syksyllä -07 hoidot aloittavat

Dreamer-88: Todellakin tuntuu, että kaikkien mielestä näin nuorilla pitäis tärpätä suurinpiirtein heti ekalla yrittämällä... :| Mun tässä on turha ikään katsoa jos ongelmia löytyy. Mulla myöskin terojen kanssa menkat tosi säännölliset, kp 26 aina alkaa. Sit, kun yhden "luomukierron" pidin välissä niin eipä tullukkaan menkkoja ja kp:t huiteli jossain 45-50. Sitten taas sain teroja, jolla menkat saatiin tulemaan. Mutta, ehkä meillä molemmilla kannattaa olla tyytyväisiä, että vaikka ollaankin nuoria niin ollaan ajoissa lähdetty tutkimuksiin eikä olla välitetty muiden kommenteista. :) Ollaan säästytty siltä, että oltas ensin monta vuotta yritetty tuloksetta ja sitten vasta menty tutkimuksiin.
 
Tinttu: Niih.. Mullakin oli ensin tero kp 15-24, jolloin alkoi menkat kp 26, mutta sitten kaksi viimeistä kiertoa muutettiin (tai minä muutin, lääkäri nyökytteli ;) ) että otin ne kp 20-29, ja menkat alkoi kp 30-32.. :) Ajattelin, jos terot estävät ovulaation, niin on hieman pidempi aika.. Kun vain menkat alkaisi.. huoh.. Huomenna lääkärille soittoa..
 
mussu; meillä miehen simpat niin huonoja, että ainoa hoitomuoto on koeputkihedelmöitys, ja sekin mikroinjektiolla. Tällöin ei ole väliä onko johtimeni auki vai eivät... jopa parempi olisi, että olisivat tukossa... silloin hedelmöittynyt munasolu ei lähtisi vahingossa kohdustani vaeltelemaan, kun se sinne laitetaan. Näin siis selitti lääkärimme.

Tervetuloa kaikki uudet :wave:

Ja niinkuin mussu tuossa totesi... edessä on pitkä syksy... onneksi tosiaan joulu on ovella ennenkuin huomaammekaan, ja sitten jo vuosi vaihtuu. Ja helmikuussa saa soitella hoidon aloittamisesta =)

Onnea kaikille teille joilla aloitellaan jo hoitoja erilaisilla hormoniavustuksilla!
 
Tänään soitteli gyne minulle verikoe vastauksista. Ilmeisesti ne olivat olleet ihan normaalit mikä sitten taas ei viittaa siihen pco:n mitä hän piti tod.näköisenä. Nyt tuli sitten suunnitelmiin semmoinen muutos, että vain yksi kuukausi koitetaan clomeilla ja katsotaan onko niillä tehoa. Sitten ilmeisesti keskussairaalaan lähete tarkempia tutkimuksia varten. Nyt ei oikeen tiedä, että mitä pitäis ajatella. Toisaalta on mukava kuulla ettei sitä pco:ta luultavasti ole, mutta mikä meillä sitten on??? Ehti jo totuttautua ajatukseen ja nyt taas ollaan tietämättöminä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilma71:
Ups... mussulta piti kysymäni vielä (jos haluat vastata), että mikä miehen simpoissa vikana?
se, kun niitä ei ole :/

Mutta siis lääkehoidolla todennäköisesti tuotanto voidaan saada aikaan. Se onkin se syy, miksi mies ei niin välitä asiasta huudelle - tulee kuulemma epämiehekäs olo, kun on tuollainen vika, vaikka vastaavia "vikojahan" on naisillakin vaikka kuinka paljon ja monella muullakin miehellä - hänellä on sentään toivoa, että asia saadaan korjattua lääkkeillä.

