**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

Elämänilo3 ai..?Käytit ja et suostu muuta enään käyttämään..täytyy olla hyvä keksintö sitten.. :eek: Kaip se on kokeiltava..eikös sieltä valu jostain reunasta läpi tuo kuukautisveri? Kysyy tyhmänä :whistle:

Äippä ja Nuppuliini :heart:
 
En ole taas vähään aikaan kerenny/jaksanu kirjottaa mitään, lukemassa olen kuitenkin käynyt. Sattunut kaiken laista ikävää tässä lähipiirissä niin ei oikein voimavarat ole riittänyt siihen että olisin kirjoittanut. Tämän ikävän tapauksen johdosta täällä imetyskin loppui, kun ei yksin kertaisesti enää maitoa tullut. Tyttö saa siis pelkästään korviketta, mutta kasvaa siitä huolimatta todella hyvin ja läheisyyttä saa sitten muuten, koska onkin todellinen sylihiiri.

Tällä viikolla käytiin neuvolassa ja tytöllä painoa jo 3,850 kiloa ja pituutta 55,5.

Tänään täällä vietettiin ristiäisiä ja tyttö sai nimekseen Jade Alexandra.

Tässä taas kuulumiset ja palaan kunhan taas kerkeän/jaksan.
 
Pikaisesti kurkistelin ja olipas paljon tullut tekstiä..

yonnazzz voi ei toivotaan että kaikki menee hyvin :hug: yhden ystäväni lapsella on myös todettu vauvana sydämmessä reikä ja hänet leikattiin nyt täyttää jo 5 sekä hyvin voi. Lääkärit mainitsivat silloin että on harvinaista että joudutaan leikkaamaan kun niin pienillä yleensä umpeutuu ne reiät itsestään. Jos kuitenkin leikkaukseen asti joutuu niin suomi on niin kehittynyt maa leikkauksien suhteen että ei syytä huoleen. Ymmärrän kyllä täysin huolesi kun meidänkin pojalla epäiltiin pernassa olevan "jotain outoa" ja saatiin lähete lastenklinikalle ultraan. Itkin hysteerisesti koko edellispäivän ja ultrassakin kun ei siellä kukaan sanonut/puhunut mitään. Lopuksi tulivat lohduttavat sanat että "en mä täällä mitään poikkeavaa näe.." Itku ei meinannut silloinkaan vielä loppua vaikka mieheni minua kovasti koitti lohdutella ja sanoa että kaikki on kunnossa. Jokatapauksessa voimia ja jaksamisia täällä pidetään peukut pystyssä teidän puolesta :hug:

Dindei + Mico 2vk 2pv
 
yonnazzz :hug:
rosehip - ootko tsekannut Pilttipiirin? siihenkin voi liittää lapsen mut en nyt just muista mitä lahjuksia sieltä sai..olikohan ainakin pöytätabletin lapselle.

ihanaa, huomenna saa hyvin pitkästä aikaa uudet värit hiuksiin! ristiäisiä odotellessa.. täällä on viikonloppu mennyt tosi kivasti ja viime yönä jäbä nukkui 2x3h pätkät ja sit pari lyhyempää. se on meillä ihme, kun toisinaan öisin hän herää koko yön 1,5h väleinkin.. ja meillä kun ei ole ketään toista joka häntä heräis syöttään - toi 3h pätkä tuntuu siis mulle aivan taivaalliselta..!

mun yks ystävä vannoo kans ton kuukupin nimeen, ensimmäinen kerta oli kuulemma vähän hankala mutta kyllä sen paikoille laitto alkoi sit luonnistuun. hyvä keksintöhän se on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Elämänilo3 ai..?Käytit ja et suostu muuta enään käyttämään..täytyy olla hyvä keksintö sitten.. :eek: Kaip se on kokeiltava..eikös sieltä valu jostain reunasta läpi tuo kuukautisveri? Kysyy tyhmänä :whistle:

Äippä ja Nuppuliini :heart:
Ei valu. =) Mä ihte kärsiny iät ja ajat runsaista vuodoista, tuli läpi tamppoonista ku tamppoonista, mut enää ku oppi sen kuukupin käytön ei oo valunut. Suosittelen!!!! Sitä ku voi pitää koko sen vuodon ajan, ihan loppuun asti, eli myös ne niukat vuodotkin.
 
