syksyllä -07 hoidot aloittavat

mä en oikeestaan edes tiennyt kystasta, arvelin ettei kaikki ole ok, mutta mitään ihmeempää tunnetta ei ollut. Sellaista nippailua esiintyi kystan puolella. Menkat oli ihan olemattomat, eli pari päivää muutama tippa kun yleensä runsaammat. Menin ultraan, koska epäilin että olisin raskaana mutta se osoittautuikin kystaksi joka oli kooltaan 6cm eli aika iso. Se nippailu ja paineen tunne oli ainoat oireet.
Sain parin kuukauden satsin Primoluttia, mutta ei ne mitään auttaneet. Oon yksityisellä hoidossa joten varmaan se miten asiat edistyy menee erilailla. Mulla ekalla kerralla katsottiin, että siellä on ja toinen kerta oli sovittu kystakäynti, jossa sitten tehtiin punkio koska oli siellä vielä.
Sun kannattaa soittaa lääkäriin ja kertoa tuosta mahd. kystasta niin sanoopi sitten ohjeet eteenpäin! TSEMPIÄ!!!!!

Katjuska, :'( Olen tosi pahoillani. Ymmärrän sua täysin.
Toivottavasti saatte asiat selvitettyä. Toivon sulle kaikkea hyvää ja jaksamista
! Suuren suuri voima :hug:

Tiedän myös tuskan noista menkkakivuista. :'( Mulla ihan sama juttu. Välillä ei voi tosiaan muuta kuin itkeä, välillä huutaa, välillä oksentaa, välillä pyörtyä.
Olen verrannut näitä kipuja synnytykseen, joka on joka kuukausi. Synnytys on sentään positiivinen tapahtuma ja saa lapsen palkinnoksi. Mutta tästä ei saa lasta, vaan fyysisen tuskan lisäksi saa kärsiä sen henkisen tuskan, joka riistää sydäntä jokaikinen kuukausi. Olen toisinaan niin katkeroitunut näistä kivuista ja sietokykyni rajoilla, etten tiedä kuinka kauan jaksan tätä. Mutta kaiken tämän kärsimyksen olen valmis kokemaan sen oman lapsen vuoksi. Sylini on niin tyhjä ja minulla on niin paljon rakkautta annettavana tulevalle lapselleni. Palkinto on niin ihana, että se saa unohtamaan kaikki tuskat.
Haluan edes yrittää, saan sitten oman lapsen tai en. Sitten voin luovuttaa.

Sorry purkaukseni....täällä siis kp 2/31-53 ja 3. piikityskierto alkaa...

Ensinnäkin, kiitos Miikkikselle! Soitin tältä istumalta polille ja just tuolla kipukohdalla on iso kysta ja nainen langan päässä lupas, että se hoidetaan ens maanantain käynnillä. Sano, että on sen kokonen, että saattaa olla puhkeamassa ja aiheuttaa siks kipua. Nappia vaan naamaan niin pitäs sillä kivut helpottua.

Nanna, saanko kysyä miksi sinulle tehdään laparoskopia? Minutkin siihen määrättiin, mutta sitten leikkaukseen mennessäni minut ultrattiin taas kerran ja leikkauspäätös kumottiin. Harmitti hirveesti. Siinä kun voi selvitä niin monta asiaa mitä ultralla ei näe.

Gisla, muistathan sitten, että jos bongaat mittarilla lämmönnousun niin siinä vaiheessa ovulaatio on jo tapahtunut!! :attn: Että vauvasiemenet olis oltava jo valmiina oottelemassa ;)

Voi Katjuska, :hug: , sanattomaksi vetää minutkin. Ehkä tekee hyvää keskittyä opiskeluun ja käyttää energia parisuhteeseen. Olla hyvänä toiselle ja antaa ajan kulua. Ehkä se tekee tehtävänsä. Jaksamista sinulle!!

