Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

R86
Tervehdys taas:)

Oli pakko tulla avautumaan. Mun vauvakuume alkaa mennä jo liian pitkälle. Teen jo mielikuvitusostoksia huuto.netissä :eek: Kattelin tässä just äsken yhdistelmävaunuja ja vauvojen vaatteita :eek: Sen jälkeen menin tonne makkariin hypisteleen kaverin vauvalle ostamiani 80cm bodeja (vauva syntyi toukokuussa, mutta pääsen katsomaan vasta elokuussa ni halusin ottaa varman päälle ja ostaa ison, että sopii joskus päälle) :eek: Siis mikä mua vaivaa?!

Mä vaan toivon, että tulisin raskaaksi kun yrityksen aika on... Mutta mulle on sanottu jo 14-vuotiaana,että se voi ottaa ainakin pidemmän tovin kuin tavallisesti :/ Pitää kuitenkin jättää tämä, niin kuin muutkin asiat tässä elämässä taivaallisen Isän huoleksi:) Kaipuu vaan on niin kova! Ihmettelen miksi, täytänhän loppusyksystä vasta 23v. No mulla on kummitellu nuo lääkärin sanat mielessä jo teinistä. Toisaalta olen onnellinen, että tiedän jo tässä vaiheessa, että raskautuminen voi kestää. Näin osaan valmistautua ja aloittaa yrityksen kohta enkä odottele 30v rajapyykkiä. Äitini oli 36v saadessaan mut. Ei pitäny koskaan raskaaks ees lääkärin mukaan tulla ja luomusti yrittivät 6kk ja sit mä ilmottelin tulostani:) Tosin raskaus oli muuten täys helvetti ja jäin ainooksi:/

Tällästä "tajunnan virta" tekstiä tällä kertaa:) Tekee hyvää selvitellä välillä ajatuksia peilaamalla niitä muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksiin:) Kiitos kaikille, että ootte olemassa :hug:

Moi!

Täällä ne menkat sitten yöllä alkoivat. Joten homma selevä. Pientä pettymystä ilmassa, kun nyt ehti jo niin asennoitua... mutta, kohti uusia haasteita ja syyskuuta! :)

HayLina tsemppiä yrityksiin! Ja samoilla linjoilla minäkin, tässä ketjussa on tosi hyvä henki!

PikkuVarpunen millaisia oviksen merkit sinulla on? Kun mullakin tosiaan yleensä kellon tarkka kierto, mutta oviksen tunnistan tositosi harvoin.. ja silloinkin kun tunnistan, niin yleensä merkkinä on sellainen kirkas vuoto/lima (sori nämä mun yäk-jutut, toivottavasti mukana ei ole herkkiä! :) ). Muita merkkejä en ole havainnu.. ja en oo ihan varma, että onko mun ovis edes siinä kohdassa kiertoa kuin normaalisti pitäis... kun esikoinenkin saattoi saada alkunsa aika ihmeelliseen aikaan :D

Unikeiju-79 se taisi nyt mullakin olla sitä, että kun mietin ja stressasin, että olenko raskaana..eli kroppa teki sen takia temput.. mutta parempi tämä nyt näin oli, koska ikäero olisi vielä suht pieni... vaikka edelleen olen sitä mieltä, että lapset saadaan. eli on otettava se mitä annetaan.

repeämät niin... itse repesin aika pahoin. muistan tunteneeni sen ponnistaessani, koska en ehtinyt saada epiduraalia (vaikka synnytys kesti 14h... ) ja mulle ei edes kerrottu montako tikkiä laitettiin. ja tikkauskivut olivat kovat, enkä pystynyt keskittymään vauvaani mahan päällä vaan jouduin pyytämään miestä nostamaan pojan pois, etten tipputtaisi häntä. ja poika oli syntyessään aika pikkanen kuitenkin 3075g ja syntyi ihan normaalisti. Mutta jotenkin mun paikat sit vaan repes ihan kunnolla. ja synnytyksen jälkeen olin ihan varma, että en halua enää sitä kokea. Mutta nyt on jo ihan eri mieli, eikä repeämät pelota, koska niistä kuitenkin paranee täysin! olisi ihanaa päästä taas synnyttämään! :heart:
Ollaan me naiset hulluja! :)

R86 toivottavasti teillä tärppää luomusti, kun sen aika koittaa! Koita olla stressaamatta asiasta, vaikka eipä se helppoa kyllä olekaan... mutta onneksi olet tosiaan vielä nuori ja on aikaa yrittää!

