syksyllä -07 hoidot aloittavat

Sitten pysyy paremmin kärryillä, että kenellä on mitäkin. Koska mitä enemmän tänne viestejä kirjoitellaan, niin sitä hankalampi on seurata menoa.
Tohon listan perään vois aina sitä mukaa, kun hoidot etenee ni laittaa just noita hoitomuotoja ja kiertopäiviä.
Harmi, kun tällä foorumilla ei ole sellasta toimintoa, että tohon viestin perään alas tulis aina jotain omia hyödyllisiä tietoja, niin muut näkis siitä heti. Tiedätteks mitä tarkoitan?
Mut sitten on kanssa yks mahdollisuus. Mä laitoin esimerkiks tohon mun omaan profiiliin, jonka siis näkee kun klikkaa nimimerkkiä. Niin noita tietoja. Sinnehän vois jokainen meistä laittaa esim. just mitä hoitoja/ tutkimuksia on meneillään ja sit vaikka lapsettomuuden syyt jos/kun selviää jne. Niitähän voi sitten aina tilanteen tullen itse muokata. Mitäs ajattelette sellasesta? Sieltä vois aina kurkata, mikä palstalaisten tilanne on milloinkin. Ja tietty tosta listastahan näkee kanssa, mutta profiiliin vois laittaa vielä lisätietoja hoidoista.
 
Kuunkulta: Tsemppiä ja onnea työhaastatteluun! :flower:

Olittepas kaikki ahkerasti kirjoitelleet, kiva :) Ja tervetuloa mukaan Lizard! :wave:

Listaan kp:t, ihan hyvä idea! Itsellä nyt menossa kp 26/25-30.

Tänään alkoi valitettavasti tiputtelu taasen. Eli terolutit ei ainakaan apua tuoneet siihen vaivaan. Ja tädin merkkihän tuo taas selvästi on. Ja aamulla tuli testattua putipuhdas negakin. :'(

Nyt mietin, että mistä tiedän koska mennä seuraaviin verikokeisiin. Ne pitäs ottaa uuden kierron kp 4-7. Mut ku oon aina laskenut kp 1:ksi vasta sen päivän, kun vuoto runsastuu ja vatsa kipeä jne. Sitä ennen on monta päivää tiputtelua, pari kolme päivää ihan punaista vertakin, sitä vaan tulee tiputtelemalla tai max. 1 tl päivässä. Eli miten lasken? :eek:
 
Huomenta kaikille!

Täällähän on monenmoista tapahtunu sitte viime kerran...

Katjustka-80: pahoitteluni halien kera! Tuo on just minunkin suurin pelkoni tällä hetkellä...ja se kuulostaa jotenkin niin lopulliselta vaikka se ei sitä ole suinkaan...silti on mahdollisuus saada lapsi, joten ei menetetä toivoa! Sitten tätä pinnallisempaa puolta, mikä nyt on ihan toisarvoista, mutta kysynpä nyt kuitenkin eli sattuko se ku ne oli tukossa...ite pelkään kipua niin paljon ja olen kuullut että jos ne on tukossa niin kipu on kovaa...vaikka uskon että siinä tilanteessa henkinen kipu on pahempaa ja luonnollisesti pitkäaikaisempaa...Tsemppiä teille oikein paljon ja kyllä meidät vielä palkitaan tästä koettelumeksasta ja tuskasta!

Omasta tilanteesta sen verran kertoakseni eli hoidot ovat alkaneet...tosin näitä menkkoja tässä nyt kovasti ootellaan, aivan ihmeellistä etteivät ole alkaneet, kun aina ovat olleet niin tarkat 33, viime kierto ainoastaan sen 36 ja nyt vaan ei niitä näy...viimeksi tiistai-aamuna olen negan testannut, onko se nyt predictor vai mikähän merkki se nyt on, joten en tiedä pitääkö yrittää ettiä tarkempia testejä vai mitä, mutta tympäsee kun nyt tämän vuoksi hoitoihin meno viivästyy...

