Syksyllä lapsettomuustutkimukset/hoidot aloittavat

Voi ei :D Mä luin kännykällä niin toi oleellinen vuosi jäi lukematta, no siinä tapauksessa ymmärrän täysin! Anteeksi mokani :unsure:
Mamido, avustetaanko inssissä aina sitä ovulaatiota vaikka tuliskin normaalisti? Kuinka nopeasti siitä saa jo tietää onko tulosta tullut? Mä lueskelin et keskimäärin 3-4 hoidon jälkeen raskautuu suurin osa.
 
Ei hätää eläinystävä, sattuuhan näitä :). Täällä menkat tekee taas tuloaa (jo tuhruaa ja mahassa muljuaa), täällä sitä vaan ootellaan, vielä 2 vk ennen ku kuulee tuloksista, plääh, no toisaalta tätä samaan oottamistahan se on joka kuukaus... Miten kävi mamido?
 
  • Tykkää
Reactions: eläinystävä
Huoh. Täälläkin ensimmäiset minimaaliset tuhrut ilmestyi paperiin, vaikka olin jo ihan varma, että nyt tärppäsi ja mukamas taas kauheasti oireita, mitkä jo sai varovaisesti toivomaan. Aiemmissa kierroissa olen ollut vähän pessimisti, mutta nyt ehdin jo innostua - jos ennen joulua kumminkin.. Kai mä sitten vaan oikeasti olen tulossa kipeäksi tai sitten stressaan töitä ja kaikkea.

Mutta joo, ensikäyntiä odotellen.. vielä yli 1 kk siihenkin, että pääsee varsinaisesti hoidot aloittamaan :( Multa leikataan ylihuomenna viisaudenhammas pois, siihen lisäksi vielä nämä todnäk. menkat ja maailman surkein olo, miestäkään en näe muuten kuin viikonloppuna, niin loppuviikko taitaa mennä sohvalla huovan alla, kissa kainalossa.

Laitan toivoni ensi vuoteen, tää vuosi tuntuu jo niin menetetyltä :(
 
Kathyde, miulla täysin samat fiilikset tällä hetkellä. Just semmonen semi-luovutusfiilis tällä hetkellä :S Olin kans ihan varma että nyt oli tärpänny! Mut kun ei niin ei...

Kivasti vielä tänään alko vuoto ihan infernaalisilla kivuilla, mitä miullei oo ollu nyt kahteen vuoteen (kun kipujen takia oli 3kk orgametril kuuri ja sit koko kroppa ollu ihan sekasin sen jälkeen ja mikroadenooma ja plaaaaaakaikkeekakkaa) ja huomenna ois sit tietysti se meiän ensikäyntiaika!

Mitenhän käy ultraamisen ja sisätutkimuksen kanssa kun kramppaa ja vuotaa...?
 
Voi kurja, kun ei kuulu muillekaan hyvää :( mä oon ollu kans henkisesti aika rikki ja pettyny. Ekassa inssissä selvisi, että miehen sperma oli heikenny todella paljon viime testauksesta. Inssi tehtiin, mutta se ei tule onnistumaan. Meille ei tuu riittämään ees normaali ivf vaan pitäisi siirtyä suoraa icsi-hoitoon. Ollaan oltu yksityisellä, mutta näillä kalliimmalla hinnoilla ei kyllä siellä voida kauaa jatkaa. Vielä n. 10 pvää menkkojen alkuun. Sitten lähtee lähete myös julkisen puolen icsi-jonoihin... Jonossa odotellessa ajateltiin yksi yritys malttaa tehä yksityisellä. On tää kivikkoista!!
 
Ugh. Krampit niin pahana ettei saa edes sisätutkimusta tehtyä.. Simpat normit ja letrot kehiin. Nyt meilläkin siis virallisesti hoidot alkaneet.

Tässä ekassa letrokierrossa eivät ehi tekemään seurantaultraa syysloman takia, mut kuitenkin sanovat, että tässä kierrossa pitää alottaa :D Pien jännitys päällä.

Mamido, siis meinasitte tehä kuitenkin yhen icsin yksityisellä?
 
