**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Meillä ollaan kipeenä kaikki paitsi mies.
Poikaa ollaan käytetty sairaalassa 2 kertaa kun on vaan huutanut ja viikonloppuan nosti kuumeen, syytä itkuun ja muihin ei löytynyt, epäilivät virusta, nyt poitsu parempi ja nyt sit vaihteeks tytölle nous kuume ja yskii, minä yskin ja niiskutan myös :/
Nii ja viimeviikonloppuna kun käytiin sairaalassa poika paino 6623g :D ja ikää oli reilu 2kk :D

kai ne otti siel sairaalas myös sen sikainfluenssa testin?
Meillä oli samaa ja testien tulokset olivat plussaa..eli sikainfluenssa tuli sitten meille!!!
Ei ne puhuneet. Mutta kait ne tutki sen sen samalla kun muutkin veriarvot. Nyt poitsu jo parempi. nou hätä.
 
Huh, paljon tekstiä pitkästä aikaa - mukavaa!!

Mä tässä yksinään istun ja hörpin aamuteetä... Vili nukkuu vieläkin yöuniaan! Tunti sitten havahtui kitisemään ruokaa, ja syötyään nukahti takas... Outoa, sillä normaalisti me heräillään siinä 8 aikaan.
Noh, mutta... Eilen tulikin sitten valvottua! Pitkin päivää oikeestaan jatkunut ininä ja ikenien hinkkaaminen vaan paheni illalla. Raasu valvoi vielä puolenyön aikaankin, nukutettiin sitä meidän sängyssä... Hinkattiin sormella ikeniä, kokeiltiin erilaisia puruleluja.. Ja toki herra iteki tunki nyrkkiä suuhun, ja unihiirtään, ja puklu-riepuaan... Ja tuntu et mikään ei auttanu. Vähän väliä itkustettiin... Inhottavaa kun toinen hinkkaa ja puree ja yrittää niin kovasti, mutta silti tulee itku kun ilmeisesti sattuu ikeniin? Kuin kauan tätä kestää? Anyone? Nyt on pari päivää jo jopa itkustettu asian takia... Mä niin odotan, että koska siellä on se hammas ja Vilillä olo helpottaa... Ja sit tuleekin lisää hampaita...!? Voi voi... :'(

Noista ohjeellisista äidinmaidon korvikemääristä...
Me saatiin neuvolasta silloin lapsen ruokaan liittyvä lappu ja siinä noi samat määärät. Ja meillä Vili kyllä syö kuin oppikirjasta, eli menee reilusta 800ml siihen 1000ml saakka... Nyt tosin, mietin, että kun tota velliä syödään... Sitä menee korkeintaan se 200ml/vrk, eli päivällä 100 ja illalla 100... Niin että mites sit lasketaanko se tohon samaan syssyyn? Siis esim eilen meni 920ml, josta siis 720ml korviketta ja 200ml velliä. Vili ei kyllä ainakaan ylensyö.. Siis kyllä hän ite ilmottaa kun ei maistu enää!! Ruokailuun liittyvät huudot lakkas kyllä samantien kun alettiin ottaan sitä velliä, sen verran paremmin suolisto toimii nyt! Toki sen vellinkin ajattelin jättää pois kun alkaa toi soseiden syönti luonnistua paremmin... että ne kuidut ym tulee sitten niistä.
Eilen keittelin ja soseutin jo porkkanaa valmiiks lauantaita varteen, ajateltiin kerran viikossa ottaa uus kasvis. Kätevä, kun meillä on niitä Aventin Via-mukeja 12kpl, joihin pumppasin silloin maitoa... Niissä on tosi tiiviit kannet ja ne on tosi kätevän kokoisiakin... Hyvä pakastaa soseita :) Ja näkee muuten, että paljonko sitä sosetta on mennyt, kun siinä on se mitta-asteikko...