Möhköfanttis ja kaikki muut me kuumeilevat... voimia kuumeiluihin! :)

Kovasti on tullut taas juttua tänne, kiva homma :) En kyllä ikinä muista mitä kaikkea on kyselty kun tätä omaa viestiä kirjoittaa :ashamed:

Repeämistä joku kyseli. Pojasta eli esikoisesta repesin jonkin verran ja episiotomiakin tehtiin. Repeämä ei kuitenkaan ollut pahimmasta päästä, mutta istuin lasten uimarenkaan päällä seuraavat 2 tai 3 viikkoa. Tuollainen puhallettava rengas on muuten ihan paras tohon hommaan. Tytöstä en revennyt juuri ollenkaan ja episiotomiaakaan ei tehty. Muutama tikki vain laitettiin. Hassua noissa minun synnytyksissä on se, että pojasta en muista ponnistusvaiheen erityisemmin sattuneen vaikka siis repesin pahemmin ja mitään puudutusta ei ollut. Tikkien laittaminen sattuikin sitten enemmän. Tytöstä teki ponnistaminen aika kipeää vaikka sain ilokaasua käyttää koko ajan ja tyttö oli pienempi muutenkin. Haikeena näitä muistelen. Pääsisinpä joskus vielä tositoimiin ja toivottavasti te kaikki muutkin :wave:

Ovulaatiota en ole ikinä tunnistanut. Epämääräisiä nippailuja on välillä läpi kierron. Valkovuodosta joskus osaan epäillä, mutta minun kohdallani se ei ole kovinkaan varma tunnistuskeino.

Kovasti tsemppiä jo kaikille yrityksen aloittaneille :attn: Perästä tullaan. Menisipä kaksi kuukautta nopeasti. Meillä ne muuttohässäkät kohta päällä ja välit miehen kanssa tosi kireät. Ei olla kyllä kumpikaan YHTÄÄN remontti-ihmisiä. Ei sitten nappaa ollenkaan, mutta pakko vain tehdä :/ Ihan kauhea pelko tuosta elokuusta kun lasten koulu alkaa ja kaikki hommat siinä päällekkäin :( Vauvakuume jää varmaan vähän taka-alalle siinä kohtaa.

Ei nyt muuta tällä kertaa. Taidan kuulla nukkumatin kutsuvan |O

Tässä olisi uusi palstailija. Vauvakuumetta on ollut enemmän ja vähemmän nyt noin vuoden ja eilen jätetty pillerit pois, joten yritys voi alkaa. jännittää =) Olen 24 ja mies muutaman vuoden vanhempi. Nyt on jää murrettu ja tästä on hyvä jatkaa juttuja, toivottavasti huolitte joukkoon kuumeilemaan :wave:

Mulla nyt jää varmaan osaan vielä vastaamatta, jatkan lisää jos jotain unohtuu :D