Eli kierron 5, 7 ja 22 päivä pitäis käydä verikokeissa ja sitten heti perään kun nuista tulokset tullut niin aukiolotutkimus, joten jos kaikki olisi mennyt niin kuin normaalisti niin olisin jo hoidoissa kummasti edennyt, mut tää on tätä mun tuuria...

Mut ei auta mikään kun sinnikkäästi oottaa...naistenpoliltakin ovat jo soittaneet aikoja mut on vaan pitäny sanoo et ei vielä ei vielä...ja nyt sitte sovittiin että mää soitan sinnepäin kun kierron eka päivä koittaa...

Ja nyt sitten tietty vielä kun on viikonloppu edessä ja kaverit tulossa lauantaina istuun iltaan niin mietin sen alkomahoolin suhteen kuin pitäis tehdä...kestääkö pälli enään testata, kun pari negaa jo takana...luottas vain niihin ja antas lauantaina mennä...vai vieläkö jaksaa pitää toivonkipinää yllä ja testata...plääh tympeetä!

Mutta kuitenkin oikein mukavaa viikonloppua meille kaikille...on se vaan ihanaa että on perjantai!

Ja nuitten kirtojen lisääminen on hyvä idea, ehdottomasti! Eli omani on 45/33
 
Tarkoituksella en ketään ole poistanut, jos ei itseään löydä, laittakaan viesiin muistutus, kopioin väärän listan, nyt olette taas mukana. Tehdäänkö niin, että jokainen muokkaa listaan omat tietonsa ja kopioi uuden listan, sitten voi aina vanhempia listoja deleotida, kun seuraava on kopioinut ja korjannut omat tietonsa, ettei liiaksi pino kasva? Hyvä idea tuokin, että profiiliin voisi vähän kertoa enemmän omista hoidoista, mutta jos listaan laittaa, vaikka, kuinka mones kierto milläkin hoidolla on menossa/mitä on suunniteltu ja koska tai koska eka käynti on tulossa. Aloitan korjaamalla omat tietoni ja JaneG:n tiedot kopioin sellaisenaan.

tai jos ei halua itse listaa päivittää, voi laittaa viestiin omat haluamansa tiedot, niin päivittelen listaan - täällä tulee käytyä usein.

 
Tänään kävin heti aamusta ratsastamassa. Oli kuulkaa kivaa, kun on ollt monen vuoden tauko, vaikka aikanaan ratsastin polvenkorkuisesta eteenpäin yhteensä 16 vuotta säännöllisesti (ja vielä siihen päälle 4 vuotta vuokrailin heppoja maastoon kohtuu usein), nyt kaveri osti hevosen ja pääsin pitkästä aikaa kokeilemaan. Heppa oli liian iso mun makuuni, mutta saan ruveta vuokraamaan samalta tallilta ponia 1-2krt/vk :D Tosi hyvä mieli nyt =) =)
 
Mukana menossa:

Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Dreamer88,19v, yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Flikka, 28v, yritystä: 1v, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
nanna81 , 26v, Yritystä 1v, Toiveissa: 1., eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
mussu, 29v ..... yritystä: 5v ...... 2. (eka yhteinen) toiveissa ...... kp 21/28 ......... hormonit käytössä 09/07 alkaen.
tähtisilmä79, 28v, yritystä: 1v, toiveissa: 1, eka käynti: 09/07
Koralli73, 34v, Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2, eka käynti: 09/07
Kuunkulta, 25v, yritystä: 1v, Toiveissa: 1., eka käynti 09/07
Sorsa, 22v, yritystä 3-4v, 1. toiveissa, eka käynti:10/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: tulossa
Sitrus79, 28v. Yritystä: 1v, 1. toiveissa, eka käynti:
Miuku79, 28v. Yritystä: vajaa 1v, 1. Toiveissa, eka käynti: 05/07 (?)
katjuska-80, 26v., Yritystä: reilu vuosi, 3./1. yhteinen toiveissa, eka käynti: 09/07
JaneG, 27v ..... Yritystä: vajaa vuosi ...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 78/27(teroilla)-88 (yk 5 pitkällä kierrolla)
Lapseton82, 24v, Yritystä: 1,5v, 1. toiveissa, eka käynti:
Lizard, 32v. Yritystä: 4v, 1. toiveissa, eka käynti:09/07
J3N3, 22v. Yritystä 9kk 1. toiveissa, eka käynti 09/07