Jahas, alkaa tuhinaa kuuluun makuuhuoneesta. Josko herra sieltä jo heräilis pikkuhiljaa?
 
schnuller
Mä en edelleenkään usko siihen, että vauvaa voi ylensyöttää.Meidänkin neiti puklas eilen aimo määrän pois maitoa kun meinas vahingossa syödä yli 120ml kerralla. :)
Kannattaa tosiaan soittaa neuvolaan ja kysyä.Itse koetin silloin neuvolasta kysyä neuvoja siitä korvikemäärästä niin neuvolantäti sanoi vaan, että antaa niin paljon kuin syö.Ja lisäsi vielä, että 2viikkonenkin saattaa syödä jo 100ml kerralla.

vaatetuksesta joku kysyi.Meillä on vaunuissa nyt nollakeleillä päällä päivävaatteet eli body+potkuhousut, sitten on ohut villapuku ja kevytvanupuku.Lisäksi on ohuet lapaset, villasukat sekä äitiyspakkauksen toppakenkä+-lapanen-setti.Lakkina on nauhalakki ja lisäksi toppalakki.Sekä tutti! :LOL:
Hyvin on niillä pärjännyt.Ei ole ollut liian hikinen kun on tullut sisälle.Sitten kun olen sisälle nostanut jatkamaan unia, niin on kuorittu vaatteita pois.

Täällä onneksi ollaan vielä säilytty terveenä.Tuntuu jylläävän jos jonkunlaiset taudit.
Voimia teille kipeille.

Nukuttiin viime yönä tosi huonosti, samoin kun edellisenä yönä.Neiti suostui unille vasta puol yhden ja puol kahden aikaa.Jumppasi vaan silmät kirkkaana sängyssä.No, jos ens yönä sitten nukuttais enemmän.

kakkaamisesta:Meillä vauva kakkaa joskus 3kertaa päivässä, joskus kerran.Nyt ollaan jätetty Cuplatonit pois, niin siltikin masu on pysynyt hyvässä kunnossa.Vissiin suolisto alkaa oleen enemmän kehittynyt niin ei enää niin raa'asti reagoi kaikkeen.

Ulkona nukkumisesta sanoivat neuvolassa, että alle puolivuotista saa nukuttaa ulkona -10 pakkasasteeseen asti.Eli kun on kovempi pakkanen niin sitten pitää vauvan kanssa pysyä sisällä.Mä en oikein sulata tuota!
 
TÄÄLLÄ KÄÄNNYTTIIN MAHALTA SELÄLLEEN.............

.....ja mä en nähnyt sitä!!! :headwall: :headwall: :headwall: Voi hyvänen aika...

Vili oli selällään ja väänti itteensä kokoajan kyljelleen... siitä kuitenkaan pääsemättä mahalleen. Laitoin sitten sen masulleen ja siinä pungersi hienosti itteensä kyynerpäiden varassa ja pää pystyssä... Lähdin hakemaan videokameraa toisesta huoneesta... Ja kun tulin takas, ukko makas hämmentyneenä selällään ihan hiljaa. :LOL: Laitoin uudestaan mahalleen, mutta nyt on ihan väsähtänyt ja vaan makaa siinä ja syö nyrkkiään... Damn. Noh, illalla sitten. Ei kyllä varmaan mene kauaa, että kääntyy selältä masulleen kun tuo kyljelle kääntyminen jo sujuu...

Mutta eipä tuolla kääntyilyllä niin väliä, enemmän rohkaisen sitä olemaan kyynärpäiden varassa pää pystyssä, niin kehittää niska- ja selkälihaksia.. Ja siitähän se ryömiminen sitten aikanaan lähtee! :)
En tajuu, miks sitä oon niin paljon odottanut ja ollut kärsimätön.. Kun toisaalta toivon, että pysyis masullaan kun hänet siihen laitan! :headwall:

Noh, mutta näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Ulkona nukkumisesta sanoivat neuvolassa, että alle puolivuotista saa nukuttaa ulkona -10 pakkasasteeseen asti.Eli kun on kovempi pakkanen niin sitten pitää vauvan kanssa pysyä sisällä.Mä en oikein sulata tuota!
Että ei sais lähtee ollenkaan mihinkään vaunujen kanssa jos menee alle -10?? Päähän tänne hajoaa jos pakkasilla pitää vaan kykkiä sisällä!! Tosin, nyt on kyllä sellaset kelit, että tuleekohan edes -10 rikki tänä talvena? :LOL:
 
Roona: Jos sieltä on hammasta pukkaamassa, yöunien ajaksi kannattaa antaa särkylääkettä, parasetamolia. Mutta varmista vielä neuvolasta.