Kuukupista, sen verran että mullakin se on, hoitanut hommansa sehän on, mutta enemmän tulee käytettyä tamponeja, mutta sitä suosittelen.

Ristiäispäivää ja muuta juttuja oltiin sopimassa vanhan rippikoulupappini, kanssa voiku ihanaa saada se omalle tytölle, ite halusinkin sen papin :heart:
Elikkä ristiäiset ois tossa 1.11.09:)

VempulaVimpula&Emma 1kk ja 1vk
 
Vivid
Ensimmäinen syöttöväli viime yönä oli 5,5h. Ihanaa! Sain kerrankin ite nukuttua yli neljän tunnin pätkän. Ja seuraava välikin oli 3 tuntia. Sais vauva ottaa vaikka tavaks tollaset yöt :)

Kuukuppi Mulla on kans sellanen. En oo tosin hirveesti käyttänyt, kun en saanut sitä pysyyn kunnolla paikoillaan ja nyt en mitään kuppeja oo pitkään aikaan tarvinnutkaan. Aattelin kyllä, että sitä vois taas testata, kun menkat palautuu.

Pumppausaika Mulla on Lovin käsikäyttönen ja pumppaan ~70-100ml reilussa 5 minsassa.

Suihkutissit myös täällä! Varmasti osa vauvan pulauttelusta johtuu kovasta maidontulosta ja välillä on pakko nostaa pois rinnalta, että vauva saa nieltyä suuhun kertyneet maidot. Liivinsuojia kuluu kyllä ja sillon kun maitoa nousee rintoihin, niin sen tuntee, auts!

Täällä siirrytään tänään äitiyspakkauksesta omaan pinnasänkyyn. Sen verran alkaa käydä ahtaaks se laatikko, että kauhee kolina kuuluu joka yönä ja poika on millon missäkin reunassa laatikkoo kiinni. Kyllä muuten tuntee toi pinnis ihan järkyttävän isolta. Pitää varmaan vaikka vähän kapaloida vauvaa, niin ei tuu sillekään "avaran paikan"-kammo :LOL:

Vivid ja Hippu 7vko 4pvä
 
Kysyn nyt vielä uudestaan kun ei aikasemmin oikeen vastauksia saanu. Onkos teille muille tullu nimipaperit koska? Ite niitä tässä odottelen että sais vaaville oikeesti nimenkin virallisesti.

Ja seuraava kysymys oliskin lapsilisistä. Ne kellä vaavit synty jo elokuussa, niin saitteko syyskuussa jo lapsilisät. Ajattelin että tuleeko ne ennen kun nimi on annettu?

Eipä kummempia, pitäis varmaan mennä tutimaan kun Saarakin nukkuu...

VK + Saara 3vk ja 3 päivää
 
Mun on ihan pakko hehkuttaa meidän vauvan unenlahjoja yöaikaan. Viime yönä klo 22 nukkumaan ja 5.30 syömään. :heart: Sitten taas unille. No itse nousinkin jo aamupalalle, kun mies lähtee kohtapuolin töihin. Toivottavasti nukkuisi vielä vauva hetken, niin voisi itsekin vielä nukkua hieman. Meillä kun ei sitten nukutakaan päivällä. Maksimissaan tunti kerrallaan ja ehkä kokonaisuudessaan 3 tuntia päiväsaikaan. Pientä yliväsymystä oli havaittavissa lauantaina, kun päivällä oli vauvan serkun ristiäiset. Meidän vauva kun ei tainnut nukkua koko päivänä muuta kuin automatkat, eli yhteensä tunnin. Oli niin paljon uusia ihmisiä, ääniä ja kivoja valoja katossa mitä katsella. Vauvan katse hakeutuu usein valoihin, jos sen lampun, mitä se tuijottaa, sammuttaa, niin katse siirtyy seuraavaan palavaan lamppuun =)