Plussanneet: :flower:
 
Palasin kertomaan, että työhaastattelu meni ihan hyvin. Maanantaina pääsen jo harjoittelemaan :D Ei kyselty mitään henk.koht juttuja kuten pelkäsin.
Aika varma tuo paikka on, ellen nyt maanantaina pahemmin mokaile.

Tää uus työ nyt sattui vaan niin hassusti noitten hoitojen alun kanssa. En vaan aikaisemmin ole töitä saanut ja nyt sitten onnistaa.
Olen nyt vähän sekaisin ajatusteni kanssa. Ja tunnen jotenkin huonoa omaatuntoa, että lasta yritetään jo pitkään ja nyt hoidoissa ja mitäs jos nyt
sit tulisinkin raskaaksi heti kun uusi työsuhde alkaa. Saisin heti vihat niskoilleni. En tiedä onko tämä oikein ja pitäiskö meitin laittaa nää hoidot nyt vähäks aikaa jäähylle?
Apua! Mitä te tekisitte mun tilanteessa?

Lapsi on mulla haaveissa kuitenkin päällimmäisenä, mutta mulla on kokoajan sellanen olo että se ei vielä pitkään aikaan toteudu. Jos nyt keskittyisin pelkästään uuteen työhön ja yrittäisin unohtaa noi vauvahaaveet kuukausiksi, niin katuisinko sitä myöhemmin?
Mulla kun on laparoskopiasta aikaa 3 kk ja silloin todettiin adenomyoosi ja huuhdeltiin putket. Ja tuon leikkauksen jälkeen on 6 kk kuulemma paremmat mahikset, kun putket on siistit. Ja mä kärsin aina valtavista kuukautiskivuista ton adenomyoosin takia. Raskaus saattaa parantaa jopa sen, mutta kun tuo sairaus taas ehkäisee raskautta.
Mut mitä jos kuitenkin tulisin vaikka heti ens kierrosta raskaaksi noilla hormooneilla juuri kun olen siellä aloittanut, saisin kyllä heti kaikkien vihat niskoilleni noin törkeestä tempusta ja ne yrittäis heti savustaa mut ulos sieltä... :ashamed:
Anteeks tää pitkä ja sekava selostus.
 
Paljon onnea työpaikasta! :flower: Kiva, että haastattelu sujui hyvin ja pääset heti aloittamaan. Et varmasti mokaile, alussa saa olla vähän arka ja "tumpelo", mutta kyselet muilta ja reippaasti yrität, niin kyllä se siitä! Saako udella, mille alalle nyt menet?

Lakkaahan nyt hetipaikalla tuntemasta syyllisyyttä mahdollisesta raskaudesta, siitä ei takuulla kukaan ole sinulle töissä kiukkuinen!
Aivan kuka tahansa sinun ikäinen nainen voi tulla raskaaksi vaikka olisi juuri työn saanut, joko suunnitellusti luomuna tai hoidoilla tai ihan vahingossa - eikä sitä tosiaan tarvi töissä kertoa heti, jos plussa tulee (paitsi, jos heti pahoinvoit ;) ), voit olla kertomatta muutaman kuukauden ihan hyvin, ainakin ekat 15vk asiaa ei ole pakko julkisesti kertoa (se ei näy ja voi vedota siihen, että pelkäsi km)

