Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Minäkin tosiaan sh:ksi opiskelen ja teoriajaksoilla koulua on hyvinkin tiiviisti ja perusluennoilla 80 % läsnäolopakko ja asiantuntijaluennoilla oltava kaikilla. Harjoittelutunneilla myös kaikilla oltava. Plääh! Harjoittelujaksot onkin sitten asia erikseen. Onneksi on vika vuosi edessä, niin pääsee tuostakin laitoksesta eroon. :D
Oho, no teilläpä on erikoista =) Meillä ei perusluennot ole pakollisia ollenkaan, paitsi aina ne ekat luennot. Ja sitten voi olla joitain pakollisia osioita, mutta aika vähän. Ja tietysti kaikki harjoittelutunnit on pakollisia, niistä ihan allekirjotukset ja leimat otetaan itelle. Mutta meillä nuo on silleen sekoitettu keskenään, että on noita labroja ja pakollisia ja vapaaehtoisia luentoja jne. Ja sitten harjoittelujakso, mutta senki voi valita vähän miten haluaa...kesälläkin voi suorittaa. Eli meillä on tosiaan aika paljon vapaampaa, mitä ainakin ite pidän positiivisena, kun oon aika eri tyylinen oppijana. Eli suomennettuna en muista luennoista mitään, niin ne on mulle käytännössä melkonen pakkopulla vaan sitten. Kotona sitten käytän aikaa noihin opintoihin, teen omalla tyylilä ja silleen saan parhaat numerot..noissa on ihan eroja, että jos istun luennot niin saan vaan 2-3 ja sitten kotosalla oppiessa saan nelosesta ylöspäin.

Toisaalta meillä on sitte njumalaton kasa tehtäviä ja ryhmätöitä, kun ei ole tunteja niin paljon pakollisia jne.

Miekin opiskelen sh/kätilöpuolella.. Meillä harjoitustunneilla 100%, joillain kursseilla missä ei koetta 80%, muuten saapi mennä ja tulla miten haluaa, mutta sitten turha urputtaa, jos missannut jotain.. Ite siis opiskelen Savonia amk:ssa.. ja nyt aloitan aikuislukion! :D Käyn sitä tässä samaan aikaan ja tarkoituksena jo vuoden päästä kirjoittaa matematiikka ja terveystieto (-> miksiköhän tuon valitsen reaaliksi :D ) ja sit 2011 kirjoittaa äikkä ja enkku.. Tosin katsoin kaikki noi kokeet ja osaisin jo noihin vastata nyt :whistle: Eli voisin vaikka nyt syksyllä huvikseni kirjoittaa kaikki ja käydä sit kurssit vasta.. :p Äikkä ois ehkä eniten takkuava vaikka aina ollut peruskoulussa 9-10.. Mut ajatuksena saada valkolakki samalla kuin kätilön paperit 2011 ja en aio kertoa kenellekään mitään ennen kuin se on tehty.. paitsi toki miehelle ja ystäville.. mut perhe/suku saavat tietää vasta jos valmista tulee.. :)

Mulla vähän sama homma, tekis mieli opiskella avoimessa yliopistossa vähän sivussa..samaa aihetta kuitenkin sinällään. En haluais kellekkää kertoa. Mutten tiedä tohdinko, ku pelkään et vaikka palan loppuu yhtäkkisesti tai jotain..toisaalta onneks noi ois superjoustavia, siks ne kiinnostaa. Ja jopa saisin hyväksiluettua kumpaanki suuntaan sitä sun tätä. Ainoa vaan ,että ovat maksullisia. Sepitinkö minä jo nämä? Mietin vaan koko ajan noita, tekis mieli soittaa ja kysyä noista :D Varsinaisesti siis en noilla tekisi loppupeleissä mitään, koska nuo shn hommat on nyt ainaki se mun juttu. Mutta toisaalta kiinnostais syventää vähän erityylisesti opintoja ja muutenkin, akateemius sinällään..arvostan ite sitä. Toisaalta voinhan suorittaa vähemmän opintoja, en tarkota että pitäis mitään maisterin papereita lähtee hakemaan..vaikka kandit..tai sitten vieläkin pienempää. Onhan sitä opinnoista aina etua.