Meillä oli ensikäynti ja päädyttiin suoraan inssiin. Oon ihan tyytyväinen, koska en jaksaisi "turhia" lääkekokeiluja ilman mitään muita apuja. Sattukin että ensikäynti oli hyvin juuri kp1 :D Mä sain heti Letrozoleja käyttöön ja perjantaina olis ensimmäinen ultra, missä munarakkulan kokoa sitten katsellaan. Eniten pelkään, että ovulaatio osuu juuri lauantaille, että ei ole mitään saumaa hyödyntää tässä kuussa. Me ollaan kunnallisella TAYS:issa jonossa, rahat ei yksityisiin nyt riittäis.

Mä alotin kirjotteleen aiheesta blogia, halukkaat voi mennä lukeen ja kommentoimaan:
haaveissa.blogini.net :)
 
Tämä kävi tänään kuulemassa tulokset ja tuloksena oli mitä aavistelinkin "kaikki kunnossa", hormonit, kilpparit, kohtu, munasarjat, myös miehen simpat oli priimaa. Joten ei mitään syytä miksi ei raskaus ala, koska tämä tulos ja olen alle 30 ei tässä vaiheessa kunnallisella tehdä mitään, ei edes hormonilääkitystä. Kesään asti katsotaan, ja jos ei sitten ole raskaus alkanut aloitetaan syksyllä IVF. En nyt osaa sanoa että itkeä vai nauraa, samalla on iloinen, mutta toisaalta pettynyt. Jos raskaus ei ole alkanut 1.5 vuoteen millä tn. se alkaa seuraavan vuoden aikana, aika pienellä todennäköisyydellä... No ei kai tässä auta ku odottaa, ellei sitten yksityistä harkitsis. Paineita ei ainakaan ole vähemmän, nythän kaikki on kunnossa... Tsemppiä teille muille hoidot aloittaville, toivottavasti plussa pärähtää :)
 
Tämä kävi tänään kuulemassa tulokset ja tuloksena oli mitä aavistelinkin "kaikki kunnossa", hormonit, kilpparit, kohtu, munasarjat, myös miehen simpat oli priimaa. Joten ei mitään syytä miksi ei raskaus ala, koska tämä tulos ja olen alle 30 ei tässä vaiheessa kunnallisella tehdä mitään, ei edes hormonilääkitystä. Kesään asti katsotaan, ja jos ei sitten ole raskaus alkanut aloitetaan syksyllä IVF. En nyt osaa sanoa että itkeä vai nauraa, samalla on iloinen, mutta toisaalta pettynyt. Jos raskaus ei ole alkanut 1.5 vuoteen millä tn. se alkaa seuraavan vuoden aikana, aika pienellä todennäköisyydellä... No ei kai tässä auta ku odottaa, ellei sitten yksityistä harkitsis. Paineita ei ainakaan ole vähemmän, nythän kaikki on kunnossa... Tsemppiä teille muille hoidot aloittaville, toivottavasti plussa pärähtää :)
Ihan käsittämätöntä toimintaa siellä päin :eek: Suomessahan pääsee kyllä eteenpäin vuoden yrityksen jälkeen vaikka mitään vikaa ei löydettäiskään. Syyhän voi olla jotakin mikä ei näy näissä alkututkimuksissa ja voi vaan pahentua turhalla odottelulla, esim. endometrioosi. Sinuna menisin yksityiselle, jos vaan mitenkään mahdollista, tsemppiä!
 