Mielestäni ei tarvi hoitoja laittaa tauolle, hoidatte nyt ja toivotte parasta - eihän sekään ole sanottu, että heti tärppää, vaikka tietty sitä toivotaan, vaan jos tärppiin menee aikaa, sitten harmittaa, ettette heti aloittaneet hoitoja, kun tilaisuus oli. Ja sinulla on rutkasti työvuosia vauvan jälkeenkin! Ja sinulla on vielä hyvä syykin jatkaa nyt heti hoidoissa - tuubat on puhdistettu ;) Ei kukaan takuulla sinua pois savusta, jos raskaudut, voi olla, että ovat vain iloisia, kun omaan porukkaan tulee vauva, usko pois!

Ole nyt vain iloinen ja nauti siitä, että hoidot etenee ja työpaikankin sait!

Koralli73 päivitetty listaan.



 
Thanks mussu mielipiteestäsi. Olet sitten ihana, kun jaksat muita rohkaista :)
Onhan tää jo paljon etiäpäin. Ennen olin työtön sekä lapseton. Nyt on sitten ainakin yksi murhe vähemmän.
Tämä on asiakaspalvelu-myynti-työtä. Joudun sitten pakostikin hymyilemään asiakkaille ja olemaan reipas. Toisaalta voi olla rankkaakin näin hoitojen kanssa tuollainen työ ja kun se on vielä seisomatyötä, toisaalta taas se saattaa piristää mua ja auttaa jaksamaan eteenpäin, kotona vaan yksin itkeä tihrustasin. Saan näin ainakin ajatuksia muualle.
omaa napaa vielä... eilen otin vikat pillerit ja nyt odotellaan menkkoja alkaviksi, joko tänään tai huomenna pitäisi uuden kiertopäivän alkaa.
Ja tiistaina sitten klinikalle.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Tännehän on tullut valtavasti uutta porukkaa. On todella mukava nähdä, että meitä löytyy näin paljon, eikä sitä ole yksin tämän asian kanssa:)
Tilanne ei meidän osalta ole ehtinyt edistymään oikein mihinkään... odotellaan toista käyntiä julkiselle puolelle. Ensimmäisestä käynnistä on reilu kuukausi ja saman verran olis vielä jäljellä tähän uuteen aikaan. Kuulemma on taas suunnitteluaika! Ei ole hajuakaan, mitä siellä tapahtuu... Mutta kuullaan ainakin verikokeiden tulokset. Ei kai ne voi aukiolotutkimusta tehdä, jos siitä ei ole etukäteen ollut puhetta? Aika monethan ovat tienneet ottaa sen särkylääkkeen jo aamulla valmiiksi..
Me ollaan jo ehditty miettimään yksityiselle puolelle siirtymistä, mutta täytyy nyt katsoa ainakin tämä toinen kerta julkisella puolella. Tosin hirvittää se, että täällä julkisella puolella lääkärit vaihtuu jatkuvasti (5-7 eri vaihtoehtoa). Eikä kovin hyviä kokemuksia siitä ekasta käyntikerrasta jäänyt..
 
tnkosonen: Hei, meillä virallinen eka käynti polille vasta edessä (31.10.) Julkiselle puolelle myös. Mitä tarkoitit, että teillä ei jäänyt hyviä kokemuksia ekasta kerrasta? Onko teillä mieheltä muuten otettu jo simppatesti? Mä siis saan nyt verikokeet otettua etukäteen ja niistä puhutaan sit ekalla kerralla mut mietin, että saisinko jo simppatestiinkin kysyttyä lähetteen etukäteen, jos soittasin polille.