Eilen vauva teki oikein kunnon paskat. Niskaa myöten oli, kun piti body vetää pään yli ja sitterinkin kangas joutui pesuun. Tuttuni sanoi, että heillä oli aina kakat selässä, jos vauvan antoi vääntää niitä sitterissä. No tästälähin ei siis anneta vauvan tehdä kakkoja siellä jos vain huomataan. Mutta kyllä sen yleensä kulee niistä kakkapieruista :LOL: Jotka on siis erilaisia kuin ilmapierut =)

Mutta nyt takaisin unille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Suihkutissit myös täällä! Varmasti osa vauvan pulauttelusta johtuu kovasta maidontulosta ja välillä on pakko nostaa pois rinnalta, että vauva saa nieltyä suuhun kertyneet maidot. Liivinsuojia kuluu kyllä ja sillon kun maitoa nousee rintoihin, niin sen tuntee, auts!

Vivid ja Hippu 7vko 4pvä
juuri näin....auts ku maito nousee ja samoi liivinsuojia kuluu!!!
 
Huomenta!

Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume83:
Ja seuraava kysymys oliskin lapsilisistä. Ne kellä vaavit synty jo elokuussa, niin saitteko syyskuussa jo lapsilisät. Ajattelin että tuleeko ne ennen kun nimi on annettu?
Lapsilisä ei ole mitenkään sidoksissa lapsen nimen saamiseen, ainoastaan siihen että oikeus lapsilisään syntyy syntymäkuukautta seuraavan kuukauden alusta. Katsoinkin äsken kelan nettisivulta että mulle on maksussa lapsilisät kahdesta lapsesta.

Tällaista ihmettelen vielä tähän että voiko olla mahdollista että meidän ukkelilta loppu ilmavaivat heti kun lopetettiin Cuplatonin käyttö? En tiedä mutta näin meille kävi. Pulauttelut loppu ihan kokonaan eikä muutenkaan itketä enää juuri ollenkaan muuta kuin väsymystä ja nälkää.

Olkkis ja Pikku-A

 
Tikrutar onnea aivan ihanan nimen johdosta, tosi kauniit nimet :flower:

yonnazzz kovasti paljon sinne tsemppiä. Eiköhän se reikä sieltä umpeudu ihan itsestään mutta ymmärrän kyllä huolesi. Ei sitä kestä mitään, ei pienentäkään, epäilystä kun kyse oman lapsen terveydestä ja hyvinvoinnista. On se vaan rankkaa joten voimia :hug:

Kerttuneiti tutut fiilikset. Meillä nukuttiin viime yönä ensin lähes 4 tuntia (21-01), sitten 2,5 tuntia (02-04:30) ja lopuksi vielä 1,5 tuntia. Ihan juhlaa =) Minä myös yöt yksin kun mies yötöissä joten en voi syöttöjä vuorotella niin kaikki mitä saa nukkua, on JUHLAA. Tänään sitten olenkin, ainakin vielä, ihanan pirteä =) .

Helinä83 meillä ihan sama noiden lamppujen kanssa. Ensin ajattelin, että onkohan meillä kattovalo (spotit) liian kirkkaan pienelle mutta paskanmarjat, sehän vaan on innoissaan niistä :kieh: . Kun parin viikon ikäisenä jouduttiin takaisin sairaalaan niin Leidi oli aivan innoissaan niistä sairaalan valoista. Hassua!

Ihanaa kun Leidi nukkuu sohvalla ihan rauhallisesti (päikkärit meillä erittäin harvinaisia kun tyttö nukkuu öisin sen verran hyvin) niin pysyn itse vetämään aamupalan tässä samalla nassuun. Kai näitä voi jo päikkäreiksi kutsua kun yöunilta noustu ja aamuimutkin otettu jo tunti sitten :kieh:

Cummastelija ja Leidi 5 vkoa ja 4 pvää
 
Olkkis meillä kävi saman suuntaisesti. Käytettiin Cuplatonia pari viikkoa mutta en huomannut sen tuovan mitään kummempaa apua joten lopetin niiden käytön. Siitä seurasi sitten parempi vaihe joten tuskin enää palaan tuohon aineeseen. Neuvolassakin täti oli Cuplatonin suhteen vähän skeptinen, tuntui ettei ihan usko sen tehoon. Mutta hyvä tietty jos se jollakin auttaa!