Mutta siis aukiolotutkimus on mulla edessä, lääkkeiden jälkeen meidän pitäisi pystyä etenemään "perinteiseen malliin". jos siis lääkkeet tehoaa, 80% tapauksista jotain saadaan aikaan.
 
mussu; no, nyt ymmärrän... aika hyvät mahikset onnistua siis ihan "luomuna". Hieman ihmettelen tota polien halukkuutta tehdä toi aukiolotutkimus aina :eek: Tietyllä tavalla hyvä tietenkin nyt samalla tutkia, ettei sitten tule uusia yllätyksiä, mutta ilman mitään epäilyjä... ikävä tutkimus kuitenkin varmaan on kyseessä... Miehet on kyllä niin omituisia ton spermansa kanssa :xmas: Haluais jotenkin niin kovasti lohduttaa, mutta tuntuu, että mitä vaan sanoo, se ei mene jakeluun. Ehkä aika parantaa...

Nuoremmille, jotka puhuivat tutkimusten aloittamisesta aikaisin... HYVÄ!!!! Jos tuntuu, että jotain vikaa saattaa olla, tutkimaan vaan. Mitään en kadu niin paljoin kuin, että MIKSI annoin vuosien kulua, enkä tehnyt mitään. Voisin ehkä olla jo kolmen lapsen äiti. Nyt ikää on niin paljon, että hoidoilla koitamme sen toisen saada, mutta kolmas jää varmaan haaveeksi.
 
...minäkin tulen mukaan joukkoon.. tänään oli ensimmäinen käynti naikkarissa lääkärin luona.puhuttiin kaikki läpi...ja tultiin siihen tulokseen että, maaliskuussa kun mun menkat alkaa pitää soittaa ivf hoitajalle, niin alkaa rattaat pyörimään. pitkä aikahan sinne on...mutta minkäs voi, mutta taas päästiin vähäsen eteenpäi ;) nå, tässä odoteltu 13vuotta.... niin 6kk ei varmaan olekkaan niin pitkä aika. olen 34 v ja mieheni 43v. mulla todettu syyksi endo. meillä on luomu lapsi 14v....mikä tuli ...voi sanoa että, hyvä jos sai alkkarit pois..... :p . lääkäri sano että meidät laitetaan suoraan ivf hoitoon ,kun ei mitään tapahtunu. ollaan oltu insissä...mutta ei tulosta. :ashamed:
 
Hilma71, juu mulla on toiveet aika korkealla, toki on riski, että ko. sairaus periytyy ja kun on niin tosi harvinainen, niin kukaan ei varmuudella tunne kaikkia riskejä, senkin takia meillä on hoitoon lähteminen kestänyt (pelko), toisaalta on kokoajan tiedetty, missä vika ja, että se vaatii hoitoa, joten meidän lapsettomuus ei ole ollut sinällään perinteistä epävarmuutta ja toivomista, vaikka täytyy tunnustaa, että välillä olen kyllä ihmettä toivonut - ja pettynyt :headwall:

Miehet tosiaan on outoja simppoineen, ihan kuin miehekkyys/miehisyys olisi moisesta kiinni!

Nuoremmille haluan minäkin sanoa, että tosi loistavaa, kun heti olette hoitoihin lähteneet ja asiaa selvittäneet, kun vaan muistaa, että elämässä oikeasti on paljon muutakin, kuin puuttuva vauva ja, vaikka se välillä katkeraa tekeekin, muiden vauvat ei ole teiltä (meiltä vanhemmiltakaan, vaikka en minä itseäni vielä vanhana pidä, en ollenkaan!!) mitenkään pois. Toivotaan, että sekä nuoremmat, että vanhemmat lopulta pääsevät itseään tyydyttävään tulokseen.