 
Meillä otettin sekä simppatesti, että multa verikokeet jo terveyskeskuksessa ennen, kuin saatiin lähete polille, ilman ei lääkäri olis kuulemma lähetettä tehnytkään. Kiva oli, kun oli eka polikäynnillä kaikki tuo hoidettu ja saatiin siirtyä heti puhumaan hoidoista. Meillä oli ekakerralla tosi hyvä/mukava lääkäri, joka oli ottanut aiheesta selvää etukäteen ja valmistautunut meidän juttuun mm. kuvin, joilla selitti, miten sairaus vaikuttaa jamiten hoito vaikuttaa. Jäi käynnistä tosi hyvä maku. Eka käynnillä katottiin vain miehen kivekset "käsikopelolla" ja mulle tehtiin sisäultra, jolla katottiin, että kohtu ja munasarjat näyttäis olevan ok. Aukiolotutkimusta mulle ei määrätty, vaikka tavallisesti se kyllä kaikille tehdään)
 
Otin perjantaina vikat pillerit. Söin siis kymmenen päivää keltarauhashormoonia ja vähän estrogeeniä, että saatais menkat tälle viikonlopulle alkavaksi. Ja pääsen sitten tiistaina klinikalle, kun aloitellaan piikittely.
Eikös ne menkat pitäis yleensä alkaa päivän päässä siitä, kun ottaa vikan pillerin? No toivottavasti ne tulee nyt vielä tänään.
En oo muuten ikinä oottanut menkkoja näin innoissani :) Jesh pääsen uudelle kierrolle!
 
Kuunkulta: Onnea työpaikan johdosta! Sehän oli siis jo lähes varma juttu, mikäli oikein ymmärsin. Tottakai tuollainen aina mietityttää, että miten muut suhtautuvat, kun juuri on työpaikan saanut ja mitä jos heti onkin äitiyslomalle jäämässä. Minä mietin ihan samoja, kun elokuussa vaihdoin työpaikkaa ja heti jouduin ruveta työaikoja mulkkailemaan labrakäyntien ja hoidonsuunnittelujen ja muun vuoksi. Vielä kun uusi työ alkoikin sairaslomalla kohdunulkoisen tähden. Mutta loppujen lopuksi nuo ajatukset olivat vain hyvin hetkellisiä. Työ on vain yksi osa elämää, eikä mielestäni voi määrittää yksityiselämän suunnittelua. Varsinkaan näin isoissa asioissa. Teet juuri niin kuin sinusta parhaalta tuntuu! Tuumailet hetken, mitä juuri SINÄ tai mitä juuri TE miehesi kanssa haluatte elämältä, niin tiedätte miten toimia.

Meillä oli siis se suunnittelukäynti perjantaina ja loppupäivän olinkin hieman hämmennyksissäni. Minä, joka en koskaan ole kärsinyt suuremmin kuukautiskierron häiriöistä, sain Terolut-kuurin. Koska jokin häiriö minulla nyt on. Ajattelin lääkärin kuittaavan asian olevan normaalia kohdun ulkoisen ja tuuban poiston jälkeen, mutta hän ei pitänyt tilannetta normaalina. Ultrasi siinä myös ja sanoi, että toimintaa täällä kyllä näyttäisi olevan ja limakalvotkin hyvän paksuiset, mutta varmistellaan asiaa kuitenkin. Sitten hän puuttui lähes kolmen vuoden takaiseen prolaktiini-arvoon. Tähän asti kaikki lääkärit ovat kuitanneet sen johtuneen väärästä näytteenottoajankohdasta sekä huonosta ohjeistuksesta (saatettiin olla helliä toisillemme siinä aamutuimaan...), mutta tämä lääkäri sanoi arvon olevan yli puolet suurempi kuin suositus ja hän kyllä olisi ollut siitä huolissaan . Jahka nyt saadaan menkat alkamaan (mikäli en ole raskaana, sanoi lääkäri), menen vihdoin ja viimein otattamaan hormoonikartoitukset ja sitten seuraavasta kierrosta aloitetaan pistämään Menopuria kierron 5-9 pv. Sitten ultraukseen ja jos tohtor näyttää vihreätä valoa, pistetään Pregnyl ja harrastetaan seksiä kello kaulassa. Eli tällainen oli meidän hoitosuunnitelma: avitetaan minun omaa hormonitoimintaa ja ajoitetaan yhdyntä "lääkärin valvonnassa". Lääkäri lupasi vielä ottaa yhteyttä Taysin asiantuntijaan ja kysyä, kuinka nykypäivänä yleensä toimitaan tällaisissa tapauksissa, joissa syytä lapsettomuudelle tai keskenmenoille ei ole löytynyt.

