden jälkeen 1kk vapaata (tai toivottavasti jatkan töitä vaan sit siinä jossain missä olen) ennen koulun alkua..ja jos siis joitain päiviä on, etten pysty tulemaan jos ois vaikka pahoinvointia tai muuta, niin voin sitten käydä tuon aikana noita. Mutta rupesin ajattelemaan sitten niin,että on hhyvä kun on harjottleua ja vielä kahdessa tai jopa kolmessa eri paikassa. Jolloin on oikeesti paljon ajateltavaa muussa kuin yrityksessä. Ja veikkaan, että tuo vähän kuin auttaa mun pään kasassa pitämiseen :saint:

Miten te olette yrityksen aloittamisessa sopineet nuo makuukamaripuuhat? Oletteko tehneet jotain sopimusta, että oikeesti enemmän ku vaikkapa kerran pari viikossa (paitsi tietysti jos väsyttää, niin ok). Tai sen, että ootteko sopineet että tässä nyt oikeesti yritetään ja mennään vaakamamboa (ja muita ;) ) vaikka joka pv? Vai miten? Tietysit tässä on aina se, että arki oikeesti saattaa väsyttää..ja jos on työmatkoja jne. JOlloin voi olla kerta viikossakin jo haaste :LOL: Mutta mulla iteläl on se,etten haluaisi vaikka niin tehdä, että pelkästään ovulaation aikaan on tapahtumaa..vaan kyllä minä haluan ympäri kuukauden ihan samalla tavalla kuin ennekin. Meillä on nykyisellä sellainen tahti, että varmaan tulosta tulis, jos vikaa ei olisi ja en ehkäisyä söisi. Mutta haluaisin kylä sitten ainakin pari ekaa yrityskuukautta silleen ihan oikeesti yrittää, mutta en tiiä sitten siitä..että en haluaisi ajatella siinä että "nyt tehdään vauvaa", vaan mua kiinnostais ajatella ihan jotai muuta siinä. Siis mitä ajatuksia teilä silloin on? Aika henkilökohtaisia kysymyksiä, mutta tämä yritys on muutenki yhtä henkilökohtaisuutta että :D Mulla onneksi mies aiemmin sanoi, että hän ainakin haluaa että kunnolla sitten yritetään eikä leikisti. Siis kuitenki pyrkimyksenä, ettei stressin kanssa. Aluksi tuo varmaan meneekin, mutta veikkaan että jossain vaiheessa nyt ei jaksa joka tai joka toinen pv harrastaa yhtään mitään enää :LOL: Tulee varmaan joku kyllästymispistekin ehkä. Noh, kuitenkin. Mua tosiaan ittee harmittais ihan hirveesti, jos jatkuvasti koko homma ois kiinni siitä, että on liian vähän säpinää vällyissä ja muuta..siis että ovikset menis sivu suun ja niin edelleen. Niin tällaista pettymystä mietin vain. Kun oon lukenut noita yritysketjuja, niin tuo ei ihan harvinaista ole. Ehkä siihen puutuu? En tiedä. En kyllä varmaan ees tiiä millon ovuloin, että se siitä..jos siis ovuloin. Tosin tällä hetkellä käsittääkseni minipillereiden pitäis estää koko operaatio :saint:

Nojoo, ei tästä ota taaskaan tolkkua.Joten taian jatkaa kahvinjuontia ja muuta =)

-Metsis

Laitan vielä erilliseen viestiin, että jos joku ei jaksa tuota aiempaa lukea. Millainen on tuo rintatulehdus? Tai ylipäänsä mitä ongelmia voi rintaan tulla? Siis varsinkin jos ei ole ollut raskaana eikä ole vielä..siis ei lapsia tarkoitan? Mulla on tässä ollut kohta jo puoli viikkoa toinen rinta kipeä. Kyllähän noita joskus tulee ja menee, mutta nyt jo ärsyttää kun koko ajan jomottaa. Ei siitä kuitenkaan mitään mömmöä tule. Voihan olla, että on vaan kierron jotain mukanaan tuomaa, koska viime viikolla oli peräti päivän kestänyt tyhjennysvuoto. Aiemmin mulla on rintoja kiristellyt siis vaan pillereiden vaihdot jne, jotka on ihan selkeitä. Mutta mullahan ei tule edes syönnissä taukoa näillä mineillä. Pitää armaan mennä jossain vaiheessa lääkäriin, jos jatkuu..mutten vielä viittis jos on vaan tommosta kiertohommaa.