Tämä kävi tänään kuulemassa tulokset ja tuloksena oli mitä aavistelinkin "kaikki kunnossa", hormonit, kilpparit, kohtu, munasarjat, myös miehen simpat oli priimaa. Joten ei mitään syytä miksi ei raskaus ala, koska tämä tulos ja olen alle 30 ei tässä vaiheessa kunnallisella tehdä mitään, ei edes hormonilääkitystä. Kesään asti katsotaan, ja jos ei sitten ole raskaus alkanut aloitetaan syksyllä IVF. En nyt osaa sanoa että itkeä vai nauraa, samalla on iloinen, mutta toisaalta pettynyt. Jos raskaus ei ole alkanut 1.5 vuoteen millä tn. se alkaa seuraavan vuoden aikana, aika pienellä todennäköisyydellä... No ei kai tässä auta ku odottaa, ellei sitten yksityistä harkitsis. Paineita ei ainakaan ole vähemmän, nythän kaikki on kunnossa... Tsemppiä teille muille hoidot aloittaville, toivottavasti plussa pärähtää :)
Mitä ihmettä?? Ompa siellä oudot käytännöt! Voiskohan siihen vaikuttaa miehen aikaisemmat lapset? Mulla ikää 28, miehellä 30v. Miehen simpat priimaa ja musta ei oo löydetty mitään vikaa. Saatiin vuoden yrityksen jälkeen kunnalliselle lähete ja tiistaina oli eka inseminaatio. 2viikko ensikäynnistä aikaa. Eli todella nopeaa toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, kyllä harmittaa :(, kun ei tehdä vielä mitään. Ei tässä enää nuori ole ja kuitenkin kohta 1.5 v yritystä. Suurin syy on varmaan se että mitään ei löydetty, joten katsoivat tn. tulla raskaaksi seuraavan vuoden aikana vielä hyväksi. En tiedä onko täällä sitten pitkät jonot vai mikä. Syksyllä kai sitten aloiteaan suoraan IVF:llä. Kyllähän tuo yksityinenkin on käynyt mielessä, mutta katsotaan nyt aluksi jouluun asti. Meillä on myös talonrakennus meneillään, joten en tiedä miten rankat hoidot sopivat yhteen sen kanssa. Ollaan ajateltu mennä jollekin ammattilaiselle juttelemaan tästä, sillä "lapsettomuusstressi" miun kohdalla on aika kova.
 
Päätinpä käydä tätä viestiketjuu kurkkaamassa kun ihmetellyt miks niin kovin hiljasta... Eipä oo sitten sähköpostimuistutukset tulleet perille. Onhan täällä keskusteluu käyty ja mä oon ollu ihan ummikkona. No tarviipa tulevaisuudessa vaan suoraa seurailla tätä ketjua.

Eskimopuikko: Tiedetään biopsiasta, mutta miehellä verikokeen tulokset niin huonot et sanottiin et todella, todella epätodennäköistä et sieltä mitään löytyis. Ne kokeet kertoo juuri siitä et niitä sukusoluja vaan ei tule. Ja mies ei oo yhtään innokas siihen leikkaukseen, mistä mä sitten taas toisen kautta oon tyytyväinen. Jos siihen mentäis vois kestää tosi kauan koko prosessi ja mikä pettymyksen määrä siinä oikeen oiskaan jos se ois kuitenkin ihan turha juttu. Oltais siinä vaiheessa tuhlattu aikaa, kun nyt voidaan alusta asti olla donor-jonossa. Vaikeita juttuja...

Kathyde: Sä oot menossa Tyksiin, niinku mekin. Ihmettelen vaan suuresti noita Tyksin jonotuksia. Meidän lähete mennyt aiemmin sisälle ku teillä. Te pääsette kuitenkin jo marraskuun puolivälissä ja me päästään vasta 3.12. Outoa. Meillä kun on vieläpä niin selvät sävelet. Tiedetään mitä pitää alkaa tehdä. Mut onneksi siis ollaan molemmat menossa ensikäynnille. Joskos siellä meillekin sitten ois ihan jo jotain konkreettista.

Eläinystävä: Pitääpä käydä tutustumassa blogiin, ollut itselläkin suunnitelmissa mut taidan olla huono bloggaaja. Toisten on kyllä kiva lukea =0)

Sporttimimmi: Mä en tajua, miten joutuu odottamaan.... Eikö se nyt vaan oo selvää, et odottelu ei nyt auta. Ihme käytäntöjä tosiaan. Tsemppiä teille!

Ollaanpa aktiivisia ja kirjoitellaan, mielelläni kuulen toisten fiiliksiä ja kuulumisia. nyt mäkin käyn täällä koko ajan katsomassa, kun toi muistutuspalvelu ei näytä ollenkaan toimivan.
 