Sekä lääkäri että hoitaja olivat yltiö-ystävällisiä, meidän papereihin oli tutustuttu huolella ennen kuin mentiin sinne ja toiminta vaikuttaisi ripeältä. Ei valittamista!

Mussu:
Ulander toimii Naistenklinikalla ja joillakin yksityisillä vastaanotoilla Helsingissä. Hän on tehnyt tutkimusta toistuvista keskenmenoista. Hänellä on oletus, että tapauksissa, joissa keskenmenoille ei löydy syytä, voi taustalla olla tukostaipumus, joka ei jostain syystä näy testeissä. Hänen tutkimuksessaan osalle naisista annetaan hepariinipiikitys sekä aspiriinia, osalle hepariinia ja lumelääkettä ja osalle pelkkää aspiriinia (jotenkin noin se meni se jaottelu). Sillä tavoin hän sitten kartoittaa, onko veren ohentamisesta alkuraskaudessa jotain merkitystä. Kyseinen lääkäri määräsi kyseisen lääkityksen Eve Hietamiehelle ja hänen raskautensahan jatkui. Mutta sitähän ei voi tietää, jatkuiko se sattumalta juuri silloin, vai auttoiko lääkitys. Tämä meidän lääkärimme Hämeenlinnassa aikoo selvitellä juurikin sitä, että kannattaako minun seuraavassa raskaudessa (toivottavasti tulee vielä seuraava raskaus) käyttää varulta tukilääkityksenä hepariinia tms.

Tämä tällä kertaa! Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Korallilla näyttäis vimpat päivät olevan käsillä... Aiotko uskaltaa testata? Oma kierto kanssa häämöttää loppuaan, mutta annan mennä ensi viikolla (jos maltan), ennen, kuin uskallan testailla. Jossain vaiheessa oli muka oireitakin, mutta nyt ei ole kyllä juuri mitään; vähän vatsassa on menkkamainen olo ja rinnat EI ole arat, vaikka yleensä ovat tähän aikaan ennen kk. Silti koitan ajatella, että tammikuussa sitten voin enemmän "piinailla".

Kuunkulta toivotaan, että täti saapuu pian, kun kerrankin on odotettu vieras ;) Ja sitten voikin osoitteesi unohtaa vähäksi aikaa, eikö? ;)

Lizard, aika mielenkiintoinen tuo tutkimus. Ja tosi tärkeä! Teillä siis on vieläkin mahdollisuus päästä siihen mukaan? On tosi kivaa, että lääkäri oli asiaanne perehtynyt kunnolla ja teille jäi käynnistä hyvä mieli. Itsellä oli samat tunnelmat eka käynnin jälkeen - olin positiivisesti hyvin yllättynyt =)
 
Heissan! Saisiko tänne liittyä? Pillerit jätetty touko/kesä-06 pois, mutta yrittämällä yritetty meillä on puolisen vuotta. Viime viikolla oli eka käynti yksityisellä lapsettomuuspkl.lla, ja tän kuun aikana olisi tarkoitus perustutkimukset tehdä. Elikkä minulta otetaan kolmeen otteeseen verikokeita, tehdään munatorvien aukiolotutkimus ja miehen simppanäyte tutkitaan.