Mä olen kanssa yrittänyt metsästää mahalta selälleen kääntymistä videolle, kun se on jo viikon verran onnistunut. Mutta aina kun on kamera esillä, niin ei sitä silloin käännytä vaan kattellaan vaan :)
 
Hyvä-äiti-kerhosta päivää vaan :wave: Lähettiin tänään pojan kanssa kaupungille, kun äitin piti päästä vähän shoppailemaan.. Kaapolla oli just päikkäri aika ja muutenkin se yleinsä nukkuis vaunuissa vaikka vuorokauden.. Mutta sittenhän poika heräsi ja koska oli aikaisemmin sammunut kesken syönnin, oli pojalla kova nälkä.. Ja eihän siinä muuten mitään, mutta kun minä olin unohtanut ottaa mukaan maidot, pullon, vaipat... kaikki !! Ei muuta kun stokkan one waystä ensin 0. kerrokseen herkkuun ostamaan tuttelia, sitten 6. kerrokseen lastenosastolle ostamaan tuttipulloa ja lopuksi 4. kerrokseen vauvanhoitohuoneeseen syöttämään. Ja lapsi parka vaan huusi pää punasena taukoamatta...
Noh, onneksi lopulta Kaapo sai masun täyteen ja äiti pääsi jatkamaan shoppailua. Ja löytyihän sieltä taas hinnallapilattu mekko :ashamed:

Mä lähden tänään ulos ! Jee ! Viiniä ja skumppaa jäi sen verran viime vklopun nimijuhlista, että toivottavasti "osaan" ottaa ihan rauhassa. Kuitenkin yli vuosi on taukoa, joten pitää koittaa ottaa maltillisesti ja vähän "tunnustella". Ihanaa ihanaa ihanaa, vaikka Kaapoa tuleekin varmaan ikävä. Mutta silti, ihanaa :)
 
Moikka

Pääsin taas tulemaan
Emma on käännellyt ja väännelyt itseään, jo:)
Meilläkin menee välillä tuo nyrkki suuhun

Meillä nukutaan melkein joka päivä ulkona, ja hyvin on pärjätty, Emma nukahtaa siinä aikana kuMites muut? Ootteko ajatellu olla kauankin kotona lasten kanssa vai onko jo muut suunnitelmat?
n koirat on mukana eli n. 5km lenkillä, ja jää sen jälkeen etuterasille nukkumaan:)
Mites muut? Ootteko ajatellu olla kauankin kotona lasten kanssa vai onko jo muut suunnitelmat?
Alotin opiskelun&luennot nyt jo että sit valmistuis ens vuonna:)
Maanantaina olin 13.00-14.30 luennolla
Tiistaina 16.30-18.00 luennolla
Keskiviikkona tentti 19.00-20.00
Joten aloittelen tässä tätä opiskelua takas päin, Emma oli Tiistaina, miehen kanssa ja äidilläni maanantaina ja keskiviikkona

VempulaVimpula&Emma 2kk 2vk 2pv:)
 
Nuppu: Ei ollu ylisyöttöö, ku pojalla oli koko ajan nälkä.... maito ei kertakaikkiaan riittäny, sen takii sitten siirryttiinkin suoraan perunaan ihan ilman mitää vellivaiheita neuvolatädin käskystä!!!!! Oli hippasen verran vauhdikas tapaus kasvamaan ja kehittymään... on yhäkin!!!! 4-vuotias, mut kooltaan 6-7 -vuotiaan mitois! :D (kasvun takii käyty kyl myös lastenpolilla...käyrien mukaan pitäs tulla reilusti yli 2metrinen)!!! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä83:
Roona: Jos sieltä on hammasta pukkaamassa, yöunien ajaksi kannattaa antaa särkylääkettä, parasetamolia. Mutta varmista vielä neuvolasta.