Me lopetettiin torstaina neuvolantädin luvalla ja ohjeistuksella myös d-vitamiinit toistaiseksi. Leidi pulauttelee sen verran paljon ja masukin murisee hirmuisesti joten kokeillaan josko kuitenkin olisi ne vitamiinit jotka vellovat masussa. Aluksi näytti siltä, että helpotti mutta eilen ja tänään tytön masu on pitänyt ihan hirmuista meteliä, kurisee pahemmin kuin meidän vanhempien :/ . Reppana! Pieruja ei kuitenkaan tule ja kakkakin nyt vähän tiukassa. Inhottavaa kun ei voi auttaa vaikka näkee että toinen punnertaa naama punaisena. Noh, mutta nyt siis ilman d-vitamiineja, jossakin vaiheessa sitten taas ne takaisin.
 
Kiitos kaikille tsempistä <3

Mä oon imettäessä pitänyt maidonkerääjää toisessa tississä ja voin sanoa, että sängyn kastumiset on loppuneet ja liivinsuojien käyttö vähentynyt. Kerääjä on IHAN TÄYNNÄ maitoa imetyksen jälkeen! Ihmettelinkin öisin kun aina ihan litimärkiä kaikki paikat vaikka oli liivin suojat ja piti ekaks aamulla alkaa pesemään liivejä :D

Nimipaperit
tuli viime vkolla.

Nukkumisesta: mentiin tytön kaa eilen nukkumaan klo 21, kun mies reissussa. Heräsi ekaa kertaa 3.30 ja toisen kerran 6.30 syömään! IHANAN PITKIÄ UNIA saa nukkua <3 Toivottavasti tää jatkuu ja on tullut isäänsä, jolla on uskomattomat unen lahjat :D

Tänään neuvolaan katsomaan tämän OVER-EATERin painoa :D Oli lihonut 10 päivässä syntymäpainosta 450 g :D meillä ei ainakaan ole syömisongelmia, hihii!

Nyt kakkapyykille->

yonnazzz + laiskiainen 11 pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Kiitos kaikille tsempistä <3

Mä oon imettäessä pitänyt maidonkerääjää toisessa tississä ja voin sanoa, että sängyn kastumiset on loppuneet ja liivinsuojien käyttö vähentynyt. Kerääjä on IHAN TÄYNNÄ maitoa imetyksen jälkeen! Ihmettelinkin öisin kun aina ihan litimärkiä kaikki paikat vaikka oli liivin suojat ja piti ekaks aamulla alkaa pesemään liivejä :D



yonnazzz + laiskiainen 11 pvä


Mä kans käytän imettäessä maidonkerääjiä ja otan siit maidon aina talteen. Tuleehan siit, ku täytee tulee jotain 50 ml maitoa. Liivinsuojia menee vain päivällä sit ku aina ku maitoa nousee rintohin ja muutoinkin, alkaa suihkuta joten joudun aika usein vaihtamaan. Onneks tuo ehkä tasottuu hiukan josai vaiheessa. Typerää et maitoa tulee vielläkin ylitarjonnalla, mut kahdelta aijemmaltakin on kuiten loppunu sit ku pienet ovat olleet n. 3 - 4 kk ikäisiä. Eikö voisi jotenni tasasemmin tulla näi alkuunkin ja jatkua pidempään. :LOL: :LOL:

 
Ihana lukea kaikkien pieniä arjen onnistumisia ja hehkutuksia! :) :heart:

Täällä oli myös eka syöttöväli viime yönä 5,5h ja seuraava 3h. Sen jälkeen pitikin nousta ylös, kun oltiin pöhköinä otettu aamuksi neuvola-aika. Tyttö nukkuu nyt ja ehkä äipänkin pitäisi, mutta niin sitä tulee vaan roikuttua netissä hoitamassa farmia fb:ssä ja surffailtua täällä. :D

Mä en tee oikein mitään noilla maidonkerääjillä, kun ne läikkyy aina yli ja sitten ollaan tytön kans aivan märkiä molemmat. Sen tyhjentäminen imettämisen aikana taas on tosi hankalaa yhdellä kädellä. Välillä mulla on joku muki vieressä, johon suihkuttelen maidot ja välillä annan mennä vaan liivinsuojaan tai harsoon. Imetän muutaman kerran peräkkäin samasta rinnasta ja lypsän toisesta pahimmat kivistykset pois sillä aikaa. Ja silti molemmat suihkuaa.