Minä en sinänsä kadu, että ei lähdetty hoitoon aiemmin, tuntuu, että vasta nyt mies on kypsä hyväksymään ajatuksen edes yrittämisestä ja mahdollisesta vauvasta, tähän asti hän on sanonut, että on vuosien (aika paljon vanhempi, kuin minä ) saatossa niin tottunut ajatukseen, että hänelle ei koskaan tule biologista lasta, että ei ole halunnut kohdata asiaa uudestaan - epäonnistuessaan tulisi kaikki vanhat, kerran jo arpeutuneet haavat asiasta taas esiin. Ja uskokaa pois, mieskin voi kokea ääretöntä kipua lapsettomuudesta (olen suhteemme alussa se voinut mieheni silmistä ja puheista nähdä.) Itse nuorempana kuvittelin, että minulle tulisi kolme lasta, kaikki pienellä ikäerolla... nyt esikoinen on eskarissa ja mahdollinen vauva vastaa haaveissa, eikä kolmosta edes harkinnassa. Ja olen onnellinen juuri nyt.
 
kiitos. jotenkin ihana tunne tulla mukaan tänne....kun kaikki ollaan samlla viivalla, tarkoitan hoidot vasta alkaneet. kiitos sinulle mussu kun aloitit tämän palstan, niin ei lopeteta tätä ennen kun kaikilla on plussat eikä silloinkaan vielä.
:hug:
 
Verikokeiden tulokset tuli eilen. Kilpirauhasarvo ok, joten ei siinä sit kai mitään. Progesteroni (otettu kp21, dpo7) ol 59,5. Se on kai hyvä(?). Miten se voi olla noin hyvä, kun heti seuraavana päivänä alkoi taas tiputtelu? Työterveyslääkäri sanoi, että olis ilmeisesti pitänyt ottaa kierron lopussakin tuo koe, olis kai kertonu enempi se luku.

Olisin toivonu, että olis selvinny jotain noista kokeista. Tai siis, voiko vielä olla kyse keltarauhasen vajauksesta vaikka progesteroniarvo oli noin hyvä? Ainut positiivinen juttu on kai se, että tuo luku kaiketi kertoo, että ovis tapahtui (ainakin siinä kierrossa).

Kyllä mä nyt ootan sitä gynekäyntiä ku kuuta nousevaa.

Sanokaas, kehtaanko mä näyttää gynelle mun lämpökäyriä? Tuossa on linkki niihin:
http://www.tcoyf.com/forum/chart.asp?id=koralli
Ajattelin, että jos muutaman viimesimmän niistä printtais näytille. Olisko hölmöä? Vai mitähän se aattelee ihmisestä, joka on vuoden verran mittaillu joka aamu lämpöjään ja tutkinu limojaan yms....pitääkö mua ihan hörhönä. :ashamed:

 
Olen aikaisemmin kirjoitellut tuonne vauvakuume-puolelle, mutta jotenkin reilun vuoden tuloksettoman kuumeilun jälkeen tämä lapsettomuuspuoli alkaa, ehkä valitettavastikin, tuntua enemmän omalta "jutulta". En vielä tiedä koska meillä on hoidot ajankohtaisia, todennäköisesti vasta keväällä, mutta saanko silti tuppautua tähän porukkaan? :flower:

Vähän faktoja meistä: minä olen 28 ja mieheni 30. Ehkäisyn jätimme kokonaan pois vuosi sitten kesällä. Epäsäännöllisen kierron takia hakeuduin gynelle tänä keväänä ja diagnoosina oli pco-tyyppiset munasarjat. Gyne suhtautui mielestäni asiaan jotenkin välinpitämättömästi ("odotelkaa vielä toinen vuosi ihan rauhassa kierron tasaantumista" ) ja sen takia otin yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaan ja sitä kautta saimme lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Niiden mukaan en todennäköisesti, ainakaan joka kuukausi, ovuloi, mutta tuubat on onneksi sentään auki. Miehen simpat on hitaanpuoleisia. Toimitamme vielä mieheltä toisen simppanäytteen syksyn aikana ja jos senkin tulokset ovat yhtä huonot kuin ensimmäisen, siirrymme suoraan ivf-jonoon.