Mulla on muuten luennoilla se, etten muista niistä tosiaan mitään nioden mun keskittymisjuttujen tähden, niin vaikka siellä kerrottais jotain tärkeetä, niin se menee noin 99% ohi :D Tuli mieleen, ettei meillä ole ollut yhtään kurssia vieläkään, jossa ei olisi koetta. Taino yks kurssi on, mutta se on oikeestaan semmonen labra+tieto=100% läsnäolo, joten sitä en oikeen laske sellaiseksi. Meillä on aina kaikista tentit ja muut. Minä oon vielä niin hyvä, että unohdin keväällä kaks kertaa mennä yhteen! Että ens kerralla onnistuttava..mutta tämmöstä tämän mun muistin kanssa. Nykyinen kännykkäki on vähän ärsyttävämpi kalenterin kans, niin ei tuu käytettyä. Ja kaks paprukalenteria löytyy, toinen seinältä. En silti muista, kun jotain kiinnostavaa tulee vaikka koneella eteen.

Jännää, että vois ensin kirjoittaa. Tosin en muista omista lukioajoista, että ois kait meilläkin voinut varmaan kirjottaa jo jotain ennen ku ois käynyt..mutta käsittääkseni niisäs tais olal ehtoja..ja noh, käytännössä sillon olikin parempi ensin lukea ja tehä sitten kokkeet =) Miten sait möhkis tuohon innostuksen? Taino paraskin kysyjä, kun itekki tuosta yhdestä intoilen :D

Rupesin miettiin, että meille periaatteessa tarttis läppärin. Siis jo se, että saan kouluhommia tehtyä eri paiakoissa (tärkeää mulle vaihdella paikkoja) ja sitten se, että mieski vois välilä olla koneella. Mut en tarttis sen kummempaa, kuhan se netissä menis ja jaksais pyörittää hyvin wordit ja kumppanit..jasiinä mielessä hyvin, etten kestä jos se koko ajan pätkii ja kötkii ja köhii. Lentää näpsäkästi seinään semmonen pikkunen läppis :saint:

Mites teillä on muuten opiskelujärjestykset? Varsinkin jos lapsukaisia? Siis varsinkin kotona? Vai teettekö kaiken jossain muualla? Vai pystyttekö yhtä aikaa syöttämään, vaihtamaan vaipat, kuuntelemaan puolisoa ja vielä näpyttelemään läppäriä? Ehkä imuroimaan siinä samassa? :D

Taidan soitella tonne yliopistoon..mulla on joku pakottava tarve selkeesti nyt.

Heippa kaikille!

Opiskelujuttuja ootte näköjään miettinyt :) Muakin jännittää vähän, että jos tärppäisi heti ensi kuussa (epäilen), että miten sitten kun pitäisi ensi lokakuussa olla gradu valmiina. Ja jos tuleekin hirveät aamupahoinvoinnit ja koulunkäynti kärsii.. mut sit vaan totesin, että tästä lapsesta on jonkun aikaa jo haaveiltu ja tulee mitä tulee. Eli Metsätähtönen, ajattelin siis pitää kuukauden loman vauvan jälkeen jos tärppäisi ennen tammikuuta, ja sit kirjoitella gradua iltaisin kun mies on kotona ja päiväunien aikaan. Varmasti väsyttää, mut sovitaan, että mies herää tietyt yöt jos seuraavan päivän kirjoittelen, jne. Eiköhän se siitä :)

Möhköfanttis, selvisikö ollenkaan se sun kohtu-juttu? Luin hirveellä vauhdilla kaikkien kirjoitukset läpi niin anteeks jos multa meni jotain ohi. Toivottavasti kaikki on hyvin!!

(.) Gyneaika kontrollipapaan saatu, 4.9. Saattaa mennä syyskuun ovikset ym ohi. Olettaen tietty et tulos on ok :/ Muuten siihen sähkösilmukkaan ja tulee pari kk lisää odotusta. Mutta ei tässä hirveä hoppu olekaan, kauhea vauvakuume vaan heheh.