Mä olen kanssa yrittänyt metsästää mahalta selälleen kääntymistä videolle, kun se on jo viikon verran onnistunut. Mutta aina kun on kamera esillä, niin ei sitä silloin käännytä vaan kattellaan vaan :)
Joo meillä on nestemäistä panadolia kyllä, ostin siltä varalta että rokotuksesta tulee jtn pahempia oireita... Mut näköjään selvittiin helpolla siitä. En oikein mielellään käytä mitään särkylääkkeitä, itelläni enkä etenkään lapselle... Kyllä sen hampaiden puhkeamisen varmaan terve pikkumies kestää. Pitää vaan olla tukena, hinkata ikeniä ja lohdutella... :) Tottakai jos alkaa vaan 24/7 huutamaan, niin sitten... mutta eipä tuo niin paha VIELÄ ole! :/
 
Mä kyselin aiemmin mikä neuvoksi kun Nennu ei kestä mitään d-vitamiinitippoja :headwall:
Tajusin vasta ite ennen ku olin tänään aatellu ostaa viel uuet tipat, ni kattoa meiän korvikkeen kylkee.
Mulle annettiin neukasta ohjeistus että äidimaidonkorviketta käyttävän pitää saada esim. jekovitii kolme tippaa/pv jotta 10mikrogramman suositus täyttyy,
voi jeesus kun olivat vaan unohtaneet kertoa että kun Nennu syö (nyt kun tasottu taas se ahminta ) sen keskimäärin 1000-1200päivässä korviketta ni se saa jo niistä yksinään 15-18mikrogrammaa eli yli suositusten?! Enhän mä näin ollen sille enää niitä tippoja sullo tai saantisuositus melkein kolminkertaistuu vuorokaudessa :kieh: :eek:
Oonko mä ainoo kuka tajuaa tällaisii vasta näin myöhään ? :ashamed:
Kun niin monen muun neukassa on sanottu et jos tuo 1000ml ylittyy niin d-tipat jätetään tauolle..äh, kauheesti kyseltävää ens neukkaan,
onneks se on jo ens viikolla :LOL:
Käsitin että silläkin jotaki eroa mainitaanko erikseen olevan vesiliukoista d vai ei, eli D13: kohan se vesiliukoinen oli..
 
DADA: :hug: ei hätää!!! Mä ainakin annoin esikolle 3 tippaa jekovittiä kun alkoi korvikkeella 8 kuukauden iässä.Ja kysyin vielä neuvolasta asian silloin! Täysimetyksellä annaetaan se 5 tippaa.
Anna vaan vauvallesi se 3 tippaa vaikka saa korviketta.Näin ohjeistetaan neuvolassa korvikeella olevia !!
d-vitamiinin saantisuositusta ollaan nostamassa ellei ole jo nostettu.

ulkona nukkumisesta mä ainakin aion ulkona nukuttaa tyttöä yli 10 asteen pakkasilla, niin myös nukutin esikkoa. ja sama homma ulkoilussa, kun on kumminkin koko ajan siinä silmien alla valvonnassa. Mulle sanottiin kun esikko syntyi, että saa nukuttaa, kun on tuulen suojassa ja meidän parvekkeelle paistoi lähes koko päivän aurinko.
Sanottiinhan sairaalassakin kun tyttö syntyi , että vasta 2 viikon ikäisenä saa mennä ulos, mutta neuvolassa sanoi, että mee vaan alkuviikosta, tyttö siis syntyi torstaina!!!

