sydän asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oon alkanu tunteen jotenkin enemmän sydämen lyöntejä, lyö jotenkin nopeammin nykyisin. Olin joku aika sitten terv.tark ja lääkäri kuunteli sydäntä siinä ja sanoi, että nopeaan lyö...ei muuta sitten puhuttu siitä...Nyt jäin vaan miettimään.

Alkuperäinen kirjoittaja cv:
totta hitossa se syke lyö kovaa kun keskityt siihe. lopeta stressaus niin sykekin hidastuu

Niin tiedän tuon. Mutta mietin vaan kun se lääkärikin mainitsi kuunnellessaan. Olisi pitänyt kysyä silloin tarkemmin, mutta en tajunnu.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Soita toki lääkärillesi, jos mietityttää. Ottavat EKG:n susta. Ei ne ultraamaan välttämättä ala, ellei EKG:ssä ole mitään kummallista.

Toi on muuten aika hassua, mulla ku on laaja vajaatoiminta mut silti EKGssä ei näy mitään poikkeavaa.

No mä kyl käyn ultrassa säännöllisesti ja siellä kyllä kaikki näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Soita toki lääkärillesi, jos mietityttää. Ottavat EKG:n susta. Ei ne ultraamaan välttämättä ala, ellei EKG:ssä ole mitään kummallista.

Toi on muuten aika hassua, mulla ku on laaja vajaatoiminta mut silti EKGssä ei näy mitään poikkeavaa.

Mutta vajari antaa muunlaisia oireita myös, ja useimmiten potilas osaa niistä itsekin informoida jo vastaanotolle mennessään, tai ne näkyvät/kuuluvat.

Mutta vajari antaa muunlaisia oireita myös, ja useimmiten potilas osaa niistä itsekin informoida jo vastaanotolle mennessään, tai ne näkyvät/kuuluvat.

No mulle aikoinaan on tehty kaks avosydänleikkausta ja toisen jälkeen sanottiin et sinne on jääny pieni sivuääni mut siitä ei oo haittaa, no mähän elin tän tiedon kans vuosikausia ja sit aloin odottaa neitiä ja tuli puheeks et voitais tutkia neidin sydän jo sikiöaikana ettei hänellä samaa olis mitä mulla oli ollu. No ei muuta ku sit ultraan ja tää kardiologi sit sano et tutkitaan samalla sit mun oma sydän ku sitä ei oltu koskaan ultrattu (ultraa ei nimittäin ollu sillon vielä ku mut oli viimeks tutkittu) ja sillon todettiin et ei se pumppu oo ollu ikinä terve ja siellä oli laaja vajaatoiminta josta mulla ei ollu hajuakaan, et ei se aina anna oireitakaan niin et sitä osais epäillä ja se sivuääni oli niin pientä et se olis saattanu olla ihan vaikka flunssan jälkiä sano tää kardiologi ite.

Se on ollut melko erikoinen vajaatoiminta kyllä (etenkin jos laaja :o ), ellei se ole mitään oireita antanut :o

No se ku on ollu mulla syntymästä asti niin mä oon vaan siihen tottunu ja sen kans eläny ku en mä oo tienny et siin enää olis vikaa.

Mä voin tietysti tänne heittää jossain vaihees ihan faktatki jos epäilyttää et en puhuis totta.

En mä edelleenkään kärsi hengenahdistuksistakaan, vaikka mun pitäis niin tehdä, mut mä vaan automaattisesti himmaan menoa ennen ku mitää sellasta tuntemusta ehtii tulla.

Niin ja siirrännäisjonossa olen.

Se on ollut melko erikoinen vajaatoiminta kyllä (etenkin jos laaja :o ), ellei se ole mitään oireita antanut :o

No se ku on ollu mulla syntymästä asti niin mä oon vaan siihen tottunu ja sen kans eläny ku en mä oo tienny et siin enää olis vikaa.

Mä voin tietysti tänne heittää jossain vaihees ihan faktatki jos epäilyttää et en puhuis totta.

En mä edelleenkään kärsi hengenahdistuksistakaan, vaikka mun pitäis niin tehdä, mut mä vaan automaattisesti himmaan menoa ennen ku mitää sellasta tuntemusta ehtii tulla.

Siis en minä sitä epäile, että valehtelisit. Kunhan kummastelin, kun mulle on aina tolkutettu, että vajarista tulee selkeät oireet.

Sulla on ilm. oikean puolen vajaatoimintaa, jos pitäisi ahdistella. Mutta se pointti piileekin ilm.juurikin tossa, että olet tavallaan tottunut siihen olotilaan. Jos se on ollut pitkään, niin siihen sopeutuu, eikä osaa itse pitää hälyyttävänä, vaan juurikin himmailee ja toimii sitten siten, että ahdistus helpottaisi.

Siis en minä sitä epäile, että valehtelisit. Kunhan kummastelin, kun mulle on aina tolkutettu, että vajarista tulee selkeät oireet.

Sulla on ilm. oikean puolen vajaatoimintaa, jos pitäisi ahdistella. Mutta se pointti piileekin ilm.juurikin tossa, että olet tavallaan tottunut siihen olotilaan. Jos se on ollut pitkään, niin siihen sopeutuu, eikä osaa itse pitää hälyyttävänä, vaan juurikin himmailee ja toimii sitten siten, että ahdistus helpottaisi.

mulla sekä mitraali että trikuspilaari läpät on molemmat stenoottiset (kirjotinkohan nyt ton sanan oikein) ja molemmissa on reilu vuoto, minkä johdosta syke on korkea levossa 90 -> verenpaine on matala n. 70/60 joskus matalampikin.
Mutta just toi et se on ollu mulla aina vajaatoiminen selittää kuulema sen et mä en tunnista niitä oireita tai ne ei ehdi tulla ku kroppa jo reagoin himmaten.

Yhteistyössä