Mä otan tänään varaslähdön viikonlopun viettoon, joten voikaa neidit hyvin :wave:

Lintsi

Muutoksia suunnitelmiin :) Soitin itse koululle ja kysyin tarkemmin asioista. Selvisi, että voin käydä vain kirjoittamassa yo-kirjoitukset, millekään kurssille ei tarvii koskaan osallistua (olen käynyt yli 2.5 vuoden ammattitutkinnon).. Eli koska en tarvii lukion päättötodistusta mihinkään, niin en mie nyt turhaan lue mtn ruotsia, fysiikkaa, kemiaa jne.. :D Eli teen siten, että nyt opiskelen vain enkkua, matikkaa (lyhyt) ja äikkää.. kirjoitan ensi keväänä jo terveystiedon, koska siihen en tarvii ollenkaan lukea ja sitten viimeistään ensi syksynä loput.. Eli yritän saada yo-lakin jouluksi 2010 :)

Lintsi: Ei ole vielä selvinnyt.. ed. kipuilee, menkat ei ole alkanut, vaikka pitäisi.. odottelen poliaikaa..

Metsis: Innostus tulee siitä, että a) toisella puolella suvussa ei yhtään ylioppinutta ;) b) haluaisin joskus lukea opettajaksi ja siitä varmaan hyötyä ja c) oishan se kiva sanoa kirjoittaneensa ylioppilaaksi alle 2 vuoteen :LOL:

Möhkis, kuullostaa hyvältä jos ei tartte kurssin kurssia istua. Mulla itellä meni yo:t melkosesti penkin alle, ku en jaksanut oikeen keskittyä lukemiseen. Mutta yo-todistus taas sitten onki tosi hyvä. Mutta kun sulla on jo ammattikoulusta paperia tms, niin..on sitä arvosanaa jo.

Mulla on hirvee hinku, että haluaisin ton wii-jutun..siis sen, millä vois kotona vaikka kuntoilla samalla :D Jos ois tylsää, niin se vois olla kiva. Mutta ei varmaan tulis käytettyä, varsinkaan hintaansa nähden. Plus en ymmärrä noista vehkeistä mitään..en oo pelannu vuosikausiin yhtään mitään..ja viimeks meillä oli pelikonsolina se Nintendo..että joo. Ja Mario Bros tietysti pelinä. Muita en muistakkaa..

Lintsi, joskus sitä tuntuu, että se vauvakuume pakahuttaa niin että korvistakin jo pursuaa ja pää räjähtää. Mutta toisaalta välillä se on taas sellanen kiva pikku lisä elämässä =) Kuitenki helpottaa, kun tiiät aika tarkoilleen nuo aikataulut jne..niin ei tartte märehtiä kuin sitä, miten sen ajan viettäis :D

Onkohan tehty tutkimusta, että miten kovin vauvakuumeiset ihmiset reagoi, jos ei tärppää 6kkn sisään? Mietin vaan, että onko täältä suoraan linkki jonnekki "höyrähtänee vauvakuumeiset"-osastolle..että tullaan hakemaan autolla pihasta ja niin edelleen B) Tietysit tutkimus on siinä mielessä vähän huono, koska jos joku tulee yllättäin raskaaksi..niin ei siinä paljon kysellä loppupeleissä, että oletko valmis. Paitsi tietysti abortti on vaihtoehtona, mutta varmaan aika monelle tosi vaikea paikka. Joten joo..ehkäpä tuota ei voikaan mitenkään eirkoisemmin miettiä.

Yritin nopeesti lukee kaikkien kirjoitukset läpi.

Opiskeluja moni miettii tai opiskeleekin jo. Mä ite suoritin lähihoitajan opinnot loppuu kun meidän kaikki kolme lasta oli syntynyt. Välillä oli tosi rankkaa kun jotain tehtäviä piti tehdä koneella ja lapset oli pieniä. En enää lähtis opiskelee, mut nostan hattua kaikille niille jotka sen jaksaa lasten kanssa tehdä. =)

Meillä on huomenna miehen kanssa sinne klinikalle meno ja ottavat miehestä ne infektio näytteet ja ettei oo hiviä sun muuta kuppaa... Vähän jännittää et millasella aikataululla täs lähetään nyt eteen päin menemään :ashamed:
Tyhmästä jännitän kun oon saman lääkärin luona käyny jo aikaisemmissa hoidoissa, et sillee ihan tuttua, mut joku kuitenkin saa mahan purut ihan sekaisin ja perhosia lentelee vatsassa
:LOL: Apua!!!