Jepulis, mutta nyt vielä syötteleen tyttöä ja unille
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Mä en edelleenkään usko siihen, että vauvaa voi ylensyöttää.Meidänkin neiti puklas eilen aimo määrän pois maitoa kun meinas vahingossa syödä yli 120ml kerralla. :)
Kannattaa tosiaan soittaa neuvolaan ja kysyä.Itse koetin silloin neuvolasta kysyä neuvoja siitä korvikemäärästä niin neuvolantäti sanoi vaan, että antaa niin paljon kuin syö.Ja lisäsi vielä, että 2viikkonenkin saattaa syödä jo 100ml kerralla.

vaatetuksesta joku kysyi.Meillä on vaunuissa nyt nollakeleillä päällä päivävaatteet eli body+potkuhousut, sitten on ohut villapuku ja kevytvanupuku.Lisäksi on ohuet lapaset, villasukat sekä äitiyspakkauksen toppakenkä+-lapanen-setti.Lakkina on nauhalakki ja lisäksi toppalakki.Sekä tutti! :LOL:
Hyvin on niillä pärjännyt.Ei ole ollut liian hikinen kun on tullut sisälle.Sitten kun olen sisälle nostanut jatkamaan unia, niin on kuorittu vaatteita pois.

Täällä onneksi ollaan vielä säilytty terveenä.Tuntuu jylläävän jos jonkunlaiset taudit.
Voimia teille kipeille.

Nukuttiin viime yönä tosi huonosti, samoin kun edellisenä yönä.Neiti suostui unille vasta puol yhden ja puol kahden aikaa.Jumppasi vaan silmät kirkkaana sängyssä.No, jos ens yönä sitten nukuttais enemmän.

kakkaamisesta:Meillä vauva kakkaa joskus 3kertaa päivässä, joskus kerran.Nyt ollaan jätetty Cuplatonit pois, niin siltikin masu on pysynyt hyvässä kunnossa.Vissiin suolisto alkaa oleen enemmän kehittynyt niin ei enää niin raa'asti reagoi kaikkeen.

Ulkona nukkumisesta sanoivat neuvolassa, että alle puolivuotista saa nukuttaa ulkona -10 pakkasasteeseen asti.Eli kun on kovempi pakkanen niin sitten pitää vauvan kanssa pysyä sisällä.Mä en oikein sulata tuota!
Mä lähinnä tarkoitin sitä tolla ylensyöttämisellä että vauvat voi todellakin..iltasella olla itkuisempia ja imuherkkiä tapaujsia..ja siihen kun antaa maitoa joka kitinään ja imemistarpeeseen niin kierrehän on valmis..elikkäs vauvan massu ei ehdi palautua kun ja jos kokoajan syötetään maitoa..ns. unikoulussakin annetaan 3-4h välein ja esim..22 ja seuraavan kerran sitten noi kuuden aikaan aamulla..eli kyllä tollanen 2kk ikäinen pärjää jo loistavasti yön yli syöttämättä..tämä ohje tai neuvo on suoraan kopsattu uni/rytmikoulusta....!!!!

Toki pulloruokitutkin lapset saattaa tankkailla yötä vasten..mutta onkos se sittenkään nälkää vai vaan imemistarvetta..vauvathan imee melkein kaikkea mitä niiden suuhun laitetaa..eikös..??

Noiden aiemmin suositusten mukaan kun menee ja käyttää vähän maalaisjärkeä niin vauvakin mahdollisesti vähemmän itkuherkkä iltaisin..(kun ei se pikkumasu ole niin täynnä..ja huom..kaikki vauvat ei pulauttele...)