Kuunkulta, onko tutkittu voisiko sinulla olla endoa? Nuo kivut ei kyllä kuulosta normaalille! :hug:
Siinä olet oikeassa, se palkinto minkä tästä kaikesta saa,
on kyllä kaiken tuskan ja kivun arvoista.
Itsellänikin ollut yhtä painajaista kulunut kuukausi, yöunet menneet ja lääkkeitä kulunut, mutta kaiken olen valmis kärsimään pikkuisen nyytin takia.
Täällä oli joskus puhetta katkeruudesta toisia odottajia kohtaan. Minulla se on valtava, sen yli en ole vielä päässyt. Tuntuu, että ihmiset, jotka eivät ole 'ansainneet' saada vauvaa tulevat raskaaksi hups vaan tuosta vaan. Ja minä, joka salaa haaveilen suurperheestä, olen jumittunut tähän ikuisuuden kestävään kohdunulkoiseen. Ja jo tätä 'tehtiin' vuosi! Terveen paperit saan luultavasti vasta jälkitarkastuksessa tammikuussa. Silloin on 4kk mennyt harakoille. Ja se on pitkä aika raskaudessa. Tämän menetetyn pienen laskettuaika olisi ollut samalla viikolla kuin esikoinen syntyi :'( .
On rankkaa olla nainen, jossa on jotakin vikaa.
Masentavaa tekstiä.

Kirma, Joo mulle tehtiin elokuussa laparoskopia noitten kipujen takia. Endoa ei kyllä löydetty, vaikka ihan varma olin että mulla se on, niin kovat on kivut. Laparoskopiassa löydettiin kyllä jotain adenomyoosiin viittaavaa(endoa kohdun lihaksen sisällä ja se on epäilynä, ihan varmasti eivät pysty sitä kylläkään diagnosoimaan. Kurjia tälläiset taudit :'(

Puhuin lääkärini kanssa puhelimessa ja meidän hoitosuunnitelma muuttuu nyt, niin että tämä kierto kokeillaan vielä ovulaation induktiota ja sitten siirrytään IVF:ään uuden vuoden puolella.

Kirma: Eli laparoskopia tehdään koska on tuota yritystä takana ilman tulosta ja ssg ei onnistunut ollenkaan kipujen takia. Tänään otin selvää jonoista ja menee varmasti tuonne huhtikuulle ennen kuin siihen pääsen :/ . Toinen syy on kun minulla on ollu pari vuotta sitte tosi paha tulehdus kohdussa ja jo sitä aiemmassa leikkauksessa jo löydetty kiinnikkeitä eli varmaan jotain semmostaki tulee löytymään.

Katjuska, :hug: Nämä on rankkoja asioita, koita jaksaa jotenkin! Toivotaan että saatte asiat kuntoon.

Kirma, ihan samoja fiiliksiä täälläkin. Mullekin on niin vaikea ymmärtää sitä, että ihmiset, jotka ei edes välttämättä halua lapsia, raskautuvat lähes heti. Sullakin on tavallaan mennyt hukkaan neljä kuukautta, mutta minkäs teet. Ehkäpä se plussa sieltä taas tulisi jossain vaiheessa uudestaan. Ja pysyisi...

Dreamer, jos ne on raskausoireita...? :)

Dreamer, minullakin alkoi pp5 nippailu, tosin kyse on ivf:stä.
Menkkoja ennakoivat kinut voimistuivat kokoajan, ihan sellaista normaalin tuntuista kuukautisia edeltävää kihelmointiä ja nipistelyä ja juilimista.

No, pp12 testasin sitten plussan.