Tervehdys, saakohan liittyä mukaan...Vähän tuolta alusta lueskelin, mutta jatkan lueskelua vielä... Ajattelin tulla tänne katsomaan löytyisikö mitään neuvoja tai oikeestaan sitä että mitä mahdollisesti tuleman pitää... Kerropa lyhyesti itsestäni. .. olin joskus muutama vuosi sitte aktiivisisesti tuolla vauvakuume puolella mutta sitte suhde alko rakoilee ja lopulta erotiikka (silloin en tullut raskaaksi 1,5 aikana, tutkimuksissa ei käyty). Nyt uuden kumppanin kanssa tulee loppu vuodesta vuosi täyteen yrittämistä ja hirveesti pelottaa lähtee tutkimuksiin. Halutaan tutkimuksiin mut sit pelottaa mitä selvii. Meillä ei siis kummallakaan ole lapsia ennestään.

Täältä varmasti sais tietää miten se ensimmäinen lääkärissä käynti menee. Sinne mennään yhdessä? Kunnalle ollaan menossa. Haluaisin jo nyt mennä yksityiselle, koska pelottaa ehdin mahdollisuus. Ja mies pelkää että syy hänessä. Kovinkaan avoimesti hän ei halua asiasta jutella, koska se pelottaa häntä. No sama homma, mutta haluan taas puhua. Siksi myös täällä. Nyt aika rankkaa, kun vauva uutisia satelee. Ja onhan se hienoa...jospa itsekin. ..

Tässä vähän tietoa minusta. .. palaan myöhemmin lukemaan tiestä ja katson oonko "sopiva ja tervetullut" joukkoonne ...?
 
Tervetuloa maimai83 joukkoon. ensimmäiselle käynnille mennään yhdessä. Meillä on takana eka käynti yksityisellä (2v sitten), silloin tutkimukset aloitettiin heti suoraan miehestä: verikokeita, siemennesteanalyysi ja kivesten UÄ tutkimus. Näin siksi, että ne tutkimukset on aina helpompi ensin tehdä ja sulkea sen puolen ongelmat pois. Meillä selvisi ongelma miehen puolelta, joten mua ei sen kummemmin siinä vaiheessa edes tutkittu. Miehellä ei oo ollenkaan siittiöitä ja jäätiin sitä "ihmetteleen" pariks vuodeks. Nyt ollaan päätetty lähteä tositoimiin, mutta juurikin rahallisista syistä kunnalliselle. Me käytiin ensin omassa tk:ssa, jossa otettiin jo verikokeita ja lääkäri laittoi sitten lähetteen Tyksiin vetämään. Nyt odotellaan sinne menoa ensikäynnille. Siitä ei siis vielä tietoa miten siellä meillä edetään. Meillä on nyt kuitenkin aika selvät sävelet. Tähän astisista tutkimuksista musta ei ole löytynyt mitään poikkeavaa. Ennen Tyksiä kävi mies vielä uudelleen siemennesteanalyysissä ja verikokeissa (samat jutut kun yksityiselläkin), mä olin jo kerran verikokeissa ja nyt sain vielä lisälähetteen. Pitää vaan odottaa menkkojen alkua, kun verikokeet otetaan kierron 3-5 päivänä.

Tuntuu tosiaan täälläkin, et nyt on taas joku vauvabuumi meneillään. Mietin, et mitähän on tapahtunut 9kk sitten... kun face on pullollaan vauvakuvia ja masukuvia (kavereiden, ja kavereiden kavereiden...) Jollakin tasolla niiden kuvien katsomiseenkin jo turtuu kun aikaa on kulunut. Mutta välillä on aikoja kun pistää ja syvältä!!
 
Tervehdys, saakohan liittyä mukaan...Vähän tuolta alusta lueskelin, mutta jatkan lueskelua vielä... Ajattelin tulla tänne katsomaan löytyisikö mitään neuvoja tai oikeestaan sitä että mitä mahdollisesti tuleman pitää... Kerropa lyhyesti itsestäni. .. olin joskus muutama vuosi sitte aktiivisisesti tuolla vauvakuume puolella mutta sitte suhde alko rakoilee ja lopulta erotiikka (silloin en tullut raskaaksi 1,5 aikana, tutkimuksissa ei käyty). Nyt uuden kumppanin kanssa tulee loppu vuodesta vuosi täyteen yrittämistä ja hirveesti pelottaa lähtee tutkimuksiin. Halutaan tutkimuksiin mut sit pelottaa mitä selvii. Meillä ei siis kummallakaan ole lapsia ennestään.