Välillä tämä kaikki masentaa ja olen aivan h******n katkera, kun ympärillä ystävät ja tutut tuntuvat raskautuvan heittämällä kalsarit samaan kasaan miehensä kanssa. :p Mutta täytyy yrittää säilyttää positiivinen asenne, jospa silläkin voisi olla jotain merkitystä vauvahaaveissa! :)

Luen koko pinon tarkemmin, niin "tutustun" teihin muihin ja pääsen kärryille. Tsemppiä ja onnea kaikille tuleviin hoitoihin!

t. Sitrus
 
nanna81: Mä pelkään ihan samaa.. varsinkin kun tämä gyne oli ensimmäinen elämässäni, joka tästä pco:sta mainitsi. Miksei muut ole sitä huomanneet..? Toisaalta tieto siitä, että kyseessä pco helpottaisi, mutta toisaalta olisi hyvä, jos sitä ei sitten olisikaan.. verikokeita odotellessa.

Itselläni on ongelmia labra-aikojen kanssa. Sinne, minne pitää kierron alkupäivinä (3.-5.) mennä klo 9-10, on tosi vaikea ellei mahdoton päästä! Minulla on pakollisia läsnäoloja muualla juuri tuolloin ja joka arkipäivä.. että mitä ihmettä teen??? voikohan labraan mennä vaikka 8.30? oletteko te muut menneet juuri klo 9-10 välillä?
Hoitajalta asiaa silloin kyselin, mut se vaan vastasi tylysti, että etköhän sinä sinne pääse! että pitäsköhän soittaa vielä perään ja kysellä..
 
tnkosonen: Minulla ei kyllä mitään tarkkoja kellon aikoja annettu kun itse kävin kokeissa... Ehkä sielä ei labra ole vielä auki sillon. Tai sitte ne on jotain semmosia määrityksiä jotka täytyy ottaa just tuohon aikaan. Soita vielä ihmeessä sinne ja selitä että haluat asiat nyt eteenpäin, mutta kun et vain pääse just sillon.
 
tnkosonen: kävin eilen ensi käynnillä naikkarissa..ja mulla sattu olemaan kierron alku vaiheessa...multa otettiin ainakin verikoe, mikä oli suunnilleen noin klo.11.30.... että , soita ihmeessä ja kysy. sitten mulla on seuraava verikoe kierron keskellä...silloinkin sanoivat mulle että mieluiten ennen klo.12.00.....

ja muuten tänään tuli sellanen paniikinomainen fiilis...että kuinka mä JAKSAN odottaa maaliskuuhun asti :headwall: :headwall: :headwall: ...
olen kyllä niin pöpi...että melkein suunnittelen jo vauvan nimiä....ja sitähän EI pitäis tehdä....kai se sentakiakin tuntuu niin pitkältä ajalta, kun ajattelee joka hemmetin päivä tätä asiaa....ja sitten se että onnistuuko vai ei....että ei sitten taas pety :ashamed: . mutta en varmaa ole ainut kun ajattelee tällee. mutta sitten on päiviä kun kävelee pumpulin päällä ja kaik menee niin hienosti ja ajattelee vaan positiivisesti :/
 
tnkosonen: Mä kävin aamulla kello 8.00 labrassa antamassa verinäytteen. Itse ne kyllä ehdottivat ensiksi jotain kello 12.00, mutta en voi kesken työpäivän mihinkään lähteä. Niin ja lääkäri taisi mainita että jos haluan niin voin käydä muualla labrassa jos on helpompaa/lähempänä.

Tietääkö kukaan että mahtavatko clomit siirtää/aikaistaa ovulaatiota? Jos mulla ovulaatio on ollut niin yleensä se on tapahtunut kp 16 tai 17.