Lueskelin tässä iltani "iloksi" kirjoituksianne. Olen aiemmin selaillut vain vauvakuume sivuja, mutta lopultakin uskaltaudun kirjoittamaan tänne lapsettomuus puolelle. meillä on kohta takana 3 vuotta "yrittämistä". Tänä syksynä kävin terveyskeskuksessa aloittamassa ns. lapsettomuustutkimukset. Kaikki verikokeet ja ultra olivat ok. Nyt sitten ilmeisesti saamme lapsettomuusklinikalle lähetteen jonnekin aikaa kevättä.
Mieheni ei oikeastaan olisi tahtonut selvittää mitään.
Minä en vain enää jaksa elää epätietoisuudessa, oli niin tai näin, ei meidän elämä ja suhde kaadu lapsettomuuteen. jotenkin minusta tuntuu, että mieheni pelkää, että jos vika onkin hänessä, että alkaisin syyllistää häntä. eikä siinä auta, vaikka olenkin useasti sanonut, että niin ei tapahdu.
Meillä ei kummallakaan ole ollut ns. vauvakuumetta. Mutta silti on aika selvittää onko perheemme kahden hengen ja koirien muodostama jatkossakin vai kuuluuko siihen enemmänkin kaksijalkaisia.
Jotenkin itse koen että tämä on vaihe elämässä, josta olisi päästävä yli olipa asiat niin tai näin. Että osaisi sitten mitoittaa loppuelämänsä niihin puitteisiin, jotka tarjolla on.
Olisi varmaan voinut tänne puolelle kirjoittaa jo aiemminkin, mutta jotenkin tuo kaikki mitä kerrotte täällä kokeista ym. on tuntunut pelottavalta. Ajattelin että olisi hyvä mennä "tyhjällä päällä" klinikalle.
Mutta toisaalta...vain teiltä saa oikeanlaista tukea ja ymmärrystä tämän asian tiimoilta. Toivottavasti tällainen vähän "erilainenkin" epätietoinen mahtuu joukkoonne.

:wave:

Mukaan mahtuu, kuten ennenkin todettu on, kaikki, jotka pinon omakseen tuntevat. Tämä on mukava pino, jonhon ei ole osunut yhtään häirikköä/kiukuttelijaa/pilkunviilaajaa mukaan ja tässä on monta aktiivista kävijää. Huominen listan päivitykseen ensimmäisenä ryhtyvä varmasti lisää tietosi listaan.

Itse ajattelin samalla tavoin, kun hoitoon lähdettiin, eikä mies ollut mitenkään innoissaan (meillä oli tiedossa, että "vika" on miehessä, enkä ole sitä häntä vastaan käyttänyt, silti hän ei olisi halunnut hoitoon ja siksi meillä kesti hoitojen aloitus vuosia). Itse pidin tärkeänä, että kokeilemme, meni sitten syteen tai saveen. Jos lasta ei tule, se tekee kipeää, mutta se ei maalimaamme kaada, mutta jos lapsi saadaan, on se upea lisä tähän elämään, johon voin jo nyt olla tyytyväinen. Lähinnä pelkäsin sitä, että katkeroidun, jos hoitoja emme kokeile ja sitten 10-15v päästä syyttäisin miestäni tai jos jostain syystä tai toisesta tiemme eroaisi silloin (mitä en nyt missään tapauksessa usko, mutta realisitsesti täytyy sekin ottaa huomioon), olisin katkera, jos emme olisi yrittäneet - sillä sillon lapsen saaminen olisi jo "vähemmän järkevää" ellei mahdotontakin, kun itse olisin yli 40 ja esikoinen/ainokainenkin yli 20 :LOL: Ei kiitos, se on nyt 1-2 vuoden kuluessa tai ei koskaan (koskaan ei voi sanoa ei koskaan, mutta näitä mietin, kun syitä hoitoon lähtöön mielessäni pyörittelin ja ajan myötä mieskin suopui). Toiveissa olisi tietty vauva ensi syksynä/talvena, jotta voisin olla kotona, kun juniori syksyllä menee kouluun - olisihan se lapsellekin upeaa tulla kotiin, jossa ollaan kotona, eikä tarvi olla niin paljon yksin, vaikka koulu on lähellä mun työpaikkaa, jotta yksin olo ei ole ongelma, vaikka vauva antaisi odottaa itseään :D