Vastaanpa itse hieman tähän. Tutkin, että rintatulehdukset on lapsettomilla aika harvinaisia. Joten voi olla jotain lihaskipua ja -kireyttä. Otinpa sitten ibuprofeiinia ja venyttelyä, jospa menis tolla ohi. Voi toki olla noita jotain hormonijuttujakin.

R86
Metsätähtöselle vastailen noihin yrityshommeleihin liittyen:)

Meillä on puhuttu, että tehtäis sitä muuten joka toinen päivä, mutta kiertopäivien 11-18 välisenä aikana joka päivä. Näin olis sitä siementä mahdollisimman paljon saatavilla oviksen aikoihin, JOS mä nyt ovuloin... Sovittu myös on, että ainakin lähellä ovista mies laskee sisääni ainoastaan perinteisessä lähetyssaarnaajassa. Siitä saan heti kätsästi jalat ja lantion ylös 15min ajaksi ilman, että siittiöt karkaavat. Tällä tyylillä minutkin on aikanaan tehty;) Kaikkee muuten mäkin tiedän:O Oikeesti kukaan mun tutuista ei tiedä päivää, asentoa ja tapaa, millä on saanut alkunsa...hmm...

Alkuperäinen kirjoittaja R86:
Metsätähtöselle vastailen noihin yrityshommeleihin liittyen:)

Meillä on puhuttu, että tehtäis sitä muuten joka toinen päivä, mutta kiertopäivien 11-18 välisenä aikana joka päivä. Näin olis sitä siementä mahdollisimman paljon saatavilla oviksen aikoihin, JOS mä nyt ovuloin... Sovittu myös on, että ainakin lähellä ovista mies laskee sisääni ainoastaan perinteisessä lähetyssaarnaajassa. Siitä saan heti kätsästi jalat ja lantion ylös 15min ajaksi ilman, että siittiöt karkaavat. Tällä tyylillä minutkin on aikanaan tehty;) Kaikkee muuten mäkin tiedän:O Oikeesti kukaan mun tutuista ei tiedä päivää, asentoa ja tapaa, millä on saanut alkunsa...hmm...
eikös ne sano että 2 päivän väli pitäis olla että siittöt olisi parhaimmillaan...tiiä sitten tuosta, onko urbaanilegendaa vai mitä, mutta näin minä olen kuullut/lukenut

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
eikös ne sano että 2 päivän väli pitäis olla että siittöt olisi parhaimmillaan...tiiä sitten tuosta, onko urbaanilegendaa vai mitä, mutta näin minä olen kuullut/lukenut
No uusimpien nykytutkimusten mukaan paras ois joka päivä, kun se siittiön tuotanto pysyy laadukkaana ja mitähän kaikkkee..ootas, yritän kaivaa sen. Äh, en nyt millään muista tarkemmin. Mielikuva oli, että se oli uusiseelantilainen tutkimus, mutta oon varmaan väärässä :D Noh, siitä on ollut myös kaksplussallakin linkkejä.

Mun mielestä näissä on varmaan ihan yks lysti, kuhan sitä seksiä harrastaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja R86:
Oikeesti kukaan mun tutuista ei tiedä päivää, asentoa ja tapaa, millä on saanut alkunsa...hmm...
No minä tiiän yhtä paljon kuin äitinikin. Eli olin oikein iloinen yllättys, kun äidilläni oli juuri ollut keskenmeno ja muuta. Ja sitten minä tulinkin, kaiken synkän mielen keskelle :heart: Joten asennoista ja muista ei tiedä sen kummemmin kukaan muukaan :D

Teillä on tarkasti sovittu tuo. Minä vähän luulen, että me mennää joka pv taktiikalla ehkä eka kk. Sen jälkeen voi olla, että miehen mieli muuttuu, mutta mulle kyllä kelpais tuo vaikka vanhoille päiville asti :p