Meillä kotityöt menee niin, tai ainakin ite ajattelen (kuten mieskin), että se joka tuo vähemmän pöytään leipää..tekee enemmän kotitöitä. Eli suomennettuna meillä mies tuo enemmän rahaa talouteen (ja se myös käytetään yhteisesti), niin minä teen sitten enemmän kotitöitä. Tilanne olisi sitten päinvastion, jos minä toisin enemmän sitä rahnaa. Lisäksi ite oon muutenkin aika aktiivinen, eli sillä välin ku aamulla tippuu kahvi, niin tyhjennän vaikka tiskikoneen jne. Oon vähän smemonen, et teen ohimennen paljon asioita. Tykkään siis ihan siivoomisesta. Lisäksi varsinkin tavallisena arkena tykkään siivota isllee, että oon yksin kotona..eli mies on pois alta ja sit ku hän tulee kotiin, niin meidän ei tartte yhteistä laatu-aikaa käyttää johonki siivoomiseen, vaan voidaan tehdä kahdestaan mitä sitten halutaan. Mies on kyllä hyvä siivoomaan ja tekee ite ihan oma-alotteisesti jotain, jos tarttee. Ja ennen tiskaili astioitakin jne, nytei enää tartte sentääs. Mut meillä on ihan yhteisymmärryksessä tämä asia :LOL: Kahden entisen kans oli näissä ongelmia ja olinki jo päättäny, etten ota mitään mammanpoikaa huollettavaksi, jos kummatki tuo saman verran kekoon rahaa jne.

Tervetuloa, Greta :flower:

Minä oon samaa mieltä, kuten joku tossa saniokin mutten nyt löydä millään..eli mielestäni ei voi ns. salaa jättää pillereitä syömättä tai myöhästellä niiden kans. Oon aika tarkka noissa ja otan aina joka aamu samaan kloaikaan ne. Kuuluu aamurutiiniin =)

Adama, mikä tuo puhallettava rengas siis on? :ashamed:

R86, hyvin oon pärjännyt. En ole kertaakaan sairastellut uudessa kodissa -vieläkään! tämä on jo suorastaan ihme.

Mulla on tässä menny superkrapulassa olo, vaikka tuparit oli kyllä mainiot. Mutta voin sanoa, että ei huvita juoda enää seuraavaan sataan vuoteen. Taidan pysyä sokerittoman limpparin linjalla jne :LOL: Tosissaan aattelin, et voisin ite toimia kuskinakin, jos tarpeen. En juoda kyllä jaksa..meni ihan puhti :D

Joku kans puhu viiden vuoden ikäerosta. Ite oon tämmönen vidien vuoden ikäeron lapsi ja voin sanoa, että vallan mainiosti meni. Veljeni oli jo iso, että osas jo yksin leikkiä ja tällee pihalla kavereiden kans. Ja sitten otti minut oikeen lämpimästi vastaan, oikeen ympäri kyliä oli kertomassa, että on pikkusisko :D Ja tosiaan yhdessä me leikittiin, aika pitkään. Joten on aina ollut sellainen ns. suojelusenkeli, jos näin voi ajatella.

Noista oviksista, niin ite en taida tunnistaa niitä. En oo koskaan niitä ajatellut sen kummemmin ja niin pois päin. Oon varmaan joskus tuntenut vähän nipistelyä vatsassa, mutta kun entisellä ruokavaliolla muutenkin tunsin tämän tästä nipistelyjä :LOL:

Kamala vauvakuume täällä kans. Meillä ei vissiin ihan mahdottoman lapsiystävällinen koti ole, kun on kovasti nurkkia ja vaikka mitä pieniä tavaroita alatasoilla. Huomasin, kun kävi tuttavan lapsi meillä kylässä..sehän oli koko ajan joku tavara kädessä ja oli niin pieni, että tykkäs eri toten heittää lattialle kaikkea :saint: Ei tosin onneksi noita meidän tavaroita. Yritystä kyllä oli B) Joten tuli huomattua, että tosiaan pitää rukata sitten tätä meidänkin kotia. Ennen meillä oli lapsuudenkodissa sellaisia koiria, ihan kuin pikkulapsia, että piti tavaroita nostaa korkeammalle. Näiden meidän koirien kans nyt sitä ongelmaa ei ole, koska ne eivät varastele tuollaisia tavaroita..mutta siis pitää taas ilmeisesti ruveta koristeita ja muita vähän sumplimaan uudestaan..kun joskus ehkä se lapsikin on =)