Äippä35v ja Kielo noin 11vkoa :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Mä en edelleenkään usko siihen, että vauvaa voi ylensyöttää.Meidänkin neiti puklas eilen aimo määrän pois maitoa kun meinas vahingossa syödä yli 120ml kerralla. :)
Kannattaa tosiaan soittaa neuvolaan ja kysyä.Itse koetin silloin neuvolasta kysyä neuvoja siitä korvikemäärästä niin neuvolantäti sanoi vaan, että antaa niin paljon kuin syö.Ja lisäsi vielä, että 2viikkonenkin saattaa syödä jo 100ml kerralla.

vaatetuksesta joku kysyi.Meillä on vaunuissa nyt nollakeleillä päällä päivävaatteet eli body+potkuhousut, sitten on ohut villapuku ja kevytvanupuku.Lisäksi on ohuet lapaset, villasukat sekä äitiyspakkauksen toppakenkä+-lapanen-setti.Lakkina on nauhalakki ja lisäksi toppalakki.Sekä tutti! :LOL:
Hyvin on niillä pärjännyt.Ei ole ollut liian hikinen kun on tullut sisälle.Sitten kun olen sisälle nostanut jatkamaan unia, niin on kuorittu vaatteita pois.

Täällä onneksi ollaan vielä säilytty terveenä.Tuntuu jylläävän jos jonkunlaiset taudit.
Voimia teille kipeille.

Nukuttiin viime yönä tosi huonosti, samoin kun edellisenä yönä.Neiti suostui unille vasta puol yhden ja puol kahden aikaa.Jumppasi vaan silmät kirkkaana sängyssä.No, jos ens yönä sitten nukuttais enemmän.

kakkaamisesta:Meillä vauva kakkaa joskus 3kertaa päivässä, joskus kerran.Nyt ollaan jätetty Cuplatonit pois, niin siltikin masu on pysynyt hyvässä kunnossa.Vissiin suolisto alkaa oleen enemmän kehittynyt niin ei enää niin raa'asti reagoi kaikkeen.

Ulkona nukkumisesta sanoivat neuvolassa, että alle puolivuotista saa nukuttaa ulkona -10 pakkasasteeseen asti.Eli kun on kovempi pakkanen niin sitten pitää vauvan kanssa pysyä sisällä.Mä en oikein sulata tuota!

Missähän päin allekirjoittanut asustelee?? Kelasin vaan et onkos teillä pakkasta, kun noin hurjia määriä vauvallesi puet??Tässäkin saa käyttää ihan taas kerran maalaisjärkeä... :eek: :eek:
Ethän sä varmaan itsellesikään noin paljon pue päälle kun ulkoilemaan lähdet YLI 5 ASTEEN LÄMPÖTILOISSA....vaunut suojaa ja mahdollinen nukkumispussi vielä siellä vaunuissa..meinasin vaan et kätkytkuolemis lisää kuulemma vauvan liiallinen pukeminen.. :headwall: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Nuppu: Ei ollu ylisyöttöö, ku pojalla oli koko ajan nälkä.... maito ei kertakaikkiaan riittäny, sen takii sitten siirryttiinkin suoraan perunaan ihan ilman mitää vellivaiheita neuvolatädin käskystä!!!!! Oli hippasen verran vauhdikas tapaus kasvamaan ja kehittymään... on yhäkin!!!! 4-vuotias, mut kooltaan 6-7 -vuotiaan mitois! :D (kasvun takii käyty kyl myös lastenpolilla...käyrien mukaan pitäs tulla reilusti yli 2metrinen)!!! :LOL:
:LOL: :LOL: Juuuu..tuollaiset "jättivauvathan" on sitten tosiaankin poikkeustapauksia....kyllä on pojulle veikattu pituutta :whistle:

 
Heissan kaikille taas pitkästä aikaa. En oo kerenny taas kirjottelee tänne. Tosiaan 30.10 lähettiin ekaa kertaa Jaden kaa sukuloimaan tonne etelä-suomeen. Juna matka meillä meni todella hyvin, vaikka se kestikin sen 2,5h. Jadella oli hirveesti kateltavaa ku katteli ikkunasta ulos ja katteli junan katossa olevia lamppuja. Sukuloimassa oltiin 2 viikkoo ja sinä aikana sain hommattua itelleni kämpän Järvenpäästä, sekä löysin itelleni miehen. Eipä munkaa tarvii enää yksin olla tuon neidin kaa, vaikka edelleen koen että olen yh-mamma. Sukulais reissulta kotiuduttiin 15.11 ja sen jälkeen onki ollu kiirettä ku pitäny pakkaa näit tavaroita muuttoo varten.