Kiitos Mussu.
Olen paljon miettinyt tätä meidän tilannetta itsekseni. Koen myös, että tahdon yrittää selvittää ainakin syyt, miksi emme lasta saisi, että tuntisi tehneensä kaikkensa asian eteen. En kuitenkaan ole valmis vuosien ja taas vuosien hoitoihin, en millään pysty ajattelemaan, että ajaisin itseni siihen tilaan, että asiasta tulisi jopa "pakkomielle" ja sitä kautta tekijä, joka vaikuttaisi negatiivisesti avioliittoomme.
Minulla on vielä ns. aikaa kuitenkin tämän lapsettomuus-asian kanssa painiskella, täytän keväällä kolmekymmentä :O). Nyt on hyvä ikä selvittää realiteetit. en tahtoisi äidiksi enää nelikymppisenä, olen jotenkin pitänyt rajana 35-36 vuoden ikää.
Yhdessä olemme mieheni kanssa olleet kohta yhdeksän vuotta, josta naimisissa kaksi. Lapsettomuudesta olemme avoimesti keskustelleet molempien vanhempien kanssa, jotta olemme välttyneet siltä "milloinkas teiltä saadaan lapsenlapsia" kyselyltä.
Mieheni vanhemmilla on jo 5 lastenlasta vanhempien veljesten katrasta ja aika-ajoin kälyt myös minua ahdistelevat kysymyksillään. Millään en enää jaksaisi sitä sama selitystä heille anta eli " ei me viellä, tai ei me varmaan ees lapsia hankita kun on jo noi koiratkin..."
Mies tykkää hirmuisesti veljiensä muksuista, joten tulee aina sellainen olo noiden selityksien jälkeen, että syyttävät katseet kohdistuvat minuun...että olen joku "uraputkessa viihtyvä" itsekeskeinen p----ainen...ja tietysti sahan siitä itseään syyttää kun ei totuutta ole julki tuonut. Mutta kun ei me kaivat sitä sääliäkään...

Gisla: Kyllähän sitä toivoisi, mutta onhan niitä "oireita" ennenkin ollut.. :ashamed: Vaikuttaa ihan menkkaoireille nimittäin, vaikka menkkojen pitäisi alkaa aik. ens viikon torstaina.. :|

Mariainen:
Toivottavasti saisimme mekin plussan :) Mutta jotenkin tuntuu oudolle, kun kuitenkin ihan selvät menkkaoireet.. :( Tosin eihän mulla ole ovista ollut moneen vuoteen, joten enpä tiedä millaista on ovuloida... Mutta kyllä toivo pysyy yllä niin pitkään jos vuoto alkaa tai sitten se ihana plussa tulee joululahjaksemme :) :heart:

Mä nyt vielä jankutan...siis mä olin TÄYSIN varma, että kuukautiset tulee. Oireet oli aivan aidot.

Olin niin varma, että tilasin kansainvälisen adoption infopaketinkin. Ja itkin kolme päivää ennen plussaa kaikki itkut ja ajattelin, että nyt eteenpäin. Sitten pp 12 tuli outo painon tunne pissatessa, vähän kun olis virtsatie tulehdus. Olin lukenut sellaisesta oireesta plussanneilla, syöksyin testaamaan ja tulihan sieltä se plussa.

Torstai 6.12.2007

mukana menossa:

Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:70/23-56
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 36/16-29
Dreamer88,19v .... yritystä: 12kk .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07.... 2.clomit+inssi.... kp: 31/26-86
Pillipiipari................Yritystä: 2,5v.......1.toiveissa.....eka käynti: 5/06.....2.inssi takana.....kp:30/27-36

tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp: 32/33
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... eka käynti 10/07 .... kp: 26/31-40
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 22/29-36
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, Menopur ja Pregnyl käytössä .... kp 17/19-32
nanna81, 26v .... 1. toiveissa .... Yritystä: 08/06 .... 3.clomit .... eka käynti 08/07 .... kp 10/26-33
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07,ISCI hoidot vuoden 2008 alussa ......... kp 10/14-90
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2 ............. ...eka käynti 09/07..........1.clomit................... kp: 10/25-30
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 3.clomit .... kp: 8/28-33
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp: 6/25-28
mussu, 29v .... yritystä: 5v ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp: 6/28
onlyer, 21 v......yritystä:2 v..........1.toiveissa........inssi tulossa tammi/helmikuussa.............kp: 6/28-30
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, ICSI hoidot alkamassa lähiaikoina .... kp 3/28-32
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... 3. Gonal F +Choragon .... kp: 3/31-53
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 3/22-27

Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1-2/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07, clomifen, terolut ja metformin käytössä
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana,
siitä pas.
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.
Taiataiga,29v, yritystä 3v, 1.toiveissa, tutkimukset aloitettu syksyllä

plussanneet:

Flikka: 1.clomit......... 8.10
tuutikki: 1.clomit........ 15.10
mmm: 2.inssi ............ 5.11
Sorsa: clomit ............ 17.11

Hei Miikkis ja kirma! Olen pitkään taustaillut täällä palstalla, mutta tuosta kystakeskustelustanne heräsi itsellenikin niin polttava kysymys, että vihdoin rohkaistun mukaan. Kun teillä nyt on tietoa, olisin tosi kiitollinen mielipiteestänne tällaiseen: Meille tehtiin 2. IUI viime viikolla. Folliultrassa kp9 oli oikealla kysta sekä johtofolli, molemmat n.23mm. Lääkärin mukaan kysta jäänteenä edellisestä kierrosta, mutta ilmeisesti ei ollut häirinnyt uuden munasolun kehittymistä. Nyt kuitenkin inssin jälkeen viikon verran ollut jatkuvaa särkyä tuolla puolella vatsaa ja parina päivänä pientä vuotoakin. Pitäisiköhän pyytää kontrolliultraa ennen seuraavan piikittelyn aloittamista (suunniteltu heti perään)? Jotenkin tuntuu, että tuo kysta voi aiheuttaa hankaluuksia tai ainakin haitata hoitoja, vaikka ilmeisesti onkin suhteellisen pieni kooltaan. Täältä palstalta olen saanut sellaisen käsityksen, että joissain paikoissa ultrataan aina ennen piikkihormonien aloittamista, että kaikki on ok. Itse sain ekan epäonnistuneen inssin jälkeen vain puhelimessa ohjeet seuraavaan lääkitykseen. Epätietoisuus kalvaa.
Miikkis, minkälainen tapahtuma tuo kystan punktio on? Toivottavasti teillä molemmilla tilanne normalisoituu nopeasti tuon punktion jälkeen ja pääsette tositoimiin.

Leppoisaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Mariainen: Täytyy toivoa :) Tosin tänä aamuna oli aivan kauhea vatsasärky.. Sellaista on ollut vain joskus vuosia sitten luomumenkoissa.. En päässyt oikein ylös sängyssä, pissaaminen koski.. siis aivan älyttömän kipeää teki :( Ja ei ole VTI:tä.. Jospa siellä olisi kaksi vauvaa, jotka tekee näin mahdottoman olon ;) Toivoa kyllä pidetään yllä! :wave:

Dreamer-88, pakko lisätä että jostain kuulin, että joskus raskaana ollessa virtsaaminen voi tehdä kipeää. Joku taisi kerran kirjoittaakin tästä, että virtsaaminen oli alkanut sattumaan, mutta eri tavalla kuin VTI:ssä ja hän olikin sitten plussannut. :) Peukkuja pidetään pystyssä!! :heart:

Tervetuloa Taiataiga! :wave:

Hienoa kuulla, Dreamer, etten ole ainut näitten "oireitteni" kanssa. :wave: Mullakin on ollut kovaa nippailua vatsassa jo muutaman päivän ja rinnat on arat. Mitähän kummaa mahtaa olla? Yritetään pitää jalkamme tiukasti maassa, ettei pudota viikon, parin päästä kovin korkealta. Tämä vauvahaaveilu on kyllä yhtä vuoristorataa; yhtenä hetkenä on menettänyt täysin toivonsa ja toisena taas jaksaa uskoa "ehkä tällä kertaa meitä onnistaa". Miten löytää se kultainen keskitie tässä tunnemyllerryksessä?