Minäki oon miettinyt vaunuasioita. MItäs mieltä te kokeneemmat olette? Onko yhdistelmä parempi kuin sellainen, johon vaihtelee sen? En osaa tarkemmin sanoa. Mutta vaikkapa Briolla olisi sellaisia, että voi vaunukopan myöhemmin vaihtaa silleen, että ostaa rataskopan (käsittääkseni). Eli onko tämmöinen kevyempi, ainakin jonkun verran, ja kätevämpi? Ei huvittaisi liikaa kuljetella roinia. Toki se on kiinni vaunun ohjattavuudestakin jne. Sitten entä ne kolmirattaat? Itseä kiinnostaisi ne, mutta en tiedä onko ne yhtä hyviä kunnon kävelylenkeillä ja lumessa? Tarkoitan siis hyviä kolmirattaita, esim. ne gessleinit tms. kiinnostaisivat. En tiedä sitten. Tuo brion yks ratasmalli ois kiva, ku se on jotenkin niin pelkistetty ja keveän näköinen. Mutta voi olla, että en sitä valitse vaan jotain emmaljungaa tai gessleiniä. Oon vähän sitä mieltä, että en halua pihistellä tässä vaunu/ratas-asioissa..tuun hulluksi niiden kaa muuten :LOL: Sit oon miettiny, et kannattaisko ostaa erikseen matkarattaat vai ei. Toisaalta jos ne on tosi huonot, niin siinä tulee vaan pahalle tuulelle :D Oon siis sellainen ihminen, että teknisten vempaimien on parempi toimia, tai hermostun :D

Eipä tässä nyt muuta..pitää vielä lukea, kun oli niin paljon juttuja tullut sillä välin, että jotain varmaan unohdinkin.

-metsis

Metsätähtönen tarkoitan ihan lasten puhallettavaa uimarengasta. Niitä löytyy lähes joka kaupasta kesäisin. Se keskustan aukko on tarpeeksi suuri jotta ei varmasti kipeä kohta painaudu uimarenkaan reunoja vasten ja kun puhaltaa napakasti täyteen ni ei myöskään hankaudu pahasti esim. tuolia vasten. Tämä on oikeasti mainio juttu!!

Meillä ei kotitöitä tee juuri kukaan :ashamed: Olemme molemmat tosi laiskoja sen suhteen. Nyt päätimme, että uuden yhteisen kodin myötä on pakko tehdä selvät pelisäännöt siivoamisesta.

Vaunuista en osaa sanoa kuin, että semmoiset vaunut tai rattaat jo heti alusta alkaen, joissa on nouseva selkänoja ja sinne pienelle vauvalle kova tai pehmeä kantokoppa ja myöhemmin ilman koppaa tietenkin. Ei niitä mihin pitää ratasosa vaihtaa erikseen tai minä en ainakaan pidä semmoisista. Makukysymys tämä homma ja merkeistä ei mitään hajua.

Nyt syömään :p

Tervetuloa Greta mukaan kuumeilemaan :flower:

Vaunuista sen verran että meillä ensinmäiset oli sellaset yhdistelmät joissa oli kova koppa ja sen kun otti pois niin sai ratasosan. Nyt haluaisin sellaiset "kevyemmät" eli missä on pehmeä kantokassi. Ihan kivoja vaunuja on jokaisessa merkissä mutta kun me asutaan maalla niin huomioon pitää ottaa se että ne menee kevyesti lumihangessa ja loskassa eteenpäin. Oon surffaillu kovasti jo vaunujakin, mut pitää nyt viel odottaa et tulis eka ees raskaaksi =)

Tänää käytiin kaupoilla shoppailemassa ja pitihän sielläkin käydä ihailemassa vauvan vaatteita.

Täytyy pitää matalaa profiilia nois kaupoissa ettei satu tulee tuttuja vastaan kun ei olla edes lapsille kerrottu että lähdetään vielä vauvaa tekemään. Lapset sen kyllä sit saa tietää kun asia on aivan varma ja on jotain kerrottavaa. Tutut jos sattuu näkemään niin sit ovat koko ajan kyselemässä että no joko on tärpänny ym...