Jadella oli 17.11 neuvolalääkäri ja kasvaa todella hyvin, (syntymäpaino+muut):
Paino: 5,035 (3,054)
Pituus: 59,2 (50)
Päänympärys: 41 (32,5)
Ainoo mistä tuli sanomista oli se et Jadella on eripituset jalat. Lähti konsultaatio pyyntö lastenläkärille et mitä asian kanssa tehdään.

En todellakaan muista mistä te muut ootte puhunu, joten jätän nyt kommentoimatta. Toivon mukaan kunhan tää muutto on hoidettu alta pois ni pystyisin/kerkeisin useemmin käydä täällä kommentoimassa juttuja.
Tosiaan mein muutto on ens kuun 12 päivä, ihanaa päästä jouluks tonne uuteen kotiin ja lähelle sukulaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tikrutar82:
Juna matka meillä meni todella hyvin, vaikka se kestikin sen 2,5h. Jadella oli hirveesti kateltavaa ku katteli ikkunasta ulos ja katteli junan katossa olevia lamppuja. .
Mites olitte siellä junassa? Siis Jade sylissä vai? Ja mitenköhän sinne saa vaunut? Mies käy välillä työmatkoilla Helsingissä junalla, ja ajattelin tässä ens kerralla lähteä mukaan niin pääsee vähän stadissakin pyörimään... Mietityttää vaan miten niiden vaunujen kanssa sujuu, ja otanko vilin syliin vai miten... Ja maksaakohan vauvan+vaunujen kuljetus jtn?

Onnea uuteen elämään! Hienoa, että löysit miehenkin, joka ei pelästy heti 2kk vauvaakaan! Niitä ei ihan joka paikasta varmasti löydy :) :heart: :flower:
 
Roona, intercityissä on ainaki se vaunu, jossa on pyörätuolipaikat ja mun mielestä sinne mahtuu heittämällä vaunut ta parit. Vilihän voi kölliä vaunuissa vaikka koko matkan, jos sä otat itelles paikan siitä vaunu/pyörätuolitilan edestä. Hinnasta en tiiä, mut jos selvität, niin kerro mulleki. :) Niin ja sittenhän on erikseen perhehyttejä, mutta niihin ei kyllä mahda vaunut mahtua. Pikajunassa vaunut kulkee varmaan helpoiten tavaravaunussa.

Mä harkitsen tässä yöjunailua vauvan kanssa joulun aikoihin, mutta saa nähdä, miten sitten tehdään.

Jopas Tikruttarelle on tapahtunut! Onnea hyvistä asioista. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
näillä mennään taas, meikä alkaa katsoon frendien uutta laskupätkää =) voi kun olis lunta!! harmittaa tällanen vesikeli :(
Huoh, niinpä. Tulis lunta ja pakkasta, niin vois olla edes jotain tsäänssejä päästä mäkeen. Ja olis paljon valosampaa! Nyt on pimeetä hela dagen...
 
Moikka

Viimeksi viikko sitten on tultu käyty täällä
Lähettii viime viikon sunnuntaina Tampereelle mun siskon luo, ku sisko synnytti 4kk sitten lapsen, niin mentii sit sinne:)
Autolla mentii, junal me ei olla vielä matkusteltu:)
Jutta nukkuu innokkaasti , mä en ihä kyllä ihan noin paljo vaatteita, kuka se olikaaa ketä piti pal vaattei eriasia on jos asuu jsn oulus tai ylempänä.Mutta kaikki saa pukea siten miten haluaa.
Tänään aamulla oltiin kummitädillä, sieltä kaupungille, syömään ja nyt kotona:)
Mitäs tässä muuta..
No täytyy taas mennä