Liivinsuojia menee kyllä monet päivässä ja ovat usein ihan märät. Mistä liivinsuojista muuten ootte tykänneet? Mä oon testannut Natusanin, Ainun ja Eldoradon ja noista ihan parhaat on Natusanin. Ne on kaikista pehmeimmät ihoa vasten.

Kuukautiskuppi on ihan tuttu juttu. Kannattaa lukea lisää kuukuppikunnan nettisivuilta: http://www.kuukuppikunta.net/
 
Heippa kaikille!

Meilläkin on inhimillinen yö takana: sain vauvan sänkyyn klo 22 ja sitten heräsi syömään jo 23, mutta seuraavaksi klo 03 ja 06 riitti, että käänsin mahalleen sängyssä (kauheeta ähinää ja puhinaa masupurujen takia :( ) Lopulta nousi 8:30. Mutta yöunille saaminen on meillä sen sijaan ihan hirmuisen vaikeaa: neuvokaa nyt naista hädässä, ystävät :ashamed:

Miten saatte vauvan parhaiten yöunille??? Meillä herätään pidemmiltä päikyiltä siinä 17-17:30 ja sitten syödään. Iltapesu tehdään ennen esikoista eli siinä 18:30-19 ja 19-20 syöpötellään taas. Mutta siitä se show sitten alkaakin: vauva on aivan rättiväsynyt, mutta ei saa nukahdettua. Tai jos nukahtaa niin vain kevyeen uneen, josta herää heti, kun laskee sylistä tai viimeistään 30min. päästä, kun huomaa olevansa yksin sängyssään :/ Ja välillä huutaa tosi rajustikin enkä enää tiedä onko ne milloinkin mahakipuja, väsymystä, koliikkia vai mitä ihmettä :ashamed:

Pidän vauvaa siis sylissä ja käärittynä peittoonsa ettei huomaisi sänkyyn laskemista. Toki tiedän, että kyse on siitä,kun vauva herää ja huomaakin olevansa jossain ihan muualla kuin minne nukahti, mutta eihän tällaiset 3 viikkoiset nyt ittekseenkään sänkyyn vielä osaa nukahtaa (esikoisella alotettiin 2kk iässä laskemaan puoliunessa sänkyynsä, jotta oppi nukahtamaan itse, ilman syliä). Miten teidän illat menevät?? Nyt tuntuu vaan niin lohduttomalta kanniskella itkuskelevaa vauvaa ympäriinsä kolme-neljä tuntia illassa ennen kuin hänet saa unille. Ja tämä siis heti sen perään, kun esikoisen on saanut unille = itse ei edes vessaan pääse :| Ja vielä kun päivätkin on yhtä kanniskelua, kun tuo vauva ei viihdy vielä lainkaan sitterissä, sohvalla tms. niin kyllä tässä pääkoppa on aika sekaisin välillä...

Jaa-has, tulipas siitä vuodatus - anteeksi :ashamed:

Cuplaton ei meilläkään ole tehonnut, mutta koittakaahan Disflatyliä :wave: En oikein tiedä auttaako se(kään) meillä tälle kakkoselle, mutta esikoisen oloa helpotti hirmuisesti!

Imetyksestä vielä.. Vinkki niille, joilta maitoa tulee suht' runsaasti.. Luin netistä vauvan masuvaivoista ja löysin hyvän vinkin, joka ainakin meillä pidensi syömisvälejä: annan nyt vain yhden tissin kerrallaan ts. röyhtäytän välissä juu,mutta tarjoan sitten uudestaan saman tissin, jotta vauva varmasti saa sen rasvaisen takamaidonkin. Kuulemma jos röyhtäytyksen jälkeen antaakin toista tissiä niin vauva helposti saa pelkkää ohkaista etumaitoa joka ei nälkää pidä ja sitten saa olla useammin syöttämässä --> ja siitä sitten voipi seurata niitä masupuruja! Tähän saakka olen tosiaan aina lyönyt toisen kannun suuhun - ihan vaan omaakin oloa helpottaakseni :ashamed: - ja ihan mettään olen mennyt!