Leffaa katsomaan...

Möhköfanttis, ei ole vielä tyhjennysvuoto tullut.. innolla odotan jotta voi sanoa kp1 yk1 =) Ja esikoista tosiaan meille toivotaan. jännitää onko kierto aluksi miten "normaali" pillereiden jälkeen, kolme vuotta olen niitä syönyt.
Heissan tältä päivältä :)

Heip.

Mie täällä taistelen ittenki kanssa :D Melkeinpä suotuin tai oikeestaan suostuin, että lopetan pillerit, kunhan olen syönyt tuon liuskan loppuun, eli viikko vielä. En kyllä yhtään teidä, että mikä on järkevää ja mikä ja miten uskaltaa :D Viimeeksi kun tosiaan jäin yksin vauvaa odottamaan, kun exä löysi uuden.

Nykyisen mieheni olen tuntenut noin 8 vuotta, mutta me ollaan seurusteltu kohta vasta 8kk.. hyvin meillä menee, vaikka riidelläänkin. Samanlaiset arvot ja halut elämältä kuitenkin. Yhteistä lasta halutaan kovasti kyllä.. mut mie vähän pistän kampohin juuri tuon yksijääämisen pelon takia.. mutta en mie kyllä varmaan ikinä uskalla lasta tehä, jos sitä kokoajan mietin enkä luottaisi. Nykyinen mies on kuitenkin niin eri maata ja paljon vastuuntuntoisempi, ettei mitenkään voi verrata exään ihmisenä :) Ihana iskäpuoli on ollu miun pikkutytöllekkin.. oon siis testannu, että isäkin osaa olla :D ollaan asuttu yhessä melkeinpä koko aika :D

Vaikeita valintoja... mitä te tekisitte miun tilanteessa :D

Voi apua! Kiva seurata, kun nyt on alkanut tapahtumaan :heart: Onnea kovasti ihan kaikille yritykseen. Tulee jotenki niin hyvä fiilis =)

Täälä sattaa saavista kaatamalla naisten viikon kunniaksi. LÄhdetään tosin pohjoseen, joten tiedä mitä siellä sitten..mutta ollaan pari vko reissussa, joten käyn varmaan vähän vähemmä ntäällä..varsinkin mökillä, jossa piuhoja ei ole :D

Mukavaa heinäkuuta kaikille ja onnea yrittäjille, hermoja meille yritystä odottaville :D

Alkuperäinen kirjoittaja Anzzu1984:
hyvin meillä menee, vaikka riidelläänkin. Samanlaiset arvot ja halut elämältä kuitenkin.
Minä voin tähän sanoa, että minusta ihmisten kuuluu riidelläkki. Kyllä meillä riidellään ja kerrotaan, jos toinen vaikka vahingossa on loukannut tai ei ole ajatellut toista. Ei noita tunteita saa padota sisälle. Totta kai joskus saattaa olla jotain pientä nahinaa, jos on nälkä ja toinen on sopivasti eesssä. Mutta sellaistahan se on eikä kannata koskaan pahasti sanoa..sanoo vaan sellaisia, joita ei tartte takaisin vedellä. Ja yrittää rakentavasti riidellä =) Mun mielestä riitelyä ei pidä pelätä..riidelläänhän sitä omien vanhempien, kämppisten ja muidenkin kanssa. Varsinkin jos yhdessä asutaan.