Meen kuitenkin huomenna töihin, mut saas nähä miten työn teko onnistuu :heart:

Möhkis Ootko saanu viel mitää lisä tietoo siitä sun kohtu tilanteesta. Koskas sul olikaan se aika sinne polille???

Pitäis viel muutama työasia hoitaa ennen nukkumaan menemistä...

Palailen taas asiaan kun on jotain kerrottavaa =)

Täällä sujuu terveysjutut hyvin, vaikka edelleen laiskasti käyn salilla ym.

Ärsyttää, kun mulla oli oikeen juttu, mitä tulin tänne varta vasten esittämän ja unohdin sen nyt tietysti. Oih ja voi.

Yritän taas tuota kahvia vähentää, tänään sais juoda vain sen kolme kuppia. Ei yhtään enempää. Ja nekin ennen klo 12. Lisäksi pitäis siivota loput (imurointi ja moppaus)..ja ne on just ne ärsyttävimmät vaiheet :D Kaikki muu on tehtykki. Puh. Olis kiva semmonen ittekseen imuroiva vehje. Siis minä ihan tykkään moppaamisesta, se on jopa mukavaa puuhaa..(vaikka käsi ei pidä, mtu ei se näin pienissä jutuissa suutu)..mut en tuota imurointia jaksa sitten yhtään. Vaikka isinä näkeekin näin koiraperheessä näkyvimmät tulokset. Silti inhoon sitä.

Mitäpä viikonloppusuunnitelmia? Mulla ei mittään muuta kurennosti vaan ja ehkä jotain hyvää sapuskaa vois kehitellä. Mua on nyt muutamana päivänä väsyttäny ihan älyttömästi, en tiiä miksi. Inhottavaa.

Ja huomasin just, etten mitenkää saa tukasta tarpeeksi pitkää häihin, että joo :D Pitää kampausasiat sitten miettiä. Kun en haluais tukkaa ylös jne.

Pikainen tilanne katsaus:

No, niin lääkärissä käyty ja kaikki meni hyvin =) Hoitosuostumukset kirjoitettu....:attn:

Huomenna pistän ekan lääkkeen ja sit vaan odotellaan et kuukautiset alkaa =)

Eli meillä on nyt sitten hoidot menossa :heart:

Unikeiju Onnea hoitojen aloituksesta :) Ja ei ole mulla selvinnyt tuo kohtutilanne.. menkat nyt myöhässä.. taas.. yleensä alkaa terojen jälkeen n.2pv jälkeen, nyt ei ole alkanut vieläkään :( 4pv menossa.. eli kroppa temppuilee ihan kunnolla :(

Kp 12! :wave:
Tää osti elämänsä ekat ovulaatiotestit, ja ajatteli koittaa löytää ovulaation varmasti niiden avulla. Veikkaampa ovista maanantaille. Peitot heilumaan vaan. ;)

Unikeijulle piti lähettää onnentoivotukset! :heart:

Ja Möhköfantti: voisitko siirtää mut "haikaralle kutsu lähetetty"- osastolle, kun kerran nyt tjottailun makuun ollaan päästy. :heart:
TJOT 08/09

Möhkis Oisko kuitenkin mahdollista et olisit raskaana???

Nyt näin iltasella kun sain lapset nukkumaan pistin sen ekan piikin ja nyt vaan odotellaan sit kuukautisten alkavan lähipäivinä.

Kiitoksia onnentoivotuksista, niitähän tässä kyllä kaivataankin.... :heart:

Onnea myös kaikille jotka ovat jo yrityksen aloittaneet.... :hug:

Unikeiju En usko.. enkä rupea testaamaan.. Gynenpolille aika joskus kuukauden sisään, sen odotan.. Nyt siis 4pv menkat myöhässä..