Täältä varmasti sais tietää miten se ensimmäinen lääkärissä käynti menee. Sinne mennään yhdessä? Kunnalle ollaan menossa. Haluaisin jo nyt mennä yksityiselle, koska pelottaa ehdin mahdollisuus. Ja mies pelkää että syy hänessä. Kovinkaan avoimesti hän ei halua asiasta jutella, koska se pelottaa häntä. No sama homma, mutta haluan taas puhua. Siksi myös täällä. Nyt aika rankkaa, kun vauva uutisia satelee. Ja onhan se hienoa...jospa itsekin. ..

Tässä vähän tietoa minusta. .. palaan myöhemmin lukemaan tiestä ja katson oonko "sopiva ja tervetullut" joukkoonne ...?
Moikka! Meillä piti ainakin miehen käydä sperma-analyysissä ennen ensikäyntiä. Sinne on tosiaan suositeltavaa mennä kaksin, mutta saa sinne yksinkin mennä jos ei millään molemmat ehdi.

Mä kirjottelen blogia, käy ihmeessä lukemassa meidän ensikäynnistä http://haaveissa.blogini.net/Haaveissa-b1/Ensikaynti-lapsettomuuspolilla-b1-p6.htm
 
Shelterme: Kiitos pienestä avauksesta mitä aluksi lädetään selvittämään. Joskus aikoinaan tosiian gyne kertoikin, että jos ei tärppään vuoden kuluessa niin sitten voidaan alkaa tutkia ja miehestä alottettaisiin, koskoa mies on helpompi tutkia.

eläinystävä: kiitos blogi vinkkauksesta. Käynkin lukasemassa.

Nyt tosiaan sovittiin miiehen kanssa, että varaan ajan yksityiselle gynelle. Mietityttää niin kovasti se endo. Olinkin tänään yhteydessä terveystaloon ja saman tien melkein puhelun päätyttyä (nyt illalla) alkoi viiltää vasemmalla puolen vatsaa. Pari kertaa aiemmin käynyt näin myös. Ekalla kerralla noin 1,5v sitten jouduin yöllä päivystykseenkin kun en tiennyt miten olla. Ainoa mikä auttoi oli kuuma vesi. Nytkin istun kuuman kaurapussin kanssa. Se lämpö jotenkin lievittää sitä kipua. Mut nin pahoja tulee harvemmin. Ja oikeestaan jopa pelottaa ja melkein voikin jo sanoa, että tästä kierrosta tuskin nyt raskaaksi tulin, ku tälläset kivut alkaa :/ Ja nyt tosiaan, ku taas tuliki nää kivut keskellä kiertoa niin todellakin menen heti, kun asia on käsillä. Jos vaikka jotain syytä kivuille löytyis heti. Silloin 1,5 sitte mitään ei löytynyt, tosin ei ultrattu. Tulehdusarvot oli ok niin ei voinut olla mitään tulehdustakaan. Silloinen päivystävä yöllä piti muo ihan tyhmänä, että olin kuvitellut kivut, koska mitään ei löytynyt. Ja muo sattui niin paljon, että itkin, koskoa mikään ei auttanut ja kello oli jotain 3-4 yöllä.
Sori ptkät jaarittelut. Vähän taas pinnalla nää kaikki...
 
Maimai: mä muistan sut!! Kirjoiteltiin sillon 2-3 v sitten samassa ketjussa! Mä olin sillon vilijonkka nimellä mut en enää muistanut salasanoja jne niin loin uudet tunnarit. Kurjia nuo kivut. Muillakin löytyi sitten adenomyosiiniepäily..sitähän ei voi millä varmaksi tutkia :( toivottavasti teillä alkaa jutut edetä vauhdilla. Niin ja tervetuloa :)

Spukka: jonoon mentiin icsiin julkisille. Kun kuulee vähä niistä jonoista ja selvitään tästä viimeisestä inssistä niin mietitään sitte sitä yhtä yksityisen icsiä. Hullun kallistahan se on!