Aamutaivaanranta ja Jutta 2kk 6pv
 
Roona junassa mahollista kuljettaa vaunuja ja ne mahtuu sinne ihan heittämällä. Kunhan muistaa paikkaa ostaessaan sanoa että haluu siihen vaunuun, jossa tosiaan on tuo pyörätuolipaikka mahdollisuus niihin vaunuihin meinaa mahtuu nuo vaunutkin. Jos hommaa junaan perhelipun on mahdollista saada kaksi vierekkäistä paikkaa jolloin muksun voi laittaa vaikka vaunukopassa siihe viereen, tämä kyseinen perhelippu ei maksa yhtään enempää kuin sinun lippusi. Tosiaan eka matka mentiin niin et pidin Jadea sylissä koko matkan, kun en tajunnu tollasta perhelippua hommaa, takasin tullessa mulla oli sit perhelippu ja kuin ollakaan Jade nukku koko matkan vaunuissa eli en olisi edes tarvinnut sitä perhelippua. Ja tosiaan noitten vainujen ja lapsen mukaan ottaminen ei maksa mitään, kun itse maksat siit matkasta.

Joo ei noit miehii ihan helposti löydy jotka ei pelästy sitä et on noin pieni lapsi. Kiitoksi onnitteluista
 
schnuller
Nuppu09:Se on kyllä ihan totta, että pienen masun antaa välillä levätäkin.Itsekin olin huolissani jo oman vauvan kohdalla, että syökö se liikaa, kun alkoi niin aikaisin syödä jo 120ml.Mutta kyllä ne tuntuu olevan niin yksilöllistä nuo ruokamäärät.Sairaalassa väli oli tosiaan meilläkin silloin se 4tuntia, mutta kun oli niin isokokoinen niin tuntui, että mikään ei riitä. :)
Pukemisessa olen käyttänyt sitä periaatetta, että jos niskaa koettaa ja se ei ole kuuma niin silloin on vaatetta tarpeeksi.Se takia kysyinkin, että onko muilla mikä vaatetus vauvoilla, että voisi hieman saada neuvoja ja vertailla.Joten miten muilla vaatetuksen laita?Me asutaan Oulun läänissä rannikolla, jossa tuulee aina jäätävästi ja nyt on ollut sellaista nollakeliä.Toisaalta vauvaan ei voi soveltaa vielä sitä mentaliteettia, että laitan saman verran päälle kuin itselle, koska vauvan lämmönsäätelykyky ei ole vielä niin kehittynyt.Itsellänikin on ollut jo T-paita, pitkähihainen ja kevyttoppatakki.Vauvalla on ollut se body+ohut villapuku ja kevyt vanupuku.Ei minusta siis mitenkään erityisen paljon.Onko vinkkejä siis, mistä päästä kannattaisi vähentää vaatetta, vai kannattaako mennä sillä tyylillä, että koettaa niskan lämpöä?
 
schnuller
ruokagallup:Sitten kun perunat ja porkkanat on tulleet tutuksi, niin kuinka moni aikoo itse kokata vauvan ruuat ja kuka turvautuu valmispurkkeihin?Käytetäänkö niitä purkkiruokia enää muualla kuin reissussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
ruokagallup:Sitten kun perunat ja porkkanat on tulleet tutuksi, niin kuinka moni aikoo itse kokata vauvan ruuat ja kuka turvautuu valmispurkkeihin?Käytetäänkö niitä purkkiruokia enää muualla kuin reissussa?
Mä olen vannoutunut kotikokki! :wave: Lapselle ei aleta valmisruokia syöttään, kun ei niitä itsekään syödä :x Varmaan reissuunkin pakkaan omat soseet, käsilaukun tapaseen kylmälaukkuun... ei oo vaikeeta :)

Mites muuten seuraavaks? Tänään läks porkkana, sit varmaan kukkakaalia, parsakaalia... kesäkurpitsaa? Sit vois kokeilla hedelmää tai marjoja? Liha ja kala sit vast joskus myöhemmin...
 

Yhteistyössä