Suuri voima :hug: Katjuskalle. Toivottavasti saatte solmut aukenemaan. :heart:

:hug: Kuunkullalle. Tännehän näitä tunteita saa purkaa, kanssasisarille. Etukäteen mekin ollaan juteltu, että oman lapsen takia ollaan monenlaista valmiita kokeilemaan. Välillä vaan miettii, että onko se oikein, kun toiset tulee raskaaksi tuosta vain ja toisten pitää miettiä syökö vääränlaisia särkylääkkeitä, saunooko liikaa, yms. ja/tai maksaa siitä, että saa lapsen. Joko hoidoista tai adoptiosta. Vauvakuumeilupuolella vitsinä ollaan heitetty, että pitäisi ehkä alkaa narkkari-alkoholistiksi, tms., niin johan alkaisi tärppi käydä! :headwall:

:hug: myös kirmalle. Katkeruus raskaana olevia naisia on mullakin välillä kova. Ja se saa mut tuntemaan itseni huonoksi ihmiseksi, kun en voi olla onnellinen toisten puolesta. Ainakaan kaikkien. Eihän toisten onni ole multa pois. Vielä kun sen saisi tuonne selkäytimeen... :/

Pahoittelen alavireisyyttäni, tänään on taas yksi toivottomuuspäivistä. :'( Nyt katsomaan Housea, ehkä se piristää. Rauhallista itsenäisyyspäivän jatkoa kaikille!

Perjantai 7.12.2007

mukana menossa:

Miuku79, 28v .... Yritystä: vajaa 1v .... 1. Toiveissa .... eka käynti:10/07 .... kp:71/23-56
Tinttara84, 23v .... Yritystä:03/03 alkaen ... 1. toiveissa .... kp: 37/16-29
Dreamer88,19v .... yritystä: 12kk .... 1.toiveissa .... eka käynti:08/07.... 2.clomit+inssi.... kp: 32/26-86
Pillipiipari................Yritystä: 2,5v.......1.toiveissa.....eka käynti: 5/06.....2.inssi takana.....kp:31/27-36

tähtisilmä79, 28v .... yritystä: 1v .... toiveissa: 1 .... eka käynti: 09/07 .... kp: 33/33
Äityli-84, 23 v...yritystä: pari vuotta .... 2.toiveissa ..... eka käynti 10/07 .... kp: 27/31-40
Sitrus79, 28v .... Yritystä: 1v .... 1. toiveissa .... eka käynti: tulossa .... kp: 23/29-36
Lizard, 32v .... Yritystä: 4v .... 1. toiveissa .... eka käynti:09/07, Menopur ja Pregnyl käytössä .... kp 18/19-32
nanna81, 26v .... 1. toiveissa .... Yritystä: 08/06 .... 3.clomit .... eka käynti 08/07 .... kp 11/26-33
JaneG, 27v ..... Yritystä: 12/06...... 1. toiveissa ...... eka käynti: 10/07,ISCI hoidot vuoden 2008 alussa ......... kp 11/14-90
Koralli73,34v .... Yritystä: 1,5 v .... Toiveissa: 2 ............. ...eka käynti 09/07..........1.clomit................... kp: 11/25-30
Tiinuli81, 26 v .... yritystä: kauan .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... 3.clomit .... kp: 9/28-33
Lapseton82,25v .... Yritystä: 1,5v .... 1. toiveissa .... eka käynti: 11/07 .... kp: 7/25-28
mussu, 29v .... yritystä: 5v ..... 2.(eka yhteinen)toiveissa .... hormonit käytössä 09/07 alkaen .... kp: 7/28
onlyer, 21 v......yritystä:2 v..........1.toiveissa........inssi tulossa tammi/helmikuussa.............kp: 7/28-30
Annuli81, 26v .... Yritystä: n.1v .... 1. toiveissa ..... eka käynti: 09/07, ICSI hoidot alkamassa lähiaikoina .... kp 4/28-32
Kuunkulta, 25v .... yritystä: 1,5v .... Toiveissa: 1. .... eka käynti 09/07 .... 3. Gonal F +Choragon .... kp: 4/31-53
gisla, 28v .... yritystä 04/06 asti .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07 .... kp: 4/22-27