Ja Natusanin suojat on täällä ainoat, jotka kelpuutan! :wave: Muut joko liian kovia tai sitten päästävät heti läpi :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Kiitos kaikille tsempistä <3

Mä oon imettäessä pitänyt maidonkerääjää toisessa tississä ja voin sanoa, että sängyn kastumiset on loppuneet ja liivinsuojien käyttö vähentynyt. Kerääjä on IHAN TÄYNNÄ maitoa imetyksen jälkeen! Ihmettelinkin öisin kun aina ihan litimärkiä kaikki paikat vaikka oli liivin suojat ja piti ekaks aamulla alkaa pesemään liivejä :D



yonnazzz + laiskiainen 11 pvä


Mä kans käytän imettäessä maidonkerääjiä ja otan siit maidon aina talteen. Tuleehan siit, ku täytee tulee jotain 50 ml maitoa. Liivinsuojia menee vain päivällä sit ku aina ku maitoa nousee rintohin ja muutoinkin, alkaa suihkuta joten joudun aika usein vaihtamaan. Onneks tuo ehkä tasottuu hiukan josai vaiheessa. Typerää et maitoa tulee vielläkin ylitarjonnalla, mut kahdelta aijemmaltakin on kuiten loppunu sit ku pienet ovat olleet n. 3 - 4 kk ikäisiä. Eikö voisi jotenni tasasemmin tulla näi alkuunkin ja jatkua pidempään. :LOL: :LOL:




Laitatko siitä reiäst sen pulloon vai miten säilöt sen, pussiin?! Help! Tähän ongelmaan piti kysyä ratkaisua, kun olisi hyvä säilöä esim. viininjuonti-iltaa varten maitoa ;) (ei, en ole alkoholisti, mutta on tehnyt mieli RIESLINGIN PUOLIKUIVAA VALKOVIINIÄ n. 10 kk


Liivinsuojuksista:

Viimeinenpari Ainuja menossa ja seuraavana Rainbow:n 3 euron suojat testiin. Testituloksia odotellessa!!

P.s onneks tänne voi purkaa näitä liivinsuojus ja imetysjuttuja, veikkaan, että "lapsettomat" kaverit olisivat muuten ihan täynnä juttuja :D


(Ärsyttää kun tää boldaa vaikka en boldannut!)



Oli vielä pakko tuosta nukuttamisesta/nukkumisesta:

Meillä nukahtaa makkarin sänkyyn nätisti (onneksi) Olen vinyt puoliunessa syötön jälkeen ja jättänyt oven auki. n. 3 minuutin kuluttua on tipahtanut, siis nukahtanut! Ei vielä ainakaan havaittavissa mitään ongelmia tai syliinnukuttamista. Toivottavasti jatkuis tollaisena.

Nyt pitää alkaa valmistautua neuvolaan menoon, äidin siis. Meikit on jo naamassa. Pääsee vihdoinkin ulos kun vaunut oli toisessa kaupungissa ja nyt vihdoinkin täällä.
 
yonnazzz mä laitan aina ensin pulloon, (kaadan siit reiästä siis) josta sit koko päivän satsit illalla laittelen minigrip pusseihin sopiviin annoksiin. Tääl oliki joku noista minigrip-pusseista maininnu ja ovat tosiaan tosi käteviä ja esikoltakin jo noihin maidon pakkailin.

Carmen tää just tuosta puhuikin, takamaidosta jne. Mä ihte annan pienen imaista ensin pari imua jolloin alkaa suihkuaminen, "etumaitoa" siis saa suihkuta usein harsoon tai liivinsuojaan, en tiä tosin minkä verran etumaitoa on, mut sen olen tajunnut et se "ohuempi" eli värittömämpi olisi etumaitoa ja sit ku alkaa muuttua valkosemmaksi tai jopa kellertävämmäksi nii se olisi takamaitoa joka ei aiheuta tosiaan nii paljon masupuruja pikkuisille ja olisi täyttävämpää. Eli asiaa puhuit!! =)

rosehip kaikki myötätunnot sulle suihkuamisen kanssa!!!! Mul hiukka ehkä helpottanu koska ei enää tule aina maidonkerääjistä yli maito, joskus jopa ei mene ihan täyteenkään. Se on raivostuttavaa se suihkuaminen.
 