Suhveli: Tunnistan oviksen ihan selvistä alavatsan nippailusta, (jostain syystä nipistää aina vasemmalta alhaalta..?), ja myös tuosta muidenkin mainitsemasta kirkkaasta limamaisesta vuodosta. Nythän syön e-pillereitä, joten ovista ei tapahdu, eikä ole noita oireitakaan siksi tietenkään. Mutta kyllä niin toivon, että kun helmikuun alussa pilsut jää pois, kroppani toimisi yhtä hyvin ja ennalta arvattavasti kuin aina ennekin...Toivoa sopii...
Mutta joo Suhveli ei muuta kuin uuteen kiertoon vaan ja onnea matkaan!
:wave: :wave:

Mitäs muuta pitikään kommentoimani...Täällä myös on jo vaunut valittuna mahdolliselle pikkukakkoselle. Miten niin aikaista...??! :kieh: :ashamed:

Ja Huuto. net.tailusta: ihan tutulta vauvakuume-oireelta kuulostaa!! Ja esiintynyt on täälläkin :)

Mukavaa viikkoa ja tsemppiä kuumeessa kärsiville ja omaa yritystä odottaville, sekä tietty jo yrityksen makuun päässeille!! :hug:

Täällä tuhlattiin yksi testi, kun oli mieletöntä pahoinvointia (samanlaista kuin ykkösestä), mutta paljastuikin sitten pahoinvointi ihan rehelliseksi vatsataudiksi. :LOL: Sama tauti oli neitosessa... Kaveri sai eilen ison pojan jötkäleen. Pitäis mennä varmaan katsomaan tässä lähiaikoina. Ei vain ole ihan tässä lähellä, joten vaatii vähän suunnittelua.

Onneks muutkin on hyvissä ajoin liikkeellä vaunujen ja kaiken muunkin kanssa, huutonetisssä myös täälläkin surffaillaan sekä sellaisessa kuin ON24 sisustustavaratalo, siel on vaikka mitä kivaa..... :wave:

Anoppi kävi tänää kylässä tytön 10 vuotis synttäreillä(olivat jo heinäkuun alussa) sekä pojan 6 vuotis synttäreillä(ovat nyt tulevana sunnuntaina) sekä tottakai arvostelemassa meidän uuden keittiön johon totesi vaan että kylläpä on tumma (kaapin ovet valkoiset ja pöytätaso tummaa pähkinää) No jokaisellahan on mielipiteensä, mutta meillä anoppi ei tykkää mistää mitä minä olen päättänyt väreiksi. On joko liian tummaa tai liian vaaleeta ei koskaan hyvin.

Tänää on ollutkin aikaa surkea ilma, täällä satanu ainakin koko päivän |O

Menins, mullakin on ollut pahoinvointia. Oon sairastumassa, mutta vissiin selätin sen! Tai sit olin niin väsynyt, että oli pahoinvointia. Mutta just luin lehdestä, että matkapahoinvointi liittyy usein hyvälaatuiseen asentohuimaukseen. Että voisin noita liikkeitä tsekata netistä, ku tiiän et jotenki ne liikkeet auttavat. Mullahan on usein tommosia huimauksia ja muita.

Unikeiju, mitäs jos tästä lähtien sinun valitsemia juttuja sanotte, että mies valitsi? :LOL: Ei tartte kuulla kitinää. Ite oon aika äkänen, etten kyllä rupee yhtään mitään kuuntelemaan. Mut onneksi anoppiehdokas ei sellainen olekaan. Antaa muiden tehdä omat päätökset ja tekee itse omansa. Mutta meillä on mieski vielä sellainen, ettei yhtään jaksa kuunnella mitään, joten tietää anoppi jo pelkästään siitäki ettei ees oma poika jaksais :LOL: Ite tykkään kans vaaleista kaapeista ja tummasta pähkinästä/pähkinästä ;) Meillä taitaa huonekalutki olla tummaa pähkinää/pähkinää.

vauvakuumeilu jatkuu, vaikka sataa ja kaikkea. Kyllä vauvatuotteilla rahastetaan. Katoin sitä Baby björn, vai mikä ihme olikaan, rintareppua..109e!! Siis 109e! Meinasin lentää pepulleni suorastaan. Samoin esim. kantoliina, trikookangasta, 56e! HÄrskiä. Pitää äitiä pyyytää tekemään, jos joskus noita tartten. Tai teen ite, mut ku oon aika huono mitä tulee ompelukoneeseen. Ja äiti taas mielellään ompelee :heart:

Täällä reissun päällä edelleen, mutta pakko käydä kurkkaamassa. Ja samoin pitää nää kaksplussan sivut aina poistaa sivuhistoriasta, kun nämä asiat eivät kyllä mun äidille vielä kuulu :D

Onpas tänne juttua tullut, vkonloppu meni töissä ja harrastuksissa ja sit saikulla alkuviikko.. Nyt taas töihin palannut, katsellaas mitäs tänne:

Ikäerosta Mulla 2,5 vuotta vanhempi isoveli ja 8,5 vuotta nuorempi pikkuveli.. Isoveljen kanssa ikäero minusta sopiva, mutta pikkuveljelle olen kuin kakkosäiti, ollut aina ja edelleen.. Nyt pikkuveli siis menee 6lk ja alkaa olla jo iso.. hui kun aika menee :)

Anzzu Mutta hyvältähän tuo vaikuttaa, että uusi miehesi on ottanut tyttäresi hyvin vastaan. Se on kypsyyttä :)

Riitelystä Parisuhteeseen kuuluu riidat ja erimielisyydet, se on välittämisen merkki minusta. Että osaa rakastaa niin paljon että ei tarvitse olla aina samaa mieltä. Kyllä meillä riidellään, mutta ei mitään isoja. Eniten riitoja aiheuttaa miehen tupakointi. En hyväksy tupakointia missään muodossa, ja hän lopetti mutta nyt pikkuhiljaa jatkanut.. Siitä tapellaan päivittäin, koska hän ei ymmärrä, että jokainen tupakka minkä hän hönkii keuhkoihinsa saa minun astmaan..

..jatkan kohta..

Ajatus kerkesi katketa, kun pomo ilmoitti, että sopiiko jos lähtisin nukkuu kotiin?.. toki siinä oli sellainen ehto, että yöksi tulisin töihin takaisin.. noh, sehän passaisi..

Vaunuista Mie en ole missään vaiheessa miettinyt vaunuja tms.. nyt olin tapaamisessa vanhojen tuttujen kanssa, joista 7 oli äitejä.. 4:llä niistä oli Gracon vaunut.. sanoivat, että ovat hyvät, halvat ja käytännölliset.. niihin saa autonistuimen kiinni ja sitten on ratasosa.. :) Ja kivan näköisetkin on, eli sen tyyliset varmaan sitten meille tulisi :)

Kävin myös lääkärissä. Kysyin mitä tehdään jos ei menkat ala. Hän sanoi, että katsotaan pari kuukautta, jos ei tasoitu kierrot niin laittaa jo lähetteen julkiselle.. :) eli ei tarvitse stressata, viimeistään huhti-toukokuussa alkaisi sitten jo tutkimukset uudelleen ja hoidot ehkä saattaisi alkaa jo ennen ens kesää..

Metsätähtis Ihan hyvä idea mutta minun anopille se ei onnistu. On muuten kiero kuin korkkiruuvi :LOL: Kyllä sen kanssa toimeen tulee kun ei ota asioita niin vakavasti.

Ikäeroista Mulla on neljä pikkuveljeä, jotka ovat isän uudesta avioliitosta. Pojat ovat iältään 21, 18, 16 ja 14. Vanhin heistä on meidän nuorimman sylikummi. Vanhimman veljen kanssa on erittäin lämpöiset välit ja ollaankin paljon yhteydessä keskenään. Enemmän tiedetään toistemme asioista kuin kukaan muu.

Riitelyistä Kyllä meilläkin riidellään, sehän kuuluu terveeseen parisuhteeseen. Meillä on joskus näkemyseroja erilaisista asioista.