Kirma,29v, yritystä reilu vuosi,.......2.toiveissa.......
Viipsu,24v .... yritystä 1,5vuotta .... 1. toiveissa .... eka käynti 08/07
Hilma71, 36v, yritystä: vuosia, 2. toiveissa, eka käynti: 08/07
Nati, 25v, Yritystä: 14kk, 1. toiveissa, eka käynti 08/07
demi, 34v , Yritystä 13v , 2. toiveissa, eka käynti: 09/07
Taivaansilpoja , 26v, Yritystä: 6v, 1. toiveissa, eka käynti: 10/07
tnkosonen, 25v, yritystä 1v, 1. toiveissa, eka käynti:11/07
Tinttu , 19v. Yritystä: vajaa vuosi, 1. toiveissa, eka käynti 1-2/08, clomit 12/07
J3N3, 22v. Yritystä 02/07,1. toiveissa, hoidot alkaneet 09/07, clomifen, terolut ja metformin käytössä
Kris,34v, Yritystä 2-3v, 1. toiveissa, eka käynti 08/07 ja eka ivf takana,
siitä pas.
Miikkis, 25v, yritystä 2,5v, 1. toiveissa, clomit kokeiltu, IVF edessä.
Taiataiga,29v, yritystä 3v, 1.toiveissa, tutkimukset aloitettu syksyllä

plussanneet:

Flikka: 1.clomit......... 8.10
tuutikki: 1.clomit........ 15.10
mmm: 2.inssi ............ 5.11
Sorsa: clomit ............ 17.11

Moikka kaikille =)

Dreamer-88: Jännitän täällä paljon sun puolesta. Peukut nyt vaan pystyyn että se joululahja teille tulee..... =)

Katjuska-80: Voisin melkeinpä sanoa että tiedän miltä susta tuntuu. Itselläni vastaavanlainen tilanne oli viime keväänä ja kesänä. Tuo biisi minkä kertosäkeen kirjoitit on se mitä kuuntelin paljon silloin. Mutta joskus elämä voi kaatua myös päälaelleen ja asiat selvitä, vaikka siltä ei tunnu. Voimia sulle paljon ja jaksa uskoa huomiseen :hug:

Taiataiga:: tervetuloa mukaan :flower:

Sitten omiin kuulumisiin...Tänään otin tän kierron viimeiset clomit (3tab kp5-9) ja ultra tiistaina (kp13) jos eivät ole tehonneet niin sit alkaa pistely ens kierrossa :/

-Tiinuli-

Safiiri, toivotan sinut tervetulleeksi! Itsekin olen vielä uusi porukassa, että eiköhän nämä konkarit sinutkin mukaansa huoli. Heille on ehtinyt kertyä jo paljon tietoa ja kokemusta ties mistä vaivoista ;) .
Minulle sanottiin neuvolassa, ettei kystista pitäisi olla haittaa raskautumiseen. Mutta jos ne alkavat oireilemaan, kannattaa asiasta mainita ja vaatia seurantaultraa.
Tuo sinun särkysi kuulostaa kovin tutulle. Koko tämän viikon olen minäkin siitä kärsinyt ja pientä tuhruakin on tullut. Minä suosittelisin sinua soittamaan samantien hoitavalle lääkärille, hän voisi papereistaan tarkistaa onko kystasi ollut sen näköinen, että voisi olla puhkeamaisillaan.
(Se yhtäkkinen puhkeaminen kun on ihan hirveää! Pari kuukautta sitten minä luulin, että nyt kyllä kuolema korjaa, mutta luultavasti se oli kystan puhkeaminen. Siitä ei ollut tajun lähtö kaukana.)
Ota selvää asiasta on minun neuvo. Mitkään yhtäkkiä alkavat säryt ja vuodot eivät ole normaaleja.
Kiinnostuneena oottelen kuin sinun kävi :wave: !

Teille muille, kiitos kaverit lohtuhaleista, tarpeeseen tulivat :) .
Siitäkin huolimatta tänäänkin paskafiilis, kuulin taas kerran raskausuutisia :'(

ÄH! Kirjoitin pitkän pätkän viestiä ja onnistuin hävittämään sen! Tiivistän siis sanomani: Tervetuloa kaikki uudet! Onnea Dreamerin piinaan!
Onnea myös kaikille, kellä testauspäivä lähenee!

Itse en tässä kuussa edes mieti raskautumista. Keskitymme muuhun elämään ja jouluksi lähdemme reissuun kauuukaiseen maahan. Unohdamme toivottavasti kaiken stressaavan ja nautimme toisistamme!

Yhteistyössä