Aloitin viikko sitten laihdutuskuurin. Tarkoituksena tiputtaa 12 kiloa vuoden aikana. Ekan viikon saldo -1.4kg :) Painoindeksi tippunut 26.6-> 26.2 ja prosentteina lähtenyt n.2%

Möhkis, painonmuutokset myös voi vaikuttaa menkkojen aikojen heittelyyn =)

Täällä kyllä niin sataa ropisee, että melkoseksi sisäpäiväksi meni. Leffa katottiin ja nopsaa käytiin viemässä takas..vähän pelattu lautapeliä..ei kyllä yhtään mitään muuta =) Ja naapureilla on hirvee krapula :LOL: Autoin vähän imuroimalla :D

Metsis: Juu tiedän.. mutta viimeksi,kun oli terot, laihdutin 7kiloa eikä silloin vaikuttanut.. Ja nyt en ole sinänsä laihduttanut, lähinnä muuttanut ruokavaliota terveellisemmäksi ja aloitin laihduttamisen, kun jätin terot, eli ei se voi vaikuttaa..

.. ja tänään ollut todella heikko olo.. vatsatauti tulossa tai ehkä possuflunssa?

Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat :wave: Minä odottelen lapsia kotiin kun ovat olleet viikonlopun isänsä luona. Toivottavasti Möhkis ei mistään vakavasta ole kyse, mutta huolestuttaa varmasti. Hienosti olet saanut painoa tiputettua ja aluksihan sitä yleensä lähteekin helposti ja nopeassa tahdissa.

Minulla elämäntaparemontti on kestänyt 2 kuukautta ja 8 kiloa paino tippunut :D Ensimmäiset neljä viikkoa meni tosi helposti ja painoa saattoi tippua jopa 1,5 kg per viikko mutta nyt tuntuu jämähtäneen tuohon -500 g per viikko mikä on ihan hyvä pysyvän painonpudotuksen kannalta. Viime viikolla tuli kuitenkin vähän plussaa :kieh: On alkaneet herkut taas maistumaan, mutta syön sentään muuten terveellisesti. Punnituspäivä minulla kerran viikossa. Bmi nyt 34,4 ja hurjahan tuo, mutta kaksi kuukautta sitten oli vielä 37,6. Liikuntaa en edelleen jaksa yhtään harrastaa, mutta jotenkin pitäisi siihenkin motivoitua kun eihän paino ikuisesti pelkällä ruokavaliolla laske. Varsinkaan kun tulee näitä retkahduksia :ashamed:
memmu84 kyselit möhkikseltä miten painonpudotus onnistunut ja minäkin voisin kertoa oman kokemukseni. Eli minun kohdallani auttoi ihan vaan suht säännölliset ruoka-ajat ja että lautasella on aina (no melkein aina) puolet kasviksia ja salaattia. Syön vaihtelevasti yhden tai kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Jos otan ruokaa lisää ni kasviksia tai salaattia oltava lautasella yli puolet. Minulla on pakko olla noita rehuja kun en muuten osaa ottaa ruokaa kohtuullisesti. Leivältä olen jättänyt rasvan pois jos päällä on muuta kuten kurkkua ja leikkelettä. Jos syön leipää aamu ja iltapalaksi ni kaksi palaa on raja. Ennen söin aina 3-4 palaa. Vaaleaa leipää koitan välttää. Iltanapostelua olen vähentänyt huomattavasti, mutta en ole jättänyt sitä kokonaan. Herkutellutkin olen lähes päivittäin, mutta vähemmän kuin ennen. Ihan niin, että jos ennen söin 4 piparia kahvin kera ni nyt syön 2 piparia.

Eli suomennettuna ja tiivistettynä: Samaa ruokaa kuin ennenkin, mutta vähemmän ja kasviksia tai salaattia aina lisäksi. Leivältä rasva pois kun laittaa esim. kurkkua tai paprikaa kostukkeeksi leikkeleen kanssa. Herkuttelua ei kannata kokonaan kieltää. Joko yksi selkeä herkkupäivä viikossa tai sitten vaikka päivittäin jotain pientä. Missään vaiheessa tämän kahden kuukauden aikana en ole nälästä kärsinyt.