Koralli73: Täytyy kyllä hattua nostaa, että olet jaksanut vuoden verran tarkkailla lämpöjä tms. Itse en oo jaksanu kun n. 4 kierron verran mittailla aamulämpöjä. Kun kävin lääkärillä kerroin omasta alkukierron lämmöstä ja siitä mihin se nousee loppukierrosta. Mulla nimittäin alkukierrosta aamulämpötila suusta mitattuna on aina 36,3 ja loppukierrosta vaivaiset 36,5 astetta. Lääkäri tuumasi, että tuo aamulämpöjen mittaaminen ei kauheasti kerro tilanteesta. Mutta mittailen kuitenkin edelleen. Eli kyllä sä mun mielestä voit asian ottaa puheeksi lääkärisi kanssa.

Mulla alkaa olla tämä kierto lopuillaan. Tuskimpa tässä mitään uutta käännettä kuitenkaan tapahtuu. On nimittäin sen verran vähäisiä/minimaalisia nuo oireet. Mutta sitten taas uuteen nousuun.
 
Hei!

Voisinko liittyä seuraanne?

Olen 28-vuotias ja mieheni 29. Olemme antaneet esikoisellemme luvan tulla 12/06 alkaen. Tätä ennen söin pillereitä n 10 vuotta. Pillereiden poisjättämisen jälkeen kiertoni olivat pitkiä ja epäsäännöllisiä ja niiden takia hakeuduin yksityiselle gynelle jossa PCO-diagnoosi 5/07. Miehellä diagnosoitiin Teratozoospermia eli normaalimuotoisten siittiöiden määrä alentunut. Luomuna olisi kuitenkin mahdollista tärpätä, jos minulla kroppa toimisi niin kuin pitää. Mutta siis ei. Ovuloinut olen yhden kerran, viime tammi-helmikuussa. Tämän jälkeen vuoto on kestänyt kerrallaan aina noin kaks viikkoa (vähäinen vuoto) ja menkkakivut ovat kadonneet lähes täysin. Kierto on kuitenkin pysynyt max 35 päivän mittaisena.

Hakeuduimme tutkimuksiin julkiselle puolelle, Jorviin ja huomenna ottavat minusta verikokeita ensimmäisen kerran. Sitten lokakuun puolessa välissä meillä on yhteinen tutkimusten suunnittelu-käynti.

Toivottavasti tutkimuksissa päätään etenemään reippaaseen tahtiin.

 
Kivaa, kun saadaan lisää väkeä joukkoomme, vaikka kurjaahan tämmöisessä pinossa on kärvistellä - toivottavasti saadaan pinoa pian siirrettyä "toiselle palstalle" ;)

Koralli73 Mielestäni kehtaat näyttää lääkärille mittaustuloksiasi; jos siitä on hyötyä, niin hyvä, eikä siitä haittaa ole missään tapauksessa. Itse en varsinaisesti ole pitänyt mitään kirjaa lämmöistä tms., mutta olen kyllä huomannut, että kirjaa pitämättäkin kierron eri vaiheet on oppinut tunnistamaan - sen verran iteään tarkkaillut, vaikka järki on sanonut, että turhaa se on. Vaan toivottavasti pian ei enää ole turhaa...

demi , kyllä tämä odottelu/aloittelu on todella hermoja raastavaa aikaa - ja nämä muutaman kuukauden odottamiset tuntuu aivan tolkuttoman pitkiltä, kun heti haluaisi tositoimiin, mutta kun ajattelee 3-6kk taaksepäin, oli se "ihan just", eikö ollut? Hoitoja odotellessa täytyy vain yrittää suunnata ajatukset johonkin muuhun - vaikka siihen, että sen miehen kanssa tekee jotain kivaa, sitten on helpompi jaksaa hoidoissa - ja sitten kun vauva on, sitä aikaa ei enää ole samalla tavalla yhdessä olemiseen ja uskokaa pois, nekin, jotka vuosien yrittämisen jälkeen lapsen saavat, kaipaavat välillä kahdenkeskeistä aikaa ilman vauvaa ;) Mutta, kyllä niitä nimiä on täälläkin jo mietitty... :ashamed: :headwall: .
 