Tänään muuten tätsy tuli taasen vierailulle :kieh: Kierto alkaa alusta, eli nyt 1/28-35.
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille =) Viikonloppu meni taas ihan liian nopeesti...
 
Tervetuloa mukaan Annuli :wave:

Mussu: kiitos listan päivityksestä. Juu, olen testannut jo pari kertaa ja negaa näyttää. Ja tiputtelee jo neljättä päivää. Kunpa täti tulis jo kunnolla. Huomenna aattelin rohkaista mieleni ja soitella polille, josko saisin ekojen verikokeiden tulokset puhelimitse. Ajattelin myös kysyä, saisiko miehelle simppatestiin lähetettä, no en tiedä antavatko sellaista puhelimitse, mutta ehkä kannattaa kysyä.

Meilä on eka käynti polille lokakuun viimeinen päivä. Saas nähdä miten käy, jos tuleekin lakko. Peruuntuukohan meidän aika silloin?

Eipä täs kummempia, seuraavan kierron alkua odotellessa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! =)
 
heipä hei kaikki!! nyt rupes jännittämään ja oli pakko tulla tänne kirjoittelemaan..!! tänään olis aika ekaa kertaa julkiselle puolelle! meillä onkin jo kaikki tutkimukset tehty yksityisel puolel ja en ny osaa odottaa yhtään mitä ne tänään tekee.. mies kyl kävi etukäteen antamas taas simpat ja verikokeet eli kait ne niist höpöttää ja sit varmaan suunnitellaan tulevaa?? en mä tie oon kans itekkin ihan sekasin tässä ollut kun aika tuntuu täällä menevän kuin siivillä.. mutta jaksamista kaikille!!
 
Mulla on ens maanantaina aika sinne munatorvien aukiolotutkimukseen. Moni on varmaan käynyt siellä, sattuuko se? Buranaa käskivät ottaa tuntia ennen tutkimusta, mua kyllä hieman pelottaa kieltämättä...

Koralli, meillä tuossa ekassa käynnissä tavattiin vaan lääkäriä, toivotaan että teilläkin niin, ettei mahdollinen hoitajalakko vaikuttaisi aikaan.
 
Kp 1, vihdoin ja viimein.

Turha soitto polille. Minut tutkitaan kuulemma ensin ja vasta sitten mies, joten mitään simppanäytteitä eikä verikokeita ei miehelle vielä tehdä (musta outo järjestys). Sit kun kysyin että otanko miehen ekalla kerralla mukaan, niin nainen langan päässä naureskeli kummasti ja sano että ota vaan jos tulee, kun yleensä nuo miehet niin ketkuttelee ja vitkuttelee ja yrittää olla tulematta. Mä olin ihan että ai, mitä häh, mun mielestä niin outo kommentti, enkä osannu siihen oikein muuta sanoa, ku että kyl mun mies ainaki on ihan mielellään tulos tutkimuksiin mukaan.. miks se niin mollas miehiä, en tajua.

Sit yritin kysyä niitä verikokeiden tuloksia, niin eipä antanutkaan. Selitti jotain että niissä menee niiiiiiin kauan valmistues, että ovat vasta sitten 31.10. kun on meidän ensikäyntiaika. Ai jaa. Niin varmaan. Mä tajusin, että se ei halua antaa niitä ja alko selitellä. Eikö se saa muka antaa niitä mulle? EIkö mulla ole oikeuksia omien verikokeideni tuloksiin? En usko että tuloksis menee 5 viikkoa valmistumiseen, ku tos elokuus sain lähetteen progesteroniin työterkkarilta ja tulos tuli viikos.

Eli tympäännyin, ja lopetin puhelun. Pitäsköhän soittaa uusiks joku päivä ja toivoa, että joku muu vastais? Miten te muut ootte saaneet tuloksenne?

Olis ollu niin kiva saada esim progesteroni ja prolaktiinitulokset. Sais jotain jo miettiä etukäteen ku sillä ensikäynnillä oon kumminki niin jännittynyt, että puolet tiedoista menee ohi korvien.