Tosissaan ensimmäinen kuukausi meni helposti, mutta nyt olen lipsunut turhankin paljon. Leipominen on kivaa ja joka viikko tullut jotain tehtyä ja syötyäkin sitten ihan reilusti noita tekeleitä. Myös pizzeriaruokaa tulee syötyä viikottain :headwall: Kuitenkin normaalia kotiruokaa syön edelleen kera kasvisten ja salaatin ja suht säännöllisesti muutenkin. Tuo herkuttelu siis jälleen lisääntynyt, mutta on kuitenkin vähäisempää kuin ennen. Saa nähdä miten nyt jatkossa käy. Olin päättänyt ettei vauvan yritys ala ennen kuin vaaka näyttää -10 kg. Kaksi kiloa olisi siihen vielä matkaa. Toki on tarkoitus jatkaa tätä remonttia jatkossakin. Nyt vaan jotenkin vaikea vaihe menossa ja muutenkin kaikkea meneillään nyt. Ei jaksaisi kaikkea yhdellä kertaa. Onneksi tiedän tämän olevan ohimenevä vaihe elämässä ja loppuvuodesta pitäisi helpottaa monien asioiden.

Onnea ja peukkuja kaikille joilla yritys jo alkanut ja muillekin tietysti! Minua jännittä että minkä pituinen tästä kierrosta nyt tulee. Edellinen oli 28 päivää joten vanhan kaavan mukaan nyt olisi pitkä kierto vuorossa. Katsellaan katsellaan...

Minä tein itselleni listan, että paljon kaloreita saan syödä per päivä.. Nykyisellä BMI:llä se on 1450-1550kcal per päivä, kun haluan tiputtaa vielä paljon painoa.. Jossain vaiheessa tuo menee 1400-1500 per päivä, mutta sitten kun olen tavoitepainossa, saan syödä 1600-1700kcal, Pidän ruokapäiväkirjaa joka päivä ja kirjaan siihen KAIKEN.. syön siis jäätelöä joka päivä, mutta se vie aika paljon kaloreita.. olen myös huomattavasti pienentänyt annoskokoa ja syön yhden lämpimän ruuan päivässä, jonka kaloripitoisuus on 550-700kcal (sis. ruoka, salaatti ja maito).. Liikuntaa tulee koiran vuoksi päivittäin, mutta sitä en laske ruokailuihin.. Eli ruokavaliomuutoksilla eteenpäin :) Ja säännölliset ruokailut, ainakin jotain pientä purtavaa joka neljäs tunti yritän päivisin syödä. Esim. Fitnes täysjyvämurot on parhaita ja ennen olin jugurtin suurkuluttaja, nyt syön kevytmustikkakeittoa (kaloreita lasillisessa vain 30)..

Mutta jospa tässä vauhti pysyisi hyvänä.. Olisihan se kiva päästä jo ennen joulua alle 70kg :)

Painon pudotuksesta sen verran että mulla melkein sama käytäntö kuin möhkiksellä. Mä vaan lasken niitä painon vartijoiden pisteitä ja hyvin on nyt menny. Pienensin kanssa annoskokoa ja lisäsin paljon salaatti, tomaatti, kurkku ja porkkanoita ym. Tuntuu et vaikka noin vähäkin on tippunu niin on ihan erilainen olo. Mä jätin toisen lämpöisen ruuan pois. Syön pieniä välipaloja, hedelmiä tai jotain muuta "kevyttä".
Nälkä tuntui muutamana päivänä mut sit otin jonkun hedelmän millä nälkää sai taas tasattua.
Mulla välillä menee vähä överiks toi syömis juttu eli viime viikollakin kahtena päivänä en syönyt aamupalaa ja sit söin vasta viiden aikaa illalla. No oli huono olo mut nyt viikonloppuna kyllä tasaantunut ja oon muistanu syödä neljän tunnin välein jotain pientä. Pisteet on riittänyt joka päivä eikä ole yli mennyt.