Yonnazzz, jäähdytä ensin se maito vaikka jääkaapissa, jonka jälkeen voit sen pakastaa. Mä käytän pakastamiseen noita pienimpiä minigrip-pusseja, oisko ne jotain pari desiä tilavuudeltaan. Siihen päälle kirjotan päivämäärän ja sen, miten paljon maitoa pussissa on. Jäähdytän maidon siis tommosessa kipossa, jossa on sivussa mitta-asteikko, joten nään siitä sen määrän. Ja saman vuorokauden aikana kerätyt maidot voi yhdistää, kunhan ne ensin jäähdyttää erikseen, eli rintalämmintä maitoa ei kantsi kaataa jo jäähdytetyn maidon sekaan.

Nukahtamisesta, meillä on tulut iltarutiineiksi iltamaito, yöpuvun pukeminen, vaipanvaihto ja valojen sammuttaminen pikkuhiljaa. Yleensä neiti tankkaa pitkin iltaa maitoa aika tuhdisti ja lopulta nukahtaa tissille, josta nostetaan hänet koppaan. Toiset illat on helppoja ja toisinaan neiti kitisee vähän väliä väsymystä tai tissiä - vaikkei kovin nälkäinen oliskaan. Tutti on ollut tosi hyvä iltarauhoittaja. Meillä on ollut myös muutama ilta aivan täyttä monta tuntia kestävää suoraa huutoa. Noina iltoina tyttö on lopulta aivan yliväsynyt. Käsivarrella keikuttelu auttaa parhaiten rauhoittumaan, jonka jälkeen mä nappaan hänet rinnan päälle ja pitelen sylissä huutavaa kääröä, kunnes hän nukahtaa. Ja siitä nostetaan sitten taas koppaan. Joskus tyttö herää kopassa, mutta yleensä tutti rauhoittaa takaisin uneen.

Ja kiitti sympatioista Elämänilo! Mulla tissit suihkuttaa sitä maitoa kuin paloletkusta. Välillä tyttö on ensin hermona siitä, kun sitä maitoa tulee niin voimakkaasti ja sitten hermostuu uudelleen siitä, kun mä suihkuttelen maidot johonkin toiseen kohteeseen ja siinä kestää. Aika usein tyttö on saanut maitoa silmiin näistä suihkutisseistä. Reppana.:D Mut jospa se tästä tasaantuis. (Kunnes vauvalla tulee taas tiheän imun kausi, tilaa lisää maitoa ja sit sitä on varmaan taas joka paikassa.)
 
yonnazz eli rosehip selitti tarkemmin ton maidon keräämisen. Eli mä panen kerääjäs maidon jääkaappiin jäähtymään ja jäähtyneet, saman vuorokauden maidot sit pulloon ja pullosta mittailen minigrip pusseihin. Mut tosiaan kuten rosehip sanoi, nii lämmintä maitoa ei saa lisätä kylmään. =)

rosehip meil samoi on usein pikkuisell silmis ja hiuksis maidot, toisaalta, makuulteen ku imetän nii lentää usein omiinki silmiin. :LOL: :LOL: Mut täytyy pitää toivoa yllä et helpottas tuokin suihkuaminen....ilman että maito loppus sit kokonaan. :LOL:
 
moikka :wave:

neuvolassa ja lääkärissä käyty..

neiti on 6vk 1pvä

paino 4530g
pituus 55,5cm
päänympärys 37,8

tyttö kasvanu todella hienosti ja on täysin terve :heart:


Täällä kans suihkutissit, maidn nousun tuntee ja välillä tekee oikee kipeetä ja liivinsuojuksia menee.. Ainut on käytössä.