Tupakanpoltosta aloitin tupakanpolton 14 vuotiaana, mielenosoituksena äidille siitä kun jouduin muuton takia vaihtaa kouluu. Olin kaikki raskauden ajat polttamatta, mutta melkein heti kun laitokselta kotiin pääsi niin aloitin uudestaan. Nyt syksyllä tulee kaksi vuotta kun olen ollut tupakoimatta ja yhtään ei tee mieli. Mieheni lopetti vuotta aikaisemmin, olimme lyönneet vetoa että jos mun isä kävelee uudestaan (oli isossa kolarissa, bussin ja henk.auton yhteentörmäys) niin tupakanpoltto loppuu. Iskä lähti kävelee, mies lopetti tupakanpolton ja minä vaan jatkoin. Nyt olen tyytyväinen etten enää polta, ei haise henki eikä vaatteet. Poikani sanoi yks ilta kun olin ollut jo jonkin aikaa polttamatta että "sulle äiti on kiva antaa pusu kun et haise enää pahalle".

Möhköfanttis Tuohan on hyvä kuulla että asiat ovat hoidossa niin ei tarvii turhaan tressata ja miettiä asioita :hug:

Nyt lähen laittaa pyykit kuivumaan ja sen jälkeen lukemaan Vauva-lehteä jonka ostin tänää kaupasta =)

Hienoa Unikeiju, että olet saanut lopetettua tupakoinnin :) Itselle on tupakka niin vastenmielinen asia, että hyi.. :x Isäni meinasi kuolla minun ollessa 12 vuotias sydänkohtaukseen, oli polttanut pitkään. Mummo kuoli keuhkosyöpään 65-v ja oli polttanut pitkään.. en vain koskaan ole sitä ymmärtänyt.. Mutta miehelle se on niin tärkeä, että ei osaa olla kokonaan ilman, pitkään oli ilman, mutta ei vaan pysynyt se sopimus :(

Miten teillä on ikäeroa puolisonne kanssa? Meillä on 1v 8kk, mies vanhempi.. Mun ex mies oli yli 9vuotta vanhempi, niin on aika iso ero, mut ei välttämättä huononpaan ;)

Lopetin eilen pillerit, ois ollu vielä viikko jäljellä... Mut tuli vaan sellainen olo että ei malttanut odottaa... Mies vain naureskeli mun touhottamiselle =) Nyt sitten odotellaan menkkoja jotta voidaan ruveta hommiin... Kunhan vain tämä flunssa menisi ohitse ennen sitä.

Käytiin tänään Ikeassa ja siellähän minä olin lastenosastolla hypistelemässä ja suunnittelemassa jo vaikka mitä... Onneksi mies sai toppuuteltua eikä sitten vielä mukaan tarttunut mitään "tarpeetonta".

Meillä ikäeroa miehen kanssa on 2v 3kk ja mies on vanhempi. Asustellaan 70m2 kolmiossa. Tilaa ei ole liikaa ylimääräistä, mutta pienellä järkkäilyllä tänne kolmaskin mahtuisi :)

Minulla loppuu pilleriliuska ens ma... iik. Mies vähän loukkaantuikin minulle kun vielä epäröin sitä, että lopetanko ne vai enkö lopeta jo nyt :D en kyllä ole uusia vielä käynyt ostamassa.. miehen vauvakuume vaan kovenee, sen pikkusisko alko nimittäin oottamaan vauvaa kanssa :D

Ootteko alottanu yrittämisen heti ku pillerit on loppuneet? vai pitäneet yhtä luomukiertoa? Siitäkin on niin monia mielipiteitä, että pitäiskö sitä odottaa vai ei.. ei me varmaan odoteta.. alotetaan silleen yrittää, että tulee jos tulee, mut ei lasketa mitään päiviä sen enempää..

Että minuu jännittää se lapsen teon alottaminen.. ja sitten jos tärppää, nii sitte mie varmaan paniikissa oonkin.. pitää vaan oppia luottamaan, ettei toista kertaa voi käydä niin, että jää yksin heti kättelyssä...puheisiin pitäis oppia uskomaan.. mie kyllä viimeeks sanoin, etten usko ku tekoihin.. mut teothan näkee vasta puhumisen jälkeen :D vaikeeta.. Nykyinen ei onneks oo mikään semmonen flirtti mies :), mikä exä oli..

Yhteistyössä