Adamallahan on hyvä tahti =) Tosiaan, oon ite sen verran lueskellut aihetta, että tiputustahti ei kannata olal alun jälkeen enempää kuin 1kg per vko. Koska sitten oli jo ihan huomattava määrä, mitä sitten lihaksia tippuu. Eli oliko jopa kolmannes kilosta..tai neljännes. Eli liikaa :saint: Alussahan sitten yleensä lähtee nesteet liikkeelle, joten voi nopeesti humpsahtaa kolmisenkin kiloa. Ainakin näin itellä. Ja sitten sekin, että mitä enemmän tiputettavaa on, yleisesti sen rivakammin sitä aluksi lähtee..ettei kannata huolestua. Toisaalta jos on älyttömästi kitukuureilua ja jojoilua takana..niin voi olla, että onkin paljon vaikeuksia. Ei siis ihan passaa luottaa kuitenkaan näihin suht yleispäteviin juttuihin.

Memmu kysy tuossa noista laihdutusjutuista. Itelleni sopii tuo karppaus, mutta jos menet virallisterveellisellä..niin hyvin onnistuu just, mitä adama ja möhkis ja unikeijukin sanio..ruokamäärää pienennetään. Tilalla sitten salaattia. Ja kannattaa pienentää nimenomaan turhista, esim. perunoita voi kolmen sijasta ottaa yks (ne on ihan tyhjää energiaa)..vähän vain pastaa jne. Tuolla jo pääsee aika hyvin alkuun. Ja jos on pakottava tarve syödä suklaata, ottaa sen suklaalevyn sijasta patukan..eli aina pienentää noita herkkuttelujuttujakin jne. Mulla noita juttuja ei ole, mutta se onkin vähän eri homma tuossa karpissa. Mutta menee silleen, kun hyvältä tuntuu. Kuitenkin laihdutuksessa toimii se ruokavalio, liikunta on vähän kuin plussaa jos sitä harrastaa..mutta pääroolin tekee ruokavalio. Ja jos jaksaa, niin voi käydä vaikka kuntosalilla, jolloin lihaksia tippuu vähemmän. Aerobisella ei ollut samoja vaikutuksia, mutta muuten siitä on hyötyä =) Ja ruokapäiväkirja myös auttaa hahmottamaan, mitä tulee syötyä.

Täällä on kyllä masentavan harmaa sää. Pitäis loppuviikosta käydä ostamassa joku juttu veljen häihin+ristiäisiin..siis päälle! :D En vielä viitti, ku mulla tippu tuossa painoa parin päivän sisään melkeen 2kg (nestettä)..niin käyn vasta sitten ostamassa, kun tartten sen kirjaimellisesti päälle. Mullakin on tosiaan hyvin menny, välissä unohduin vahingossa vaan ylläpidolla menemään, kun en muistanut että piti laihduttaa. Hyvä muisti! =) Nyt oonkin karistellut jo vaikka mitä, kirjotan aina ylös mun ruokapäikkyyn nuokin jutut..en muute muitsa niitä.

Voi että..täällä on taas vauvakuumeiltu. Puh.

Mulla ei kyllä painonvartijoissa tippunut paino ei millään :|

Mulla toimii vaan se, että syö ns. järkevästi (lautasmalli, oikea annoskoko), jättää herkuttelut vähemmälle, samoin siiderin, ja lisää liikuntaa. Ja liikuntaa pitäisi olla reilusti... Nyt ollaan ryhtymässä tälle ruokaremontille, eli syödään jo nyt ihan ok, jätetään herkkuja ja alkoholia pois. Samoin aloitetaan juoksu ja mietin kuntosalikäyntien aloittamista (on vaan pirun kallista, jäsenyydet 70? kuussa ja ylöspäin :/ )

Täällä odotellaan odottamisen odottamista edelleen. Tuossa tammikuussa pysytään. Täälläkin opiskelut on itsellä kesken, mies valmistuu jouluna insinööriksi. Myöskään mun mielestä ideaalitilannetta harvoin on, jos on koulusta valmis niin uraa pitää tehdä ym. Kun haluaa lapset suht nuorena niin aloitettava on :D

Yhteistyössä