Täällä kp 12 ovistuntemukset on niin vahvat et saa nähä vaihtuuko huominen folliultra inssiin...
 
Mamido, hei kyllä mäkin muistan tuon Vilijonkan myös :) Ajatella että siitäkin aikaa. Toivottavasti teilläkin siellä tärppää :) Voi kyllä olla mukavampas törmätä ihan toisessa ketjussa... mutta minkäs teet.

Aamulla, kun heräili nii ties kyl eile kipuilleen. Tänään taas illalla ovisoloja, kp kylläkin jo. Oletan et ovis oli pari kol päivää sitte. Koitin tos miehelle vinkkailla et jospa se ovis oiski ny vast... ei auttanut vinkkaus väsynyttä työnahertajaa... aamul kyl varuiks tein ovistestin, sen mukaan ei ovista. Ehkä aamulla varuiks viel. En muuten oo ovista metsästäny ettei siks tulus stressiä, mut nyt ku ollu kipuiluu nii haluis selvittää johtuuko oviksesta.
Mitähän ne tuumaa kunnalla jos soitan ja pyydän aikaa, että haluun selvitystä kuukautiskierron kipuihin... yksityiselle pääsis heti, mut juur nyt ei kukkaro anna periks :/

Se on seuraavaks torstai... ja täynnä toivoa!
 
Moikka! En olekkaan tänne kirjoittanut montaa kertaa tai minnekkään muuallekkaan kun ei ole ollut mitään kirjoitettavaakaan. Ensi viikolla odotan menkkoja alkavaksi ja saan soittaa tyksiin ja aloittaa piikittelyn :sick: jännittää ihan hirveästi, ensimmäinen kerta!
Maimai83: mulle on ainakin tuttua ovis kipu, joka kuukausi muutaman tunnin sattuu oikealle tai vasemmalle alavatsaan ihan kunnolla, kävelykin tuottaa ongelmia tuona hetkenä. Toivottavasti kipuilusi olisi sitä tai jotain muuta vaaratonta (y)
 
Täällä piinailija! 2. Inssi oli eilen ja sperma yhtä heikkoa kuin viimeksi( sillon 0,8 milj. Ja nyt 1,0 milj). Ke tein illalla positiivisen o-testin ja siksi folliultra-aika vaihtuikin inssiin. Simpat pielessä MUTTA mulla oli hyvä limis 11mm ja kaksi 27,5 mm rakkulaa..en ees tienny et noin isoja voi olla. Onkohan niis joku vialla? Lääkärin mielestä vaan tosi kauniit ja ajoitus täydellinen. Naureskeltiin, että nyt tuplataan mahikset. Hehee niin ku niitä nyt noilla simpoilla ois ;) no kaksosia toivotaan pari viikkoa ;) Meillä sit tammikuussa icsi edessä...
Oviskivuista: mulla yleensä viiltelyä ajoittain n. 3pvää ennen ovista jommalta kummalta puolelta. Nyt kun oli kaksi noin jytkyä follia niin oli kyllä hirveimmät oviskivut ikinä. Ei voinu nauraa tai yskiä. Kääk mitä se sit onkaan kun kerätään tammikuus monia monia.. Huhhuh! Onko se sun kipu maimai toispuolista?
Pitäskö meidänkin jotenkin listautua niin pysyttäisiin paremmin perillä mitä kenelläkin on meneillään?
Ihanaa viikonloppua:)
 
Täällä aloitellaan kanssa hoitoja. Eilen oli ensimmäinen käynti ja käytiin prosessi läpi. Lähdetään siis IVF:llä yrittämään. Verikokeet otettiin ja mies menee antamaan simppanäytteen ensviikolla. Ultrassa näytti munasarjoissa olevan hyvin toimintaa. AMH testin tulokset kuullaan vasta parin viikon päästä ja se määrittää päästäänkö takuuhoidon piiriin. Fertinovalla siis asioidaan. Ensikuun puolivälin paikkeilla on eka piikki ja se on Elonva. Jarruna käytetään sit Orgalutrania kahtena päivänä ennen folliultraa.