Nanna81:

Alkoi kiinnostaa, että miten kohdallasi gyne ensin epäili PCO:ta ja sitten ei luultavasti olekaan? Siksi vaan ihmettelen, kun mullahan PCO:n toteamiseksi riitti ultra, jossa todettiin kummallakin puolella yli 12 munarakkulaa. Ei tarvittu verikokeita sen toteamiseksi. Kilpirauhashormoni ja Prolaktiini otettiin tosin sitten ja ne normaalit. Kaikki muutkin kokeet olleet normaaleja tähän mennessä. Ovulaatiota ei vaan tapahdu.

Mulla on sellainen käsitys, että tuo PCO tarkoittaa ainoastaan "monirakkulaiset munasarjat" ja siitä on kohdallani kyse.
 
Miuku79: Niinhän se gyne sano. Mulla oli kyllä siinä ultrassa normaalia enemmän rakkuloita, mutta... Nyt en tiiä oikeen itsekkään mitään. Kokeilen ens kierrossa sen yhden kerran clomeja ja sen jälkeen sitten saan lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Jostain kyllä luin että PCO:ssa olis myös hormoniarvoissa häikkää... Tuolla http://www.pesu.come.to/ jotain mainittiin. Toisaalta mulla kyllä oli testosteroni hiukan normaalia korkeampi ja tuon sivuston mukaanhan se taas viittais PCO:n. No ehkäpä sitä on sitte muutaman kuukauden päästä fiksumpi...

Niin ja tervetuloa miuku myös minun puolesta. Taidetaan olla tuolla kuumeilu puolellaki samassa joukossa =) . Jospa se alkais meille kaikille aurinko jossain vaiheessa paistaan risukasaan, mahdollisimman pian tietenki toivottavasti =) ...
 
mussu: sinä se jaksat piristää meitä kaikkia....kiitos omasta puolestani :flower: . onhan se näin kun ajattelee..niin olihan se 3-6 kk just... sitä vaan "hosuu" kun on tällaisesta isosta asiasta kyse.

onko teistä hullu ajatus...että sitten kun tullaan raskaaksi ja meidän vauvat on sylissä....olis kiva jos me kaikki nähtäis jossain..musta olis kiva sellainen asia.... mutta se on sitten ensi vuonna...sitä ehtii miettiä. niin kun huomaatte...en voi olla vaan tässä päivässä....
mutta ihan oikein niin kun mussu sanoi, pitäis miettiä sitä rakasta kuka nytten on vieressä hän ketä lohduttaa ja kannustaa...häntä pitäis nytten helliä...kun vielä on aikaa siihen...ja tottakai jos teillä on ennestään lapsia.... =) . minun tytär jo kinastelee nimistä vauvalle ;) . mutta yritän myös hänelle sanoa, että otetaan ihan iisisti (molemmat) nimen suhteen ja katsotaan miten tämä etenee.
 
Tänään oli eka käynti polilla. Ja jäi enemmän, kuin hyvä ja positiivinen mieli. Meillä kävi tuuri ja saatiin tyksin kehutuin lääkäri - eikä muuten ole turhaan kehuttu mies! Lääkäri oli selvittänyt loistavasti sairauden taustat/tiesi siitä valmiiksi paljon (erittäin positiivista, harva lääkärikään tietää yhtään mitään ja hän tiesi paljon) ja hän oli sitä mieltä, että "tämä on ihan iisi homma" =) :D =)

Eli vastoin ensi suunnitelmia, hoito alkaa heti. Miehellä siittiöitä ei ollut (ihan) nollaa %, mutta normaali-käytössä ollut lääke kuulemma toimii e-pillereiden tavoin. Nyt vaihtuu lääke (pregnyl) ja sitä pistellään 2xvk, lokakuussa verikoe, että nähdään vaikutus ja joulukuussa uus simppatesti, jos verikoe ok, alkuvuodesta aletaan odotella raskautta ja ovista bongailla jos simppatesti silloin ok :D .