Mulla on se, että haluan kyllä sit vielä läpikäydä, että yritetään kans. Kun tuntuis turhalta, että menis aina vaikka just se tärkeä viikko ohi. Niin siinä varmaan nopeesti turhautuu, koska kuitenkin koko ajan toivoo plussaa ja sit sitä ei ole edes mahd tulla. Että tietää sitten oikeesti, jos onkin ongelmia, että on ainakin yritetty. Mutten halua kuitenkaan semmosta liian vakavaa suu veressä-hommaa tästä :D

Katselin eilen tossa kouluhommia, onneksi. Huomasin tosiaan, että jos huhtikuussa aloitammat yrityksen..niin mun kannattaa sillon syksyllä tehdä mahdollisesti jo teoriat kahdesta eri harjoittelusta ja muut päälle. Ja tossa pitää olla tarkkana siksi, että tulee tarpeeksi opintopisteitä..koska jos käy vain osittain kurssin, niin sehän ei näy silleen ku tossa se koko satsi tulee vasta sitten ku harjotteluki tehty. Haluaisin siis sniin, että jos nopeaa raskautuisi niin mulla jäis enää 2xlyhyt harjoittelu, se perusharjoittelu (mikä kaikilla amkilaisilla on) ja opari. Jos taas raskautuminen kestää pari kk, ehdin tehdä yhden harjoittelun..ja jos taas pari, ehdin tehdä toisenkin. Ja jos siitä eteenpäin, niin sit ehdin tehdä kyllä loppuharjottelunkin. Ja jos vielä siitäkin, niin sitten ton oparin :saint: Mutta onneksi hoksasin katsoa, niin tiedän vähän olla tarkkana noissa. Tosiaan en paljon haluais lapsen jälkeen enää istua varsinaisilla tunneilla, niin siitä tämä harjottelujen järjestysinto. Tietysti opinnäytetyöhön kuuluu ohjausta ja muuta, mutta se on eri juttu kuitenkin. Ja toisaalta tiiän tässä nyt kesälle taas ottaa opintoja, jolloin ei noita vapaavalintaisia kursseja enää tartte sit miettiä.

On kylä tosi syksyisiä ilmoja pidellyt. Puissakin lehdet alkanu värjääntymään ja sateista. Päh. Toisaalta pidän tästä ajasta, mutta nyt kuitenkin näyttää liiankin harmaalta
:D

Miten noista asuntojärjestelyistä vielä? Että kelläs oli omia taloja/asuntoja ja missä vaiheessa otettu? Mietin tuossa, että periaatteessa omaan vois varmaan muuttaa jo raskauden loppuvaiheessa tai vaikka äitiysloman jälkeen. Ehtis taloustilanne tästä nousta jonkin verran. Mulla on vähän semmonen lehmä tässä ojassa, että on nuo piskit. Ja ois tosi mukava, kun ois oma piha, niin helpottais huomattavasti pienen lapsen/vauvan kanssa..kun vois koirat vaikka päästää vapaaksi pihalle ja niin edelleen. Saavat ensin purkaa energiaa sielä ja jos ei just ehtis, niin voisivat tarpeetki tehdä sinne (tosin tää on vaan siitä, et ne pitää kyllä sitte siivota...että ehkä opetan ne johonkin nurkkaan? =) ). Noh, joka tapauksessa. Lisäksi vaunujen ja kaikkien kanssa ois helpompaa, ku pääsis ovesta suoraan ulos. TÄmmösiä unelmia siis täällä. (Lisäksi pakko lisätä, että rakastan suunnattomasti omakotitaloja. Ja haluaisin muuttaa silleen "korpeen", että ois tyyliin vaikka 15 min kävelymatkan päässä kuitenkin lähikauppa ja lapsipuisto jne..mutta ettei ihan naapurissa ois vieressä ketään. Ja silti ois lähelle isompia keskustoja sopiva matka...)