Huomenna ois sitte jälkitarkastus :)

O&O +rinsessa 6vk1pvä :heart:
 
Heipsistä, ja taas on maanantai! Tää aika kuluu jotenki ihan yli-nopeesti??!!!
:eek:

Meillä tuo kakkaaminen on kyllä menny ihan omituiseksi... Vili oli sit yli 24h paskomatta mitään... Ja viime yönä sitten tuli sellainen "alkuräjähdys" vaippaan syönnin yhteydessä... että oksat pois! Sitä tuli melkein jo vaipan lahkeista ulos, resorit ihan ruskeena... Ja puol jätkää oli ihan paskassa, pallit ja kaikki... Kiva alkaa sit yöllä viemään pesulle.. Tosi outoo, kun aikasemmin jäbällä oli joka toisessa vaipassa plöröt. Ei myöskään Vilin mielestä varmaan mukavaa, sen verran ähki ja itkusti eilen illalla... ja pelkkää pierua tuli :'( Täytyy sanoo neuvolassa tästä, kun alkoi sen rotateq-rokotteen jälkeen tää show. Tiedä sit kuin paljon johtuu siitä?!

Kestot on narulla jo kuivina, ja eilen laitettiinkin eka uus vaippa kokeiluun. Ja helkkari että oli hyvä! Mä olin ihan varma, että pissat tulee samantien lahkeesta kun noi kertiksetkään ei kaikki pidä... Mut hitto, oli kyl loistava toi kesto mikä oli! Imu oli ihan täydellinen, ei mitään läpi, eikä se edes haissut! Tuntui kädellä kuivalta... Siis, mä oon yllättyny. Oon ollu hiukka skeptinen niiden suhteen, mut onneks mies on siitä jaksanu olla innostunu ni hommattiin ny noita erilaisia kestoja sitten. Mä taidan eniten olla sellasten taskuvaippojen kannalla... Tuntuu meille parhaalta vaihtoehdolta. Mä en ainakaan mitään villahousuja jaksa tolla kokoajan pitää :/ Saas ny nähä mitne lähtee sujumaan, alle 10 vaippaa vasta hankittuna, joteen lisää tarvii vaikka kuinka. Mut koklaillaan nyt noilla ja katotaan mitä lähetään hamstraamaan ja minkä valmistajan!!

Täällä tuli taas niin ihana hymy, ja naurua! Ääneen poika kikatti kun hymyili mulle. Kyllä sulattaa sydämen :heart: :heart: :heart:

On toi maidontulo kyllä ihmeellinen asia. En halua liikaa innostua ja hehkuttaa, mut vklp sujui imetyksen osalta tosi hienosti.. Toivottavasti sama homma jatkuu. Noh, mut kun jätkä on niin hyvin paljasta tissiä imenyt: sen huomas myös yöllä. Olipa sitten aamulla kamala läikkä lakanassa ja peitto märkänä...! Mähän en siis imetä yöllä, joten kannut olikin pois käytöstä sen muutaman tunnin. Aamulla ei vielä unisena tissi maistunut, joten annoin pullon ja pumppasin noi pallot tyhjemmiks, tuli 140ml yhteensä, ja enemmänkin olis herunu. Ihana vaihteeks näin.

Vauvan sänkyyn nukuttamisesta: Meillä on alusta asti jäbä nukkunu omassa pinnasängyssä mukisematta. Ilman mitään laatikoita tai kapalointia. Jos nukuttaa, niin sinne se nukahtaa. Välillä laitan sen sinne yösyötön jälkeen silmät teelautasen kokosina. Sit se touhottaa siellä yksinään jotain kun mä käyn nukkumaan.. Saattaa jopa tunnin olla siellä hereillä, lutkuttaa tuttia ja touhottaa yövalolle. Mutta ei itke tai kitise. On niitäkin päiviä, että ei suostu sänkyyn nukahtaan, varsinkaan päikkäreille.. Ja välillä otetaankin se meidän väliin nukkumaan. Mutta oon kyllä tosi onnellinen, että noin hyvin nukkuu omassa sängyssä! Päikkärit on yleensä joko vaunuissa, mun sylissä tai meidän sängyssä.

Nyt tuo naureskelija meinaa nukahtaa tohon sitteriin, joten paras mennä sen kanssa leikkimatolle touhuaan... Sais valvoo siihen asti että syö seuraavan kerran ja sit lähdetään vaunulenkille tonne ihanaan syyskeliin!!!

Roona+Vili
 

Yhteistyössä