Mä kans murehdin, ett mitenkähän hoitajalakko sotkee heti meidän hoidot alkuunsa. Ei sillä, ettenkö soisi hoitajille parempaa palkkaa, alipalkattuja minusta ovat tosiaan, toivon vaan että asioissa päästäs kompromissiin ilman lakkoilua.

Annuli: kysyin kaverilta tuosta aukiolotutkimuksesta ja silä ei ainakaan sattunu enempää ku mitä normaalit menkkakivutkaan. Mut sillä olikin torvet auki. Ilmeisesti jos torvet on tukos, niin sit voipi sattua. Nappaa pari buranaa ennen tutkimusta, niin minä tekisin. Tsemppiä!

 
Mukana menossa: :hug:

(kp:t ilmoittaneet mustattu ja listan alussa, muutkin voivat kp:nsä lisäillä/ilmoittaa, niin lisään ne)

nanna81, 26v ....... 1. toiveissa .............. Yritystä: 1v .......... kp 28/29-36 ...... luomukierto, seuraavaan clomit ...... eka käynti 08/07
mussu, 29v ..... yritystä: 5v ...... 2. (eka yhteinen) toiveissa ...... kp 24/28 ......... hormonit käytössä 09/07 alkaen
Koralli73,34v ...... Yritystä: 1 v, Toiveissa: 2 ...... kp: 1/25-30 ...... terot kokeilussa 09/07
JaneG, 27v ..... Yritystä: vajaa vuosi ...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07 ......... kp 81/27(teroilla)-88 (yk 5 pitkällä kierrolla)
Annuli ??v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa (?) ..... eka käynti: 09/07, perustutkimukset menossa .... kp 1/28-35.
Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Dreamer88,19v, yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Flikka, 28v, yritystä: 1v, 1. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
tähtisilmä79, 28v, yritystä: 1v, toiveissa: 1, eka käynti: 09/07
Kuunkulta, 25v, yritystä: 1v, Toiveissa: 1., eka käynti 09/07
Sorsa, 22v, yritystä 3-4v, 1. toiveissa, eka käynti:10/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti: tulossa
Sitrus79, 28v. Yritystä: 1v, 1. toiveissa, eka käynti:
Miuku79, 28v. Yritystä: vajaa 1v, 1. Toiveissa, eka käynti: 05/07 (?)
katjuska-80, 26v., Yritystä: reilu vuosi, 3./1. yhteinen toiveissa, eka käynti: 09/07
Lapseton82, 24v, Yritystä: 1,5v, 1. toiveissa, eka käynti:
Lizard, 32v. Yritystä: 4v, 1. toiveissa, eka käynti:09/07
J3N3, 22v. Yritystä 9kk 1. toiveissa, eka käynti 09/07

Plussanneet: :flower:
 
Koralli onkin saanut vähän kummaa käsittelyä klinikalta :/ Vaikka on kai se niinkin, että puhelimessa ne ei voi antaa potilastietoja, ettei vahingossa soittele joku muu - nämä salassapitojutut menee välillä vähän överiksi ;)
Kummaa sekin, että mieheltä ei tehdä varmuuden vuoksi simppatestiä, mutta naisille tehdään varmuuden vuoksi yleensä aukiolotutkimus. *ei saata ymmärtää*

Hoitajienlakko saattaa vaikuttaa aikoihin - lapsettomuushoidot ei kuulu akuuttiin suojatyöhön, valitettavasti, voi olla että siinä tapauksessa varattuja aikojakin peruuntuu, jos niitä ei sitten voi/saa hoitaa ilman hoitajaa.... En oikein tiedä, miten nuo lakkoasiat menee.

Sorsalle
pidetään peukkuja, että käynti menee hyvin ja asia lähtee etenemään pian ++++ :whistle:
 

Yhteistyössä