Nyt vaan odotellaan menkkojen alkua. Jännää ja kovat on odotukset. Mies on ihan täpinöissään ja olen sitä koittanut rauhotella, ettei sitten ole kauhean kova pudotus, jos ei ekasta tärppääkkään ;)

Jouluksi pitäisi sit olla jo tiedossa kuinka kävi. Melkonen Joululahja jos tärppää!
 
Heippa, liityn minäkin tänne joukkoon...
Olen 34 ja mieheni on 37, ja yrityksessä on molemmille ensimmäinen lapsi. Olemme yrittäneet lasta 1/2013 lukien. Tutkimuksiin päätettiin hakeutua vasta seuraavana vuonna ja jonotimme pitkään ensikäynnille. Meillä oli tyksissä ensikäynti 9/2014, ja simppatestin jälkeen todettiin ettei spermassa ole ainuttakaan siittiötä. Miehen verikokeiden perusteella, kuitenkin näytti siltä että tuotanto olisi toiminnassa, niin miehelleni tehtiin biopsia 3/2015. Ja talteen saatiinkin useampi olki pikkukavereita :)

Sitten jäätiinkin odottamaan, mutta nyt on ensimmäinen icsi takana viime viikolta. Minulla ensin jarrutettiin Synarelalla, ja sitten kiihdytettiin GonalF:llä ja Pregnylillä irrotettiin. Nyt sitten noita kaikkien rakastamia Lugeja aamuin illoin...
Minulle tehtiin siis punkio viime tiistaina, ja saatiin 10 rakkulaa, joista löytyi 8 solua, joista taas 6 hedelmöittyi. Siirtopäivänä perjantaina huonona uutisena saimme että alkiot ovat heikkolaatuisia, mutta että silti on olemassa mahdollisuus. Nyt sitten odotellaan pari viikkoa että pääsen verikokeisiin...:confused:

Tässä tuntee itsensä totaalisen vainoharhaiseksi, kun kuulostelee kroppaansa ja jokainen nipistys tai vihlaisu tai mikä tahansa mietityttää, että mitähän tuokin tarkoittaa... Mukava lueskella että on muitakin vastaavassa tilanteessa olevia, kun tuttavapiiristä ei löydy kuin yksi. Vertaistuen saaminen on siis ollut hieman heikkoa...
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Huomenna olis meillä reissu klinikalle sinne simppatestiin heti aamusta. Siitä saa onneksi tulokset aika nopsaan, niin ei tarvi niitä sitten jännitellä sen enempää. Toivotaan nyt, että niissä ei olis valittamista... Mulla tuntuu ekoja ovisnyppäsyjä ja ihan hermona nyt ovista odottelen. Pystyn siitä sit aika tarkkaan laskemaan millon alkaa menkat ja piikitykset :p

Huomenna pitää kysellä vielä miljoona mieltä vaivaavaa asiaa tuolla klinikalla... on niin paljon huolehdittavaa ja hoidettavaa, että pää on ihan pyörällä ja ihan hajamieliseksikin tässä ryhtyy :D

Onnea eläinystävälle plussasta <3 Tosi mahtavaa :D
 
Huomenna pitäis ihan ekaa kertaa soittaa tyksiin, koska menkat alkoi tänään illalla! Jaiks :) Miten voi olla tästä kuukausittain niin raivostuttavasta tapahtumasta näin innoissaan :D Mietityttää että mahtaakohan vaan päästä linjoilla läpi,ilmeisesti aika hankalaa kun on niin paljon soittajia,toivotaan!
Onko täällä muita tyksiläisiä,onko helppo saada ivf-hoitaja kiinni? :)
Syöttekö muuten vitamiineja,foolihappoa?Mulla on käytössä nyt neljättä viikkoa multitabs woman,onkohan se sopiva? :)
Ja onnea plussaannelle!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka ja Nempula

Yhteistyössä