Ja, mikä parasta, koska kyseessä on sairaudenhoito, saadaan lääkkeet täysin korvattavina (tähän asti ei ole saatu, mutta lääkäri tekee lausunnon ja jatkossa normaali lääkekin on täysin korvattava :D ).

Ja sitten vielä: mun ei tarvi tässä vaiheessa mennäkään edes tuubien aukiolotutkimukseen, kun on syytä olettaa, että auki ovat ja, kun tänään alakautta ( :x ) tehty ultrauskaan ei tuonut mitään epäilyksiä mistään "viasta" mun suhteeni ja sitä paitsi lääkäri sanoi, että jos nyt tutkitaan varmuuden vuoksi, voi ne saman teorian mukaan umpeutua ennen, kuin simpat löytää oikean osoitteen, joten ensi keväänä tutkitaan, jos mitään ei ala tapahtua.

Mies, joka pari päivää sitten oli sitä mieltä, että jokatapauksessa lääkkeet aloitetaan tammikuussa, ei lääkärillä ollessa puhunut vastoin lääkärin ehdottamaan aikataulua (joka yllätti nopeudellaan mutkin) ja vielä kotona mainitsi, että eka satsi pitää sitten tällä viikolla hakea, ja sitten, kun on virallinen kela-päätös (=suoraan saa korvaukset apteekissa), haetaan isompi satsi - ja hän myös laski, että lomalla tarvii ottaa mukaan 2 annosta ja varmisti, että maasta viennissä ei pitäisi olla ongelmia :D

Nyt melkein jo pessimisti nostaa päätään: mikä menee vikaan, kun nyt kuulostaa jo liian hyvältä :/ .

Demi Muita tsempatessa omakin mieli piristyy ja selkiytyy ja tässä on vuosien saatossa jo niin hyväksynyt tämän "ongelman" plus nähnyt sen "positiivisetkin" puolet ja tajunnut sen, että ainakin mun elämässä mies tärkeintä ja rakkainta maailamssa (ja esikoinen, tietty), en vaihtaisi parisuhdettani vauvaan, mutta lisäksi vauva saisi tulla enemmän, kuin mielellään - ja täällä voi puhua sekä tuntea vapaasti - voitte olla varmoja, että näin laajasti en kerro meidän ongelmista/omista tunteistani kenellekään, on niin helppo anonyyminä kirjoitaa teidän kanssa, jotka koette samoja tunteita. Tämä pino on mulle jo nyt todella tärkeä henkireikä, kiitos siitä teille kaikille! Varmasti jossain vaiheessa voi olla hyvinkin mielenkiintoista tavata oikeastikin - samassa veneessähä tässä ollaan.
:hug:
 
heips vaan kaikille uusille minunkin puolestani! tässä loppukiertoa elellään ja toivoa elätetään (kp32/32 ) ja ei minkäänlaisia tuntoja.. me oltiin tutkimuksissa väestöliitossa ja nyt mennään sitten tyksiin syksyllä ekalle käynnille! jänskättää jo nyt!!
ei mekään olla kerrottu asiasta kenellekkään vielä. no mitä minä ny töissä vihjasin että voi tulla vuoron vaihtoja aika useaan otteeseen ettei ne ny ihan älyttömästi ihmettele :whistle: on tää kirjottamin jääny vähän vähälle kun kone on rikki ja huollossa. nyttenkin kirjoittelen anoppilasta ja koitan kokoajan varoa ettei kukaan tule kurkkimaan mitä kirjoittelen.. :D
 
Hienoa mussu, että saitte noinki hyviä uutisia lääkäriltä! Eihän teillä tarvi mikään vikaan mennä, teillä kävi vain hyvä tuuri, että saitte lääkärin joka on kiinnostunut asioista ja innostunut töistään =) . Eli siis tammikuussa aletaan ootella ilouutisia!
 

Yhteistyössä