Taas täällä alko löpinät :LOL: Mulla on vaan taas menossa vauvakuume. Voitte varmaan kuvitella, että se otti eilen oikeen jättiponkasun taas ihan uudelle tasolle, kun mietin että pitäisköhän yritystä siirtää 2-4kk et sais nuo lyhytharjottelut alta pois. Sitten rupesin miettii, että ihan turhaan enää venyttelemään, kun ehtiihän ne tehdä. VArsinkin kun yritän just oikeen kivasti pedata noita opintoja itselleni, ettei sitten ole jäljellä istumatunteja varsinaisesti. Mutta kyllä tossa kuumetta pukkas, ku tajusin että jos siirrän 4kk niin se on sitte vuosi! Että just :D Ja miehelläki taitaa tota kuumetta hieman olla, kun se kuitenkin välillä vähän puhuu. Ja voitte kuvitella, ku tommonen DI puhuu vauvoista :heart: Suurinkin jääsydän sulaisi kyllä, jotenkin hän niin nätisti ja pienesti sanoo joskus jotain..mutta kuitenkin siitä huomaa, että hän jo vähän odottelis että pikku hiljaa ois omaa jälkikasvua =)

Hauskaa muuten. Mun huolenaiheet on enemmänki tämmöset käytännölliset..talo ja auto. Meillä menee väärinpäin kohta :LOL: No ei vaan meillä on ihan tosi auto paikko sit vaihtaa, nykyinen on tommonen uusi mutta pieni a3. Eli me ei mahduta kyllä mitenkään koko perheen voimin sinne, jos on matkatavaraa. Ja sitähän on. Mutta tuo oma talo olis mulle semmonen tärkeä, ehkä sit viimestään ku valmistuu niin se hankitaan. Tai sitten ihan viimeistään. Mutta luulen, että mun alalla tuota lainaa kyllä saa sitten kun haluaa. Mutten vaan itse halua ottaa vielä lainaa, koska pitää ne hoitokulut kuitenkin maksaa ja meillä on tosi edullinen asunto nyt. Ja sekin, että mua ahdistais ihan hulluna se laina, kun opintoja on kuitenkin vielä iso kasa rämmittävänä. Sitten jos ois enää harjotteluita ja opari jäljellä, niin sit se ei ahdistaisi enää.

Nyt lähden kahvinkeittoon. En oikeen ymmärrä, mutta mulla on slekeesti hirveet höyryt täällä, joten oli vähän pakko purkaa. Sori vaan taas! :flower:

Tuliki tässä mieleen noista lasketuista ajoista..että jos haluaa vähän vilkaista sitä yrityksen suunnittelua ja muuta: http://metku.net/~pesu/laskettuaika.php

Ja tuolla oli muuten kans, että jos siittiöiden tuotanto ei ole alentunut, niin joka pv hyvä tahti. Ja kuulemma erityisesti aamuisin :D PItäiskö meidän alkaa tekemään jotain tieteellisiä tutkimuksia =)

Tässä vielä noita prosentuaalisia raskautumisaikoja: http://metku.net/~pesu/raskaudenalkaminen.php

Muokkaan vielä. Ehkä tosiaan ton raskautumisajantaulukon jälkeiset tekstit parempi jättää lukematta. Tulee vähän lohduton olo jotenkin siitä, että millaisen urakan takana tuo koko hedelmöityminen on. Mutta pakkohan sen on loppupeleissä isolla joukkiolla onnistua, koska meitä on niin paljon täällä. Ei se kyllä lämmitä, jos ei omalle kohdalle satu.

Me ei olla vielä suunniteltu mitään "taktiikkaa" millä aletaan vauvaa yrittämään. Saan kierukan pois 9.9. ja saa sitte nähä miten kierrot tasottuu jne... Aiemmaltaan voin sanoa, että ollaan ovulaatioaikaan heiluteltu peittoa joka päivä :D Mulla on kahdesta aiemmasta lapsesta tärpänny heti toisella yrityskiekalla eli taktiikka on ollut toimiva ;)

Nyt ei vaan jotenki malttais oottaa, että yritys alkaa. Tuo kolmas lapsi on varmaankin meidän viimeinen, joten sitä nyt odotan jotenkin aivan mahdottomasti. Tuntuu, että "meidän porukasta" puuttuu vielä yksi :heart:

Yhteistyössä